Şimdi Ara

Hızlanırken Tekleme-Kesilme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
14.346
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Özellikle 2. ve 3. viteste hızlanırken gaza birden yüklendiğimde araçta anlık bir kesinti oluyor, sonra gayet iyi biçimde araç devirlenip hızlanıyor.
    Bu anlık kesinti misal 1.500 devirde aniden hızlanmam gerekti ve gaza yuklendim diyelim 3.000 devre çıkana kadar birkaç kez de olabiliyor, sanki aracın nefesi kesiliyor ve 1 saniye bile sürmeyen tekleme yaşanıyor gibi oluyor.
    Bunun nedeni ne olabilir?

    Araç Skoda Superb 1.4TSI.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enoktakenokta -- 11 Mayıs 2013; 3:26:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Hızlanırken Tekleme ve Kesilme

    Araç kullanırken hızlanırken tekleme ve kesilme sorunu ile karşılaşabilirsin. Bu sorun, çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir ve hem benzinli hem de dizel araçlarda görülebilir.

    Araç Hızlanırken Kesiklik Nedenleri

    • Bujiler: Hatalı veya aşınmış bujiler, ateşleme sisteminde arızalara neden olarak hızlanırken kesilmelere yol açabilir.
    • Yakıt Filtresi: Kirli veya tıkalı bir yakıt filtresi, motora yeterli yakıt akışını engelleyerek tekleme ve kesilmelere neden olabilir.
    • Hava Filtresi: Kirli bir hava filtresi, motora yeterli hava akışını engelleyerek yanma verimliliğini düşürebilir ve bu da hızlanırken kesilmelere yol açabilir.
    • Bobinler: Arızalı bobinler, ateşleme sisteminde tutarsızlığa neden olarak hızlanırken kesilmelere yol açabilir.

    Dizel Arabalarda Tekleme Nedenleri

    • Enjektörler: Kirli veya tıkalı enjektörler, motora yeterli yakıt püskürtmeyerek tekleme ve kesilmelere neden olabilir.
    • Yakıt Pompası: Arızalı bir yakıt pompası, motora yeterli yakıt basıncı sağlamayarak tekleme ve kesilmelere yol açabilir.
    • EGR Valfi: Arızalı bir EGR valfi, egzoz gazlarının tekrar motora yönlendirilmesine neden olarak yanma verimliliğini düşürebilir ve bu da tekleme ve kesilmelere yol açabilir.

    Hızlanırken Tekleme ve Kesilme Sorununu Giderme

    Tekleme ve kesilme sorununu gidermek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Bujileri, hava filtresini ve yakıt filtresini kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Bobinleri, enjektörleri ve EGR valfini test et ve gerekirse onar veya değiştir.
    • Yakıt sistemini temizle ve yakıt kalitesini kontrol et.
    • Aracını yetkili bir servise götür ve profesyonel teşhis ve onarım yaptır.

    Hızlanırken tekleme ve kesilme sorununu zamanında gidermek, aracının performansını ve güvenliğini sağlamak için önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sorun hakkında fikri olan yardım edebilecek kimse yok mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tsi'larda dump valve sorunu olabiliyor bir nevi turbo'nun basıncını tutan bu parça kaçırma yapıyor ve tekrar dolması gerekiyor bu sırada hızlanırken tekleme veya kesilme yapabiliyor.

    Sizin sorununuzda dump valve sorunu olabilir.Benim aklıma bu geliyor çünkü sıkça duyulan bir problem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Tsi'larda dump valve sorunu olabiliyor bir nevi turbo'nun basıncını tutan bu parça kaçırma yapıyor ve tekrar dolması gerekiyor bu sırada hızlanırken tekleme veya kesilme yapabiliyor.

    Sizin sorununuzda dump valve sorunu olabilir.Benim aklıma bu geliyor çünkü sıkça duyulan bir problem.

    Yanıt için teşekkür ederim.

    Dump valve sorunu mevcutsa aracı serviste bilgisayara bağladıklarında herhangi bir arıza kaydı verir mi acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Tsi'larda dump valve sorunu olabiliyor bir nevi turbo'nun basıncını tutan bu parça kaçırma yapıyor ve tekrar dolması gerekiyor bu sırada hızlanırken tekleme veya kesilme yapabiliyor.

    Sizin sorununuzda dump valve sorunu olabilir.Benim aklıma bu geliyor çünkü sıkça duyulan bir problem.

    Yanıt için teşekkür ederim.

    Dump valve sorunu mevcutsa aracı serviste bilgisayara bağladıklarında herhangi bir arıza kaydı verir mi acaba?

    Acikcasi o kadar detayini bilmiyorum fakat cikabilir tabimi.Sorun kesin olarak dump valve sorunudur demekde yanlis olucaktir fakat ihtimali cok yuksek.

    Bu kesilme tekleme oldugunda turbo sesine benzer bi cuflama vs duyuyormusunuz?

    Eger sorun dump valve ise aracinizda garantide yoksa forge'nin dump valvesini alip takin araciniza derim daha saglikli olucaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf


    quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Tsi'larda dump valve sorunu olabiliyor bir nevi turbo'nun basıncını tutan bu parça kaçırma yapıyor ve tekrar dolması gerekiyor bu sırada hızlanırken tekleme veya kesilme yapabiliyor.

    Sizin sorununuzda dump valve sorunu olabilir.Benim aklıma bu geliyor çünkü sıkça duyulan bir problem.

    Yanıt için teşekkür ederim.

    Dump valve sorunu mevcutsa aracı serviste bilgisayara bağladıklarında herhangi bir arıza kaydı verir mi acaba?

    Acikcasi o kadar detayini bilmiyorum fakat cikabilir tabimi.Sorun kesin olarak dump valve sorunudur demekde yanlis olucaktir fakat ihtimali cok yuksek.

    Bu kesilme tekleme oldugunda turbo sesine benzer bi cuflama vs duyuyormusunuz?

    Eger sorun dump valve ise aracinizda garantide yoksa forge'nin dump valvesini alip takin araciniza derim daha saglikli olucaktir.

    İşin tuhaf bir yanı da var ki bunu her zaman da yapmıyor. Misal ışıklardan kalkarken yüklenirsem bayağı hissettiğim de oluyor; ancak normal bir sürüşte hiç yapmadığı da oluyor.

    Şu ana kadar belirttiğiniz gibi bir ses dikkatimi çekmemişti, bundan sonra ona da bir dikkat edeyim.

    Aracın 2 yıl uzatılmış garantisi var. Yetkili servisle çözmem lazım bu sorunu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf


    quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Tsi'larda dump valve sorunu olabiliyor bir nevi turbo'nun basıncını tutan bu parça kaçırma yapıyor ve tekrar dolması gerekiyor bu sırada hızlanırken tekleme veya kesilme yapabiliyor.

    Sizin sorununuzda dump valve sorunu olabilir.Benim aklıma bu geliyor çünkü sıkça duyulan bir problem.

    Yanıt için teşekkür ederim.

    Dump valve sorunu mevcutsa aracı serviste bilgisayara bağladıklarında herhangi bir arıza kaydı verir mi acaba?

    Acikcasi o kadar detayini bilmiyorum fakat cikabilir tabimi.Sorun kesin olarak dump valve sorunudur demekde yanlis olucaktir fakat ihtimali cok yuksek.

    Bu kesilme tekleme oldugunda turbo sesine benzer bi cuflama vs duyuyormusunuz?

    Eger sorun dump valve ise aracinizda garantide yoksa forge'nin dump valvesini alip takin araciniza derim daha saglikli olucaktir.

    İşin tuhaf bir yanı da var ki bunu her zaman da yapmıyor. Misal ışıklardan kalkarken yüklenirsem bayağı hissettiğim de oluyor; ancak normal bir sürüşte hiç yapmadığı da oluyor.

    Şu ana kadar belirttiğiniz gibi bir ses dikkatimi çekmemişti, bundan sonra ona da bir dikkat edeyim.

    Aracın 2 yıl uzatılmış garantisi var. Yetkili servisle çözmem lazım bu sorunu.

    Dump valve basıncı tutamayıp kaçırması genellikle gaza normalden fazla yüklediğiniz zamanda hissedeceğiniz birşey.Normal kullanımda çok rahatsız etmeyebilir.

    Garantiniz varsa tabiki yetkili servisde çözmeye çalışın sorunu.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Araç Silkeleme-Tekleme Sorunu
    11 yıl önce açıldı
    kalkışta titreme
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Sorunun kaynagı net olarak belirlendimi acaba aynı sorun bende de var...
  • bahsettiğiniz şey turbo lag olarak geciyor neredeyse standart tüm turbo dizel araçlarda denk geldim buna.

    "Turbo lag, Turbo lag turbonun belli bir basınç oluşturduktan sonra; gaz pedalının bırakılması ile, emme manifoldundaki gaz kelebeği kapanır. Bu durumda turbodan motora kadar olan düzenekte (turbo boruları/intercooler) yüksek bir basınç oluşur. Bu yüksek basınç yüksek hızla dönmekte olan turbo pervanesi aşırı ters basınçtan durur. Tekrar gaz pedalına basıldığında bu ters basıncın motor tarafından emilerek turbo pervanesinin yeniden dönmeye başlaması ve ihtiyaç duyulan basıncı tekrar sağlayabilmesi için geçen zamana "TURBO LAG" ya da "TURBO GECİKMESİ" denir."

    devamı...




  • Peki bu olagan bir sey mi dir.. Dert etmeden binmeye devammi edeyim yoksa sanayi yolunumu tutmam gerekiyor. Turbo lag desem ona gore mudahale ederler mi
  • Benim aracımda turbo yok, düz motor benzinli araç. Aynı olay bende de oluyor. Dolayısıyla turbo ile ilgili olduğunu düşünmüyorum.
    Alt vitesten üst vitese hızlanarak geçersem olmuyor yada daha seyrek oluyor. Bunun bir arızadan kaynaklandığını düşünmüyorum. Aracı biraz devirli ve sert kullanmayı deneyin.
  • Yanıtları geç gördüm. Bu sorun turbo lag dediğimiz durum değildi, o farklı bir şey. Bu konuyu açtıktan bir süre sonra turbo mefta oldu, garantiden değişti. Bu demek değil ki bu tarz bir sorun illa turbo kaynaklıdır; ateşleme sorunu da olabilir bujiler ya da ateşleme bobinleri gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaslar sorunun çözümü bulundu mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konuyu açan arkadaş forumdaki kullanıcıların %90'ı gibi unuttu herhalde konuyu
    arkadaşlar soru sorup sonra konuyu başıboş bırakmayalım bir çözüm bulunduğunda buraya yazalım böylece soru havada kalmamış olur hepimiz birşeyler öğreniriz sizden sonra sorunu yaşayacaklara da referans olur aynı konuyu açmazlar
  • benzer sorun grande punto benzinli1.4 16v aracımda başgösteiyor bikaç gündür.Egr valfinden bahsediliyor genelde Net ortamında.Para bulursam gidicem servise :-)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haislip_13

    konuyu açan arkadaş forumdaki kullanıcıların %90'ı gibi unuttu herhalde konuyu
    arkadaşlar soru sorup sonra konuyu başıboş bırakmayalım bir çözüm bulunduğunda buraya yazalım böylece soru havada kalmamış olur hepimiz birşeyler öğreniriz sizden sonra sorunu yaşayacaklara da referans olur aynı konuyu açmazlar

    Konuyu unutmadım, profilime baksaydınız görürdünüz; yoğunluktan uzun süredir foruma giremedim. Bujileri ve ateşleme bobinlerini değiştirdikten sonra artık nadiren yapıyor.
  • 2012 MODEL SEAT LEON FR 1.4 TSİ 122 Lik aracımda anlık teklemeler ile uğraşıyorum tamirci ustalarımız hep bobin buji dedi 4 adet bobin 4 adet buji aldık sorun yine aynı yüklenmelerde milisaniye gibi anlık teklemeler oluşuyor turbo boşaltma sesi kısık bir şekilde geliyor dumpvalf sorunu oldugunu kendim düşünüyorum inşallah turbo basınc tutmadıgını düşünüyorum inşallah arızalı parça kodu 6H 145 710D bu ürünü değiştirip deneyeceğim inşallah düzelir

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.