Şimdi Ara

Hitreg sorununa yapay zeka açısından bakmak

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
65
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Uzun zamandır tüm online oyunlarda yaşadığım sorunlar yüzünden sorunun internetiniz fiber bile olsa ana internet omurgasından kaynakladığı sonucuna vardım. Özellikle routing konusunda Türkiyedeki internet altyapısı ciddi anlamda kötü gibi görünüyor. Yapay zeka ile wireshark verilerini incelediğimde sonuçlar gönderilen veya alınan paketlerin ping değerlerinden bağımsız olarak gecikme yaşadığı bu sebeple server tarafından algılanmadığı açıkça görülüyor. Bu da FPS türü oyunlarda hitreg problemine, FIFA tarzı oyunlarda oyunun yavaş ve istenilen noktaya pas verememe gibi AOE4 gibi oyunlarda ise işlemler çoğaldıkça istenilen eylemleri yapmama gibi bir çok sorun ortaya çıkarıyor. Şuan TT 1000mbps internetim olmasına rağmen yeterli verimi alamıyor oluşum beni soğuttu açıkcası. Tüm oyuncuların bunu fark etmesi ve bununla ilgili geliştirmeleri İSS'lerinden talep etmesi için buraya yazmak istedim. Türkiye'deki internet kalitesinin yükseltilmesi için sadece hıza odaklanmamak gerektiğini düşünüyorum. Sevgiler...


    Yapay zeka çıktısı.


    "CSV dosyana baktım — yapı oldukça temiz ve Wireshark'tan gelen klasik UDP log formatı.



     İlk Değerlendirme (Packet Delay / Reordering Analizi):​

     Gözlenen:​


    • Sıralı olarak 
    • 192.168.1.160 → 185.193.165.203 (gidiş) ve ters yönde dönüş trafiği var.

    • Time sütunu “bir önceki pakete göre geçen süre” değil, yakalama zamanını gösteriyor. O yüzden delta hesaplaması yapmamız gerekiyor.

    • Gözle fark edilen uzun boşluklar (örneğin 3.34s gibi) var → bu, yüksek olasılıkla packet delay.


     Gecikme ve Sıralama Analizi İçin Plan:​


    1. Her paketin zaman farkını (delta_time) hesaplayacağım.

    2. Gidiş (client → server) ve geliş (server → client) trafiğini ayırıp inceleyeceğim.

    3. Ani zaman sıçramaları ve garip sıralamaları tespit edeceğim.

    Şimdi bu adımları uygulayıp detaylı analiz vereceğim.


    İncelemenin sonuçlarını net bir şekilde özetliyorum:



     Gecikme (Delay) Tespiti​

     Ortalama Delta Süreler:​

    YönOrtalama Gecikme (s)Std. SapmaMaksimum

    Gidiş (outbound)-1.2 ms20 ms3.31 sGeliş (inbound)+1.0 ms17 ms0.08 s


     Negatif delta_time değerleri Wireshark’ta paket sıralamasında sorun olduğuna işaret eder. Bu da "packet reordering" göstergesidir.


     Anormal Gecikme ve Reordering Olayları​

     En dikkat çeken olaylar:​

    Paket NoZaman (s)Gecikme (delta_time)Yön

    224103.34+3.31 sGidiş224330.86+0.83 sGidiş224500.22+0.22 sGidiş228720.36+0.36 sGidiş318080.51+0.50 sGidiş

    Bunlar normal UDP oyun trafiğinde ciddi kopukluk anlamına gelir. Oyun bu sırada ya tepki vermez ya da "hit reg" bozulur.


     Packet Reordering Belirtisi​


    • delta_time değeri negatif çıkan çok sayıda gidiş paketi var → bu paketlerin ağda karışık sırayla geldiği anlamına gelir.

    • Genelde bu tür sorunlar router, modem ya da ISS taraflı QoS/Queue ayarlarından kaynaklanır.


     Ne Yapabilirsin?​

    1. Router QoS / UPnP / NAT ayarlarını kapatıp test et.​


    • Eğer ZTE modem varsa, özellikle UDP Flood Protection ayarları etkili olabilir.

    2. GECİKME OLDUGU ANLARI LOG’LA ve TRACERT YAP.​


    • Örneğin 3.3 saniyelik gecikme olan 22410 numaralı pakette o anki hop'ları görmen faydalı olur.

    3. ExitLag özel profil oluşturman etkili olabilir.​


    • Hedef IP: 46.4.217.86 (daha önce verdiğin)

    • Paketlerin bu kadar sapmaması için sabit rotalı (multi-hop olmayan) profil iyi olur."







  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.