Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.199
Cevap
51
Favori
516.906
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: substation

    Arkadaşlar yeni öğrendiğim birşeyi paylaşmak istiyorum.

    " We do not sell PWM units because they are not needed for dry cell HHO systems. These are only needed for overheating wet-cell generators and "mason jars" which have a problem with overheating. Our dry cell systems maintain their amperage, so there is no need to spend money on a PWM. Let us know if you have any additional questions and we will be glad to assist.
    Thanks."

    Yani diyorki dry cell kullanacaksanız PWM güç kaynağına ihtiyacınız yok, o sadece ıslak hücreli ve kavanozlu sistemlerin aşırı ısınma problemine karşı kullanılır. DRY cell kendi amperini kendisi ayarlar ısınmaz diyor.


    Sayın substation; okuduğum bir çalışmada iletkenlik sağlayıcı (NaOH ya da KOH) madde, belirli bir orana kadar akım artışı sağlamakta ve bir değerden sonra ilave etsenizde akım artışına etkisi olmadığı yazılmıştı. Hücre başına 2V düşen bir dry cell'de çok fazla KOH ya da NaOH kullanılsa da akım artışı belli bir seviyeye kadar olacaktır ve daha fazla akım artışı ancak voltajı artırarak sağlanabilecektir, bu durumda ısınma artacak, bir miktar verim düşecektir. Böylece hücre başına 2V potansiyel uygulanan dry cell' de PWM kullanılmasına gerek yoktur. Bizim alternatörden aldığımız dc gerilim yaklaşık 14V olduğuna göre 7 hücreli bir dry cell kullanırsak PWM'ye gerek yoktur, ancak çok fazla miktarda KOH ya da NaOH kullanmak gerekecek ve istediğimiz akım artışını sağlayamayacağız. 3 yada 4 hücreli bir dry cell'de ise iletkenlik sağlayıcı madde oranını iyi hesabederek kullansak bile, ısı artışı akım artışına da neden olacağından, gerekli voltaj ve akım ayarını PWM ile yapmak gerekecektir. Ben araçta 6 hücreli sistemlerin PWM devresi ile kullanılmasının daha verimli olduğunu düşünüyorum. 25-30Amperde çalıştırılmak istenen sistemler için 6 hücrede bile bu akımı sağlayamayabiliriz, bu durumda ya plakaların yüzey alanı artırılacak ya hücre sayısı azaltılarak, hücre başına voltaj artırılıp verimden feragat edilerek , akım ve ısı kontrolü için pwm gerekecektir. Ayrıca PWM'li ve PWM'siz gaz üretimi pek değişmemektedir. Ya da ben hala doğru frekansı yakalayamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 11 Ağustos 2011; 19:28:40 >




  • Sayın Jumel, alıntı yaptığım yer bu işi profesyonel olarak yapan ve seri üretime geçmiş bir yer, dolayısıyla dediği şeye inanıyorum. Sizin gönderdiğiniz master tezinde de kavanoz yapılı bir HHO kullanılıyordu ve PWM devresi de kullanılıyordu.
    Betelguz arkadaşa da sordum o da PWM'e DRY Cell HHO'de gerek yok demişti. Yani benim son kanaatim dry cellde PWM'e gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: substation

    Sayın Jumel, alıntı yaptığım yer bu işi profesyonel olarak yapan ve seri üretime geçmiş bir yer, dolayısıyla dediği şeye inanıyorum. Sizin gönderdiğiniz master tezinde de kavanoz yapılı bir HHO kullanılıyordu ve PWM devresi de kullanılıyordu.
    Betelguz arkadaşa da sordum o da PWM'e DRY Cell HHO'de gerek yok demişti. Yani benim son kanaatim dry cellde PWM'e gerek yok.


    Kullandığınız sistemde kaç hücre olduğuna, plakaların yüzey alanına ve sisteme uygulayacağınız akım değerine göre PWM devresine ihtiyacınız olup olmadığını kendiniz belirlemelisiniz. Dry cell'erin tümünde PWM kulanmaya gerek yoktur demek yanlış olur. Bu arada aracınızın alternatörünün de kaç amper olduğu ve çekilecek akımı karşılayıp karşılamayacağı da önemlidir. Sizin alıntı yaptığınız sistem büyük ihtimalle 6 hücreden yani 7 plakadan oluşan bir sistem olmalı. +nnnnn- gibi. Dry cell'ler ısınmaz diyorsa Betelguz niçin sistemde radyatör kullanıyor ve niçin PWM satıyor ? Çünkü hücre sayısı az ve hücre başına voltaj yüksek geliyor, bu nedenle sistem ısınıyor. Kendisine de bu konuyu sordum ve hücre sayısını artırdıklarında gerekli akımı sağlamak için çok fazla iletkenlik artırıcı koymak gerektiğini yada yüzey alanını artırmak gerektiğini, böyle olunca da sistemin boyutlarının büyüdüğünü ve araçlarda monte edilecek yerde sıkıntı yaşadıklarını bildirdi. Bu durumda bir de maliyet işin içine giriyor ve sanırım tüketiciye daha uygun fiyata sağlayabilmek için böyle bir sistemin yeterli olacağını düşünüyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 11 Ağustos 2011; 20:09:35 >




  • +nnnn-nnnn+ şeklinde oluşturduğum, plakaların alt kısmında delik olmadığından akım kaçağına yol açmayan ideal bir dry cell. Sadece deneme için oluşturulmuştur.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi
  • Elektrolit sabit kalmak koşulu ile Plaka yüzeyinin ve hücre sayısının sisteme etkisini inceleyeceğiz.
    Bu resimde 5 hücre (+nnnn-) çalıştırdığımızda 11,64V 1A değerini görüyoruz.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi
  • şimdi akım konusunda şöyle birşey var. daha kolay anlaşılabilmesi için ampül örneği vereceğim.
    V=IxR diye bir formül vardır, direcin değişmeyeceği kesindir. akım ise volataja göre kendiliğinden oluşur. yani sabit voltajda ampüle yüksek akım yada düşük akım çektiremezsiniz. ama voltaj düşürülerek akım da düşürülebilir böylece ampül daha sönük yanar. Yani ben HHO konusundaki akım olayını anlamıyorum.

    Yani şöylemi aslında elimizdeki sistem 30A kapasitesinde ve 2 l/min gaz üretebiliyor diyelim. Biz bunun 15A çekmesini ve daha az yani 1 l/min gaz üretmesini mi istiyoruz ? Nedir yani olay. o zaman niye yüksek kapasiteli HHO alıyoruz boş yere daha çok para veriyoruz?

    Bence bir HHO sisteme verirsiniz 12V o kaç amper çekerse çeksin. yani maximum verimi alalım aletten öyle değil mi?

    Benim bildiğim kadarıyla alternatörün üretim kapasitesi 70A, akünün şarjı içinse 10A gerekiyor (60Ah akü için), 2 farlar açıkken iç tüketim de sanırım 20 A civarında olur, uzunlarıda yakarsak 9 A daha, sisleri de yakarsak 5A daha yani taş çatlasa bence iç tüketim 44 A civarında olur ve 26 A artar.

    Zaten durum böyle olmazsa HHO üretenler 15A yada 20A cihazı piyasaya süremezlerdi. Mecburen alternatörü büyütmek gerekirdi ki o zamanda bu işin yüzü asterından pahalıya maal olurdu. Ben daha hiç "akım yetmiyor alternatörü büyütmemiz gerek" diyeni duymadım bu HHO konusunda.




  • Yüzey alanını 2 kat artırdığımızda (+nnnn-nnnn+) 11,54V 2A değer okuyoruz. Yüzey alanı ve sistemin çektiği akım doğru orantılı olarak artıyor.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 11 Ağustos 2011; 22:26:10 >
  • Şimdi sistemi 4 hücre +nnn- olarak çalıştırıyoruz ve 11,36V, 5A'e yakın bir değer okuyoruz.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


     hidrojen yakıt tasarruf sistemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 11 Ağustos 2011; 22:31:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Şimdi sistemi 4 hücre +nnn- olarak çalıştırıyoruz ve 11,36V, 5A'e yakın bir değer okuyoruz.


    iki önceki mesajınızda 5 hücre vardı ve 1A çekiyordu şimdi nasıl 4 hücre 5A oldu fark nedir?
    Birde neden 12V'da deneme yapıyorsunuz arabada alternatör çalışırken 14V olur gerilim.
  • Şimdi 4 hücrenin yüzey alanını 2'ye katlıyoruz (+nnn-nnn+) . 11.27V, 7A2e yakın bir değer görüyoruz, normalde 10A görmemiz gerekiyor. Fakat 2 power suplayı birleştirdiğim halde yeterli gücü vermedi. Zaten düşen gerilimden bunu anlayabilirsiniz. Güçlü bir akü kullansaydık yüzey alanı 2'ye katladığımızda akımında 2'ye katlandığını görecektik. Bu konuda anlaştık sanırım.





     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


     hidrojen yakıt tasarruf sistemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 11 Ağustos 2011; 22:58:39 >




  • Şimdi 4 hücrenin yüzey alanını 2'ye katlıyoruz (+nnn-nnn+) . 11.27V, 7A2e yakın bir değer görüyoruz, normalde 10A görmemiz gerekiyor. Fakat 2 power suplayı birleştirdiğim halde yeterli gücü vermedi. Zaten düşen gerilimden bunu anlayabilirsiniz. Güçlü bir akü kullansaydık yüzey alanı 2'ye katladığımızda akımında 2'ye katlandığını görecektik. Bu konuda anlaştık sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 11 Ağustos 2011; 22:48:51 >
  • Cihazın üstten görünüşü.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: substation


    quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Şimdi sistemi 4 hücre +nnn- olarak çalıştırıyoruz ve 11,36V, 5A'e yakın bir değer okuyoruz.


    iki önceki mesajınızda 5 hücre vardı ve 1A çekiyordu şimdi nasıl 4 hücre 5A oldu fark nedir?
    Birde neden 12V'da deneme yapıyorsunuz arabada alternatör çalışırken 14V olur gerilim.


    11.64V / 5hücre=hücre başına 2,328V =>1A
    11,36V / 4hücre=hücre başına 2,84V =>5A
    Hücre başına sadece 0,51V artış akımı 5 kat artırmaktadır. Elektrolizdeki hücre başına voltajı artırmanın akımı nasıl etkilediğini sizlere göstermek istedim.
    2V'un üzerinde uygulanan gerilimde aşırı artan akım maalesef elektrolizle birlikte ısıya dönüşerek sistemin verimini de düşürecektir.
    Bunu da yakın zamanda vakit bulabilirsem 5 hücre ve 4 hücreyle , uyguladığımız gerilim ve akıma göre elde edilen gaz miktarını ölçerek verimini hesabedip sizlere aktaracağım.
    Power suplay'la yada araçta denemek farketmez, burada hücre başına kullanacağımız gerilimi bularak 14V'a göre uygun hücre sayısını belirleyebiliriz.




  • şu tezz raporunu ben de inceledim (1saat kadar) sonuçlar sistemin başarılı olduğunu ifade ediyor. Ancak bilimsel bir zemine dayandırılmış açıklayıcılığı olmayan bir rapor olduğunu düşünüyorum. Alıntılar, tanımlar,prensipler var ancak ortaya konan çalışma yeterli miktarda girdiler üzerine odaklanmamış. Daha çok elde edile çıktılara yer verilmiş. Raporda başlarda ifade edilen ulaşılması amaçlanan sonuçların başlığıda hangi çözeltinin daha iyi verim vereceği gibi ifadeler varken bunların hiç birinin ne sonucuna ne de test ortamına rastlanıyor.

    Reaktör diye tarif edilen farklı 3 tasarım gösterilmiş ama hangi düzeneğin hangi alternatif girdi gruplarıyla ne sonuç ürettiği düzenli sunulmamış.

    Tez konusunda güzel bir derleme olmuş ancak doğru düzgün bir katkı sağlamamış. Memleketimizin gerçeği işte :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: THeRioN

    şu tezz raporunu ben de inceledim (1saat kadar) sonuçlar sistemin başarılı olduğunu ifade ediyor. Ancak bilimsel bir zemine dayandırılmış açıklayıcılığı olmayan bir rapor olduğunu düşünüyorum. Alıntılar, tanımlar,prensipler var ancak ortaya konan çalışma yeterli miktarda girdiler üzerine odaklanmamış. Daha çok elde edile çıktılara yer verilmiş. Raporda başlarda ifade edilen ulaşılması amaçlanan sonuçların başlığıda hangi çözeltinin daha iyi verim vereceği gibi ifadeler varken bunların hiç birinin ne sonucuna ne de test ortamına rastlanıyor.

    Reaktör diye tarif edilen farklı 3 tasarım gösterilmiş ama hangi düzeneğin hangi alternatif girdi gruplarıyla ne sonuç ürettiği düzenli sunulmamış.

    Tez konusunda güzel bir derleme olmuş ancak doğru düzgün bir katkı sağlamamış. Memleketimizin gerçeği işte :(


    Ayrıca dikkat ettiyseniz son derece verimsiz tek hücreden oluşan bir hho sistemi (reaktör) kullanılmış. Daha önce de söylediğim gibi sonuçlar bana çok şaşırtıcı geldi.




  • baya güzel bir ortam oluşmuş bende katılmak istedim 1,5 yıl kadar önce su arıtma cihazıyla oluşturduğum sistemi aracıma taktım cihaz yerde kaput açık halde bazı denemeler yaptım
    ilk yaptığım motoru lpg ye alıp rölanti ayar vidasını motor neredeyse stop edecek kadar kıstım ve bu sistemin musluğunu açıp motor sesini dinledim gayet tok bir şekilde olması gereken devir aralığında idi 10 dakika boyunca çalıştırdım motoru iyice ısıtmıştım bunu atlmayayım motor harareti düştü egzozdan su damlaarı geldi yol testi yapmadım ne kadar amper çektiğini bilmediğimden ve hho sistemini araca sabitlemediğimden dolayı sadece musluk suyu ve tuz ile kullandım üretim miktarına gelince 1-1,5 lt /dk gibi geldi ölçüm esnasında ....

    şimdi ise drycell ile uğraşıyorum 304 kalite 0,70 kalınlıkda saçları tek tek elimde şekillendirdim sadece plexiglas kısımları ve civataları kaldı
    lazer kesim için baya bir araştırma yaptım pek iyi fiyat alamadım kaba ölçülerde makul bir fiyata tenekcide büyük makasla kestirdim contaları ise tek tek zımba ile çelik cetvel ile şekillendirdim saçların civata deliklerini ise kendi yaptığım zımba ile deldim


    gördüğüm o ki bu işte baya yol kat eden arkadaşlar var benim sorum şu yüzey alana düşecek akım miktarı hakkında; bendeki sistem için suyla temas edecek yüzey alanı bir adet plaka için 18,5 cm2 ve toplam 17 plakadan oluşuyor benim düşündüğüm maksimum 10-15 amper akımçekebilecek bir sistem bunu için nasıl bir amper ayarlaması yapılabilir yada sac sayılar nasıl artırılıp azaltılabilir

    plaka ölçüleri 22x18 conta kalınlığı2 mm

    plaka dizilimleri için sizlerin önerisi ne olabilir -nnn+nnn-nnn+nnn- böyle düşündüm


    şimdiki maliyet

    saçlar 20 tl

    conta 20tl çakmakla yaptığım ısı testinde gayet güzel sonuç verdi

    saç kesim 15 tl

    pleksi glass veya başka bir sanayi plastiği henüz almadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hukukcu076 -- 12 Ağustos 2011; 1:57:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hukukcu076

    baya güzel bir ortam oluşmuş bende katılmak istedim 1,5 yıl kadar önce su arıtma cihazıyla oluşturduğum sistemi aracıma taktım cihaz yerde kaput açık halde bazı denemeler yaptım
    ilk yaptığım motoru lpg ye alıp rölanti ayar vidasını motor neredeyse stop edecek kadar kıstım ve bu sistemin musluğunu açıp motor sesini dinledim gayet tok bir şekilde olması gereken devir aralığında idi 10 dakika boyunca çalıştırdım motoru iyice ısıtmıştım bunu atlmayayım motor harareti düştü egzozdan su damlaarı geldi yol testi yapmadım ne kadar amper çektiğini bilmediğimden ve hho sistemini araca sabitlemediğimden dolayı sadece musluk suyu ve tuz ile kullandım üretim miktarına gelince 1-1,5 lt /dk gibi geldi ölçüm esnasında ....

    şimdi ise drycell ile uğraşıyorum 304 kalite 0,70 kalınlıkda saçları tek tek elimde şekillendirdim sadece plexiglas kısımları ve civataları kaldı
    lazer kesim için baya bir araştırma yaptım pek iyi fiyat alamadım kaba ölçülerde makul bir fiyata tenekcide büyük makasla kestirdim contaları ise tek tek zımba ile çelik cetvel ile şekillendirdim saçların civata deliklerini ise kendi yaptığım zımba ile deldim


    gördüğüm o ki bu işte baya yol kat eden arkadaşlar var benim sorum şu yüzey alana düşecek akım miktarı hakkında; bendeki sistem için suyla temas edecek yüzey alanı bir adet plaka için 18,5 cm2 ve toplam 17 plakadan oluşuyor benim düşündüğüm maksimum 10-15 amper akımçekebilecek bir sistem bunu için nasıl bir amper ayarlaması yapılabilir yada sac sayılar nasıl artırılıp azaltılabilir

    plaka ölçüleri 22x18 conta kalınlığı2 mm

    plaka dizilimleri için sizlerin önerisi ne olabilir -nnn+nnn-nnn+nnn- böyle düşündüm


    şimdiki maliyet

    saçlar 20 tl

    conta 20tl çakmakla yaptığım ısı testinde gayet güzel sonuç verdi

    saç kesim 15 tl

    pleksi glass veya başka bir sanayi plastiği henüz almadım




    Elektrolit ile temas edecek yüzey alanı için cm2 başına 75mA'i geçmeyecek şekilde hesap yapın. Ben size 10-15A için -nnnnn+nnnnn- olacak şekilde plakaları dizayn etmenizi öneririm. Böyle bir sistemde elektrolit ile temas edecek 100cm2 plaka alanı için 0.75A*100cm2=7,5A*2=>15Amperi geçmemeniz önerilir. Yalnız 304 kalite çelik çabuk korozyona uğrayacaktır. 316L kullanmanız daha iyi olacaktır. İletkenlik artırıcı olarak KOH ya da NaOH dışında başka bir madde önermiyorum. Saf su kullanmanız daha iyi olacaktır. Başarılar dilerim, aramıza hoşgeldiniz.




  • http://www.emo.org.tr/ekler/19d0a315520ccbb_ek.pdf
    Bu linkteki bilgiler merak eden arkadaşlar için faydalı olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel


    quote:

    Orijinalden alıntı: hukukcu076

    baya güzel bir ortam oluşmuş bende katılmak istedim 1,5 yıl kadar önce su arıtma cihazıyla oluşturduğum sistemi aracıma taktım cihaz yerde kaput açık halde bazı denemeler yaptım
    ilk yaptığım motoru lpg ye alıp rölanti ayar vidasını motor neredeyse stop edecek kadar kıstım ve bu sistemin musluğunu açıp motor sesini dinledim gayet tok bir şekilde olması gereken devir aralığında idi 10 dakika boyunca çalıştırdım motoru iyice ısıtmıştım bunu atlmayayım motor harareti düştü egzozdan su damlaarı geldi yol testi yapmadım ne kadar amper çektiğini bilmediğimden ve hho sistemini araca sabitlemediğimden dolayı sadece musluk suyu ve tuz ile kullandım üretim miktarına gelince 1-1,5 lt /dk gibi geldi ölçüm esnasında ....

    şimdi ise drycell ile uğraşıyorum 304 kalite 0,70 kalınlıkda saçları tek tek elimde şekillendirdim sadece plexiglas kısımları ve civataları kaldı
    lazer kesim için baya bir araştırma yaptım pek iyi fiyat alamadım kaba ölçülerde makul bir fiyata tenekcide büyük makasla kestirdim contaları ise tek tek zımba ile çelik cetvel ile şekillendirdim saçların civata deliklerini ise kendi yaptığım zımba ile deldim


    gördüğüm o ki bu işte baya yol kat eden arkadaşlar var benim sorum şu yüzey alana düşecek akım miktarı hakkında; bendeki sistem için suyla temas edecek yüzey alanı bir adet plaka için 18,5 cm2 ve toplam 17 plakadan oluşuyor benim düşündüğüm maksimum 10-15 amper akımçekebilecek bir sistem bunu için nasıl bir amper ayarlaması yapılabilir yada sac sayılar nasıl artırılıp azaltılabilir

    plaka ölçüleri 22x18 conta kalınlığı2 mm

    plaka dizilimleri için sizlerin önerisi ne olabilir -nnn+nnn-nnn+nnn- böyle düşündüm


    şimdiki maliyet

    saçlar 20 tl

    conta 20tl çakmakla yaptığım ısı testinde gayet güzel sonuç verdi

    saç kesim 15 tl

    pleksi glass veya başka bir sanayi plastiği henüz almadım




    Elektrolit ile temas edecek yüzey alanı için cm2 başına 75mA'i geçmeyecek şekilde hesap yapın. Ben size 10-15A için -nnnnn+nnnnn- olacak şekilde plakaları dizayn etmenizi öneririm. Böyle bir sistemde elektrolit ile temas edecek 100cm2 plaka alanı için 0.75A*100cm2=7,5A*2=>15Amperi geçmemeniz önerilir. Yalnız 304 kalite çelik çabuk korozyona uğrayacaktır. 316L kullanmanız daha iyi olacaktır. İletkenlik artırıcı olarak KOH ya da NaOH dışında başka bir madde önermiyorum. Saf su kullanmanız daha iyi olacaktır. Başarılar dilerim, aramıza hoşgeldiniz.



    sağolun şimdi bu pwm cihazı hakkında benim anladığım şu yanlışım varasa düzeltin bu cihaz elektriğin dalga boyunu hertz denen olayı ayarlıyor ve artırdıkca elektrik dalgası sıkalşıyor ve daha seri bir üretim oluyor normalde evimizdeki cihazlarda 220 volt 50 hz diye yazar sanıyorum 12 volt içinde durum aynı 50 60 hz gibi bir şeyler elektronik bilgim fazla yoktur onun için bu pwm devresi hakkında yardımcı olabilirmisiniz konya ilindeyim hazır olarak hesaplı bulabiliriyim yada yaptırabileceğim bir yer var mı hayırlı iftarlar




  • PWM (Pulse Width Modulation) hakkında eminim benden daha detaylı bilgi verebilecekler vardır. Ancak elimden geldiğince sade bir tanım yapmaya çalışayım sizin sorunuza cevap niteliğinde. PWM de sadece frekansı ayarlamak amacının olduğu tespitiniz doğru değil. PWM aslında efektif gücü düzenlemeye dönüktür. Birinci parametre period (frekansın tersi f = 1/p) ikinci parametre orandır. Oran akımın verildiği ve verilmediği zaman dilimleri arasındaki orana karşılık gelir. Örneklersek, 0,5 oranı 2saniyelik periyodda akımın 1 saniye verildiği 1 saniye verilmediğini anlatır. Oran 0,3 olsaydı 0,6 saniye akım veriliken 1,4saniye akım verilmiyor olacaktı.

    Genelde oranı 0,5 sabit tutup sadece periyodu değiştirerek efektif güç yönetimi sağlanması tercih edilir(kolay olduğu için veya ince ayar gerekmiyorsa). kesintisiz olarak doğru akım vermektense ver-kes ver-kes tekrarı yaparak Aynı gerilimde daha düşük akımlar elde edilerek güç yönetimi amacına ulaşılmış olur. Farklı bileşenlerle PWM devreleri oluşturmak mümkündür. Konya için birşey öneremem ama Ankara ulus ta konya sokak var :D elektronik cennetimizdir. Yolunuz düşerse eliniz boş dönmeyeceğinizden eminim. Veya internettenhttp://www.solorb.com/elect/solarcirc/pwm1/ adresinde olduğu gibi basit PWM projeleri bulabilir kendiniz oluşturabilirsiniz.

    Benim düşüncemhttp://www.buyincoins.com/obd-ii-bluetooth-car-elm-327-reader-diagnostic-scanner-product-5812.html adresinde olduğu gibi bir bluetooth cihazla veya kablolu olarak aracın devir bilgisini okuyan, Dry cell sıcaklığını akım yoğunluğunu ve çıkış debisini okuyan ona göre PWM ile HHO üretimini düzenleyen bir devre oluşturulabilir. Bu konuda yeterli zamanım bulunmadığı için gerekli araştırmaları ve tasarımları yaptıysam da üretmek nasip olmadı.

    Bu işler farklı mühendislik branşları gerektiriyor. Ben de mühendisim ama gerekli bütün branşların uzmanlığına erişmek kolay değil.




  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.