Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (122. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.199
Cevap
49
Favori
518.977
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 120121122123124
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Su sadece hidroliz olup atomlarına ayrışmaz.

    Su ısıyı gorünce genleşir.

    Hani var ya buharlı trenler.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


    Piston içinde de benzer etki oluyor.

    Off off...

    Motora etki yapacak kadar hidrojen üretemiyorsunuz. NOKTA.

    Yakıta fayda sağlamayı geçtim ateşlemede fark oluşturmak için giren havanın %8 kadar hidrojen üretmeniz lazım.

    Bunlar bilimsel olarak ölçülüp biçilip yayınlanmış mevzular.

    Bunun dışında.

    Emisyon cihazı okumayı, yakıt tüketimi nasıl ölçümü nasıl tam olarak yapılır bilmiyorsunuz.




  • Şu %8 i bari %20 yapalımda motor sadece hidrojenle çalışsın. Ekstra yakıttan kurtulmuş oluruz.Gerçi %8 hidrojenle 1600 cc bir motor 1500 devirde çalışır. olsun oda fena değil. biraz yavaş gider ama yinede iyidir:)

    Sayın delifişek merak ettim sizin nargile sistemli araçlarda 100 km deki su tüketimi kaç mililitre ?yada kaç litre ? net bir rakam verebilirmisiniz ?
  • bugün türkiyedeki çok üniversite hidrojen üstüne projeleri var hatta tübitakın düzenlediği hidromobil yarışları bile var..

    http://www.youtube.com/watch?v=oFPDMN3l-DU

    keza istanbul teknik üniversitesinin hidojenle çalışan tekne projesi var (martı) yani sadece arabaylada sınırlı değil hidrojeni yakıt olarak hayatın her alanına yayma çabası var..

    http://www.youtube.com/watch?v=_8wsQiaa5U0


    gaziantep üniversitesinin hidrofıstık projesi varki buda dördüncü yada beşinci jenerasyonuna girdi.. keza süleyman demirel üniversitesinin hidrosafir projesi var.

    http://www.youtube.com/watch?v=9IMg4g20NvA


    budamı yetmez peki devam edelim boğaziçi üniversitesinin hidrojen araba projesi var adı buhar..

    http://www.youtube.com/watch?v=Jbcf_wJ3_tU


    Eskişehir üniversitesinin hidroana projesi var..

    http://www.youtube.com/watch?v=y-b0cvUAOWI

    buda %100 hidrojenle çalışan araba bu örneği vermemdeki neden nette yüzlerce hidrojenle çalışan araba videoları var ama bu örnek kanıtlı ispatlı bir proje ve yapan insan bir bilim adamı An MTSU Middle Tennessi State Üniversitesi Profösörü.. Amerikada haberlere falan çıkmışda bir mevzu.. projedeki araba 500 gallon tankla 400 mile gidebiliyormuş...

    http://www.youtube.com/watch?v=_1Bv99YOGlY




  • Sizinkilerin belki 10 da biri bile değildir. Kabı ne zaman doldurduğumu dahi unutuyorum. Demek ki ciddi bir miktar tüketmiyoruz.
  • Bizimkilerin onda biri bile değilse dakikada binlerce litre hava alan motora bu kadar az bir miktar su buharı nasıl etki ediyorda tasarruf sağlıyor.Yanlış anlamayın tasarruf sağlamayacağını iddia etmiyorum. Tasarruf sağladığını iddia ettiğiniz için açıklamasınıda yapabilirsiniz sanırım. Bizim sistemde iki aşamalı olarak aynı işi yapmakta. İlk önce hidrojen ve oksijen silindirde yanmakta yanma sonucu ateşlemenin iyileşmesine katkı sağlamakta, ikinci aşamada oluşan su buharıda sizin sistemin yaptığı etkileri yapmakta.Buraya kadar varmı bir yanlış ? Eğer sizin su buharı sistemi işe yarıyorsa bizimkisi fazlasıyla işe yaraması gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 10 Nisan 2013; 18:32:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: betelguz

    Bizimkilerin onda biri bile değilse dakikada binlerce litre hava alan motora bu kadar az bir miktar su buharı nasıl etki ediyorda tasarruf sağlıyor.Yanlış anlamayın tasarruf sağlamayacağını iddia etmiyorum. Tasarruf sağladığını iddia ettiğiniz için açıklamasınıda yapabilirsiniz sanırım. Bizim sistemde iki aşamalı olarak aynı işi yapmakta. İlk önce hidrojen ve oksijen silindirde yanmakta yanma sonucu ateşlemenin iyileşmesine katkı sağlamakta, ikinci aşamada oluşan su buharıda sizin sistemin yaptığı etkileri yapmakta.Buraya kadar varmı bir yanlış ? Eğer sizin su buharı sistemi işe yarıyorsa bizimkisi fazlasıyla işe yaraması gerekir.

    Sogutmada faydalı ayrıca sıkıştırmaya pozitif etkisi var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Sizinkilerin belki 10 da biri bile değildir. Kabı ne zaman doldurduğumu dahi unutuyorum. Demek ki ciddi bir miktar tüketmiyoruz.

    bi saniye kabı ne zaman doldurdugumu dahi unutuyorum derken siz ne yi hangi sistemi kullanıyorsunuz... Şu nargile sisteminimi yoksa .....?
  • Slm

    Arkadaşlar ben o sıstemı bıraz inceledım ama katalizor diye tabir edilen kare şeklindeki parça ekzost üzerine bağlanıyor içindende su ğeçiyor basit bir sisteme benziyor yanlız ekzost üzerine bağlanan o parçanın içinde ne var onun ne olduğunu bilmiyorum bide ekzost isisıyla su ayrışabılırmı hidrojen oksijen şeklınde yoksa sistem çok basit motora su buharı yollanıyodur test etmek için çakmak çakmak gerkiyor :))
  • Ufak bir hesap yaptım aşağıda.
    Bazı arkadaşlar hho gazı ile tüketilen havayı kıyaslıyorlar. Böyle düşünüldüğünde gerçekten inanmak zor. Ancak niçin hava ve benzin oranını kıyaslamıyorsunuz. Silindire alınan hava ve yakıt oranını düşündüğünüzde küçücük bir miktar benzinin motoru çalıştırdığını kabul ediyorsunuz.
    Fazla söze gerek yok, belki bu hesaplama bazı arkadaşların bakışını değiştirir. İnanmayan okumuş çocuklar kendileri de hesaplayabilir.

    1400cc bir motor için 90km/h ve 3000d/d'da saatte harcanan 6 litre benzin için bir hesap yapalım
    700 cc --- bir devirde silindire alınan yakıt hava karışımı
    2100 litre --- dakikada silindire alınan yakıt hava karışımı
    0,1 litre --- dakikada silindire alınan benzin miktarı
    0,066666667cc --- bir devirde silindire alınan benzin miktarı
    0,5 litre --- dakikada üretilen HHO gazı
    0,33333333 cc --- bir devirde silindire alınan HHO gazı miktarı


    Hadi Hoşçakalın... ara sıra uğrarım ben...




  • 1400cc bir motor için 90km/h ve 3000d/d'da saatte harcanan 6 litre benzin için bir hesap yapalım
    700 cc --- bir devirde silindire alınan yakıt hava karışımı
    2100 litre --- dakikada silindire alınan yakıt hava karışımı
    0,1 litre --- dakikada silindire alınan benzin miktarı
    0,066666667cc --- bir devirde silindire alınan benzin miktarı
    0,5 litre --- dakikada üretilen HHO gazı
    0,33333333 cc --- bir devirde silindire alınan HHO gazı miktarı

    Jumel bey güzel bi noktayı aydınlatmış...silindirde yanması gereken HHO gazının hacimce yetersiz olduğu önemli bi tezdi ancak anti tez olarak net bi cevap...
  • Biz yazalım yazalım okumayın. Sonra tekrar yazınca tekrarladı olsun. Niye kıyaslamayalım size defalarca anlattık. Daha kaç sefer yazmamız gerekiyor aynı şeyleri.

    quote:



    BMW Hidrojen 7 100 6 litre v12 motora sahiptir. 100 Km de 13.9 Litre benzin 50 litre sıvı hidrojen tüketir.

    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7

    50 Litre sıvı hidrojen. Normal şartlar altında gaz haline dönüştüğünde 851 kat genişler.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Expansion_ratio

    Bu da yaklaşık 42.550 litre Gaz hidrojen yapar. Dakikada 709 litre gaz hidrojen demektir.

    Araç içinde HHO üretilir, bu yüzden HHO gazının 3/1 i olan Oksijeni düşersek Bu aracın hidrojenle gidebilmesi için dakikada 945 litre HHO üretmesi lazım


    Su buharının etkisi küçük hacimli motorlarda daha çok görülür. Düşük devirde tork a etki ettiği için şehir içi dur kalk kullanımlarda araç daha rahat hızlanır.
    Yakıta ahım şahım etkisi yoktur. Ancak aracın daha sessiz çalışması, daha kolay kalkması, motor sıcaklığının düşmesi hususlarında yardımcı olur.

    Zaten kullandığınız hücreler, yaptığı elektroliz den değil, ürettiği su buharından faydalıdır. Bu yüzden 4 5 amper gibi ufak akımlarla çalıştığında optimum fayda görüyorsunuz. Mantıken gücü arttırdığınız da hidrojen üretimi de artacağından böyle bir ters orantının olmaması lazım.

    İnsanların dikkat etmediği husu şu. Motorda herhangi bir ayarlama yapmadan. Yakıt oranını değiştiremezsiniz. Enjeksiyonlu sistemlerde dahil olmak üzere tüm araçlar. Sabit bir yakıt haritası ile çalışır. (bazı yeni modellerde öğrenme kapasitesi olsa da öğrenme işi tamamlandığında araç yine sabit bir harita ile çalışır).

    Bir araca %30 tasarruf sağlayacak ekstra yakıtı verdiğiniz zaman. eğer sistemde bu giren yakıtı kontrol edip ana yakıt sistemini kısacak bir mekanizmanız yoksa, en basit hali ile motoru boğarsınız.

    En basitinden motor modifiyesi, chip tuning, bırak onu otogaz ayarı, mazot pompası tamiratı vb gibi işlerle uğraşan biri, cihazların bu davranışını bileceğinden bu tür hidrojen ürettim tasarruf ettim iddalarını ciddiye almaz.

    Biliyorum biliyorum. sizin icadınız. eksoz içinde ki (her ne hikmetse hiç bir emisyon test cihazında tespit edilemeyen), yanmamış yakıtı yakıyor ve tasarruf sağlıyor.




  • Yaw tamam biz fantazi yapıoz... Su dan gaz çıkması hoşumuza gidiyoz hayali tasarruf ediyoz hayali tork arttırıyoruz bu bizim hoşumuza gidiyo .... Senin de hoşuna su buharı gidiyor anladık....

    Bence baltalama devamlı konuyu en azından yapıcak olan insanlarıda soğutmayın kendileri bi şekilde yapsınlar etsinler....

    Tekrar ediyorum eğerki kendiniz yapabiliyorsanız kendiniz yapın satın almayınız... Eğerki etkisini görürseniz kendinize göre sistemi şekillendirirsiniz!!!

    Burdaki söylenenlere kulak asmayın.... Bende burda satışını yapmıyorum, reklamını yapmıyorum....
    Hatta bana özelden msj atan arkadaşlar var plaka varmı elinde satıyormusun diye bende HAYIR diye cevaplıyorum elimdeki plakalar anca bana yeter ve benim yedek kartuşlarım gibi bişey onlar :)))

    Ama adam takmış bikere :)))) Kim bişey söylese aksini ispat etme zorunluluğunda hissediyor kendini bi şekilde açıklama yapıyor azmine hastayım...
    Acaba kendisi bu kadar karşı duruyor yoksa bi işin peşindede burda yapıcak olanları soğutup olayı patlatmakmı istiyor :))))) Neyin peşindesin




  • http://www.medyaspot.com/haber/ARAP-BAHARININ-GERCEK-YUZU/171236



    Bu ne demektir arkadaşım yahu.....
    Yalan habermi yoksa acı bir gerçekmi.?????
  • bu biraz hidrojencilerinde hatası kimse teste yada sistemi sınamaya yanaşmıyor daha öncede konusu geçmişdi bir arkadaş tarafsız bir yerde test yapalım falan demişdi sonra konu nedense kapandı aslında o test sonuçları bu konuda muhalif olan herkesi susturmaya yetebilirdi.. o test sonucu kağıtta scan edilip bu konuya konulurdu böylece herkes bilimsel bir teknik sınamanın neticesini görür susar yada ona göre muhalif olurdu.. ben ilerde lpg kiti benzeri bir sistemle araçların hidrojende çalışıcağını düşünüyorum yukarda verdim linkleri MTSU Middle Tennessi Üniversitesi Profösörü bunu üniversite projesi olarak yapmış başarmış..http://www.youtube.com/watch?v=_1Bv99YOGlY ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 11 Nisan 2013; 15:50:50 >




  • MTSU Middle Tennessi Üniversitesi Profösörü

    Hidrojenle giden araba yapmış, Hidrojenide güneş enerjisinden ürettiği elektrikle sağlamış. Videoyu izledi isen arabanın arka tarafında kocaman Hidrojen tankı vardı.

    Bütün teşkilatı kurmak kaça mal olmuştur sence ?

    @oguz6577

    Ben aynı şeyleri tekrarlama meraklısı değilim. Lakin bir takım bilimsel iddası olanın aynı şekilde bilimsel ispatı olması gerekir.
  • olayın teşkilatı kurmakla ilgisi yok olayın aracın hidrojenle çalışması ile alakası var.. o teşkilatı kurmakda zor bir şey değil sadece tabiki profesör yeşil enerji olsun diye işi biraz yokuşa sürmüş güneş enerjisinden gücü almış falan neticede üniversite projesi... aslında çok basit elektrikle çalışan external bir elektroliz makinesi bu işi görür lpg kiti gibi hho kiti yapmak imal etmekde sanırım çok zor bir şey olmasa gerek tek farklı yanı lpg den hho nun tüpün gazın bulunduğu tüpün yapısı farklı diye biliyorum farklı bir maddeden yapılıyor bu dalçık tüplerinde kullanılan malzeme tarzı bir maddeden yapılıyormuş bence lpg üreticileri dev petrol kartelleriyle başları derde girmesin diye bu tür projelere girişmiyorlar yoksa lpg gibi her benzinliğe hho pompaları koyup araçlarada lpg kiti gibi hho kiti takıp yaygınlaşmamasının başka ibr izahı olmaz..
  • İstanbulda hidrojen dolum istasyonu törenle açıldı. Üç gün sonra kapısına kilit vuruldu. Neden !! Hidrojenle çalışan araç yok türkiyede

    Delifişek burada aracı oksijen sensörlü olan ve hidrojen kullanan kimse olmadığından, konusu geçmediğinden bahsetmedim. Ancak biz bu tür oksijen sensörlü araçlarda yakıtı ayarlamak için chip veya dijital yakıt ayar cihazı kullanmaktayız.Chip ile şimdiye kadar gördüğümüz maksimum tasarruf %25 oldu. Ancak dijital yakıt ayar cihazı ile %40 a kadar tasarruf tesbit edebildik.Yani sadece ver hidrojeni gerisini o halleder demiyoruz.
    bu arada Bmw nin hidrojenli aracını örnek veriyorsunuz ama arkadaş biz aracı komple hidrojenle çalıştırmıyoruz ki bize o kadar çok hidrojen gereksin. bizimkisi ateşlemeyi biraz daha güçlendirmek.olay bu.
  • @Darkmoonm34

    Bence topa girmeden önce daha fazla çalışsan faydalı olur. Söylediklerinin bir anlamı yok.

    @Betelguz

    Neyi örnek vereyim ? Varmı başka belgeli hidrojenle çalışan araç. Bu aracı örnek vermemdeki mantık şu.

    Aha araba. aha 7 litre v12 motor. BMW bu makinayı 100 km de 14 litre benzinle çalıştırıyor (çok tasarruflu bir araçmış boyuna göre).
    Aynı arabayı hidrojende çalıştırmak için 100 km de 50 litre sıvı hidrojen gerekiyor. Yanı 14 litre benzinin verdiği enerjiyi 50 litre sıvı hidrojen verebiliyor.

    Yani 14 litre benzin enerjisi için 42.550 litre Gaz hidrojen ne ihtiyacımız var.

    Sen idda ediyorsun ki. ben 5 veya 10 veya 20 amper elektrikle ürettiğim ((1 litre / dakika) * 60) = 60 Litre HHO ile. bu 14 litrenin %25 ini geri kazanırım. Yani artık nasıl oluyorsa. Sen 60 lire hho kullanıp 10637 litre gaz hidrojenin gücünü üretebiliyorsun.

    Veya BMW bu işlerden anlamıyor, öyle ya. Zaten hidrojen ve benzin bulunan arabanın, kendi ürettiği beynine diyemiyorki arkadaş sen bunun ikisini karıştır. Benim 7 Litre 100 km de 14 litre yakan arabamı 10 litre yaksın.




  • @delifisek.tux

    kesinlikle ağır takıntılısın sen :))))

    Ama olsun biz senide kabullendik..... Konuya muazzam renk katıyorsun hatta senin mesajlarını okuyunca master yapıyormuşum gibi hissediyorum :)
  • şimdi arkadaş yine yanlışsın.Hidrojen motoruyla benzin motorunu karşılaştırıp 50 litre hidrojen 14 litre benzine eşdeğerdir demek tamamıyla yanlıştır.1
    litre sıvı hidrojenin verdiği enerji 3 litre benzine eşdeğerdir.Bmw nin hidrojen motoru daha gelişmemiş ilkel bir motordur.nasılki ilk benzinli motorların verimi sadece %3-5 iken şuanki en gelişmiş ferrari motoru sadece %20 verime çıkabilmiştir. Yakıtın %80 i halen işe çevrilememektedir.Normal araç motorlarını artık siz düşünün % kaç verimdeler.Günümüz Hidrojen motorlarıda benzinli motorların ilk zamanki halleri düzeyindedir.verimsizdirler

    Bmw bu işlerden anlamıyormu ?Anlıyorki saf hidrojen motoru yapmış.Geleceği olmadığını bildiği halde.Amaç reklam olsun.Biz çevreciyiz bu işlere para harcıyoruz vs. demek.Tüm dünya çapında reklam yapmak.Böyle bir çalışmaya harcadığı parayı reklama yatırsa bu kadar çok reklam yapamazdı emin olun. Peki neden hidrojen katkı olarak kullanılmıyor araçlarda. buda basit dünyanın ekonomik dengesi değişir.bu nedenle hidrojen sektörü desteklenmiyor.Petrole bağlı çok büyük bir sektör var.Bunların hiçbiri işlerinden olmak istemiyorlar.Ne zamanki dünyada petrol biter o zaman hidrojen sektörü gelişir.Petrolden sonraki sektör hidrojen olacaktır.Ama yine hidrojen motorlarda direk yakılarak kullanılmayacaktır.Elektriğe çevrilerek kullanılacaktır.bu çok daha verimli bir kullanımdır.Tabi maliyetler düşürülebilinirse.




  • 
Sayfa: önceki 120121122123124
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.