Şimdi Ara

Hiçbir dine inanmayan birini nasıl inandırabilirsiniz? (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
188
Cevap
3
Favori
4.593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • krstarica kullanıcısına yanıt

    Kulluk, abd farklıdır.

    Hizmet eden, para ile satılan, köle olarak alınan şey farklıdır.

    Kulluk denince aklınıza hizmetçi geliyorsa eksiklik sizdedir.

    Allah' ın kimsenin hizmetine, öyle veya böyle evlatlığına ihtiyacı yoktur. Ayrıca nefesinden üflediği insan elbette değerlidir, kainatın göz bebeğidir insan, verdiği değeri bir önceki mesajımda yazmama rağmen anlayamamışsınız.

    Dinde kulluk anlayışını sulandırmayı bile beceremeyen siz olmasanız iyiydi. Burada bir dinin inanç sistemlerini tartışmıyoruz, teslise inanıyorsanız uğurlar olsun.

    Kişi önce kendini bilmeli, kendini bilen Rabbini bilir.


    Hülasa kulluk demek düşündüğünüz şeyler demek değildir, İslam inancında inananlar aşağı, başka inançlar çok değerli, hayır yok böyle bir şey, tamamen sizin uydurmanız.


    İnsan şu dünyada o kadar adi şeylere kulluk etmektedir ki saymakla bitmez.


    Ayrıca ne yapıyorsun da kulluk zor geliyor, O' nun için tarlada mı çalışıyorsun, kötü söz mü işitiyorsun, taş mı taşıyorsun. Bunu 3 para karşılığında yapan, seve seve yapan milyonlar var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rwenzori -- 18 Ağustos 2022; 17:59:20 >




  • selimcu S kullanıcısına yanıt
    Sen kendi düşünce ve zanlarınla hareket ettiğin müddetçe bir yere varılmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayzeb -- 18 Ağustos 2022; 18:25:35 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Rwenzori kullanıcısına yanıt

    "İnsan şu dünyada o kadar adi şeylere kulluk etmektedir ki saymakla bitmez. "

    bu çarpıtmadan başka bir söz değildir.

    zira insanın kendi isteğiyle kime kulluk edeceği kimseyi ilgilendirmez bu tanrı olur para olur kadın olur erkek olur farketmez.



    "Ayrıca ne yapıyorsun da kulluk zor geliyor"


    zor gelmiyor diye kulluk etmek dalkavukluktan başka birşey olamaz insanda onur olur inanmadığı bir şeyin önünde sırf millet görsün veya zor değil vs diye eğilende onur sıkıntısı vardır.

    sorma ben de bazen istemeden yapıyom ama millet henüz benim dinden döndüğümü bilmiyor bunu biraz öz eleştiri olarak kabul et. gene de 2 yıldır sadece bayram namazlarına gittim oda köyde mecbur gibi bişiyiz yani.

    ama en azından inanmadığım birşeyin önünde eğilmiyorum genel olarak.

  • بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم


    (Ey Muhammed!) Bundan dolayı sen çağrıya devam et ve emrolunduğun gibi dosdoğru ol. Onların hevâ ve heveslerine uyma ve şöyle de: “Ben, Allah’ın indirdiği her kitaba inandım ve aranızda adaleti gerçekleştirmekle emrolundum. Allah bizim de Rabbimiz, sizin de Rabbinizdir. Bizim işlediklerimiz bize, sizin işledikleriniz sizedir. Bizimle sizin aranızda tartışılacak bir şey yoktur. Allah, hepimizi bir araya toplayacaktır. Dönüş de ancak O’nadır.” Şura 15

  • Rwenzori kullanıcısına yanıt

    Simdi olayi bence siz yapabildiginiz noktada bukmussunuz. Iyi bir uninin iyi bir bolumunden mezun oldum, ortalama ile. Anlama konusunda bir sikintim oldugunu dusunmuyorum.


    Din dediginiz seyin bir dile ya da kulture gelmedigi aşikar ise, kulluk ile kölelik kavramlarinin ne benim anadilim olan ( sirpçada) bir karşiligi var ne de ingilizce gibi dillerde tam olarak ayriştirilabildigi yerler var. Bu islamiyet bir arapcaya ve turkceye mi geldi?


    Ben isime geldigi gibi yorumlamiyorum, geniş bir perspektifden bakildiginda herkesin bunu detayla irdeleyemecegine bir çok "conflict" muallakta kalmiş kismin oldugunu soyluyorum. Din dediginiz seyin temeli muallakta kalmaz. Kalamaz ancak bir çok din muallakta kaliyor. Buna hristiyanlik da dahil edilebilir. Demek istedigim muslumanligi diger dinlerden ayirabilecek hic bir özel müessesesi yok benim nazarimda.


    Dinlerin insnalik tarihinde saik oldugu savaşlara olaylara deginmeyecegim bile. Sadece muslumanligin kendi icinde yarattigi olaylar bile tarihte ansiklopediler uretmeye yetecek türden. Bkz kerbela olayi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sözlükten, etimolojiden haberin yok, ama üniversite mezunuyum diyorsun. Bence bu bir anlam ifade etmedi, doğrusu büyük çaresizlik.

    Türkçe konuşuyorsak Türkçe anlamlarını değerlendirmek gerekir. Sırpçada olup olmadığını bilmiyorum, senin demenle de yoktur diyemem.

    Din evrenseldir lakin doğduğu bölge ve oranın dilini de en azından merak etmek gerekir. Bence muhteşem bir dildir, diğer bütün diller gibi.

    Dinin sizi tanımınıza, kalıplarınıza uyması gerekmiyor.

    Söylenmiş, ezberlenmiş, tekrarlanan sözlerin anlamı yok. Senin nazarında yoksa bu senin sorunun, beni ilgilendirmiyor, çünkü değerli ve doğru bulmuyorum yazdıklarını.

    Ayrıca benim sizi ikna etmek gibi bir derdim yok, bunun için de vakit harcamam.

    Din ve savaşları birbirine karıştıracak kadar bilgisiz insanlarla da tartışmam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ThePiraeusHunter kullanıcısına yanıt

    O bir çarpıtma değil öz eleştiridir.

    Yaratana kulluğu çok görüp, yok olup gidecek olan şeylere, yanlışlara olan kulluğumuz, kötülük ile olan dostluğumuzu anlatıyorum.


    Kulluk demek hizmetçilik, kölelik değildir, uzaktan yakından alakası yoktur. Buradan aşağılama çıkarıp saçma sapan şeyler üretmesin hiç kimse. Bu bilgisizliği dışa vurmaktır, cahilliktir, nereden vursam, nerden tutsam acizliğidir.


    Zor gelmediği için kulluk edin mi demişim orada? Din sana insani görevlerinden de bahseder, etikten, ahlaktan. İbadetinde yer aldığı bir bütündür bu ve zor bir şey değil. Hizmetçilik, kölelik ile konuyu sulandırdılar , bende dinde nasıl bir zorluk var diyorum? Elin adamı benim ibadetim bu diyerek çeşit çeşit şeyler yapıyor da müslümanım diyen adama namaz mı zor geliyor?


    Millet görsün diye yapılan ibadet dinde de kınanır zaten, durumunu anlıyorum, umarım mutlu olursun.


    Dini temsil eden bir kurum, insan, görüş vs bir şey yok, insanların dini inanışı anlama biçimi, hem şunu şunu yapıyor, hem camiye gidiyor olmamalı. Bu nedenle dinden soğumamalı. ***


    İnançsızlık çözüm gibi gelmiyor bana, din var Allah yok, Allah var din yok, ikisi de yok .... bunlar kendi içinde de tutarlı şeyler değil. Neye göre, kime göre, kimin görüşüne veya anlattıklarına göre evet haklı ya deyip inanmamayı seçiyoruz merak ediyorum.

    Bu fikir akımının kaynağını araştırmayı hiç düşündünüz mü mesela? Doğuşunu, kimin savunduğunu bilmiyorsunuz bence. Nasıl, neden, neye karşı doğduğunu ?

    Felsefede bir akımı merak ediyorsam bu fikri ortaya atana kadar inerim, o kadar basit değil bu işler.

    Hangi din konusuna girersem gireyim cehalet diz boyu. Adamlar Google ‘ dan meal okuyup hemen yorumluyor, hüküm veriyor. Artık ne anladıysa adam bir bakıyorsun ateist vs olmuş. Burada hata var, burası yanlış diyor.

    Din kitabı okuyup dinden çıkılıyor.

    Anlayışlı insanlar özelden de yazabilir, oradan da konuşabiliriz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rwenzori -- 19 Ağustos 2022; 0:44:47 >




  • krstarica kullanıcısına yanıt

    Dinde muallakta kalan bir şey yoktur. Muallakta kalan şey kendi bilgisizliğimizden kaynaklanan zanlar, sanılardır.




    islam, kitabı Arapça olarak tüm insanlığa indirilmiştir.


    "Biz seni sadece müjdeleyici ve uyarıcı olarak bütün insanlara gönderdik; fakat insanların çoğu bunu anlamıyorlar." (Sebe 28)



    Hz. Muhammed (sas) bir insan olarak belli bir kavim ve coğrafyada doğup yaşamıştır. Diğer peygamberler gibi. Arapça bilmesi ve konuşması gayet normal değilmi? Allah (cc), Kur'an-ı Kerim'i Arapçanın dışında bir lisanla göndermiş olsaydı sence nasıl olurdu? Arapca konuşan Peygambere, Arapça konuşan Arap toplumunda Sırpça mı veya başka dille mi göndermeliydi?


    “Biz her peygamberi kendi milletinin lisanıyla gönderdik, ta ki onlara -Allah’ın gönderdiği- hakikatleri iyice açıklasın.”(İbrahim, 14/4)


    “Biz sana Arapça bir Kur’an vahiy ettik ki, sen anakent olan Mekke ile bütün etrafını uyarıp irşat edesin.” (Şura, 42/7)




    Sende iyi biliyorsun ki Fransızca inse neden Çince inmemiş denecek. Veya örnekler çoğaltılabilir.


    "Şayet biz onu yabancı dilde okunan bir kitap olarak indirseydik mutlaka şöyle diyeceklerdi: “Âyetlerinin açık seçik anlaşılır olması gerekmez miydi? Bir Arap’a yabancı dilden bir kitap, öyle mi!” De ki: “O, inananlar için bir rehber ve şifadır; inanmayanlara gelince onların kulaklarında bir sağırlık vardır, Kur’an onlara kapalıdır. (Sanki) onlara çok uzaktan sesleniliyor.” (Fussulet 44)


    İnanlar için Arapça olması engel değil. İnanmaya başlarsan her şey açık gelmeye başlar.




    Her dilin her dilde karşılığı olmuyor, yada çevrilemiyor. Anlam değişebiliyor. Bu yüzden tefsir denilen bir açıklama metodu- ilmi var. Bir ayete anlam verebilmek için Ayetin iniş sebebini, ortamını , dönemini (Nuzül sebebi) ve arapça dil ilmini ve bir çok şeyi iyi bilmek gerekir. Bu yüzden İmamhatip, ilahiyat ve özellikle medreselerde Kur'an, Sarf, Nahv (Morfoloji),Hadis, Tefsir (Kuran yorumu), Belagat (Güzel konuşma), Kelam, Hikmet, Fıkıh (İslam Hukuku ), Akaid (İnanç esasları), Usul-ü fıkıh, Kıyas, icma, daha bir çok ders verilmektedir.


    Kul Köle kelimesinin Sırpça karşılığı olmasa da Tefsir okuyarak en azından anlayabilirsin.


    Bir muallaklık yok. Hissettiğiniz Dinden uzak kalmak için bir vesvese. Tuzak.



    Savaş, Habil ve Kabil kıssası yeter sanırım.





  • Rwenzori kullanıcısına yanıt

    bir akıma vs kapılmış değilim öncesini saymıyorum 2 yıldır net araştırma yapıyorum. benim kadar okuyan imam pek azdır çoğu mayış derdinde maalesef. ben de mayış derdindeyim ama işim din değil bu farkı anlamak lazım.



    neyse dinin kitabını okuyup dinden çıkanlar var evet ama bunda neden insanları suçluyorsun ki direk.

    bak bazı tefsirleri okusak yetiyor dinden çıkmak için

    örnek veriyorum:


    “Peygamberimiz (a.s.m) Abdurrahman b. Avf ile Sa’d b. Rabî arasında kardeşlik etti. Sa’d’ın iki hanımı vardı. Abdurrahman’a malını ve eşlerini kendisiyle paylaşmak istediğini söyledi, fakat Abdurrahman 'Allah aileni ve malını sana mübarek kılsın, siz bana çarşı-pazarın yolunu gösterin.’ diyerek bu teklifi reddeti.”(Buharî, Nikah,7; İbn Kesir, Es-Sîre, 2/327; Uyunu’l-eser,1/268).


    Biz Medine’ye vardığımızda Resulullah (a.s.m) benimle Sa’d b.Rabî arasında kardeşlik tesis etti. Bunun üzerine Sa’d bana: 'Ben Ensar arasında malı en çok olan kimseyim. Malımın yarısını sana vereceğim. Bak iki eşimden hangisini beğenirsen onu boşarım, iddet süresi bitince onunla evlenirsin.' dedi. Ben: 'Benim buna ihtiyacım yoktur, ticaretin yapıldığı bir pazar var mı?' deyince, Sa’d 'Kaynuka çarşısı/pazarının olduğunu.' söyledi.(Buharî, Buyu, 1).





    Bu rivayetler hadis kriterleri bakımından sahihtir. Özellikle Buharî’de yer alması önemlidir.


    Bu olay yaşandığı zaman daha tesettür ayeti nazil olmamıştı. Bir insanın hanımını boşayıp başkasıyla nikahlandırmak istemesi, ilk bakışta insanı hayrette bırakacak bir hadise olarak görülmektedir. Ancak o dönemdeki ortam için değerlendirildiği zaman, sahabelerin birbirine olan bağlılığın ifadesidir.


    Bu olay Ensarın-Muhacir kardeşlerine ne kadar değer verdiğini ve İslam'ın getirdiği kardeşliğin boyutunu ifade etmek için bir örnektir.


    İslam’da kadının boş yere boşanması helallerin en kötüsüdür. Bununla beraber caizdir. Boşanmada kadının iznini alma şartı yoktur.


    Burada kadın haklarına bakmaktansa, erkeğin bu konudaki gayretine bakmak daha önceliklidir. Çünkü, şayet boşasaydı ve Abdurrahman da onunla evlenmek isteseydi, elbette kadının izni gerekirdi. Bunu seslendirilmemesi, olmadığını göstermez. Fakat, bir erkeğin gayretini, namusunu Allah rızası için -meşru bir yolla- terk etmesi ve iman kardeşliğiyle kardeş olduğu bir kimse için bu fedakârlığı göstermesi, takdire şayan bir kahramanlıktır. Bu olay sahabenin Allah yolunda nasıl feragat ve fedakârlık gösterdiklerinin de bir canlı örneğidir(bk. İbn Hacer, IX/117,335).




    bak okudukça çıldırııyorum deli oluyorum bu iki sahih hadisi yani ben takvada belirli bir mertebeye ulaşırsam sonraki adım gavatlık mı olacak ?

    bir insanın karısını başkasıyla paylaşma düşüncesi nasıl takdire şayan bir kahramanlık olabilir ?





  • ThePiraeusHunter kullanıcısına yanıt

    Ya şu okuyorum muhabbetini bırakın arkadaşım ya, bizim köyde de senin gibi ben okuyorum, imamlar okumaz benim kadar, kitap kitap sayıp döken birisi var adam camide kıblesini değiştiriyor, türlü türlü saçmalıklar yapıyor.


    Okuyorum, biliyorum diyorsunuz oradan buradan kopyala yapıştır yapıyorsunuz. ??


    Ben roman okurken bile 100 yere bakmam, araştırmam gerekiyor. Bir kitabın katmanları vardır, her yaşta farklı anlayışları, her seviyede farklı anlamları vardır. İlyada açayım da okuyun hadi.

    Ee bu kadar basit değilse okumak, kendinizce meal, hadis okuyarak bunu karanlık zihinlerinizde bunu yorumlamak ne kadar doğru? Ya karşındaki insanın sana söylediğini bile anlamıyorsun, beni anlamıyorsun diyor, hiç anlamadı diyor. Zerre’ den küreye yaratanın kitabını nasıl bu kadar basitçe anlıyorsunuz ? Bu nedenle duvara toslayıp ateist oluyorsunuz?


    Artık her neysen bunun nerede kimden ortaya çıktığını biliyor musun? Adamın şartları, dini vs vs seninkiler bir değilse sen nasıl şucu bucu oluyorsun.


    Buhari’ de de yer alsa her hadis sahih olmamakla beraber, bunun da bir ilmi vardır, milletin yıllarca dirsek çürüttüğünü yerlere sizler anında geliyorsunuz, belki sorun oradadır. Bu şekilde mi dinden çıktın sende ?

    Ek olarak sahabenin olumsuz yanlış davranışları da olmuştur elbette ama buradan islama uzanamazsın.


    Önce ne yazdığını anla, bak onu bile anlamıyorsun. Bu kadar anlamayıp bu kadar konuşan, dinden imandan çıkan birisin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rwenzori -- 19 Ağustos 2022; 15:19:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ThePiraeusHunter kullanıcısına yanıt
    Bu verdiğin rivayet Kur’an- Kerim’ de’mi geçiyor, Yoksa Rasulullah(sas) efendimiz mi anlatmış. Hangisi ?

    Buhariden geçen bu olay da bizi ilgilendiren kısmı Peygamberimizin (sas) iki müslümanı kardeş ilan etmesi. Kardeş ilan ettikten sonra kendileri arasında ne zaman olduğu belli olmayan bu konuşmanın Nevisi, sindirilmesi o günün değerlerine göre kendilerini ilgilendirir.
    Bu gün bizim değerlerimize uymaz.

    Bu konuşmayı duyunca Peygamberimiz ne demiş, bununla ilgili bir bilgi var mı? Veya duymuş mu acaba? Bilmiyoruz. Yoksa O'mu söylemiş "sen eşinin birini boşada ver" diye. Eğer bu konuda bir bilgi yoksa şayet, siz neden bu iki sahabe arasındaki konuşmaya takılıp İslam işte böyle bir şey diye hüküm verip algı çıkartıyorsunuz.

    Bu riyavet karşısında biz müslümanlar " Hayret nasıl bir bağlılık ve fedakarlık var. Bizim anlamamız yapmamız mümkün değil derken", sizler "midem bulandı" tabiriyle bakıyorsunuz.

    Fakat bir vesileyle aralarına bulunduğum küçük toplulukta ki kişiler, bayanlar erkekler biriyle çıkıyor, ilişkileri bitiyor, daha sonra diğer arkadaşla çıkıyor, ve hepsinin birbirlerinden haberi oluyordu. İğrenç olarak görmüyorlardı. Mideleri bulanmıyordu. Bugün bu dini değerlere karşı çıkan, bu rivayetlere çağ dışı olarak nitelendirenler ki kıyaslanamaz bile, bu haltı avrupai medeniyet adı altında nikahsız işlemiyorlarmı. kimsenin midesi bulanmıyor....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayzeb -- 19 Ağustos 2022; 15:30:29 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • ayzeb A kullanıcısına yanıt

    Ben sahabenin konuşmalarına takılmıyorum ki, böyle ahlaksiz teklifler her zaman gelebilir.

    BEN bunun tefsirini yapan adamın sözlerine takilioyrum

    .tefsire bakılırsa gavatlar cennete en önde gidecek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ThePiraeusHunter kullanıcısına yanıt
    O zaman bu konuşmalar dinden soğutmamalı

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Rwenzori kullanıcısına yanıt

    Bu kitap sadece şeyhleri peygambere indirse haklısın.

    Ama ortada bir kitap var ve herkes sorumlu ise, herkesin anlayacağı şekilde açık olmalı. Ben veya sıradan bir vatandaş okuyunca anlayamiyorsa veya yanlış anlıyorsa bu bizim suçumuz olamaz kitabı yazanların suçu veya bu kitabın muhatabı normal vatandaş değil sorumlu da değiliz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ayzeb A kullanıcısına yanıt

    Tekrar söylüyorum beni dinden soğutan o konuşma değil

    "

    kardeş olduğu bir kimse için bu fedakârlığı göstermesi, takdire şayan bir kahramanlıktır."

    Tefsirde gecen bu ifadedir. Kimse çıkıp eleştiriyor ki ne diyon sen dayi diye...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ThePiraeusHunter kullanıcısına yanıt
    Tefsir değil ki, İbni Hacer yorumlamış iki sahabe arasındaki konuşmayı anladığım kadarıyla. Beğenmeyebilirsin. Kimse bir şey demez. Dinin ne suçu var.

    Nefs bahane arıyor....

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ThePiraeusHunter kullanıcısına yanıt

    Herkese indirildi ama herkes kendi ölçüsünde anlar, peygamberin anladığını sen ben anlayamayız, alimin anladığını da anlayamayız.

    sizin gibi düşünen arkadaşlar okumaz bile. Birileri okur, aklınca çelişkiler bulduğunu sanır, bunu yayar. O yolun yolcusu da bunların dediğini sadece tekrar eder. Kopyala yapıştır ‘ dan öteye geçmez olay.

    Burada daha çok kendinizi ikna etmeye çalışıyorsunuz, doğru yolda olan insan orada burada bunu tartışmaz.

    Tefsir okuyun anlarsınız, meal ile olmaz bu kadar basit.

    Az önce örneğini verdiğim insan yazımı ilyada ve Odessa kitaplarını okumak için bir çok kitabı okumanız lazım, gidip görmeniz lazım.

    Meali aldın okudun bitti değil, bir şey okumuş olmadın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ayzeb A kullanıcısına yanıt

    Dalaga mi geçiyor hocam

    tefsir: yorumlama, yorum

    bak daha az önce adam ne yazdi siz kuran meali okuyarak dinden çıkmanız saçma bi bilene danışın tarzi şeyler

    Aha işte bir bilen olarak İbn Hacer bak adam tefsir yaziyo ne yazıyor ortada




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ThePiraeusHunter -- 19 Ağustos 2022; 17:24:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ThePiraeusHunter kullanıcısına yanıt
    Kardeş iki sahabe arasında geçen konuşmadan bahsediyorum. Buhari’de geçen. Konuştuğumuz bu değilmi?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ayzeb A kullanıcısına yanıt

    Evet ve İbn Hacer buna tefsir yazmış yani yorum demek oluyor.

    Ve bu tefsir de bunun ne kadar mükemmel bir davranış olduğunu falan anlatmış, şimdi bizim kendi aklımızla kuran hadis anlayamayacağımizi iddia edenler var. Gidin tefsir okuyun diyorlar onu diyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.