Şimdi Ara

HDİ,CDTİ,TDCİ,CRDİ,TDİ,DCİ,MULTİJET,D4D (DİZEL ARAÇ İÇİN HANGİSİ DERSİNİZ) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
168
Cevap
0
Favori
20.283
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dci
    ama bence d4d gerçekten çok sessiz , keşke isuzu arabalar için dizel motor üretse :D dünyanın en iyi dizel motoru isuzu nun ürettikleri ama otobüsler için çalışıyo adamlar
  • ŞUAN D4DYİ ekledigimden berı hemen hemen multijeti geçti gibi gözüküyor...


    bi arkadaş dizelde oto. vites sormuştu evet var özellıklle vw dsg şanzıman baya söz ettirdi adından son dönemlerde
  • Peki asıl sessiz olan motor mu? Yoksa aracın ses yalıtımı mı sizce?

    @aziz 76

    Burada adı geçen motorlardan sadece D4D kullanmadım, daha önce de yazdığım gibi Boxer Dizel ayrı bir Dünya, siz ikinciyi seçin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 21 Kasım 2009; 23:20:46 >
  • Diğerlerinden farkı olan tek motor Multi-Jet. Bu motorda supercharger vardır. Diğerlerinin hepsinde turbo var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Diğerlerinden farkı olan tek motor Multi-Jet. Bu motorda supercharger vardır. Diğerlerinin hepsinde turbo var.


    Ben de internet sitesindeki yanlışa takılmıştım, aradım ilettim ama düzeltmediler. Supercharger yoktur.

    Daha doğrusu Turbo da bir Supercharge türüdür.

    Hocamdan alıntı yapayım:


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Tanım karmaşası yaşanmış...

    Süperşarj genel isimdir. Turboşarj da bir tür süperşarjdır.

    Süperşarj silindir içine daha çok hava göndermenin genel adıdır. Bu önce sadece komprasör olarak bildiğimiz şekilde kranktan tahrik alıyordu ve ismi de haliyle süperşarjdı. Sonra egsozdan tahrik alan turbo süperşarj kullanılmaya başlandı. Zamanla da turbo süperşarj ismi turboşarj olarak kısaldı. Ama turboşarj hep süperşarjın alt uygulamasıdır.

    Fiat açıklamasında neden bir genel, bir özel ismi kullanmış anlamak güç. Ama motorun tanımına ve diğer terimlere de bakınca otomobille alakasız birinin doğrudan kelime kelime çeviri yaptığını anlamak güç değil...

    Sonuç olarak iki motor da bildiğiniz anlamda turboşarjlıdır.


    http://forum.donanimhaber.com/m_33274284/mpage_1/key_//tm.htm#33274284



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 21 Kasım 2009; 23:36:46 >




  • Multi-Jet motorda ne var peki? Bildiğimiz turbo mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bekapa -- 21 Kasım 2009; 23:42:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Multi-Jet motorda ne var peki? Bildiğimiz turbo mu?


    Evet, Turboşarjlı.
  • Ben albeadaki Multi-Jet ile yeni Bravodaki 1.6 Multi-Jet 120 hp motoru farklı diye biliyordum. Neyse araştırmak lazım.
  • @Bekapa

    1.3 Cdti 75hp -> 1.3 Cdti 90hp ve 1.6 Multijet 105hp -> 1.6 Multijet 120hp

    Kendi içlerindeki tek fark daha çok güç üreten motorların değişken geometrili turbo kullanmasıdır.

    Verdiğim linkteki konuya bakarsanız güzel açıklamalar olduğunu düşünüyorum.
  • Linki gözden kaçırmışım eyvallah.
    Ancak Fiatın böyle yanlış bir bilgilendirme yapmasıda çok komik
  • Dizel motorlarda motor isimlerinde yazan d ne anlama geliyor? Yani dizel mi yoksa direct mi?
    Örneğin tdci buradaki d dizel demek mi yoksa direct demek mi ?
  • Yeni bir Aziz klasiği Hayırlı olsun başlık. Güzel düşünce güzel paylaşım..
  • Multijet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labienus

    bence d4d çünkü şu anki d4dler benzinli gibi ne ses var nede performans farkı


    +1 kardeşimde sizin gibi düşünmekte d4d si var onunda

    bende hdi dan yana kullandım şansımı şu an herşey çok güzel.
  • Ben hdi multijet ve crdi kullanmış biri olarak crdi bir adım daha önde gibi geliyor
  • TDİ VE TDCİ ford ve vw daha tecrubelı dızel konusnda . ( mercedes haric )
  • belki biraz fikir sahibi olabiliriz...

    En tutumlu otomobiller: Üst ilk 5

    1 BMW 520D
    Tüketim: Şehir içi 7.7 lt, Şehir dışı 4.6 lt, Karma: 5.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Alman üretici BMW, yalnızca prestijli bir otomobil markası olarak kalmaktan yana görünmüyor. Bavyera aslanı, üst sınıfın en başarılı yakıt performansına sahip 5-Serisi ile sadece duygulara değil, mantığa da hitap ediyor.

    2 Skoda SuperB 1.9 TDI
    Tüketim: Şehir içi 7.7lt, Şehir dışı 4.61t, Karma: 5.71t - Yakıt Cinsi: Dizel Donanım ve konforuyla üst sınıfa girmeye hak kazanan Skoda Suberb, fazla bir satış performansı gösteremese de dizel motoru sayesinde markayı bu sınıfta temsil etmeyi başarıyor.

    3 Mercedes – Benz E220 CDI
    Tüketim: Şehir içi 8.6lt, Şehir dışı 5.0 lt Karma: 6.3 1t - Yakıt Cinsi: Dizel
    Sınıfının satış lideri Mercedes E-Serisi, bu başarısını Türkiye’de ağırlıklı bu motoruna borçlu. Patronlar, E-Serisi için ödedikleri yüksek tutarı yakıtla telafi etmeye çalışıyor olabilirler.


    4 Saab 9-5 1.9 TID
    Tüketim: Ş.içi 8.6lt, Ş.dışı 6.41t, Karma: 6.41t - Yakıt Cinsi: Dizel GM-Fiat ortak üretimi olan dizel motor, Saab için ilk beşe girme başarısı getiriyor.

    5 Audi A6 2.0 TDI
    Tüketim: Ş.içi 8.81t, Ş.dışı 5.0 lt, Karma: 6.4 1t - Yakıt Cinsi: Dizel İki alman rakibini bu sınıfta A6 ile zorlayan Audi’nin bu başarısının ardında TDI motor var.

    --------------- Ekleme ---------------

    En tutumlu otomobiller: Lüks ilk 5

    1 BMW 730D
    Tüketim: Şehir içi 11 .3lt, Şehir dışı 6.4lt, Karma: 8.2lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    BMW, üst sınıfta olduğu gibi lüks sınıfta da liderliği ele almış durumda. 7-Serisi gibi devasa sedanı, 100km’lik mesafede 8.2 litrelik bir yakıt tüketerek götüren bu motora şapka çıkarmak bile az gelir.

    2 Mercedes-Benz S320 CDI
    Tüketim: Şehir içi 11 .61t, Şehir dışı 6.4 lt, Karma: 8.31t - Yakıt Cinsi: Dizel
    Sıkı rakibi BMW karşısında küçük farkla ikinciliğe düşen Alman Kralı Mercedes, dizel motorun yaratıcısı Almanların bu konuda ne denli başarılı olduğunun da kanıtlarından biri.

    3 Audi A8 3.0 TDI
    Tüketim: Şehir içi 12.1 lt, Şehir dışı 6.6 lt, Karma: 8.5 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Lüks sınıfın tüketim sıralamasında ilk üçü kimseye bırakmayan Almanların üçüncü temsilcisi de Audi’nin amiral gemisi A8. 3 litrelik motoruyla iki memleketlisinin peşinden geliyor.

    4 Mercedes-Benz S350
    Tüketim: Ş.içi 14.5lt, Ş.dışı 7.71t, Karma: 10.1 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
    Mercedes S-Serisi bu kez de S350 benzinli motoruyla sıralamaya giriyor.

    5 BMV 730i
    Tüketim: Ş.içi 14.6 lt, Ş.dışı 7.5 lt Karma: 10.1 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
    Bir diğer benzinli Alman modeli 730i de yine tüketim sıralamasına girmeyi başaranlardan.

    En tutumlu otomobiller: Spor ilk 5

    1 VW EOS 2.0 TDI
    Tüketim: Ş.içi 81t, Ş.dışı 5 lt, Karma: 6.0 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Bir Alman dizeli de spor sınıfta birinciliği yakalamış durumda.

    2 Daihatsu Copen 1.3
    Tüketim: Ş.içi 3.4 lt, Ş.dışı 3.2 1t, Karma: 6.0 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
    Tüketimde ilk beşe girebilmeyi başaran ender Japonlardan biri.

    3 Opel Tigra TwinTop
    Tüketim: Ş.içi 8.l lt, Ş.dışı 5.0 lt, Karma: 6.l lt - Yakıt Cinsi: Benzin
    Opel’in küçük roadsteri de benzinli bir motorla listeye girdi

    4 Alfa GT 1.9 JTD
    Tüketim: Ş.içi 8.5 lt, Ş.dışı 4.9 lt, Karma: 6.2 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Alfa, göz dolduran spor modellerine dizel koymayı ihmal etmiyor.

    5 Alfa Brera 2.4 JTD
    Tüketim: Ş.içi 9.2 lt, Ş.dışı 5.4 lt, Karma: 6.8 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Yüksek hacimli motoruyla en az tüketenler listesine girebildi.

    En tutumlu otomobiller: 4x4 ilk 5

    1 Jeep Compass/Patriot 2.0 CRD
    Tüketim: Şehir içi 8.31t, Şehir dışı 5.41t, Karma: 6.5Lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Devasa motorlarıyla gerek tüketimde gerekse vergilerde Türk insanını zorlayan Amerikan otomobilleri, çok beğenilmelerine rağmen satış şansı bulamıyor. Ancak Chrysler Grubunun markaları, optimum hacimli dizel motorlarıyla bu genel geçerin dışına çıkıyor. Üstelik burada görüldüğü gibi, SUV segmentinin en az tüketenleri sıralamasında ilk sırayı da alabiliyor.

    2 Honda CR-V 2.2 CTDİ
    Tüketim: Şehir içi 8.1 lt, Şehir dışı 5.7 lt, Karma: 6.5 lt- Yakıt Cinsi: Dizel
    Honda ürün serisinin tek dizel motoru, Japon üreticisine en az tüketenler listesinde ikinciliği getirdi. Alman ve Fransızların işgal ettiği listelerde yer bulan az sayıdaki Uzakdoğulu otomobilden biri de Honda’nın orta boyuttaki SUV modeli..

    3 Toyota Rav4 2.2 D-4D
    Tüketim: Ş.içi 8.1 lt, Ş.dışı 5.6 lt, Karma: 6.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Dizel motoru sayesinde en az tüketenler listesinde kendine yer bulan Japonlardan biri de Toyota’nın kompakt SUV’u RAV4. Türkiye’de ÖTV barajını aştığı için çok ilgi görmese de RAV4’ün bu versiyonu, modele Avrupa’nın en çok tercih edilen SUV modeli unvanını kazandırıyor.

    4 Nissan Qashqai 1.6 4x2
    Tüketim: Ş.içi 8.4 lt, Ş.dışı 5.7 lt, Karma: 6.7 lt . Yakıt Cinsi: Benzin
    SUV sınıfında benzinli motoruyla listeye girebilen tek model, bir diğer Japon markası olan Nissan’ın Qashqai modeli oldu.

    5 BMWX3 2.Od
    Tüketim: Ş.içi 8.6 lt, Ş.dışı 5.7 lt, Karma: 6.8 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    BMW, üst ve lüks sınıfta gösterdiği üstün başarıyı yakalayamasa da burada da listeye girmeyi X3 ile başardı.




  • devamı...


    En tutumlu otomobiller: Küçük MPV ilk 5

    1 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi
    Tüketim: Şehir içi 6.3Lt, Şehir dışı 4.l lt, Karma: 4.9lt . Yakıt Cinsi: Dizel
    Bir kez daha Ford-PSA ortak yapımı dizel motor sahnede. 1.6 litrelik 110 hp gücündeki bu motor, C-MAX’e en az tüketenler listesinde zirveyi kazandırıyor. Türkiye’de en çok tercih edilen küçük MPV modeli Ford Focus C-MAX, neredeyse tamamen bu motorla satılıyor

    2 Renault Scenic 1.5 dCi
    Tüketim: Şehir içi 6.4 lt, Şehir dışı 4.4 lt, Karma: 5 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Renault Megane’a kendi sınıfında ikinciliği getiren motor, bu kez de 100hp’lik versiyonuyla küçük MPV’de aynı yeri Scenic’e kazandırdı.

    3 C. Xsara Picasso 1.6 HDI
    Tüketim: Şehir içi 6.5 1t, Şehir dışı 4.3 lt, Karma: 5.l lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Picasso’da köklü bir değişim yaşandı, fakat henüz ilk nesil Xsara Picasso listeden kaldırılmadı. 1.6 litrelik 92hp’lik motor, yeni seride 110hp’ye çıkarılmış motora göre daha az güç üretiyor, ama daha düşük yakıt tüketerek ilk beş listesinde kendine yer bulabiliyor.

    4 Dacia Logan MCV 1.5 dCi
    Tüketim: Ş.içi 6.5Lt, Ş.dışı 4.6 lt, Karma: 5.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    7 kişilik olduğu için MPV sınıfında yer alan Logan MCV de Listeye dördüncü sıradan girmeyi başarıyor.

    5 Mercedes B180 CDI
    Tüketim: Ş.içi 7.2 lt, Ş.dışı 4.6 lt, Karma: 5.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Piyasaya çıktığından beri Türkiye’de en çok satan MPV modelleri listesinde yer bulan B-Serisi, en az tüketenler listesine de girdi.

    En tutumlu otomobiller: Büyük MPV ilk 5

    1 Ford S-MAX 2.0 TDC
    Tüketim: Ş.içi 8.1 lt, Ş.dışı 5.4 lt, Karma: 6.4 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Ford, bir kez daha liste başı olmayı S-MAX ile başarıyor.

    2 M. Grandis 2.0 D-ID
    Tüketim: Ş.içi 8.4 lt, Ş.dışı 5.6 lt, Karma: 6.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Mitsubishi bir başka Alman motoruyla listede ikinci sırada.

    3 C. Voyager 3.0 CRD
    Tüketim: Ş.içi 11.3 lt, Ş.dışı 6.6 lt, Karma: 8.4 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Mercedes’in desteğiyle Chrysler bir defa daha listeye giriyor.

    4 KIA Carnival 2.9 DSL
    Tüketim: Ş.içi 12.3 lt, Ş.dışı 7.0 lt, Karma: 9.0 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Kia, en küçük modeli Picanto’dan sonra en büyük modeliyle de listede.

    5 Mercedes R320 CDI
    Tüketim: Ş.içi 12.2 lt, Ş.dışı 7.6 lt, Karma: 9.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
    Mercedes’in dev MPV modeli R-Serisi de listede yer buldu.




  • Tutum konusu geçiyorken ;

    Şuanda 109 luk TDCI focus kullanıyorum, önceki aracım 2005 cdti corsa idi, aralarında ciddi bir ağırlık ve hacim farkı var, ancak şuanki aracımla şehiriçinde corsa ile aynı, şehir dışında ise daha az yakıt tüketiyorum.
  • TDI
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.