Şimdi Ara

Hafif ticari araçlara limit koysak keşke -Haberturk (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
2.379
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kadın amma saçmalamış yazacak bişey bulamadı heralde
  • şu forumda birisi çıkıpta yaprak yayla helezon yayın farkını anlatsada bizde yaprak yayların tehlike!!!!!sinden uzak dursak....
    amortisörleri devre dışı bırakan zihniyetler yorum yapmamalı aslında...
  • 190 km ile giderken insan ne düşünür acaba. 190 km hızla giderken ani fren yapması gerekse kaç metre sonra durabileceğini mi?190 km ile birşeye çarpsa 1000 kiloluk bir aracın kaç tonluk basınç yapacağını mı?yoksa kendi zevkini mi?kurban bayramında kazalarda 150 ölü var.araçları kullananlar anlık zevklerine,hırslarına,düşüncesizliklerine, yenik düştükçe arabalara ne yaparsak yapalım boş.geçen gün televizyonda izledim.insanlar çocukları için araba koltuğu almıyor.bir insanın kainatta en değerli varlığını dahi düşünmediği yerde bana mı saygı beklicem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chener

    190 km ile giderken insan ne düşünür acaba. 190 km hızla giderken ani fren yapması gerekse kaç metre sonra durabileceğini mi?190 km ile birşeye çarpsa 1000 kiloluk bir aracın kaç tonluk basınç yapacağını mı?yoksa kendi zevkini mi?kurban bayramında kazalarda 150 ölü var.araçları kullananlar anlık zevklerine,hırslarına,düşüncesizliklerine, yenik düştükçe arabalara ne yaparsak yapalım boş.geçen gün televizyonda izledim.insanlar çocukları için araba koltuğu almıyor.bir insanın kainatta en değerli varlığını dahi düşünmediği yerde bana mı saygı beklicem.


    Yalnızca ileriye bakar..




  • ticarilere binenler tepki göstermiş ama bence haksızlar. ticari araçlar her virajda devrilecek gibi bir izlenim veriyor ve yüksek beygirli diye altında ralli arabası sananlar oluyor hadi kendilerine zarar veriyorlar diğer sürücülere de zarar veriyorlar. hız sınırı 120 km olsa kimse ticarilerin yüzüne bakmaz bu da bir gerçek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    ticarilere binenler tepki göstermiş ama bence haksızlar. ticari araçlar her virajda devrilecek gibi bir izlenim veriyor ve yüksek beygirli diye altında ralli arabası sananlar oluyor hadi kendilerine zarar veriyorlar diğer sürücülere de zarar veriyorlar. hız sınırı 120 km olsa kimse ticarilerin yüzüne bakmaz bu da bir gerçek.


    Bu sınıfta hangi aracı/araçları kullandın da böyle bir genelleme yapıyorsun merak ettim? Allah'a şükür bugüne kadar ne babamın ne benim ne kendimize ne de birine zararımız dokunmadı. Otobanda hız sınırı zaten 95..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JasoNBuraK -- 4 Eylül 2011; 0:26:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chener

    190 km ile giderken insan ne düşünür acaba. 190 km hızla giderken ani fren yapması gerekse kaç metre sonra durabileceğini mi?190 km ile birşeye çarpsa 1000 kiloluk bir aracın kaç tonluk basınç yapacağını mı?yoksa kendi zevkini mi?kurban bayramında kazalarda 150 ölü var.araçları kullananlar anlık zevklerine,hırslarına,düşüncesizliklerine, yenik düştükçe arabalara ne yaparsak yapalım boş.geçen gün televizyonda izledim.insanlar çocukları için araba koltuğu almıyor.bir insanın kainatta en değerli varlığını dahi düşünmediği yerde bana mı saygı beklicem.


    Caddy'de ve muhtemelen yeni çıkan çoğu ticari araçta BAS isimli bir sistem bulunmaktadır. Bu sistem binek araçlarda kolay kolay bulunmaz. Araçların yüklü fren yapacakları hesaba katılarak ani frende aracın öne yığılmasını engeller, aksine aracın kıçını yere oturtarak daha rahat durmasını sağlar bu sistem. Dene ve gör.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    ticarilere binenler tepki göstermiş ama bence haksızlar. ticari araçlar her virajda devrilecek gibi bir izlenim veriyor ve yüksek beygirli diye altında ralli arabası sananlar oluyor hadi kendilerine zarar veriyorlar diğer sürücülere de zarar veriyorlar. hız sınırı 120 km olsa kimse ticarilerin yüzüne bakmaz bu da bir gerçek.


    Bu sınıfta hangi aracı/araçları kullandın da böyle bir genelleme yapıyorsun merak ettim? Allah'a şükür bugüne kadar ne babamın ne benim ne kendimize ne de birine zararımız dokunmadı. Otobanda hız sınırı zaten 95..


    hafif ticari kullanmadım ama genel kanı ve yolda görülen olaylardan esinlenerek yazdım. hız konusuna değinmiyorum bile çoğu hafif ticarici aracını ralli arabası sanıyor h-100 den tutun transit connecte kadar. eğer ben böyle yapmıyorum diyorsanız eyvallah ama çoğunluk aynı şekil davranıyor.

    sadece ticari araçlar değil şirket araçları da aynı şekil. çünkü mazotunu adam cebinden ödemiyor düşük vites yüksek devir yapıştıra yapıştıra gidiyor yolda. hadi sol şeridi kapadı makas atmalarıda ayrı bir olay.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 4 Eylül 2011; 0:32:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Ezbere konuşuyorsun. Hangi ticari araçları kullandın da bu izlenimleri elde ettin? Connect birçok B ve C sınıfından daha iyi yol tutuşa sahip, hatta güncel kasadan bir önceki Avensis'in giremediği hızda virajlara giriyorum. Yola yapışıyor, en ufak kayma yok. Bu hususta makaslı oluşu ve 1.5 tondan fazla ağırlığa sahip olması bakımından avantajlı. Connect ve aynı sınıftaki ticari araçların tek eksiği konfordur. Yeni Doblo'da bunu da aştılar. Arada çürük yumurtalar elbette var. Geneli belli bir standartın üzerinde. Yine de bir Nemo ile Berlingo'yu bir tutmayın. Citroen Nemo o testte takla attı. O da ESP olmadığından. Sonuç olarak(kendi aracım için konuşuyorum), 160-170'le giderken bir güvensizlik yok. Ama 190 ve üzeri ancak boş yollarda yapılmalı. O noktadan sonra işin rengi değişiyor. Avatarda bulunan hızı da Edirne otobanında gördüm zaten..


    Araba üreten firmalar hafif ticari araçları ne için tasarlamışlar, üretmişler? Asıl hedefleri yük taşımak değil mi?
    Birinci önceliği yük taşımak olan bir aracın yol tutuş özellikleri olarak normal binek araçlar ile karşılaştırılması yanlış, güncel C segmenti bir araç kadar yol tutması çok zor!. 160 - 170 hafif ticari olarak tasarlanmış bir araç için tehlike çanlarının çoktan çaldığı hızlardır. Hafif ticari araçlardaki yüksek bg ve tork güçleri hız yapmak için değil rahat ve daha az yakıt tüketimi ile yük taşımak içindir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman


    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    ticarilere binenler tepki göstermiş ama bence haksızlar. ticari araçlar her virajda devrilecek gibi bir izlenim veriyor ve yüksek beygirli diye altında ralli arabası sananlar oluyor hadi kendilerine zarar veriyorlar diğer sürücülere de zarar veriyorlar. hız sınırı 120 km olsa kimse ticarilerin yüzüne bakmaz bu da bir gerçek.


    Bu sınıfta hangi aracı/araçları kullandın da böyle bir genelleme yapıyorsun merak ettim? Allah'a şükür bugüne kadar ne babamın ne benim ne kendimize ne de birine zararımız dokunmadı. Otobanda hız sınırı zaten 95..


    hafif ticari kullanmadım ama genel kanı ve yolda görülen olaylardan esinlenerek yazdım. hız konusuna değinmiyorum bile çoğu hafif ticarici aracını ralli arabası sanıyor h-100 den tutun transit connecte kadar. eğer ben böyle yapmıyorum diyorsanız eyvallah ama çoğunluk aynı şekil davranıyor.


    Müsait bir zamanda hafif ticari bir aracı bizzat kendin test et. Önyargıları kırmak ne kadar da zor hakikaten. Kimsenin aracını ralli aracı sandığını zannetmiyorum, altı üstü 75-140PS aralığında 30-40 binlik araçlar. Performanslı kullandığım vakitler oluyor ama kimseye zarar vermiyorum, kimseyi tehlikeye atmıyorum. Bahsettiğiniz şahıslar genellikle aracını ticari amaçla kullanan kimseler. İş yetiştirenler. Genelleme yapmamak lazım, her konuda..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman


    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    ticarilere binenler tepki göstermiş ama bence haksızlar. ticari araçlar her virajda devrilecek gibi bir izlenim veriyor ve yüksek beygirli diye altında ralli arabası sananlar oluyor hadi kendilerine zarar veriyorlar diğer sürücülere de zarar veriyorlar. hız sınırı 120 km olsa kimse ticarilerin yüzüne bakmaz bu da bir gerçek.


    Bu sınıfta hangi aracı/araçları kullandın da böyle bir genelleme yapıyorsun merak ettim? Allah'a şükür bugüne kadar ne babamın ne benim ne kendimize ne de birine zararımız dokunmadı. Otobanda hız sınırı zaten 95..


    hafif ticari kullanmadım ama genel kanı ve yolda görülen olaylardan esinlenerek yazdım. hız konusuna değinmiyorum bile çoğu hafif ticarici aracını ralli arabası sanıyor h-100 den tutun transit connecte kadar. eğer ben böyle yapmıyorum diyorsanız eyvallah ama çoğunluk aynı şekil davranıyor.


    Müsait bir zamanda hafif ticari bir aracı bizzat kendin test et. Önyargıları kırmak ne kadar da zor hakikaten. Kimsenin aracını ralli aracı sandığını zannetmiyorum, altı üstü 75-140PS aralığında 30-40 binlik araçlar. Performanslı kullandığım vakitler oluyor ama kimseye zarar vermiyorum, kimseyi tehlikeye atmıyorum. Bahsettiğiniz şahıslar genellikle aracını ticari amaçla kullanan kimseler. İş yetiştirenler. Genelleme yapmamak lazım, her konuda..


    ülkemizde birçok ticari kullanıcısı var ve mesaj gerektiği yerlere gidiyor. her genellemeyi yanlışlayacak istisnalar olabilir bu yüzden tartışmaya gerek olmadığını düşünüyorum.




  • Yasal hız limitlerine kimsenin taktığı yok anlaşılan...Ticari veya hususi ,kamyonet veya otomobil hepsinin azami hızı yasalarla belirlenmiş.Ancak bazı ticariler otomobillerden daha güvenli mesela caddy.Ama onunda yük taşıyan ve yerden yüksek bir araç olduğunu düşünürsek gerek durma mesafesinin yük dolayısıyle uzayabilmesi gereksede virajlardaki savrulma tehlikeside göz önünde bulundurulmalı.
  • Herkes icin demiyorum ama cahil adama veriyorlar connecti, nede olsa sirket arabasi ,babamin mali degil ya diyor, deli gibi suruyor.arabada esim cocugum gidiyorum kackere zor durumda biraktilar, genellikle plakalasini alip kapisindaki sirket numarasini arayip 1 e 1000 katip sikayet ediyorum.isten kovsunlar diye.kendi caninin kiymeti yoksa, sirket arabasinin kiymetinde yoksa ,benim arabamdaki 2 yasindaki cocugumun kiymeti var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    ticarilere binenler tepki göstermiş ama bence haksızlar. ticari araçlar her virajda devrilecek gibi bir izlenim veriyor ve yüksek beygirli diye altında ralli arabası sananlar oluyor hadi kendilerine zarar veriyorlar diğer sürücülere de zarar veriyorlar. hız sınırı 120 km olsa kimse ticarilerin yüzüne bakmaz bu da bir gerçek.


  • quote:

    Orijinalden alıntı: TAVCI

    Herkes icin demiyorum ama cahil adama veriyorlar connecti, nede olsa sirket arabasi ,babamin mali degil ya diyor, deli gibi suruyor.arabada esim cocugum gidiyorum kackere zor durumda biraktilar, genellikle plakalasini alip kapisindaki sirket numarasini arayip 1 e 1000 katip sikayet ediyorum.isten kovsunlar diye.kendi caninin kiymeti yoksa, sirket arabasinin kiymetinde yoksa ,benim arabamdaki 2 yasindaki cocugumun kiymeti var


    Hele birde yokuş aşağı kaptırdılamı turbo ile, kafa tutamayacakları araba yok.
    Trafikte kendilerinin ve başkalarının hayatını tehlikeye attıkları buna benzer hadiseler birçok kişinin dikkatini çektiyse, bu durumu düşünmek lazım.
    Aracının sınırlarının farkında olup, kullanım amacına uygun kullananları tenzih ederiz..




  • Dediklerinize katılıyorum'da şimdi bir 2009 model ww caddy normal bir binek araçdan farkı yok ve yol tutuşu konforu tartışılmaz..


    Birde sürekli ticari amaç için kullanılmıyor benim abim ww caddy hastası 2005 yeni kasadan beri 2 senede bir değiştirir aracını..Bir kere bile yük tasıdıgını görmedim.


    ''Ön yargılı olmayın genellemeler yanlıştır.. Bu genelleme'de DAHİL ''
  • eğitim şart .eğitemiyosanız ,eğitime rağmen hala 150 basan öküzler varsa yüksek ceza lazım.

    radara giren otomobilin kasko değerinin 20de biri kadar ceza ödesin .alt sınır 500 tl olsun. 200 milyarlık suv a binen e 100tl hiç koymuyor çünkü, bi 10.000 tl verirse belki yavaş gider.hatalı sollayan kırmızıda geçen de aynı şekilde .hatalı park ruhsat göstermeme vs cezalar aynı kalsın. ama hayati olan hatalar mutlak çok arttırılmalı.


    bunlar sıkı şekilde denetlensin bayramda 200değil 5 kişi bile ölmez.o cezları uygulayın bakalım 111 yapan oluyormu yada ticarilerde 91.


    http://www.trafik.gov.tr/sss/sss.aspx


    yaşı tutanlar da mutlaka müfettiş olsunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RECEP____KOVBOY -- 4 Eylül 2011; 3:30:03 >




  • tamam bir binekle ticarilerin yol tutuşu ayı değildir, binekler çoğu zaman daha iyidir tabi ki ama ticarilere de kamyon muamelesi yapmamak lazım. ayrıca limit işi mantıklı. ha 50 olmasın 100 olsun, ama limit lazım bence de. sen ticari olarak kullanmıyorsun, ama diğeri öyle kullanıyor. bir de savunmayın çok iyi yol tutuyor diye. senin sürüşüne lafımız yok, 90-100 km/h hızlarda kullanıyorsundur, zorlamıyorsundur, normaldir. ama adam (kazadaki değil) bi ton malzemeyle 140larda gidiyor. araçla birlikte 2 tonun üzerinde bir yük. kaza anında düşünün artık o hızlarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    bence gps ile her aracın hızı yasal sınırlar ile sınırlandırılmalı. yani sınırın 70 olduğu yerde 100+ hızlarla gidilmesine izin verilmemeli. araç ne olursa olsun.


    Niye? Ben atıyorum m5 aldım niye seninle aynı hızda gidicem? Düz otobanda basmıcamda ben o aracı niye aldım? 100 km hızla gidiceksek herkes şahin doğan alsın. Onlarda gidiyor nasolsa. Böyle saçma birşey olamaz. Zaten asla yapılamaz yaptırtmazlar. İsyan çıkar. Benzin için olmayan yol kapatma eylemi bunun için olur


    öğleden sonra işim vardı giremedim, yen, gördüm.

    şimdi şunu anlamıyorum, siz m5 aldınız diyelim, size yasalar uygulanmıyor mu? ya da uygulanmamalı? m5 alırsanız gidersiniz bir piste istediğiniz gibi basarsınız. yasalar sana da bana aynı işler. m5 olana ayrı, başka aracı olana ayrı işlemez. yani benim gittiğim yolda evet benimle ve diğer herkesle aynı hızda gideceksiniz.


    ilave: zaten ülkedeki kaza sayısının sizdeki bu düşünce ile de alakası var. altına her araç alan m5 aldım sanıyor, basıyor da basıyor. bu kaza da bunun en iyi örneği. b sınıfı araçla 190 km hız yapmak.

    düzeltme: ilave kısmı yazıldı.




    son nokta konuldu konuya




  • connect,caddy türü hamalların yol tutuşu şahin vs ile karşılaştırılmış.elbette adil değil.connecti focus ile,caddyi golf ile,vianoyu e200 ile kıyaslayın bakalım.arada uçurum var değilmi.sebebi basit:a yada b markası ticari aracı binek araç gibi üretmiyor.bu ticariler güçlü deyin eyvallah,çekişi iyi deyin eyvallah ama hepsi bu.sizde bunu kabul edin ve ne kendinizin nede başkalarının canını ve malını tehlikeye atmayın lütfen.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.