Şimdi Ara

Hacettepe otomotiv mühendisliği mi mezun mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
1
Favori
959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İyi geceler herkese öncelikle. Mf4 20500 sıralamam var. Hacettepe otomotiv mühendisliği geliyor. Ama aklımda bazı sorular var. Bölümün sıralaması her sene düzenli olarak büyük bir düşüş gösteriyor. Nedeni nedir? Bir de makineden bir artıları yok makine okuyanlar da aynı şekilde otomotiv dersleri alabilirler gibi şeyler diyorlar. Ne kadar doğru? Hacettepe otomotiv yazmazsam seneye tıp veya diş için çalışacağım. Cevaplar için simdiden teşekkürler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim arkadaş var hayali bu üni ve bu bölüm :D hocam biraz bilgin varsa paylaşabilirmisin üni ve bölüm hakkında?
  • Thomas Muller kullanıcısına yanıt
    Ben de bilgi için geldim hocam zaten. Bu sene okul geziye götürdü bizi hacettepeye. Bir öğrenci bölümleri tanıtiyordu.En çok otomotiv mühendisliğini bir de hukuk fakültesinu övdü. Benim de dikkatimi çekti. Bilgisi olanlar varsa lütfen yardımcı olsun. İş imkanları vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mercedes ile ortaklığı bitmiş sürekli düşüyor o yüzden
  • Yazılmaz o zaman ya çünkü 3-4 sene önce 13000 almış bir okul bu kadar kisa sürede 24000 e düştüyse bir sıkıntı var demektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son Güncelleme: 12.07.2017

    ÖNEMLİ NOT: BÖLÜM ARTIK İNGİLİZCE HAZIRLIK İLE BERABER 5 YILDIR. BU YILDAN İTİBAREN "ZORUNLU ALMANCA HAZIRLIK", ÖĞRENCİLERİN İSTEĞİ ÜZERİNE "İSTEĞE BAĞLI ALMANCA HAZIRLIK" OLARAK YENİDEN DÜZENLENMİŞTİR. BUNDAN SONRA BÖLÜME GİRECEK ÖĞRENCİLER İSTERLERSE ALMANCA OKUYACAKLAR İSTEMEZLERSE ALMANCA OKUMAYACAKLARDIR.



    UPDATE: Konuya geçmeden önce belirtmek isterim ki bölümümüz, QS -Alana Göre Dünya Üniversiteleri- 2017 Sıralamalarında MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ dalında ilk 301-350 aralığında yer almıştır. Bölümümüz ülkemizdeki rakiplerine göre bu denli yeni olmasına karşı böyle bir başarı elde etmeyi başarmıştır. Türkiye de ise sıralamalar şu şekildedir.

     Hacettepe otomotiv mühendisliği mi mezun mu?



    SIKÇA SORULAR SORULAR


    1. Mercedes ile anlaşma devam ediyor mu?

    Mercedes ile anlaşma devam etmektedir.

    Bu ortaklık bölümümüzün açılması için şirketin hibe para ve de eğitim araçları vermesi ile başlamıştır. bu kapsamda;
    -Öğrencilerin hepsi Aksaray fabrikasında staj yapacak,
    -Son senelerinde derslerini ayarlayabildiklerinde yarı zamanlı çalışacaklar,
    -Öğrencilere yabancı dil eğitiminde kolaylık sağlanacak
    -Staj esnasında diğer üniversite öğrencilerinden ayrıcalıklı olarak Aksaray'da lojmanda kalacaklar.
    -Erasmus için Almanya'ya gidecek öğrencilere maddi destek.

    Bu ortaklık halen devam etmekte. Tek değişen kısım erasmus ve de öğrencilerin sadece Mercedes'te staj yapmak istemeyip farklı şirketlerde staj yapmak istemesinden dolayı; tüm stajlar zorunlu olarak bu şirkette yapılmıyor. Buna rağmen şirkette staj yapan öğrenciler arasında halen en çok stajyer bölümümüzden alınıyor.









    2. Mezun olanlar Makine Mühendisi olarak çalışabiliyor mu? (Makine Mühendisliği denkliğimiz var mı?)

    Evet çalışabiliyor. Diplomanızda "Makine Mühendisliği Otomotiv Programları" yazıyor. Bölüm Türkiye'nin en iyi Otomotiv Mühendisliği olmasının yanı sıra. Türkiye'nin en iyi Makine Mühendisliklerinden birisi. Mezunlar Makine Sanayi de her türlü şirkette çalışabiliyorlar. (ASELSAN, ROKETSAN, TAI, TEI VS.) Son yıl birçok mezunumuz ASELSAN' da işe başladı. Yani anlayacağınız özel sektörde Makine Mühendisi olarak çalışabiliyorsunuz.

    Gelelim devlette çalışma kısmına YÖK bizim bölümümüzü "Makine Mühendisliği" olarak kabul etmiyor. Eskiden ediyordu fakat "Makine Mühendisliği" olarak kabul edilen tek "Otomotiv Mühendisliği" bizim bölüm olduğundan diğer Otomotiv Mühendislikleri YÖK ten kendilerine Makine Mühendisliği yetkisi istemişler. Halbuki diğer Otomotiv Mühendisliklerinin okullarında ayrıca "Makine Mühendisliği" bölümleri de mevcut. Bizim okulda ise ise Makine Mühendisliğinin dersleri bizde olduğu için ayrıca bir Makine Mühendisliği bölümü yok. Bizim bölümümüz "Makine Mühendisliği" olarak geçiyor okulda. Yök te saçma bir karar veriyor ve bizim Makine Mühendisliği yetkimizi iptal ediyor. Fakat bunun bölümdeki hiç kimse için bir önemi yok çünkü devlette işe girmek isteyen yok bölümde. Aynı şekilde mezunlardan da devlette işe giren yok. Okul yine de hakkımız olanı almak amacıyla YÖK e karşı dava açmış vaziyette. Tercih yapacak öğrenciler imza yetkisi olmadığını görünce panik yapıyorlar. Fakat böyle bir şeye kesinlikle gerek yok. Devlette çalışmak isteyenin geleceği bir bölüm değil zaten.

    Kısacası bizi Savunma Sanayi şirketleri bile işe alıyorken Devlette Makine Mühendisi olamıyoruz. Zaten bu soruyu soran arkadaşların merak ettiği kısımda özelde Makine Mühendisi olarak çalışılıp çalışılamadığıydı umarım sizi bu konuda aydınlatmışımdır.

    Bölüm öğrencilerinin son 5 yılda işe girdikleri yerler ve giriş sürelerinin istatistikleri:

     Hacettepe otomotiv mühendisliği mi mezun mu?


    Bu da ODTÜ Makine Mühendsiliğinin istatistikleri:

     Hacettepe otomotiv mühendisliği mi mezun mu?


    İki istatistikte bölümlerin kendi yayınladığı istatistikler. Gördüğünüz gibi ciddi anlamda birbirine yakın istatistikler. Bu bölümümüzde Makine ve Otomotivin iç içe okutulmasından kaynaklanıyor. 2 dilin etkisi de bir o kadar fazla. Hacettepe Makine Mühendisliği Otomotiv Programları diğer Makine Mühendisliklerinden farklı bir proje olarak hayata geçirilmiştir. Bu yüzden iş bulma süreleri kısalıyor.




    3. EVT S1'e ne oldu?

    Destek verilmediği için maalesef projeye son verilmiştir. Fakat destek gelirse hala devam etme şansı var.

    EVT S1 ne diyenler için








    4. Bölümün sıralaması neden sürekli düşüyor?

    Sıralama düşmesi dediğimiz şey insanların tercihlerinin azalmasıdır. Zamanında İTÜ ve ODTÜ Makine'den bile yüksek puan ile alım yapan bu bölümün sıralamaları neden düştü. Peki bunların sebepleri nelerdir?

    A. İnternette bölümle alakası olmayan kişilerin bölüm hakkında bilgisiz bir şekilde konuşması.

    B. İnsanların 2 farklı dil de hazırlık okumayı istememeleri. Halbuki şuan İngilizce kesinlikle bilinmesi gereken bir dilken, ortada üzerine bir dil daha eklemek gibi bir fırsat var. Şirketler 2.dile şuan gerçekten çok önem veriyorlar ve bu sizi gerçekten ön plana atıyor staj ve iş konularında. Liseden yeni çıkan bir öğrenci bunun bilincinde olamıyor tabi ki. 2 yıl hazırlığı eziyet olarak görüyor. Hatalı bir düşünce bu.

    C. Açıldığından beri kontenjan artışlarının yaşanması. Her yıl sınava giren öğrenci sayısı artıyor ve buna bağlı olarak kontenjan artıyor. Haliyle sıralamalar bir miktar düşüyor.

    D. Ankara dışından tercih yapacak öğrencilerin bölüm hakkında bilgi alabileceği tek ortamın internet olması buna bağlı olarak belirtmiş olduğumuz gibi yanlış bilgilendirilmeleri ve bölümü tercih etmemeleri. Açmış olduğum bu konunun en büyük amaçlarından birisi de Ankara dışında yaşayan tercih yapacak öğrencileri bilgilendirmek zaten.

    E. Tek cinsiyetten tercih yapılması. Endüstri gibi alanlar her 2 cinsiyettende bol tercihler alıyor Elektrik Elektronik ve İnşaat gibi bölümler de erkek nüfusu çok baskın.

    İş Otomotive gelince bu olay zirve yapıyor. Bölümün %94 ü erkeklerden oluşuyor.

    YÖK'ün sitesinden alınmış Hacettepe Elektrik-Elektronik ve Otomotiv bilgileri
     Hacettepe otomotiv mühendisliği mi mezun mu?


    F. Makine Mühendisi kimliğimizin bilinmemesi. (Bunda YÖK'ün etkisi çok büyük.)

    Tabi tercih yapacak öğrenci bu saydıklarımın farkında değil o an sadece bölümün sıralamasının yıllar içinde düşmüş olduğunu görüyor ve araştırmadan bölümü kafasından siliyor. Tercih yapacak adaylara en büyük tavsiyem sıralamaya göre tercih yapmamaları. İleride çok büyük pişmanlıklar duyabilirler.


    5. ERASMUS Olanakları
    https://appabofisi.hacettepe.edu.tr/tr/euc-agreements/list bu siteden ERASMUS kontenjanlarımıza ulaşabilirsiniz. Hacettepe Mühendislikleri arasında yıllık en az öğrenci alan mühendisliklerden biri olmamıza rağmen en yüksek ERASMUS kontenjanı Makine Mühendisliğinde.




    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Neyse birazda bölümden bahsedelim. Hacettepe Üniversitesi Makine Mühendisliği Otomotiv Programları %100 İngilizce eğitim vermektedir. 2 adet hazırlığa sahiptir. 1 yıl Almanca 1 yıl İngilizce. Bölüme girişte sizi İngilizce muafiyet sınavına alıyorlar. Bu yıl itibari ile en üstte belirttiğim gibi Almanca Hazırlık Zorunluluğu kaldırıldı. Yani artık isterseniz okursunuz isterseniz okumazsınız.
    Türkiye de ki şirketler bile artık İngilizceyi ana dil gibi görüyorlar. Zaten o konuyu tartışmaya bile gerek yok kesinlikle çok iyi bilmeniz gerek. İngilizceye ekstra olarak dil istiyorlar. Bizim bölümümüzün en büyük avantajlarından birisi bu yüzden Almanca Hazırlık. Dışarıda sizden kur başına tonla para alacaklar. Kaldı ki haftada eğitim saati 9 saat civarında olacak. Hacettepe Otomotiv de ise haftada 25 saat eğitim görüyorsunuz Almanca hazırlıkta. Kurslarda konuşamayacağınız kadar Almanca konuşma fırsatınız oluyor. Almanca eğitimi tamamlandığında ise B1 seviyesini tamamlamış oluyorsunuz. Benim size tavsiyem böyle bir fırsatınız varken Almanca hazırlığı okumanız yönünde.






    FAKÜLTENİN DIŞARIDAN GÖRÜNÜŞÜ: (Hangar fakültenin bitişiğinde)

     Hacettepe otomotiv mühendisliği mi mezun mu?



    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    BÖLÜM HANGARI

     Hacettepe otomotiv mühendisliği mi mezun mu?


     Hacettepe otomotiv mühendisliği mi mezun mu?




    LABORATUVARLAR

    1. Otomotiv Laboratuvarı

    Otomotiv laboratuvarı toplam 2155 m2 kapalı alana sahip (990 m2 ofisler, 1165 m2 laboratuvar alanı) ayrı bir binadır. Bu laboratuvar araç test merkezi olarak tasarlanmıştır. Yakın bir gelecekte içinde barındıracağı temel araç dinamiği ve motor test ekipmanlarıyla tez çalışmalarında ve sanayi ile ortak yürütülecek projelerde etkin olacak kilit bir tesistir. (EVT S1 burada yapıldı.)

     Hacettepe otomotiv mühendisliği mi mezun mu?


    2. Makina Atölyesi

    Konvansiyonel talaşlı üretim tezgahlarının bulunduğu atölyedir.

     Hacettepe otomotiv mühendisliği mi mezun mu?


    3. Mekanik Laboratuvarı

    Bu laboratuvarda 1 adet 60 ton kapasiteli çekme test cihazı ve 1 adet darbe test cihazı (INSTRON) bulunmaktadır.

     Hacettepe otomotiv mühendisliği mi mezun mu?


    4. Araç Parça Laboratuvarı

    Araç Parça Laboratuvarında binek ve ağır vasıta araçlarının fren, aktarma organları, süspansiyon vb gibi mekanik parçaları bulunmaktadır. Bu laboratuvar “nasıl çalışır” sorusuna yanıt vermek için kullanılmaktadır. Ayrıca bu laboratuvarda fren ve süspansiyon testleri yapabilen iki düzenek bulunmaktadır.

     Hacettepe otomotiv mühendisliği mi mezun mu?



    5. Bilgisayar Laboratuvarı

    Bölüm lisans ve lisansüstü öğrencilerinin kullanımına açık laboratuvardır ve içerisinde bir çok lisanslı yazılım bulundurmaktadır (CATIA, ADAMS; ANSYS; ANSYS CFX).

     Hacettepe otomotiv mühendisliği mi mezun mu?


    6. CNC Laboratuvarı

    Bu laboratuvarda 1 adet 3-eksen nümerik kontrollü torna, 1 adet 5-eksen nümerik kontrollü dik işleme merkezi bulunmaktadır.

     Hacettepe otomotiv mühendisliği mi mezun mu?


    7. İçten Yanmalı Motor

    İçten yanmalı motorlar eğitim ve araştırma çalışmalarında kullanılan bir laboratuvardır. Laboratuvar 5 kW’lık bir motor test sistemine sahiptir.

     Hacettepe otomotiv mühendisliği mi mezun mu?



    8. Mekatronik Laboratuvarı

    Mekatronik, ölçüm ve test mühendisliği konularında eğitim ve araştırmaların yapıldığı laboratuvardır. Laboratuvarda ayrıca sensor ve kontrol eğitim setleri bulunmaktadır.

     Hacettepe otomotiv mühendisliği mi mezun mu?



    9. Malzeme Laboratuvarı:http://nanomative.org/en/

    10. Çok Fazlı Akış Laboratuvarı:http://www.multiphase.hacettepe.edu.tr/

    11. Esnek Mekanizmalar Laboratuvarı:http://yunus.hacettepe.edu.tr/~etanik/crmr/

    12. SensTech Laboratuvarı:http://yunus.hacettepe.edu.tr/~ounver/SensTech/home



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fellowshipTR -- 13 Temmuz 2017; 11:28:4 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.