Şimdi Ara

GÜNCELLEME | 05.05.2017 | VODAFONE - AKBANK Bilgim Dışı Harcama! 'VODAFONE FATURA IVR İSTANBUL TR' (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
3
Favori
8.804
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • historical2012 H kullanıcısına yanıt
    bu gün akbank zaten sorunlu nasıl çekmişler hayret doğrusu ?
    hatta gece dahi internetten alım yapmaya çalıştım onaylanmıyor
  • garanti bonus 500 tl lik kartımdan
    VODAFONE FATURA IVR İSTANBUL
    TT NET ANONIM STI İSTANBUL

    50 40 70 tl 3 tane 30 mart 2017 çekim yaplmış bu nedir arkadaşlar öyle çokta kullanmam kartımı garantiyi aradım kartı iptal ettiler iade olacağını söylediler ama ben bunun kimin yaptığını ve nasıl olduğunu öğrenmek istiyorum bankanın suçumu benim suçummu
  • kitreliyer6 K kullanıcısına yanıt
    Oncelikle gecmis olsun hocam.



    Bankalarin hâlâ aciklari var ve dolandiricilar bu aciklari tespit edip once bilgileri sizdiriyor daha sonra para cekme islemlerine girisiyorlar.



    Sizde guvenirliginden emin olmadiginiz sitelerden alisveris yapmis iseniz oradanda bilgileriniz sizdirilmis olabilir.

    SSL 128 BIT guvenlik sertifikasina sahip olmayan yada onaylanmamis/guvenirligi olmayan sitelerden alisveris yapmaniz durumunda kart bilgileriniz karsi tarafa/sunucuya aktarilirken mesajda/veride sifre olmadigi icin acikca gidecegi icin bu mesajdaki verileri cekebilirler.



    O yuzden dikkatli olmali 3D ve Sanal Kart kullanimina ozen gostermeliyiz.



    Hos biz bu onlemleri alsakta bir sekilde siziyor bu bilgiler :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MoRTaLSouL

    Oncelikle gecmis olsun hocam.



    Bankalarin hâlâ aciklari var ve dolandiricilar bu aciklari tespit edip once bilgileri sizdiriyor daha sonra para cekme islemlerine girisiyorlar.



    Sizde guvenirliginden emin olmadiginiz sitelerden alisveris yapmis iseniz oradanda bilgileriniz sizdirilmis olabilir.

    SSL 128 BIT guvenlik sertifikasina sahip olmayan yada onaylanmamis/guvenirligi olmayan sitelerden alisveris yapmaniz durumunda kart bilgileriniz karsi tarafa/sunucuya aktarilirken mesajda/veride sifre olmadigi icin acikca gidecegi icin bu mesajdaki verileri cekebilirler.



    O yuzden dikkatli olmali 3D ve Sanal Kart kullanimina ozen gostermeliyiz.



    Hos biz bu onlemleri alsakta bir sekilde siziyor bu bilgiler :)



    Bilgilendirme için teşekkür ederim hocam
    n11 hepsiburada kitapurdu bu 3 siteden alışveriş yaparım
    laştılarsa bu sitelerde sorun var en son 3 gün önce n11 den yapmıştım bundan sonrada yapmam aman aman uzak kalsın artık




  • VODAFONE FATURA IVR İSTANBUL adı altında benden de bugün 2 kere 45 ve 80 tl para çekmişler! Çalıştığım banka finansbank
  • bendende ayın 22sınde 80 ve 143lıra adı altında cekım olmus.
    hemen kartı guvenlık gerekcesı ıle kapattırdım fakat bu cekım nerden ve nasıl olmus solemıyorlar.

    sımdı ıtıraz dılekcesı dolduruyorum bakalım ne olacak.
    ne yapmam gerekıyor acaba fkır verırmsınız
  • AsosyalBilgisayar kullanıcısına yanıt
    Mrb hocam sizdeki vodafon sorunu benimde basima geldi tam olarak ne yapicam ve sizin durum nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: göktuğbey

    Mrb hocam sizdeki vodafon sorunu benimde basima geldi tam olarak ne yapicam ve sizin durum nedir

    hocam direk müsteri hizmetlerini ara karti kapattir

    Yeni kart iste öncelikli olarak bunu yap.



    Sonra temsilci senden akbankın sitesinde istem disi harcama kagidi doldurtucak sana onu ya mail yada fax ile iletmeni istiyorlar bankaya.

    Ben pazartesi yaptim 24ünde yani hemux aramadilar ama yeni kartim geldi eskisi iptal oldu kapandi.



    İade olunca param müsteri hizmetlerini ariyip bu vodafone faturasini hangi numaradan filan ödendigini bulmaya calısacagim.



    Vodafone aradim göremıyorlarmıs sistemde kartla odenen numarayi.

    Beklemedigim suand

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • AsosyalBilgisayar kullanıcısına yanıt
    Benimki ziraat maksimum hocam,hemen kapattim bende.musteri hizmetleri mail felan demedi ituraz dilekcesi faks felan dedi.boyle sikayet cok okudum bugun, geri yatan olurmu,birde savcılığa suc duyurusu ve vodafona da ayni sekilde suc duyurusu yapilirmi arastircam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: göktuğbey

    Benimki ziraat maksimum hocam,hemen kapattim bende.musteri hizmetleri mail felan demedi ituraz dilekcesi faks felan dedi.boyle sikayet cok okudum bugun, geri yatan olurmu,birde savcılığa suc duyurusu ve vodafona da ayni sekilde suc duyurusu yapilirmi arastircam

    suc duyrusu ısını cozersenız banada bılgı verırsenız bende acabılırım
    maıl geldı bana az once gecıcı odemenız kartınıza yattı dıye
    cekılen o 2 tutar gecıcı sure ıle kartıma gerı yatmıs
    ınceleme devam etmekteymıs.

    gerı yatıyormus cogunluk cunku sızın ıstedıgınız dısında cekılen bır sey bu
    vermek zorundalar kendı acıkları bankaların bunlar hep
    vodafone kadar salak bır sırket zaten gormedım 3d sıfre bıle vermeden nasıl odeme yapılabılıyor anlamıs degılım
  • Aynı olay benimde başıma geldi. Finansbank kartımdan 70+197 tl çekilmiş. Kartı iptal ettirdim hemen harcamaya itiraz ettim bakalım ne olacak.
  • AKBANK harcama itirazımı haklı bulmuş ve ödemeyi onaylamıştır. Kesin sonuç ve ek aşağıdadır. Hepinize tekrar geçmiş olsun.

    "

    Kredi kartı hesap özetinizde yer alan harcama/harcamalar ile ilgili itiraz yazınız tarafımıza ulaşmıştır. İtirazınız 8012545*** talep numarası ile işleme alınmıştır.

    Aşağıda yer alan işlem(ler) için; Bankamıza ilettiğiniz harcama itirazınız haklı bulunmuş olup, bu işlem(ler)e ait finansal sorumluluğunuz bulunmamaktadır. Sözkonusu işlem(ler) için kartınıza ödeme yansıtılmış ve inceleme sonuçlandırılmıştır.

    İşlem Tarihi İşyeri Adı İşlem Tutarı Ödeme Tutarı Ödeme Durumu/Tarihi
    11/02/2017 VODAFONE FATURA IVR İSTANBUL TR 112,4 TL 112,4 TL Ödendi - 15/02/2017

    "
  • Bu dolandırıcı çetesi ile Vodafone ortak mıdır nedir? Binlerce insan Vodafone'nin güvenlik açığı bulunan sesli ödeme sistemi (IVR) kullanılarak dolandırılıyor ama buna rağmen Vodafone hiç bir güvenlik önlemi almıyor. Vodafone da en az bu dolandırıcı çetesi kadar sorumlu ve suçludur. Ayrıca milyonlarca insanın kredi kartı bilgisini sızdıran işbirlikçi suç örgütleri halen insanları dolandırmaya devam ediyor. Chip&Pin ve 3D Secure gibi güvenlik önlemleri olmadan kredi kartları ile işlem yapılmamalı. Siz de bir kredi kartı kullanıcısıysanız, piyangonun size ne zaman vuracağı hiç belli olmaz. Çünkü dediğim gibi, milyonlarca kişinin kredi kartı bilgileri suç örgütlerinin elinde.
  • Merhaba arkadaşlar yıl olmuş 2018 aynı problem hala devam etmektedir. Forum da VODAFONA IVR ile ilgili tüm yorumları tek tek okudum. Hepsininin ortak noktası her zaman arka arkaya 2 adet harcama yapılıyor. Bunun sebebini çözebilmiş değilim ancak herkes böyle yazmış

    Benim başıma geleni de sizlerle paylaşayım. Bir iş toplantısındaydım. Toplantıya ara verdiğimizde cep telefonuma baktım ve 4 yeni mesaj olduğunu gördüm.
    1)İlk gelen mesajda: "Güvenliğiniz gereği sonu 2363 ile biten kredi kartınız internet harcamalarına kaptılmıştır."
    2) 4 dk sonra gelen mesaj "2363 ile biten kredş kartınızın geçici blokesi tarafımızca kaldırılmıştır."
    3) 45 dk sonra gelen mesaj "2363 ile biten kredi kartınız ile VODAFONE FATURA IVR firması tarafından şu tarihte bu saatte 349,20 lira harcama yapılmıştır."
    4) 35 dk sonra gelen mesaj "2363 ile biten kredi kartınız ile VODAFONE FATURA IVR firması tarafından şu tarihte bu saatte 135,90 lira harcama yapılmıştır."

    Tüm bu olay 90 dk lık bir sürede gerçekleştiriliyor ve ben bu süreçte toplantı olduğumu için farketmiyorum. Bu olaylar yaşandıktan 10 dk sonra bunu fark eder etmez bankayı arayıp kartımı kapattım. Sonrasında vodafone'u arayıp durumu sordum. "Benim iznim dışımda birisi fatura ödemesi yapmış bunun hangi numara adına yapılmış olduğunu öğrenebilir miyim?" dedim. Beyfendi onu sistemde göremiyoruz ancak bankanız bunu söyleyebilir dedi. Bankayı tekrar aradım sordum. Onlar itiraz dilekçenizi verin incelemeler başlatılsın, haklı görüldüğünüz takdirde para hesabınıza geri yatırılır dedi. Peki dedim, benim dışımda kim nasıl internet harcamalarını açığ kapatabiliyor dedim. Efendim herhangi bir şüpheli durum olduğunda biz kartınız otomatik olarak kapatabiliyoruz dedi. İyi ne güzel işte kapatmişsınız işte sonra niye tekrar kullanıma açtınız dedim. Onu güvenlik birimimize danışıp size en yakın zamanda geri dönüş yapalım dedi.

    Şimdi olaya baktığınız birisi benim kredi kartı bilgilerimi çalmış IVR yardımıyla da totalde 475 lira gibi bir tutar olan çok sağlam 2 adet fatura ödemiş o belli. Ey YapıKredi, birincisi; sen nasıl oluyorda benim adıma birisi fatura ödemesi yapıyor (ki bu ben de olabilirdim) ve sen bu numarayı göremiyorsun? İkincisi, nasıl oluyorda kartımı benim iznim dışımda kafana göre ya da kart bilgilerimi eline geçiren kişi vasıtasıyla kartın internet harcamalarına açıp kapama kısmıyla bu kadar rahat oynayabiliyorsun?
    Üçüncüsü ise Ey VODAFONE kredi kartımdan IVR için ödeme yapılan o tutarların ONAY KODLARINI bankadan aldım. Sonuçta senin sistemine PARA GİRİYOR. Ben sana diyorum ki " Hanım efendi, ben size iznim dışımda yapılan o fatura ödemelerinin BANKA ONAY KODLARINI vereyim siz bana ilgili ONAY KODLARINA ait olan işlemleri bulun ve hangi numaraya ödeme yapıldığını oradan bakıp bana söyleyin. GELEN CEVAP: Beyfendi biz ona buradan ulaşamıyoruz.

    E ben alayınızın yapacağı işe deee kulandığınız sisteme deee! YIL 2018, Elin Yabancısı teknelojide çığır açmış ağzımız açık seyrediyoruz. SİZLER (BANKA VE TELEFON OPERATÖRLERİ) reklamlarınıza milyonlar harcıyorsunuz ama bu kadar basit hataların önüne geçmiyorsunuz. Kaldı ki 2016 dan beri kim bilir kaç bin ya da milyon insan aynı şekilde mağdur bırakıldı. Bazıları paralarını geri aldı bazıları alamadı. Diyelim ki benim itirazımı hakldı buldunuz ama benim maddi durumum şuan için o kadar sıkışık ki 2 liranın hesabını yapar haldeyim. Siz bu mağduriyetimi 90 ila 180 gün arasında karşıladıktan sonra çokta anlamı olmayabiliyor. Arkadaşlar başınızı ağrıttığım için özür dilerim ancak bu işte bi bityeniği var orası belli. Yani bahsi geçen şirketler küçük şirketler değil. Aynı mağduriyet Amerikada olsa vatandaş VODAFONE firmasını mahkemeye verir ve bi tarafında kan çekerlerdi yani. Ama biz de maalesef düdüklenmeye devam ediyoruz. İşin enterasan bi kısmını daha söyleyip konuyu kapatıyorum. Bu kartımı internet alılverişlerimde hiç kullanmadım. Sanal kartım var limitini sadece alışveriş yapacağım zaman belirleyip sonrasında sıfılıyorum. Kartı sadece restorantlarda ya da alışveriş mağazalarında kullandım. Kartın her tarafını kopyalayabilmeleri için kullandıkları post makinasına kartı tamamiyle sokmaları gerekiyor öyle birşey olmadığına da eminim. Bu durumda 3 ihtimal kalıyor;
    1) Kartımı birisi cüzdanımdan aldı cep telfonuyla arkalı önlü fotoğrafını çekti. İnternet alışverişlerinde 3D gerektiği için çok kabarmış telefon faturalarını ödemek için kullandı.
    2) Dolandırıcılar bankaları hackleyip kart bilgilerimizi çaldı ve kendi kabarmış faturalarını ya da çok yüksek faturası olan kişiler makul fiyatlar karşılığında faturalarını ödemek için kullandı.
    3) Ben kendim bilinçli olarak bir arkadaşıma kartımı verdim "al kardeşim senin faturan çok yüksek gelmiş sen kartımla ödemeni yap, ben bankayı arar çalındı falan derim paramı geri alırım sen de borcunu ödemiş olursun" dedim. (Bunun yapılmaması için ödeme yapılan numaraya bir şekilde ulaşılması ve ödeme yapanın herhangi bir şekilde benimle bir yakınlığının olmamasının ispat edilmesi ve benim o kişinin hırsızlığında dolayı suç duyurusunda bulunmam gerekir.)

    BU açığın artık düzeltilmesi gerekiyor. İnsanlarımız ciddi mana da mağduriyete uğratılıyor. Bu konuda sessiz kalmayalım arkadaşlar. Umarım param geri yatırılır, hırsız bulunur ve umarım VODAFONA IVR sistem açığı düzeltilir.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.