Şimdi Ara

Golf 1.2 tsi dsg yakıt tüketimi (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
293
Cevap
6
Favori
83.393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • shadowgeist kullanıcısına yanıt
    Aynı adam tsi motor ciğerli, 1.6 atmosferik Honda motoru ciğersiz dedi araç bilgisi zaten ortada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Sizin gibi bilinçli vw kullanıcılarının olduğunu görmek çok güzel. Daha tork, beygir, dayanıklılık kavramlarını bilmiyorlar ama maşallah her yere laf yetiştiriyorlar. Az yakıyor, az yakıyor diyorlar ama ekran görüntüsü at deyince hiçbirisi o az yakan aracın tüketim miktarını atamıyor. Nasıl az yakmak bu anlamadım.

    Bende daha gormedim hic Civic sirket araci. Hatta filo kiralamada bireysel kiralamada bile denk gelmedi. Neyse..

    Ben ne yazarsa yazsin cevap vermeme karari aldim. Ne sordugum sorulara dogru duzgun cevap verebildi, ne elle tutulur yazilar yazdi. Sohbeti uzatmanin anlami olmadigini kendisine de belirttim. Yoksa is cocuk muhabbetine donecek, bende cocukluk yasini geceli epeyce yil oldu.

    Insan kendi kullandigi mali tabiki sever/deger gosterir de, ona asik olmak ayri bir durum. Ve bu fazla sevgi barindirma durtusu VW kullanicilarinda hat safhada var. Cidden kotu bir durum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaş aslında faydalı bir şey yapmak istemiş ve yazının içinde tartışmalara sebep olan sorunların cevabını da vermiş. yakıt tüketimi kişiden kişiye ve kullanıma göre değişkenlik gösterir. ama genel anlamda biraz yakan bir araç sanıyorum.
  • 1.2 tsi 110bg Leon sahibi olarak eski tip motorlarda 1.2 clio 1.2 micra 1.4 palio araçları sahibi olarak kullandım.. palio benzini içer, micra iyi giderdi tek kapı.. clio ise ist ortalama 8 civarın gitmeyen bir arabaydı... 1 kez yolun ortasında kaldım araç gitmedi yığıldı araba giriodu.. nese uzatmadan 1.2 tsi a gelirsek..

    bu motorlu aracı aldıktan sonra gerçekten diğer düşük hacimli motorların hayal kırıklığı olduğunu anlayacaksınız.. 1.2 tsi 110bg 10 sn 0-100km 170km/hıza kadar üzmeyen ivmelenme.. şehir dışı 110 bandında 5.5 6 arası sürüşe bağlı yakıt tüketimi.. 120-160 arası 6-6.5 lt tüketim aralığı..

    gelelim istanbul içine.. istanbul içi merkezde bir yerde oturuyorsanuz yokuş in çık arada gazlama trafik falan 8-8.1 yakıyor araç... gerisi hikaye..
  • Tüketim değerleri ankara trafiği için %100 doğru. Tartışmalar yersiz. 1.2 tsi dsg gayet yeterli bir motor. Ama Gazlarken beygir eksikliği hissediliyor, 1.2 thp gibi 130 beygir falan olsaydı tadından yetmezdi heralde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Sizin gibi bilinçli vw kullanıcılarının olduğunu görmek çok güzel. Daha tork, beygir, dayanıklılık kavramlarını bilmiyorlar ama maşallah her yere laf yetiştiriyorlar. Az yakıyor, az yakıyor diyorlar ama ekran görüntüsü at deyince hiçbirisi o az yakan aracın tüketim miktarını atamıyor. Nasıl az yakmak bu anlamadım.

    Bende daha gormedim hic Civic sirket araci. Hatta filo kiralamada bireysel kiralamada bile denk gelmedi. Neyse..

    Ben ne yazarsa yazsin cevap vermeme karari aldim. Ne sordugum sorulara dogru duzgun cevap verebildi, ne elle tutulur yazilar yazdi. Sohbeti uzatmanin anlami olmadigini kendisine de belirttim. Yoksa is cocuk muhabbetine donecek, bende cocukluk yasini geceli epeyce yil oldu.

    Insan kendi kullandigi mali tabiki sever/deger gosterir de, ona asik olmak ayri bir durum. Ve bu fazla sevgi barindirma durtusu VW kullanicilarinda hat safhada var. Cidden kotu bir durum..



    nereye gelmeye çalışıyorsun? eski şirketimin patronları civic severdi, civic alıp duruyorlardı işte. 3 önceki kasadan beri alıyorlardı. şirket aracı neden civic olmaz dediğini anlayamadım doğrusu. yukardaki arkadaşın 3000 devir 150 km olayı da bir sallamaca. ayağını biraz gazdan çeksen veya hafif bir yokuş olsa bunu yaparsın ne var?

    aracıma aşık değilim. ama kalkıp da atmosferik daha iyidir diye boş boş konuşmanız gereksiz burda. iddia ettiğiniz şey ilme aykırı. 2-3 seneye piyasada hiç atmosferik kalmayınca ne yapacaksınız bakalım.




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Hocam bu yakıt tartışmasına girmeyeceğim herkesin kendi tercihi. Lakin otomatik civic 150 km sürat ile 3000 devirde gidiyor bu bir gerçek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Bence şirket aracı olarak otomatik Civic filan kullandığın yok boş boş sallıyorsun.
    ...

    bence de senin hiç araban bile yok. lise ikiye gidiyorsun.
  • Konu güzelmiş
    Hatta güzelliğe renk kalayım, herkesin ağzında bir tsi dolaşıyor. Evet güzel motor ama daha benim atmosferik çağdışı hantal Aracıma selektör yapan bir tsi çıkmadı. Sanırım ben çok şanssızım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracimla ilgili konu acmistim.

    1.2 dsg leon kullanmaktayim. Tam 3 sene oldu aracim 58.000 km de . 58 bin km ortalamam 5.8- 6.0. Yaklasik 5 bin kmde bir uzun yol bilgisayarini sifirliyorum ve 6 litreyi gectigini görmedim.

    Bu benim kullanımım. Ankara'da kullanıyorum. Trafik rahat, ara sıra sıkıştırıyorum bazen sakin kullanıyorum.

    Karşılaştırma yapmak için, önceki aracım 1.6 mazda 3 e göre daha performanslı ve az yakıyor(7,5 lt yakıyordu). Ondan önce 1.5 dci megane kullandım. Dizel meganea göre en fazla 1 litre fazla yakıyor ve performansı daha iyi.

    1.2 tsi gayet başarılı bir motor. Sürekli şehir içinde kullananlar için bir şey diyemem, o durumda her araç fazla yakar zaten.

    Ayrica lutfen 15 km hiz oratalama ile sehir ici yakit ortalamasi hesaplamayiniz. Her gun oyle bir yolda araba sürmektense kullanmam veya tasinirim daha iyi.

    Saygilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anchowy61

    Hocam bu yakıt tartışmasına girmeyeceğim herkesin kendi tercihi. Lakin otomatik civic 150 km sürat ile 3000 devirde gidiyor bu bir gerçek.

    olabilir. sonuçta şirket aracı, her gün kullanmadığım bir araçtı ve artık o şirkette çalışmadığım için kullanma şansım da pek kalmadı. işin doğrusu atmosferik 1.6 araçlar 150'de 3000 biraz zor. ama civic'in son vites oranı yüksektir filan, oluyodur, olabilir. ama kesin hatırladığım birşey var ki burdaki arkadaşların anlattığı kadar az yakmıyordu civic. 2007 model otomatik civic'di tam modeli de bu. zaten o kadar az da yakamaz. sonuçta fakir hava karışımıyla besleniyor. teknolojisi itibarıyla yapacak birşey yok. öve öve bitiremedikleri atmosferik motorlar honda'da da bitiyor artık. seneye tüm civicler turbo olacak büyük ihtimalle. türkiye'ye özel atmosferik üreteceklerini sanmam. tüm vw'ler turbo oldu. toyota da buraya getirmese de turbo çıkardı. hepsi turbo'ya geçecek.

    yukarda da kalkmış biri önemli olan beygir gücüdür tork değildir demiş. evet, aracı son hızına kadar zorlamaksa derdin öyledir ama bizim gibi sıradan sürücülerin derdi o değil. az yakmak, sessiz gitmek, yokuşta tıkanmamak. bunları da turbo veriyor, atmosferik veremiyor. atmosferikle yokuşta yüksek devir + gürültü + çok yakış veya yavaş yavaş tın tın gidiş. başka çare yok.

    mesele vw meselesi değil. hala bunu anlamadınız mı? atmosferiklerin devri geçti. 2-3 seneye her taraf 1.0 turbolarla dolacak. keşke vw de 1.0 turbo golf getirseydi onu alırdım. arkadaşım aldı 1.0 bmw 2 serisi. canavar gibi. formula 1'de bile artık 1.6 turbo araçlar. neyin tartışması bu anlamadım. fren enerjisi kazanımı vs... formula 1'de bile uyguluyorlar artık bunları. uygulamalarının sebebi de trendin buraya gitmesi. ekonomik olmak zorunda artık herkes.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    Konu güzelmiş
    Hatta güzelliğe renk kalayım, herkesin ağzında bir tsi dolaşıyor. Evet güzel motor ama daha benim atmosferik çağdışı hantal Aracıma selektör yapan bir tsi çıkmadı. Sanırım ben çok şanssızım.

    belki hep sağ şeritten gidiyorsun.

    belki de bana sellektör yapmasınlar diye yokuşta 4-5bin devir Allah ne verdiyse motoru bağırttıra bağırttıra kaptırıyorsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    Konu güzelmiş
    Hatta güzelliğe renk kalayım, herkesin ağzında bir tsi dolaşıyor. Evet güzel motor ama daha benim atmosferik çağdışı hantal Aracıma selektör yapan bir tsi çıkmadı. Sanırım ben çok şanssızım.

    belki hep sağ şeritten gidiyorsun.

    belki de bana sellektör yapmasınlar diye yokuşta 4-5bin devir Allah ne verdiyse motoru bağırttıra bağırttıra kaptırıyorsun.

    Bence ikiside değil. Tsi sahipleri az yaksın diye sakin kullanıyor.
    Benim sürüş tarzıma gelince birkaç deneme hariç yavaş kullandığım söylenemez, son 1 yılda 15 bin km şehirdışı kullanımım olmuştur ve belki 3-5 araç sollamıştır beni. Ondada ya arabada çocuk vardır yada radar felan vardır. Ama rampada sollayan daha çıkmadı rampada uçup kaçan turbolular nerelerdeydi bilmiyorum. Yüksek devir olayına gelince 5000-6000 hatta 7000 devirde araç kullanmak yasakmı? Atmosferik arabayla 2000-3000 devirle rampa çıkılmayacağını sizde biliyorsunuz. Hiçmi çıkılmaz, tabiki çıkılır ama baygın baygın çıkarsınız ve araca yüksek devirde verdiğiniz zarardan daha fazlasını verirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    Konu güzelmiş
    Hatta güzelliğe renk kalayım, herkesin ağzında bir tsi dolaşıyor. Evet güzel motor ama daha benim atmosferik çağdışı hantal Aracıma selektör yapan bir tsi çıkmadı. Sanırım ben çok şanssızım.

    belki hep sağ şeritten gidiyorsun.

    belki de bana sellektör yapmasınlar diye yokuşta 4-5bin devir Allah ne verdiyse motoru bağırttıra bağırttıra kaptırıyorsun.

    Bence ikiside değil. Tsi sahipleri az yaksın diye sakin kullanıyor.
    Benim sürüş tarzıma gelince birkaç deneme hariç yavaş kullandığım söylenemez, son 1 yılda 15 bin km şehirdışı kullanımım olmuştur ve belki 3-5 araç sollamıştır beni. Ondada ya arabada çocuk vardır yada radar felan vardır. Ama rampada sollayan daha çıkmadı rampada uçup kaçan turbolular nerelerdeydi bilmiyorum. Yüksek devir olayına gelince 5000-6000 hatta 7000 devirde araç kullanmak yasakmı? Atmosferik arabayla 2000-3000 devirle rampa çıkılmayacağını sizde biliyorsunuz. Hiçmi çıkılmaz, tabiki çıkılır ama baygın baygın çıkarsınız ve araca yüksek devirde verdiğiniz zarardan daha fazlasını verirsiniz.

    tamam işte. mesele de o zaten. yüksek devir çevirmemek. yani ekonomi. fındık kadar turbosu olan fındık kadar bir motoru niye aldım ben. tabii ki ekonomik olduğu için. 1.0 golf'ler burda olaydı onlardan alırdım daha ekonomik olduğu için. 5-6bin devir çevirdiğinde araba su gibi benzin yakar. benim stilo 25lt yi gösteriyordu (25'ten yukarsını göstermiyordu üçkağıtçı) dik yokuşlarda bastım mı.




  • Ben civic az yakar ucar kacar demedim. CİVİC OTOMATİK 3000 DEVİRDE 150 KM İLE GİDER DEDİM. Banane tsi dan veya civicten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Ciğersiz, oksijeni yetersiz aldığı için benzini telef ediyor vs gibi yazıklarından teknik ve mekanik bilginin yerlerde olduğu sonucu çıkıyor. Al yeni bir civic'i götür eksoz testine sok bakalım hidrokarbon oranı ne çıkacak, bir de yere göre sığdıramadığın 1.4 tsi motorlu yeni araç götür sok bakalım sonuçlar ne çıkacak. İki aracıda 2000 devirde ve rölantide ölç bakalım yanmamış yakıt yani hidrokarbon oranı ne?

    Bu forumun sıkıntısı konu hakkında bilgisi olmayan cahillerin yüksek seviyeden ahkam kesmesi.

    Bilgisiz adam sen sanıyormusun ki tsi motor turbo havayı basarken atmosferik motorun kullandığı kadar benzin kullanıyor? Öyle sanıyorsan detonasyon nedir? Fakir karışım nedir neye sebep olur önce bir öğren sonra gel ahkam kes. Hava arttıkça benzinde artar bu ister turbo ister atmosferik olsun farketmez ideal karışım oranı 14.4'dür forumları araştır AFR olarak geçer. Dip gaz hızlanma anında 11'li rakamlara kadar çıkar çünkü karışım zengine çekilir. 20 AFR ile çalışacak şekilde ayar yap bakalım ne oluyor.

    Turbonun sakin kullanımda az yakmasının sebebi maksimum torkun 1500 d/d gibi alt devirlerde gelmesidir Motor alt devirlerde daha fazla tork kuvveti ürettiğinden atmosferik arabayla 2500 devirde gidebileceğin bir yolu turbo arabayla 1600 devirde gidiyorsun birim zamanda daha az devir çevirdiğinden yakıtın düşüyor, üretilen araçların 6 yada 7 vites olması da bu sebepten. Düşük devirde yüksek vitesle gidebil diye.

    Kullan bakalım 1.2 tsi yada 1.4 tsi motorlu arabayı atmosferik gibi sürekli 3500 devir ve üzerihatta 10 km boyunca dip gaz kullan ne oluyor gör.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    Konu güzelmiş
    Hatta güzelliğe renk kalayım, herkesin ağzında bir tsi dolaşıyor. Evet güzel motor ama daha benim atmosferik çağdışı hantal Aracıma selektör yapan bir tsi çıkmadı. Sanırım ben çok şanssızım.

    belki hep sağ şeritten gidiyorsun.

    belki de bana sellektör yapmasınlar diye yokuşta 4-5bin devir Allah ne verdiyse motoru bağırttıra bağırttıra kaptırıyorsun.

    Bence ikiside değil. Tsi sahipleri az yaksın diye sakin kullanıyor.
    Benim sürüş tarzıma gelince birkaç deneme hariç yavaş kullandığım söylenemez, son 1 yılda 15 bin km şehirdışı kullanımım olmuştur ve belki 3-5 araç sollamıştır beni. Ondada ya arabada çocuk vardır yada radar felan vardır. Ama rampada sollayan daha çıkmadı rampada uçup kaçan turbolular nerelerdeydi bilmiyorum. Yüksek devir olayına gelince 5000-6000 hatta 7000 devirde araç kullanmak yasakmı? Atmosferik arabayla 2000-3000 devirle rampa çıkılmayacağını sizde biliyorsunuz. Hiçmi çıkılmaz, tabiki çıkılır ama baygın baygın çıkarsınız ve araca yüksek devirde verdiğiniz zarardan daha fazlasını verirsiniz.

    tamam işte. mesele de o zaten. yüksek devir çevirmemek. yani ekonomi. fındık kadar turbosu olan fındık kadar bir motoru niye aldım ben. tabii ki ekonomik olduğu için. 1.0 golf'ler burda olaydı onlardan alırdım daha ekonomik olduğu için. 5-6bin devir çevirdiğinde araba su gibi benzin yakar. benim stilo 25lt yi gösteriyordu (25'ten yukarsını göstermiyordu üçkağıtçı) dik yokuşlarda bastım mı.

    Aslında yakın şeyleri konuşuyoruz hocam. Ama forumda çekmezci çok. Hız sınırları malum, standart bir kullanıcı kaç kez hız yapıyor, kaç kez rampa çıkıyor. Tamam atmosferik rampada düşük devirde sevmez ama gereklilik durumunda vites düşürüp yüksek hızda çıkabilir. Ama forma sorsan atmosferik rampada bayılır ağlar, hatta inip iteklersiniz. Yeni nesil atmosferikler gerçekten iyi.eski aracım 1.6 auristi ve 1.2 tsi ve birçok 1.6 dizelden rampa dahil performansı iyiydi. Yakıta gelirsek basmazsan atmosferiklerin yakıtı fena değil. Ben sert kullandığım için Lpg yaptırdım. Yakıt aklıma bile gelmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Turbo hava verince sanki hava yakıyor da motor daha az benzin tüketecek. Yahu hiç mi fizik dersi görmediniz. Bir birim benzin yanınca 1 birim enerji açığa çıkıyorsa ne yaparsan yap bunu değiştiremezsin. Daha çok enerji istiyorsan daha çok benzin tüketmen gerekir. En temel fizik bilgisinden yoksunsunuz yahu.

    Bir ikincisi 3 farklı kişinin çektiği 3 ayrı araca ait fotoları ekledim hala 3000 devirde 150 yapmaz diyorsun. 5. viteste 2000 devirde 100 yapıyor ve her 100 devirde hızı 5 km artırıyor.

    Motor tek başına tüketimi belirlemez. Bir aracın şehir içinde mi şehir dışında mı daha az yakacağını belirlemekte şanzımanın önemi çok büyüktür. Tork konvertörlü Civic'in uzun yolda sizin dsg + tsi motorlarınızdan az yakmasının sebebinin 5. vitesteki uzun dişli oranları olduğunu bile kavrayamıyorsun.

    CVT şanzımanlı araçların neden dişli sistemine sahip araçlardan daha düşük tüketim sağladığını hiç mi düşünmüyorsunuz?

    Turbo beslemeli araçlar ile dikkatli kullanımda şehir içinde gayet ekonomik sürüşler yapabilirsiniz. Torku yüksektir keyif verir ama kalkıp atmosferik motordan %20-30 az yakacağını düşünürsen çok fena yanılırsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Turbo hava verince sanki hava yakıyor da motor daha az benzin tüketecek. Yahu hiç mi fizik dersi görmediniz. Bir birim benzin yanınca 1 birim enerji açığa çıkıyorsa ne yaparsan yap bunu değiştiremezsin. Daha çok enerji istiyorsan daha çok benzin tüketmen gerekir. En temel fizik bilgisinden yoksunsunuz yahu.

    Bir ikincisi 3 farklı kişinin çektiği 3 ayrı araca ait fotoları ekledim hala 3000 devirde 150 yapmaz diyorsun. 5. viteste 2000 devirde 100 yapıyor ve her 100 devirde hızı 5 km artırıyor.

    Motor tek başına tüketimi belirlemez. Bir aracın şehir içinde mi şehir dışında mı daha az yakacağını belirlemekte şanzımanın önemi çok büyüktür. Tork konvertörlü Civic'in uzun yolda sizin dsg + tsi motorlarınızdan az yakmasının sebebinin 5. vitesteki uzun dişli oranları olduğunu bile kavrayamıyorsun.

    CVT şanzımanlı araçların neden dişli sistemine sahip araçlardan daha düşük tüketim sağladığını hiç mi düşünmüyorsunuz?

    Turbo beslemeli araçlar ile dikkatli kullanımda şehir içinde gayet ekonomik sürüşler yapabilirsiniz. Torku yüksektir keyif verir ama kalkıp atmosferik motordan %20-30 az yakacağını düşünürsen çok fena yanılırsın.

    ben lisede fen bölümü mezunuyum. şimdi seninkini de merak ettim...

    turbo araçlar daha fazla oksijen verir ve daha iyi bir yanma sağlar. atmosferikler patlama sonucu oluşan basınç farkıyla havayı çeker, hiçbir zaman bir turbo araç kadar hava çekemez. turbo araç bunu yaparken motor enerjisinden de çalmaz. egzoza giden gazın boşa giden kinetik enerjisini kullanır bunun için. yani mesele atmosferiklerin benzini iyi tüketememesinde zaten.

    hala 3000 devirde 150 yapmaz demedim. yukarıda bir arkadaşa yazdığım cevapta olabilir dedim dikkat ettiysen. son vites oranı çok uzunsa neden olmasın. sonuçta ben de şirket aracı olarak kullandım, kendi aracım değildi. ama şu konuda kesinlikle sözümden taviz vermem. civic kesinlikle daha çok yakıyor. bu arada ben % vermedim. daha az yakıyor dedim. doğrusu % olarak hesaplamadım da. eski aracım stilo'da 8-10 arası yakıyordum istanbul'da. şirket aracı civic de ondan 1 lt daha az. golf ise 6.5-7 arasında geziniyor. daha az yakıyor yani. şimdi turbo civic yok diye bu kadar zorlamanın manası yok hastası olduğunuz civic'in turbo modeli geliyor seneye, siz de alırsınız. nedir bu civic marka saplantısı anlamadım gitti yani. şirketteki 2007 model (kasa numarası filan bilmem ben, ordan çıkarın işte) civic benim de hoşuma gidiyordu, bir önceki kasa vardı onun öncesinde de şirkette (japon üretimiydi hatta o) bence berbattı (nedense o kasaya da bayılıyor insanlar), dediğim gibi 2007 model olanı seviyordum ta ki golf'ü kullanana kadar. golf'ün yanında çok hafif kalıyor. nedir bu markaya bu kadar takıntı anlamadım. yarın öbür gün üç kuruş fazla param olur ben golf'ü de satar, başka eşeğe biner onu överim ama bu civic fanatikliği tuhaf...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    Konu güzelmiş
    Hatta güzelliğe renk kalayım, herkesin ağzında bir tsi dolaşıyor. Evet güzel motor ama daha benim atmosferik çağdışı hantal Aracıma selektör yapan bir tsi çıkmadı. Sanırım ben çok şanssızım.

    belki hep sağ şeritten gidiyorsun.

    belki de bana sellektör yapmasınlar diye yokuşta 4-5bin devir Allah ne verdiyse motoru bağırttıra bağırttıra kaptırıyorsun.

    Bence ikiside değil. Tsi sahipleri az yaksın diye sakin kullanıyor.
    Benim sürüş tarzıma gelince birkaç deneme hariç yavaş kullandığım söylenemez, son 1 yılda 15 bin km şehirdışı kullanımım olmuştur ve belki 3-5 araç sollamıştır beni. Ondada ya arabada çocuk vardır yada radar felan vardır. Ama rampada sollayan daha çıkmadı rampada uçup kaçan turbolular nerelerdeydi bilmiyorum. Yüksek devir olayına gelince 5000-6000 hatta 7000 devirde araç kullanmak yasakmı? Atmosferik arabayla 2000-3000 devirle rampa çıkılmayacağını sizde biliyorsunuz. Hiçmi çıkılmaz, tabiki çıkılır ama baygın baygın çıkarsınız ve araca yüksek devirde verdiğiniz zarardan daha fazlasını verirsiniz.

    tamam işte. mesele de o zaten. yüksek devir çevirmemek. yani ekonomi. fındık kadar turbosu olan fındık kadar bir motoru niye aldım ben. tabii ki ekonomik olduğu için. 1.0 golf'ler burda olaydı onlardan alırdım daha ekonomik olduğu için. 5-6bin devir çevirdiğinde araba su gibi benzin yakar. benim stilo 25lt yi gösteriyordu (25'ten yukarsını göstermiyordu üçkağıtçı) dik yokuşlarda bastım mı.

    Aslında yakın şeyleri konuşuyoruz hocam. Ama forumda çekmezci çok. Hız sınırları malum, standart bir kullanıcı kaç kez hız yapıyor, kaç kez rampa çıkıyor. Tamam atmosferik rampada düşük devirde sevmez ama gereklilik durumunda vites düşürüp yüksek hızda çıkabilir. Ama forma sorsan atmosferik rampada bayılır ağlar, hatta inip iteklersiniz. Yeni nesil atmosferikler gerçekten iyi.eski aracım 1.6 auristi ve 1.2 tsi ve birçok 1.6 dizelden rampa dahil performansı iyiydi. Yakıta gelirsek basmazsan atmosferiklerin yakıtı fena değil. Ben sert kullandığım için Lpg yaptırdım. Yakıt aklıma bile gelmiyor.

    ben de bunu söylüyorum da arkadaşlar kabul etmek istemiyor. tabii ki devrini veremezsen bayılır atmosferik yokuşta. devrini verirsen gider ama o zaman da keseye zarar.




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.