Şimdi Ara

go-kart yapalım (509. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.348.060
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 507508509510511
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar sizin araçlara göre biraz basit ama pm'den zaman zaman soranlar oluyor. Daha önceki yaptığım pedallı gokartta değişiklikler yaptım. Belki işine yarayan olur..
     go-kart yapalım go-kart yapalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hknhc -- 24 Nisan 2013; 0:18:29 >




  • Orijinalden alıntı: mecnunbalci

    bugün memurlara tatildi, faydasını gördüm


    ön teker millerini poryaya nasıl sabitlediniz.?


    Düzeltme: alıntı yapmayı beceremedik yine



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hknhc -- 24 Nisan 2013; 0:25:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yüksel varlı

    Kontrol paneli deneme amaçlı olarak yerine konuldu.
     go-kart yapalım


     go-kart yapalım


    eline sağlık abey :)

    macun - zımpara ve boya eziyetinden sonra fıstık gibi duracak :)




  • Orijinalden alıntı: hknhc

    Orijinalden alıntı: mecnunbalci

    bugün memurlara tatildi, faydasını gördüm


    ön teker millerini poryaya nasıl sabitlediniz.?


    Düzeltme: alıntı yapmayı beceremedik yine

    lada samara önden çekişli bir araç. lada samaranın arka teker poryası ve bilyasını alıp, bilyayı poryaya yerleştirdim. bilya porya içine takılıyor. bilyanın içinden mil geçer dişsiz boşluğun çapı 3 cm. 3 cm çaplı çelik içi dolu çubuk kestirdim. bilyanın içinden geçirip iki yanına bilyaya sıfır boşlukla olacak şekilde 2 pulla sabitleyeyim istedim. milin poryanın dış(jant) tarafındaki ucuna delik açıp civata-somun ikilisini yerleştirdim. sonra gereksiz çaba olsada civatadan vazgeçmedim. pulları çelik mile kaynakladım. bilya pulların arasında yalpalamadan dönebiliyor. normalde milin dış tarafına civata gibi diş açılması gerekirdi. somunla porya sabitlemek gerekirdi. ben bulunduğum ilçede torna-freze atölyesi olmadığı için sürekli adıyaman merkeze taşınmak istemedim. kendim kaynakladım. referans bilgi olması açısından doğrusu diş açtırıp civata ile sabitlemek, ben riskli(tamir açısından) olanı yaptım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mecnunbalci

    bugün memurlara tatildi, faydasını gördüm
     go-kart yapalım

    Mecnun usta ;
    diski poryaya kaynatmışsın , disk st70 malzemeden porya ise demirdöküm den imal edilmişlerdir. malzeme yapıları farklı olduğu için kaynak kesinlikle güvenilir olmaz .ayrıca kaynak sonrasında disk malzeme yapısından ötürü çekme yapmış olabilir. yani muhtemelen taktığında yalpa yapacaktır. inşallah yalpa yapmaz yada kaynak bırakmaz allah esirgesin ,sonuçta üzerinde can taşınacak .

    kolay gele




  • hoca porya döküm değil çelikten mamül parça. döküm olsa kaynak için dökümde kullanılan elektrot kullamak lazım. normal elekrotla döküm kaynağı olmazdı zaten. kiraladığım dükkanın komşuları demirciler, poryayla diski birbirine kaynattım deyince onlarda sizin gibi sandı. kaynattığım malzemeyi görünce onlarda sorun yok dediler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mecnunbalci

    hoca porya döküm değil çelikten mamül parça. döküm olsa kaynak için dökümde kullanılan elektrot kullamak lazım. normal elekrotla döküm kaynağı olmazdı zaten. kiraladığım dükkanın komşuları demirciler, poryayla diski birbirine kaynattım deyince onlarda sizin gibi sandı. kaynattığım malzemeyi görünce onlarda sorun yok dediler.

    Mecnun usta ;

    Ben demirdöküm malzeme dedim , pik döküm demedim . demirdöküm ve pik döküm farklı şeylerdir. demir döküm malzeme ile çelik malzeme normal elektrotla (rutil)
    birbirlerine kaynatılabilir. pik döküm ile pik doküm malzeme birbirlerine kaynatılırken döküm elektrotu kullanılır. pik döküm malzeme ile normal demiri yada çelik malzemeyi birbirine kaynatmak istesek döküm elektrotu kullansak dahi kesinlikle sağlıklı bir kaynak olmaz.

    ben kaynak güvenli olmaz ve malzeme yapılarının farklı olması nedeniyle kaynak diskte çekme yapar , yalpa da yapabilir dedim. ki kaynak iyi tutmuş olsa bile kaynaktan ötürü disk çekme yapmışsa dönerken en ufak bir yalpa dahi yaparsa frenlemede büyük sıkıntı olur.

    ben örneğin toprak ağaç bitki vs konularında kesinlikle seninle polemiğe giremem çünkü toprağı bitkiyi okuyan sensin , o konularda birşay yazsan gıkım da çıkmaz. cünkü saygı duyarım.
    ama kusura bakma , bu işi de okuyan, 30 senedir de pratiğini yapan benim , müsaade et te bende bildiğimi yazayım. Demirciden duyduğun şeyleri doğrularmış gibi burada paylaşman da doğru bir davranış değil.

    ayrıca mecnun usta ben burada gördüğüm yanlışı belirtip emeğinin zayii olmaması adına "allah esirgesin üzerinde can taşınacak" dahi demiş sana ileride karşılaşabileceğin sıkıntılar konusunda uyarmışım.
    gerisini keyfin bilir , ister dinlersin ister dinlemezsin.

    Birşeyler öğrenmek isteyene elimden gelen her türlü katkıyı sunarım. istemeyene yapacak birşey yok.

    selamlar.

     go-kart yapalım

    https://store.donanimhaber.com/94/63/eb/9463eb33cb0b8d1b2f22baca166e5864.png




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.ismet

    quote:

    Orijinalden alıntı: mecnunbalci

    hoca porya döküm değil çelikten mamül parça. döküm olsa kaynak için dökümde kullanılan elektrot kullamak lazım. normal elekrotla döküm kaynağı olmazdı zaten. kiraladığım dükkanın komşuları demirciler, poryayla diski birbirine kaynattım deyince onlarda sizin gibi sandı. kaynattığım malzemeyi görünce onlarda sorun yok dediler.

    Mecnun usta ;

    Ben demirdöküm malzeme dedim , pik döküm demedim . demirdöküm ve pik döküm farklı şeylerdir. demir döküm malzeme ile çelik malzeme normal elektrotla (rutil)
    birbirlerine kaynatılabilir. pik döküm ile pik doküm malzeme birbirlerine kaynatılırken döküm elektrotu kullanılır. pik döküm malzeme ile normal demiri yada çelik malzemeyi birbirine kaynatmak istesek döküm elektrotu kullansak dahi kesinlikle sağlıklı bir kaynak olmaz.

    ben kaynak güvenli olmaz ve malzeme yapılarının farklı olması nedeniyle kaynak diskte çekme yapar , yalpa da yapabilir dedim. ki kaynak iyi tutmuş olsa bile kaynaktan ötürü disk çekme yapmışsa dönerken en ufak bir yalpa dahi yaparsa frenlemede büyük sıkıntı olur.

    ben örneğin toprak ağaç bitki vs konularında kesinlikle seninle polemiğe giremem çünkü toprağı bitkiyi okuyan sensin , o konularda birşay yazsan gıkım da çıkmaz. cünkü saygı duyarım.
    ama kusura bakma , bu işi de okuyan, 30 senedir de pratiğini yapan benim , müsaade et te bende bildiğimi yazayım. Demirciden duyduğun şeyleri doğrularmış gibi burada paylaşman da doğru bir davranış değil.

    ayrıca mecnun usta ben burada gördüğüm yanlışı belirtip emeğinin zayii olmaması adına "allah esirgesin üzerinde can taşınacak" dahi demiş sana ileride karşılaşabileceğin sıkıntılar konusunda uyarmışım.
    gerisini keyfin bilir , ister dinlersin ister dinlemezsin.

    Birşeyler öğrenmek isteyene elimden gelen her türlü katkıyı sunarım. istemeyene yapacak birşey yok.

    selamlar.

     go-kart yapalım

    https://store.donanimhaber.com/94/63/eb/9463eb33cb0b8d1b2f22baca166e5864.png

    yok hocam ne iş öğretmesi tepkili yazmadım ben o cümleleri. malzeme konusunda sizinle yarışacak çapım yok. ayağımı yorganına göre uzatırım o konuda yanlış anlaşılma olmasın. iyi niyetinin farkındayım. o konuda şüphem yok. sağolasın. ben döküm denince "pik" i aklıma getirdim ve onu kastettin sandım o yüzden o açıklamayı yaptım. dediğim insanlarda osmanlı zamanından bu işin içinde insanlar. yerleşik demirci ermeni aileler. demir işleri konusunda onlarda en azından bence bilgililer. Türkiye'nin her yerinde çalışmışlar. ben dükkanı kiralayınca aralarına çırak gelmiş gibi benimsediler. sürekli kontrol altındayım. aynı ilde olsakta sizde görseniz malzemeyi.
    dediğiniz gibi en başta içinde benim canım var. zaten porya disk mili pulu kaynattığımı yazmıştım. asıl kaynak yerine civata kullanılması doğrudur diye de yazmıştım. ben bulunduğum ilçeden adıyamana ancak haftasonu gidebiliyorum. o zamanda pek sağlıklı ve hızlı işler yürümüyor. birde taşıdığımız malzeme pamuk değil, demir. sırt çantası belli bir süreden sonra işkence aletine dönüyor. sinirlendim ve tekrar tekrar gitmek istemedim. kendimce yaptım. önceden yazdığım gibi risk aldım, belki canıma karşılık belki hasarsız bir kazaya karşılık. normalde diskin üzerinde de 5 tane civata deliği var. onun içinde poryaya ya ekstradan bir parça çıkarmak lazım, ya da poryaya delik ve diş açıp jant tarafından çıkarmadan vidalamak lazım. ben kolayına kaçtım inşallah başımıza iş almayız. sizin uyarılarınızı eleştirilerinizi alacağız ki farklı gözden görülmeyenler nelerdir farkına varabilelim. tepki almak istemesem zaten bu sitede işim ne? benim hatam birşeyler yaparken, yapacaklarımı önceden paylaşmamış olmam. kusura bakılmasın yanlış anlaşılmasın. burada kulakları kapalı bir durumda değilim.
    herkese iyi çalışmalar.




  • ismet abim diyorsa doğrudur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerim ege

    quote:

    Orijinalden alıntı: tevfik53

    abicim planlar pahalı zaten buna benzer buggy planım var ama mazemeri nerden temin edicem bilmiyom

    öyle şunu şurdan şunu şurdan al diyemeyeceğim çünkü öyle bi yer yok. her parçayı ayrı ayrı araştıracaksın zaten bir tek jant ve lastikte sorun çıkıyor onuda tekzende veya agromakta bulabilirsin diğer parçaları ordan burdan toplayabilirsin zaten benim yaptığımda bu bide sahibinden'i iyi takip et ben her hafta şöyle bi bakarım çok iyi fırsatlar çıkabiliyor.

    kerim ege ben senin ilk yaptığın araç gibi bişey yapmayı düşünüyorum tekerlekler 18 9.50 8 motor olarak ne kulanmalıyım??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhatbursa1

    quote:

    Orijinalden alıntı: kerim ege

    quote:

    Orijinalden alıntı: tevfik53

    abicim planlar pahalı zaten buna benzer buggy planım var ama mazemeri nerden temin edicem bilmiyom

    öyle şunu şurdan şunu şurdan al diyemeyeceğim çünkü öyle bi yer yok. her parçayı ayrı ayrı araştıracaksın zaten bir tek jant ve lastikte sorun çıkıyor onuda tekzende veya agromakta bulabilirsin diğer parçaları ordan burdan toplayabilirsin zaten benim yaptığımda bu bide sahibinden'i iyi takip et ben her hafta şöyle bi bakarım çok iyi fırsatlar çıkabiliyor.

    kerim ege ben senin ilk yaptığın araç gibi bişey yapmayı düşünüyorum tekerlekler 18 9.50 8 motor olarak ne kulanmalıyım??

    tek kişilik ofroad tarzı vitesli motorsiklet motorumu yoksa katana 9hp şanzımanlı bişeymi??? lütfen yardımcı olun?????




  • bu ikinci deneme ilk denemede çok iyi geçtiği için ikinci denemede biraz dalgaya aldık ama çamura saplandık şu an 3. aracı yapıyorum ve lastikleri çapa makinasının 12 inc lastiğigini kullanıyorum çamurda ve balçıkta ilerleyebilmek için bi kaç güne kadar yeni çalışmaların fotoğraflarını eklerim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karizmatrix81

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysf1984

    http://www.izlesene.com/video/go-kart-ankara-yuvakoyu/6883626#

    aracımdan bir video şu an 2 adet aracımız var fotodaki başka videodaki başka.

     go-kart yapalım


    videodaki go kart kaç cc. başka resimleri var mı acaba

    videodaki go kart 5 vites 125 cc motor ama bence go kart için en güzel motor 125 yada 110 cc yarı otomatik debriyajsız cup motorların motorların hem sorun çıkarmıyor hemde sarsıntısı az oluyor ben ikinci aracımda yarı otomatik cup motor kullandım şu an 3. aracımı yapıyorum ve onada 125 cc 4 yarıotomatik vites motor kullanıcam...




  • aracımın bazı resimleri ama bu aracı tamamen yeniden tasarlayacağım üst kısmı bana çok çirkin geliyo bi nevi jeep şekline sokmaya çalışacağım ...




  • Utv nin kabin taban ve kabin ön kısmını fiberglass plakalarla döşedik.

     go-kart yapalım


    https://store.donanimhaber.com/fb/76/4e/fb764e87588a837752843e15c91961c6.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.ismet -- 1 Mayıs 2013; 22:24:54 >
  •  go-kart yapalım


    https://store.donanimhaber.com/c5/09/ba/c509ba98c29758e9e0c77e4267686451.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.ismet -- 1 Mayıs 2013; 22:23:45 >
  •  go-kart yapalım




    https://store.donanimhaber.com/11/65/2e/11652eab017714fc8b919e945b05f820.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.ismet -- 1 Mayıs 2013; 22:22:34 >
  • ön salıncakların montajına da başladık..

     go-kart yapalım



    http://imageshack.us/photo/my-images/705/cimg0402r.jpg/

    https://store.donanimhaber.com/e9/ec/53/e9ec5323084d9f0bc80ddc20f1b8318e.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.ismet -- 1 Mayıs 2013; 22:21:31 >




  •  go-kart yapalım


    https://store.donanimhaber.com/f5/ba/4e/f5ba4e6e9190e9d5d39482a7c8a6927b.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.ismet -- 1 Mayıs 2013; 22:20:26 >
  •  go-kart yapalım


    https://store.donanimhaber.com/f5/ba/4e/f5ba4e6e9190e9d5d39482a7c8a6927b.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.ismet -- 1 Mayıs 2013; 22:18:34 >
  • 
Sayfa: önceki 507508509510511
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.