Şimdi Ara

Gezici radar saçmalığı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
1
Favori
7.954
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu konunun amacı nedir anlayamadım!!!

    Yotota Colorra arkadaşım kuralları ihlal etmiş, sonucunda cezalandırılmışsın,
    şimdi buradan idari sitemi suçlamamızı mı bekliyorsun?

    Bu kurallar olmasa, herşey daha kötüye gider.
    Hatırlayın bundan 10-15 yıl önce trafikte daha az araç olmasına rağmen, çok daha fazla ölümlü kaza olurdu.

    Zamanla araçlar güvenli hale geldi,
    yollar artık eskiye kıyasla daha iyi,
    kurallar daha sıkı kontrol ediliyor,
    cezalar daha caydırıcı..

    tüm bunların neticesinde trafik hepimiz için daha güvenli hale geliyor.

    Arkadaşlar cezaları zaman zaman yanlış algılıyor,
    sanki devlet vatandaşı korumaktan vazgeçmişte,
    kendi keyfine cezalandırıyor...

    hepinize kazasız belasız -cezasız- :) sürüşler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    yapmayın etmeyin 90km yada 100 ile yol biter mi ya..

    otobüs şöförleri ne yapsın ulusoy varan kamil koç gibi firma şöförleri mesela...


    quote:

    Orijinalden alıntı: ucak_muhendisi

    İş yerimin konumu sebebiyle nerdeyse her gün Ankara-Samsun(Elmadağ yolu) karayolunu kullanmaktayım. Ve sağ şeritte bile 100'le giderken arkadan selektöre kornaya maruz kalmaktayım, üstüne üstlük bu kornaları selektörleri çakanların büyük bir çoğunluğu petrol tankerleri. Geçenlerde Hasanoğlan-Elmadağ arasındaki rampayı çıkarken ben de arkadaşın dediği gibi biraz hılzanarak 108 civarı bir hıza çıktım. Tam rampanın bitimine doğru önümdeki araçlar aniden yavaşlamaya başladı hız 80 civarına düştü. Tabi ilk anda olayı anlayamamıştım bir kaç metre yol alınca polislerin avını bekleyen hain kurt gibi rampa inişine radar kurmuş olduklarını gördüm. O gün bugündür rampayı tırmanırım 100'le tepesine gelince yavaşlarım 90'a düşerim.

    Polislerin bu tür tuzaklı radar uygulamalarına kesinlikle karşıyım. Aynı yolun düz kısımlarında ve özellikle geceleyin basanları yakalamak üzere o radarlarını doğru düzgün kursalar hem kaza önlemiş olurlar hem de ceplerine şu ünlü "çorba para"larını daha doğru kişilerden almış olurlar.


    radardan pek çorba parası kalmıyor, o yüzden radar uygulaması yapılıyor yani, uzun yolda emniyet kemerinden falan ceza yazmalar azaldı, çünkü rüşvetin önüne geçemiyorlar.

    radar kamera kayıtları emniyet arşivlerine incelemeden sonra saklanıyor. incelemelerde arada silinme var mı yok mu bakılıyor, ya da hız sınırını aşmış ve ceza kesilmemiş araç var mı diye kontrol ediliyor, edilmek zorunda, ama işin içinde amirler de varsa yapacak bişey yok. o yüzden radar cezalarında rüşvet çok azaldı, silen yerler de varmış duyuyorum ama çok nadir. hatta bazı polisler bunu açık açık söylüyorlar "malesef" ödemek zorundasınız biz de isterdik ama elimizden gelen bişey yok deme yüzsüzlüğünü bile gösterebilenler varmış.

    ayrıca çevirme olmadan yapılan uygulamaların amacı da, şehir içi kameraları falan, özellikle ankara istanbul gibi büyükşehirlerde, herkesin bir yerlerde bir tanıdığı olması, o yüzden plakaya yazıp sürücü ile muhattap olmuyorlar. ceza puanı yazılmıyor bu durumda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 26 Nisan 2010; 2:53:54 >




  • Geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizimdenizci

    Geçmiş olsun.



    teşekkür ederim.

    sakin olmaya çalışıyorum ama zor..

    bu memlekette arabayla gezilmez arkadaş
  • yapacak birşey yok.kural belli.ihlal belli.
    daha dikkatli olmanız dileğiyle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yotota Colorra



    bu memlekette arabayla gezilmez arkadaş


    Otobüs/Tren/Tramvay/Tabanvay/Taksi/Dolmuş/Uçak v.b seferlerimiz var.

    Bekleriz, efendim.
  • Cruise control - hız sabitleyicisi olan araçların gözünü seveyim !



    Eski aracım 2004 C-Max TDCI Ghia ile uzun yolda hızı 97 km civarına sabitleyerek (cruise control sağolsun) giderdim ve yaklaşık 80.000 km boyunca hiç radara girip sürat ihlalinden ceza yemedim.


    Geçen sene 2006 Corsa CDTI ile Nevşehir - Aydın yolculuğumun neredeyse tamamında 90-100 arası gitmeme rağmen Aksaray-Konya arasında bir anlık dalgınlıkla (ve de kilometrelerce süren düz yoldan artık gına gelmesiyle) hafif yokuş aşağı bir meyilde 103 km ile gezici radara yakalandım (yakalanmışım) ve de paşa paşa ödedim cezayı. Çok koydu çook!
  • Geçtiğimiz gün kitlediler 270 TL ceza hıc acımadan..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Cruise control - hız sabitleyicisi olan araçların gözünü seveyim !



    Eski aracım 2004 C-Max TDCI Ghia ile uzun yolda hızı 97 km civarına sabitleyerek (cruise control sağolsun) giderdim ve yaklaşık 80.000 km boyunca hiç radara girip sürat ihlalinden ceza yemedim.


    Geçen sene 2006 Corsa CDTI ile Nevşehir - Aydın yolculuğumun neredeyse tamamında 90-100 arası gitmeme rağmen Aksaray-Konya arasında bir anlık dalgınlıkla (ve de kilometrelerce süren düz yoldan artık gına gelmesiyle) hafif yokuş aşağı bir meyilde 103 km ile gezici radara yakalandım (yakalanmışım) ve de paşa paşa ödedim cezayı. Çok koydu çook!






    çok benzer durum benimkiyle de.size de geçmiş olsun.

    140-150 ile yakalansam koymazdı da yokuş yukarı devir kaybetmemek için biraz sınırı aşmakla ceza yemek koyuyor...


    @ATTIRACTION

    kaç defa radara yakalanınca ehliyet gider?bu gezici radar beni daha çok avlayabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yotota Colorra

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Cruise control - hız sabitleyicisi olan araçların gözünü seveyim !



    Eski aracım 2004 C-Max TDCI Ghia ile uzun yolda hızı 97 km civarına sabitleyerek (cruise control sağolsun) giderdim ve yaklaşık 80.000 km boyunca hiç radara girip sürat ihlalinden ceza yemedim.


    Geçen sene 2006 Corsa CDTI ile Nevşehir - Aydın yolculuğumun neredeyse tamamında 90-100 arası gitmeme rağmen Aksaray-Konya arasında bir anlık dalgınlıkla (ve de kilometrelerce süren düz yoldan artık gına gelmesiyle) hafif yokuş aşağı bir meyilde 103 km ile gezici radara yakalandım (yakalanmışım) ve de paşa paşa ödedim cezayı. Çok koydu çook!






    çok benzer durum benimkiyle de.size de geçmiş olsun.

    140-150 ile yakalansam koymazdı da yokuş yukarı devir kaybetmemek için biraz sınırı aşmakla ceza yemek koyuyor...


    @ATTIRACTION

    kaç defa radara yakalanınca ehliyet gider?bu gezici radar beni daha çok avlayabilir...

    Hiç bir fikrim yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    konuyu açan arkadaşa geçmiş olsun ama;
    daaima 90 la gitmek,
    hem güvenli hem ekonomik bir yolculuktur.
    daaaima 90 la gitmek insanın dikkatini dağıtmaz. yeterki 2-3 yolculuk sabırla gidin.
    100 üzerinde giden her nasıl şöför olursa olsun,
    90 ve altında giden, dikkatsiz, hatta salak şöförü yeğlerim
    hiç olmazsa bir kaza olursa hayatta kalma olasılığım artar.
    100 üzerinde, dünyanın en iyi şöförü olsan ne yazar,
    kaza bu, oldu mu büyük ihtimalle ölürsün yada öldürürsün.
    hız kurallarına riayet etmeyene,
    daha sık denetim ve daha tavizsiz ve ağır cezalar verilmesini diliyorum.

    yok artık

    konuya sadece okumak ve gezici radarlarla ilgili bilgi toplamak için girmiştim ama böyle bir mantıkta olamaz

    uzun süre sabit hızla gitmek insanın dikkatini dağıtır araba kullanırken dikkatinizin tamamen arabada olması lazım telefon ile konuşmak neden yasak mesela ?

    daima 90la giden salak şoför yılda 10 tane kaza yapar hızlı süren düzgün şoför 10 yılda 1 kere o 1 kere kazada o senin o yeğlediğin 90la giden salak şoför adam 180le gireken 90la önüne atlamıştır

    daima sabit hızla gidenler ne yapar;

    bi süre sonra araba şeridin içinde oynamaya başlar ve sollayacakların dikkatini dağıtır

    şerit değiştirecekken önce şerit değiştirir sonra aynaya bakar

    hangi şeritten gideceğini trafik durumuna göre ayarlamaz kimseyi umursamaz yolunda devam eder trafiğin içine eder

    önüne 80le giden bir araç çıktığında sollarkende 90la gider hem sol şeriti ihlal eder hem sol şerit için tehlike oluşturur

    ayrıca 90la giderkende rahatça ölünebilir 180le giderkende ölünmeyebilir he kimseye 180le gidin demiyorum ama 90 nedir ?

    hız sınırları en dandik arabaların en dandik koşullarına göre belirlenir bence bu yanlış tofaş için hız sınırı 90 ise mercedes için 100 olmalı fakat böyle birşeyin olması imkansız orasıda ayrı

    hız sınırları bir çok araba için birşey ifade etmemekte ve gereksiz cezalar kesilmektedir diye düşünüyorum sahilde mesela 60 idi 70 oldu neyseki %10da pay var 77 ama 76ya sabitleyin arabayı o hızla gitmek imkansız tamam kaza yaparsan ölmezsin ama kazayıda yaparsın

    şehirler arası yolda 120 hız sınırı 3-4 şerit bom boş yol zaten adamın 500km yolu var 4 saat yol gidicek kafamı dayanır o hızla gitmeye

    kazanın bütün sebebini hız sanıyorsunuz ama alakası yok bu zihniyet daha çok kazaya yol açıyor

    Bilinçsizse hız yapılmasını asla savunmuyorum ölümlerin çoğuna yol açan evet bilinçsizce hız olabiliyor fakat dediğiniz ile tamamen ayrı şeyler

    Ekleme:http://forum.donanimhaber.com/m_62849071/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    Gezici radarları tespit için konu buyrun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tahago -- 5 Temmuz 2012; 14:58:28 >




  • Sen ceza yedin diye saçmalık niye oluyormuş ? Devlete para lazım vatandaş...Ödediğiniz trafik cezaları yol, su, okul, hastane olarak size geri dönüyor...Bol radarlı yollarda bol bol hız yapıp ceza yemeniz lazım...Aynı bu yazdığın duruma ben geçen yazın İst - Çanakkale arası Tekirdağı geçince yakalandım..Oysa son derece dikkatle 99 dan fazla gitmeyim diye uğraşıyordum...Bir tepeyi çıkarken tepede bir araba gördüm...Geçtim. 1 km sonra çevirdiler..115 km.. Hız yapmışım..Ceza yedim.. Çokta zoruma gitti...O kadar dikkatle yol git....Yokuşu çıkarken gel radara yakalan..Yol boş ve müsait bastım....Mazeret değil...Devlete para lazım...İşte öyle , işte böyle bir yerlerden gelir lazım...Yakaladılarmı yanaktan öpücük alıyorlar....Hemen yatırdım..İndirimli ödedim..HIZ SABİTLEYİCİ ARABALARDA EN ÖNEMLİ AKSESUR OLUYOR...Görünen gerçek bu....Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 5 Temmuz 2012; 14:39:14 >




  • Kopya cekmek serbest ama yakalanmamak sartiyla guzel bir tanimlama olmus bu is icin.
  • Gezici radar konusunda daha dikkatli olmamız açısından bir bilgilendirme konusu açayım dedim arkadaşlar beklerim bilgilileri

    http://forum.donanimhaber.com/m_62849071/mpage_1/f_/key_//tm.htm
  • Konu hort ama yinede yazayım.

    ilk radar cezamı 107 ile tır sollarken yemiştim. Hak ettiğim için his sesimi çıkartmadım. O yolu yapan mühendis 90+%10 dediyse, olay o noktada biter. Yediğiniz cezaları ananızın ak sütü kadar hak etmiş sayılırsınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    Konu hort ama yinede yazayım.

    ilk radar cezamı 107 ile tır sollarken yemiştim. Hak ettiğim için his sesimi çıkartmadım. O yolu yapan mühendis 90+%10 dediyse, olay o noktada biter. Yediğiniz cezaları ananızın ak sütü kadar hak etmiş sayılırsınız

    ceza yeme konusunda birşey demiyorumda o hız sınırını o yolu yapan mühendis koymuyor öyle bir dünya var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahago

    quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    Konu hort ama yinede yazayım.

    ilk radar cezamı 107 ile tır sollarken yemiştim. Hak ettiğim için his sesimi çıkartmadım. O yolu yapan mühendis 90+%10 dediyse, olay o noktada biter. Yediğiniz cezaları ananızın ak sütü kadar hak etmiş sayılırsınız

    ceza yeme konusunda birşey demiyorumda o hız sınırını o yolu yapan mühendis koymuyor öyle bir dünya var


    Sen demek istediğimi anladın da hadi neyse




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahago

    quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    Konu hort ama yinede yazayım.

    ilk radar cezamı 107 ile tır sollarken yemiştim. Hak ettiğim için his sesimi çıkartmadım. O yolu yapan mühendis 90+%10 dediyse, olay o noktada biter. Yediğiniz cezaları ananızın ak sütü kadar hak etmiş sayılırsınız

    ceza yeme konusunda birşey demiyorumda o hız sınırını o yolu yapan mühendis koymuyor öyle bir dünya var


    Sen demek istediğimi anladın da hadi neyse



    aynen anladımda sen beni anlamadın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tahago -- 5 Temmuz 2012; 19:25:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahago

    quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahago

    quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    Konu hort ama yinede yazayım.

    ilk radar cezamı 107 ile tır sollarken yemiştim. Hak ettiğim için his sesimi çıkartmadım. O yolu yapan mühendis 90+%10 dediyse, olay o noktada biter. Yediğiniz cezaları ananızın ak sütü kadar hak etmiş sayılırsınız

    ceza yeme konusunda birşey demiyorumda o hız sınırını o yolu yapan mühendis koymuyor öyle bir dünya var


    Sen demek istediğimi anladın da hadi neyse



    aynen anladımda sen beni anlamadın

    Anladım yahu heyecan yapma bu kadar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    Anladım yahu heyecan yapma bu kadar

    boş polemiğe girmeyi ne kadar çok seviyorsunuz
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.