Şimdi Ara

Geleceğin motor tasarımı , 6 zamanlı motorları hakkında (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
3
Favori
10.892
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • rotary motordan sonra bu yenilikler, gerçekten helal olsun adamlar çalışıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Vezir hocam verdiğiniz bilgiler gerçekten çok değerli. Usanmadan baştan sona kadar okudum. Skyaktive teknolojisinde enjektörlerlerde 4, 5 küçücük delikler var, bunlardan bir yada birkaçı tıkanırsa araba sapıtır diye düşünüyorum. Bu durumda kaliteli mazot ve mazot filtresinin değişimini uzatmamak gerekir. Doğru mu?

    sayın anaconda41,

    innovation yenilik ve buluş demek riskleri de içinde barındıran bir konudur. Bu nedenle yazılımlarda update yapılması tasarımlar da revizyona giderek zayıf noktaların geliştirilmesi esastır.

    mazda da yeni bir teknoloji çıkarmış teorik olarak çok iyi görünüyor . Mühendisliğin daha önceden bildiği konulara riskli de olsa el atarak çözüme gitmeye çalışmışlar. Tebrik etmek lazım.

    Her tasarım gibi sıkıştırma oranı gibi temel konuda bir değişiklik yapmak çok büyük bir adımdır çünkü gücün üretildiği ana mekanizma burasıdır. Yan unsurların da İsviçre saati gibi kusursuz bir sekilde çalışması karşılığında bu işten sonuç alınabilir.

    Burada yeni geliştirilen enjektörler işte kritik bir görev üstlenmiş dolayısıyla çok dayanıklı olması ve aksaklıkların uygulanmasında önceden bazı konuların öngürülmesi gerekir.

    Sistem piyasada denenmeden arge sonuçlarının başarısı teorikte kalır. Bu nedenle bekleyerek görmek lazım. Burada eksoz sistemlerinden işin doğası gereği kurtulunması ve sıkı şartnamelerin sağlanması gibi zor konular var. Dünyanın en büyük motor üretileri teker teker bu konuda itiraflarını açıklıyorken böylesine devrimci yaklaşımlarda bir kazanan taraf bir de kaybeden olacaktır.

    bekleyip göreceğiz ama sistem tutarsa bütün üreticiler anında manevra yaparlar .Mesela bugünlerde kaç kişi karbüratörü hatırlıyor ,aslına bakarsanız mekanik olarak ve pratik kullanım açısından mükemmel bir tasarımdır. Sadece devamlı bakım ve ayar gerektirir. Ama emisyon şartnamesi sıkılaşmaya başlayınca bu sistemle emisyonları yakalamanın hayal olduğu anlaşıldı ve enjektör sistemine geçildi .İlk yıllarda 80 lerde bu konuda çok sorunlar çıktı ve üreticileri de kendilerini geliştirdi .

    mühendislik risk almayı gerektiren konular ile günlük hayatta devamlı mücadele halindedir. Elektikli araçlara geçişe kadar bu mücadele bu kulvarda devam edecek gibi görünüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 26 Mayıs 2016; 10:08:31 >




  • Yeni motor tasarımlarına meraklılar için DUKE motor un çalışma prensiplerini anlatan videoyu veriyorum.
    Video olmasa ben bile çalışma prensibini zor anlarım .

    Animasyon videolar bu konuda gerçekten deha bir yöntem.

    https://youtu.be/ihXV9mOncvs
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.