Şimdi Ara

Geçmeyen araçlara 1.3 milyar TL ödenecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
121
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İzmit Körfezi’nde yapılan Osmangazi Köprüsü’nde araç geçiş hedefleri tutmayınca, Hazine’ye sadece 1 yıllık maliyet 1.3 milyar TL oldu.

    Günlük 40 bin araç garantisinin verildiği Osmangazi Köprüsü'nde hedef tutturulamayınca Hazine, sadece 1 yılda 1.3 milyar lira işletmeci firmaya ödeme ile karşı karşıya kaldı. CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, Osmangazi Köprüsü'ne ilişkin 2017 yılının bilançosunu açıkladı. 2017'de köprüden geçen araç sayısı toplam 8.5 milyon, geçmeyen araç sayısı ise, 6.1 milyon oldu. Firmayla yapılan anlaşmaya göre köprüden geçen her araç için 35 dolar + yüzde 8 KDV ödenmesi gerekiyor.
    Günlük garanti edilen eş değer otomobil sayısı 40 bin adet olduğundan, 2017 yılında geçmesi gereken araç sayısı 14.6 milyon olarak gerçekleşti. Geçiş ücretinde yapılan indirim farkı da Hazine'den çıktığı için, geçen araçlar için de para ödeniyor. Hazine'nin geçen araçlar için 578 milyon lira, araç garantisi nedeniyle geçmeyen araçlar için ise ödeyeceği tutar 811 milyon 300 bin lira olacak. Toplamda Hazine'nin 2017 yılı için işletmeci firmaya ödeyeceği tutar 1 milyar 389 milyon 300 bin lira. CHP'li Akar, sözleşme gereği 35 dolar+ KDV olan geçiş ücretinin 2 Ocak 2017 itibari ile dolar kurunun 3.53 olduğunu, bunun da 133 liraya denk geldiğine işaret ederek, 2 Ocak 2018 itibari ile 3.76 olan dolar kurunun 141 lirayı bulduğunu hatırlattı. Akar, buna göre geçmeyen araçlar için Hazine'nin dolayısıyla milletin bedel ödemeye devam edeceğini söyledi.

    FATURA MİLLETE


    2018 yılında tablonun daha da karanlık olduğunu söyleyen Akar, sözleşmeden kaynaklanan ve garanti edilen araç sayısının yarısının yakalanmasının millete fatura edildiğini, geçen geçmeyen 80 milyon vatandaştan geçiş bedeli alındığını söyledi. İktidarın çözüm olarak bütçeden 6.2 milyar ayırdığı köprü, otoyol ve şehir hastanelerine değinen Akar, “Başbakan her yerde Yap- İşlet- Devret- projeleri için devletin cebinden 1 kuruş çıkmıyor diyor. Ödenen para belli” dedi.

    DELİ DUMRUL KÖPRÜSÜ


    CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, Osmangazi Köprüsü'nün karnesini açıkladı:

    – Hem yapım maliyeti hem de geçiş ücreti olarak dünyanın en pahalı köprüsü.

    – Dünyada eşi benzeri olmayacak şekilde ambulans, itfaiye ve kolluk güçleri bu köprüyü ücrete tabi olduğu için kullanamıyor

    – Devlet otoyolu ile Osmangazi Köprüsü arasında geçen araçların tespiti konusunda iletişim bulunmadığı için devlet otoyolu
    çıkışı en uzun mesafeden ücretlendiriliyor.

    – Köprü geçiş ücretinin yüksekliği nedeniyle otobüs ve lojistik firmaları zam yapıp, taşıma ücretlerini artırdı.

    – Kent içinden geçen D130 ve D100 (Karamürsel, Gölcük, Başiskele, İzmit, Derince ve Körfez) karayollarındaki ulaşım problemi çözülemedi.



    Link







  • Osmangazi Köprüsü Yüzyılın Kazigidir.



    Günlük Araç geçişi : 40.000x35= 1.400.000 Dolar

    1.400.000X365= Yıllık 511.000.000X15 Yıl 7.665.000.000 Dolar. ! Yapan firma 15 yılda 7.6 milyar dolar kazanacak Köprüden.



    TL ile = 29 milyar TL... insan soruyor acaba Hazine bütçesinden yapılsa idi. Maliyeti ne kadar olurdu. Ne kadar yıllık bakım gideri olurdu. 29 milyar TL olmazdı sanırım.



    Kanal istanbul 48km uzunluğunda maliyeti 65 milyar TL olacak ise.



    48km 1.5 milyar metreküp hafriyat. 5 yıl yapım süresi. Köprüsü, Limanı. Ama maliyeti Osmangazi Köprüsünün yarısı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biz böyle olacağını söylerken Akp li vatanseverler bizi vatan haini ilan ediyordu. Ne diyorlardı?



    Cehape zihniyeti ülkeye yapılan köprüye karşı.



    Şimdi soruyorum? Kim vatan haini kim buna hala hizmet diyebilecek kadar cahil yada akılsız? Kim doğruları söylemiş? Şakşakçılar mı verecek şimdi bunun hesabını?



    Hayır tabiki. Onlar hertürlü ahlaksizligi 15 yıldır savundukları gibi bu ülke tarihinin en büyük rantını da savunacaklar. Onlar sadece herkes hata yapabilir. Hükümetinin bir strateji hatası yaptı diyecekler hiç ama hiç utanmadan.

    Unutmayın ki bu halkın bir kısmı çalıyor ama çalışıyor diyerek, bir halkın ağzından çıkabilecek en ahlaksizca savunmayı yapmıştır.

    Bu rant ve hirsizliklar, sadece hükümetin suçu deyil. Bizim ahlak seviyemizi temsil ediyorlar.



    Bu millet bu ahlaki savunuyor ve seviyor. Seçtikleri de işte böyle işlere imza atıp hazineyi bir kaç dayı yiğen şirketine peşkeş çekiyor.

    Biz çalıyor ama çalışıyor derken suratı kızarmayan bir toplumuz. Bizi yonetenlerde bunlar.



    Demokrasi cehaletin düşük olduğu ve erdemli halka sahip ülkelerde nimettir. O erdem ve ilericilik kendi yöneticilerini seçer.



    Bizim gibi ülkelerde ise felakettir.



    Çünki bu cehalet ve gericilik bu ahlak kendi yöneticilerini seçer. Bu halk neyi hakediyor ise onu yaşıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GoSSgO -- 21 Ocak 2018; 4:19:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kefeninin cebi yok nasılsa. (kefenlilere ithafen)
    Sıkıntı yok. Öderiz (öderler)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buradan bir taytlı geçti -- 21 Ocak 2018; 7:46:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.