Şimdi Ara

GDDR4 bellekli Radeon HD 4850 pazara giriş yapabilir (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
3.938
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    su teste bakılırsa bu hızlardaki bir 4850 512mb her kosulda 4870 defaultu geciyor yada berabere sonuc veriyor.


    Evet, o testte öyle görünmüş olabilir; ama gerçekte her koşulda öyle olacağını sanmıyorum.

    Tom'un, HD 4870 çıktığı sıralar 8.7 beta ile yaptığı bir Mass Effect 1680x1050 - 4x AA + 16x(8x de olabilir) AF testinde:

    Düz HD 4870, düz HD 4850'den %47 civarı üstün (aslında 4850 olarak 680/2100 gibi çalışan Asus 4850'yi kullanmışlar, fakat ben varsayımda bulunarak düz 4850'ye göre yazdım yüzdeyi)

    --
    Nedense Mass Effect'in 62 kare sınırını ini dosyasından kaldırmadan test etmişler ve bu durumda, özellikle 4870 62 kare sınırına arada bir takılmış olabilir. Zira, üstteki test ortalama kare sonucu. Ama biz hiç takılmamış gibi düşünüyoruz (fark yeterince büyük:) Çıkara göre düşünce şekli:) ve:


    4870'in 750 MHz grafik işlemci hızıyla 4850'nin 625 MHz grafik işlemci hızını oranlıyoruz(gerçek hızları az farklı olabilir; ben bilemiyorum, kullanmadığımdan): fark sadece %20

    Öyleyse, 4850, bellek band genişliği darboğazına, bellek hız aşırtımının belli sınırlar içinde (sürekli aynı getiriyi sağlamaz, grafik işlemci sabit tutulursa), grafik işlemci hız aşırtımından daha fazla getiri sağlayacağı kadar girmiş, o Mass Effect testinde (o tür testler oyunun genelini yansıtmaz. Toms oyunun bir yerini test etmiş, öyle bir sonuç almış).

    Öyleyse, belleği %26,3, grafik işlemcisi %26,2 gibi hız aşırtılmış bir 4850(sizin görüntüsünü koyduğunuz hız aşırtılmış 4850), düz 4870'i yakalayamayacaktır, o testte. Bellek band genişliği yeterince artmamış oluyor, çünkü.


    E işte, güçlü bellekli 4850'nin olayı da bu olmalı. Üstte örnek verdiğim %47 (ki daha fazla fark da rahatlıkla görülebilir) gibi durumlar göz önüne alınarak, 4850'nin sadece belleğini güçlendirip, 4850 - 4870 farkını daha sabit, oyuna - sahneye - ayara göre daha az değişen bir seviyeye, yeni 4850 lehine almak. Pek çok durumda %47 fark falan olmadığını biliyorsunuz.
    Ve Unreal 3 motorlu oyunlarda GeForce'nin iyi başarımına karşı, esas getiriyi sağlayacak, en azından önemsiz olmayacak bellek band genişliği arttırımıyla anlamlı bir hamle yapılmış olacak olması da cabası.


    Not: Hız aşırtma - getiri konusunda biraz düz mantıkçı oldum. Bir bellek band genişliği darboğazını giderme yönünde yapılan bellek hız aşırtımı, hız aşırtma yüzdesinden fazla yüzdede getiri sağlayabilir, belki. Fakat, şu ana kadarki Unreal 3 motorlu örnekler dahil, bellek band genişliği yetersizliği çeken kartlarla da yaptığım testlerimde hiç böyle bir şeye rastlamadım. Hız aşırtma yüzdesini geçen getiri hiç olmadı, tüm birimleri hız aşırtırak - tek birimi hız aşırtırak yaptığım denemelerde.

    Not2: Bellek band genişliği arttırımı hep, az ya da çok bir getiri sağlıyorsa, o kartın grafik işlemcisi bellek band genişliği sıkıntısı çekiyor demektir. Bir GTX 280'in grafik işlemcisi olan GT200-300 de band genişliği yetersizliği çekiyor, örneğin. Çünkü getiri oluyor, sadece bellek hızı arttırılırsa. Benim yukarda, ilk notta kastettiğim, büyük düzeyde sıkıntı olması, olan boğazın iyice darlaşması. Sadece grafik işlemci hız aşırtımının oran bakımından azıcık bir getiri sağlaması, bellek band genişliği sıkıntısı yüzünden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 23 Ekim 2008; 16:30:04 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.