Şimdi Ara

GD

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
422
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • evet arkadaşlar bu topikte,

    oyun geliştirme
    reklam ekleme
    appstore
    play store
    ios
    android
    win mobil
    unity3d
    udk
    c#
    java
    policy
    telif hakkı-kuralları
    optimizasyon
    grafik
    modelleme
    oyun fikirleri
    oyun analizleri

    gibi genel bilgi paylaşımı yapılacaktır.

    topiğin tek kuralı ise
    sorusu sormak ayıp değil cevaplamamak ayıp sayılacak



  • ilk konu optimizasyon üzerine

    unity dökümanından:

    Easy and versatile, but slow
    Rigidbodies limited to 2 dimensions in a 2D game.
    Rigidbodies on projectiles.
    Using Instantiate and Destroy a lot.
    Lots of individual 3D objects for collectables or characters.
    Performing calculations every frame.
    Using OnGUI for your GUI or HUD.

    Complicated and limited, but faster
    Writing your own physics code for a 2D game.
    Handling collision detection for projectiles yourself.
    Using Object Pooling instead of Instantiate and Destroy.
    Using animated sprites on particles to represent simple objects.
    Performing expensive calculations every few frames and caching the results.
    A custom GUI solution.

    2d fiziğini rigidbody kullanmadan kendiniz yapın diyor.
    oyun objelerini oyun içinde oluşturup, yoketmek yerine; objelerin tümünü bir koleksiyonda tutmayı, "object pooling" i tavsiye ediyor.
    çok sayıda komplike 3d modeli kullanıp kodla hareket ettirmek yerine, basit nesne hareketleri için animasyon kullanın diyor.
    her frame karede hesaplamalar yerine bunu framelere dağıtın, aynı hesapları tekrar yaptırmak yerine sonuçları tutun diyor.

    en çok dikkatimi çeken onGUI kullanmayın kendi özel arayüzünüzle çözün diyor.

    tüm bu optimizasyon işleri tamamen bilgisayarların abc sini bilmede ve algoritma kurmada, deneyimli olmayı gerektiriyor.

    OYUN OPTİMİZASYONU OYUN BİTİNCE DEĞİL,
    OYUNUN BAŞINDA VE HER AŞAMASINDAKİ KARARLARDA YAPILIR.

    BİTTİĞİ ANDA BELKİ PLATFORMA ÖZEL TEXTURE, JPG GİBİ DARALTMALAR YAPILIR ANCAK.




  • ikinci konu da "oyun nasıl olmalı"

    özgün çığır açan orjinal bir oyun değilse;
    ne oyunu yaparsanız yapın, beklentiyi en kısa ve en kaliteli yoldan karşılayıp karşılamadığı sorusunu
    arayüzünden karakterlerine, grafiklerinden akışına kadar her aşamada sorun.

    bunun için pazardaki emsallerine bakıp, ilave farklar katarak geliştirme yapılmalı.
  • unity alem, ben hazır çözüm sunarım ama sen bana bakma kendi kodunu kendin yaz diyor
  • geliştirdiğim 3d oyunda yüzlerce poly yüzlerce tris içeren onlarca model var ve hepsinin bir kaç örneği çalışıyor ve optimizasyon kurallara dikkat ederek yapılan tasarımın sonucu 60fps yağ gibi akıyor, 5 milyon indiren oyunla kıyaslıyorum telefon ısınmıyor öteki oyunda eriyecek neredeyse. 40mb oyun ve ısınma problemine rağmen tutulmuşsa 30mb batarya çok tüketmeyen oyunun da teknik açıdan problemi olmaz demektir.
    sıra geldi biraz yapay zeka eklemeye birde ucu açık dramatik bölümler.
    bu arada tavsiyedir
    en az 2 proje üstünde paralel çalışın. tek projede boğulup kalmayın.
    aklımda daha ne özgün oyunlar var
  • optimizasyon üstünde biraz durunca fps 130 ları görmeye başladı.

    unreal engine gereksiz şua aşamada. unity beklentiyi en kısa yoldan karşılıyor. temel prensip beklentiyi en kısa yoldan karşılamak, hem üretirken hem oynatırken

    mobilde 59.5 civarı ortalamaya oturuyor.

    sadece 1mb ile 30 tane terrain eklemeyi başardım. terrain en fazla kastığı yerde 10k tris geliyor. rendering 200-300usn süreyi geçmiyor

    oyun kodlamada biter, iyi oyunlar iyi coder lardan çıkar.

    30 terrain ile sıkıcı olmayan 150-200 level hazırlarım.
  • tek mesajda toplasan
  • kısa bir çabanın ardından çince karakterler dahil, çoklu dil desteğinin mekanizmasını ve level map mekaniğini sırf unity araçları ile sağladım. çok da sade ve görsel oldu.
    ilk tek seferde 8-10 dilde birden çıkaracağım
    sandığımdan kolay oluyor
    unity gui si hariç başka engine aratmıyor
    gui sini de yine unity nin kendi ilkel araçlarını kodla kastırarak kendin yapabiliyorsun
    terrain mobile için expensive large gelir diyor ama kullandım kasmıyor
  • bmwhyundai B kullanıcısına yanıt
    Unity guisine hayranım Ama yine de uğraşırsan ortaya eh dedirtebilecek guiler çıkabiliyor. Umarım bir sonraki update'te gui ile ilgili bir ilerleme kaydederler...
  • gelecekte photoshop kendi klasmanında neyse unity de o olur derken, zaten sürekli güncellenerek değişerek gelişeceğini varsaydım
    varken üstüne koymak kolaydır
  • hocam birşey sormak istiyorum. Unity'de kullanılan nesneleri oturup çiziyor musunuz? Yoksa hazır bir kütüphane (ücretli/ücretsiz) mi var? Çiziyorsanız kaç yıllık 3d tecrübeniz var ve bir karakter ve ortam oluşturma ortalama ne kadar zamanınızı alıyor?


    Cevaplarsanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zebani

    hocam birşey sormak istiyorum. Unity'de kullanılan nesneleri oturup çiziyor musunuz? Yoksa hazır bir kütüphane (ücretli/ücretsiz) mi var? Çiziyorsanız kaç yıllık 3d tecrübeniz var ve bir karakter ve ortam oluşturma ortalama ne kadar zamanınızı alıyor?


    Cevaplarsanız sevinirim.

    kendi çizmek bir indie için zaman kaybıdır.
    eğer kafanda çok iyi bir fikir var fakat karakterlerin baştan modellenmesi gerekiyorsa bu halde bile kendin çizmeni önermem.
    kendim çizmeyi bilirim hatta mecbur kalınca çizerim ama çok zaman alıyor
    2D özel bir icon bile 4-5 saatini alıyor
    3D low poly bir karakter 2-3 gününü alıyor.
    çok detaylıysa süreç uzuyor

    önerim modellemeyi çizmeyi özellikle temellerini iyi bil. bunun için ilk projeni egzersiz amaçlı yap.
    ama sonra ya hazır al ya çizdir.




  • verdiğiniz bilgiler ve açtığınız konu için çok teşekkür ederim.
  • oyuna yapay zeka ekleyince verdiği haz yanına iki sıfır daha eklendi. daha sadece piyon karakterlere ekledim düşman karakterde üç sıfır daha ekler.

    oyunda grafik 1 ise aksiyon akıcılık ve oynanabilirlik 10. gözleri çok yoran bir aksiyon oyunu oluyor. macera ve gizem bulmaca da içeriyordu plan ama %80'i aksiyon oldu.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.