Şimdi Ara

FSİ KLÜBÜ (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
3.834
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Sevgili Salih Bey (Sadall),

    İçten patlamalı motor üretim mühendisliği kendi başına bir bilim dalı haline gelecek kadar ayrıntılı ve çeşitli bir hale gelmiştir. Motora sevk edilen akaryakıtın sadece % 25'inin mekanik enerjiye dönüştüğünü, % 50'sinin sıcaklık olarak kaybolup gittiğini, kalan miktarın yan donanım, yani klima kompresörü, yağ pompası, su pompası (eski adı "devridaim"), şarj dinamosu, iç kayıplar (eksantrik krank milindeki kayıplar) şeklinde mekanik sürtünme kayıpları olduğunu sanırım biliyorsunuz. Şayet bilmiyorsanız da artık öğrenmiş bulunuyorsunuz.

    Silindire doğrudan yakıt püskürtme, yani VW'nın marka adı ile FSI (Fuel Stratified Injection) veya Mitsubishi'nin marka adı ile GDI (Gasoline Direct Injection) içten patlamalı motor teknolojisinde günümüz teknolojiyi yansıtmaktadır. Bu teknolojiye gölge düşüren iki husus da:

    1. YÜKSEK BENZİN FİYATLARI
    2. LPG'YE SINIRLI UYUMLULUK

    Doğrudan yakıt püskürtme teknolojisinin tek amacı YAKIT MİKTARINI düşürmek değildir. Avrupa'da çok büyük önem arz eden ancak henüz ülkemizde ve diğer gelişmekte olan ülkelerde pek de dikkate alınmayan ÇEVRE KİRLİLİĞİ, bilhassa araçların CO2 emisyon (KARBONDİYOKSİT) değerlerini düşürmek, aynı hacimden daha fazla güç elde etmek ve digital teknolojinin motor yönetim sistemine daha fazla entegrasyonunu sağlamak da bu amaçların arasındadır.

    FSI teknolojisi halen üretilmekte, 3.2 ve 3.6 (250 ve 280 HP) V6 FSI motorlar halen kullanılmakta, turbo ve turbo-kompresör ile FSI'den daha fazla güç, daha da az yakıt tüketimi ve daha fazla tork elde edilebildiğini araştırmalar neticesinde bulan VW mühendisleri T-FSI (kısaltması ile TSI) motorlarını geliştirmişlerdir.

    Şundan emin olun ki benzin çok ucuz olsaydı kimse LPG'nin yüzüne bakmazdı ve FSI motorlarına bakış açısı da çok farklı olurdu. TSI ise benzin fiyatlarının normal ve FSI motorlarına vurduğu darbeyi önemli ölçüde emebilmiş, dizel fiyatının benzine çok fazla yaklaşması nedeni ile de şu anda VW satın almak isteyenlere yine de kabul edilebilir alternatifler sunabilmiştir.

    Arzu edenler LPG'ye çok iyi uyum gösteren ve ÇOK SAĞLAM BİR MOTOR OLAN (!!!) 102 HP 8V motorunu tercih edebilir, TSI seçebilir veya 1 litre ile 20-25 km gidebilen dizel motorlara yönelebilir.

    Sanırım sizi bu konuda yeterli bilgilendirdim. Lütfen FSI araçlar hakkındaki olumsuz düşüncelerinizi şöyle sınırlandırın: FSI olmasaydı TSI hiç olmazdı, FSI halen üretilmeye devam ediyor, FSI ve TURBO uyumu sayesinde çok etkileyici bir motor ortaya çıkmış, piyasadada ileri derecede tutulmuştur. Bu başarıda FSI'nin doğrudan etkisi vardır.

    Taner Göde




  • Evet ben bir Volkkswagen servisine gittim onlarda aynen sizinki gibi konuştular.
    dikkat etti iseniz ben FSI motora kötü demedim ama ısanamadım dedim. onunda sebeplerini açıkladım.
    gürültülü vede yakıt tüketimi fazla.
    aslında yakıt tüketiminin fazlalıgı bizim ülkemizde benzin fiatının fazlalıgından kaynaklanıyor. araç 10 lt benzin tüketince 35,00 ytl civarı para ediyor helede bu deger 12 13 diyince siz düşünün artık.
    evet fsı olmasa idi tsı olmaz dı. haklısınız. tarihsel olay vede olgular biri birinin devamı olarak neden sonuç olgusu içerisinde devameder.
    saygılar
  • benim araba neden çok yakmıyo onu anlamadım şehir içinde 7.5 bilemedin 8 yakıyo ben çok yaktığı konusnuna katılmıyorum arabayı ilk aldığımda benimkide gürültülü çalışıodu fakat düşük oktanlı benzin kullandığınız için böyle oluyor ben şimdi shell den 100 oktan alıyorum gürültüsüde yok rölantide falan çalışıp çalışmadığı anlaşılmıyo o derece biraz çevre şartlarda etkili oluyo bu konuda zaten depo kapağında min 98 oktan yazıyo benzinede dikkat etmek gerekiyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sadall

    Evet ben bir Volkkswagen servisine gittim onlarda aynen sizinki gibi konuştular.
    dikkat etti iseniz ben FSI motora kötü demedim ama ısanamadım dedim. onunda sebeplerini açıkladım.
    gürültülü vede yakıt tüketimi fazla.
    aslında yakıt tüketiminin fazlalıgı bizim ülkemizde benzin fiatının fazlalıgından kaynaklanıyor. araç 10 lt benzin tüketince 35,00 ytl civarı para ediyor helede bu deger 12 13 diyince siz düşünün artık.
    evet fsı olmasa idi tsı olmaz dı. haklısınız. tarihsel olay vede olgular biri birinin devamı olarak neden sonuç olgusu içerisinde devameder.
    saygılar


    Açıkcası salih bey ben pek fikirlerinize katılamayacağım. FSİ motor gayet sessiz ve diğer benzinli motorlara nazaran az benzin tüketen bir motor.Şehirçinde7,9lt/100km değerini görüyorum.Bence gayet normal.102bgliği 9litreden az yakmaz.6.vites olmazsıda uzun yolculuklarda daha rahat bir sürüş sağlıyor.LPG ye uyumu biraz zor ve pahalı olması can sıkıcı.Böyle kaliteli araçlarada zaten lpg taktıranların oranı azınlıkda şuan için diye düşünüyorum.




  • FSİ kullanıcıları almanyada tartani markasıda FSİ motora LPG kitlerini uygulayabiliyor.Buda fotografı.

     FSİ KLÜBÜ
  • salih bey merak ediyorum hangi bilgi ve belgeye dayanarak bu tür ithamlarda bulunuyorsunuz.
    aracınız nedir? eğitim seviyeniz nedir? ayrıca; begenmediğiniz fsi motor ortaya cıkarken onlarca mühendis kafa patlatmıştır. yapmayın gözünüzü seveyim ayıptır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: sadall

    FSI bence vw grubunun üz karasıdır. yanılmıyorsam 2005 yılında üretilen araçlara montajı yapılmaya başlandı. ama neyazık ki 2007 yılından itibaren farklı bir motor jenerasyonuna geçilmeye başlandı. ve bu tarihten itibaren de vw elindeki fsı motorları tüketecek ve yeni teknolojisini tam anlamı ile piyasaya hakim hale sokacak.
    benim burada anlatmak istediğim Fsı motor vw sverler için hayal kırıklıgı oldu yüksek yakıt tüketimi vede gürültülü çalışması ile beraber lpg uyumsuzlugu, kullanıcılarını bayagı rahatsız etti.
    formumuzda da Fsı tam bir yakıt canavarı başlıgımı da okuduk aylarca.
    motor gürültüsü de başka bir muamma ben 2.0 fsı yanımdan gçerken dizel mi diye şöyle bir baktım ve kendimden utandım. ya salih dedim artık dizel ile benzinli motor sesini ayıramaz hale geldin dedim.
    o nedenle fsı motor benim gözümde 5 para etmez.
    Vw yıllarcada 8v motoru da ayrı bir muama.
    ama tsı söylenecek söz yok.
    lpg uyumu da yapılırsa bu araca ölene kadar binilir.




  • fsi motorlar 2002 yılından itibaren eski kasalarda kullanılmaya başlandı 110 hpydi ozaman 2004 başlanmadı yaniş 5 yıl kullanldı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vwgolf5

    fsi motorlar 2002 yılından itibaren eski kasalarda kullanılmaya başlandı 110 hpydi ozaman 2004 başlanmadı yaniş 5 yıl kullanldı

    Evet youtube de fsi motor diye aratınca eski kasalardada FSİ motorun kullanıldığını gördüm.BUarada LPG işinde taktıran deneyimlerini bizimle paylaşıcak olan yokmu
  • Evet FSİ motora LPG taktırıp uzun yolda 125 kuruş yaktığı söyleniyor.Bence gayet uygun.Taktırma ücretinin yüksek olması dışında bir sakıncası yok gibi gözüküyor.BRC şuanda 2500TL gibi bir fiyata takıyor.Linkde daha detaylı gösterilmiş.Acaba ne zaman daha makul fiyatlarda takılabilecek?

    http://forum.donanimhaber.com/m_31366874/mpage_1/key_//tm.htm#31823325



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdor -- 22 Mayıs 2009; 0:34:49 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.