Şimdi Ara

Friedrich Nietzsche (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
2
Favori
9.736
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @metete : Hocam 22 Haziran 2009; 10:29:04 tarihli mesajın bende bozuk çıkıyor benden mi kaynaklanıyor sorun ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sayeh-eh Khodah

    @metete : Hocam 22 Haziran 2009; 10:29:04 tarihli mesajın bende bozuk çıkıyor benden mi kaynaklanıyor sorun ?


    Sevgili Sayeh-eh Khodah ;

    Yok, seninle alakalı bir durum değil. Kaynaktan direk aldığım için, öyle ekledim. Aslında düzeltecektim ama zor geldi Okunuyor diye ellemedim, çok sorun oluyorsa bu gece boş bir vaktimde düzeltirim.


    *************

    @ hashus1099 ;

    Teşekkürler.




  • Bu arada bilgi edinilebilecek güzel bir site:
    http://www.ayrinti.net/nietzsche/index.html
  •  Friedrich Nietzsche


    tavsiye ederim.
  • pek sevmem felsefedeki yerini.(görüş değil, önem olarak demek istedim.) fakat bu yazıyı okuyarak sentezi pekiştirelim bakalım(:
  • quote:

    Orjinalden alıntı: demonchild

    pek sevmem felsefedeki yerini.(görüş değil, önem olarak demek istedim.) fakat bu yazıyı okuyarak sentezi pekiştirelim bakalım(:


    Neden sevmiyorsunuz ? Gerekçenizi merak ettim

    @metete : Tamamdır hocam okunuyormuş gerek kalmadı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: İ.x.İ.r

     Friedrich Nietzsche


    tavsiye ederim.

    ben de bu kitaptan bahsediyordum
    birisi tavsiye etmişti de du bakalım




  • Metete tesekkur ederım konuyu guncellestırdıgın ıcın.

    ''Nıetzche Agladıgında''Bu kıtabın konusu umıtsızlık ve bıldıgım kadarıyla anlatınların cogu gercek ya da olması muhtemel anılar.Nietzche nın yasantısıni bu kıtaptan aldıgım bılgıler kadarıyla ogrendım.

    Bazı sozlerını sacma buluyorum ama.

    Ornegın:''Umut kotuluklerın en kotusudur cunku ıskenceyı uzatır.'' demisti Nietzche.Tamamen karsıyım bu soze cunku umudum olmadan nasıl surdurebılırım hayatımı.Kendısının gelecek nesıller tarafından okunma,anlasılma umudu vardı kı bu kadar kıtap yazdı.Tabı bu sozu ne sartlar altında,hangı ruh halınde,neye karsı yazdıgını bılmıyorum.
  • sayeh-eh khodah, sevmiyorum çünkü epistomoloik ve ontolojik açıdan doyurucu olmadığı fikrindeyim(:
  • quote:

    Orjinalden alıntı: demonchild

    sayeh-eh khodah, sevmiyorum çünkü epistomoloik ve ontolojik açıdan doyurucu olmadığı fikrindeyim(:


    Nihilizmi savunan ya da onun üzerine görüşleri/düşünceleri olan birisinin epistomolojik ve ontolojik açıdan doyurucu olmasını beklemek biraz abes kaçmıyor mu, hocam?

    Saygılar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: metete


    quote:

    Orjinalden alıntı: demonchild

    sayeh-eh khodah, sevmiyorum çünkü epistomoloik ve ontolojik açıdan doyurucu olmadığı fikrindeyim(:


    Nihilizmi savunan ya da onun üzerine görüşleri/düşünceleri olan birisinin epistomolojik ve ontolojik açıdan doyurucu olmasını beklemek biraz abes kaçmıyor mu, hocam?

    Saygılar


    doyurucu değil, beklentim yok ve sevmiyorum zaten(:
    sonuçta varlığın aksinde de olsa görüşleri, metafizik içerisindedir. metafiziksel açıdan doyurabilmek için kesin yargılarla varlığa yönelmesi bence şart değil. çünkü metafizik bilimsel açıdan yaklaşılabilecek değil. kant'ın idealizmine dair kanıt var mı bilimsel? tabiki yok. ama doyurucu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi demonchild -- 26 Haziran 2009; 14:31:34 >




  • @ demonchild ;

    Anladım söylemek istediğini, haklısın tabi bir yerde..

    İyi akşamlar...
  • iyi akşamlar üstadım. bu arada nietzsche'nin islamla ilgili fikri ilginç. çünkü islam, musevilik vs. diye ayırım yapmadan genellenmiştir, inançların din ile ilgili kısmı. toptan bu hükmü yemişlerdir ancak, nietzsche daha farklı bir ayrım ile olaya başka bir boyut getirmiş.
  • @ demonchild ;

    İslamiyet hakkındaki fikirleriyle ilgili bir ayzı okumuştum ekliyorum;

    Nietzsche: 'İslâm'ın önünde diz çökmeliydik'

    Türkiye'de entelijansiya olmadığını söylediğimde bazı kişiler rahatsız oluyorlar. Şerif Mardin'in deyişiyle bu ülkede yalnızca "literati"nin / okumuş yazmış kişilerin olması, bırakınız Türkiye'nin, kendi yaratıcı ruhunu ve kurucu iradesini harekete geçirebilmeyi, Türkiye'nin yaratıcı ruhun ve kurucu iradesini neyin oluşturduğunu bilen bilemeyen zihinsizleştirilmiş zihinler etrafta mebzul miktarda kol geziyor.

    Hâl böyle olunca da, ne kendi medeniyet dinamiklerimizle, ne de hâkim kültürün, yani Batı kültürünün medeniyet dinamikleriyle yaratıcı ilişkiler kurabiliyoruz. O yüzden, düşünce hayatında da, sinema, müzik, edebiyat, mimari başta olmak üzere sanat hayatında da dünyaya özgün şeyler armağan edebilecek çapta büyük atılımlar ve açılımlar gerçekleştirebiliyoruz.

    Türkiye'de çok berbat bir entellektüel körleşme ve kötürümleşme var: Batı kültürüyle de, İslâm kültürüyle de kurduğumuz ilişkilerin yalnızca platonik aşk ve nefret ilişkilerine, dayanan simülatif (sığ, sahte ve sathî) ilişkilere dönüşmesi, son kertede, Batılılaşma / sekülerleşme macerasına sürüklenen ülkemizin mecrasını yitirmesine, dolayısıyla hâkim kültürün bütün normalarını ve formlarını kölecesine taklit etmemize, üstelik de karikatürize ederek tepe tepe tüketmemize yol açıyor.

    Karikatürize edilen, belki de en önde gelen Batılı düşünürlerden biri de "ateist" ve "nihilist" diye yaftalayarak üstünü çizdiğimiz ya da duruma göre putlaştırdığımız Nietzsche'dir.

    Nietzsche'yi karikatürize ettiğimizi gösteren en önemli göstergelerin başında onun "Tanrı öldü" sözünü dümdüz bir şekilde anlamaya kalkışmamızdır. Nietzsche, "Tanrı öldü" derken bir ateist veya nihilist olarak konuşmaz; aksine Batı'da Tanrı'nın öldürüldüğünden sözeder. Sözgelişi, Putların Alacakaranlığı başlıklı kitabnda aklın putlaştırılmasına karşı tam bir savaş ilan eder. Socrates'tan başlayark bütün bir Socrates-sonrası, temelde rasyonalist Batı düşüncesini yerden yere vurur.

    Deccal-Sahte İsa başlıklı kitabında ise Hıristiyanlığı, özellikle Tanrı tasavvurundaki absürtlükten ötürü yerle bir eder. Size bugün Deccal kitabında yer alan, onun İslâm'la ilgili tespitlerini aktarmak istiyorum. Okuyunca şoke olacağınızı tahmin ediyorum. (Ayrıca Nietzsche'nin bu iki kitabının bayramdan hemen sonra Külliyat Yayınları tarafından özenli bir çeviriyle -yeniden ve adam gibi bir Türkçe'yle- dilimize kazandırılacağını hatırlatmak istiyorum). İşte Nietzsche'nin, "İslâm'ın önünde diz çökmeliydik" dediği o çarpıcı gözlemleri:

    "Eğer İslâm, Hıristiyanlığı küçük ve hakir görüyor idiyse, böyle görmekte bin kez haklıydı: Çünkü İslâm, insanı yüceltir ama putlaştırmaz...

    Hıristiyanlık, bizi, kadim dünyanın [antik Yunan ve Roma] kültürünün mahsulünden mahrum bırakmıştı. Üstelik bununla da yetinmemiş, daha sonraları, bizi İslâm kültürünün mahsûlünden de mahrum etmişti. Aslında bize (insan olarak bize], Grek kültüründen de, Roma kültüründe de, esasta, temel meseleler açısından daha yakın olan, bizim [insan olarak] duygularımıza, zevklerimize ve seçimlerimize daha doğrudan hitap eden İspanya'daki o harikuâde İslâm kültürü ve İslâm kültürünün eşsiz birikimi ayaklar altına alınarak çiğnenmiş ve yok edilmişti (-bunu yapan ayağın ne tür bir ayak olduğunu söylemeye dilim varmıyor, ne yazık ki!-)"

    "İyi de, neden? Nedeni şuydu: Çünkü İslâm kültürü, asil bir kültürdü; çünkü İslâm kültürü, kökenlerini, temellerini insan fıtratına borçluydu [insanın fıtrî özelliklerini muhafaza edebilmesine borçluydu]; çünkü İslâm kültürü, İspanya'daki Müslüman hayatının nâdir bulunan, nefis hazinelerinin üzerinde bile hayata Evet diyordu!... Daha sonraları, Haçlılar, estirdikleri o toz bulutunun ortasında, aslında önünde diz çökmeleri gereken, diz çökmekle daha iyi bir yapmış olacakları bir şeye karşı, asil bir kültüre karşı, bizim bugünkü 19. yüzyıl kültürümüzle mukayese edildiğinde, bizim çağdaş kültürümüzün, kendisini, İslâm kültürünün yanında son derece 'yoksul' ve oldukça 'geç kalmış' bir kültür olarak görebileceği böylesine asil ve yüksek bir kültüre karşı savaş açmışlardı. Haçlılar, ganimet peşinde koşuşturuyorlardı, hiç şüphesiz ki. Çünkü Doğu, İslâm dünyası, zengindi..."

    yeni şafak

    http://www.belgehaber.com/haber.php?haber_id=3235


    Abartılarak ve yanlı bir biçimde yazılmış galiba yazı, az daha müslüman yapıyorlarmış adamı




  • teşekkürler metete. ama, abartılmış olabilir bu yazıda evet:D
  • İnsan da ağaca benzer, ne kadar yükseğe ve ışığa çıkmak isterse, o kadar yaman kök salar yere, aşağılara, karanlıklara, derinliğe, kötülüğe.

    Bu sözüde birçok sözü gibi hoşuma gider.
  • "Nietzche Ağladığında"da anladığım kadarıyla baya takıntılara sahip, kız kardeşi (veya annesi) tarafından bunalıma sokulmuş ( ) olan depresif ve aşırı gerçekçi bi insan kendisi.
    Ayrıca bkz: "Erkek yüreğinin özünde sertlik vardır, oysa kadının yüreği özünde kötüdür." demesinden de hayatına giren her kadın tarafından acı çektirilmiş olduğuna dair fikirler edinebiliriz...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: siyahgribeyaz.

    "Nietzche Ağladığında"da anladığım kadarıyla baya takıntılara sahip, kız kardeşi (veya annesi) tarafından bunalıma sokulmuş ( ) olan depresif ve aşırı gerçekçi bi insan kendisi.
    Ayrıca bkz: "Erkek yüreğinin özünde sertlik vardır, oysa kadının yüreği özünde kötüdür." demesinden de hayatına giren her kadın tarafından acı çektirilmiş olduğuna dair fikirler edinebiliriz...

    şu anda bu kitabın filmi var bende seyredeceğim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: PLATINIUM


    quote:

    Orjinalden alıntı: siyahgribeyaz.

    "Nietzche Ağladığında"da anladığım kadarıyla baya takıntılara sahip, kız kardeşi (veya annesi) tarafından bunalıma sokulmuş ( ) olan depresif ve aşırı gerçekçi bi insan kendisi.
    Ayrıca bkz: "Erkek yüreğinin özünde sertlik vardır, oysa kadının yüreği özünde kötüdür." demesinden de hayatına giren her kadın tarafından acı çektirilmiş olduğuna dair fikirler edinebiliriz...

    şu anda bu kitabın filmi var bende seyredeceğim


    Hİç tavsiye etmem Hele ki filmin Türkçe'de "Aşkın Yolları" olarak geçtiğini söylesem? Şahsen hiç beğenmedim...




  • Bugun bir arkadaşımla sohbet esnasında Nietzsche den bahsettik
    Lise yıllarımın vazgeçilmezlerindendir
    sözleri cok sade gibi görülsede buz dagı gibidir asıl anlamı cok derinlerde ve büyük
    ve bana göre diger felsefecilerde nadir görülen
    her tür bakış açısına göre güzel manalar çıkartılabilecek kadar geniş sözleri

    her sözü saatlerce tartışılır bir arpa boyu yol alınmaz tecrübeliyim :)
    -------
    kişisel gelişiminize kesinlikle birşeyler katacak felsefeci-yazar
    tavsiye ederim
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.