Şimdi Ara

Frenlerime ne oldu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
1.036
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ne oldu sorun neymis? Benzer sorun bende de var. Ayagimi hafif hafif frene basarak ilerlersem nihayetinde fren pedali ta dibe kadar gidiyor ve fren tutmuyor.

    Boyle yapmaz frene aniden basarsam normal frenini yapiyor.
  • Sorun balatalın orjinal olmadığı için ikinci sert frende ısınması ve soğuyana kadar etkisini kaybetmesi siz siz olun orjinal balata kullanın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emrah-58

    Sorun balatalın orjinal olmadığı için ikinci sert frende ısınması ve soğuyana kadar etkisini kaybetmesi siz siz olun orjinal balata kullanın.

    Yürüyen aksamın orjinal olması hem sürücü hayatı hemde yaya ve diğer sürücülerin hayatı için çok önemli ama........
  • sanırım engin_Er gibisistemin nasıl çalıştığını merak edenler vardır. bunun için link koyuyorum kırmızı ok üstüne tıklıyarak animasyonları çalıştırabilirsiniz.üsteki resim sağlam sistemi, alttaki ise kaçak yapan sistemi örnek almış.

    http://auto.howstuffworks.com/master-brake1.htm
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sanırım engin_Er gibisistemin nasıl çalıştığını merak edenler vardır. bunun için link koyuyorum kırmızı ok üstüne tıklıyarak animasyonları çalıştırabilirsiniz.üsteki resim sağlam sistemi, alttaki ise kaçak yapan sistemi örnek almış.

    http://auto.howstuffworks.com/master-brake1.htm

    Animasyonları çalıştırmayı bulamadım.




  • kırmızı ok resmine tıkladığında çalışıyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: batuhany


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sanırım engin_Er gibisistemin nasıl çalıştığını merak edenler vardır. bunun için link koyuyorum kırmızı ok üstüne tıklıyarak animasyonları çalıştırabilirsiniz.üsteki resim sağlam sistemi, alttaki ise kaçak yapan sistemi örnek almış.

    http://auto.howstuffworks.com/master-brake1.htm

    Animasyonları çalıştırmayı bulamadım.




  • @ vezir,

    Bu linki koyduğun çok iyi oldu. Araştırmacı gazatecilik özelliğin sayesinde, sanırım bendeki problemi anladım. Ne zamandır bir topic açacaktım arkadaşımız önce davranmış. Burada yazayım bari;

    Bir gün yolda giderken frene bastığımda pedalın yumuşacık olduğunu, eskiden bastığım oranda pedala bastığımda, aracın azıcık yavaşladığını yani aracı durdurak için pedala daha çok basmak gerektiğini gördüm.

    Sanki pedalda boşluk varmış gibiydi.

    Sanayiye götürdüğümde hava var dediler, havası alındı. Hidrolik eklenerek. (bu arada dot4 konması gerekirken dot3 hidrolik sıvısı koydular)

    Sorun yine devam ettiğinde başka birine götürdüm. Ordaki fren merkezinin lastiği değişecek dedi.

    Ama dediği gün götürdüğümde -işim çok yarın getir- diyince o usta benim için bitti.



    Bu olay fren merkezinde basıncın biryerlerden kaçtığınımı gösteriyor? Sorunum ne olabilir?




  • sayın sulphur,

    frende yumuşama aslına sisteme hava kaçtığının habercisidir.Çünkü hava sıkıştırılabilir, ama hidrolik veya sıvılar sıkıştırılamaz.Ancak siz sistemin havasının alındığı halde tekrar aynı durumun yenilendiğinden bahsetmişsiniz.Bu durumda ilk kontrol noktası hidrolik hortum bağlantıları ve kendilerinde bir çatlak patlak olup olmadığıdır.Aracı lifte kaldırtıp tekerlere giden hidrolik hortumların üzerinde hidrolik sıvısı veya pisliği var mı bunu kontrol edin .Bunu dikkatlice yapın bazen iğne deliği kadar bir kesik oluyor taş falan da yapabiliyor bu noktadan her frene basışta hidrolik kaçırıp yerine hava çekiyor sistem.Bunu da tam anlamanın yolu frene lifte tam basarsınız bir kaçak varsa sızdırmaya başlar buradan anlaşılır.

    eğer bu hortum ve bağlantılarından kaçak olmadığı meydana çıktığına emin olursanız.Animasyon resimlerinde verdiğim küçük pistonların üzerinde yağın dışarı sızmasını engelleyen O ring denilen lastik conta bulunur .Bu hasarlanmışsa buradan yağ sızdırarak bu parçanın çevresinde yağlanma görülür , hatta bu yağ toz ile karışarak koyu kahverengi balçık rengini alır.Bu izi görürseniz kaçak noktasını bulmuşunuz demektir.Genelde çamur görünümlü bu katman aslında tozla karışmış hidrolik sıvısıdır ve kendini gizler.ama usta bir gözden kaçamaz .Elinize bir tornovida alır ve kazırsanız çamur ise tabaka halinde çıkar , ama hidrolik+toz ise tornavidata bulaşır elinize alınhidrolik kokusunu hissedeceksiniz.Tornavidadaki Kalıntı çakmak ile yakınca yanıyorsa kaçak yerini tespit etmişsiniz demektir.Çünkü ancak yağ türrü şeyler yanar.Bu arada yanma testini sakın araç üstünde bir yerlerde denemeyin aracınızı hiç edersiniz sonra




  • dediğinin balatalarla yada disklerle alakası yok ya merkezlerle yada hidrolik yağınla alakalı acele işin ehli bir ustaya götür ayrıca orjinal parçanın yerini tutucak sadece iki marka vardır bosh ve valeo bunlardan başka bir marka taktılarsa en iyiside olsa orjinal gibi olamaz arabanın tüm fren ve aktarma parçaları iki markadada mevcut istersen bir bosh car sevrise git hem frenlerini göster hemde parçaları bosh olanlarla değiştir bu arada sakın gaziosmanpaşada bulunan servise gitme gidiceksen maslaktaki bosh car servise git önerilir
    quote:

    Orjinalden alıntı: emrah-58

    Arkadaşlar aracımla bizzat test amaçlı trafiğe kapalı bir alanda '80km hızla giderken frene sonuna kadar basıyorum ve abs ile duruyorum sonra tekrar hızlanıp birdaha fren yapıyorum ön frenler iptal oluyor arabayı arkalar durdurmaya calısıyor ve pedal dibe iniyor,aracımda orjinal balata yok fakat söylenenlere göre orjinaliyle birebir balata dediler sorun balatalardamı öyleyse hemen gider yarın orjinalini alırım,Araç 2004 COROLLA?
    _________________





  • Hocam baktırdım sonuda. fren merkezi lastikleri değişti. normale döndü. teşekkür ederim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın sulphur,

    frende yumuşama aslına sisteme hava kaçtığının habercisidir.Çünkü hava sıkıştırılabilir, ama hidrolik veya sıvılar sıkıştırılamaz.Ancak siz sistemin havasının alındığı halde tekrar aynı durumun yenilendiğinden bahsetmişsiniz.Bu durumda ilk kontrol noktası hidrolik hortum bağlantıları ve kendilerinde bir çatlak patlak olup olmadığıdır.Aracı lifte kaldırtıp tekerlere giden hidrolik hortumların üzerinde hidrolik sıvısı veya pisliği var mı bunu kontrol edin .Bunu dikkatlice yapın bazen iğne deliği kadar bir kesik oluyor taş falan da yapabiliyor bu noktadan her frene basışta hidrolik kaçırıp yerine hava çekiyor sistem.Bunu da tam anlamanın yolu frene lifte tam basarsınız bir kaçak varsa sızdırmaya başlar buradan anlaşılır.

    eğer bu hortum ve bağlantılarından kaçak olmadığı meydana çıktığına emin olursanız.Animasyon resimlerinde verdiğim küçük pistonların üzerinde yağın dışarı sızmasını engelleyen O ring denilen lastik conta bulunur .Bu hasarlanmışsa buradan yağ sızdırarak bu parçanın çevresinde yağlanma görülür , hatta bu yağ toz ile karışarak koyu kahverengi balçık rengini alır.Bu izi görürseniz kaçak noktasını bulmuşunuz demektir.Genelde çamur görünümlü bu katman aslında tozla karışmış hidrolik sıvısıdır ve kendini gizler.ama usta bir gözden kaçamaz .Elinize bir tornovida alır ve kazırsanız çamur ise tabaka halinde çıkar , ama hidrolik+toz ise tornavidata bulaşır elinize alınhidrolik kokusunu hissedeceksiniz.Tornavidadaki Kalıntı çakmak ile yakınca yanıyorsa kaçak yerini tespit etmişsiniz demektir.Çünkü ancak yağ türrü şeyler yanar.Bu arada yanma testini sakın araç üstünde bir yerlerde denemeyin aracınızı hiç edersiniz sonra




  • arızanı bulmana sevindim , çünkü bu tür şeyler insanı çok rahatsız eder bilirim.Hele bir de hayati öneme sahip fren ise artık ilgisiz kalınması düşünülemez.Şimdi fren merkezi lastikleriniz değişince araç bomba gibi olur.Ancak bir dip not olarak da neden bu lastikler aşınır deyinmek isterim.

    Bilineceğ üzere uzun yıllar kullanılması düşünülen fren sistemi yedek parçaları bakımsızdır.Yani araç hurdaya çıkana kadar arıza vermemesi beklenir.genelde de böyle olur.Hidrolik ara hortumları dışında diğer parçalar ve sizin fren merkezi dediğiniz O ring contalar hidrolik sıvısı içinde 10 yıldan uzun süre boyunca hiçbir arıza çıkarmaması beklenir.Bu lastik maalesef uzun yıllar değiştirilmemiş hidrolik sıvısının içinde oluşan partiküllerin lastik yüzeyini aşındırması yüzünden hasarlanabilir.Bu majör nedenlerden bir tanesidir.Eğer aksi belirtilmemeiş ise hidrolik yağınızı en geç 5 senede bir değiştirin.Eğer ikinci el araç almışsanız kafadan değiştirin çünkü ne zaman değiştirildiğini bilemezsiniz.

    Gelelim diğer nedenlere.Hidrolik sıvıları onbinlerce belki yüzbinlerce kez sıvıştırma hareketi maruz kaldığında ısınma denilen olay olmaktadır.Bu genelde fren kaliperine yakın noktada olur ve fren sertleşmesi ile cevap bulur.Bu noktadaki hidrolik sıvısı 10-20 ml her tekerden boşaltırılarak o noktaya yeni sıvının ulaştırılması şağlanmalıdır.Bu yapılmazsa hidrolik sıvısı uzun zaman sonra efsafını yitirir.İçinde oluşan ve sisteme kaçan küçük tozlar veya kalıntılar bir zımpara gibi lastik contasların yüzeyini çizer ve fren anında oluşan basınç ile yağ dışarı sızar .işte bu mikro düzeyde sızıntı ile dış dünyadan kendine çok mikro bir kanal açan sistem hızla kendini yitirmeye devam eder.

    bir başka neden ise yan sanayi balata kullanımıdır.Özellikle orjinaline göre sert olan balatalar için pedala siz farketmeden daha güçlü basmanız gerekmektedir.Bileneceği üzere hidrolik sistem sizin pedala uyguladığınız basıncı onlarca kat artırmaktadır.Bunun sonucuında merkezi fren pompa lastikleri bu yükzek basıca göre dizayn edilmemiş ise lastiklar yıpranarak aşınmaktadırç.Aslında doğru tabir ezilmektedir.Eğer lastik shor serlik derecesi buna uygun dizayn edilmemişse lastikler kısa sürede aşınarak sistemin basıncını tutmaktan uzaklaşmaktadır.Gerçek değeri ancak kuruş mertebesinde olan bu lastikler tüm sistemin basıncını tutan önemli görevler yüğklenmektedir.Genelde zor şartlara dayanabilirler ancak her şey dizayn çerçevesinde yapıldığı için kullanım ve orjinal yedek parçalar bu konuda gözle görülemeyen mühendislik sırları barındırır.Bu konuda çalışan mühendislerin görüşlerini bilemeyeceğimize göre en doğrusu fabrikanın orjinal yedek parçalarını kullanmak olmaldır.Bu konuda piyasa ağzına rağbet edilmemeli , ne kadar tecrübesi olursa olsun ustalarımız bu ince noktayı bilmiyor olabilirler.Bu yüzden sadece arızayı onarmayı değil gelecekte başınıza gelebilecek arızaları da bertaraf etmekle yükümlü olmanız gerekmektedir.Ben bu konularda her zaman bilgim mertebesinde arkadaşlarımıza yardıma hazırım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    Hocam baktırdım sonuda. fren merkezi lastikleri değişti. normale döndü. teşekkür ederim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın sulphur,

    frende yumuşama aslına sisteme hava kaçtığının habercisidir.Çünkü hava sıkıştırılabilir, ama hidrolik veya sıvılar sıkıştırılamaz.Ancak siz sistemin havasının alındığı halde tekrar aynı durumun yenilendiğinden bahsetmişsiniz.Bu durumda ilk kontrol noktası hidrolik hortum bağlantıları ve kendilerinde bir çatlak patlak olup olmadığıdır.Aracı lifte kaldırtıp tekerlere giden hidrolik hortumların üzerinde hidrolik sıvısı veya pisliği var mı bunu kontrol edin .Bunu dikkatlice yapın bazen iğne deliği kadar bir kesik oluyor taş falan da yapabiliyor bu noktadan her frene basışta hidrolik kaçırıp yerine hava çekiyor sistem.Bunu da tam anlamanın yolu frene lifte tam basarsınız bir kaçak varsa sızdırmaya başlar buradan anlaşılır.

    eğer bu hortum ve bağlantılarından kaçak olmadığı meydana çıktığına emin olursanız.Animasyon resimlerinde verdiğim küçük pistonların üzerinde yağın dışarı sızmasını engelleyen O ring denilen lastik conta bulunur .Bu hasarlanmışsa buradan yağ sızdırarak bu parçanın çevresinde yağlanma görülür , hatta bu yağ toz ile karışarak koyu kahverengi balçık rengini alır.Bu izi görürseniz kaçak noktasını bulmuşunuz demektir.Genelde çamur görünümlü bu katman aslında tozla karışmış hidrolik sıvısıdır ve kendini gizler.ama usta bir gözden kaçamaz .Elinize bir tornovida alır ve kazırsanız çamur ise tabaka halinde çıkar , ama hidrolik+toz ise tornavidata bulaşır elinize alınhidrolik kokusunu hissedeceksiniz.Tornavidadaki Kalıntı çakmak ile yakınca yanıyorsa kaçak yerini tespit etmişsiniz demektir.Çünkü ancak yağ türrü şeyler yanar.Bu arada yanma testini sakın araç üstünde bir yerlerde denemeyin aracınızı hiç edersiniz sonra





  • Frenler ile ilgili böyle bi topic bulmuşken bende kafama takılan bir sorumu sorayım dedim, ilgili bilgili arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.

    Arabamın ön disk ve balatalarını değiştirdim usta arabayı deneme sürüşüne çıkarttı getirdi ve ön tekerlerden duman çıkıyor bende sordum ne oldu diye normal bişi yok korkma franleri denedim o yüzden ama sakın su felan tutma dedi. Bende çıktım benzin aldım ve benzim aldığım yerde elle yıkama yerne çektim ustanın dediğini unutum tam sifon ile suyu arabaya tutarken birden aklım başıma geldi ve bıraktım yıkamayı ama sanırım ön tekerlere bir miktar su tutmuştum. Sonra arabayla eve gittim frenlerde bi ses yada tutmama sorunu olmadı, ama ben yine de tedirginim sizce bişi olmuşmudur yada zamanla ortaya çıkarmı bi sorun ne dersiniz?
  • Yok hocam birşey olmaz. Diskler çok sıcakken su tutmanıda önermem ama. Sen oraya gdene kadar soğumuştur zaten. Bu arada ben arabamı yıkarken özellikle hortumu balatalara tutatım, kurum gitsin diye. Kapkara su çıkıyor. tabi artık araba yıkayamıyorum içime batıyor giden su.
  • evt sulphur haklı , fren disklerine su tutmadan önce büyük ihtimal ile kritik sıcaklık değeri altına düşmüştür.Ancak aracı yıkatmadan evvel söyle elinizi tekerin ortasına yaklaştırarak (değdirmeden) bir ısıssına bakın .Elinizi yakacak kadar sıcak ise yıkama işinde tekeri sona bırakın derim.10 dakika sonra sıcaklığın normale düşmesi kesindir.Bu fren disklerin zarar görmesi genelede uzun yolda dağ bayır giderken ,özellikle uzun dik yokuşları indikten sonra mola anında ,şelale benzeri buz gibi akan suyun altına sokarsanız olma olasılığı olabilir.Yani bir cozzz sesi duydunuz ve dumanlar çıkarsa ise o zaman işkillenin .


    quote:

    Orjinalden alıntı: fiat2001brava

    Frenler ile ilgili böyle bi topic bulmuşken bende kafama takılan bir sorumu sorayım dedim, ilgili bilgili arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.

    Arabamın ön disk ve balatalarını değiştirdim usta arabayı deneme sürüşüne çıkarttı getirdi ve ön tekerlerden duman çıkıyor bende sordum ne oldu diye normal bişi yok korkma franleri denedim o yüzden ama sakın su felan tutma dedi. Bende çıktım benzin aldım ve benzim aldığım yerde elle yıkama yerne çektim ustanın dediğini unutum tam sifon ile suyu arabaya tutarken birden aklım başıma geldi ve bıraktım yıkamayı ama sanırım ön tekerlere bir miktar su tutmuştum. Sonra arabayla eve gittim frenlerde bi ses yada tutmama sorunu olmadı, ama ben yine de tedirginim sizce bişi olmuşmudur yada zamanla ortaya çıkarmı bi sorun ne dersiniz?




  • Teşekürler arkadaşlar cevaplarınız içimi rahatlattı derin bi ohhhhhhhhhhhhhhh çekebilriim artık.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.