Şimdi Ara

fren patlarsa ne olur ?? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
1
Favori
10.347
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Şu an resmi olarak okul ile bir ilişkim yoktur. Bunları dile getireceğiniz kişi ben değilim. Ayrıca mesajınız konumuz dışındadır.


    Ben de öyle düşünmüştüm.

    Şöyle sorayım;
    Yaz sıcağı, araba gitmem demeye başladı. Allah allah...
    Düz yolda araba kendiliğinden duruyor, gaza yüklenmeme rağmen zorlanıyor, balatalardan kokular geliyor...
    Fren merkezi denen parçanın arızalandığı ortaya çıktı. Yani merkezdeki küçücük plastik parça şişmiş ve gevşemiyor yani sürekli fren yapıyor.

    Bir tek plastik aracın fren sistemini komple bozuyor peki bir tek hortumdan veya rekordan kaçan hidrolik neden freni boşaltmasın?

    Şu bahsettiğiniz çapraz sistem hangi araçlarda var? Tüm araçlarda varsa benim tekerleklerin neden hepsi kilitlendi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ogün®

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Şu an resmi olarak okul ile bir ilişkim yoktur. Bunları dile getireceğiniz kişi ben değilim. Ayrıca mesajınız konumuz dışındadır.


    Ben de öyle düşünmüştüm.

    Şöyle sorayım;
    Yaz sıcağı, araba gitmem demeye başladı. Allah allah...
    Düz yolda araba kendiliğinden duruyor, gaza yüklenmeme rağmen zorlanıyor, balatalardan kokular geliyor...
    Fren merkezi denen parçanın arızalandığı ortaya çıktı. Yani merkezdeki küçücük plastik parça şişmiş ve gevşemiyor yani sürekli fren yapıyor.

    Bir tek plastik aracın fren sistemini komple bozuyor peki bir tek hortumdan veya rekordan kaçan hidrolik neden freni boşaltmasın?

    Şu bahsettiğiniz çapraz sistem hangi araçlarda var? Tüm araçlarda varsa benim tekerleklerin neden hepsi kilitlendi?


    Fren merkez ana silindiri çift devrelidir. Üstteki mesajlarımdan birinde kesit resmini koydum. Bunun böyle olmasının sebebi tedbirdir ve yönetmeliklerce zorunluluk halini almıştır.
    Fakat ne yazık ki, bu sistemle tüm arızalar engellenemez.
    Sizin araçta fren devre dışı kalmamış, aksine fren basılı durumda kalmış, dört tekerlekten tutması normal, çünkü normalde de dört tekerlekten frenleme yapılmak zorunda.
    Çift devrenin avantajı, olası bir arıza durumunda (diyelim ki bir devredeki fren hidrolik hortumu koptu) diğer devrenin frenleme yapabilmesidir.
    Ama sizin araçta, bu durumun aksine fren takılı kalmış, bu durumda dört tekerleğin kilitlenmesi normal.
    Bu çapraz sistemi yukarıdaki mesajlarımda yazdığım markalar kullanıyor. Bu tipi ya da diğer 4 tipten herhangi birini kullaniyorlar. Önemli olan sistemin maliyetidir. En pahalı sistem 5 nolu sistemdir.

    Bilgisayar başına geçince ekleme yapabilirim gerekirse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Fren merkez ana silindiri çift devrelidir. Üstteki mesajlarımdan birinde kesit resmini koydum. Bunun böyle olmasının sebebi tedbirdir ve yönetmeliklerce zorunluluk halini almıştır.
    Fakat ne yazık ki, bu sistemle tüm arızalar engellenemez.
    Sizin araçta fren devre dışı kalmamış, aksine fren basılı durumda kalmış, dört tekerlekten tutması normal, çünkü normalde de dört tekerlekten frenleme yapılmak zorunda.
    Çift devrenin avantajı, olası bir arıza durumunda (diyelim ki bir devredeki fren hidrolik hortumu koptu) diğer devrenin frenleme yapabilmesidir.
    Ama sizin araçta, bu durumun aksine fren takılı kalmış, bu durumda dört tekerleğin kilitlenmesi normal.
    Bu çapraz sistemi yukarıdaki mesajlarımda yazdığım markalar kullanıyor. Bu tipi ya da diğer 4 tipten herhangi birini kullaniyorlar. Önemli olan sistemin maliyetidir. En pahalı sistem 5 nolu sistemdir.

    Bilgisayar başına geçince ekleme yapabilirim gerekirse.


    Teşekkür ederim güzel açıklamışsınız. Ancak -Yanlışsam düzeltin- "Fren patlamaz, boşalmaz" gibi bir cümle sarfetmiştiniz sanırım. Bu nokta tam anlaşılmadı (ya da yanlış anlaşıldı.)

    Fren sisteminde yer alan hortumlardan ya da bağlantı noktalarından birinde çatlama/patlama sonucu hidrolik kaybı olamaz mı? Yani frene bastığınızda pedalın aşağıya kadar inmesi neticede "frenin boşalması ya da patlaması" demek değil midir? Yani sonuçta tek taraflı da olsa iş görmüyor.

    Not: Bir arkadaşımız yazmış ancak filmlere bakmaya gerek yok, haberlerde sıkça rastlamıyor muyuz "Freni patlayan kamyon şuraya buraya daldı." diye ? Neticede moment kuvveti hızla birlikte artan kamyonu durdurmak için daha fazla sürtünme kuvvetine ihtiyaç olması ve ani basılan frenin hidrolik hortumlarını -ki genelde eskimiştir- patlatması muhtemeldir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ogün®

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Şu an resmi olarak okul ile bir ilişkim yoktur. Bunları dile getireceğiniz kişi ben değilim. Ayrıca mesajınız konumuz dışındadır.


    Ben de öyle düşünmüştüm.

    Şöyle sorayım;
    Yaz sıcağı, araba gitmem demeye başladı. Allah allah...
    Düz yolda araba kendiliğinden duruyor, gaza yüklenmeme rağmen zorlanıyor, balatalardan kokular geliyor...
    Fren merkezi denen parçanın arızalandığı ortaya çıktı. Yani merkezdeki küçücük plastik parça şişmiş ve gevşemiyor yani sürekli fren yapıyor.

    Bir tek plastik aracın fren sistemini komple bozuyor peki bir tek hortumdan veya rekordan kaçan hidrolik neden freni boşaltmasın?

    Şu bahsettiğiniz çapraz sistem hangi araçlarda var? Tüm araçlarda varsa benim tekerleklerin neden hepsi kilitlendi?


    Tartışmanızı bölüyorum ama çapraz fren sistemi 92 model lada samaradan tut günümüz modellerine kadar var, yaygın bir sistem diye biliyorum ben




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ogün®

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Şu an resmi olarak okul ile bir ilişkim yoktur. Bunları dile getireceğiniz kişi ben değilim. Ayrıca mesajınız konumuz dışındadır.


    Ben de öyle düşünmüştüm.

    Şöyle sorayım;
    Yaz sıcağı, araba gitmem demeye başladı. Allah allah...
    Düz yolda araba kendiliğinden duruyor, gaza yüklenmeme rağmen zorlanıyor, balatalardan kokular geliyor...
    Fren merkezi denen parçanın arızalandığı ortaya çıktı. Yani merkezdeki küçücük plastik parça şişmiş ve gevşemiyor yani sürekli fren yapıyor.

    Bir tek plastik aracın fren sistemini komple bozuyor peki bir tek hortumdan veya rekordan kaçan hidrolik neden freni boşaltmasın?

    Şu bahsettiğiniz çapraz sistem hangi araçlarda var? Tüm araçlarda varsa benim tekerleklerin neden hepsi kilitlendi?


    Tartışmanızı bölüyorum ama çapraz fren sistemi 92 model lada samaradan tut günümüz modellerine kadar var, yaygın bir sistem diye biliyorum ben

    Arkadaş ilk sayfada göstermiş şemalarını, oradan bakabilirsin 5 çeşitmiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ogün®

    quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ogün®

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Şu an resmi olarak okul ile bir ilişkim yoktur. Bunları dile getireceğiniz kişi ben değilim. Ayrıca mesajınız konumuz dışındadır.


    Ben de öyle düşünmüştüm.

    Şöyle sorayım;
    Yaz sıcağı, araba gitmem demeye başladı. Allah allah...
    Düz yolda araba kendiliğinden duruyor, gaza yüklenmeme rağmen zorlanıyor, balatalardan kokular geliyor...
    Fren merkezi denen parçanın arızalandığı ortaya çıktı. Yani merkezdeki küçücük plastik parça şişmiş ve gevşemiyor yani sürekli fren yapıyor.

    Bir tek plastik aracın fren sistemini komple bozuyor peki bir tek hortumdan veya rekordan kaçan hidrolik neden freni boşaltmasın?

    Şu bahsettiğiniz çapraz sistem hangi araçlarda var? Tüm araçlarda varsa benim tekerleklerin neden hepsi kilitlendi?


    Tartışmanızı bölüyorum ama çapraz fren sistemi 92 model lada samaradan tut günümüz modellerine kadar var, yaygın bir sistem diye biliyorum ben

    Arkadaş ilk sayfada göstermiş şemalarını, oradan bakabilirsin 5 çeşitmiş.

    evet görmüştüm neyse iyi günler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ogün®

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Fren merkez ana silindiri çift devrelidir. Üstteki mesajlarımdan birinde kesit resmini koydum. Bunun böyle olmasının sebebi tedbirdir ve yönetmeliklerce zorunluluk halini almıştır.
    Fakat ne yazık ki, bu sistemle tüm arızalar engellenemez.
    Sizin araçta fren devre dışı kalmamış, aksine fren basılı durumda kalmış, dört tekerlekten tutması normal, çünkü normalde de dört tekerlekten frenleme yapılmak zorunda.
    Çift devrenin avantajı, olası bir arıza durumunda (diyelim ki bir devredeki fren hidrolik hortumu koptu) diğer devrenin frenleme yapabilmesidir.
    Ama sizin araçta, bu durumun aksine fren takılı kalmış, bu durumda dört tekerleğin kilitlenmesi normal.
    Bu çapraz sistemi yukarıdaki mesajlarımda yazdığım markalar kullanıyor. Bu tipi ya da diğer 4 tipten herhangi birini kullaniyorlar. Önemli olan sistemin maliyetidir. En pahalı sistem 5 nolu sistemdir.

    Bilgisayar başına geçince ekleme yapabilirim gerekirse.


    Teşekkür ederim güzel açıklamışsınız. Ancak -Yanlışsam düzeltin- "Fren patlamaz, boşalmaz" gibi bir cümle sarfetmiştiniz sanırım. Bu nokta tam anlaşılmadı (ya da yanlış anlaşıldı.)

    Fren sisteminde yer alan hortumlardan ya da bağlantı noktalarından birinde çatlama/patlama sonucu hidrolik kaybı olamaz mı? Yani frene bastığınızda pedalın aşağıya kadar inmesi neticede "frenin boşalması ya da patlaması" demek değil midir? Yani sonuçta tek taraflı da olsa iş görmüyor.

    Not: Bir arkadaşımız yazmış ancak filmlere bakmaya gerek yok, haberlerde sıkça rastlamıyor muyuz "Freni patlayan kamyon şuraya buraya daldı." diye ? Neticede moment kuvveti hızla birlikte artan kamyonu durdurmak için daha fazla sürtünme kuvvetine ihtiyaç olması ve ani basılan frenin hidrolik hortumlarını -ki genelde eskimiştir- patlatması muhtemeldir.


    Benim o mesajımda yazdığım durum, frenlerin aşırı ısınması durumudur. Ona cevaben yazdım. Halk arasındaki ismiyle fren boşalması ya da patlaması.

    Onun dışında fren hortumları patlayabilir çatlayabilir. Bu durumda ikinci devre çalışır o da devre dışı kalırsa, bildiğimiz bütün duaları okuyabiliriz. Yazdıklarınız doğrudur yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu konuyu okuduktan sonra ehliyetim.olmasina ragmen bir mok bilmedigimi farkettim ve utaniyorum.Ya sizin bildikleriniz cok fazla yada ben birsey bilmiyormusum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vustic -- 27 Kasım 2011; 22:26:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Kesin kobra takibindeki sahne geldi aklına.Orda gaz telide takıdlığı için araba durmuyordu sanırım.

    Allah korusun frenim patlasa vitesi çat diye 1 e çekerim sonrada el freniyle yavaşlamaya çalışırım.

    hocam eğer süratin 100 km/s ve üzeri falansa bi 10 kişi daha lazım size destek verip vitesi çat diye 1 e çekmek için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Benim o mesajımda yazdığım durum, frenlerin aşırı ısınması durumudur. Ona cevaben yazdım. Halk arasındaki ismiyle fren boşalması ya da patlaması.

    Onun dışında fren hortumları patlayabilir çatlayabilir. Bu durumda ikinci devre çalışır o da devre dışı kalırsa, bildiğimiz bütün duaları okuyabiliriz. Yazdıklarınız doğrudur yani.


    Tamam anlaştık. Aslında diğer arkadaşlar da aynı şeylerden bahsediyorlar ama kavramları algılayış biçiminiz biraz farklı sanırım ondan anlaşmazlık oldu başta.

    Şu aşırı ısınma sonucu olan olay bildiğim kadarıyla "şişme" dir. Patlama ya da boşalma değil.
    Boşalma tabiri yine hissizleşen fren pedalı sebebiyle bazıları tarafından kullanılıyor. Problem değil.

    Neyse ilginize teşekkürler, kırıcı olduysam affola.
    Kolay gelsin.




  • fren patlarsa ne olur:şimdi fren patlarmı boşalırmı vs.kısır döngüsüne girmeden;çünkü herkes fren patlamasının ne olduğunu birazcıkda olsa biliyor....
    hezerfen amca derki:EN BÜYÜK FREN PATLAMA OLAYI PANİKTİR...PEDAL DİBE YAPIŞTI ESKİDEN ÇOK OLURDU ŞİMDİ ARAÇLARDA PEK OLMUYOR...nedeni tesisatta kullanılan malzeme hem kalite hem sağlamlık yönünden çok değişti...
    birde buna ÖN-ARKA FRENLERİN AYRILMASI EKLENİRSE(BİRİ patlayınca diğeri devreye girer)fren sistemleri kolay arıza yapmıyor....tabii biz arıza yaptırtmazsak....
    şimdi:frenimiz boşaldı-patladı önce:KESİN PANİK YOK(panik düşüneceklerimizi bozar-zannedersem yüksek adrenalin -o da beynin felç olması gibi bir şey-).
    panik yok:çok pompalamak yok(pedalı)bileşik kap sistemi ile çalışan merkezin bazen ayıracı dipte oluyor ve diğer hazneyide boşaltıyor)
    FRENİMİZ TUTMADI.EL FRENİ YARDIMI İLE VE OTOMATİK OLMAYAN ARAÇLARDA VİTES TEDRİCİ KÜÇÜLTEREK(öyle bire çekmek-geriye takmak gibi şehir efsanelerinden uzak durun)ki ÖNÜMÜZ BOŞSA TABİİ ARACI DURDURURUZ..
    HA YAPACAK YOLUMUZ YOK BU DURUMDA KENDİMİZE VE BAŞKALARINA ZARAR VERMEDEN VEYA ENAZ ZARARLA OLAYI GEÇİŞTİRMEK İÇİN HİÇ PATLAMAYAN FREN OLAN BARİYERLERDEN VEYA YUMUŞAK TÜMSEKLERDEN FAYDALANMALIYIZ..
    el frenini çekerken dikkat edilmesi gereken kızaklatırmamaya çalışmak ve direksiyonla çok oynamamak çünkü işin içinde birde SPİN var.arkadan gelen araca yem oluruz.
    herşeyi öğrenmenin yolu çok tekrar ve çalışmadan geçer butür olağanüstü durumlar için müsait ortamlarda kendi kendinize "TEMRİN"yapmak pratiği geliştirir.
    BARIŞTA ALDIĞIMIZ EĞİTİMLE ŞAVAŞA HAZIR OLURUZ....
    hepinize keyifli ve kazasız sürüşler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakomat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Kesin kobra takibindeki sahne geldi aklına.Orda gaz telide takıdlığı için araba durmuyordu sanırım.

    Allah korusun frenim patlasa vitesi çat diye 1 e çekerim sonrada el freniyle yavaşlamaya çalışırım.

    hocam eğer süratin 100 km/s ve üzeri falansa bi 10 kişi daha lazım size destek verip vitesi çat diye 1 e çekmek için

    Hocam 100 üzeri hızla bile 1 e çekebilirsiniz. Debriyaja bastığınızda vites boştadır istediğiniz yere çekip bırakabilirsiniz. Motor kendini kasar, siz cama yapışırsınız, motor ve şanzuman zarar görebilir o kadar.

    Eşime öğretirken, 3 e çekmesi gereken yerde 1 e takmıştı. Yanındaydım ve hemen vitesi boşa çektim. Ama araba resmen kasmıştı kendini.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vüsal

    Bu konuyu okuduktan sonra ehliyetim.olmasina ragmen bir mok bilmedigimi farkettim ve utaniyorum.Ya sizin bildikleriniz cok fazla yada ben birsey bilmiyormusum.

    İlahi kardeşim, güldürdün ya beni Allah da seni güldürsün.

    Hiç birimizin her şeyi bildiği yok. Hepimiz tecrübelerimizi paylaşıp bir şeyler öğreniyoruz, forum bunun için var.

    İyi geceler
  • "Tartışmanızı bölüyorum ama çapraz fren sistemi 92 model lada samaradan tut günümüz modellerine kadar var, yaygın bir sistem diye biliyorum ben"
    **************************
    hangi lada modelinde "ÇAPRAZ FREN "var...sağır duymaz uydurur....hani bilmediğim bir araç olsa gam yemeyeceğim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ogün®

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Benim o mesajımda yazdığım durum, frenlerin aşırı ısınması durumudur. Ona cevaben yazdım. Halk arasındaki ismiyle fren boşalması ya da patlaması.

    Onun dışında fren hortumları patlayabilir çatlayabilir. Bu durumda ikinci devre çalışır o da devre dışı kalırsa, bildiğimiz bütün duaları okuyabiliriz. Yazdıklarınız doğrudur yani.


    Tamam anlaştık. Aslında diğer arkadaşlar da aynı şeylerden bahsediyorlar ama kavramları algılayış biçiminiz biraz farklı sanırım ondan anlaşmazlık oldu başta.

    Şu aşırı ısınma sonucu olan olay bildiğim kadarıyla "şişme" dir. Patlama ya da boşalma değil.
    Boşalma tabiri yine hissizleşen fren pedalı sebebiyle bazıları tarafından kullanılıyor. Problem değil.

    Neyse ilginize teşekkürler, kırıcı olduysam affola.
    Kolay gelsin.

    Bu kavramların kullanımı oldukça karışık. Hepsi birbiri yerine kullanılabiliyor. Ayırmak gerekirse ;

    Fren Patlaması/Boşalması :
    Fren hidrolik hortumları patlar ve ya çatlar (fren hidroliği ya tamamen ya da kısmen boşalır.) , fren pedalında boşluk oluşur. Ya da herhangi bir nedenle fren sistemi tamamen ya da kısmen devre dışı kalır. Bu durumda ya frenleme kısmen sağlanır, ya da hiç frenleme sağlanamaz (Arıza durumuna ve boyutune göre değişir.).

    Fren Şişmesi :
    Aşırı ısınmadan dolayı kampana frendeki balataların sürtünme katsayısı azalır ve frenleme sağlanamaz (Yukarıdaki mesajlardan birinde anlattım). Bu durumda frenleme çok düşük miktarda olur ve yeterli değildir. Uzun yokuş inişlerinde yüklü kamyonlarda frenin çok kullanılması sonucu meydana gelir.

    İlginize ben teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsnlky

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    kimse otomatik vitesi sormamış otomatik viteste ne halt yiyeceğiz 3 kulfallah 1 elham okuyalım kaderimize gidelim

    bende otomatik vitesi merak ediyorum hocam

    Oto. vitesli arabada fren patlarsa ne olur, bilmiyorum ama, oto. vitesli arabayı hareket halinde iken yanlışlıkla geri vitese geçirdim. Hiç bir tepki vermedi araba. Aynen yola devam etti. Zaten iki saniye filan kaldı geri viteste.

    Araba BMW 5.20İ idi.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.