Şimdi Ara

FREN İZİNDEN ARAÇ HIZI HESAP EDİLEBİLİR Mİ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
45.532
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: AuToBaN

    Bence hesaplanamaz çünkü önemli frenin araca uyguladağı negativ ivmedir.Yani bir megane 100 kmh/h hızla giderken panik frende 37 metrede duruyorsa bir lamborgini gallardo 100kmh/h hızla panik frende 22 metrede durabilmektedir yani lamborghinnin yaptığı fren izi 22 metre meganın yaptığı fren izi 37 metre olucaktır ama hızla farklşı olucaktır.
    Ben böyle düşünüyorum yanlışsa açıklayın.



    gallardo yavaş dursun 22 metrede..
  • Arkadaşlar bilirkişi inceleme yaparken fren izlerine bakar yol şarylarına bakar arabadaki hasara bakar sürücünün ifadesinede başvurulur görgü şahitleri vurduğu yerdeki oluşan hasar (bu bir cisim veya canlı olabilir) aracı inceler tahmini bir yargıya varır kesın bir şey tabıkı bulamaz ama gerçeğe çok yakın tahminleri verir sadece fren izini varsayarsanız karar vermek için gerekli olan kanıtlar var olmadığından bilirkişi karar veremeye bilir.

    ama bir raporda bir sürü faktör var
    sürücünün ifadesi
    -görgü şahitleri-varsayolcular
    -yoldurumu-çarptığı yerde ve araçta oluşan hasar(bu size cok yardımcı olabılır)
    -aracın kabiliyeti(bir kamyonla bir otomobıl aynı mesafede duramaz ve hasar şiddeti farklıdır)
    vs bunun gibi ama son model araçlarda kaza anında km ler sabıtlenıyor yanı 200km ,ile duvara gırsenız km 200 de takılı kalıyor artık bu da bilir kişiye çok yardımcı oluyor.
    bunların sonucunda 8 puan uzerınden değerleme yapılır 8de kaç suçlu olduğu bulunmaya çalısılır fren izi sadece bir faktördür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PRODRİVER -- 10 Nisan 2007; 13:40:46 >
  • yanlızca fren izinden hız hesabı tam olarak yapılamaz çünkü bu hesapta çok parametre var.
    sonuçta kaba bir hesapla kaza tutanakları yazıldığını biliyorum.

    ama dersenizki bütün parametreler değerlendirilerek bir hız ortaya konurmu diye bu konuda iyi bir hesap yaklaşık sonuç verebilir.
    yinede her halükarda elimizde olması gereken doneler öyle kolayca hesaplanacak cinsten şeyler değil.
    mesela yol ile lastik arasındaki sürtünme tutunma direnci bile bulunabilir. sonuçta lastik halendaha aracın üstünde ve zemin halen daha aynı kalmak şartıyla.
  • izler:

    normal seyir izi: aracın normal seyir halinde iken yol üzerinde meydana getirdiği izlerdir.

    fren izi:araç normal olarak seyrederken tekerleklere fren tatbik edilince sıkışan tekerleğin yer sathının mukavemeti ile karşılaşmasından dolayı normal seyir izine kıyasla biraz daha geniş olan tekerek izidir.

    kayma izi:tekerlekler tam olarak kitlenip taşıt kaymaya başladıktan sonra lastik genişliklerince kaplama üzerinde görülen ve devamlılık gösteren izlerdir.

    fren izi ile ilgili hususlar:


    fren mesafesi:normal olarak intibak anında şoförün fren yapmaya başladığı anda meydana gelen fren izi ile kayma izinin toplamını ifade eder.

    duruş mesafesi:sürücünün tehlikeyi görüp intibak edinceye kadar olan zamanda alınan yol ile fren mesafesinin toplamına denir.bu mesafe sürücünün tehlikeyi görerek reaksiyon gösterip intibak ederek frenlemeye başlayıp aracı durduruncaya kadar aldığı yolu ifade eder. bu yolu katedinceye kadar geçen zamana duruş zamanı denir. duruş mesafesi,seyir izi,fren izi ve kayma izinin toplamına eşit olur.

    reaksiyon zamanı:vasıta sürücüsünün tehlikeyi gördükten sonra duruma uyup ayağını gaz pedalından çekerek frene basması anına kadar geçen zamana denir.reaksiyon zamanı normal bir insanda 0,75 saniye olarak kabul edilir.bu zaman zarfında alınan yol ''0,75 V'' olur.(V burada hızdır.)
    i
    ntibak zamanı: sürücünün fren pedalına basması ile tekerleklerdeki frenin başlaması anına kadar geçen zamana denir.

    intibak zamanı: hidrolik frenlerde 0,10 - 0,20 saniye
    havalı frenlerde 0,20 - 0,60 saniye arasında değişir.
    bundan sonra frenleme başlar.
    hidrolik frenlerde (0,10 - 0,20)V
    havalı frenlerde (0,20 - 0,60)V

    hız(km/s) / intibak mesafesi(m) / fren mesafesi(m) / duruş mesafesi(m)

    20 / 4 / 3 / 7
    30 / 6 / 6 / 12
    40 / 8 / 10 / 18
    50 / 11 / 16 / 27
    60 / 13 / 23 / 36
    70 / 15 / 31 / 46
    80 / 17 / 41 / 58
    90 / 19 / 53 / 72
    100 / 21 / 65 / 86
    120 / 25 / 94 / 119


    gayet güzel ve doğru olarak hesaplanır bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hassimendifer -- 10 Nisan 2007; 22:06:38 >
  • iyide şoför 120 ile giderkende frene basıp 22 metre iz bırakıp çarpabilir yada 80 km hızla giderkende frene basıp 22 metre iz çıkarıp çarpabilir. işte karşıda oluşan hasar bu yönden önemli bence. tabi diğer koşullarda.
  • Abi ellerinde bir tablo var, ona gore fren izini olcup tablodan bakiyolar haa hizi buymus diyolar
  • gördüğüm en teknik ve güzel açıklama .Pratikte bu şekilde tablolardan yararlanılır.Mühendislik seçimlerimizde bizler öyle yapmıyor muyuz.Kim okuldaki formülleri falan kullanıyor.gerçek hayatta birikmiş birimlerinlerin tabloları ve bilgisayar tabloları kullanılmakta.halen rulmanları kataloglardan seçiyoruz.Hesabını kaç kişi hatırlıyor?, mühendislik okuyanlar hariç.

    quote:

    Orjinalden alıntı: hassimendifer

    izler:

    normal seyir izi: aracın normal seyir halinde iken yol üzerinde meydana getirdiği izlerdir.

    fren izi:araç normal olarak seyrederken tekerleklere fren tatbik edilince sıkışan tekerleğin yer sathının mukavemeti ile karşılaşmasından dolayı normal seyir izine kıyasla biraz daha geniş olan tekerek izidir.

    kayma izi:tekerlekler tam olarak kitlenip taşıt kaymaya başladıktan sonra lastik genişliklerince kaplama üzerinde görülen ve devamlılık gösteren izlerdir.

    fren izi ile ilgili hususlar:


    fren mesafesi:normal olarak intibak anında şoförün fren yapmaya başladığı anda meydana gelen fren izi ile kayma izinin toplamını ifade eder.

    duruş mesafesi:sürücünün tehlikeyi görüp intibak edinceye kadar olan zamanda alınan yol ile fren mesafesinin toplamına denir.bu mesafe sürücünün tehlikeyi görerek reaksiyon gösterip intibak ederek frenlemeye başlayıp aracı durduruncaya kadar aldığı yolu ifade eder. bu yolu katedinceye kadar geçen zamana duruş zamanı denir. duruş mesafesi,seyir izi,fren izi ve kayma izinin toplamına eşit olur.

    reaksiyon zamanı:vasıta sürücüsünün tehlikeyi gördükten sonra duruma uyup ayağını gaz pedalından çekerek frene basması anına kadar geçen zamana denir.reaksiyon zamanı normal bir insanda 0,75 saniye olarak kabul edilir.bu zaman zarfında alınan yol ''0,75 V'' olur.(V burada hızdır.)
    i
    ntibak zamanı: sürücünün fren pedalına basması ile tekerleklerdeki frenin başlaması anına kadar geçen zamana denir.

    intibak zamanı: hidrolik frenlerde 0,10 - 0,20 saniye
    havalı frenlerde 0,20 - 0,60 saniye arasında değişir.
    bundan sonra frenleme başlar.
    hidrolik frenlerde (0,10 - 0,20)V
    havalı frenlerde (0,20 - 0,60)V

    hız(km/s) / intibak mesafesi(m) / fren mesafesi(m) / duruş mesafesi(m)

    20 / 4 / 3 / 7
    30 / 6 / 6 / 12
    40 / 8 / 10 / 18
    50 / 11 / 16 / 27
    60 / 13 / 23 / 36
    70 / 15 / 31 / 46
    80 / 17 / 41 / 58
    90 / 19 / 53 / 72
    100 / 21 / 65 / 86
    120 / 25 / 94 / 119


    gayet güzel ve doğru olarak hesaplanır bence
  • Sevgili Arkadaşlar
    Yazmış oldunuz yazılar gerçekten yazılar iyi Ama işi gerçeği şudur.Fren İazlerinden aracın hızı çıkar bunun için bilimsel çalışmalar yapılır hatta yaya kazalarında fren mesafesi olmasa dahi yayaların üzerinde aracın bıraktığı etkilere dayanarak aracın hızı çıkar.Yaya kazalarında ve motorsiklet bisiklet, ve yoldan çıkmalarda hesaplamalarda net hız hesab söyledir. V:16Vd.f yani bahadır arkadaşımızın aracı 22 metre fren izi bıraktıysa V:16Vo.65*22 oda yaklaşık arakadaşımızın hızı en az 60 km tabii bunu yukarda dediğim kazalarda iki aracın çarpışması için kullanacak teknik ise kinetik enerji forumüllü ile yukardaki hız formullü ile olluşur.Bahadır arkadaşımıza olayı detayı anlatmadığında bu kazada kendisinin kaza oranı için gerekli bilgiyi sağlıklı veremiyorum şayet kaza dönüş kurralığından kaynaklanıyorsa 53-1-b ve doğrultu değ manv yanlış yapmak kurallığını ihlal etmek kurallığını ihlal etmiştir.Trafik kazalarında bilirkişiler artık 8-8 kusur vermiyorlar ve kazaya bakan trf polisleride artık bu kusur oranını mahkeme veriyor.
    Arkadaşımızın birtanesi değerli hocalarımızdan bir kaza raporu göndermiş.Bu kaza raporu gerçekten güzel bir bilirkişi kaza raporlarıdır bu kazada sadece yol virajında çarpması neticesinde merkez kaç kuvvetine maruz kalarak aracının hesaplaması yapılmıştır.Sizlere şunu söylemek istiyorum aracların devrilmedeki hızlarını tutun da direği ne kadar şiddetine karşı hesaplamalar yapılmaktadır.Sevgili bahadır trafik kaza raporu eğer seni haksızlık yapıldığını düşünüyorsan sulh ceza mahkemesine itiraz edebilirsin .Ayrıca bana kaza raporun kısa özetini email olarak yada foruma yazarsan sevinirim kaza tek taraflı veya çift taraflımı olduğunuda belirtilsen sevinirim arkkadaşlara trafik konusundan her konuda yardımcı olurum web sayfalarımız aşağıda sayfada n ulaşabilirsiniz
    www.trafiklive.azbuz.com
    www.trafiklive.blogcu.co
    www.trafik.yapsan.com
    www.trafiklife.com.tr

    trafik kazaları ve trafik kuralları ile ilgili forumumuz
    http trafik.akada.com.tr.
    msn:hakkiergun9@hotmail.com
  • tesekkurler bu guzel bilgilerde emegi gecen herkese.

    peki arkadaslar taxi filminde idi yanilmiyorsam.aracin lastik izlerinin asfaltta ellnerek kokusu aliniyor yani koklaniyor ve aracin yeni gecip gecmedigini ne kadar uzaklasmis oldugu tahmin ediliyor

    bunun tutarli bir yani var midir?gercekten boyle biseyi anlamak mumkun mu yoksa sadece FILM icabi mi?
  • Bunun hiç uygulanmayacğı kesin. Belki ilk 1-2 saat için bir ipucu verebilir.

    Ne kadar zaman önce geçtiği konusunda lastik izinin yüzeyinin durumu önemli olabilir belki. Hiç tozlanmamışsa yeni geçmiştir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bahadr

    Merhaba arkadaşlar.Bir trafik kazasında araç çarpmadan önce yolda 22 m fren izi bırakmışsa bu arabanın hızı hesap edilebilir mi?Yol sıcak asfalt dediğimiz düzgün bir yol ve araba sola doğru dönüş yapacagı sırada kaza yapıyor frene de o sırada basıyor.

    Araç 1992 model binek otomobil(abs filan yok yani ), araçta herhangi bir arıza yok,hava yağışlı değil,şehiriçi trafik lambalarının olduğu bir kavşakta meydana geliyor kaza.Bunları yazmayı unutmuşum.



    evet
  • o kadar çok değişken var ki
    ancak karmaşık hesaplarla
    tek aracın parametreleri
    girilerek yaklaşık bir hesap yapılabilir.
    genel olarak yok 30 m fren izi var,hız
    100kmh dır gibi bir hesap çok dogru olmaz.
  • sadece fren izi yetmiyor
  • konuyu hortlatıyorum ama bu bilgileri inş mühendislerinden ögrenebilirsiniz :) çok ilginc ama bende bir inş müh. son sınıf ogrencisiyim.Karayolu tasarım dersinde ayrıntısıyla alıyorsunuz bu bilgiyi . Şimdi bir araç bir yaya vurma teşebbüsünde bulunuyor . Bu vurma arası geçen mesafe 2 materyalden oluşur. 1. cisi intikal reaksiyon süresi dedikleri görme - algılama ve frene basma mesafesidir .Avrupada filan ort. 1.5 sn alınır .Ülkemizde 2.5 sn :) Bildigimiz X=VxT denkleminde elde edilir.

    2.cisi ise aracın durma mesafesi . Bu aracın teknik bilgilerine yolun sürtünme katsayısına baglıdır . Bunuda bizler son hızı sıfır kabul ettimizde V^2 / (254.2 (f+-g)) formulunde rahatlıkla hesaplıyabiliriz. Bunada fren izi deriz. Fren izi + intikal reaksiyon = total'deki mesafeyi verir. Çok kaba taslakt hesaptır inkar etmiyoruz.Ziraa yolun sürtünme katsayısı ,Sizlerinde yazdıgı gibi ABS araç filan olunca fren izi çıkarmaz gibi dataları'da işin icine katarak hesap yapılmalıdır. Standart sapması oldukca yuksek ... :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PRODRİVER

    Arkadaşlar bilirkişi inceleme yaparken fren izlerine bakar yol şarylarına bakar arabadaki hasara bakar sürücünün ifadesinede başvurulur görgü şahitleri vurduğu yerdeki oluşan hasar (bu bir cisim veya canlı olabilir) aracı inceler tahmini bir yargıya varır kesın bir şey tabıkı bulamaz ama gerçeğe çok yakın tahminleri verir sadece fren izini varsayarsanız karar vermek için gerekli olan kanıtlar var olmadığından bilirkişi karar veremeye bilir.

    ama bir raporda bir sürü faktör var
    sürücünün ifadesi
    -görgü şahitleri-varsayolcular
    -yoldurumu-çarptığı yerde ve araçta oluşan hasar(bu size cok yardımcı olabılır)
    -aracın kabiliyeti(bir kamyonla bir otomobıl aynı mesafede duramaz ve hasar şiddeti farklıdır)
    vs bunun gibi ama son model araçlarda kaza anında km ler sabıtlenıyor yanı 200km ,ile duvara gırsenız km 200 de takılı kalıyor artık bu da bilir kişiye çok yardımcı oluyor.
    bunların sonucunda 8 puan uzerınden değerleme yapılır 8de kaç suçlu olduğu bulunmaya çalısılır fren izi sadece bir faktördür.

    Aynen, Araç Fren izi bir İndikasyon/Veri/Gösterge dir. Tek başına değil bir bütünlük içinde değerlidir. Buna saçma demek de bir o kadar saçmadır.

    Bir Mühendis olarak nasıl ki bir çok olguyu farklı parametreleri değerlendirerek sonuca bağlıyorsam, bir kazayı araştıran da bunu bu şekilde dikkate almalıdır.

    Fren izi mesafesini incelerken,

    Yolun, Lastiğin desenine bağlı sürtünme katsayısını, ABS olup olmadığını, aracın ağırlığını, Lastiğin ölçüsünü, Yolun eğimini, yağış olup olmadığını dikkate alması gerekir. Tek başına bir ölçüt değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sallaso -- 30 Ocak 2015; 16:48:03 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.