Şimdi Ara

FORD FOCUS ZETEC-S ile ilgili bilgi ve deneyimlerinizi baylaşalım.(eski kasa) (169. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
4.681
Cevap
8
Favori
426.776
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 333
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 53
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 gün 10 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 62
  • Favoriye Eklediklerim 8
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • okyaypay (674 mesaj) ozyurek (297 mesaj) topolojikemre (280 mesaj) karenin (198 mesaj) xenox (183 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (30 mesaj) Mobil (3 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • teşekkürle,merak etmiştim sizlerdede motor üzerindeki numaradan önceki harfler ruhsatta varmı diye
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Bülent Şengönül

    Arkadaşlar hepinize merhaba...06 ds nerede yaşıyorsun bilmiyorum ama geçenlerde benimde aynı egzost sorunum vardı hemde iki susturucu birden! Ford un şubat kampanyasından istifade etmek için Erzurum da degiştirttim ..Biraz pahalı oldu farkındayım ama 240 ytl ye 9 taksit yaptılar..10 gün sonrada telefonla bir şikayetim olup olmadıgını eger memnun degilsem ücretsiz kontrol ve tamirat yapacaklarını söylemişlerdi....eger Ankarada yaşıyorsan daha uygun halledebilirsin gibime geliyor..


    Tesekkurler ılgın ıcın.. Ankarada ikiler özel servıste bana hemen hemen aynı fıyatı verdıler.. Ayrıca bı eksozcuya gıtmedım burda sormak ıcın.. Arkadaslar eksozcuda degıstırmeye karar verırsem ne onerırsınız marka olarak?? Makay ya da Matay orjınalı dıye duymustum ama bılen ya da degıstıren arkadaslar varsa bılgı verırse sevınırım.. Bıde orta susturucu patlak dedıler ıstersen kesıp sade orayı degıstırelım 120 ye 15 20 de ıscılık olur dedıler ama eger ortanın omru dolduysa yakında son susturucunun da omru dolar gıbı gelıyo bana.. Ne dersınız bu kaynak ısını deneyen var mı??
    Arkadaslar bı de bu susturucunun ıcının bosalmıs olması arabanın cekısını ve yakıtı etkıler mı sonucta patlak yok ama bana psıkolojık olarak belkı de cekıs dusmus gıbı geldı..
    Son bısey arkadaslar ford servıslerı gazlı arabalara bakım yapmıyo dıye duydum var mı bole bıseyın aslı??? Yanı bana ankara tur oto da gaz taktırmadan once bakmıyoz demıslerdı gazlı arabalara acaba hepsı mı aynı???




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 06DS


    Son bısey arkadaslar ford servıslerı gazlı arabalara bakım yapmıyo dıye duydum var mı bole bıseyın aslı??? Yanı bana ankara tur oto da gaz taktırmadan once bakmıyoz demıslerdı gazlı arabalara acaba hepsı mı aynı???


    Evet burada da aynı ( Nevşehir ) Şubat tatilinde İzmit'e gittiğimde orda da sormuştum. Aynı bilgiyi verdiler.
    Saygılar.
  • patlak olmasa da susturucunun içinin boşalması çekişi ve yakıtı etkiliyor. susturucunun içi boşalmamışsa ve sadece delik varsa gönül rahatlığıyla yaptır kaynağı gitsin yenisi gibi oluyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: 06DS


    quote:

    Orjinalden alıntı: Bülent Şengönül

    Arkadaşlar hepinize merhaba...06 ds nerede yaşıyorsun bilmiyorum ama geçenlerde benimde aynı egzost sorunum vardı hemde iki susturucu birden! Ford un şubat kampanyasından istifade etmek için Erzurum da degiştirttim ..Biraz pahalı oldu farkındayım ama 240 ytl ye 9 taksit yaptılar..10 gün sonrada telefonla bir şikayetim olup olmadıgını eger memnun degilsem ücretsiz kontrol ve tamirat yapacaklarını söylemişlerdi....eger Ankarada yaşıyorsan daha uygun halledebilirsin gibime geliyor..


    Tesekkurler ılgın ıcın.. Ankarada ikiler özel servıste bana hemen hemen aynı fıyatı verdıler.. Ayrıca bı eksozcuya gıtmedım burda sormak ıcın.. Arkadaslar eksozcuda degıstırmeye karar verırsem ne onerırsınız marka olarak?? Makay ya da Matay orjınalı dıye duymustum ama bılen ya da degıstıren arkadaslar varsa bılgı verırse sevınırım.. Bıde orta susturucu patlak dedıler ıstersen kesıp sade orayı degıstırelım 120 ye 15 20 de ıscılık olur dedıler ama eger ortanın omru dolduysa yakında son susturucunun da omru dolar gıbı gelıyo bana.. Ne dersınız bu kaynak ısını deneyen var mı??
    Arkadaslar bı de bu susturucunun ıcının bosalmıs olması arabanın cekısını ve yakıtı etkıler mı sonucta patlak yok ama bana psıkolojık olarak belkı de cekıs dusmus gıbı geldı..
    Son bısey arkadaslar ford servıslerı gazlı arabalara bakım yapmıyo dıye duydum var mı bole bıseyın aslı??? Yanı bana ankara tur oto da gaz taktırmadan once bakmıyoz demıslerdı gazlı arabalara acaba hepsı mı aynı???




  • Egzosta patlak olduğunu veya susturucunun içinin boşaldığını nasıl nalayacağız arkadaşlar? Nedir belirtileri? Bizim Focusların egzos sesi zaten oldum olası bir garip geliyor bana, böyle teneke tıngırtısı var gibi... Çekiş falan iyi ama neye göre iyi?

    İkinci bir konu; aracımın vites kolunda problem var mıdır / yada problem çıkar mı diye evhamlandım bugünlerde. Vitese atarken biryerlere hafiften takılıyor gibi hissediyorum. Focusun vites geçişleri böyle de 6 aydır arabama alışamadım mı , yoksa tehlikeli bir durumun habercisi mi bu durum? (Geri vitesin ikinci denemede geçmesi olayını forumdan öğrendik zaten)

    Sağlıcakla kalın...
  • Egzoz'un durumunu anlamak zordur... Egzozcu baksın...

    Vites meselesine gelince: Fazla pimpirikli olmak iyi değildir :)
  • Arkadaşlar hem motor konusunda hem bilgisayar konusunda çok cahilim, şu resimde numaraladığım yerlere ne konulacağını, bunların nerelere ait olduğunu ve konulacak şeyin markasının ne olacağını yazarsanız sevinirim, bir sene 2000 (pörtlek gözlü) corolla kullandım, kaputu bile açmadım ama bu fordu bir kaç yıl kullanmayı düşünüyorum.

     FORD FOCUS ZETEC-S ile ilgili bilgi ve deneyimlerinizi baylaşalım.(eski kasa)
  • Senin kontrol etmen gereken bu dördü...
    Ama motor sağlıklı ise senin işinin düşeceği yer sadece benim işaretlediğim 4 numara...

    1- Motor soğutma sıvısı (antifiriz ve su) mecbur kalırsan normal su eklersin..
    2- Direksiyon hidroliği (hidrolik)
    3- Fren ve debriyaj hidroliği (hidrolik)
    4- Cam yıkama suyu (Mevsimine göre alkollü su veya sadece su+cam sil)

     FORD FOCUS ZETEC-S ile ilgili bilgi ve deneyimlerinizi baylaşalım.(eski kasa)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozyurek -- 12 Mart 2008; 11:26:44 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozyurek

    Senin kontrol etmen gereken bu dördü...
    Ama motor sağlıklı ise senin işinin düşeceği yer sadece benim işaretlediğim 4 numara...

    1- Motor soğutma sıvısı (antifiriz ve su) mecbur kalırsan normal su eklersin..
    2- Direksiyon hidroliği (hidrolik)
    3- Fren ve debriyaj hidroliği (hidrolik)
    4- Cam yıkama suyu (Mevsimine göre alkollü su veya sadece su+cam sil)

     FORD FOCUS ZETEC-S ile ilgili bilgi ve deneyimlerinizi baylaşalım.(eski kasa)


    Allah razı olsun, sizin sitenizi de ziyaret etmiş ve faydalanmıştım, 4 numarayı biliyordum, hidrolik yazdığınız kısımların belli bir markası var mı? yoksa direksiyon hidroliği ve fren debriyaj hidroliği deyip alacak mıyız?




  • arkadaşlar! bu performans düşüklüğü, acaba aracın vites aralıklarının uzun olmasından kaynaklanıyor olabilir mi? motor olarak diğer araçlardan farklı olacağını pek düşünmüyorum. bende de vardı performans düşüklüğü, bujileri değiştirdim. sorun kalmadı. hatta vites aralıklarının uzun olması hoşuma gitti.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozyurek

    Egzoz'un durumunu anlamak zordur... Egzozcu baksın...

    Vites meselesine gelince: Fazla pimpirikli olmak iyi değildir :)



    Araçtan inip egzosa bir kulak verdim, sanki aracım çalışmıyor. Rölantide iken hiç ses gelmiyor. Geçen uzun yolda giderken biraz yüksek devirli kullanayım dedim. O zaman sanki tenekemsi bir ses duyar gibi olmuştum. Sanırım sorun yok, sorun bende.

    Vites meselesinde de sorun bende galiba yaw...

    Allah'a şükür 6 aydır (aldığım günden beri yani) sorunsuzca kullanıyorum aracımı. Böyle sanal sorunlar türetiyorum işte...


    Bir ara yapmıştım... Tutamayacağım kendimi... Yine yapıyorum... (okyaypay bu sefer ne diyeceksin?)
    FOCUS
    FOCUS
    FOCUS
    FOCUS
    FOCUS




  • içi boşalmış egsoz ortalama 3000-3500 d\d ile yokuş aşağı inerken vitesdeyken ayağını gazdan çekince patlama yapar iyi bir kulağın varsa anlayabilirsin. eğer ses 4000-4500 gibi başlıyorsa ve teneke zırıltısı gibiyse katalitik konvertörün bitmiş olma ihtimali var dua et öyle birşey olmasın ve böyle bir şüphen olursa teşhisi serviste koysunlar. egsozcuların çoğu cambaz olduğundan elindeki sağlam konvertörü alıp dandiğini itelemek için bu bitmiş abi derler. servise bir baktır istediğin yere yaptır sonra. ama bu düşük ihtimal çünkü konvertör arızasında motor uyarı lambası yanıyor. focus zaten gürültülü bir araba fazla takma kafana.
    quote:

    Orjinalden alıntı: xenox

    Egzosta patlak olduğunu veya susturucunun içinin boşaldığını nasıl nalayacağız arkadaşlar? Nedir belirtileri? Bizim Focusların egzos sesi zaten oldum olası bir garip geliyor bana, böyle teneke tıngırtısı var gibi... Çekiş falan iyi ama neye göre iyi?

    İkinci bir konu; aracımın vites kolunda problem var mıdır / yada problem çıkar mı diye evhamlandım bugünlerde. Vitese atarken biryerlere hafiften takılıyor gibi hissediyorum. Focusun vites geçişleri böyle de 6 aydır arabama alışamadım mı , yoksa tehlikeli bir durumun habercisi mi bu durum? (Geri vitesin ikinci denemede geçmesi olayını forumdan öğrendik zaten)

    Sağlıcakla kalın...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: xenox

    ? (Geri vitesin ikinci denemede geçmesi olayını forumdan öğrendik zaten)





    bu neymiş ben öğrenemedim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SeRSeRiHaYaT


    quote:

    Orjinalden alıntı: xenox

    ? (Geri vitesin ikinci denemede geçmesi olayını forumdan öğrendik zaten)





    bu neymiş ben öğrenemedim


    Focuslarımızda geri vitese geçişlerde bazen sorun oluyor. İlk seferde geçmeme gibi bir durum söz konusu oluyor. Bu durumda debriyajı bırakıp tekrar basıyoruz ve ikinci denememizde geri vitese rahatça geçiriyoruz. Veya forumdan ikinci bir pratik çözüm de şu: Önce 4'e geçirip sonra ayağımızı kaldırmadan tabi geri vitese geçirmek...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    içi boşalmış egsoz ortalama 3000-3500 d\d ile yokuş aşağı inerken vitesdeyken ayağını gazdan çekince patlama yapar iyi bir kulağın varsa anlayabilirsin. eğer ses 4000-4500 gibi başlıyorsa ve teneke zırıltısı gibiyse katalitik konvertörün bitmiş olma ihtimali var dua et öyle birşey olmasın ve böyle bir şüphen olursa teşhisi serviste koysunlar. egsozcuların çoğu cambaz olduğundan elindeki sağlam konvertörü alıp dandiğini itelemek için bu bitmiş abi derler. servise bir baktır istediğin yere yaptır sonra. ama bu düşük ihtimal çünkü konvertör arızasında motor uyarı lambası yanıyor. focus zaten gürültülü bir araba fazla takma kafana.



    Teşekkürler. İçim rahatladı. Öyle dediğin türden durumlar yok. Allah'a şükür.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: xenox
    Focuslarımızda geri vitese geçişlerde bazen sorun oluyor.

    1.6'larda kullanılan IB5 vites kutusunun kronik sorunudur...
  • Dün ilginç bir şey oldu. Sanırım forumda bahsedilmişti.

    Geri vitese atıp garajımdan çıkmaya çalışırken, vitesi tam geçiremeden ayağımı debiryajdan kaldırmaya başladım sanırım. Bu sırada hafiften bir ses (Gııırç) çıktı. İşte şaşırtıcı durum da bu esnada oldu. Otomatik merkezi kilit devrede benim aracımda. Bu geri vitese geçiş esnasında birden kapılar otomatik kilitlendi. Henüz araba yerinden hareket bile etmemişti. İlginç geldi bana. Başınıza geldi mi böyle bir durum?
  • Bir de sorum var.

    Teybin ekranında sürekli saatin görünmesini istiyorum. Bu mümkün mü?
  • Amerikadan, amerikan tarzı teyp alman lazım...
    Bizim teyplerde mümkün değil...
  • Peh... Az yukarıdaki saate bakıveririm.

    Bir önceki durum hakkında ne dersin ozyurek? Geri viteste otomatik merkezi kilit olayı? (hareketsizken)
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.