Şimdi Ara

FOCUS'A LPG TAKTIRANLAR VE TAKTIRACAKLAR.. (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
225
Cevap
0
Favori
46.678
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustafatufekci

    bu arada ağzınla çoğu firmanın garantisine br şey olmadan brc taktırğını söylüyorsun
    fiat hundai cevrolet bir iki marka daha vardı sanırım brcli lpg li araç satıyor


    tmm canım söylüyorum takıyorlar ama benim zamanımda yokdu sanırım olsada değişmezdim focus a
  • S.A. arkadaşlar konuyu en başından itibaren okudum ve gördüğüm yakıtlara hayranlıkla baktım hep :)) bende bu aralar lpg takdırmayı düşünüyorum ve hangisini taktırayım diye çok kararsız kaldım vogas dual lpg baya güzel gibi ama yeni olduğu için güvenemiyorum brc ye gelincede fiyatlar çok yüksek bu arada bende 2001 focus trend spord 2.0 var biraz oynanmış bi halde (hava filtresi, chip vs.) yakıta gelince depo 55 lt ve full olduğunda max. 450 km görmüşümdür heralde yada şöyle diyeyim 50 tl 95 oktan aldım ışık yandığında şuan 120 km oldu ve ışık yine yandı düşünün artık siz yakıtı :)) şuana kadar hep performans farkedicek diye taktırmaktan çekindim ama öyle bişey yok diyor herkez bu yüzden taktırmayı düşünüyorum. lpg taktırsam sizce ne kadar düşer yakıtım ve siz hangi markayı tavsiye edersiniz?
  • daha öncede söylediğimiz gibi lpg de performans düşüklüğü hissedilmiyor..ancak 2.0 araçda farkedebilir bunun içinde gaz ayarı daha fazla açılır ve çekiş ona göre artar..tabi bunla doğru orantılı olarak yakıtta artar..tahminimce %30 ile %40 arasında bir yakıt tasarrufunuz olur...
    marka size kalmış brc aslında o kadar pahalı değil bu da şehirlere göre değişiyor..ama şu anda focusda kullanılan en fazla brc gibi gözüküyor çok ciddi sorunlar yaşayanda burda olmadı..
  • SELAMLAR ARKADAŞLAR 1.6 HDI 110 BEYGİR OTOMATİK FOCUSU OLUPTA ŞANZIMAN SORUNU YAŞAMAYAN ARKADAŞLARIMIZ VARMI YAZARLARSA SEVİNİRİM BİR YAKIN DOSTUMUZDA VAR PROBLEMLİ ÜRETİMDEN KALKTI DİYE BİLİYORUM BU MODELİ DAHA ÜRETİLMİYOR.YAKIN BİR ARKADAŞIM ALMAK İSTİYORDA ACABA TÜM SERİDE BU PROBLEM MEVCUTMU YARDIMLARINIZ İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM..
  • tdci cvt mi ? hdi otomatik forda yok :D
  • 109 hp lik tdci den bahsediyorsunuz sanırım ama o araçların çoğu servise çağrıldı bi düzenleme yapıldı diye biliyorum..
  • geri çağırma yok fordda sadece garanti kapsamında iken şanzıman arızasıyla servise giderseniz ford şanzımana ömür boyu garanti uyguluyor (tabi bu her serviste uygulanmıyor otosan belirli servisleri gösteriyor) tabi bunu ben forumlardan duydum ne kadr doğru bilemem
  • evet arkadaşlar yeni taktıracak olanlara ne oldu vazmıgeçtiler
  • yok vazgeçmedimde hala kafamda soru işaretleri var mesela motor ömrünü azaltması gibi onun dışında performansta falan pek soru işareti kalmadı kafamda birde taktıracağım yer konusunda soru işaretleri var brc nin bir sürü servisi var ama en iyisi en ustası hangisidir yada hepsi aynımıdır ustalıkla bi işimiz varmı gibi sorular dolanıyo açıkcası hala kafamda :(
  • brc için 2a çatısında bir servis bulun ömürden yer diyolar bakalım ömrü ne zaman bitecek :D
  • ömür meselesinde tartışmamız gereksiz bence.. ben 1 seneye kadar taksi yapacağım bu kadar endişelen miyorum..
  • Arkadaşlar merhaba.Bende yeni bir focus aldım.Daha 800 kmde.Ford focus trend sedan.Fiyatı uygun bir araba aldım.Buna rağmen bayağı bir borca girdim.Daha önce Escort kullanıyordum.Escorta ekogaz taktırmıştım.Yaklaşık 20000 km lpg ile bindim.Lpgden kaynaklanan bir sorun yaşamadım.Az yakan bir araçtı.Zetec motoru vardı.Artık focusum var.Bu arabaya tüp taktıracam.Daha çok yeni,en az bir yıl kullanmak istiyorum garantili.Ben galiba BRC taktıracağım.Araştırdığım kadarı ile BRC de sadece arıza ışığı yanması sorunu oluyormuş.Onuda gideriyorlarmış.Yakınlarda iyi bir usta bulmam lazım şimdi onu araştırıyorum.
  • arıza lambası yanması diye bir olay yok o kötü ustanın beceriksizliğidir
  • ben ustama çok araç götürdüm hiç birinin ışığı yanmadı bilen usta lazım....yoksa hepsinde yanabilir..
  • Konuyu hortlatalım bakalım.

    2 aydır forumu takip ediyorum, hayret bu başlığı yeni buldum. Keşke daha önce okusaydım.
    Neyse baştan anlatayım. Çektiğimi siz anlayın.
    4 ay önce 2001 focus sedan ambiante+gp araç aldım. 95000 kmde.
    Benim için tam kriter değildi ama üzerinde eski sistem omw lpg vardı. Ustaya arabayı gösterdim. "Patlama yapıyor mu" diye sordu. "Yok, 30000 de bujileri değiştiriyom, bişey olmuyo dedi".
    Başka bir ustada manifolt patlatabilir çünkü plastik dedi. Ben arabayı beğendiğim için herşeye rağmen aldım. Bu arabayı bulana kadar daha başıma neler geldi anlatsam 2 nci el araçtan soğursunuz vallaha(merak eden varsa sonra anlatırım). "Şerefsiz İbo" ( o iğrenç arabayı satmış ya alan adam üzülürüm)

    Arabayı kullanırken şöyle birşey oluyordu, yanlış viteste isen, mesela sağa dönecem, normalde benzinde 3 ncü viteste sorun olmazken lpg de bir patlama sesi oluyor ben de 2 ye düşüyordum. Önemsemedim çok fazla. Sonra birgün yeşilde kalkarken önüme biri atlayınca aracı stop ettirdim ama aracı tekrar çalıştırınca tekledi araba. Aha dedim manifolt gitti. en az 500 ytl masraf var. Araba benzinde zaten düzgün çalışmıyor. Rölantide stop etmeye başlamıştı. Sabah komşu ile paşa paşa ustaya gittik. Ben ustanın gözünün içine bakıyorum "300 e filan kurtarırmıyız, taksit olur mu diye". Bobin gitmiş dedi. Dedim bobin ne, kaç para. Parçayı söktü gittim 80 liraya orjinal motocraft bobini aldım 20 lira da o aldı 100 liraya kurtardım(yanılmışım) Artık kullanıma dikkat ediyordum, viteslere falan. 2 hafta önce niğde ye giderken araba 4ncü 5nci viteste hafif zorlanıyordu. Hatta yokuşlarda 2 nci vitese bile düşmek zorunda kaldım benzine geçiyordum ondan dolayı( bu arada benzin sorununu da hallettirdim. plastik bir parça var havalandırma kanalları üzerinde, patlama yapınca lpg o plastik yerinden oynuyor, kanallar ortaya çıkıyor ve araba benzin rolantisini ayarlayamıyor, o plastiği tekrar düzeltince en ufak sorun yok. yani pat sesini duyunca arabadan in, kaputu aç, plastiği düzelt yol devam ) Neyse niğdede ustaya götürdüm herhalde gaz ayarı falan dedim. Usta açtı bir ayara yaptı, dedim niye olur. "Abi illere göre ayar değişir, sen ankaraya gidince tekrar ayar yaptır" dedi. neyse 5 liaraya hallettik işi. Ankaraya dönerken farkettim aynı olay devam ediyor.
    Doğru ustaya "Bobin gitmiş" e yuh dedim nasıl bir bobinmiş bu ya. gittim 80 liraya bobin aldım, taktık bobini. Sürpriz: bobin sağlammış aslında. E nerede sorun, buji kablosunda çıktı bu sefer. Yine lpg yapar bunu dedi. 150 tl 4 tane kablo, buna da yuh. Usta elindeki eski parçaları kurcaladı bir tane uzun da olsa taktı kablo 25 lira verdim, tam düzelmedi ama sankş daha iyi gibi ve lpg düğmesine bir daha açmamak üzere benzine geçirdim.

    Baktım bu sefer de benzine para yetmeyecek , işyerim 25 km her gün en az 60 km yol yapıyorum. Ustam bana "değiştirmeyi düşünürsen haberimiz olsun" dedi. Gittim tekrar ver bakalım şu adresi dedim. atiker bayisine gittim. Konuştuk, oldukça ilgili davrandılar. Dedim tank ne iş. Baktı kullanırız dedi. 700 tl ye takarız dedi. Ama dedi eski sistem rölanti sensörüne zarar vermiş olabilir, onda birşey çıkarsa ustana götürürsün dedi. Ben direk ustaya gittim, "yok senin sensörde bir sorun yok" dedi.

    Hayırlısıyla arabamı yarın sabah alıyorum. İnşallah sorun yaşamam. Yoksa iyice bezecem bu lpg den.

    Bu arada daha önceki lpg patlatma olayı dışında acayip iyiydi. şehir içi (aslında tam şehir içi değil, etimesgut etlik arası desek karma olur heralde) 14 kr, şehirlerarası 9-10 kuruş arası yakıyordu. Ustaya sordum, tam inanmadı ki herhalde, bunda da şehir içi 16 kr falan yakarsın dedi.

    Yorumlarınız ve yazımı okuduğunuz için şimdiden teşekkürler.




  • keşke aracı ilk aldığınızda sıralıya dönseydiniz..
    neyse hayırlısı olsun ben ne manifoltlar gördüm patlayan ucuz atlatmış sayılırsınız..
    atikeri ankarada nerde taktırıyorsunuz bunu paylaşırsanız sevinirim..

    o sistemle aracın 14 krş yakması normaldir çünkü büyük ihtimalle sizin aracınız gaz yakarken benzinide kullanıyordu..
    yani daha fazla yakıyordur aracınız..
    yakıt artar ama benzin almakdan kurtulursunuz tabi..
  • Benzin kullanmadığına eminim. çünkü 8000 km yol yaptım. Birkere benzin aldım o da 50 liralık.
    öz üstün otogaz da taktırdım şaşmazda. sabah aldım arabayı. şu anda bir sorun yok gibi. çekişi de öncekine göre daha iyi gibi ama belki psikolojiktir.
    inşallah böyle devam eder.

    quote:

    Orjinalden alıntı: alp2828

    keşke aracı ilk aldığınızda sıralıya dönseydiniz..
    neyse hayırlısı olsun ben ne manifoltlar gördüm patlayan ucuz atlatmış sayılırsınız..
    atikeri ankarada nerde taktırıyorsunuz bunu paylaşırsanız sevinirim..

    o sistemle aracın 14 krş yakması normaldir çünkü büyük ihtimalle sizin aracınız gaz yakarken benzinide kullanıyordu..
    yani daha fazla yakıyordur aracınız..
    yakıt artar ama benzin almakdan kurtulursunuz tabi..




  • düz sistemde performas yani çekiş düşüklüğü oluyor zaten şimdi arabanız asıl performansına dönmüşdür..
    ama buna bağlı olarak 14 krş yakamazsınız şehir içinde artacaktır..inşallah bir sorun çıkmadan kullanırsınız..
  • iyi geceler arkadaşlar
    bende sizden bu konuda fikir edinmek istiyorum
    ben ford focusumu karstan 2 ay önce aldım
    2009 focus trend şu ana kadar 2500 km yol kattedim
    ben aracımı deposunu her fullediğimde
    km 0 larım ilk kullanmaya başladığımda 1 depo ile 670 km gidiyordu
    yol bilgisayarı ortalama yakıt 8 - 8,1 gösteriyordu
    fakat şu son iki depoda oratlam yakıt 7,3- 7,4 düştü giden menzilde 700 710 km gösteriyor
    yaptığım hesaplar ortalama yakıtla birebir örtüşüyor
    yani aracım km ye 230- 235 yakıyor şehir içi ben de birara lpg düşündüm
    fakat bu değerler e aracın sıfır olması beni lpg taktırmam konusunda geri adım attırıyor
    lpg de ne kadar düşer 50 60 kuruş için değmez diye düşünüyorum
  • Benim focus şu an 1200 kmde.Şehiriçi (aslında burası küçük bir yer pekde şehir içi sayılmaz) 8 litre ortalaması var.Otobanda denedim 6,5 litre ortalama ile 120km 130km hızlarla çok rahat gidebiliyor.Bu benim aracın verileridir.Kilometredende anlaşılacağı gibi ikinci depodayım.2500 3000kmden sonra yakıt dahada düşebilir diye biliyorum.Fakat buna rağmen LPG yinede çok avantajlı.Sayın att1971 sanırsam bu değerleri 2000 kmden sonra yakalamıştır.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.