Şimdi Ara

Fıat sizce de kendi ayağına kurşun sıkmıyor mu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.937
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ALPHA LION KING A kullanıcısına yanıt

    Bir 20 bin farkla da sarışın hatun versinler 460'a Egea tamamdır. 1.6 otomatik egea ile 1.4 düz vites arasında 2 kat fiyat farkı var. 20 bin lira farkla ne 1.6 motor ne de otomatik şanzıman vermezler jantını ancak alırız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B5D7FEFF2 -- 22 Ocak 2023; 12:32:22 >
  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt

    Sen gerçekten inanıyorsun demi bu yazdıklarına Fıat sizce de kendi ayağına kurşun sıkmıyor mu? 


    1.4 motor her türlü kriteri karşılıyor emisyon konusunda, Avrupa'da bu segmentte kimse 1.4 atmosferik motor almaz, orda 1.0 turbo ve hyribrid ile devam ediyorlar. Türkiye pazarında da talep bu motora olduğu için burda satılıyor hepsi.


    1.4 emisyon normunu tutturamazsa burda da satamaz, 1.6 etorq gibi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir hayaldi bizimkisi :D

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt
    Hocam belli ki belli bir limitin altını CO2 yüksek düşük demeden 6d-Final normuna alıyorlar.

    1.4 Fire motoru Avrupa'da yaşasaydım almazdım. Onun yerine Tipo alacak isem 1.6 Multijet veya 1.5 hibrit tercih ederim. Burada biraz tüketicinin de tercihi söz konusu. Biz ekonomik, LPG uyumu, sorunsuz oluşu, fiyat konusunda rakipsiz oluşu gibi sebeplerle 1.4 motoru tercih ediyoruz. Ancak Avrupa çok farklı bir pazar. Oradakilerin tercihi muhtemelen 1.4 T-Jet olsaydı o olurdu. Veyaut 1.0T-1.3T.1.5T motorlar falan.

    Arz ve talep meselesi gibi duruyor konu.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt

    Boş tenekeden çok ses çıkarmış...


    Elinde resmi veri kaynak olmadan çıkarım üzerine mesajlar yazıp kendini haklı sanıyorsun. Arabanın emisyon normu belli 6d final hala gelmiş normu karşılamıyor falan filan ötüyorsun burda, komik olma. Avrupa'da hangi normlar varsa biz de ona tabiyiz, orda satılamayan bizde de satılamaz. Satılmayan demiyorum bak satılamayan diyorum.


    Otomobil bölümünde boyle bilgisiz insanların olması üzücü.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 22 Ocak 2023; 14:36:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt

    Senin okuduğunu anlama problemin mi var yoksa safa mı yatıyorsun? Yaptığım çıkarımların bir dayanağı var senin kafan basmıyorsa bu senin sorunun zorla kafana bişeyleri sokamam. Hadi yerli üretim i20,bayon ve Egea 1.4 ler Türkiyede çok talep olduğu için dışarıya gönderilmiyor olsun öyle değil ama öyle kabul edelim. Slovakya Zilinada üretilen 1.4 Rio ve Stonicler neden Avrupanın hiçbir ülkesinde satılmıyor 1.2 motorla satıyorlar da neden Türkiyede 1.4 motorla satılıyor? Neden? Türkiyede vatandaşta devlette emisyon memisyon dinlemediği için olabilir mi? Avrupada hangi normlar varsa Türkiyede öyleymiş. Hadi canım şaka yapıyorsun? Avrupada üretilip Avrupada satışta olan bir motor için dediğin doğru ama Avrupada satışta olmayan bir motor için değil. Madem öyle Hyundai İ20 ve Bayonların 1.4 ü neden hiç bir Avrupa ülkesinde satışta değilken Türkiyede satılıyor? Niye Avrupada 1.2 84 HP motorla satıyor i20 ve Bayon? 1.2 lerini satıyorlar alıcısı da var 1.2 ler iyi 1.4 ler tü kaka öyle mi? Resmi veri mi istiyorsun Hondanın Avrupadan çekilme nedenini araştır bul görürsün kaynağı. 1.6 Civic, Megane,Egealar 1.2 Clio 4,1.4 Egea 2020 den sonra gitmedi Avrupaya. Clio ve Megane turbo benzinli motora geçti bizde de bu motorlar satıldı. Avrupanın Hayrına oldu bu. Renault Fiat ve Hyundai gibi farklı pazara farklı motor stratejisi uygulamadı. Egea Avrupa için 1.0 firefly çıkarmaya başladı. Hyundaide 1.0 T-GDİ. Honda uyum sağlayamadı ve son 1.6 lari üretip iç pazarda satıp fabrikayı kapatıp gitti. Toyotada bir sene sonra yeni motora geçti. Çünkü 1.6 Corollalar 2020 de Avrupada satılabilir seviyedeydi. 2021 de yeni motora geçmek zorunda kaldı. Turbo benzinli yerine 1 silindiri iptal edip emisyonu düşürmeyi seçtiler. Hyundai ve Fiat gibi farklı pazara farklı motor stratejisi gütmediler. Ya da Honda gibi sadece iç pazara yönelik eski motorla devam etmediler. Madem aynı normlara tabiyiz bizde deli gibi satan zeytinliklerden fışkıran 1.6 Civicler niye 2020 den itibaren Avrupada satılmadı? Niye fabrikayı kapatıp gittiler? Avrupada ikinci el sitelerine bak 1 tane 2020 ve 2021 model 1.6 Honda Civic bul o zaman tamam eyvallah derim. Bulamazsın çünkü satılmadı sadece 1.0 ve 1.5 turbo benzinliler satıldı. Onlarda İngiltere üretimiydi. 2020 ve üstü 1 tane 2.el 1.4 Tipo,İ20,Bayon,Rio ve Stonic ya da 1 tane 1.6 Civic bul öyle konuş orda da bizde de aynısı satılıyor de. Bulamazsan ki bulamayacaksın bir daha benim mesajımı alıntılama senin gibi bir kara cahil bir fanboya laf anlatmakla uğraşamam. Kendi anavatanında bile satılmayan motoru övüyor. Allah akıl fikir versin




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farfaraway21 -- 22 Ocak 2023; 15:18:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt

    Çok uzun ve düzensiz yazdığın için okumadım, muhtemelen yine herhangi bir dayanağın olmadan ötüp durdun.

    Dediğim gibi motorun Euro normu belli, sen kafana göre senaryo çizip, hikaye yazıp doğru sanmaya devam edebilirsin, bu sadece seni bağlar :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt

    Okusan da anlayabileceğini düşünmüyorum zaten. 👍🏻


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiat'ın en büyük hatası araba üretmeye "üşenmesi". Latin pazarında gayet güzel modeller çıkıyor ama Avrupa'da Tofaş'ın tasarlayıp ürettiği Tipo, Doblo, Fiorino harici bir Panda'yla 500 serisi var o kadar. Yaklaşık 5 senedir bir SUV çılgınlığı var ama senin azıcık yerden yüksek Egea Cross harici herhangi bir SUV modelin hatta çalışman dahi yok. B sınıfında Punto gibi F/P kralı bir araban vardı ama devamını getirmedin. Elinde mis gibi motorların varken birkaç seneye PSA grubunkileri kullanmaya başlayacak. Fiat diye bir markanın Avrupa'da satabiliyor olması başlı başına mucize.

  • fiat ayrı psa ayrı şirketler de ortak parça-platform kullanıyor değiller.


    hepsi birleşti tek bir şirket oldu, eski şirketlerin hissedarları da yeni ve büyük şirkette yani stelantiste hisse sahibi oldu.


    dolayısı ile fiatın sadece kendine ait bir çıkarı olmadığı için ayağına sıkma veya kazıklanma ihtimali de yok.


    kısaca vag grubu gibi düşünmeli, nissan-renault ortaklığı gibi değil.

  • Fiat şu an kuş serisi yapsa bile satar. Ne ayağına sıkması :))

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.