Şimdi Ara

Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı (53. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.065
Cevap
32
Favori
134.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • gedge G kullanıcısına yanıt

    Değiliz ama az buçuk anlarız o işlerden..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok iyi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • alicanveliy A kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim. biraz uzak bana ama yolum düşer ise mutlaka uğrarım. şunu farkettim, araç bazen düzeliyor. daha seri daha rahat hızlanıyor. motor sesi azalıyor ne tekleme ne başka bir şey kalmıyor. geçen otobanda sıkıştırdım 180-200 gittim yol müsade ettiğim sürece. ondan sonra 2-3 gün yapmadı tekleme sonraki gün çok ufak hissettim teklemeyi.

  • 500x 4x4 kullanan arkadaşlara bir sorun ve çözümden bahsetmek istiyorum.


    Bir süredir 2-3.vites geçişlerinde arada bir de olsa acayip bir sert geçme ve sanki araba durup tekrar hareket ediyormuşçasına bir tepme hareketi yapıyordu küüüüüüt diye. Ancak ne bir titreşim, ne bir sıkıntı, başka hiç bir şey yoktu. Daha sonra, örneğin yavaşlamak için ayağınızı gazdan çektiniz, sonra tekrar hızlanmak istediniz, gaza hafif de bassanız sanki vites küçültüp çok basmışsınız gibi şaaaaak sesi eşliğinde yine az da olsa bi vurma oluyordu.


    Şaft mı, 4çeker sistemi mi falan diye araştırırken Honda CRV'lerde sistemin dişli sıyırdığı ve sarsıntı yaptığı, bazı çözümler geliştirilebildiği gibi videolar gördüm. Bu arada 1-2 şanzımancıyı aradım, revizyon olacak falan dediler, hadi lan dedim  


    Her neyse... Tabi ben araştırmaya devam.

    Bu süreçte şanzıman alt kulağı koptu ve araba dizel gibi titreyerek çalışmaya başladı. Geçişler sarsıntılar iyice coştu, şanzıman sallanıyor olunca şafta falan da yük binmeye ve sesler gelmeye başladı şak şuk falan.


    O arada, İstanbul'da olduğum için ZF'nin Sultanbeyli'deki yetkili servisine gitmeye karar verdim şanzımanı göstermek için. Sağolsunlar baktılar ettiler ve söylenen şu oldu, "sizin bu şanzıman ve 4çeker sistemine bir şey yapmanız çok zor, daha 200 küsür bin kmleri görürsünüz sıkıntısız"... Peki dedim sorun ne. Arabayı lifte kaldırdılar, şanzıman kulağı zaten kopuk, onu biliyoruz, şanzıman kulağı direkt olarak bağlı değil, bir parça ve burç daha var arada. Baktılar ki o da gitmiş.


    ZF'deki vatandaşlar bu durumda "siz önce bu kulakları değiştirin, çok büyük ihtimalle sorununuz sona erecek" dedi. Çok inanasım gelmese de neyse dedim, Ocak ayı gibi parçaların siparişini verdik, Türkiye'de orj yoktu, yan sanayi parçaların fiyatı da orijinale yakındı, böyle bekleyeyim dedim, ama moralim baya bozulmuştu ne yapacağız arabayı, kulaklardan sonra da sorun devam ederse nasıl yapacağız falan.


    Geçenlerde haber geldi sonunda, parçalar geldi diye... Hemen ustamdan randevu alıp gittim, şanzıman kulağı o kadar kopmuş ki, ortadan burcu bastırınca löp diye yere düştü, hani yırtılma falan değil, komple bağlantı gitmiş. Diğer bağlantı parçasının da ortasındaki burç işlevini kaybetmiş oynuyor deli gibi, yenisi taş gibi, oynatamıyorsunuz lastiği.


    C.tesi günü kulak ve diğer parça takıldı, o arada ustamla konuşuyoruz hala, işte bunu hangi diferansiyelciye gösterelim, sen açamaz mısın, ne yapalım ne edelim falan. Usta da dur bakalım belki bunları takınca sorunun çözülür dedi.


    Ve ne oldu...

    Çözüldü!  


    Muhtemelen önce o ilk bağlantı parçası gitti, sert geçişler ve tepme hareketleri öyle başladı, sonunda da kulağı koparttı.


    Kısaca, aklınızda bulunsun, böyle garip geçişler falan yaşarsanız öncelikle bu parçayı kontrol ettirin. Alt şanzıman takozunun bağlantı parçası. Çünkü şanzıman takozunda problem görünmeyebilir o ana kadar.


    O kadar rahatladım o kadar moralim düzeldi ki anlatamam.





  • xound X kullanıcısına yanıt

    Sensör verileri beyne gider beyin de mühendislerin belirlediği kurallara göre tekrar değerlendirme yapar. Sensör verileri beyne yanlış giderse yani araçta bir sorun varsa motorun çalışması değişir. Bazen sensör pinleri oksitlenirse bile aracın düzenli çalışması şaşabilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ormanci kullanıcısına yanıt

    Evet bazen hiç ummadığınız basit bir arızadan dolayı böyle sorunlar olabiliyor.

    Mesela araçtaki şaseye bağlanan kablo bağlantısı paslansa araç saçma sapan arızalar verebiliyor. Bazen basit bir filtre tıkanması bile çok can sıkıcı sorunlara sebep olabiliyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar herkese.aracın önünden bakınca sağdaki motor takozunun nasıl bir şey olduğunu bilen var mı.araç 2015 1.4 multiair

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • gedge G kullanıcısına yanıt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alicanveliy -- 15 Mart 2024; 15:52:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alicanveliy A kullanıcısına yanıt
    Tesekkur ederim yabancı videolardan da buldum

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ormanci kullanıcısına yanıt

    500x 4X4 170 hp 2015 model aracımda ilk çalıştırmadan tekleme sorunu yaşıyorum 2 3 kere tekliyor sonra rolantisi düzeliyor her çalıştırmada olmuyor sebebini bilen varmı ? Yetkili servise götürdüm fakat bir arıza kaydı oluşmamış bir problem yok değerleriniz normal dediler . Bununla birlikte ilk çalıştırmada marş motoru çalışması uzun sürüyor bunuda servise sordum onada bir problem yok dediler . Motor soğukken 2 den 3 e geçişi biraz sert oluyor bu durum normalmi ... Yazdığım sorunları yaşıyan varsa çözüm süreciniz ve tecrübelerini paylaşırmısınız .

  • gedge G kullanıcısına yanıt

    Yeni değiştirttim sağdaki şanzıman kulağı






  • ardaozkaya44 A kullanıcısına yanıt

    Selamlar, koyduğunuz aslında motor kulağı, şanzıman aşağıda kalıyor.


    İlk çalıştırmada tekleme veya dediğiniz gibi rölanti dalgalanması bende de oluyor, ustama da sormuştum, belirgin bi sebebi yok ama Multiair'ların hepsi yapıyor dedi, Giulietta'larda da oluyor, sebebini bilmiyoruz demişti.


    Marş motoru bırakmıyor, sökülüp temizlenmesi, gerekiyorsa revizyon yapılması gerekiyormuş. Motor çalışmasına rağmen bazen bırakmıyor değil mi? Bende 10 çalıştırmanın 1 veya 2'sinde yapıyor, daha da saçmalamaya başladığında götüreceğim.


    Servisin her şeye problem yok demesi de efsane, daha servise götürmeyin  Marş motoru sorununa da sorun yok demek komik.


    Motor soğukken vitesler biraz sert geçiyor evet, şanzıman yağı ısınana kadar böyle. Klasik otomatiklerde hep böyle yani aslında. Sonrasında sıkıntı yoksa sorun yok evet normal diyebiliriz  





  • Sizede selam,


    Motora üstten bakıldığında 2 adet kulak var motor altında da 1 adet var 2 parça halinde . Buda motor kulağı ama şanzıman üzerinde kaldığından dolayı öyle deniyor olabilir neyse bu çokta önemli değil :) benim tekleme sorunu 10 çalıştırmada maks 3 4 kere yapıyordur . Can sıkıcı bir durum çözmek istiyorum açıkçası .


    Marş motoru çalışması aynı dediğiniz gibi motor çalışmaya başlıyor fakat marş motoru bir türlü çalışmayı durdurmuyor baya bi uzun sürüyor bu marş süresi hatta bir kere bu yüzden arıza ışığım bile yandı sonra 1 gün geçti ve ışık kendiliğinden söndü .


    Şanzıman konusuna gelince şanzıman yağını bile değiştirttim aracım 80 bin kmde iken , bununla birlikte alt şanzıman kulağınıda değişttirtim . Birde yine motor soğukken 2 den 3 bazen geç atıyor sizdede varmı bu durum . Sürekli 2 de kalkması normal değilmi sadece yokuş olunca 1 de kalkıyor bizimkisi .


    Bir önceki aracım subaru xv 2014 cvt şanzıman idi ve o kadar sorunsuz ve dertsiz diki japonları tebrik etmek lazım.. 





  • ardaozkaya44 A kullanıcısına yanıt
    Cok teşekkür ederim.1.4 multiair motor değil mi?
    Marş süresinin uzaması konusunda da ben size yardimci olmaya çalışayım.mars motorunu sırf bu yuzden sokturdum bakımını yaptırdım ama değişmedi,yazılımla alakalı bir durum olduğunu öğrendim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • gedge G kullanıcısına yanıt

    evet evet 1.4 t multiair 4X4 170 hp . Yardımınızı bekliyorum ...

  • ardaozkaya44 A kullanıcısına yanıt

    Evet motora üstten bakıldığında soldaki kopuyor genelde, Giulietta'da da gazlayınca, sert vites atınca falan o gidiyordu, 1 defa onda, 1 defa da 500x'te değiştirttim  

    İşin garibi, sağ taraftaki yanlış hatırlamıyorsam hiç kopmadı. Asıl bu üstte uzunca yazdığım şanzıman sert geçiş ve vuruntu sorunlarına alttaki "asıl" diyeyim, şanzıman kulağı sebep olduğu için öyle ayırayım dedim, yoksa ismi gerçekten de şanzıman kulağı da olabilir, diğeri "şanz alt kulağı" diye geçiyor çünkü.


    Tekleme derken rölanti dalgalanması değil mi? Hatta hareket etmek için vitese atıyorsunuz araba sallanıyor hın hın hın diye...

    Dediğim gibi bende de çok yeni başladı bu, araba 148bin km'de. Giulietta'yı 70 bin km'de satmıştım, onda hiç öyle bir şey olmuyordu ama ustam Giu'larda da olduğunu söyledi. Çözümü yok diyor ama bilmiyorum bir şeyler sebep oluyor. Hareket edip 1-2 dk'ya geçtiği için pek de sallamıyorum şimdilik.


    Marş motoru işi için işte usta sökülüp bakılması, gerekirse revizyon yapılması gerektiğini söylemişti, ancak üstte arkadaş bakım yapılmasına rağmen olmadı demiş, yazılım olduğunu pek sanmıyorum, yazılım olsa zaten sabit olan şey niye bozulsun, marş otomatiği bırakamıyor diyordu usta.


    Şanzıman yağını değiştirmekle çok iyi yapmışsınız, alt şanzıman kulağı da değişmiş, süper, bir de kulağa bağlanan bi parça daha var, onu da değiştirdiyseniz daha da iyi. Silkeleme vs hareketler sezerseniz bilin ki o bağlantı elemanı gidik.


    Evet motor soğukken geçişler biraz gecikiyor, direksiyon arkasından veya vitesi manuel yapıp 3'e atın. O durum da 1-2dk'ya geçiyor. Bir arkadaşımda 320i var F30, o da aynı şeyin olduğunu, normal olduğunu söylüyor, klasik otomatikler biraz böyle.


    Bu sorunuza da evet, normalde hep 2'de kalkıyor, çok dik yokuşlarda 1'e alıyor. Zaten dikkat ettiyseniz 1 baya baya kısa.


    Sorunsuzluk dertsizlik konusunda Japonlar zaten tartışılmaz tabi ancak CVT şanzıman da scooter kullanıyor gibi bir hissiyat yaratıyor.

    Bir de arkadaşın 200 bin km'de Jazz'da CVT'nin "bittiğini" görünce kötü oldu. Revizyon vesaire de pek yapamıyorlardı, bir şeyler yaptırıp sattılar galiba en son.





  • Ormanci kullanıcısına yanıt

    Bu işe şöyle bir açıklık getirelim ...   1. Sol üstteki motor kulağı ,2. Kulak Sağ üstteki şanzıman kulağı , 3. sü ise alt şanzıman kulağı 2 parça . Benim aracım 2015 model , 9 senedir sıcak, soğuk titreşim derken sağlam kalmalarının zaten mümkünatı yok ... benim motor kulaklarından soldaki tamamen oturmuşdu. Sağdakide bir o kadar yıpranmıştı alt şanzıman kulağıda yırtılmıştı. Vites atma ve arabanın içindeki vibrasyon tamamen düzeldi sadece 2 den 3 e geçişde sert geçme durumu var onuda çözemeyeceğiz sanırım .


    Motor teklemesini videoya çektim şansa marş da uzadı izleyin lütfen ... yazılım konusunda bizim araçlar çok elektronik denemek gerekir diye düşünüyorum evet araba sallanıyor hın hın diye .






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ardaozkaya44 -- 18 Mart 2024; 15:31:0 >




  • ardaozkaya44 A kullanıcısına yanıt

    Hmm yok bu tekleme farklı.

    İnşallah Multiair ünitenizde sıkıntı yoktur.


    Bizimki sabah ilk çalıştırmada soğukken hır hır hır diye hafif titreşimli çalışıp 1 dk içinde düzeliyor, öyle sandım.

    Bende marş daha da fazla uzuyor gibi bu arada, çışşşşşşş diye kalıyor motor çalışsa da :)


    Kulak neyse ne hocam çok sıkıntı değil  

  • ardaozkaya44 A kullanıcısına yanıt
    Sizin marş motorunun sesi farklı geldi bana.marş uzamasının yazılımla alakalı olduğunu servis söylemişti.hatta bir renegade sahibi yazılımla düzeldiğini yazmıştı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ardaozkaya44 A kullanıcısına yanıt

    Size saçmalık gibi gelebilir ama yine de söyleyeyim.

    Egr tıkalı olduğu zaman da böyle sorunlar çıkabiliyor. Egr tıkalıysa önce egzoz tıkanmış, demektir. Hatta kurum/karbon emme manifoldunu kapamaya başlamış olabilir. Temizlik gerekiyor. Çeşitli yolları var...

    Bir de yağ soğutucusunu kontrol ettirmenizde yarar var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alicanveliy -- 18 Mart 2024; 21:20:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.