Şimdi Ara

ferroli domitech mi demirdöküm nitron mu ? acil (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
8.638
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration

    @denizim24

    hem eca confeo plus

    hemde ferroli domitech

    o fiyat aralığında alabileceğin en iyi kombilerden biridir..

    basit ifadeyle şöyle söyliyeyim biri bmw ise diğeri de mercedes tir. aralarında cok fark yok. "bence"

    ferroli nin 5yıl garantisi varsa

    eca nın da 3+3 garantisi artı:ücretsiz bakım avantajı var (bu konuda emin değilim eca bayisinde sorup teyit etmek gerekıyor)



    Ferroli'de bazı yenilikler geriden geliyor demek ki. Aşağıdaki Sitesinden alıntı broşürleri (yoğuşmalı-yoğuşmasız kombiler) incelerseniz halen 3 yıl garanti yazdığını göreceksiniz. Önce broşürleri düzeltmeleri gerekirdi.

    http://www.ferroli.com.tr/images/products/documents/071009123259.pdf

    http://www.ferroli.com.tr/images/products/documents/190310173709.pdf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sserin

    quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration

    @denizim24

    hem eca confeo plus

    hemde ferroli domitech

    o fiyat aralığında alabileceğin en iyi kombilerden biridir..

    basit ifadeyle şöyle söyliyeyim biri bmw ise diğeri de mercedes tir. aralarında cok fark yok. "bence"

    ferroli nin 5yıl garantisi varsa

    eca nın da 3+3 garantisi artı:ücretsiz bakım avantajı var (bu konuda emin değilim eca bayisinde sorup teyit etmek gerekıyor)



    Ferroli'de bazı yenilikler geriden geliyor demek ki. Aşağıdaki Sitesinden alıntı broşürleri (yoğuşmalı-yoğuşmasız kombiler) incelerseniz halen 3 yıl garanti yazdığını göreceksiniz. Önce broşürleri düzeltmeleri gerekirdi.

    http://www.ferroli.com.tr/images/products/documents/071009123259.pdf

    http://www.ferroli.com.tr/images/products/documents/190310173709.pdf

    Alıntıları Göster
    o broşürler geçen sene de aynıydı. hatta 2009 yılında da aynıydı.bir doğalgaz firmasında broşürlerini incelemiştim

    ferroli hiç düzeltmedi. düzeltmeye de niyetleri de yok galiba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration

    @denizim24

    hem eca confeo plus

    hemde ferroli domitech

    o fiyat aralığında alabileceğin en iyi kombilerden biridir..

    basit ifadeyle şöyle söyliyeyim biri bmw ise diğeri de mercedes tir. aralarında cok fark yok. "bence"

    ferroli nin 5yıl garantisi varsa

    eca nın da 3+3 garantisi artı:ücretsiz bakım avantajı var (bu konuda emin değilim eca bayisinde sorup teyit etmek gerekıyor)


    Selamlar,

    Ferroli neden böyle bir şey yapmış ki, 5 yıldan 3 e sonra tekrar 5 arada alanlar ne olacak 3 mü 5 yıl mı. Büyük firmaların böyle kararsızlıkları hoş değil.

    ECA nın 3+3 yıl uygulaması , İlk üç yıl full garanti , sonraki 3 yıl için 400 tl üç taksit. Buna 3 defa Ağustos-eylül arasında (siz aksini belirtmezseniz) ücretsiz bakım var.
    Ben şubatta +3 yıl uzatmasını yaptırdım. Gelip kombiyi test ettiler , sonrasında sözlşeme yapıldı.(kombide bir sorun varsa ilk olarak onu çözüp ondan sonra sözleşme yapıyorlar.) Yoğuşmalı ürünlerin yıllık bakım bedeli 75 tl miş. 3*75 = 225 tl 400-225 = 175 tl ye full parça garantisi alıyorsunuz.
    Bana mantıklı geldi. 3 yılldır da kombiye sadece bir defa bakım yaptırmışdık.

    Ücretsiz full 5 yıl garanti eğer uygulanıyorsa daha cazip olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 7 Nisan 2011; 18:20:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus

    quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration

    @denizim24

    hem eca confeo plus

    hemde ferroli domitech

    o fiyat aralığında alabileceğin en iyi kombilerden biridir..

    basit ifadeyle şöyle söyliyeyim biri bmw ise diğeri de mercedes tir. aralarında cok fark yok. "bence"

    ferroli nin 5yıl garantisi varsa

    eca nın da 3+3 garantisi artı:ücretsiz bakım avantajı var (bu konuda emin değilim eca bayisinde sorup teyit etmek gerekıyor)


    Selamlar,

    Ferroli neden böyle bir şey yapmış ki, 5 yıldan 3 e sonra tekrar 5 arada alanlar ne olacak 3 mü 5 yıl mı. Büyük firmaların böyle kararsızlıkları hoş değil.

    ECA nın 3+3 yıl uygulaması , İlk üç yıl full garanti , sonraki 3 yıl için 400 tl üç taksit. Buna 3 defa Ağustos-eylül arasında (siz aksini belirtmezseniz) ücretsiz bakım var.
    Ben şubatta +3 yıl uzatmasını yaptırdım. Gelip kombiyi test ettiler , sonrasında sözlşeme yapıldı.(kombide bir sorun varsa ilk olarak onu çözüp ondan sonra sözleşme yapıyorlar.) Yoğuşmalı ürünlerin yıllık bakım bedeli 75 tl miş. 3*75 = 225 tl 400-225 = 175 tl ye full parça garantisi alıyorsunuz.
    Bana mantıklı geldi. 3 yılldır da kombiye sadece bir defa bakım yaptırmışdık.

    Ücretsiz full 5 yıl garanti eğer uygulanıyorsa daha cazip olur.

    Alıntıları Göster
    ferroli de normal 5yıl garanti var. para vermıyorsunuz

    ama ücretsiz yıllık bakım olayı yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration ferroli de normal 5yıl garanti var. para vermıyorsunuz ama ücretsiz yıllık bakım olayı yok


    Sıfır ürüne verilen garantide, zaten bakım ve ücret olmaz. Onu kast etmedim.

    3 + 3 uygulamasına göre , 5 yıl garanti daha cazip onu belirtmek istedim.

    ECA zaten +3 yıl için aldığı parada bakım bedelini alıyor. Neticede 3 yıl bakımı müşteriden peşin alıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus

    quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration ferroli de normal 5yıl garanti var. para vermıyorsunuz ama ücretsiz yıllık bakım olayı yok


    Sıfır ürüne verilen garantide, zaten bakım ve ücret olmaz. Onu kast etmedim.

    3 + 3 uygulamasına göre , 5 yıl garanti daha cazip onu belirtmek istedim.

    ECA zaten +3 yıl için aldığı parada bakım bedelini alıyor. Neticede 3 yıl bakımı müşteriden peşin alıyor.

    Alıntıları Göster
    Orada çok ince bir olay var..Beş yıllık ücretsiz garantide periyodik bakımlar ücretlimi ? Değilmi ?...BUNU ÇOK DİKKATLE ÖĞRENİN...Beş yıllık garanti her türlü bakım, tamir, yedek parçayı kapsıyorsa çok güzel...Kaçırmayın...Beş yıllık garanti veriyoruz arada x defa periyodik bakım yaptıracaksınız..Her bakım.ücreti bu kadar deniyorsa BEŞ YILLIK GARANTİ BELEŞ DEĞİL ÜCRETLİ DEMEK... Bir konu daha....BEŞ YILLIK GARANTİ VERİYORUZ ARADA ŞU ŞU PERİYODİK BAKIMLARI ÜCRETİNİ ÖDEYİP YAPTIRACAKSINIZ....Deniyorsa Garanti ücretli demek....Bu noktaları doğru dürüst araştırın. Ve garanti belgesini onaylatın...BELEŞ HİÇ ÖDEME YOKSA 5 YILLIK GARANTİ GÜZEL....Diğer türlü ise 5 yıllık ücretli garanti demek...Para sizin, tercih sizin, bütün kombiler sizin..Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 7 Nisan 2011; 19:25:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Orada çok ince bir olay var..Beş yıllık ücretsiz garantide periyodik bakımlar ücretlimi ? Değilmi ?...BUNU ÇOK DİKKATLE ÖĞRENİN...Beş yıllık garanti her türlü bakım, tamir, yedek parçayı kapsıyorsa çok güzel...Kaçırmayın...Beş yıllık garanti veriyoruz arada x defa periyodik bakım yaptıracaksınız..Her bakım.ücreti bu kadar deniyorsa BEŞ YILLIK GARANTİ BELEŞ DEĞİL ÜCRETLİ DEMEK... Bir konu daha....BEŞ YILLIK GARANTİ VERİYORUZ ARADA ŞU ŞU PERİYODİK BAKIMLARI ÜCRETİNİ ÖDEYİP YAPTIRACAKSINIZ....Deniyorsa Garanti ücretli demek....Bu noktaları doğru dürüst araştırın. Ve garanti belgesini onaylatın...BELEŞ HİÇ ÖDEME YOKSA 5 YILLIK GARANTİ GÜZEL....Diğer türlü ise 5 yıllık ücretli garanti demek...Para sizin, tercih sizin, bütün kombiler sizin..Saygılarımla..

    Alıntıları Göster
    Selamlar,

    Evet 5 yıl full garanti içeriği önemli, şikayet sayfalarında , garanti içindeki bazı kullanıcılar, parçalar için bedel istendiğini yazmışlardı.

    Bu iş uzakdoğulu araba üreticileri gibi, 5 yıl yada sınırsız km garanti verirken kendini ispat etmiş mersedes, bmw, volvo 2 bilemedin 3 yıl garanti veriyor.

    Alırken bu konuları iyi araştırmalı. Aslında bu tür ürünler alırken, bu tür detayların olduğu, standart bir sözleşme olsa çok iyi olur.
    Araç alırken yapılanlar gibi. Bu sayede üretici firmalarda daha dikkatli davranırlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus

    Selamlar,

    Evet 5 yıl full garanti içeriği önemli, şikayet sayfalarında , garanti içindeki bazı kullanıcılar, parçalar için bedel istendiğini yazmışlardı.

    Bu iş uzakdoğulu araba üreticileri gibi, 5 yıl yada sınırsız km garanti verirken kendini ispat etmiş mersedes, bmw, volvo 2 bilemedin 3 yıl garanti veriyor.

    Alırken bu konuları iyi araştırmalı. Aslında bu tür ürünler alırken, bu tür detayların olduğu, standart bir sözleşme olsa çok iyi olur.
    Araç alırken yapılanlar gibi. Bu sayede üretici firmalarda daha dikkatli davranırlar.

    Alıntıları Göster
    Hangi arızanın garanti kapsamında, hangisinin dışında kabul edileceğini baştan öğrenmek ve hatta burda paylaşmak gerekir. Hangi kombi alınırsa alınsın kullanıcı hataları minimize edilmelidir. Öncelikle regülatör+şok önleyicili priz kullanmada yarar var. Bunun dışındaki bilinçsiz yapılan hatalar yada kombinin üretimden kaynaklanan hataları garanti kapsamında nitelendirilecektir. Nitelendirilmediği zaman hesabı sorulur Firmaya. Diyelim ki ısrarcı oldular. O zaman şikayet sitelerinde yer almayı göze almışlar demektir. Bundan sonraki kayıplarını telafi edemezler. Örneğin ECA Proteus'ta ağırlıklı ve sıklıkla yaşanan sıcak suyun ani soğuması sorununda olduğu gibi. Biraz internette gezinmiş birinin böyle bir hataya düşmesi zor.
    http://www.sikayetvar.com/sikayetoku/k/368/f/599/g/ECA
    Bu arada Ferroli'nin de şikayetlerini sınıflandırarak ayırmak gerekebilir. Bunları da dikkatle inceleyin.
    http://www.sikayetvar.com/sikayetoku/k/368/f/3053/g/Ferroli+Isitma+ve+Klima
    Garanti konusunda 2,3,5,6 yıla fazla takılmayın. Yasaya göre en az 2 yıl olmalıdır. Kapsamını ciddi biçimde incelemezseniz hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.
    Bunu hukukta yaşanan bir örnekle açıklamaya çalışayım; bir restorana yada kulübe gittiniz ve arabanızı valeye verdiniz. Çıkışta arabanızın çalındığını fark ettiniz. Çok üzüldünüz ama bir teselliniz var. Araba kaskolu. Kaskoya arabanız çalındığı için başvurdunuz. Fakat o da ne? Sigorta şirketi araba bedelini ödemiyor. Ne yazık ki bu tür olaylarda yasa da onların yanında. Bunu bir çeşit dolandırıcılık olarak niteliyorlar ve sigorta kapsamının dışında kalıyor.
    Bu kapsamı anlatabilmek bakımından sadece farklı bir örnek. Hakkımızı gerçekten arayabilmek için bilinçli olmalıyız. Garanti kapsamı konusunda bilgili olmalıyız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Orada çok ince bir olay var..Beş yıllık ücretsiz garantide periyodik bakımlar ücretlimi ? Değilmi ?...BUNU ÇOK DİKKATLE ÖĞRENİN...Beş yıllık garanti her türlü bakım, tamir, yedek parçayı kapsıyorsa çok güzel...Kaçırmayın...Beş yıllık garanti veriyoruz arada x defa periyodik bakım yaptıracaksınız..Her bakım.ücreti bu kadar deniyorsa BEŞ YILLIK GARANTİ BELEŞ DEĞİL ÜCRETLİ DEMEK... Bir konu daha....BEŞ YILLIK GARANTİ VERİYORUZ ARADA ŞU ŞU PERİYODİK BAKIMLARI ÜCRETİNİ ÖDEYİP YAPTIRACAKSINIZ....Deniyorsa Garanti ücretli demek....Bu noktaları doğru dürüst araştırın. Ve garanti belgesini onaylatın...BELEŞ HİÇ ÖDEME YOKSA 5 YILLIK GARANTİ GÜZEL....Diğer türlü ise 5 yıllık ücretli garanti demek...Para sizin, tercih sizin, bütün kombiler sizin..Saygılarımla..


    Cihaz yeni alınırken verilen garanti içinde periyodik bakımı senin tabirinle beleş olan bir marka örneği verirmisin. Mesala senin premix 3 yıl garantide periyodik bakım beleşmiydi. Sonradan kombinin 1/3 fiyatı kadar para vererek alınan garantiden bahsetimyorum. İlk garantide periyodik bakımı beleşemi yaptırdın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sserin

    Hangi arızanın garanti kapsamında, hangisinin dışında kabul edileceğini baştan öğrenmek ve hatta burda paylaşmak gerekir. Hangi kombi alınırsa alınsın kullanıcı hataları minimize edilmelidir. Öncelikle regülatör+şok önleyicili priz kullanmada yarar var. Bunun dışındaki bilinçsiz yapılan hatalar yada kombinin üretimden kaynaklanan hataları garanti kapsamında nitelendirilecektir. Nitelendirilmediği zaman hesabı sorulur Firmaya. Diyelim ki ısrarcı oldular. O zaman şikayet sitelerinde yer almayı göze almışlar demektir. Bundan sonraki kayıplarını telafi edemezler. Örneğin ECA Proteus'ta ağırlıklı ve sıklıkla yaşanan sıcak suyun ani soğuması sorununda olduğu gibi. Biraz internette gezinmiş birinin böyle bir hataya düşmesi zor.
    http://www.sikayetvar.com/sikayetoku/k/368/f/599/g/ECA
    Bu arada Ferroli'nin de şikayetlerini sınıflandırarak ayırmak gerekebilir. Bunları da dikkatle inceleyin.
    http://www.sikayetvar.com/sikayetoku/k/368/f/3053/g/Ferroli+Isitma+ve+Klima
    Garanti konusunda 2,3,5,6 yıla fazla takılmayın. Yasaya göre en az 2 yıl olmalıdır. Kapsamını ciddi biçimde incelemezseniz hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.
    Bunu hukukta yaşanan bir örnekle açıklamaya çalışayım; bir restorana yada kulübe gittiniz ve arabanızı valeye verdiniz. Çıkışta arabanızın çalındığını fark ettiniz. Çok üzüldünüz ama bir teselliniz var. Araba kaskolu. Kaskoya arabanız çalındığı için başvurdunuz. Fakat o da ne? Sigorta şirketi araba bedelini ödemiyor. Ne yazık ki bu tür olaylarda yasa da onların yanında. Bunu bir çeşit dolandırıcılık olarak niteliyorlar ve sigorta kapsamının dışında kalıyor.
    Bu kapsamı anlatabilmek bakımından sadece farklı bir örnek. Hakkımızı gerçekten arayabilmek için bilinçli olmalıyız. Garanti kapsamı konusunda bilgili olmalıyız.


    Selamlar,
    Bilginiz olması için belirtmek istedim.
    Araba çalınma örneği artık farklı, vale ile otopark hizmeti veren restoran, alışveriş merkezi veya otoparklar, müşterilerinin araçlarına gelen zarardan mesul tutulmuşdurlar. En son bu konuda bir mahkeme kararı alındı ve artık örnek teşkil ediyor.
    Sigortacılar uyanıkdır, araç anahtarla çalındığında para ödemezler, ancak polisden hırsızlık olduğuna ve anahtarların çalındığına dair bir zaptınız varsa ödeme yapıyorlar. Yedek anahtarı vermezsen bile para ödememeye çalışırlar.

    Bunun dışında sanayi bakanlığının kombiler için verdiği yasal ekonomik ömür 10 ile 15 yıl arasındadır. Yani siz bu süre içinde kullanım veya işletme şartlarından dolayı değilde , üretimden kaynaklı bir hata olduğunu ispatlarsanız, aslında üretici firma bunu telafi etmek durumunda ama kim nerde nasıl bunu ispatlar hele TR de çok zor. Zaten üreticilerin çoğuda bundan yararlanıyor. Bu nedenle satış sonrası hizmetleri düzgün ve müşteri memnuniyeti yüksek firmalar , sadece kombi için değil her üründe öncelik li olmalı.

    Ben size daha güncel bir örnek verim, İstanbul bilişim herhalde hepiniz bir şekilde duymuşsunuzdur. Lcd, plazma, laptop , müzik sistemleri pek çok elektronik ürün satar ama bu firmanın sattığı hiç bir ürüne , üretici markanın TR temsilcisi veya TR deki ofisi garanti vermez.
    Adamlar kendileri ithal ediyor ve misal panasonic bir 50" plasmayı 3000 tl ye satarken aynı ürünü panasonic Türkiye 4000 tl ye satıyor.
    Şimdi 1000 tl fark %25 ile iyi bir değer. Ama ya bozulursa garantiyi İB veriyor. Kendi teknik servisi var yapılırsa yapılıyor olmadı 15 günden 60 güne kadar beklenebiliyor. Yani servis dertli. Kime ne şikayet edeceksiniz ki . Tr de en çok ürün satan firmadır, üreticilerde bu nedenle firmaya dokunmuyor. Adamlar mesela Sony TR den çok daha fazla sony ürün satıyor. Şimdi bu duruma üretici firma nasıl müsade ediyor, doğru mu? bence değil tabi ki ama işin işine fiyat ve adetli satış girince , alanda satanda memnun durumu ortaya çıkıyor.
    Birde bu adamalr bu kadar farkla sattıkları halde kar ediyorlar , yani Tr deki yabancı üreticilerin kar marjları da bir analam ortaya çıkıyor.

    Kombi işide böyle pazar büyük ve TR den komşu ülkelere dağıtımda söz konusu, bu nedenle pazardan pay kapmak için herkes bir gayret içinde.
    Kimi fiyatla, kimi garanti ile, kimi markayla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeniceri

    Cihaz yeni alınırken verilen garanti içinde periyodik bakımı senin tabirinle beleş olan bir marka örneği verirmisin. Mesala senin premix 3 yıl garantide periyodik bakım beleşmiydi. Sonradan kombinin 1/3 fiyatı kadar para vererek alınan garantiden bahsetimyorum. İlk garantide periyodik bakımı beleşemi yaptırdın.


    Selamlar,

    Sadece garanti almıyorsun 3 tanede bakım alıyorsun, buna rağmen ödediğin toplam bedel 4 de bir civarında. Bakım bedellerini düşersen ek garanti için ödediğin bedel ise %12 civarında. olur ki bu da son derece makul bir fiyat.

    . Taşkafa nın dediği periyodik bakımda eğer parça bedeli gibi bir faturalama olursa diye bahsetmiş.
    Mesela arabalarda garanti süresi bitmeden 45000 veya 90000 ağır bakıma gidiyorsun, buralarda bazı sarf parçaları , yada gerekli görülürse başka parçalar değişiyor ama ücretini ödüyorsun.
    5 yıl garanti verdiler ama dediler ki burdaki 3 yollu vananızın motoru yanık , bu size gelen elektrikden şimdi bunu garantiden değişitrir mi değiştirmez mi?
    Yada eşanjörü 4,5 sene sonra delinmiş, servis kullanıan suyun sertliğinin etkisi var dedi , garantiden değişir mi değişmez mi? Konu bu .

    Yoksa periyodik bakımın ücret konusunu yukarda belirttik aynen seninde dediğin gibi bakım parasını her markada alırlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus

    quote:

    Orijinalden alıntı: yeniceri

    Cihaz yeni alınırken verilen garanti içinde periyodik bakımı senin tabirinle beleş olan bir marka örneği verirmisin. Mesala senin premix 3 yıl garantide periyodik bakım beleşmiydi. Sonradan kombinin 1/3 fiyatı kadar para vererek alınan garantiden bahsetimyorum. İlk garantide periyodik bakımı beleşemi yaptırdın.


    Selamlar,

    Sadece garanti almıyorsun 3 tanede bakım alıyorsun, buna rağmen ödediğin toplam bedel 4 de bir civarında. Bakım bedellerini düşersen ek garanti için ödediğin bedel ise %12 civarında. olur ki bu da son derece makul bir fiyat.

    . Taşkafa nın dediği periyodik bakımda eğer parça bedeli gibi bir faturalama olursa diye bahsetmiş.
    Mesela arabalarda garanti süresi bitmeden 45000 veya 90000 ağır bakıma gidiyorsun, buralarda bazı sarf parçaları , yada gerekli görülürse başka parçalar değişiyor ama ücretini ödüyorsun.
    5 yıl garanti verdiler ama dediler ki burdaki 3 yollu vananızın motoru yanık , bu size gelen elektrikden şimdi bunu garantiden değişitrir mi değiştirmez mi?
    Yada eşanjörü 4,5 sene sonra delinmiş, servis kullanıan suyun sertliğinin etkisi var dedi , garantiden değişir mi değişmez mi? Konu bu .

    Yoksa periyodik bakımın ücret konusunu yukarda belirttik aynen seninde dediğin gibi bakım parasını her markada alırlar.


    Ben konuyu anladımda garantinin 3 yıl yada 5 yıl olmasının bu durumu nasıl değiştireceğini merak ediyorum. Yani varılmak istenen yeri merak ediyorum bu arkadaşımız yani soruyu soran kişi ne yapsın öneriniz nedir. Şimdi taşkafaya sorduğum soruyu bende sizin sorunuzla size soruyorum

    Eca 3 yıl garanti verdi ama dediler ki burdaki 3 yollu vananızın motoru yanık , bu size gelen elektrikden şimdi bunu garantiden değişitrir mi değiştirmez mi? Yada eşanjörü 2-3 sene sonra delinmiş, servis kullanıan suyun sertliğinin etkisi var dedi , garantiden değişir mi değişmez mi? Yani bunu sadece eca yapıyor diğer firmalarda bu yokmu demek istiyorsunuz. O firma 5 yıl veriyor ama önemli değil bunun 3 yılı dahamı iyi demek istiyorsunuz. Birde domitech ile nitron arasından tercihte sıkışan bu arkadaşa bu bilgilerin ne gibi yararı olacak yani ferrolinin 5 yılı nitronun 2 yıl garantisine göre bir avantaj değilmi yada ne yapsın bu arkadaş mesala gidip confeo plus mı alsın. Özellikle taşkafa ya soruyorum yazısını 5 defa okudum ne demek istediğini ben anlamadım o cevaplarsa memnun olurum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeniceri

    quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus

    quote:

    Orijinalden alıntı: yeniceri

    Cihaz yeni alınırken verilen garanti içinde periyodik bakımı senin tabirinle beleş olan bir marka örneği verirmisin. Mesala senin premix 3 yıl garantide periyodik bakım beleşmiydi. Sonradan kombinin 1/3 fiyatı kadar para vererek alınan garantiden bahsetimyorum. İlk garantide periyodik bakımı beleşemi yaptırdın.


    Selamlar,

    Sadece garanti almıyorsun 3 tanede bakım alıyorsun, buna rağmen ödediğin toplam bedel 4 de bir civarında. Bakım bedellerini düşersen ek garanti için ödediğin bedel ise %12 civarında. olur ki bu da son derece makul bir fiyat.

    . Taşkafa nın dediği periyodik bakımda eğer parça bedeli gibi bir faturalama olursa diye bahsetmiş.
    Mesela arabalarda garanti süresi bitmeden 45000 veya 90000 ağır bakıma gidiyorsun, buralarda bazı sarf parçaları , yada gerekli görülürse başka parçalar değişiyor ama ücretini ödüyorsun.
    5 yıl garanti verdiler ama dediler ki burdaki 3 yollu vananızın motoru yanık , bu size gelen elektrikden şimdi bunu garantiden değişitrir mi değiştirmez mi?
    Yada eşanjörü 4,5 sene sonra delinmiş, servis kullanıan suyun sertliğinin etkisi var dedi , garantiden değişir mi değişmez mi? Konu bu .

    Yoksa periyodik bakımın ücret konusunu yukarda belirttik aynen seninde dediğin gibi bakım parasını her markada alırlar.


    Ben konuyu anladımda garantinin 3 yıl yada 5 yıl olmasının bu durumu nasıl değiştireceğini merak ediyorum. Yani varılmak istenen yeri merak ediyorum bu arkadaşımız yani soruyu soran kişi ne yapsın öneriniz nedir. Şimdi taşkafaya sorduğum soruyu bende sizin sorunuzla size soruyorum

    Eca 3 yıl garanti verdi ama dediler ki burdaki 3 yollu vananızın motoru yanık , bu size gelen elektrikden şimdi bunu garantiden değişitrir mi değiştirmez mi? Yada eşanjörü 2-3 sene sonra delinmiş, servis kullanıan suyun sertliğinin etkisi var dedi , garantiden değişir mi değişmez mi? Yani bunu sadece eca yapıyor diğer firmalarda bu yokmu demek istiyorsunuz. O firma 5 yıl veriyor ama önemli değil bunun 3 yılı dahamı iyi demek istiyorsunuz. Birde domitech ile nitron arasından tercihte sıkışan bu arkadaşa bu bilgilerin ne gibi yararı olacak yani ferrolinin 5 yılı nitronun 2 yıl garantisine göre bir avantaj değilmi yada ne yapsın bu arkadaş mesala gidip confeo plus mı alsın. Özellikle taşkafa ya soruyorum yazısını 5 defa okudum ne demek istediğini ben anlamadım o cevaplarsa memnun olurum.

    Alıntıları Göster
    Ferroli nin bu 5 yıl garanti olayını bende merak ediyorum, aslında bilen bir arkadaşımız detaylı bilgilendirirse iyi olur.

    Normalde cihazların ilk alımında verilen garanti sürelerinde tabii ki doğal olarak yıllık bakımlar ücretsiz olarak verilmez. Yıllık bakımlar yukarıda arkadaşların bahsettiği gibi bazı markalar tarafından ilave alınan garanti süreleri içine dahil olabiliyor.

    Ferroli bu 5 yıllık garanti için 5 yıl boyunca yıllık bakımların yetkili servislerce ücretli olarak yapılması zorunluluğunu getiriyor mu merak ediyorum. Eğer bu zorunluluk varsa sıkıntı olur diye düşünüyorum. Ben 4 yıllık Eca kullanımım sırasında hiçbir zaman yetkili servise yıllık bakım yaptırmadım, Eca da bana siz yıllık bakımları yaptırmamışsınız, bu nedenle 3 yıllık garantiniz kalmamış gibi bir yaklaşımda bulunmadı. Eğer Ferroli de de durum böyleyse yıllık bakım yaptırma şartı yoksa 5 yıllık garanti bence çok çok olumlu bir hizmet ve tercih sırasında göz önünde bulundurulması gereken bir durum.. Ama dediğim gibi bu konudaki detayı bilemiyorum, bilen bir arkadaşın açıklaması bizleri de aydınlatacaktır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Egé

    Ferroli nin bu 5 yıl garanti olayını bende merak ediyorum, aslında bilen bir arkadaşımız detaylı bilgilendirirse iyi olur.

    Normalde cihazların ilk alımında verilen garanti sürelerinde tabii ki doğal olarak yıllık bakımlar ücretsiz olarak verilmez. Yıllık bakımlar yukarıda arkadaşların bahsettiği gibi bazı markalar tarafından ilave alınan garanti süreleri içine dahil olabiliyor.

    Ferroli bu 5 yıllık garanti için 5 yıl boyunca yıllık bakımların yetkili servislerce ücretli olarak yapılması zorunluluğunu getiriyor mu merak ediyorum. Eğer bu zorunluluk varsa sıkıntı olur diye düşünüyorum. Ben 4 yıllık Eca kullanımım sırasında hiçbir zaman yetkili servise yıllık bakım yaptırmadım, Eca da bana siz yıllık bakımları yaptırmamışsınız, bu nedenle 3 yıllık garantiniz kalmamış gibi bir yaklaşımda bulunmadı. Eğer Ferroli de de durum böyleyse yıllık bakım yaptırma şartı yoksa 5 yıllık garanti bence çok çok olumlu bir hizmet ve tercih sırasında göz önünde bulundurulması gereken bir durum.. Ama dediğim gibi bu konudaki detayı bilemiyorum, bilen bir arkadaşın açıklaması bizleri de aydınlatacaktır..


    @ege yanlış anlamıyorsam şunu demek istiyorsunuz 5 yıllık garanti eğer her yıl bakım yaptırılması zorunlu olarak verildiyse burda avantajdan ziyade dezavantaj söz konusu olacaktır. Ozaman 5 yıl garantinin bir anlamı kalmıyor eğer öyleyse gercekten benim içinde bir anlamı olmaz. Çünkü bütün cihazlar yıllık bakım yaptırmayı öneriyor ama ben 2 yılda birde yaptrırım 3 yıl sonrada yaptırırım bunun kararını ben veririm tabi varsa sonuçlarınada katlanırım. Genelde istenen garanti süresi içinde 2 defa bakım yapılması 2 yıl garantilerde garanti bitimine yakın bakım hizmeti yapılması eğer gerekli bir parça değişimi söz konusu olursa bunu ücretsiz yapmak ve tabi aynı zamanda servis ücreti alarak belli bir kazanc sağlamak amacı güdülüyor.

    Bu garanti şartlarıyla cihaz alan @disintegration arkadaşımıza rica edelim konuyu bize netleştirsin. Eğer her yıl bakım şartıyla 5 yıl garanti veriliyorsa kesinlikle buna karşı çıkarım ama 5 yıl içinde enaz 2 defa bakım yaptırmak kullacının faydasına olacaktır fakat bu zorunluluk şartına bağlanamaz sadece riskleri minimize edeceği belirtilerek öneri olarak verilmesi gerekir garantiyle zorunluluk haline getirilirse kesinlikle kabul edeceğim birşey değil. 50-60 tl gibi bir tutar alıyorlar ve birçok arkadaşımız filtre temizliği vs ile şeylerle uğraşmak istemiyor sadece bunun için bile ve genel bir kontrol için bile verilecek değerler. Güncel fiyatlar nedir bilmiyorum ama bu aralıkta olduğunu düşünüyorum. Garantiyle ilgili hiç aklıma bu husus gelmemişti @ege yazana kadar yazılanlarıda pek anlamamıştım bu şekilde konuyu anlamış oldum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeniceri

    @ege yanlış anlamıyorsam şunu demek istiyorsunuz 5 yıllık garanti eğer her yıl bakım yaptırılması zorunlu olarak verildiyse burda avantajdan ziyade dezavantaj söz konusu olacaktır. Ozaman 5 yıl garantinin bir anlamı kalmıyor eğer öyleyse gercekten benim içinde bir anlamı olmaz................

    Evet aynen böyle, doğru anlamışsınız. Örneğin arabalarda böyle bir zorunluluk vardır. 3 yıl garanti verir ama 10.000-15.000 km de veya süre olarak yıl da bir bakımı zorunlu tutar. Eğer siz arabanın yıllık bakımlarını ücreti karşılığında zamanında yaptırmaz iseniz garanti niz yanar ve bir hakkınız kalmaz. Ferroli de de inşallah böyle değildir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeniceri

    quote:

    Orijinalden alıntı: Egé

    Ferroli nin bu 5 yıl garanti olayını bende merak ediyorum, aslında bilen bir arkadaşımız detaylı bilgilendirirse iyi olur.

    Normalde cihazların ilk alımında verilen garanti sürelerinde tabii ki doğal olarak yıllık bakımlar ücretsiz olarak verilmez. Yıllık bakımlar yukarıda arkadaşların bahsettiği gibi bazı markalar tarafından ilave alınan garanti süreleri içine dahil olabiliyor.

    Ferroli bu 5 yıllık garanti için 5 yıl boyunca yıllık bakımların yetkili servislerce ücretli olarak yapılması zorunluluğunu getiriyor mu merak ediyorum. Eğer bu zorunluluk varsa sıkıntı olur diye düşünüyorum. Ben 4 yıllık Eca kullanımım sırasında hiçbir zaman yetkili servise yıllık bakım yaptırmadım, Eca da bana siz yıllık bakımları yaptırmamışsınız, bu nedenle 3 yıllık garantiniz kalmamış gibi bir yaklaşımda bulunmadı. Eğer Ferroli de de durum böyleyse yıllık bakım yaptırma şartı yoksa 5 yıllık garanti bence çok çok olumlu bir hizmet ve tercih sırasında göz önünde bulundurulması gereken bir durum.. Ama dediğim gibi bu konudaki detayı bilemiyorum, bilen bir arkadaşın açıklaması bizleri de aydınlatacaktır..


    @ege yanlış anlamıyorsam şunu demek istiyorsunuz 5 yıllık garanti eğer her yıl bakım yaptırılması zorunlu olarak verildiyse burda avantajdan ziyade dezavantaj söz konusu olacaktır. Ozaman 5 yıl garantinin bir anlamı kalmıyor eğer öyleyse gercekten benim içinde bir anlamı olmaz. Çünkü bütün cihazlar yıllık bakım yaptırmayı öneriyor ama ben 2 yılda birde yaptrırım 3 yıl sonrada yaptırırım bunun kararını ben veririm tabi varsa sonuçlarınada katlanırım. Genelde istenen garanti süresi içinde 2 defa bakım yapılması 2 yıl garantilerde garanti bitimine yakın bakım hizmeti yapılması eğer gerekli bir parça değişimi söz konusu olursa bunu ücretsiz yapmak ve tabi aynı zamanda servis ücreti alarak belli bir kazanc sağlamak amacı güdülüyor.

    Bu garanti şartlarıyla cihaz alan @disintegration arkadaşımıza rica edelim konuyu bize netleştirsin. Eğer her yıl bakım şartıyla 5 yıl garanti veriliyorsa kesinlikle buna karşı çıkarım ama 5 yıl içinde enaz 2 defa bakım yaptırmak kullacının faydasına olacaktır fakat bu zorunluluk şartına bağlanamaz sadece riskleri minimize edeceği belirtilerek öneri olarak verilmesi gerekir garantiyle zorunluluk haline getirilirse kesinlikle kabul edeceğim birşey değil. 50-60 tl gibi bir tutar alıyorlar ve birçok arkadaşımız filtre temizliği vs ile şeylerle uğraşmak istemiyor sadece bunun için bile ve genel bir kontrol için bile verilecek değerler. Güncel fiyatlar nedir bilmiyorum ama bu aralıkta olduğunu düşünüyorum. Garantiyle ilgili hiç aklıma bu husus gelmemişti @ege yazana kadar yazılanlarıda pek anlamamıştım bu şekilde konuyu anlamış oldum.

    Alıntıları Göster
    ferroli 5yıl garantiyi verirken

    bakım yaptırma şartı sunmuyor.

    yani ben istersem bakım yaptırırım. istersem 2yıl sonra istersen 3yıl sonra ya da hiç yaptırmam

    bunu hem evime doğalgaz işini yapan ferroli bayisine sordum

    hemde evime kombiyi çalıştırmak için gelen ferroli teknik servisine sordum.

    bana sadece dedikleri şey şu: eğer her yıl bakım yaptırmak istersem form doldururum. yıllık bakım parasında indirim yapacaklarını söylediler

    o da benim keyfime kalmış.

    yani uzun lafın kısası ferroli de "ücret karşılığı bakım yaptırma" zorunluluğu yok. isteğe bağlı

    normal bir 5yıl garantisi var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration

    ferroli 5yıl garantiyi verirken

    bakım yaptırma şartı sunmuyor.

    yani ben istersem bakım yaptırırım. istersem 2yıl sonra istersen 3yıl sonra ya da hiç yaptırmam

    bunu hem evime doğalgaz işini yapan ferroli bayisine sordum

    hemde evime kombiyi çalıştırmak için gelen ferroli teknik servisine sordum.

    bana sadece dedikleri şey şu: eğer her yıl bakım yaptırmak istersem form doldururum. yıllık bakım parasında indirim yapacaklarını söylediler

    o da benim keyfime kalmış.

    yani uzun lafın kısası ferroli de "ücret karşılığı bakım yaptırma" zorunluluğu yok. isteğe bağlı

    normal bir 5yıl garantisi var


    O zaman Ferroli seçeneği çok avantajlı duruma geçiyor. Bence yıllık bakım koşulu olmaksızın 5 yıl garanti verilmesi tercihte önemli kriter.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration
    ferroli 5yıl garantiyi verirken bakım yaptırma şartı sunmuyor.......

    Bu iyi bir haber..

    Ama siz yine de bu durumu müşteri hizmetlerine mail atarak sorun, aynı yönde cevap verirlerse ileri de olaşabilecek herhangi bir sorunda elinizde belge de olmuş olur. Yoksa bir sorun yaşadığınızda söylenilenler havada kalabilir ve muhatab bulamayabilirsiniz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus


    quote:

    Orijinalden alıntı: sserin

    Hangi arızanın garanti kapsamında, hangisinin dışında kabul edileceğini baştan öğrenmek ve hatta burda paylaşmak gerekir. Hangi kombi alınırsa alınsın kullanıcı hataları minimize edilmelidir. Öncelikle regülatör+şok önleyicili priz kullanmada yarar var. Bunun dışındaki bilinçsiz yapılan hatalar yada kombinin üretimden kaynaklanan hataları garanti kapsamında nitelendirilecektir. Nitelendirilmediği zaman hesabı sorulur Firmaya. Diyelim ki ısrarcı oldular. O zaman şikayet sitelerinde yer almayı göze almışlar demektir. Bundan sonraki kayıplarını telafi edemezler. Örneğin ECA Proteus'ta ağırlıklı ve sıklıkla yaşanan sıcak suyun ani soğuması sorununda olduğu gibi. Biraz internette gezinmiş birinin böyle bir hataya düşmesi zor.
    http://www.sikayetvar.com/sikayetoku/k/368/f/599/g/ECA
    Bu arada Ferroli'nin de şikayetlerini sınıflandırarak ayırmak gerekebilir. Bunları da dikkatle inceleyin.
    http://www.sikayetvar.com/sikayetoku/k/368/f/3053/g/Ferroli+Isitma+ve+Klima
    Garanti konusunda 2,3,5,6 yıla fazla takılmayın. Yasaya göre en az 2 yıl olmalıdır. Kapsamını ciddi biçimde incelemezseniz hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.
    Bunu hukukta yaşanan bir örnekle açıklamaya çalışayım; bir restorana yada kulübe gittiniz ve arabanızı valeye verdiniz. Çıkışta arabanızın çalındığını fark ettiniz. Çok üzüldünüz ama bir teselliniz var. Araba kaskolu. Kaskoya arabanız çalındığı için başvurdunuz. Fakat o da ne? Sigorta şirketi araba bedelini ödemiyor. Ne yazık ki bu tür olaylarda yasa da onların yanında. Bunu bir çeşit dolandırıcılık olarak niteliyorlar ve sigorta kapsamının dışında kalıyor.
    Bu kapsamı anlatabilmek bakımından sadece farklı bir örnek. Hakkımızı gerçekten arayabilmek için bilinçli olmalıyız. Garanti kapsamı konusunda bilgili olmalıyız.


    Selamlar,
    Bilginiz olması için belirtmek istedim.
    Araba çalınma örneği artık farklı, vale ile otopark hizmeti veren restoran, alışveriş merkezi veya otoparklar, müşterilerinin araçlarına gelen zarardan mesul tutulmuşdurlar. En son bu konuda bir mahkeme kararı alındı ve artık örnek teşkil ediyor.
    Sigortacılar uyanıkdır, araç anahtarla çalındığında para ödemezler, ancak polisden hırsızlık olduğuna ve anahtarların çalındığına dair bir zaptınız varsa ödeme yapıyorlar. Yedek anahtarı vermezsen bile para ödememeye çalışırlar.

    Bunun dışında sanayi bakanlığının kombiler için verdiği yasal ekonomik ömür 10 ile 15 yıl arasındadır. Yani siz bu süre içinde kullanım veya işletme şartlarından dolayı değilde , üretimden kaynaklı bir hata olduğunu ispatlarsanız, aslında üretici firma bunu telafi etmek durumunda ama kim nerde nasıl bunu ispatlar hele TR de çok zor. Zaten üreticilerin çoğuda bundan yararlanıyor. Bu nedenle satış sonrası hizmetleri düzgün ve müşteri memnuniyeti yüksek firmalar , sadece kombi için değil her üründe öncelik li olmalı.

    Ben size daha güncel bir örnek verim, İstanbul bilişim herhalde hepiniz bir şekilde duymuşsunuzdur. Lcd, plazma, laptop , müzik sistemleri pek çok elektronik ürün satar ama bu firmanın sattığı hiç bir ürüne , üretici markanın TR temsilcisi veya TR deki ofisi garanti vermez.
    Adamlar kendileri ithal ediyor ve misal panasonic bir 50" plasmayı 3000 tl ye satarken aynı ürünü panasonic Türkiye 4000 tl ye satıyor.
    Şimdi 1000 tl fark %25 ile iyi bir değer. Ama ya bozulursa garantiyi İB veriyor. Kendi teknik servisi var yapılırsa yapılıyor olmadı 15 günden 60 güne kadar beklenebiliyor. Yani servis dertli. Kime ne şikayet edeceksiniz ki . Tr de en çok ürün satan firmadır, üreticilerde bu nedenle firmaya dokunmuyor. Adamlar mesela Sony TR den çok daha fazla sony ürün satıyor. Şimdi bu duruma üretici firma nasıl müsade ediyor, doğru mu? bence değil tabi ki ama işin işine fiyat ve adetli satış girince , alanda satanda memnun durumu ortaya çıkıyor.
    Birde bu adamalr bu kadar farkla sattıkları halde kar ediyorlar , yani Tr deki yabancı üreticilerin kar marjları da bir analam ortaya çıkıyor.

    Kombi işide böyle pazar büyük ve TR den komşu ülkelere dağıtımda söz konusu, bu nedenle pazardan pay kapmak için herkes bir gayret içinde.
    Kimi fiyatla, kimi garanti ile, kimi markayla.


    En son alınan bu mahkeme kararının esas ve karar numarasını verirseniz bize yararı olacaktır. Sizin hatırladığınız, alışveriş merkezi otoparkında, otodan çalınan eşya bedellerinin tazminini AVM ve güvenlik şirketine yüklemesi kararı olmasın? Aşağıdaki resimde, bu konuda Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliğinin her sigorta şirketi genel müdürüne gönderdiği yazıyı veriyorum.

    Ayrıca Sigortacı Gazetesindeki yazı da konuya açıklık getirecektir. Kaldı ki bu örneği ben, kişilerle gereksi iddialaşmak için değil "satın alınan sigorta hizmeti yada garanti hizmetinin içeriğinin iyi bilinmesi konusunda uyarıcı olsun diye vermiştim."
    Hazırlayan: Timuçin ALPAY

    Bilindiği üzere; kasko sigortaları Türk Ticaret Kanunu’nda ayrıca düzenlenmiş bir branş değildir. Kasko sigortaları bir mal sigortası türü olup, TTK’nun 1278. maddesi hükmü uyarınca sadece sigorta ettirenin değil, sigortadan faydalanan kimsenin yahut da eylemlerinden sorumlu oldukları kimselerin kusurlu davranışlarından kaynaklanan ve araçta meydana gelen hasar ve ziya-ı sigortacı karşılamakla yükümlüdür.

    Diğer yandan, kasko sigortası genel şartlarının teminatın kapsamını belirleyen ilk maddesinde; (sigortanın konusu) “Bu sigorta ile sigortacı karayolunda kullanılabilen motorlu, motorsuz taşıtlardan römork veya karavanlar ile iş makinelerinden ve lastik tekerlekli traktörlerden doğan menfaatinin aşağıdaki tehlikeler dolayısı ile ihlali sonucu uğrayacağı maddi zararları temin eder” şeklinde açıkladıktan sonra, bu tehlikeler öncelikle şu şekilde sıralanmıştır.

    Gerek hareket, gerekse durma halinde iken sigortalının veya aracı kullananın iradesi dışında araca ani ve harici etkiler neticesinde, sabit veya hareketli cismin çarpması veya aracın böyle bir cisme çarpması, müsademesi, devrilmesi, düşmesi, yuvarlanması, aracın çalınması veya çalınmaya teşebbüsü ile üçüncü kişilerin kötü niyetli veya muziplikle yaptıkları hareketler, bu sigortanın konusunu oluşturmaktadır.

    ARAÇ ÇALINMA ŞEKİLLERİ

    Sigortacıların; her olayı (gerçekleşen rizikoyu) kendi içinde değerlendirmesi, kasko sigorta poliçesi kapsam maddesi ile örtüşüp örtüşmediği açısından incelemesi ve bu bağlamda karar verilmesi gerekmektedir. Bir çalınma olayında sigortacıları tereddüde yönelten ve sigortalıları da üzen birkaç çalınma biçiminin burada belirtilmesinde yarar bulunmaktadır.

    1. Sigortalıdan araç anahtarının (evinden – iş yerinden) ele geçirilmesi ile aracın çalınması,

    2. Sigortalı aracın kapılarının ya da camlarının açık unutulması ıle aracın çalınması,

    3. Sigortalı aracın üzerinde kontak anahtarının unutulması ile çalınması,

    4. Sigortalı aracın ve anahtarının sınırları ve adresi belli otopark işletmesinin görevlisine teslim edilmesi sonucu çalınması,

    5. Sigortalı aracın ve anahtarının herhangi bir yol üzerinde belediyeye ait otopark görevlisine teslim edilmesi sonucu aracın çalınması,

    6. Sigortalı aracın, aracı satın almak üzere deneme sürüşü yapılan kişilerce çalınması,

    7. Sigortalı araca planlayarak trafikte çarpmak ve telaşlanan sürücünün bu durumundan yararlanarak aracın çalınması (genellikle oto yollarda bayan sürücülere bu yöntem uygulanmakta),

    8. Sigortalı aracın, restoran bar ve benzeri iş yerlerinde otopark görevlisi ya da kendine bu süsü veren kişilerce çalınması,

    Aslında bu listeyi ve örnekleri uzatmak mümkün ancak, yukarıda da değindiğimiz üzere sigortacıları (hasar servisi yöneticilerini) hasarı tazmin etme noktasında tereddüde düşüren bu tür gerçekleşen rizikolarda ödenmeme nedenlerini belirtmek gerekmektedir.

    Verdiğimiz sekiz örnekte ORTAK NOKTA çalma eyleminin sigortalı tarafından kolaylaştınlmış olmasıdır. Peki çalma eyleminin kolaylaştırılması kasko sigorta poliçesi genel şartları ile örtüşmekte midir? Hemen belirtmeliyiz ki, çalınma fiili kasko sigorta poliçesinin kapsam maddesinde verilmiş bir teminattır. Ancak, sorun meydana gelen olayın HIRSIZLIK TANIMINA uyup uymadığıdır. Diğer bir deyişle gerçekleşen olayın kasko sigorta poliçesi genel şartlarının A.5 maddesinde sayılan teminat dışında kalan hallerden biri ile örtüşüp örtüşmediğidir. İşte sigortacı olarak bu noktada doğru ve objektif karar vermek gerekmektedir.

    NEDEN HER ÇALINMA RİZİKOSU TAZMİN EDİLMİYOR ?

    Yukarıda sayılan çalınma hallerinde; emniyeti suistimal durumunun bulunduğu, araç sahibinin yanıltıldığı, hulus ve saffetinden yararlanıldığı, iradesinin fesada uğratıldığı, teslim işleminin kendi rızası ile gerçekleştiği, gerçekleşen olayın da hırsızlık değil dolandırıcılık olduğu savı ileri sürülmektedir.

    Ancak, Yargıtay’ın yerleşik içtihatlarında sigortalı yada sigorta ettirenin kusuru göz önüne alınmakta gerçekleşen olayda kasıt unsurunun bulunmaması halinde “kusurun” hasar/zararın tazmin edilmesine engel olmadığı hüküm altına alınmaktadır. Bu konuda açık ve net bir Yargıtay kararı örneğini belirtelim; Özel Dairenin 28.03.1994 gün ve 1993/5473 ve 1994/2385 karar sayılı içtihadında aracın ve dolayısı ile içindeki teybin çalınmasında, sigorta ettirenin kusurlu davranışının tazminat isteme hakkını engellemeyeceği şu biçimde açıklanmıştır.

    “Mahkemece, dava şoförün aracın üzerinde kontak anahtarını unutarak aracın çalınmasına neden olduğu ve bu nedenle teybin çalınmasından sigortacının sorumlu olmayacağı sonucuna varılmış ise de bu kabul şeklinin yasal dayanağı gösterilmemiştir. TTK’nun 1278. maddesine göre poliçede aksine hüküm olmadıkça sigorta ettirenin veya faydalanan kimsenin kusurundan doğan zararlardan da sigortacı sorumludur. Sigortacı ancak sigorta ettirenin kendi davranışlarından dolayı sorumluluktan kurtulabilir. Dava konusu sigorta poliçesinde 11. madde (eski kasko sigorta poliçesi genel şartları teminat dışında kalan haller) yukarıda anılan madde hükmüne paralel bir şekilde düzenlenmiş olup, aksine bir hüküm içermemektedir. Bu durum karşısında anılan yasa ve sözleşme hükümleri çerçevesinde davanın kabulüne karar verilmesi gerekirken yazılı şekilde hüküm kurulması isabetsiz bulunduğundan, kararın davacı yararına bozulması gerekmiştir.”

    Kasko sigortasında araç çalınması sorununu başka bir örnekle açıklamaya çalışalım; Bir ses sanatçısının aracı, çalışmakta olduğu gece kulübünün önünden üzerinde anahtarı bulunduğu halde çalınır. Aracın sürücüsü aracın hazır olduğunu, kulüpten çıkmak üzere olan ses sanatçısına haber vermek için binaya girdiğinde, kimliği meçhul kişi bu durumdan yararlanarak üzerinde anahtar bulunan araca binerek gözden kaybolur. Bu noktada çalınma olayını kasko sigorta poliçesi genel şartları açısından değerlendirmek gerekmektedir. Öncelikle gerçekleşen riziko kasko sigorta poliçesi açısından incelendiğinde; çalınma olayı sigortalının (sürücünün) iradesi dışında gelişmiştir. Riziko beklenen bir sebebe değil, beklenmeyen ve ani bir sebebe bağlı olarak gerçekleşmiştir. Araç şoförü sigortalıyı beklerken, zorunlu olarak aracın önünde bulunduğu binaya girmiş, fakat kusurlu olarak anahtarı araç üzerinde unutmuştur. TTK’nun 1278. maddesine göre poliçede aksine hüküm olmadıkça sigorta ettirenin veya faydalanan kimsenin kusurundan doğan zararlardan da sigortacı sorumludur.

    Olayın oluş biçimi kasko sigorta poliçesi genel şartlarının A.5 maddesinde sayılan teminat dışında kalan hallerden herhangi biri ile örtüşmemektedir. Bu anlamda aracın üzerinde anahtar var iken çalınmış olması, sigortalının hasar/zararı talep etmesine engel bir durum değildir.

    “MÜŞTERİ KAYBEDELİM GÜVEN KAYBETMEYELİM”

    Sigortalının yada sigortadan faydalananın kusuruna bağlı olarak gerçekleşmiş araç çalınmaları, KASIT unsuru olmadıkça kasko sigorta poliçesi kapsam maddesi içindedir. Her ne kadar emniyeti suistimal durumu, araç sahibinin yanıltılması, hulus ve saffetinden yararlanılması, iradesinin fesada uğratılması, teslim işleminin kendi rızası ile gerçekleştiği olaylarda rizikonun hırsızlık değil, dolandırıcılık olduğu ve bu noktada 16.01.2006 tarihli bir Yargıtay kararı olduğu yazılı basında ifade edilmiş ise de, bu yönde bir Yargıtay kararı tarafımızdan bulunamamıştır. Nitekim bu içerikte bir kararın sigortalının aleyhine hükümler taşıyacağını, kasko sigorta poliçesi genel şartlarının yeniden düzenlenmesi gerektiğini, oysa TTK md.1264 amir hükmü bağlamında sigortalının aleyhine sözleşme yapılamayacağını bu noktada bir Yargıtay kararı olabileceğine sigortacı olarak inanmak istemediğimi söylemeliyim.

    Kaynak: SİGORTACI GAZETESİ, SAYI : MAYIS 329, SAFYA : 50




     ferroli domitech mi  demirdöküm nitron mu ? acil


     ferroli domitech mi  demirdöküm nitron mu ? acil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sserin -- 8 Nisan 2011; 15:42:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sserin

    quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus


    quote:

    Orijinalden alıntı: sserin

    Hangi arızanın garanti kapsamında, hangisinin dışında kabul edileceğini baştan öğrenmek ve hatta burda paylaşmak gerekir. Hangi kombi alınırsa alınsın kullanıcı hataları minimize edilmelidir. Öncelikle regülatör+şok önleyicili priz kullanmada yarar var. Bunun dışındaki bilinçsiz yapılan hatalar yada kombinin üretimden kaynaklanan hataları garanti kapsamında nitelendirilecektir. Nitelendirilmediği zaman hesabı sorulur Firmaya. Diyelim ki ısrarcı oldular. O zaman şikayet sitelerinde yer almayı göze almışlar demektir. Bundan sonraki kayıplarını telafi edemezler. Örneğin ECA Proteus'ta ağırlıklı ve sıklıkla yaşanan sıcak suyun ani soğuması sorununda olduğu gibi. Biraz internette gezinmiş birinin böyle bir hataya düşmesi zor.
    http://www.sikayetvar.com/sikayetoku/k/368/f/599/g/ECA
    Bu arada Ferroli'nin de şikayetlerini sınıflandırarak ayırmak gerekebilir. Bunları da dikkatle inceleyin.
    http://www.sikayetvar.com/sikayetoku/k/368/f/3053/g/Ferroli+Isitma+ve+Klima
    Garanti konusunda 2,3,5,6 yıla fazla takılmayın. Yasaya göre en az 2 yıl olmalıdır. Kapsamını ciddi biçimde incelemezseniz hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.
    Bunu hukukta yaşanan bir örnekle açıklamaya çalışayım; bir restorana yada kulübe gittiniz ve arabanızı valeye verdiniz. Çıkışta arabanızın çalındığını fark ettiniz. Çok üzüldünüz ama bir teselliniz var. Araba kaskolu. Kaskoya arabanız çalındığı için başvurdunuz. Fakat o da ne? Sigorta şirketi araba bedelini ödemiyor. Ne yazık ki bu tür olaylarda yasa da onların yanında. Bunu bir çeşit dolandırıcılık olarak niteliyorlar ve sigorta kapsamının dışında kalıyor.
    Bu kapsamı anlatabilmek bakımından sadece farklı bir örnek. Hakkımızı gerçekten arayabilmek için bilinçli olmalıyız. Garanti kapsamı konusunda bilgili olmalıyız.


    Selamlar,
    Bilginiz olması için belirtmek istedim.
    Araba çalınma örneği artık farklı, vale ile otopark hizmeti veren restoran, alışveriş merkezi veya otoparklar, müşterilerinin araçlarına gelen zarardan mesul tutulmuşdurlar. En son bu konuda bir mahkeme kararı alındı ve artık örnek teşkil ediyor.
    Sigortacılar uyanıkdır, araç anahtarla çalındığında para ödemezler, ancak polisden hırsızlık olduğuna ve anahtarların çalındığına dair bir zaptınız varsa ödeme yapıyorlar. Yedek anahtarı vermezsen bile para ödememeye çalışırlar.

    Bunun dışında sanayi bakanlığının kombiler için verdiği yasal ekonomik ömür 10 ile 15 yıl arasındadır. Yani siz bu süre içinde kullanım veya işletme şartlarından dolayı değilde , üretimden kaynaklı bir hata olduğunu ispatlarsanız, aslında üretici firma bunu telafi etmek durumunda ama kim nerde nasıl bunu ispatlar hele TR de çok zor. Zaten üreticilerin çoğuda bundan yararlanıyor. Bu nedenle satış sonrası hizmetleri düzgün ve müşteri memnuniyeti yüksek firmalar , sadece kombi için değil her üründe öncelik li olmalı.

    Ben size daha güncel bir örnek verim, İstanbul bilişim herhalde hepiniz bir şekilde duymuşsunuzdur. Lcd, plazma, laptop , müzik sistemleri pek çok elektronik ürün satar ama bu firmanın sattığı hiç bir ürüne , üretici markanın TR temsilcisi veya TR deki ofisi garanti vermez.
    Adamlar kendileri ithal ediyor ve misal panasonic bir 50" plasmayı 3000 tl ye satarken aynı ürünü panasonic Türkiye 4000 tl ye satıyor.
    Şimdi 1000 tl fark %25 ile iyi bir değer. Ama ya bozulursa garantiyi İB veriyor. Kendi teknik servisi var yapılırsa yapılıyor olmadı 15 günden 60 güne kadar beklenebiliyor. Yani servis dertli. Kime ne şikayet edeceksiniz ki . Tr de en çok ürün satan firmadır, üreticilerde bu nedenle firmaya dokunmuyor. Adamlar mesela Sony TR den çok daha fazla sony ürün satıyor. Şimdi bu duruma üretici firma nasıl müsade ediyor, doğru mu? bence değil tabi ki ama işin işine fiyat ve adetli satış girince , alanda satanda memnun durumu ortaya çıkıyor.
    Birde bu adamalr bu kadar farkla sattıkları halde kar ediyorlar , yani Tr deki yabancı üreticilerin kar marjları da bir analam ortaya çıkıyor.

    Kombi işide böyle pazar büyük ve TR den komşu ülkelere dağıtımda söz konusu, bu nedenle pazardan pay kapmak için herkes bir gayret içinde.
    Kimi fiyatla, kimi garanti ile, kimi markayla.


    En son alınan bu mahkeme kararının esas ve karar numarasını verirseniz bize yararı olacaktır. Sizin hatırladığınız, alışveriş merkezi otoparkında, otodan çalınan eşya bedellerinin tazminini AVM ve güvenlik şirketine yüklemesi kararı olmasın? Aşağıdaki resimde, bu konuda Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliğinin her sigorta şirketi genel müdürüne gönderdiği yazıyı veriyorum.

    Ayrıca Sigortacı Gazetesindeki yazı da konuya açıklık getirecektir. Kaldı ki bu örneği ben, kişilerle gereksi iddialaşmak için değil "satın alınan sigorta hizmeti yada garanti hizmetinin içeriğinin iyi bilinmesi konusunda uyarıcı olsun diye vermiştim."
    Hazırlayan: Timuçin ALPAY

    Bilindiği üzere; kasko sigortaları Türk Ticaret Kanunu’nda ayrıca düzenlenmiş bir branş değildir. Kasko sigortaları bir mal sigortası türü olup, TTK’nun 1278. maddesi hükmü uyarınca sadece sigorta ettirenin değil, sigortadan faydalanan kimsenin yahut da eylemlerinden sorumlu oldukları kimselerin kusurlu davranışlarından kaynaklanan ve araçta meydana gelen hasar ve ziya-ı sigortacı karşılamakla yükümlüdür.

    Diğer yandan, kasko sigortası genel şartlarının teminatın kapsamını belirleyen ilk maddesinde; (sigortanın konusu) “Bu sigorta ile sigortacı karayolunda kullanılabilen motorlu, motorsuz taşıtlardan römork veya karavanlar ile iş makinelerinden ve lastik tekerlekli traktörlerden doğan menfaatinin aşağıdaki tehlikeler dolayısı ile ihlali sonucu uğrayacağı maddi zararları temin eder” şeklinde açıkladıktan sonra, bu tehlikeler öncelikle şu şekilde sıralanmıştır.

    Gerek hareket, gerekse durma halinde iken sigortalının veya aracı kullananın iradesi dışında araca ani ve harici etkiler neticesinde, sabit veya hareketli cismin çarpması veya aracın böyle bir cisme çarpması, müsademesi, devrilmesi, düşmesi, yuvarlanması, aracın çalınması veya çalınmaya teşebbüsü ile üçüncü kişilerin kötü niyetli veya muziplikle yaptıkları hareketler, bu sigortanın konusunu oluşturmaktadır.

    ARAÇ ÇALINMA ŞEKİLLERİ

    Sigortacıların; her olayı (gerçekleşen rizikoyu) kendi içinde değerlendirmesi, kasko sigorta poliçesi kapsam maddesi ile örtüşüp örtüşmediği açısından incelemesi ve bu bağlamda karar verilmesi gerekmektedir. Bir çalınma olayında sigortacıları tereddüde yönelten ve sigortalıları da üzen birkaç çalınma biçiminin burada belirtilmesinde yarar bulunmaktadır.

    1. Sigortalıdan araç anahtarının (evinden – iş yerinden) ele geçirilmesi ile aracın çalınması,

    2. Sigortalı aracın kapılarının ya da camlarının açık unutulması ıle aracın çalınması,

    3. Sigortalı aracın üzerinde kontak anahtarının unutulması ile çalınması,

    4. Sigortalı aracın ve anahtarının sınırları ve adresi belli otopark işletmesinin görevlisine teslim edilmesi sonucu çalınması,

    5. Sigortalı aracın ve anahtarının herhangi bir yol üzerinde belediyeye ait otopark görevlisine teslim edilmesi sonucu aracın çalınması,

    6. Sigortalı aracın, aracı satın almak üzere deneme sürüşü yapılan kişilerce çalınması,

    7. Sigortalı araca planlayarak trafikte çarpmak ve telaşlanan sürücünün bu durumundan yararlanarak aracın çalınması (genellikle oto yollarda bayan sürücülere bu yöntem uygulanmakta),

    8. Sigortalı aracın, restoran bar ve benzeri iş yerlerinde otopark görevlisi ya da kendine bu süsü veren kişilerce çalınması,

    Aslında bu listeyi ve örnekleri uzatmak mümkün ancak, yukarıda da değindiğimiz üzere sigortacıları (hasar servisi yöneticilerini) hasarı tazmin etme noktasında tereddüde düşüren bu tür gerçekleşen rizikolarda ödenmeme nedenlerini belirtmek gerekmektedir.

    Verdiğimiz sekiz örnekte ORTAK NOKTA çalma eyleminin sigortalı tarafından kolaylaştınlmış olmasıdır. Peki çalma eyleminin kolaylaştırılması kasko sigorta poliçesi genel şartları ile örtüşmekte midir? Hemen belirtmeliyiz ki, çalınma fiili kasko sigorta poliçesinin kapsam maddesinde verilmiş bir teminattır. Ancak, sorun meydana gelen olayın HIRSIZLIK TANIMINA uyup uymadığıdır. Diğer bir deyişle gerçekleşen olayın kasko sigorta poliçesi genel şartlarının A.5 maddesinde sayılan teminat dışında kalan hallerden biri ile örtüşüp örtüşmediğidir. İşte sigortacı olarak bu noktada doğru ve objektif karar vermek gerekmektedir.

    NEDEN HER ÇALINMA RİZİKOSU TAZMİN EDİLMİYOR ?

    Yukarıda sayılan çalınma hallerinde; emniyeti suistimal durumunun bulunduğu, araç sahibinin yanıltıldığı, hulus ve saffetinden yararlanıldığı, iradesinin fesada uğratıldığı, teslim işleminin kendi rızası ile gerçekleştiği, gerçekleşen olayın da hırsızlık değil dolandırıcılık olduğu savı ileri sürülmektedir.

    Ancak, Yargıtay’ın yerleşik içtihatlarında sigortalı yada sigorta ettirenin kusuru göz önüne alınmakta gerçekleşen olayda kasıt unsurunun bulunmaması halinde “kusurun” hasar/zararın tazmin edilmesine engel olmadığı hüküm altına alınmaktadır. Bu konuda açık ve net bir Yargıtay kararı örneğini belirtelim; Özel Dairenin 28.03.1994 gün ve 1993/5473 ve 1994/2385 karar sayılı içtihadında aracın ve dolayısı ile içindeki teybin çalınmasında, sigorta ettirenin kusurlu davranışının tazminat isteme hakkını engellemeyeceği şu biçimde açıklanmıştır.

    “Mahkemece, dava şoförün aracın üzerinde kontak anahtarını unutarak aracın çalınmasına neden olduğu ve bu nedenle teybin çalınmasından sigortacının sorumlu olmayacağı sonucuna varılmış ise de bu kabul şeklinin yasal dayanağı gösterilmemiştir. TTK’nun 1278. maddesine göre poliçede aksine hüküm olmadıkça sigorta ettirenin veya faydalanan kimsenin kusurundan doğan zararlardan da sigortacı sorumludur. Sigortacı ancak sigorta ettirenin kendi davranışlarından dolayı sorumluluktan kurtulabilir. Dava konusu sigorta poliçesinde 11. madde (eski kasko sigorta poliçesi genel şartları teminat dışında kalan haller) yukarıda anılan madde hükmüne paralel bir şekilde düzenlenmiş olup, aksine bir hüküm içermemektedir. Bu durum karşısında anılan yasa ve sözleşme hükümleri çerçevesinde davanın kabulüne karar verilmesi gerekirken yazılı şekilde hüküm kurulması isabetsiz bulunduğundan, kararın davacı yararına bozulması gerekmiştir.”

    Kasko sigortasında araç çalınması sorununu başka bir örnekle açıklamaya çalışalım; Bir ses sanatçısının aracı, çalışmakta olduğu gece kulübünün önünden üzerinde anahtarı bulunduğu halde çalınır. Aracın sürücüsü aracın hazır olduğunu, kulüpten çıkmak üzere olan ses sanatçısına haber vermek için binaya girdiğinde, kimliği meçhul kişi bu durumdan yararlanarak üzerinde anahtar bulunan araca binerek gözden kaybolur. Bu noktada çalınma olayını kasko sigorta poliçesi genel şartları açısından değerlendirmek gerekmektedir. Öncelikle gerçekleşen riziko kasko sigorta poliçesi açısından incelendiğinde; çalınma olayı sigortalının (sürücünün) iradesi dışında gelişmiştir. Riziko beklenen bir sebebe değil, beklenmeyen ve ani bir sebebe bağlı olarak gerçekleşmiştir. Araç şoförü sigortalıyı beklerken, zorunlu olarak aracın önünde bulunduğu binaya girmiş, fakat kusurlu olarak anahtarı araç üzerinde unutmuştur. TTK’nun 1278. maddesine göre poliçede aksine hüküm olmadıkça sigorta ettirenin veya faydalanan kimsenin kusurundan doğan zararlardan da sigortacı sorumludur.

    Olayın oluş biçimi kasko sigorta poliçesi genel şartlarının A.5 maddesinde sayılan teminat dışında kalan hallerden herhangi biri ile örtüşmemektedir. Bu anlamda aracın üzerinde anahtar var iken çalınmış olması, sigortalının hasar/zararı talep etmesine engel bir durum değildir.

    “MÜŞTERİ KAYBEDELİM GÜVEN KAYBETMEYELİM”

    Sigortalının yada sigortadan faydalananın kusuruna bağlı olarak gerçekleşmiş araç çalınmaları, KASIT unsuru olmadıkça kasko sigorta poliçesi kapsam maddesi içindedir. Her ne kadar emniyeti suistimal durumu, araç sahibinin yanıltılması, hulus ve saffetinden yararlanılması, iradesinin fesada uğratılması, teslim işleminin kendi rızası ile gerçekleştiği olaylarda rizikonun hırsızlık değil, dolandırıcılık olduğu ve bu noktada 16.01.2006 tarihli bir Yargıtay kararı olduğu yazılı basında ifade edilmiş ise de, bu yönde bir Yargıtay kararı tarafımızdan bulunamamıştır. Nitekim bu içerikte bir kararın sigortalının aleyhine hükümler taşıyacağını, kasko sigorta poliçesi genel şartlarının yeniden düzenlenmesi gerektiğini, oysa TTK md.1264 amir hükmü bağlamında sigortalının aleyhine sözleşme yapılamayacağını bu noktada bir Yargıtay kararı olabileceğine sigortacı olarak inanmak istemediğimi söylemeliyim.

    Kaynak: SİGORTACI GAZETESİ, SAYI : MAYIS 329, SAFYA : 50




     ferroli domitech mi  demirdöküm nitron mu ? acil


     ferroli domitech mi  demirdöküm nitron mu ? acil


    Alıntıları Göster
    Bir ekleme daha yapayım; herkesin günah keçisi ilan ettiği İstanbul Bilişim, aslında Ülkemizde fiyat tekelini kıran önemli bir Şirkettir. Ben Ankara'da oturmama rağmen imzamdaki 3 plasma-lcd yi İB'den aldım. Bu Forumdan en az onlarca kişiye de aldırdım. Kars'ta bir doktor arkadaşa kışın uçakla 2 günde teslim edildiğini biliyor musunuz? Hiç birinde garantide problem olmadı. Yalnız deposunda olmayan malı almayın, kapora bırakmayın. Ne varsa onu alın. İstediğiniz marka-model yoksa almayın, beklersiniz.
    Şöyle anlatayım; ilk 2005 yılında aldığın Panasonic 42PV70 in garantisinin bitmesine 15 gün kala ekranında dikey bir çizgi oluştu. Hemen İB'i aradım. Serdar Beyle görüştüm. "Hemen aldırıyorum" dedi ve aynı gün Ankara'da yetkili servis geldi ve kargoyla İstanbul'a gönderdi. 2-3 gün sonra bana paneli değil, plasmayı değiştireceklerini ve yenisini vereceklerini söylediler. Ben "artık Pana'dan soğuduğumu ve onun yerine, şimdiki değeri neyse ekleyip Samsung 46B650 almak istediğimi" söyledim. Kabul ettiler ve değişti.
    Benzer şekilde Samsung 50Q92 de ekranda harelenme fark ettim. Yine İB ile görüştüm. ANkara'da Samsung Yetkili Servisi geldi, tespiti doğruladı, yeni 50Q92 geldi ve eskisini götürdüler.
    Kısaca Firmaları eleştirirken biraz dayanaklı olması gerekir. Şikayet sitelerinde ciddi çözülmemiş şikayet göremiyorum.
    Bence İstanbul Bilişim gibi ciddi fiyat rakibi firmalar olmasaydı, biz hala 1.500 TL lik 40' lcd leri 3.000-4.000 TL ye alıyorduk. Tabi Doğubank'ta "garantisi benim abi" diyenleri ayırmak gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sserin -- 8 Nisan 2011; 15:57:25 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.