Şimdi Ara

F1 Pilotu omak için ne yapmak gerekir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
6.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hakikaten ne yapmalıyız nereye başvurmalıyız



  • Ufak yaşta karting ile başlıyorlar işe orada yeteneklileri gözlemliyorlar, yeteneklileri seçip geleceğin yarışçıları olarak hazırlıyorlar en basit anlatımla bu işler böyle. Yoksa ben iyi sürüyorum benden f1 pilotu olur diyerek kimse o direksiyonu sana tutturmaz
  • F1 dekilerin çoğu daha okumayı öğrenmeden yarışmaya başlıyorlar.
    Bizim ülkemizden çıkması çok zor.Şartlar yok.Türkiyede için yeni F1,Son 5 yıldır biraz daha arttı popularitesi bunda da Türkiye ye gelmesi çok büyük etken.
  • Biraz fantazi olacak ama Türkiye için en muhtemel yol şu bence;
    Önce rally pilotu olmak için ders alırsın ki bunu yapan bir rally sürücümüz var ve bence ücret de gayet makul. Bence herkesin en azından sürüş becerisini geliştirmek için gitmesi gereken bir kurs. Eğer bir gün fırsatım olursa ben gitmek isterim şahsen. Her neyse burada iyi bir öğrenci olmak içn elinden geleni yapıp işi iyice öğrenir ve sonrada Türkiye de rally'lere katılmaya başlarsın. Bu arada bol bol Sebastian Loeb izler ve onun nasıl sürdüğünü anlamaya öğrenmeye ve taklit etmeye çalışırsın. Yine aynı zamanda arada sırada arkadan itişli güçlü arabalarla pistlerde sürüşler yaparak kendini gt serisine alıştırmaya çalışırsın. Bir nevi simülasyon yaparsın.
    Bu arada Türkiye Rallylerinde kendini iyice kanıtlayıp Fiat Abart gibi takımlarda kendine yer bulmayı başarman lazım. Bunu yaptıktan sonra dışarıdaki wrc juniora katılacak kadar iyi olman gerekiyor. Bundan sonraki aşama ise WRC de yarışacak kadar iyi olduğunu en azından bir ya da iki sene junioru kazanarak göstermek. Bunu başardıktan sonra WRC'ye geçip oradada Loeb gibi başarılı olmak. Bu arada imkanın olursa GT yarışlarına filan katılmaya çalışırsın boş zamanlarında. Eğer WRC de iyi bir kariyer yapar ve röportajlarında da sık sık F1 hayallerinden bahsedersen bir gün bir test sürüşü şansın olabilir. Ve eğer yine Loeb kadar iyi olmayı başarabilirsen yine Loeb gibi bir takımdan teklif bekleyebilirsin. Ve belki Loeb gibi bir gün eski rally yeni F1 pilotu olabilirsin.

    Ben Loeb'in özellikle de WRC'ye yeni kurallar getirilmesi halinde Loeb'i 2010'da bir F1 aracı koltuğunda göreceğimizi düşünüyor ve bunun olmasını istiyorum. O'nu izlemek muhteşem olurdu.




  • türkiyeden çıkması çok zor dostum.bilgisayar oyunlarında ve go-kart yarışlarında herkesi yeniyorum ama benim de yapabileceklerim bu kadar.bu iş için sponsor bulman lazım ama türkiyede bütün firmalar güç bela ayakta duruyo kim sponsor olacak ki?

    en iyisi önceden karşı çıktığım şeyi yapmak: modifiye edilmiş güçlü bi araba ve caddeler.ne demek istediğimi anlamışsındır sanırım
  • aslnda turkıye de f3000 egıtımı veren var.
    @Challenger hatta soylemıstı ıstanbul 4.levent temıydı ne.

    fakat su yastan sonra bıraz hayal.anca benım gıbı go-kart ıle yetınebılırsın
  • Zamanında F1 pilotu olabilecek seviyeye gelmiş iki pilotumuz vardı, Can Artam ve Jason Tahinci, onların kariyerlerini inceleyerek bir F1 pilotu nasıl olunur sorusuna cevabı kolaylıkla bulabilirsiniz. Ralli eğitimi alanlar ralli pilotu olarak kalırlar çünkü ralli dinamikleri ile F1 dinamikleri çok farklı şeylerdir. Fakat ülkemizden bir çok WRC pilotu çıkmıştır; Serkan Yazıcı, Volkan Işık, Ali Deveci, Nejat Avcı, Serdar Bostancı gibi. Ülkemizde ralli kültürü, birçoğu maddi ve siyasi sebeblerden ötürü F1 kültüründen daha yaygın ilerliyor. Ralli pilotu olmak çok daha kolay.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Ünlü olmak için ne yapmalı...
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • o pistlerde gördügün tüm pilotlar anadan babadan sülaleden zengin insanlar.

    normal bir Türk cekirdek ailesinin toplayabilecegi degerde serveti adam 10 yasındayken altına gokart aracı alarak geliştirmişler kendini.

    bizim bu yüzden f1 piotumuz yok.

    öyle futboldaki gibi hoca beni izlesin begensiz a takıma cıkarsın zihniyetinden degil yani.

    para para paraaa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TheWoRLdisYoUrS

    o pistlerde gördügün tüm pilotlar anadan babadan sülaleden zengin insanlar.

    normal bir Türk cekirdek ailesinin toplayabilecegi degerde serveti adam 10 yasındayken altına gokart aracı alarak geliştirmişler kendini.

    bizim bu yüzden f1 piotumuz yok.

    öyle futboldaki gibi hoca beni izlesin begensiz a takıma cıkarsın zihniyetinden degil yani.

    para para paraaa


    Formula 1'de en cok zafer kazanmis efsanevi bir isme bir bakalim istersen, Michael Schumacher'e.

    Tasrada dogmus - buyumus, ilk surdugu arac ise cim bicme makinesinden bozma bir gokart araci. Bunu da babasinin makinelere olan merakina borclu. Annesi ilerleyen zamanlarda islettikleri go-kart pistinde (hani bizde olan amator go-kart pistleri var ya, eglence amacli, onun biraz daha hallicesi), sandavic satiyor.

    Evet, para para para ama, ondan ziyade, yetenek, hirs ve azim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Challenger -- 22 Aralık 2008; 6:13:15 >




  • yine aynı şekilde Giancarlo Fisichella da ailesi işçi sınıfından olan tek pilot şuan F1'de. Fakat işte bir ülkedeki motor sporları kültürünün gelişmiş olması çok önemli.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger
    Tasrada dogmus - buyumus, ilk surdugu arac ise cim bicme makinesinden bozma bir gokart araci. Bunu da babasinin makinelere olan merakina borclu. Annesi ilerleyen zamanlarda islettikleri go-kart pistinde (hani bizde olan amator go-kart pistleri var ya, eglence amacli, onun biraz daha hallicesi), sandavic satiyor.

    Evet, para para para ama, ondan ziyade, yetenek, hirs ve azim.


    Yetenek hırs azim şampiyon pilot olabilmek için gerekli. F1 pilotu olabilmek için en gerekli şey önce para(sponsor) ondan sonra yetenek.

    Alex Yoong, Tarso Marques gibi pilotlar da F1 pilotu oldu. Evet yetenek gerekli ama pilot olmak için(şampiyon olmak için değil) para dah önemli. Yoong sponsor desteğiyle yrıştı mesela.

    Yani örnek verirken aslında nu tür pilotlardan örnek vermek gerekir.

    Jason Tahincioğlu denen yetenek düşmanı adam sponsor(PO) + torpil(federasyon başkanını oğlu) desteğiyle GP2'ye kadar çıkabiliyorsa yetenek 1. planda değil demek ki...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neuro -- 25 Aralık 2008; 17:48:07 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger
    Tasrada dogmus - buyumus, ilk surdugu arac ise cim bicme makinesinden bozma bir gokart araci. Bunu da babasinin makinelere olan merakina borclu. Annesi ilerleyen zamanlarda islettikleri go-kart pistinde (hani bizde olan amator go-kart pistleri var ya, eglence amacli, onun biraz daha hallicesi), sandavic satiyor.

    Evet, para para para ama, ondan ziyade, yetenek, hirs ve azim.


    Yetenek hırs azim şampiyon pilot olabilmek için gerekli. F1 pilotu olabilmek için en gerekli şey önce para(sponsor) ondan sonra yetenek.

    Alex Yoong, Tarso Marques gibi pilotlar da F1 pilotu oldu. Evet yetenek gerekli ama pilot olmak için(şampiyon olmak için değil) para daha önemli. Yoong sponsor desteğiyle yarıştı mesela.

    Yani örnek verirken aslında bu tür pilotlardan örnek vermek gerekir.

    Jason Tahincioğlu denen yetenek düşmanı adam sponsor(PO) + torpil(federasyon başkanını oğlu) desteğiyle GP2'ye kadar çıkabiliyorsa ve bikaç tur da olsa F1 pistinde yarış gününde F1 aracı kullanabiliyorsa (belki daha fazla da kullanmıştır) yetenek 1. planda değil demek ki...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger
    Tasrada dogmus - buyumus, ilk surdugu arac ise cim bicme makinesinden bozma bir gokart araci. Bunu da babasinin makinelere olan merakina borclu. Annesi ilerleyen zamanlarda islettikleri go-kart pistinde (hani bizde olan amator go-kart pistleri var ya, eglence amacli, onun biraz daha hallicesi), sandavic satiyor.

    Evet, para para para ama, ondan ziyade, yetenek, hirs ve azim.


    Yetenek hırs azim şampiyon pilot olabilmek için gerekli. F1 pilotu olabilmek için en gerekli şey önce para(sponsor) ondan sonra yetenek.

    Alex Yoong, Tarso Marques gibi pilotlar da F1 pilotu oldu. Evet yetenek gerekli ama pilot olmak için(şampiyon olmak için değil) para daha önemli. Yoong sponsor desteğiyle yarıştı mesela.

    Yani örnek verirken aslında bu tür pilotlardan örnek vermek gerekir.

    Jason Tahincioğlu denen yetenek düşmanı adam sponsor(PO) + torpil(federasyon başkanını oğlu) desteğiyle GP2'ye kadar çıkabiliyorsa ve bikaç tur da olsa F1 pistinde yarış gününde F1 aracı kullanabiliyorsa (belki daha fazla da kullanmıştır) yetenek 1. planda değil demek ki...




    +1

    oyle filmlerdeki gibi efsane basarı oykuleri yaşanılmıyor gercek dünyada




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 10ur_aga
    oyle filmlerdeki gibi efsane basarı oykuleri yaşanılmıyor gercek dünyada

    E zaten yasanilmisini soylemisiz gercek dunyada, sen yasanilmiyor diyorsun.

    Elbette ki para cok onemli. Ama saydiginiz insanlarin F1'de tutunamadiklarini unutuyorsunuz. Yetenekli ve hirsli olsalardi, 1 sezon sonra postalanmazlardi. Paraya da o kadar ihtiyaclari olmazdi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger

    quote:

    Orjinalden alıntı: 10ur_aga
    oyle filmlerdeki gibi efsane basarı oykuleri yaşanılmıyor gercek dünyada

    E zaten yasanilmisini soylemisiz gercek dunyada, sen yasanilmiyor diyorsun.

    Elbette ki para cok onemli. Ama saydiginiz insanlarin F1'de tutunamadiklarini unutuyorsunuz. Yetenekli ve hirsli olsalardi, 1 sezon sonra postalanmazlardi. Paraya da o kadar ihtiyaclari olmazdi.

    F1'de tutunup tutunamama değil ki zaten olay. F1'e kadar gelebilmek için 1. planda olması gereken para sponsor vs...

    Ondan sonrası tutunabilmek için tabiki yetenek lazım tabi ki de...




  • 5 duyu fonksiyonu normal çalışan herhangi bir insan belli bir disiplin çerçevesinde kendisinde hiç mevcut olmayan yetenekleri dahi geiştirebilir. Şuan da bahsettiğim konu da parayı geçersiz sayarsak dünya da aklı selim ve sportif bedene sahip herkes aslında potansiyel F1 pilotudur.

    F1C '99 '02 'de tüm asistanları devre dışı bırakıp tur zamanlarını geliştiren bir sürü çocuk var, demekki bu çocuklar F1 mantığını biliyorlar, tek ihtiyaçları olan canlı bir araçtaki tepki deneyimi, ki o da yüzbin dolarlara malolan birşey olduğu için @neuro arkadaşın;
    quote:

    Alex Yoong, Tarso Marques gibi pilotlar da F1 pilotu oldu. Evet yetenek gerekli ama pilot olmak için(şampiyon olmak için değil) para daha önemli. Yoong sponsor desteğiyle yarıştı mesela.
    sözlerine aynen katılıyorum.

    Massa'nın ilk günlerini hatırlayanlar bugün şampiyonluğu 20 sn ile kaçırdığını görünce demek istediğimi tam olarak anlayabilirler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: _fisico_

    5 duyu fonksiyonu normal çalışan herhangi bir insan belli bir disiplin çerçevesinde kendisinde hiç mevcut olmayan yetenekleri dahi geiştirebilir. Şuan da bahsettiğim konu da parayı geçersiz sayarsak dünya da aklı selim ve sportif bedene sahip herkes aslında potansiyel F1 pilotudur.

    F1C '99 '02 'de tüm asistanları devre dışı bırakıp tur zamanlarını geliştiren bir sürü çocuk var, demekki bu çocuklar F1 mantığını biliyorlar, tek ihtiyaçları olan canlı bir araçtaki tepki deneyimi, ki o da yüzbin dolarlara malolan birşey olduğu için @neuro arkadaşın;
    quote:

    Alex Yoong, Tarso Marques gibi pilotlar da F1 pilotu oldu. Evet yetenek gerekli ama pilot olmak için(şampiyon olmak için değil) para daha önemli. Yoong sponsor desteğiyle yarıştı mesela.
    sözlerine aynen katılıyorum.

    Massa'nın ilk günlerini hatırlayanlar bugün şampiyonluğu 20 sn ile kaçırdığını görünce demek istediğimi tam olarak anlayabilirler.

    Su videoyu izleyin bakalim o kadar basit mi?
    http://www.youtube.com/watch?v=EGUZJVY-sHo

    Orada apisip kalan adam, yillarca Ferrari'sinden Aston Martin'ine bir suru super otomobili test etmis, sinirlarini zorlamis bir adam.

    Keza Massa'nin ilk geldigi zamanlarda ben hicbir tuhaflik goremiyorum. Hakkinen'in ilk geldigi zamanki haliyle pek buyuk bir fark goremiyorum.




  • Richard Hammond 'ın top gear programı da dahil National Geographic ve Discovery 'deki eğlenceli belgesellerini de hiç kaçırmam zevkle izlerim

    Fakat orda apışmak kelimesi Richard abimiz için biraz ağır kaçmış :) en başta kendisi bir otomobil test pilotu olmasına rağmen güç-ağırlık dengesi muntazam olan openwhells bir aracı hiç kullanmamış bu güne kadar. Hatta o güne kadarki en büyük deneyimi iki üç saatlik program çekimi esnasında yaşamış ve birkaç saatlik eğitim ile bir F1 aracı kullanmış ki bu F1 aracı kullanmanın ne kadar kolay olduğunu gösterir. Çünkü Richard bu güne kadar kullandığı hemen hemen tüm otomobillerde downforce etkisinden bu kadar yararlanmak zorunda kalmadı + oversteer 'i avantaj olarak kullandı. Openwhells'de ise oversteer başa beladır ve eğitimi uzun sürer

    Ayrıca Massa'nın geldiği ilk günler tam bir felaketti, ne bir fren dengesi ne de birbirini tutan üst üste iki tur atabiliyordu, halbuki Kimi Raikkonen olsun Fernando Alonso olsun geldiği ilk günlerde F1'e ne kadar aşina olduklarını kanıtlamış pilotlardı ve Massa Ferrari'ye transfer olmayı haketmediğini ilk üç yarışı ile göstermiş olsa bile sezon içindeki gösterdiği disiplinli çalışma ile sezon sonunda Schumacher'in takım arkadaşı olmayı hakettiğini kanıtlamış oldu. Ben Massa'yı en iyi öğrenen ders çıkaran pilot olarak görüyorum F1 içerisinde. Kovalainen onun gibi olamadı mesela (gerçi Kovalainen'in Renault'da iki sene o yumuşacık hitco frenlere alıştıktan sonra McLaren'in kaya kadar sert carbon frenlerine Alonso bile alışamadıktan sonra yapacak çok şeyi yoktu ya :) )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _fisico_ -- 28 Aralık 2008; 22:25:50 >




  • quote:


    Jason Tahincioğlu denen yetenek düşmanı adam sponsor(PO) + torpil(federasyon başkanını oğlu) desteğiyle GP2'ye kadar çıkabiliyorsa ve bikaç tur da olsa F1 pistinde yarış gününde F1 aracı kullanabiliyorsa (belki daha fazla da kullanmıştır) yetenek 1. planda değil demek ki...

    Aynen katılıyorum,
    Bizim memleketten F-1 pilotu çıkaçağını sanmıyorum,

    Ayrıca bence F-1 pilotu olmak için para, yetenek, ve çalışmanın yanında jokey gibi bir vücut lazım, benim gibi 184cm / 80kiloluk adamlar F-1 aracını ancak bilgisayarda kullanır, birazda hayal gücü kattımı al sana F-1
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _fisico_

    Zamanında F1 pilotu olabilecek seviyeye gelmiş iki pilotumuz vardı, Can Artam ve Jason Tahinci, onların kariyerlerini inceleyerek bir F1 pilotu nasıl olunur sorusuna cevabı kolaylıkla bulabilirsiniz. Ralli eğitimi alanlar ralli pilotu olarak kalırlar çünkü ralli dinamikleri ile F1 dinamikleri çok farklı şeylerdir. Fakat ülkemizden bir çok WRC pilotu çıkmıştır; Serkan Yazıcı, Volkan Işık, Ali Deveci, Nejat Avcı, Serdar Bostancı gibi. Ülkemizde ralli kültürü, birçoğu maddi ve siyasi sebeblerden ötürü F1 kültüründen daha yaygın ilerliyor. Ralli pilotu olmak çok daha kolay.

    can artam neyse de jason ı pilot olarak görüyo musunuz abi yaa

    adam kız gibi sürüyo arabayı hiçbişey yapamıyo:@




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.