Türkiye'de yıllık 3.5 milyar dolar olarak tahmin edilen beyaz eşya - elektronik ve IT pazarı, yabancı perakendecilerin iştahını kabartıyor. Bu alandaki ilk yabancı yatırımcı, merkezi Düsseldorf'ta bulunan Electronic Partners (EP) oldu.
Avrupa'nın 14 ülkesinde 1.500-2.500 metrekare büyüklükteki 100 mağazası ve 5 bin bayisi bulunan EP, Türkiye pazarındaki rekabeti, tek rakibi olan Teknosa'nın Genel Müdürü Mustafa Altındağ'ı transfer ederek başlattı. EP'nin üçüncü kuşaktan sahibi aynı zamanda CEO'su Oliver Haubrich, Altındağ'ın EP'nin ortağı da olduğunu belirterek "Riske giremezdik. Bu nedenle işi en iyi bilen kişiyi aradık, Altındağ'ı bulduk" diyor.
'Müzakereyi beklemedik' İlk mağazasını Şişli'de yapımı süren Cevahir Alışveriş Merkezi'nde açacak olan EP, daha sonra Ankara ve İzmir'de mağaza açacak. Haubrich, 3 Ekim'de müzakerelere başlanmama durumunda dahi Türkiye'ye yatırım yapmaya kararlı olduklarını belirterek şeyle konuştu: "Türkiye pazarını 3 yıldır ölçüp, tartıyoruz. Birçok AB üyesi ülkeden daha pozitif bir gelecek vaadediyor. Artık düğmeye bastık. Başlangıçta 10 milyon euroluk bir yatırımla büyük mağazalar daha sonra franchising yöntemiyle bayiler açacağız." Günde 200 bin, yılda 60 milyon kişinin alışveriş ettiği, 5.7 milyar euro cirolu EP'lerde bilgisayardan kahve makinesine kadar 50 bin çeşit elektronik eşya bulunuyor. Oliver Haubrich, Türkiye'deki mağazalarda 16 bini aşkın ürün bulunacağını, TV, IT ve beyaz eşyanın ağırlıklı olacağını kaydetti.
'Fiyat kırmayacağız' Gittikleri hiçbir pazarda, "fiyat kırmak" gibi kolay politikalar izlemediklerini anlatan Haubrich, fiyatlarının rakiplerinin düzeyinde olacağını ama hizmet ve satış sonrasında fark yaratacaklarını ifade etti. Türkiye'nin özellikle TV ve beyaz eşyada bir başarı hikayesi yarattığına dikkat çeken Haubrich, bu işbirliğinden sonra, Arçelik, Vestel ve Beko markalarının Avrupa'da daha iyi tanınması için yoğun bir şekilde çalışacaklarını kaydetti.