Şimdi Ara

Egea, Clio, Sandero alınır mı? İşte cevabı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
1
Favori
4.219
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Egea HB 0km fiyatıyla gayet cazip bir otomobil şu mevcut şartlarda. Diğer modellerin fiyatlarıyla kıyaslanınca. Malesef gelinen durum budur. Daha iyiye gideceği de yok.

    Yapılan yanlışlar senelerdir ortadaydı, seslendirenler zevkle taşlandı. Taşları atanlar, şu, bu, o; sorumluluk kabul ederlerse, belki uzun vadede bazı şeyler değişir. Kimse sorumluluk almayacaksa, Egea'yı, Clio' yu da mumla ararız.
  • turboyu hangi araba oyunundan öğrendiniz?
    güç lazım olunca devreye giriyormuş, düz yolda dinlenmeye geçiyor turbo. tuşu falan da var mı güç istersek basalım
  • Dakika 6:33ten itibaren izleyin.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melikşah_38

    turboyu hangi araba oyunundan öğrendiniz?
    güç lazım olunca devreye giriyormuş, düz yolda dinlenmeye geçiyor turbo. tuşu falan da var mı güç istersek basalım
    Aslında gerçekten turbo güç istemediğinizde bir nevi devre dışı kalıyor. Yani evet türbin dönüyor ama herhangi bir katkısı olmuyor.

    Motordan güç talep etmediğinizde, mesela düz yolda sakin bir şekilde hızlandığınızda turbo ya hiç "devreye girmez" ve motor neredeyse tamamen atmosferik olarak güç üretir ya da çok düşük basınçla çalışır, hissedilir bir katkısı olmaz. Zaten bu sayede 1.4 turbo benzinli motorlar sakin kullanımda 1.4 atmosferik kadar yakabiliyor.

    Hatta 1970 model bir turbo dizel üzerinde gözlemledim, durduğu yerde tam devir de verseniz turbo basıncı hiç yükselmiyor. Motor yük altında kaldığı zaman ancak turbo basıncı yükseliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Aslında gerçekten turbo güç istemediğinizde bir nevi devre dışı kalıyor. Yani evet türbin dönüyor ama herhangi bir katkısı olmuyor.

    Motordan güç talep etmediğinizde, mesela düz yolda sakin bir şekilde hızlandığınızda turbo ya hiç "devreye girmez" ve motor neredeyse tamamen atmosferik olarak güç üretir ya da çok düşük basınçla çalışır, hissedilir bir katkısı olmaz. Zaten bu sayede 1.4 turbo benzinli motorlar sakin kullanımda 1.4 atmosferik kadar yakabiliyor.

    Hatta 1970 model bir turbo dizel üzerinde gözlemledim, durduğu yerde tam devir de verseniz turbo basıncı hiç yükselmiyor. Motor yük altında kaldığı zaman ancak turbo basıncı yükseliyor.

    Alıntıları Göster
    Eski arabalar şimdikiler gibi fındık turbo olmadığı için kısmen evet öyle ama mesela 10-15 yaşından genç bir turbo besleme arabaya düz boru tak anlarsın basınç her zaman varmı yok mu

    Rölanti de bile çok çok az da olsa turbo basıyor.Devir ve yüke görede basınç artıyor.Ama giderken gazdan ayağı alınca çoğu basınç üretmiyor o doğru ama gaza dokunur dokunmaz güncel motorların çoğu basınç üretiyor benim gözlemime göre

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    Eski arabalar şimdikiler gibi fındık turbo olmadığı için kısmen evet öyle ama mesela 10-15 yaşından genç bir turbo besleme arabaya düz boru tak anlarsın basınç her zaman varmı yok mu

    Rölanti de bile çok çok az da olsa turbo basıyor.Devir ve yüke görede basınç artıyor.Ama giderken gazdan ayağı alınca çoğu basınç üretmiyor o doğru ama gaza dokunur dokunmaz güncel motorların çoğu basınç üretiyor benim gözlemime göre

    Alıntıları Göster
    Basınç üretse bile öyle kayda değer, dramatik bir basınç yok. Anlatmak istediğim turbo her daim motora canavar gibi hava basmıyor. 🤔

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Basınç üretse bile öyle kayda değer, dramatik bir basınç yok. Anlatmak istediğim turbo her daim motora canavar gibi hava basmıyor. 🤔

    Alıntıları Göster
    Tabiki öyle.Ama kimi arkadaşlar turbo nun mantığını çalışma prensibi hakkından bilgisi olmayincat bazen tamamen duruyor bazende açılınca tapa gaz hava basmaya başlıyor gibi bir şey zannediyor galiba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbul_540 -- 14 Eylül 2020; 8:45:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CheckVizoR

    " Gitmiyor muhabbeti şu: Atmosferik motorlar yapısı gereği ağır hızlanır, fakat devrini aldıktan sonra gitmeme gibi sorunu yok, bu araçta da durum bu şekilde, ağır hızlanıyor fakat devrini aldığı zaman rahatlıkla gerekli hızlara çıkabiliyor" cümlesinden bu arabayı hiç kullanmadığın belli.
    Egeanın dizeli ya da 1.6 otomatiği dışında hiçbir modeli alınmaz.
    Performans bekleyen falan diye ayırt etmiyorum.
    Düz yolda dahi araba sollarken sıkıntı yaşarsınız.
    Üstelik tüpte değil benzinde böyle. Tüp takınca da siz düşünün.
    1.4 egeaya bineceğine Renault 19 , şahin falan al aynı. Bari maliyeti düşük olur. O kadar para vermemiş olursun.
    1.3 ve 1.6 dizeli ve 1.6 otomatiği başka.
    Hem o kadar para verip hem de araba gitmiyorsa o kadar para vermenin anlamı yok yani.
    Kötü ve komik bir yorum. Şehiriçinde üzmüyor fire motor. Yani siz 2.0 TDI falan takılıyorsunuz sanırım.

    Bende hem benzinli hem dizel egea var, ona göre yazıyorum bu yorumu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Kötü ve komik bir yorum. Şehiriçinde üzmüyor fire motor. Yani siz 2.0 TDI falan takılıyorsunuz sanırım.

    Bende hem benzinli hem dizel egea var, ona göre yazıyorum bu yorumu.

    Alıntıları Göster
    2013 1.8 Ford connect var. Bu araca göre kıyaslayıp söylemiyorum.
    Daha düşük motorlu araç da gördüm ya da daha düşük beygirli araç ama böylesine denk gelmedim.
    Ben bizzat gördüğümü söylüyorum.
    Komik veya değil umurumda değil.
    Arabayı kötülemek falan da umurumda değil şahsen.
    Alan kişilere de saygı duyarım.
    6. Viteste zorla 130 km/s yapıyor.
    Buna şahidim. Hep söylüyorum, arabam olsun, ayağım yerden kesilsin diyen biri alabilir. Tabi onun için de bu kadar para verilir mi bilemem. Bu 1.4 motor için söylediğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sürattrage S kullanıcısına yanıt
    işte temizi bulmak sorun zaten, kimse arabasına düzgün binmiyorki, motoru suyla yıkayan adam var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jademugla

    Bir adet düşük hacim turbo beslemeli, diesel, b segment, elektrikli aynaları ve airbag leri olan tamamen yerli üretim araca ihtiyaç var.

    Mesela bu hayal şuan gerçek olsa idi 1,2milyon adet tamamı iç piyasa yıllık satış adedi olurdu. Şuan ki kur dikkate alınması ve fiyatının vergiler dahil 100.000₺ yi aşmaması koşuluyla..
    üretmeden 2 katı daha çok para kazanan ülke sence üretilmesi için uğraşır mı? ne güzel ya taş atıp kolu bile yorulmuyor. gümrükten vergiyi alıyor üzerine ötv koyuyor ötv ile kdv matrahını toplayıp onun üzerinden birde kdv geliri üzerine bir de bandrol ohh mis.
  • Yorumları okumaya yeni fırsatım oldu, yardımcı olmak maksadıyla konu açtığım için önce kendimden, sonrasında herkesden özür diliyorum. Forumun yeni kitlesini görünce, artık eskisi gibi paylaşım yapmanın anlamı olmadığını farkettim.

    36 yaşındayım, 17 yıldır trafikteyim, 15 yıldır kendi araçlarımı kullanırım, ağır iş makinesi sınıfı dahil sürücü belgem var ve para ile satın alamayacağınız bazı sınıflardaki araçları kullanma hakkım var. Kimseyle sidik yarıştırma derdinde değilim, fakat yaşımı, tecrübemi sorgulayanlar olmuş, ondan yazma gereği duydum. Ayrıca turbo sürekli çalışmaz, yukarıda da dediğim gibi, belirli devirlerde görevini yapar, sonrasında devreden çıkar. Evirip çevirip espri yapanlar olmuş aklınca. Turbonun görevi tam benim bahsettiğim gibidir, aracına göre 1.500-2.000 devirde devreye girer, aracın ani hızlanmasını sağlar, görevi bitince de devreden çıkar. Turbo arızasının en büyük habercisi ıslık sesine benzeyen sestir, fakat bu ses sadece turbonun devreye girdiği devirlerde duyulur, diğer devirlerde bu sesi duymazsını örneğin. Turbonun süreki çalışıp, etki ettiğini düşünen adamlara, karşısındakine saygısı olmayan adamlara, milletin malını küçükseyen adamlara ve binlerce mühendisin yıllar süren çalışması sonucu ortaya çıkan bir ürünü, baş mühendismiş gibi kötüleyen zihniyetlere söyleyecek lafım yok, hepinize iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.