Arkadaşlar altta da bir konu var ama benim sorunumu da dile getirmek istedim. 12 Aralık'ta E8 telefonumu şarz probleminden genpaya yolladım 1 hafta sonra değişim bekleniyor yazdı servis bölümünde.13 Ocakta (dün) tekrar aradım 30 gün doldu para iadesi ne zaman yapılacak diye, kadın da şu an böyle birşey söz konusu değil, ürün sipariş verdikten 2-2.5 hafta sonra elimizde olur dedi.Biraz daha beklemelisiniz dedi.Ben de pek anlayamadım tamam dedim kapattım (telefonun sesi gidip gelmeye başladı) 30 iş günü dolunca bir daha arayacağım ve büyük ihtimalle aynı cevabı verecekler. Benim burda yasal bir hakkım var mıdır yoksa ellerine mi düştüm? Bu durumda ne yapmamı önerirsiniz? (Bu arada kargo işlemi olursa yollarken ben mi ödeyeceğim? İlk yolladığımda 2 saatlik yola 8tl aldılar ufacık kutu için içime oturmuştu.) Şimdiden teşekkürler.
Bir bilgsi olan yok mu?
E8 mi?
Geçmiş olsun arkadaşım, aradığın konu aşağıda bir bak istersen. 30 iş gününden sonra TSHH'ne müracaat edip bedel iadesi talep edebilme hakkın var....
"Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;
a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi,
durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir. "
Tamir süresi azami 30 iş günüdür. (bunun hesaplanmasına cumartesi günleri dahil, pazarlar hariçtir) Bedel iadesi talep etme hakkımız varken, kendi kendimize sıkıntı çekmeyelim arkadaşlar....
quote:
Orijinalden alıntı: gokmay
Geçmiş olsun arkadaşım, aradığın konu aşağıda bir bak istersen. 30 iş gününden sonra TSHH'ne müracaat edip bedel iadesi talep edebilme hakkın var....
"Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;
a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi,
durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir. "
Tamir süresi azami 30 iş günüdür. (bunun hesaplanmasına cumartesi günleri dahil, pazarlar hariçtir) Bedel iadesi talep etme hakkımız varken, kendi kendimize sıkıntı çekmeyelim arkadaşlar....
Çok teşekkürler kardeşim.İçim rahatladı İş gününe cumartesi dahil olduğunu bilmiyordum, o zaman benim süre dolmuş. Yarın arayıp parayı isteyeceğim sonucu buraya yazarım.
Evet arkadaşım 30 iş günü hesabına cumartesiler de dahil. Ayrıca firma çalışma takvimi de aşağıda. Yani cumartesi iş günü değil biz çalışmıyoruz deme gibi bir durumları yok zaten. Sen kargoyla yollamışsın, süre servisin teslim aldığı tarihten itibaren başlar, onu bir kontrol et istersen...
GENPA Telekomünikasyon A.Ş. Çağrı Merkezi (0212) 359 0 359
ÇALIŞMA SAATLERİ Hafta içi : 08:30-17:45 Cumartesi: 09:30-16:45
aynı dertten bende muzdaribim. Serviste görevlilerden fikir edindiğimde ücret iadesi işlemide uzun sürer dediler. biraz daha beklememi tavsiye ettiler. Şimdilik beklemeye devam ediyorum. işlemin bittiğinde ya da gelişmeleri buraya yazarsan iyi olur. Ve anlamadığım Genpa neden önüne gelen E8 için değişim kararı veriyor? Şu ana kadar gördüğüm pek değişim gerektiren bir arıza yok kimsede. Benzer arızalarsan sony ericssonumu genpa sürekli tamir etmişti. E8 neden hemen değişime gidiyor? bu konuda bilgisi olan var mı arkadaşlar?
Evet doğru TSHH olayı uzun sürebiliyor (1 ay - 3 ay gibi) görevliler de bunu kullanıp yıldırmaya çalışıyor zaten. Beklemeyi göze alıp, haklarımızı elde etmek en güzeli aslında...
quote:
Orijinalden alıntı: musacux
aynı dertten bende muzdaribim. Serviste görevlilerden fikir edindiğimde ücret iadesi işlemide uzun sürer dediler. biraz daha beklememi tavsiye ettiler. Şimdilik beklemeye devam ediyorum.....
Bugün Genpayı aradım.30 iş günü doldu ücret iadesi veya telefon iadesi ne zaman gerçekleşecek dedim. Yurtdışından bekleniyormuş, 1-1.5 hafta sürebilirmiş. Kadın 1-1.5 hafta daha bekleyelim olmazsa tekrar arayın, gerekli işlemleri yapalım dedi. Haftaya arayıp, zn5 ile değişim veya para iadesi istiyorum demeyi düşünüyorum acaba bu sefer ne diyecekler.. Bir daha motorola mı? Asla...
ellerinde zn5 olduğunuda sanmıyorum.benim değişim kararım 12.12.10 da verilmişti o zamandan bu yana ne zaman sorsam bir bir buçuk hafta sürer deniliyor. Sanırım motorola türkiyeden elini ayağını çekti. Bu iş sonlansın tekrar sony ericssona döneceğim
quote:
Orijinalden alıntı: musacux
ellerinde zn5 olduğunuda sanmıyorum.benim değişim kararım 12.12.10 da verilmişti o zamandan bu yana ne zaman sorsam bir bir buçuk hafta sürer deniliyor. Sanırım motorola türkiyeden elini ayağını çekti. Bu iş sonlansın tekrar sony ericssona döneceğim
Sonny Ericsson da pek farklı değil.
iki sene k770 kullandım tamire gitti bir kaç kere o zaman hiç sorun yaşamamıştım
Göndereli 40 gün oldu hala bir gelişme yok....
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme