Şimdi Ara

düşük hızlarada devreye giren ABS (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
8.727
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Aerobero


    quote:

    Orjinalden alıntı: mknsm

    bence durum normal degil.abs nin 10 km'nin altındakı hızlarda seyir esnasında ani frenlede devreye gırmemesı lazım zaten o hızlarda panık fren arbayı yan dondurecek halı yokya.yolu uzatmak harıcınde ıse yaramıyor.bırcok kez basıma geldı...yanlıs anlasılmasın yuksek hızlarda seyrederken durana kadar devrede kalsın ama alcak hızlarda duzenlı seyrederken devreye gırmesını ıstemıyorum...


    abs nin amacı kilitlenen lastikleri çok seri bir şekilde basıncı azaltıp artırarak direksiyon ile yön verebilmeni sağlamaktır. Yani @Fiatcı'nın da dediği gibi bu 10km/h le giderkende olur 200 km/h le giderkende...
    hiç çok yavaş bi şekilde buz üstünde kayarak bi yere çarpan araç görmedinizmi? genelde o aracın tekeride ters yöne doğru dönmüş, yani lastikler kilitlenmiş olur, hiçbir tepkiye cevap vermez...

    düşük hızda abs nin devreye girmesi kötü değildir, devreye girmesini istemiyorsanız ani frenden kaçının, çok kaygan yüzeylerde çok hafif fren pedalına dokunarak önceden fren yapın...






  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: mknsm

    bence durum normal degil.abs nin 10 km'nin altındakı hızlarda seyir esnasında ani frenlede devreye gırmemesı lazım zaten o hızlarda panık fren arbayı yan dondurecek halı yokya.yolu uzatmak harıcınde ıse yaramıyor.bırcok kez basıma geldı...yanlıs anlasılmasın yuksek hızlarda seyrederken durana kadar devrede kalsın ama alcak hızlarda duzenlı seyrederken devreye gırmesını ıstemıyorum...

    Beyler abs nin amacı nedir aracın lastiklerinin kilitlenmeini önlemek değil mi?E sen 10 da da kilitlesen çalışır 200 de de Fren mesafesini uzattığınıda pek düşünmüyorum....(Yinede starex i bilemem o aracın hakkında yorum yapamam)
    fiatçı arkadasım ne yazıkkı uzatıyor.aslında bu cokta fazla arabanın modelıyle ılgılı degıl sorun abs sisteminin kendisinde...yuksek hızda cok buyuk avantaj ama dusuk hızlarda bazen kabus oluyor...camurlu ve karlı yollarda...




  • YANLIŞ, YANLIŞ, YANLIŞ...
    ABS NİN SİGORTASINI ÇIKARMAK KESİNLİKLE ÇOK BÜYÜK BİR YANLIŞTIR. "ABS" HAKKINDA YETERLİ BİLGİYE SAHİP OLMAYAN ARKADAŞLARI DA YANLIŞ YÖNLENDİRİYORSUNUZ...

    NORMAL BİR YOLDA, ÇOK DÜŞÜK SÜRATLERDE BİLE ABS DEVREYE GİRİYORSA, TEK SORUMLU LASTİKLERİNİZDİR. ŞU ANKİ HAVA SICAKLIĞININ DÜŞÜK OLMASI, YAZ LASTİKLERİNİN İYİCE SERTLEŞMESİ VE DOLAYISIYLA YOL TUTUŞUN ÇOK AZALMASI SONUCU, (ABS OLSUN VEYA OLMASIN) FRENLEMEDE ÇOK DÜŞÜK HIZLARDA BİLE KAYMAYA SEBEP OLUR. BUNUN İÇİN YOLLARIN KARLI YA DA BUZLU OLMASI GEREKMEZ. ÖNEMLİ OLAN HAVA SICAKLIĞININ DÜŞÜK OLMASIDIR. KIŞ LASTİĞİNİN ÖZELLİĞİ ÇOK DÜŞÜK SICAKLIKLARDA BİLE YUMUŞAKLIĞINI KORUMASIDIR. SERTLEŞMEZ. DOLAYISIYLA KAYMAZ. KAYMA OLMADIĞINDA DA ABS DEVREYE GİRMEZ.

    ÇAMURLU YA DA BUZLU YOLLARDA İSE ABS HER ZAMAN AVANTAJDIR.

    BUZLU VE ÇAMURLU YOLLARDA ABS FREN MESAFESİNİ UZATMAZ. SİZİ YOLDA TUTAR. EĞER DURMAK GEREKİYORSA BÜTÜN GÜCÜNÜZLE FRENE BASMALISINIZ. EĞER ABS YOKSA DRENLEMEDE YOLDA KALAMAZSINIZ. HELE PANİK FRENDE ABS SİZ BİR ARACIN KAR KIZAĞINDAN FARKI OLMAZ.

    AYRICA, 10 YA DA 20 NİN ALTINDAKİ HIZLARDA ABS NİN DEVREYE GİRMESİNİ İSTEMEMENİN MANTIĞINI DA ANLAMIYORUM. FRENİN, DOLAYISIYLA ABS NİN NE ZAMAN LAZIM OLABİLECEĞİNİ KİM BİLEBİLİRKİ...
    SANKİ HEP 10 - 20 İLEMİ GİDİYORSUNUZ...70 80 LE GİDERKEN ABS SİGORTASI ÇIKMIŞ BİR ARACIN ÇOK ACİL FREN YAPMASI GEREKİRSE NE OLACAK?






    quote:

    Orjinalden alıntı: sivil

    mknsm,
    Böyle bir konuyu bir dönem baya bi konuşmuştuk.Sanırım forumdaki ilk "ABS sigorta çıkarıcısı" benim.Eski konuları bi aratırsan bulursun belki.
    Ayrıca ABS nin düşük hız ve kaygan zemindeki handikapını farkederek hassas bir kullanıcı olduğunu gösterdiğin için seni tebrik ederim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Aerobero


    quote:

    Orjinalden alıntı: mknsm

    bence durum normal degil.abs nin 10 km'nin altındakı hızlarda seyir esnasında ani frenlede devreye gırmemesı lazım zaten o hızlarda panık fren arbayı yan dondurecek halı yokya.yolu uzatmak harıcınde ıse yaramıyor.bırcok kez basıma geldı...yanlıs anlasılmasın yuksek hızlarda seyrederken durana kadar devrede kalsın ama alcak hızlarda duzenlı seyrederken devreye gırmesını ıstemıyorum...


    abs nin amacı kilitlenen lastikleri çok seri bir şekilde basıncı azaltıp artırarak direksiyon ile yön verebilmeni sağlamaktır. Yani @Fiatcı'nın da dediği gibi bu 10km/h le giderkende olur 200 km/h le giderkende...
    hiç çok yavaş bi şekilde buz üstünde kayarak bi yere çarpan araç görmedinizmi? genelde o aracın tekeride ters yöne doğru dönmüş, yani lastikler kilitlenmiş olur, hiçbir tepkiye cevap vermez...

    düşük hızda abs nin devreye girmesi kötü değildir, devreye girmesini istemiyorsanız ani frenden kaçının, çok kaygan yüzeylerde çok hafif fren pedalına dokunarak önceden fren yapın...


    bunun sert frenle alakası yokkı.durmana yetecek kadar frene basıyorsun olay bu...arac testlerınde degerlendırırken abs erken devreye gırıyor yada gırmıyor dıye krıterler de var...bu abs nın karakterıstıgıne baglı.sahsen benım aracım ufak kaymalarda dahı hıza bakmadan hemen destek verıyor kucuk dozlarda.anı kasıslere yaklasırken cok ıyı oluyor ama dık bır yokusu kaygan camur kaplı dusunun,abs olmasa lastık kayarak yoldakı camuru temızler ve durur ama abs de bu olmuyor.duemuyor...durmuyor durmuyor...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    YANLIŞ, YANLIŞ, YANLIŞ...
    ABS NİN SİGORTASINI ÇIKARMAK KESİNLİKLE ÇOK BÜYÜK BİR YANLIŞTIR. "ABS" HAKKINDA YETERLİ BİLGİYE SAHİP OLMAYAN ARKADAŞLARI DA YANLIŞ YÖNLENDİRİYORSUNUZ...

    NORMAL BİR YOLDA, ÇOK DÜŞÜK SÜRATLERDE BİLE ABS DEVREYE GİRİYORSA, TEK SORUMLU LASTİKLERİNİZDİR. ŞU ANKİ HAVA SICAKLIĞININ DÜŞÜK OLMASI, YAZ LASTİKLERİNİN İYİCE SERTLEŞMESİ VE DOLAYISIYLA YOL TUTUŞUN ÇOK AZALMASI SONUCU, (ABS OLSUN VEYA OLMASIN) FRENLEMEDE ÇOK DÜŞÜK HIZLARDA BİLE KAYMAYA SEBEP OLUR. BUNUN İÇİN YOLLARIN KARLI YA DA BUZLU OLMASI GEREKMEZ. ÖNEMLİ OLAN HAVA SICAKLIĞININ DÜŞÜK OLMASIDIR. KIŞ LASTİĞİNİN ÖZELLİĞİ ÇOK DÜŞÜK SICAKLIKLARDA BİLE YUMUŞAKLIĞINI KORUMASIDIR. SERTLEŞMEZ. DOLAYISIYLA KAYMAZ. KAYMA OLMADIĞINDA DA ABS DEVREYE GİRMEZ.

    ÇAMURLU YA DA BUZLU YOLLARDA İSE ABS HER ZAMAN AVANTAJDIR.

    BUZLU VE ÇAMURLU YOLLARDA ABS FREN MESAFESİNİ UZATMAZ. SİZİ YOLDA TUTAR. EĞER DURMAK GEREKİYORSA BÜTÜN GÜCÜNÜZLE FRENE BASMALISINIZ. EĞER ABS YOKSA DRENLEMEDE YOLDA KALAMAZSINIZ. HELE PANİK FRENDE ABS SİZ BİR ARACIN KAR KIZAĞINDAN FARKI OLMAZ.

    AYRICA, 10 YA DA 20 NİN ALTINDAKİ HIZLARDA ABS NİN DEVREYE GİRMESİNİ İSTEMEMENİN MANTIĞINI DA ANLAMIYORUM. FRENİN, DOLAYISIYLA ABS NİN NE ZAMAN LAZIM OLABİLECEĞİNİ KİM BİLEBİLİRKİ...
    SANKİ HEP 10 - 20 İLEMİ GİDİYORSUNUZ...70 80 LE GİDERKEN ABS SİGORTASI ÇIKMIŞ BİR ARACIN ÇOK ACİL FREN YAPMASI GEREKİRSE NE OLACAK?










    senın aracında abs varmı bılmıyorum ama buzlu ve camurlu yollarda senı yolda tutması konusunda tabıkı avantaj ama mesafe konusundada buyuk dezavantaj




  • Buzlu yolda ve düşük hızda kayan ABS siz arabada tek suçlu araç kullanıcısıdır.Frenden ayağını çekse o kayan araç çok güzel yönetilebilir.İyi bir şoför ABS siz bir arabada da frene basan ayağını iyi kullanarak çok iyi frenleme sonucu alabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mknsm

    bunun sert frenle alakası yokkı.durmana yetecek kadar frene basıyorsun olay bu...arac testlerınde degerlendırırken abs erken devreye gırıyor yada gırmıyor dıye krıterler de var...bu abs nın karakterıstıgıne baglı.sahsen benım aracım ufak kaymalarda dahı hıza bakmadan hemen destek verıyor kucuk dozlarda.anı kasıslere yaklasırken cok ıyı oluyor ama dık bır yokusu kaygan camur kaplı dusunun,abs olmasa lastık kayarak yoldakı camuru temızler ve durur ama abs de bu olmuyor.duemuyor...durmuyor durmuyor...



    Eğer araç kaysın bu sayede yoldaki çamuru temizlesin falan diyorsan (extrem bir durum bu) o zaman el frenini kullanacaksın... çok hızlı değilsen (ki o kaygan yolda değilsindir heralde) istediğini elde etmiş olursun... bu ABS nin suçu değildir, görevide değildir... Bir daha söylüyorum; ABS nin görevi sizin tekerleklerinizi kilitlenmekten kurtarmak ve hakimiyeti sağlamaktır. evet yavaş giderken buzlu yolda fren mesafesini uzatabilir, ama bu ABS siz bir arabdan çok daha iyidir.. ABS siz bir arabada o yolda hiç yavaşlamayabilirsiniz bile, veya yavaşlasanızda çarpışmadan kurtulamazsınız! bu şekilde kaza yapmış arkadaşlarım var.. benimde ABS sayesinde böyle bir yolda kazadan kurtulmuşluğum çook var...




  • ARACIM ROVER 620 Sİ. ABS VAR.
    AYNI ARAÇTAN BENİM MÜDÜRÜMDE DE VAR. VE ONUN DA "ABS ÇOK ERKEN DEVREYE GİRİYOR" DİYE ŞİKAYETİ VARDI. BUNUN LASTİKLERDEN OLDUĞUNU SÖYLEDİM. VE YENİ KIŞ LASTİĞİ ALDIK. KARLI YOLLAR HARİCİNDE ABS NİN VARLIĞINI ANLAMIYORSUN BİLE ARTIK. ÇOK SERT FRENLEME DIŞINDA DEVREYE GİRMİYOR.

    GELELİM MESAFE KONUSUNA.
    TEKRAR AYNI ŞEYİ SÖYLEYECEĞİM. FREN MESAFESİNİN ABS İLE DİREKT İLGİSİ YOKTUR. ABS DEVREYE GİRMEDİĞİ İÇİN NORMAL FRENLEMEYİ AYRI TUTALIM.

    PANİK FRENDE, LASTİKLERİNİZ DOĞRU OLDUĞUNU VARSAYALIM. (YAZ İÇİN YAZ, KIŞ İÇİN KIŞ LASTİĞİ)...
    KURU YOLDA,
    ABS KAYMA BAŞLAYINCA DEVREYE GİRECEK VE DİREKSİYON HAKİMİYETİNİN SÜRÜCÜDE KALMASINI SAĞLAYACAKTIR. FREN MESAFESİ KESİNLİKLE ABS SİZ BİR ARAÇTAN DAHA UZUN OLMAZ. BURADAKİ İNCE NOKTA FRENE BÜTÜN GÜÇLE BASILMASI GEREĞİDİR.

    BUZLU YOLDA,
    ABS KURU ZEMİNE GÖRE DAHA ERKEN DEVREYE GİRECEKTİR. HER HALİKARDA KURU ZEMİNE GÖRE FREN MESAFESİNİN UZAMASI KAÇINILMAZDIR. YİNE BÜTÜN GÜÇLE FRENE BASILMASI GEREKLİDİR. TUTUNABİLECEĞİ EN KÜÇÜK BİR ZEMİNLE KARŞILAŞTIĞINDA ARAÇ DURACAKTIR. ANCAK BU UZUN KAYMA ESNASINDA HAKİMİYET KESİNLİKLE SÜRÜCÜDE OLACAKTIR. BÖYLE BİR YOLDA ABS SİZ BİR ARACIN FREN MESAFESİ DAHA KISA OLAMAZ. YERE TUTUNAMADIĞI İÇİN AYNI MESAFEYİ O DA KATETMEK ZORUNDADIR. ANCAK HAKİMİYET SÜRÜCÜDE OLMAYACAĞI İÇİN, DURUNCAYA KADAR Bİ YERLERE ÇARPACAĞI İÇİN FREN MESAFESİ KISALMIŞ OLACAKTIR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mknsm


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    YANLIŞ, YANLIŞ, YANLIŞ...
    ABS NİN SİGORTASINI ÇIKARMAK KESİNLİKLE ÇOK BÜYÜK BİR YANLIŞTIR. "ABS" HAKKINDA YETERLİ BİLGİYE SAHİP OLMAYAN ARKADAŞLARI DA YANLIŞ YÖNLENDİRİYORSUNUZ...

    NORMAL BİR YOLDA, ÇOK DÜŞÜK SÜRATLERDE BİLE ABS DEVREYE GİRİYORSA, TEK SORUMLU LASTİKLERİNİZDİR. ŞU ANKİ HAVA SICAKLIĞININ DÜŞÜK OLMASI, YAZ LASTİKLERİNİN İYİCE SERTLEŞMESİ VE DOLAYISIYLA YOL TUTUŞUN ÇOK AZALMASI SONUCU, (ABS OLSUN VEYA OLMASIN) FRENLEMEDE ÇOK DÜŞÜK HIZLARDA BİLE KAYMAYA SEBEP OLUR. BUNUN İÇİN YOLLARIN KARLI YA DA BUZLU OLMASI GEREKMEZ. ÖNEMLİ OLAN HAVA SICAKLIĞININ DÜŞÜK OLMASIDIR. KIŞ LASTİĞİNİN ÖZELLİĞİ ÇOK DÜŞÜK SICAKLIKLARDA BİLE YUMUŞAKLIĞINI KORUMASIDIR. SERTLEŞMEZ. DOLAYISIYLA KAYMAZ. KAYMA OLMADIĞINDA DA ABS DEVREYE GİRMEZ.

    ÇAMURLU YA DA BUZLU YOLLARDA İSE ABS HER ZAMAN AVANTAJDIR.

    BUZLU VE ÇAMURLU YOLLARDA ABS FREN MESAFESİNİ UZATMAZ. SİZİ YOLDA TUTAR. EĞER DURMAK GEREKİYORSA BÜTÜN GÜCÜNÜZLE FRENE BASMALISINIZ. EĞER ABS YOKSA DRENLEMEDE YOLDA KALAMAZSINIZ. HELE PANİK FRENDE ABS SİZ BİR ARACIN KAR KIZAĞINDAN FARKI OLMAZ.

    AYRICA, 10 YA DA 20 NİN ALTINDAKİ HIZLARDA ABS NİN DEVREYE GİRMESİNİ İSTEMEMENİN MANTIĞINI DA ANLAMIYORUM. FRENİN, DOLAYISIYLA ABS NİN NE ZAMAN LAZIM OLABİLECEĞİNİ KİM BİLEBİLİRKİ...
    SANKİ HEP 10 - 20 İLEMİ GİDİYORSUNUZ...70 80 LE GİDERKEN ABS SİGORTASI ÇIKMIŞ BİR ARACIN ÇOK ACİL FREN YAPMASI GEREKİRSE NE OLACAK?










    senın aracında abs varmı bılmıyorum ama buzlu ve camurlu yollarda senı yolda tutması konusunda tabıkı avantaj ama mesafe konusundada buyuk dezavantaj





  • bu konuda roverci arkadaşa katılıyorum.buzlu zeminde abs kesinlikle aracın hakimiyetini elinizde bulunduran bir sistem.

    arkadaşlar buzlu zeminde ilerliyorsanız,yolda yokuş aşağı ise ve ilerde durmanızı gerektiren bir durum

    varsa (trafik kazası,keskin viraj gibi) bir defa kesinlikle frene ihtiyacınız olmamalı yani 2.viteste motor

    kompresyonunu kullanarak ve el fireni 1-2 diş çekili vaziyette hareket ediyor olunki araç halen sözünüzü dinliyor olsun.

    bu dediklerimi yapmadınız ve bahsettiğim durmanızı gerektiren durum karşınıza çıktı.işte bu noktada abs devreye girinceye kadar frene basın tehlikeyi atalatana kadarda abs yi devre dışı bırakmayın.

    anlattıklarım kesinlikle tecrübe ile sabittir.

    not:bu el frenini 1-2 diş çekerek hızı düşürme işini bu forumda bir arkadaştan öğrenmiştim kendisine çok teşekkür ediyorum.
  • aslında arkadaşın sorunu aracının tipik özelliği, o aracın ön tekerlerinin kilitlenmesi için aşırı derecede fren kuvveti gerekir, abs devreye girdiğine göre kuvvetli ihtimal arka tekerlekler kilitleniyor olmalı ve bu araçların arkası hafif olduğundan tatlı sert frende bile arkalar kolayca kilitleniyor ve abs kaçınılmaz şekilde devreye giriyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: electro_g

    aslında arkadaşın sorunu aracının tipik özelliği, o aracın ön tekerlerinin kilitlenmesi için aşırı derecede fren kuvveti gerekir, abs devreye girdiğine göre kuvvetli ihtimal arka tekerlekler kilitleniyor olmalı ve bu araçların arkası hafif olduğundan tatlı sert frende bile arkalar kolayca kilitleniyor ve abs kaçınılmaz şekilde devreye giriyor...

    aslında bu hıc aklıma gelmemıstı kuvvetle muhtemel bır durum.lastıkler yuk lastıgı c sınıfı yanı...arka taraf genel bos oldugundan arkalar kayıyor olabılır.bırdahakı sefer bıraz daha dıkkat edeyım bakalım onlermı yoksa arkalarmı zorlanıyor...
  • birkeresinde vectra b ile hafif eğimli buzlu bir yolda 10-20 ile giderken frene bastığımda ilk başta abs devreye girdi ancak sonra 4 lastikte durunca araba durdu diye abs devreden çıktı ve kızağa girdi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    YANLIŞ, YANLIŞ, YANLIŞ...
    ABS NİN SİGORTASINI ÇIKARMAK KESİNLİKLE ÇOK BÜYÜK BİR YANLIŞTIR. "ABS" HAKKINDA YETERLİ BİLGİYE SAHİP OLMAYAN ARKADAŞLARI DA YANLIŞ YÖNLENDİRİYORSUNUZ...

    NORMAL BİR YOLDA, ÇOK DÜŞÜK SÜRATLERDE BİLE ABS DEVREYE GİRİYORSA, TEK SORUMLU LASTİKLERİNİZDİR. ŞU ANKİ HAVA SICAKLIĞININ DÜŞÜK OLMASI, YAZ LASTİKLERİNİN İYİCE SERTLEŞMESİ VE DOLAYISIYLA YOL TUTUŞUN ÇOK AZALMASI SONUCU, (ABS OLSUN VEYA OLMASIN) FRENLEMEDE ÇOK DÜŞÜK HIZLARDA BİLE KAYMAYA SEBEP OLUR. BUNUN İÇİN YOLLARIN KARLI YA DA BUZLU OLMASI GEREKMEZ. ÖNEMLİ OLAN HAVA SICAKLIĞININ DÜŞÜK OLMASIDIR. KIŞ LASTİĞİNİN ÖZELLİĞİ ÇOK DÜŞÜK SICAKLIKLARDA BİLE YUMUŞAKLIĞINI KORUMASIDIR. SERTLEŞMEZ. DOLAYISIYLA KAYMAZ. KAYMA OLMADIĞINDA DA ABS DEVREYE GİRMEZ.

    ÇAMURLU YA DA BUZLU YOLLARDA İSE ABS HER ZAMAN AVANTAJDIR.

    BUZLU VE ÇAMURLU YOLLARDA ABS FREN MESAFESİNİ UZATMAZ. SİZİ YOLDA TUTAR. EĞER DURMAK GEREKİYORSA BÜTÜN GÜCÜNÜZLE FRENE BASMALISINIZ. EĞER ABS YOKSA DRENLEMEDE YOLDA KALAMAZSINIZ. HELE PANİK FRENDE ABS SİZ BİR ARACIN KAR KIZAĞINDAN FARKI OLMAZ.

    AYRICA, 10 YA DA 20 NİN ALTINDAKİ HIZLARDA ABS NİN DEVREYE GİRMESİNİ İSTEMEMENİN MANTIĞINI DA ANLAMIYORUM. FRENİN, DOLAYISIYLA ABS NİN NE ZAMAN LAZIM OLABİLECEĞİNİ KİM BİLEBİLİRKİ...
    SANKİ HEP 10 - 20 İLEMİ GİDİYORSUNUZ...70 80 LE GİDERKEN ABS SİGORTASI ÇIKMIŞ BİR ARACIN ÇOK ACİL FREN YAPMASI GEREKİRSE NE OLACAK?






    quote:

    Orjinalden alıntı: sivil

    mknsm,
    Böyle bir konuyu bir dönem baya bi konuşmuştuk.Sanırım forumdaki ilk "ABS sigorta çıkarıcısı" benim.Eski konuları bi aratırsan bulursun belki.
    Ayrıca ABS nin düşük hız ve kaygan zemindeki handikapını farkederek hassas bir kullanıcı olduğunu gösterdiğin için seni tebrik ederim.



    Dur dur ne heyecan yapıyorsunki boşuna...Büyük harfle yazmana gerek yok normal yazarsanda görülür.Anlamadan tepki vermişsin,abs sigortasını ben sadece kar yağdığında çıkarıyorum ben böylesini daha emnniyetli buluyorum denemelerim sonucu tabi ve bu benim tercihim buna sen dahil kimse karışamaz.İsteyen istediği gibi kullansın.Ben karlı zeminde çok kez ABS zararını görmüşüm.Kafadan hareket etmiyoruz realiteyle yani deneyerek tecrübe etmişim ve kararım karda ABS of.Tekrar söylüyorum sadece karlı zeminde ABS li kullanmam onun harici ABS eyvallah başım üstüne.
    Kısaca isteyen istediğini yapsın.




  • arkadaşlar yaklaşık 3 yıldır ebs we abs sistemleri ile uğraşıorum.birincisi abs nin weya ebs nin sigortasını çıkarttığınız anda ekranda mutlaka kesinlikle ışık yanar.hatta kablolarında we teşhiş hatlarında kısa dewra olsa bile.ikincisi bu sistem üreticinin beyinde blirlediği parametreye göre blirli hızın altında devreye girmio.bu rakam tırlarda 3km/h.ben kısa zamanda kazandığım tecrübelere dayanarak sölüorum kesinlikle abs nin çalışmasının engellemeyin.çünkü o bir melek.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sivil


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    YANLIŞ, YANLIŞ, YANLIŞ...
    ABS NİN SİGORTASINI ÇIKARMAK KESİNLİKLE ÇOK BÜYÜK BİR YANLIŞTIR. "ABS" HAKKINDA YETERLİ BİLGİYE SAHİP OLMAYAN ARKADAŞLARI DA YANLIŞ YÖNLENDİRİYORSUNUZ...

    NORMAL BİR YOLDA, ÇOK DÜŞÜK SÜRATLERDE BİLE ABS DEVREYE GİRİYORSA, TEK SORUMLU LASTİKLERİNİZDİR. ŞU ANKİ HAVA SICAKLIĞININ DÜŞÜK OLMASI, YAZ LASTİKLERİNİN İYİCE SERTLEŞMESİ VE DOLAYISIYLA YOL TUTUŞUN ÇOK AZALMASI SONUCU, (ABS OLSUN VEYA OLMASIN) FRENLEMEDE ÇOK DÜŞÜK HIZLARDA BİLE KAYMAYA SEBEP OLUR. BUNUN İÇİN YOLLARIN KARLI YA DA BUZLU OLMASI GEREKMEZ. ÖNEMLİ OLAN HAVA SICAKLIĞININ DÜŞÜK OLMASIDIR. KIŞ LASTİĞİNİN ÖZELLİĞİ ÇOK DÜŞÜK SICAKLIKLARDA BİLE YUMUŞAKLIĞINI KORUMASIDIR. SERTLEŞMEZ. DOLAYISIYLA KAYMAZ. KAYMA OLMADIĞINDA DA ABS DEVREYE GİRMEZ.

    ÇAMURLU YA DA BUZLU YOLLARDA İSE ABS HER ZAMAN AVANTAJDIR.

    BUZLU VE ÇAMURLU YOLLARDA ABS FREN MESAFESİNİ UZATMAZ. SİZİ YOLDA TUTAR. EĞER DURMAK GEREKİYORSA BÜTÜN GÜCÜNÜZLE FRENE BASMALISINIZ. EĞER ABS YOKSA DRENLEMEDE YOLDA KALAMAZSINIZ. HELE PANİK FRENDE ABS SİZ BİR ARACIN KAR KIZAĞINDAN FARKI OLMAZ.

    AYRICA, 10 YA DA 20 NİN ALTINDAKİ HIZLARDA ABS NİN DEVREYE GİRMESİNİ İSTEMEMENİN MANTIĞINI DA ANLAMIYORUM. FRENİN, DOLAYISIYLA ABS NİN NE ZAMAN LAZIM OLABİLECEĞİNİ KİM BİLEBİLİRKİ...
    SANKİ HEP 10 - 20 İLEMİ GİDİYORSUNUZ...70 80 LE GİDERKEN ABS SİGORTASI ÇIKMIŞ BİR ARACIN ÇOK ACİL FREN YAPMASI GEREKİRSE NE OLACAK?






    quote:

    Orjinalden alıntı: sivil

    mknsm,
    Böyle bir konuyu bir dönem baya bi konuşmuştuk.Sanırım forumdaki ilk "ABS sigorta çıkarıcısı" benim.Eski konuları bi aratırsan bulursun belki.
    Ayrıca ABS nin düşük hız ve kaygan zemindeki handikapını farkederek hassas bir kullanıcı olduğunu gösterdiğin için seni tebrik ederim.



    Dur dur ne heyecan yapıyorsunki boşuna...Büyük harfle yazmana gerek yok normal yazarsanda görülür.Anlamadan tepki vermişsin,abs sigortasını ben sadece kar yağdığında çıkarıyorum ben böylesini daha emnniyetli buluyorum denemelerim sonucu tabi ve bu benim tercihim buna sen dahil kimse karışamaz.İsteyen istediği gibi kullansın.Ben karlı zeminde çok kez ABS zararını görmüşüm.Kafadan hareket etmiyoruz realiteyle yani deneyerek tecrübe etmişim ve kararım karda ABS of.Tekrar söylüyorum sadece karlı zeminde ABS li kullanmam onun harici ABS eyvallah başım üstüne.
    Kısaca isteyen istediğini yapsın.



    BEN HER ZAMAN BÜYÜK HARF KULLANIRIM. ÖNEMLİ OLAN HARFİN KÜÇÜKLÜĞÜ YA DA BÜYÜKLÜĞÜ DEĞİL, NE YAZDIĞINDIR.

    YAZDIKLARINI TEKRAR GÖZDEN GEÇİRDİM. ABS SİGORTASINI "SADECE KAR YAĞDIĞINDA" ÇIKARDIĞIN ŞEKLİNDE BİR AÇIKLAMANI GÖRMEDİM.
    SİGORTAYI ÇIKARMAK ELBETTEKİ SENİN TERCİHİNDİR. DOĞRU YA DA YANLIŞ SONUCUNA DA SEN KATLANIRSIN. ANCAK BUNU BURADA, YAPILMASI GEREKLİ BİR ŞEYMİŞ GİBİ BELİRTMEN BENCE YANLIŞ...

    KALDI Kİ; KARLI YOLLARDA BİLE ABS SİGORTASI ÇIKARILMAZ. SIRF ABS İÇİN FAZLALIK 1 MİLYARA YAKIN PARA VER, SONRA DA KAR YAĞDIĞINDA DEVRE DIŞI BIRAK. BENCE İLGİNÇ.

    AMAÇ BİLGİ PAYLAŞIMI OLDUĞUNA GÖRE, KARLI ZEMİNDE ABS NİN NEDEN VE NASIL ZARARINI GÖRDÜĞÜNÜ AÇIKLARSAN, BİZ DE BİLGİLENİRİZ.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    YANLIŞ, YANLIŞ, YANLIŞ...
    ABS NİN SİGORTASINI ÇIKARMAK KESİNLİKLE ÇOK BÜYÜK BİR YANLIŞTIR. "ABS" HAKKINDA YETERLİ BİLGİYE SAHİP OLMAYAN ARKADAŞLARI DA YANLIŞ YÖNLENDİRİYORSUNUZ...

    NORMAL BİR YOLDA, ÇOK DÜŞÜK SÜRATLERDE BİLE ABS DEVREYE GİRİYORSA, TEK SORUMLU LASTİKLERİNİZDİR. ŞU ANKİ HAVA SICAKLIĞININ DÜŞÜK OLMASI, YAZ LASTİKLERİNİN İYİCE SERTLEŞMESİ VE DOLAYISIYLA YOL TUTUŞUN ÇOK AZALMASI SONUCU, (ABS OLSUN VEYA OLMASIN) FRENLEMEDE ÇOK DÜŞÜK HIZLARDA BİLE KAYMAYA SEBEP OLUR. BUNUN İÇİN YOLLARIN KARLI YA DA BUZLU OLMASI GEREKMEZ. ÖNEMLİ OLAN HAVA SICAKLIĞININ DÜŞÜK OLMASIDIR. KIŞ LASTİĞİNİN ÖZELLİĞİ ÇOK DÜŞÜK SICAKLIKLARDA BİLE YUMUŞAKLIĞINI KORUMASIDIR. SERTLEŞMEZ. DOLAYISIYLA KAYMAZ. KAYMA OLMADIĞINDA DA ABS DEVREYE GİRMEZ.

    ÇAMURLU YA DA BUZLU YOLLARDA İSE ABS HER ZAMAN AVANTAJDIR.

    BUZLU VE ÇAMURLU YOLLARDA ABS FREN MESAFESİNİ UZATMAZ. SİZİ YOLDA TUTAR. EĞER DURMAK GEREKİYORSA BÜTÜN GÜCÜNÜZLE FRENE BASMALISINIZ. EĞER ABS YOKSA DRENLEMEDE YOLDA KALAMAZSINIZ. HELE PANİK FRENDE ABS SİZ BİR ARACIN KAR KIZAĞINDAN FARKI OLMAZ.

    AYRICA, 10 YA DA 20 NİN ALTINDAKİ HIZLARDA ABS NİN DEVREYE GİRMESİNİ İSTEMEMENİN MANTIĞINI DA ANLAMIYORUM. FRENİN, DOLAYISIYLA ABS NİN NE ZAMAN LAZIM OLABİLECEĞİNİ KİM BİLEBİLİRKİ...
    SANKİ HEP 10 - 20 İLEMİ GİDİYORSUNUZ...70 80 LE GİDERKEN ABS SİGORTASI ÇIKMIŞ BİR ARACIN ÇOK ACİL FREN YAPMASI GEREKİRSE NE OLACAK?






    quote:

    Orjinalden alıntı: sivil

    mknsm,
    Böyle bir konuyu bir dönem baya bi konuşmuştuk.Sanırım forumdaki ilk "ABS sigorta çıkarıcısı" benim.Eski konuları bi aratırsan bulursun belki.
    Ayrıca ABS nin düşük hız ve kaygan zemindeki handikapını farkederek hassas bir kullanıcı olduğunu gösterdiğin için seni tebrik ederim.



    ROVERCI SENİ BUGÜN Bİ KEZ DAHA TAKTİR ETTİM.Açıklamaların güzel.............Bence diğer arkadaşlarda özellikle bu sigorta çekme alışkanlığından kurtulmalı bu fren işinin şakası yok.




  • FİATÇI,

    TAKDİR ETMEN, BU KONULARDA NE KADAR BİLGİLİ OLDUĞUNUN GÖSTERGESİDİR.

    TEŞEKKÜR EDERİM.



    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    YANLIŞ, YANLIŞ, YANLIŞ...
    ABS NİN SİGORTASINI ÇIKARMAK KESİNLİKLE ÇOK BÜYÜK BİR YANLIŞTIR. "ABS" HAKKINDA YETERLİ BİLGİYE SAHİP OLMAYAN ARKADAŞLARI DA YANLIŞ YÖNLENDİRİYORSUNUZ...

    NORMAL BİR YOLDA, ÇOK DÜŞÜK SÜRATLERDE BİLE ABS DEVREYE GİRİYORSA, TEK SORUMLU LASTİKLERİNİZDİR. ŞU ANKİ HAVA SICAKLIĞININ DÜŞÜK OLMASI, YAZ LASTİKLERİNİN İYİCE SERTLEŞMESİ VE DOLAYISIYLA YOL TUTUŞUN ÇOK AZALMASI SONUCU, (ABS OLSUN VEYA OLMASIN) FRENLEMEDE ÇOK DÜŞÜK HIZLARDA BİLE KAYMAYA SEBEP OLUR. BUNUN İÇİN YOLLARIN KARLI YA DA BUZLU OLMASI GEREKMEZ. ÖNEMLİ OLAN HAVA SICAKLIĞININ DÜŞÜK OLMASIDIR. KIŞ LASTİĞİNİN ÖZELLİĞİ ÇOK DÜŞÜK SICAKLIKLARDA BİLE YUMUŞAKLIĞINI KORUMASIDIR. SERTLEŞMEZ. DOLAYISIYLA KAYMAZ. KAYMA OLMADIĞINDA DA ABS DEVREYE GİRMEZ.

    ÇAMURLU YA DA BUZLU YOLLARDA İSE ABS HER ZAMAN AVANTAJDIR.

    BUZLU VE ÇAMURLU YOLLARDA ABS FREN MESAFESİNİ UZATMAZ. SİZİ YOLDA TUTAR. EĞER DURMAK GEREKİYORSA BÜTÜN GÜCÜNÜZLE FRENE BASMALISINIZ. EĞER ABS YOKSA DRENLEMEDE YOLDA KALAMAZSINIZ. HELE PANİK FRENDE ABS SİZ BİR ARACIN KAR KIZAĞINDAN FARKI OLMAZ.

    AYRICA, 10 YA DA 20 NİN ALTINDAKİ HIZLARDA ABS NİN DEVREYE GİRMESİNİ İSTEMEMENİN MANTIĞINI DA ANLAMIYORUM. FRENİN, DOLAYISIYLA ABS NİN NE ZAMAN LAZIM OLABİLECEĞİNİ KİM BİLEBİLİRKİ...
    SANKİ HEP 10 - 20 İLEMİ GİDİYORSUNUZ...70 80 LE GİDERKEN ABS SİGORTASI ÇIKMIŞ BİR ARACIN ÇOK ACİL FREN YAPMASI GEREKİRSE NE OLACAK?






    quote:

    Orjinalden alıntı: sivil

    mknsm,
    Böyle bir konuyu bir dönem baya bi konuşmuştuk.Sanırım forumdaki ilk "ABS sigorta çıkarıcısı" benim.Eski konuları bi aratırsan bulursun belki.
    Ayrıca ABS nin düşük hız ve kaygan zemindeki handikapını farkederek hassas bir kullanıcı olduğunu gösterdiğin için seni tebrik ederim.



    ROVERCI SENİ BUGÜN Bİ KEZ DAHA TAKTİR ETTİM.Açıklamaların güzel.............Bence diğer arkadaşlarda özellikle bu sigorta çekme alışkanlığından kurtulmalı bu fren işinin şakası yok.




  • Abs sigortası çıkarılmamalıdır. Bu gibi hareketler bizim şu her işi ben bilirim tavrımız. Türk işi olmuş. Benim korktuğum yarın öbür gün uçan arabalar olursa. Ben arabanın arka kanatlarını çıkarıcam dönüşlerde arabayı fazla yatırıyor. Radar kontrolunu devre dışı bırakıcam ben gelen arabaları görmüyormuyumda buna radar koymuşlar. Bakın bizim eve pike uçuşu yaparak dalıcam :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cline

    Abs sigortası çıkarılmamalıdır. Bu gibi hareketler bizim şu her işi ben bilirim tavrımız. Türk işi olmuş. Benim korktuğum yarın öbür gün uçan arabalar olursa. Ben arabanın arka kanatlarını çıkarıcam dönüşlerde arabayı fazla yatırıyor. Radar kontrolunu devre dışı bırakıcam ben gelen arabaları görmüyormuyumda buna radar koymuşlar. Bakın bizim eve pike uçuşu yaparak dalıcam :)


    +1000000000


  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.