Şimdi Ara

Dünya Dönüşünün Tersine Giden Uçak, Daha mı Çabuk Varır? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
176
Cevap
3
Favori
66.019
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Evet rüzgar ile alkalı imiş ama şöyle bir durum daha var; Düyanın yörüngesindeki uydular hareketi sırasında sabit kalmıyorlar bildiğim kadarıyla dolayısı ile sabit kalınmayacaktır...

    sabit kalmasına gerek yokki zaten.yanlamasına olarak hızları farklı olsada olur önemli olan yerçekimine karşı uyguladıkları kuvvet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    Evet dediginiz gibi istanbuldan New york a gidis 10 saat donus 9 saat,

    quote:

    Orjinalden alıntı: Biyolog61

    Evet, öyledir. Bu bağıl hız olarak ifade edilir. Yani cisimlerin birbirlerine göre hızları.. Hatta bu yüzden Türkiye ile Amerika arasındaki gidiş-dönüş arasında birkaç saatlik fark vardır.

    Saygılarımla..



    Bakınız Rüzgar yönleri.
  • Şimdi dünya yuvarlak tamam mı kardeş ben amerikadayım ve çin'e gidicem ama kaç saat belki 37 saat ama dünya haritasına baktığımızda sağ tarafta çin dimi ? şimdi uçaklar neden sola doğru gitmiyor soldan gitse hemen hemen daha yakın çok yakın hatta yani biz mi yanlış biliyoruz bunu bilen biri açıklasın lütfen _??
  • +1 sırf bunu cevabını merak ettiğim için ısrarla 3 sayfa okudum. Şans ya son yorum merak ettiğim soru
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugri28

    Şimdi dünya yuvarlak tamam mı kardeş ben amerikadayım ve çin'e gidicem ama kaç saat belki 37 saat ama dünya haritasına baktığımızda sağ tarafta çin dimi ? şimdi uçaklar neden sola doğru gitmiyor soldan gitse hemen hemen daha yakın çok yakın hatta yani biz mi yanlış biliyoruz bunu bilen biri açıklasın lütfen _??

    zaten öyle değil mi .

    http://www.flightnetwork.com/destinations/Los-Angeles/Beijing_Los-Angeles.html




  • Yazıldıysa affola,

    Daha önce bir arkadaş açmış aynı konuyu (2011). Orada bir üye bir pilot'a sormuş ve pilotun cevabı şöyledir :
    quote:

    merhaba,

    dunyanin donus yonunde yani batidan doguya ucan daha az yakıt harcar ama donus yonunden dolayı degil. ruzgarlar hep batıdan doguya eser boylece ruzgari arkasina alan ucak daha az yakıt harcar daha cabuk varır. ornegin istanbul londra 4 saat 30 dakika ama donus londra istanbul sadece 4 saat surer.

    iyi calismalar

    Celal UZAR
    Tayyareci
    www.tayyareci.com
    E.Hv.Plt.Bnb. Kaptan Pilot

    Gayet açık bir şekilde anlatmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arkadaşım O Eli Bi İndir! -- 25 Mart 2013; 20:32:12 >




  • 2007 den beri bunu mu tartıştınız....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hasbi 81

    quote:

    Orjinalden alıntı: system failure

    ben başka birşey sorayım hani şu karaşimşek dizisinde kit tırın içine falan giriyodu şimdi mesela tır saate 100 km ile gidiyor bizim binek aracımız saatte 110 km ile tırın içine girmeye çalışsa ve bu araç önden çekişli bir araç olsun aracın lastikleri tırın üzerine değdiği an bizim aracımızın hızı tırın hızına ilave olarak ne kadar olur?

    Tıra göre hızı ilk anda "0" olur ve motor ilk anda çok zorlanır. Ama belli bir devire, dolayısıyla momentuma sahip olduğu için sadece bu ilk enerjisiyle bile aracı bir miktar tırın içine doğru ilerletir (Bu sırada eğer hiç debriyaja basılmazsa, vites küçültülmezse, araç 5. vitesteyken tekerlek hızı bir anda 0'a düştüğü için motor kısa bir sürede stop edecektir). Ondan sonra da pilot tır platformuna yokuş yukarı çıkmak için yine yokuşta kalkar gibi düşük viteste biraz gaz vermek zorundadır.

    Yani dümdüz gaza basıp tıra güvenli şekilde girmek mümkün değil. Pilotun deneyimli olması, vites, debriyaj, gaz ayarını iyi yapması lazım. Otomatik vitesle nasıl olur bilemeyeceğim. Daha kolay da olabilir, daha zor da olabilir.

    6 yıllık konu ama bunu biraz daha açabilir misiniz.arada 10 km'lik fark var ve araç önden çekişli.ön tekerler tıra çıktı diyelim hızda 0 olsa arka tekerler hala asfalttayken ve tır 100 km hız ile giderken araç asfalta düşmez mi?ya da ilk anda ki ivmeyle hızı 0'a düşse bile arka tekeri de kurtaracak şekilde tıra girer mi??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaotika

    Atmosferin de dünya ile beraber döndüğü düşünülürse, dünyanın dönüşünün bu olaya hiç bir etkisi olmaması gerekirdi. Şayet dünyanın dönüşünün etkisi olsa idi, batıya doğru yapılan uçuşların daha kısa sürmesi gerekirdi. Çünkü dünya batıdan doğuya döndükçe gideceğiniz yer ayağınıza gelmiş olurdu. Oysa hiç de öyle olmamaktadır. Dünyanın muhtelif yerlerinden yapılan uçuşların süresi hava olayları ve uçağın baştan yediği yüzgara rüzgarlara bağlı olarak değişir. Ülkemizde genelde batıya doğru yapılan uçuşlar daha uzun sürer. Mesela ingiltereye yapılan gidiş dönüş süresi farkı yarım saati bulabilir. bunun nedeni sürekli bu yönden esen batı rüzgarlarıdır. Rüzgarların yönü ise siklonların dönüş yönü ile ilgilidir.

    hocam
    dünya dönüyor aynı yönde atmosver yerküre dönüyor
    sizde bunların hepsine ters yönde hareket ediyorsunuz işte.etkisi vardır bende dünyanın dönmesinin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deep Impact

    böyle bir durumun söz konusu olabilmesi için uçağın yerçekimi etkisinden kurtulması gerekir. uçak da yerçekimi etkisinden kurtulamayacağına göre böyle bir durum söz konusu olamaz.

    ancak;

    amerikaya uçan bir THY pilotu memleket uzaklaşma hasebi ile ağır ağır gidip 10 saatte amerikayı ulaşıp vatan hasreti ile gaza basarak memlekete 9 saatte varabilmesi mümkündür.

    adı üstünde THY

    yani rakipsiz ...

    hocam ucak dümdüz bir güçle gidiyor.yer çekimide tam aşağısından(yuvarlak olarak) çekiyor
    bu iki kuvvetin bileşkesi olarak eğik yörünge çıkıyor bu tıpkı elektronların proton etrafında dönmesi gibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusufkan12

    Yazıldıysa affola,

    Daha önce bir arkadaş açmış aynı konuyu (2011). Orada bir üye bir pilot'a sormuş ve pilotun cevabı şöyledir :
    quote:

    merhaba,

    dunyanin donus yonunde yani batidan doguya ucan daha az yakıt harcar ama donus yonunden dolayı degil. ruzgarlar hep batıdan doguya eser boylece ruzgari arkasina alan ucak daha az yakıt harcar daha cabuk varır. ornegin istanbul londra 4 saat 30 dakika ama donus londra istanbul sadece 4 saat surer.

    iyi calismalar

    Celal UZAR
    Tayyareci
    www.tayyareci.com
    E.Hv.Plt.Bnb. Kaptan Pilot

    Gayet açık bir şekilde anlatmış.

    ya hocam adamın gitmek istediği yer teknik olarak kaçıyor.rüzgarı boşver.
    sizde alakası yok diyosunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkin0007

    quote:

    Orijinalden alıntı: yusufkan12

    Yazıldıysa affola,

    Daha önce bir arkadaş açmış aynı konuyu (2011). Orada bir üye bir pilot'a sormuş ve pilotun cevabı şöyledir :
    quote:

    merhaba,

    dunyanin donus yonunde yani batidan doguya ucan daha az yakıt harcar ama donus yonunden dolayı degil. ruzgarlar hep batıdan doguya eser boylece ruzgari arkasina alan ucak daha az yakıt harcar daha cabuk varır. ornegin istanbul londra 4 saat 30 dakika ama donus londra istanbul sadece 4 saat surer.

    iyi calismalar

    Celal UZAR
    Tayyareci
    www.tayyareci.com
    E.Hv.Plt.Bnb. Kaptan Pilot

    Gayet açık bir şekilde anlatmış.

    ya hocam adamın gitmek istediği yer teknik olarak kaçıyor.rüzgarı boşver.
    sizde alakası yok diyosunuz.

    Ben söylemiyorum bunları bir pilot söylüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dasdasq


    http://www.biltek.tubitak.gov.tr/merak_ettikleriniz/index.php?kategori_id=4&soru_id=51

    bu sorunun cevabı burada verilmiş. @kaotika nın verdiği cevaba yakın bir cevap sanırım. yani dünyanın hızının bir

    etkisi yok fakat rüzgarların etkisi söz konusu.

    yerin Dünya'nın dönüşünden dolayı olan hareketinin hızını hesaplayın. Biz bunu Ankara için hesapladık ve saatte yaklaşık 1,300 km'lik bir hız bulduk! Bu kadar müthiş bir hızla hareket eden bir yer üzerinde saatte 100 km, en fazla 200 km hızla hareket eden arabalar bu hızdan etkileniyor olsalar, bu etki çok açık bir şekilde görünüyor olurdu. Hatta doğuya doğru değil yürümek, bir taşıtla bile gitmek imkansız olurdu!
    bence bu her şeyi açıklıyor




  • Merhabalar,
    Uçaklar unutmayın ki en başta yerde duruyorlardı, bundan dolayı zaten açısal hızları dünyanın açısal hızıyla eşit. Nasıl siz havaya zıpladığınızda dünya altınızdan kaymıyorsa aynı şekilde uçaklar için de böyle bir durum söz konusu değildir. Uçakların geliş gidiş sürelerinin farklı olmasının sebebi dünyada aşağı yukarı aynı yerlerde sürekli var olan hava akımlarıdır. Dünyanın hızından kaynaklanan farklar ölçülemeyecek kadar küçük olacaktır.

    Trust me I'm a Physicist
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tarkus

    Merhabalar,
    Uçaklar unutmayın ki en başta yerde duruyorlardı, bundan dolayı zaten açısal hızları dünyanın açısal hızıyla eşit. Nasıl siz havaya zıpladığınızda dünya altınızdan kaymıyorsa aynı şekilde uçaklar için de böyle bir durum söz konusu değildir. Uçakların geliş gidiş sürelerinin farklı olmasının sebebi dünyada aşağı yukarı aynı yerlerde sürekli var olan hava akımlarıdır. Dünyanın hızından kaynaklanan farklar ölçülemeyecek kadar küçük olacaktır.

    Trust me I'm a Physicist

    hocam şimdi zıpladığımız zaman,havada dünyayla birlikte dönüyoruz.tabiki teknik olarak.fark edemiyoruz
    ama arkadaşın hesabı var kafam karıştı ya.cok mantıklı geliyor arkadaşın dediği
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arkadaşım O Eli Bi İndir!

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkin0007

    quote:

    Orijinalden alıntı: yusufkan12

    Yazıldıysa affola,

    Daha önce bir arkadaş açmış aynı konuyu (2011). Orada bir üye bir pilot'a sormuş ve pilotun cevabı şöyledir :
    quote:

    merhaba,

    dunyanin donus yonunde yani batidan doguya ucan daha az yakıt harcar ama donus yonunden dolayı degil. ruzgarlar hep batıdan doguya eser boylece ruzgari arkasina alan ucak daha az yakıt harcar daha cabuk varır. ornegin istanbul londra 4 saat 30 dakika ama donus londra istanbul sadece 4 saat surer.

    iyi calismalar

    Celal UZAR
    Tayyareci
    www.tayyareci.com
    E.Hv.Plt.Bnb. Kaptan Pilot

    Gayet açık bir şekilde anlatmış.

    ya hocam adamın gitmek istediği yer teknik olarak kaçıyor.rüzgarı boşver.
    sizde alakası yok diyosunuz.

    Ben söylemiyorum bunları bir pilot söylüyor.

    ben bu cevapla tatmin oldum. seneler sonra cevabımı almış bulundum :)




  • Geçen sene girdiğim bi denemede de sorulmuştu, neden daha hızlı varır diye, tabi çoğu kişi benim gibi dünyanın dönüş yönü falan diye atladı, cevap Jet Rüzgarları çıktı
  • serhanuygur kullanıcısına yanıt
    selamun aleykum

    bence bu cevap eksik ve yanlış.öncelikle örnek doğu batı değil kuzey güney olarak örneklenmiş.
    faktör(rüzgar) hıza etki eden unsursa 400 km gidiş hızı 400 km geliş hızı olarak değerlendirilemez.

    yani aynı hızda gelen ve giden bir uçak için rüzgar faktör olamaz. uçak 400 km hızla gelirken rüzgarda +100 km katsa artık daha hızlı gittiği halde aynı saatte varmış olur ki bu da dönüş hızının etkisini açıklar.

    yerçekimi sabit olan biri elektirkli diğeri sabit bir merdiven düşünün elektirikli merdivende olan kişi daha hızlı olarak hedefine ulaşır. yerde olmasına rağmen hız faktörüne etki edilmesi ile oluşan bir fark vardır ve bu zaman faktörünü etkiler.

    iki tane elektirikli merdiven düşünün .iki kişi aynı anda bir ucuna binsin. bu merdiven doğudan batıya doğru hareket etsin. kendi hareketi + merdivenin dönüş hızı ile karşıdan gelen merdivene karşı kendi hızını kullanan bir kimseyle orta nokta denen yerde karşılaşmak için daha hızlı hareket etmek zorunda kalacaktır.aynı saat kavramı ancak hız faktörünü arttırdığında mevcuttur. sabit hızda bir diğerinden hızlı olmak zorunda gibi.

    örnekte aynı satte kavramına ekstra bir hız kavramının katılması gerektiği belirtilmiş(rüzgar). örnekteki yön sorudaki yönden farklı ayrıca uçağı sanki rüzgar sürüklüyormuş gibi bir izlenim verilmiş. şu hatalıdır ben 300 km lik gaz veriyorum ancak rüzgar +100 km katıyor ancak ibre 300 km yi gösteriyor denmiş. bu mümkün değil senin hızın 400 km dir denilmeli idi. yani faktör sıfıra indirilmeli.yoksa hıza etki eden ancak rüzgar olmayan bir unsur var denmiş olmalı ki kuzey güney yönünde bu fark oluşmamalı diye düşünüyorum.




  • http://www.biltek.tubitak.gov.tr/merak_ettikleriniz/index.php?kategori_id=7&soru_id=51

    en doğru cevap budur.
    Tamamen rüzgarsız bir rota bulunursa hiçbirşey farketmez. Gidiş dönül tamamen eşittir.
    Uçakların gidiş dönüş farklı sürelerde gitmesi için yani dünya dönüş hızından etkilenerek hareket etmeleri için atmosferin dışında uçuyor yani tamamen dünya dışında uçuyor olmaları gerekir.

    Dünya döndüğü için farketmesini iddia edenlere o zaman A noktasında bir helikopter havalansın ve 10 saat hareketsiz kalsın, dünyanın helikopterin bulunduğu paraleldeki dönüş hızı çarpı 8 saat kadar doğuda bulması gerekir kendini ki helikopter havalanıp sadece havada kalma hareketi yaptığından 10 saat sonra da hala tam havalandığı yerin üstünde durduğunu göreceğimize göre bu imkansızdır.

    Dünyanın dönüş bağıl hızı en yüksek ekvatorda olur zira en büyük çap oradadır. ekvatorda kalkan bir helikopter 24 saat havada kaldığında dünya turu atmış olurdu, ister ekvatorda ister başka paralelde olsun ki bu da mümkün değil.

    Çünkü atmosterde uçan araçlar hareketini dünya ile aynı hızda dönen (rüzgarsız durumda) atmosterden güç alarak yapmakalar.
    Bir sinek en yüksek hızı 50km/s ise, tamamen camları kapalı bir yarış otomobili 350km/sa hızla giderken içinde ileri geri uçabiliyorsa bu onun araç içindeki havaya göre bağıl hareket etmesindendir. Araç dışındaki atmosfere göre değil.


    TR-ABD gidiş 11 saat, dönüş 9 saat ancak onun nedeni Atlas okyanusu üstündeki hava akımlarıdır.
    Aynı durum TR-çin uçuşları için geçerli olmayabilir. Rüzgar yoksa süre tamamen eşit, rüzgar çinden TR'ye esiyorsa bu sefer tam tersi doğudan batıya daha hızlı varış söz konusu olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deep Impact

    böyle bir durumun söz konusu olabilmesi için uçağın yerçekimi etkisinden kurtulması gerekir. uçak da yerçekimi etkisinden kurtulamayacağına göre böyle bir durum söz konusu olamaz.

    ancak;

    amerikaya uçan bir THY pilotu memleket uzaklaşma hasebi ile ağır ağır gidip 10 saatte amerikayı ulaşıp vatan hasreti ile gaza basarak memlekete 9 saatte varabilmesi mümkündür.

    adı üstünde THY

    yani rakipsiz ...

    Vatan hasreti diyosun yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.