Şimdi Ara

Dota 2 MMR Sistemi Püf Noktaları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: aliberkk , aliberkk Daha Az
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 3 Misafir - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
85
Cevap
1
Favori
33.888
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi günler Bu konuyu açmamdaki amaç valve'nin mmr sisteminin doğru şekilde işlemediğinin iddaa edilmesi, forumda 1000 mmr altı arkadaşların valve'ye mmr puanlarından dolayı diss atması
    ve bu sistem hakkındaki birçok şeyin muallakta kalması.

    Aslında ben dahil oyunu oynayan herkes valve'nin başlangıç mmr puanını nasıl bir algoritmayla hesapladığını merak eder. Tamamen şahsi görüş olarak yazıyorum bu kısmı ; Valve'nin mmr sistemini açıklamamasının bazı sebepleri var . Onları yazalım :

    Diyelim ki valvenin kullandığı algoritma heroları en temel anlamda 2 ye ayırıyo olsun : Carry ve support

    Valve'nin şöyle bir açıklama yaptığını farzedelim:
    "MMR hesaplamada carry herolar üzerinde kullandığımız telemel etken KDA oranı olacak."
    Sadece bu cümlenin bile pubları ne hale getireceğini bi düşünelim:
    Özellikle low-level oyunlarda kill alma potansiyeli yüksek olan ; jugger , bs, riki, tinker, nyx assasin, pudge tarzı tek gördüğünü toprak eden herolar her oyun karşımıza çıkacak ancak ; void , am , alc, pl gibi 20 dakka kesintisiz farm isteyen bir çok hero KDA oranını yüksek tutmak için earlyde kavgalara karışacak , ks ler birbirini kovalayacak (tutup da ks ne lan bebemisin falan yazmayın ne demek istediğimi anladınız işte) cs eskisi kadar önemli bir etken olmayacak vsvs
    Daha sorna valve diyor ki :" Sup olarak belirlediğimiz heroların ise ward smoke deward dust ve asistlerine bakılacak."

    Earlyde aldığı bir daggerla oyunun kaderini değiştirebilecek bi earth shakerin 28 tane sentry ile gezdiğini düşünün.Neden? Çünkü win-lose oranı zerre önemli değil ward al , smoke çek , deward yap , oooo supportun kralısın sonra bi de 5k rankla oyuna başla.

    Tüm bunları göz önüne alacak olursak valve'nin algoritmayı açıklamamasını sond derece mantıklı buluyorum.

    Tahmin edebileceğim kadar ile kda , hero damage , tower damage , wardlar smokelar dustlar bunların hepsini toparlayan bir algoritma mevcut ve hesaplama bununla yapılıyor.




    Şimdi gelelim mmr nasıl yükseltilir mevzusuna . Ben 4k ile başladım arkadaşlar 2 hafta içinde de 5k ya ulaşıp ranked oynamayı bıraktım . Sebebi de tryhard olayı adamı harbiden bezdiriyo bir süre sonra.

    Madde madde yazıcam ekleyin çıkarın sövmeyin yeter:


    - İlk olarak mmr puanınız yüzünden valve'ye diss atmayı bırakın . O puan neyse siz de osunuz açık ve net
    - Eğer ciddi manada mid oynayabiliyorsanız(aşağılarda bir yerde mid rehberi vardı onu okuyun baya güzel hazırlanmış) takımda da sizinle mid için kavga eden birileri yoksa her zaman mid geçin , zira low level oyunlarda mid oyunun en önemli rolüdür.
    - En önemli kısımlardan biri burası herkesi muteleyin . Ses bi boka yaramadığı gibi kulak bırakmıyo bi süre sonra zaten rusçada bilmiyoruz bi manası yok. Kimseyle kesinlikle lane kavgası yapmayın gerekirse supa da geçin yani sorun yok. Her yer doluysa np alıp jungle geçin 20 dakka çıkmayın ( 4000 aşınca yapmayın bunları sakın low levellar için yazıyorum bunları)
    - Midi her türlü ezmeniz lazım tutup burda tutup da bunları nasıl yapacagınızı anlatamam onu rehberlerden falan öğrenin. Pratik yapın ne güzel 1v1 modu da geldi . Neyse genelde oyunun aşamalarını
    şöyle anlatıyım
    1- midi ez
    2-dakka 15 den sonra snowball başlat
    3-rosh+tf rax al bitir
    4-3.madde tutmazsa, takımınız yeteneksiz sürüsüyse split push yapın eğer kazanamıyacak gibiyseniz elinizden geldiği kadar kill alın ölmemeye çalışın (kda)
    - Sakın ama sakın enigma roof gibi takımla beraber doğru zamanlama gerektiren herolar almayın sinirden ekrana kafa atarsınız.
    - Takımınızı yönlendirin ama çok da çabalamayın , küfür müfür etmeyin sonra hıyarın teki çıkar itemlerinizi çalar uğraş dur ondan sonra...
    - Yeteri kadar konsantre olmanız lazım , eğlenmek istiyorsanız ranked girmeyin , bi elinizde lahmacun ötekinde ayran oyun oyanamayın.
    - Şunu unutmayın eğer mmr seviyenizden daha iyi oldugunuza inanıyorsanız ve gerçekten öyle ise 1 hafta içinde ordan yükselirsiniz zaten. Örnek olarak söylüyorum arkadaşımın hesabını para karşılığında 1 ayda 1500 rank yükseltmiştim ve hatırladığım kadarıyla 2-3 lose vardı. Yani ranklar arası oyun farkı bu derece belirgindir.
    - Biliyorum daha yazmam gereken çok şey var ama yazı çok uzadı insan okumaya üşenir , o yüzden sorularınızı yorum olarak veya özelde atın cevaplarız.


    İyi oyunlar herkese



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MubabasH -- 14 Ağustos 2014; 16:59:08 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: G. House

    quote:

    Orijinalden alıntı: MubabasH

    quote:

    Orijinalden alıntı: Meshhead

    Very high skilldeydi onu biliyorum. 3.7 ustu very high diyorlar ama 3.7de ne les oyunlar donuyor yukselirken gordum. Sen de gormussundur.

    Çok yanlış bence. 5k altı ciddi mana da çöplük . Ama ortalamaya vurunca işte dediğin doğru olabilir sanırım.

    5k altı çöplükse dotanın neredeyse %70'si çöp o zaman

    Aynen kardeşim öyle zaten
  • %90 wardbitch support oynayan arkadasima 4k geldi bence etkiliyor gibi. Ama kdalari da 2-3 falan. Supporta gore dusuk degil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Meshhead

    %90 wardbitch support oynayan arkadasima 4k geldi bence etkiliyor gibi. Ama kdalari da 2-3 falan. Supporta gore dusuk degil.

    Support ve carrylerin algoritmalarının farklı olduğunu tahmin ediyorum . Dediğim gibi elimizde herhangi bi bilgi yok sadece tecrübeler üzerinden anlamaya çalışıyoruz.
  • Very high skilldeydi onu biliyorum. 3.7 ustu very high diyorlar ama 3.7de ne les oyunlar donuyor yukselirken gordum. Sen de gormussundur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Meshhead

    Very high skilldeydi onu biliyorum. 3.7 ustu very high diyorlar ama 3.7de ne les oyunlar donuyor yukselirken gordum. Sen de gormussundur.

    Çok yanlış bence. 5k altı ciddi mana da çöplük . Ama ortalamaya vurunca işte dediğin doğru olabilir sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MubabasH

    quote:

    Orijinalden alıntı: Meshhead

    Very high skilldeydi onu biliyorum. 3.7 ustu very high diyorlar ama 3.7de ne les oyunlar donuyor yukselirken gordum. Sen de gormussundur.

    Çok yanlış bence. 5k altı ciddi mana da çöplük . Ama ortalamaya vurunca işte dediğin doğru olabilir sanırım.

    5k altı çöplükse dotanın neredeyse %70'si çöp o zaman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: G. House

    quote:

    Orijinalden alıntı: MubabasH

    quote:

    Orijinalden alıntı: Meshhead

    Very high skilldeydi onu biliyorum. 3.7 ustu very high diyorlar ama 3.7de ne les oyunlar donuyor yukselirken gordum. Sen de gormussundur.

    Çok yanlış bence. 5k altı ciddi mana da çöplük . Ama ortalamaya vurunca işte dediğin doğru olabilir sanırım.

    5k altı çöplükse dotanın neredeyse %70'si çöp o zaman

    Aynen kardeşim öyle zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: G. House

    quote:

    Orijinalden alıntı: MubabasH

    quote:

    Orijinalden alıntı: Meshhead

    Very high skilldeydi onu biliyorum. 3.7 ustu very high diyorlar ama 3.7de ne les oyunlar donuyor yukselirken gordum. Sen de gormussundur.

    Çok yanlış bence. 5k altı ciddi mana da çöplük . Ama ortalamaya vurunca işte dediğin doğru olabilir sanırım.

    5k altı çöplükse dotanın neredeyse %70'si çöp o zaman

    %100
    Edit adamın 5k yım dediğini görmemişim
    %97



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Purone -- 15 Ağustos 2014; 20:46:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Purone

    quote:

    Orijinalden alıntı: G. House

    quote:

    Orijinalden alıntı: MubabasH

    quote:

    Orijinalden alıntı: Meshhead

    Very high skilldeydi onu biliyorum. 3.7 ustu very high diyorlar ama 3.7de ne les oyunlar donuyor yukselirken gordum. Sen de gormussundur.

    Çok yanlış bence. 5k altı ciddi mana da çöplük . Ama ortalamaya vurunca işte dediğin doğru olabilir sanırım.

    5k altı çöplükse dotanın neredeyse %70'si çöp o zaman

    %100
    Edit adamın 5k yım dediğini görmemişim
    %97

    Alıntıları Göster
    3.7 lerde takılıyorum ama double pull yapan supportlar,lane dağılımlarını iyi yapan adamlar,stunun üstüne süresi bitmeden atmayan adamlar geliyor genel de,ara sıra işte biri random atınca herkes randoma abanan kekolar geliyo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MubabasH


    Diyelim ki valvenin kullandığı algoritma heroları en temel anlamda 2 ye ayırıyo olsun : Carry ve support
    Valve'nin şöyle bir açıklama yaptığını farzedelim:
    "MMR hesaplamada carry herolar üzerinde kullandığımız telemel etken KDA oranı olacak."
    Sadece bu cümlenin bile pubları ne hale getireceğini bi düşünelim:
    Özellikle low-level oyunlarda kill alma potansiyeli yüksek olan ; jugger , bs, riki, tinker, nyx assasin, pudge tarzı tek gördüğünü toprak eden herolar her oyun karşımıza çıkacak ancak ; void , am , alc, pl gibi 20 dakka kesintisiz farm isteyen bir çok hero KDA oranını yüksek tutmak için earlyde kavgalara karışacak , ks ler birbirini kovalayacak (tutup da ks ne lan bebemisin falan yazmayın ne demek istediğimi anladınız işte) cs eskisi kadar önemli bir etken olmayacak vsvs
    Daha sorna valve diyor ki :" Sup olarak belirlediğimiz heroların ise ward smoke deward dust ve asistlerine bakılacak."

    Earlyde aldığı bir daggerla oyunun kaderini değiştirebilecek bi earth shakerin 28 tane sentry ile gezdiğini düşünün.Neden? Çünkü win-lose oranı zerre önemli değil ward al , smoke çek , deward yap , oooo supportun kralısın sonra bi de 5k rankla oyuna başla.

    Tüm bunları göz önüne alacak olursak valve'nin algoritmayı açıklamamasını sond derece mantıklı buluyorum.



    Sonunda cidden mantıklı düşünen birisi...
    her tartışmada söylüyorum, eğer valve sistemi açıklarsa ortalık birbirine girer.ayrıca beğenilmeyen sistem'i smurf açarak denemek istemiştim, ilk başlarda dotamax avrupaya kapalıydı, yeterli bilgi elde edemediğim için bir kaç hatam oldu...

    beklendiği ilk maçı normal bracketa verdi, karşı takım 5 kişilik smurf party ile ilk maçlarına çıkan birileri iken benim takımda dota hayatının ilk maçlarını oynayan iki kişi bulunuyordu.epey sağlam ezildiğimiz oyunda slark ile 4/4/0 oynadım. rezalet bir durum diye değerlendirirken sistem tam tersini düşünüyormuş, o şekilde kötü oynamış olmama rağmen 2.maçı high bracketta oynattı. (200+ maç ile normalden çıkamayanlar var.) 2.maçta takımıma ukraynalı bir çocuk geldi smurf hesabı kasan iki kişi oyunu domine ettik, bir süre onunla oyuna girmeye başladım.sadece ikimiz iken very high bracketta oynarken ilk başta support picklemesi için arkadaşlarını çağırıyordu. smurf olmayan hesap ile giren arkadaşlarının 2k-2.7k aralığında mmrsi varken bizle girdiklerinde onları high bracket'a çekiyorduk. ( stack girdiğimiz için seviyenin düşmesinin etkisini sonradan gördüm. %95 oranında very high oyun yerine, %70civari very high %26 civari high oyun bile 13 lvl oldum. )
    15-3 gibi bir win-lose ile ilerlerken karşınıza gelen rakiplerin cidden öncekilerden farklı seviyelere sahip olduğunu anlaıyorsunuz. mid ve offlanede idare edebilsekte ukraynalı elemanın arkadaşlarının bir yerden sonra zayıf kaldığı bariz görebiliyorduk ki çağırmamaya başladı

    MMR kasmak için verdiğin tavsiyelerde bir kaç hatalı yer var.
    Örneğin KDA olayı, eğer mmr puanlarınız açıldıysa bu vakitten sonra KDA birşeyi değiştirmiyor.sonuçta kazanmak ve kaybetmek ile ilgilenen bir sistemde oyun oynuyorsunuz. gerekirse oyunu kazanmak için riskli hareketler yapın. önemli olan kazanmak kda değil.
    fakat mmr puanınız belli değilse KDAyı yüksek tutmaya çalışın. feedlemediğiniz sürece sistem sizi kolay kolay bracket düşürmüyor.
    birde snowball için 15 dakika bazen geç olabiliyor. sağlam gang atabilen bir mid herosu iseniz oyun başından itibaren mid'i ezdikten sonra rakip carryi rahatsız etmeniz gerekiyor. 15 dakika boyunca diğer laneleri kendi haline bırakmak riskli.




  • Güzel olmuş, eline sağlık. Daha fazla bilgi varsa onları da yaz lütfen, merak ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rasyonal Sosyalist

    Güzel olmuş, eline sağlık. Daha fazla bilgi varsa onları da yaz lütfen, merak ettim.
    bişey sorucam 2 hesabım var birisi sürekli very high - high maçlar giriyodu mmr 3400 gelkdi eski hesabımda 3200 mmrda ama normal seviye maçlara giriyo.ranked maçlarda normal veya very high olması bişeyi deiştirirmi? mmr lar birbirine çok yakın çünkü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rasyonal Sosyalist

    Güzel olmuş, eline sağlık. Daha fazla bilgi varsa onları da yaz lütfen, merak ettim.

    aslında yazılacak çok şey var ama bir yandan da çalışmak zorundayım sürekli olarak yazamıyorum o yüzden . Eğer merak ettiğiniz spesifik bir soru varsa elimden geldiğince yardımcı olurum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MubabasH

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rasyonal Sosyalist

    Güzel olmuş, eline sağlık. Daha fazla bilgi varsa onları da yaz lütfen, merak ettim.

    aslında yazılacak çok şey var ama bir yandan da çalışmak zorundayım sürekli olarak yazamıyorum o yüzden . Eğer merak ettiğiniz spesifik bir soru varsa elimden geldiğince yardımcı olurum.

    Öyle bir konum yok. Yazarsan bir şeyler daha okurum ama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackVnM

    quote:

    Orijinalden alıntı: MubabasH


    Diyelim ki valvenin kullandığı algoritma heroları en temel anlamda 2 ye ayırıyo olsun : Carry ve support
    Valve'nin şöyle bir açıklama yaptığını farzedelim:
    "MMR hesaplamada carry herolar üzerinde kullandığımız telemel etken KDA oranı olacak."
    Sadece bu cümlenin bile pubları ne hale getireceğini bi düşünelim:
    Özellikle low-level oyunlarda kill alma potansiyeli yüksek olan ; jugger , bs, riki, tinker, nyx assasin, pudge tarzı tek gördüğünü toprak eden herolar her oyun karşımıza çıkacak ancak ; void , am , alc, pl gibi 20 dakka kesintisiz farm isteyen bir çok hero KDA oranını yüksek tutmak için earlyde kavgalara karışacak , ks ler birbirini kovalayacak (tutup da ks ne lan bebemisin falan yazmayın ne demek istediğimi anladınız işte) cs eskisi kadar önemli bir etken olmayacak vsvs
    Daha sorna valve diyor ki :" Sup olarak belirlediğimiz heroların ise ward smoke deward dust ve asistlerine bakılacak."

    Earlyde aldığı bir daggerla oyunun kaderini değiştirebilecek bi earth shakerin 28 tane sentry ile gezdiğini düşünün.Neden? Çünkü win-lose oranı zerre önemli değil ward al , smoke çek , deward yap , oooo supportun kralısın sonra bi de 5k rankla oyuna başla.

    Tüm bunları göz önüne alacak olursak valve'nin algoritmayı açıklamamasını sond derece mantıklı buluyorum.



    Sonunda cidden mantıklı düşünen birisi...
    her tartışmada söylüyorum, eğer valve sistemi açıklarsa ortalık birbirine girer.ayrıca beğenilmeyen sistem'i smurf açarak denemek istemiştim, ilk başlarda dotamax avrupaya kapalıydı, yeterli bilgi elde edemediğim için bir kaç hatam oldu...

    beklendiği ilk maçı normal bracketa verdi, karşı takım 5 kişilik smurf party ile ilk maçlarına çıkan birileri iken benim takımda dota hayatının ilk maçlarını oynayan iki kişi bulunuyordu.epey sağlam ezildiğimiz oyunda slark ile 4/4/0 oynadım. rezalet bir durum diye değerlendirirken sistem tam tersini düşünüyormuş, o şekilde kötü oynamış olmama rağmen 2.maçı high bracketta oynattı. (200+ maç ile normalden çıkamayanlar var.) 2.maçta takımıma ukraynalı bir çocuk geldi smurf hesabı kasan iki kişi oyunu domine ettik, bir süre onunla oyuna girmeye başladım.sadece ikimiz iken very high bracketta oynarken ilk başta support picklemesi için arkadaşlarını çağırıyordu. smurf olmayan hesap ile giren arkadaşlarının 2k-2.7k aralığında mmrsi varken bizle girdiklerinde onları high bracket'a çekiyorduk. ( stack girdiğimiz için seviyenin düşmesinin etkisini sonradan gördüm. %95 oranında very high oyun yerine, %70civari very high %26 civari high oyun bile 13 lvl oldum. )
    15-3 gibi bir win-lose ile ilerlerken karşınıza gelen rakiplerin cidden öncekilerden farklı seviyelere sahip olduğunu anlaıyorsunuz. mid ve offlanede idare edebilsekte ukraynalı elemanın arkadaşlarının bir yerden sonra zayıf kaldığı bariz görebiliyorduk ki çağırmamaya başladı

    MMR kasmak için verdiğin tavsiyelerde bir kaç hatalı yer var.
    Örneğin KDA olayı, eğer mmr puanlarınız açıldıysa bu vakitten sonra KDA birşeyi değiştirmiyor.sonuçta kazanmak ve kaybetmek ile ilgilenen bir sistemde oyun oynuyorsunuz. gerekirse oyunu kazanmak için riskli hareketler yapın. önemli olan kazanmak kda değil.
    fakat mmr puanınız belli değilse KDAyı yüksek tutmaya çalışın. feedlemediğiniz sürece sistem sizi kolay kolay bracket düşürmüyor.
    birde snowball için 15 dakika bazen geç olabiliyor. sağlam gang atabilen bir mid herosu iseniz oyun başından itibaren mid'i ezdikten sonra rakip carryi rahatsız etmeniz gerekiyor. 15 dakika boyunca diğer laneleri kendi haline bırakmak riskli.


    4-3.madde tutmazsa, takımınız yeteneksiz sürüsüyse split push yapın eğer kazanamıyacak gibiyseniz elinizden geldiği kadar kill alın ölmemeye çalışın (kda)

    Bu maddeyi mmr ı etkilesin diye değil ; takımda fazla kill alan birinin olması uyuşuk bir şekilde oynayan çoğu oyuncuyu uyandırıp yeri geliyor bi comeback şansı doğuruyor . Bu amaçla yazmıştım ama haklısın sanki mmr etkiler tarzında söylüyo gibi olmuş . teşekkürler uyarı için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rasyonal Sosyalist


    quote:

    Orijinalden alıntı: MubabasH

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rasyonal Sosyalist

    Güzel olmuş, eline sağlık. Daha fazla bilgi varsa onları da yaz lütfen, merak ettim.

    aslında yazılacak çok şey var ama bir yandan da çalışmak zorundayım sürekli olarak yazamıyorum o yüzden . Eğer merak ettiğiniz spesifik bir soru varsa elimden geldiğince yardımcı olurum.

    Öyle bir konum yok. Yazarsan bir şeyler daha okurum ama.

    Bugün akşama doğru birşeyler yapmaya çalışırım kardeşim teşekkürler ilgin için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ras0

    bişey sorucam 2 hesabım var birisi sürekli very high - high maçlar giriyodu mmr 3400 gelkdi eski hesabımda 3200 mmrda ama normal seviye maçlara giriyo.ranked maçlarda normal veya very high olması bişeyi deiştirirmi? mmr lar birbirine çok yakın çünkü

    Dediğimiz gibi sadece tahmin edebiliriz. Ama benim gördüğüm kadarı ile very high maçlarda heleki karşı performansı ortalaması yüksek smurflerle doluysa galiba oyunun verdiği tolerans artıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackVnM

    quote:

    Orijinalden alıntı: MubabasH


    Diyelim ki valvenin kullandığı algoritma heroları en temel anlamda 2 ye ayırıyo olsun : Carry ve support
    Valve'nin şöyle bir açıklama yaptığını farzedelim:
    "MMR hesaplamada carry herolar üzerinde kullandığımız telemel etken KDA oranı olacak."
    Sadece bu cümlenin bile pubları ne hale getireceğini bi düşünelim:
    Özellikle low-level oyunlarda kill alma potansiyeli yüksek olan ; jugger , bs, riki, tinker, nyx assasin, pudge tarzı tek gördüğünü toprak eden herolar her oyun karşımıza çıkacak ancak ; void , am , alc, pl gibi 20 dakka kesintisiz farm isteyen bir çok hero KDA oranını yüksek tutmak için earlyde kavgalara karışacak , ks ler birbirini kovalayacak (tutup da ks ne lan bebemisin falan yazmayın ne demek istediğimi anladınız işte) cs eskisi kadar önemli bir etken olmayacak vsvs
    Daha sorna valve diyor ki :" Sup olarak belirlediğimiz heroların ise ward smoke deward dust ve asistlerine bakılacak."

    Earlyde aldığı bir daggerla oyunun kaderini değiştirebilecek bi earth shakerin 28 tane sentry ile gezdiğini düşünün.Neden? Çünkü win-lose oranı zerre önemli değil ward al , smoke çek , deward yap , oooo supportun kralısın sonra bi de 5k rankla oyuna başla.

    Tüm bunları göz önüne alacak olursak valve'nin algoritmayı açıklamamasını sond derece mantıklı buluyorum.



    Sonunda cidden mantıklı düşünen birisi...
    her tartışmada söylüyorum, eğer valve sistemi açıklarsa ortalık birbirine girer.ayrıca beğenilmeyen sistem'i smurf açarak denemek istemiştim, ilk başlarda dotamax avrupaya kapalıydı, yeterli bilgi elde edemediğim için bir kaç hatam oldu...

    beklendiği ilk maçı normal bracketa verdi, karşı takım 5 kişilik smurf party ile ilk maçlarına çıkan birileri iken benim takımda dota hayatının ilk maçlarını oynayan iki kişi bulunuyordu.epey sağlam ezildiğimiz oyunda slark ile 4/4/0 oynadım. rezalet bir durum diye değerlendirirken sistem tam tersini düşünüyormuş, o şekilde kötü oynamış olmama rağmen 2.maçı high bracketta oynattı. (200+ maç ile normalden çıkamayanlar var.) 2.maçta takımıma ukraynalı bir çocuk geldi smurf hesabı kasan iki kişi oyunu domine ettik, bir süre onunla oyuna girmeye başladım.sadece ikimiz iken very high bracketta oynarken ilk başta support picklemesi için arkadaşlarını çağırıyordu. smurf olmayan hesap ile giren arkadaşlarının 2k-2.7k aralığında mmrsi varken bizle girdiklerinde onları high bracket'a çekiyorduk. ( stack girdiğimiz için seviyenin düşmesinin etkisini sonradan gördüm. %95 oranında very high oyun yerine, %70civari very high %26 civari high oyun bile 13 lvl oldum. )
    15-3 gibi bir win-lose ile ilerlerken karşınıza gelen rakiplerin cidden öncekilerden farklı seviyelere sahip olduğunu anlaıyorsunuz. mid ve offlanede idare edebilsekte ukraynalı elemanın arkadaşlarının bir yerden sonra zayıf kaldığı bariz görebiliyorduk ki çağırmamaya başladı

    MMR kasmak için verdiğin tavsiyelerde bir kaç hatalı yer var.
    Örneğin KDA olayı, eğer mmr puanlarınız açıldıysa bu vakitten sonra KDA birşeyi değiştirmiyor.sonuçta kazanmak ve kaybetmek ile ilgilenen bir sistemde oyun oynuyorsunuz. gerekirse oyunu kazanmak için riskli hareketler yapın. önemli olan kazanmak kda değil.
    fakat mmr puanınız belli değilse KDAyı yüksek tutmaya çalışın. feedlemediğiniz sürece sistem sizi kolay kolay bracket düşürmüyor.
    birde snowball için 15 dakika bazen geç olabiliyor. sağlam gang atabilen bir mid herosu iseniz oyun başından itibaren mid'i ezdikten sonra rakip carryi rahatsız etmeniz gerekiyor. 15 dakika boyunca diğer laneleri kendi haline bırakmak riskli.


    yanlıs hatırlamıyorsam mid gank atıyorsa noobdur denen bir tartışmanın içindeydik senle?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rasyonal Sosyalist

    Güzel olmuş, eline sağlık. Daha fazla bilgi varsa onları da yaz lütfen, merak ettim.

    Ben kdanın çok çok büyük bir etken olduğunu düşünüyorum. durumu şöyle açıklıyım birbirleriyle karşı karşıya gelen 10 kisilik 1 grup her takımdan 1 kisiyi 1 level bırakıp 2 saat spawn camp yapıyordu. bu adamlar kisi başı 100er kille sahipti ve live gameste 1.oyun oluyorlardı. bildiğiniz üzerede live games elo seviyesine göre sıralanıyor. cs almayan-ward dust almayan sadece spawn camp yapan adamlar 1.oyundaysa kda en büyük etkendir bence. (olaydaki adamlar banlanmıştı)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Purone


    quote:

    Orijinalden alıntı: G. House

    quote:

    Orijinalden alıntı: MubabasH

    quote:

    Orijinalden alıntı: Meshhead

    Very high skilldeydi onu biliyorum. 3.7 ustu very high diyorlar ama 3.7de ne les oyunlar donuyor yukselirken gordum. Sen de gormussundur.

    Çok yanlış bence. 5k altı ciddi mana da çöplük . Ama ortalamaya vurunca işte dediğin doğru olabilir sanırım.

    5k altı çöplükse dotanın neredeyse %70'si çöp o zaman

    %100

    %322




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.