Şimdi Ara

doğru lastik basıncı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
24.136
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Doğru Lastik Basıncı?

    Her araç için lastik basıncı farklıdır. Kafaya göre ya da ekonomi için filan farklı basınçta hava basılmaz. Aynı lastiği kullansa bile farklı araçlarda farklı basınçlar uygulanması gerekebilir.

    Ön ve arka tekerlekler için basınçlar farklı olabilir. (çoğunlukla farklıdır)

    Lastik basıncı sabah erken saatte ya da gece lastik soğukken ölçülür. (havalar biraz soğuduğu için gün içinde lastik soğukken ölçülebilir şu anda)

    Yüklü ve yüksüz durum için lastik basınçları farklıdır. Yüklü durumda daha yüksek basınç basılır.

    Uygulamanız gereken lastik basıncı kapı içlerinde bagaj deposunun kağağında ya da başka bir yerde yazar. Kullanım kitapçığında mutlaka yazar.

    Yaz kış lastik basıncı değişmez. Kış şartlarında yere daha iyi tutunsun diye sakın lastik basıncını arttırmayın. Yüksek hava basıncı yere temas eden alanı azaltır, fren mesafesini ciddi oranda arttırır.

    Hem düşük hava basıncı, hem de yüksek hava basıncı yere temas eden alanı azaltır, fren mesafesini arttırır.

    Isınan lastikte hava basıncı artar, sıcak lastikte basınç yüksek diye sakın hava tahliyesi yapmayın.




  • kafayı çok yormanın anlamı yok, kapı içlerinde yada aracın klavuzunda ne yazıyorsa odur maceraya gerek yok
  • Lastiğe göre hava basıncı olmaz arabaya göre olur. Her arabanın kasası, ağırlık merkezi ve yapısı farklıdır.
    Otomotiv üreticisi bunu aracında belirtir ve uygulanmasını tavsiye eder. Genelde şoför kapısında yazar
    Mesela benim aracımdaka belirtilen basınç Önler 34 arka 31'dir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    Lastiğe göre hava basıncı olmaz arabaya göre olur. Her arabanın kasası, ağırlık merkezi ve yapısı farklıdır.
    Otomotiv üreticisi bunu aracında belirtir ve uygulanmasını tavsiye eder. Genelde şoför kapısında yazar
    Mesela benim aracımdaka belirtilen basınç Önler 34 arka 31'dir.

    merak ettim, araç ve ağırlığı nedir, teşekkürler ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OlurÖyle

    215/55/16 lastiklerim var

    lastikler michelin primacy HP, lastikçinin dediğine göre en üst düzey lastiklerindenmiş michelinin
    araç focus3, 18000 kmde ancak çok fazla kızaklıyor ve arkadan kayma yaşıyorum. acaba lastik basıncını yanlış mı tercih ediyorum?

    önlere 30 arkalara 32 vuruyorum. doğru mudur?

    NOT: ıslak zeminde şaşırtıcı şekilde yüksek performans sağlıyor lastikler.

    michellin yumuşak astiktir.benimde conti ler sıcakta kızaklıyor,patiye düşüyor,ama hava ısısı düşünce çok iyi,michellinde yumuşak lastiktir,ısı artınca yumuşama daha fazla oluyordur,bu da kuruda yol tutuşunu olumsuz etkiler,sıkıntınız bence hava basıncından değil de lastik yapısıyla ilgili gibi geldi,
    iyi günler.
  • Kitapçıkta, 175/70/14 için, Ön 26, Arka 28 psi diyor. Araç R21 Manager. Bana çok az geldi.:) 33 basıyorum ben. Demekki çabuk kızaklamamın sebebi bu:)
  • Focus III lerdeki 215/55/16 ebatlı Michelin ler 2. nesil Primacy ler, eskilere nazaran yuvarlanma gürültüsü, direksiyon tepkisi hassasiyeti ve su tahliyesi özellikleri arttırılmış, kullanım ömrü uzatılmış ancak su drenajında asıl performans 3. nesilde sunulacak. Primacy ler Michelin in en sık tercih edilen çok başarılı br ürünüdür ama spor sürüş odaklı lastikleri değildir.

    Focus un kolay savrulduğunu düşünüyorsanız sebebi ş.içindeki toz-egzost gazı vs ile kayganlaşan sıcak asfalt yüzünden de olabilir, benzer sorunu dişli asfaltta da yaşıyorsanız arka lastik basınçlarınızı önler gibi arttırarak tekrar deneyin, bildiğim kadarıyla Focus larda lastik basınçlarının 4 lastikte de aynı olması gerekiyor ve gereğinden fazla/eksik basınç savrulmayı hızlandırabilir.
  • Note. 1100 kg
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    Lastiğe göre hava basıncı olmaz arabaya göre olur. Her arabanın kasası, ağırlık merkezi ve yapısı farklıdır.
    Otomotiv üreticisi bunu aracında belirtir ve uygulanmasını tavsiye eder. Genelde şoför kapısında yazar
    Mesela benim aracımdaka belirtilen basınç Önler 34 arka 31'dir.

    merak ettim, araç ve ağırlığı nedir, teşekkürler ..

    Note.1100 kg
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Doğru Lastik Basıncı?

    Her araç için lastik basıncı farklıdır. Kafaya göre ya da ekonomi için filan farklı basınçta hava basılmaz. Aynı lastiği kullansa bile farklı araçlarda farklı basınçlar uygulanması gerekebilir.
    ...............


    Tebrik ederim. (Uzun olmasın diye birazını kırptım)

    Yıl olmuş 2012 hala "ağbi 32 mi basıyım 30 mu" diye soranlar var, hayretler içindeyim. Yahu aracın kapısında ya da başka bir yerinde bir plakada yazıyor, o da yoksa kitapçığında yazıyor. Hala falancanın filancanın lafıyla hareket etmeye çalışıyorsunuz, anlaşılır gibi değil.

    Bakın pek çok kişi "hepsine aynı havayı bas" ya da "arkalara daha fazla bas" demiş. Benim aracım için önerilern değerler (Note'un değerlerine benzer şekilde) yüksüz durumda ön 33, arka 29 psi... Üstelik araç SW, ben de böyle kulaktan dolma bilgilerle hava basmış olsa idim muhtemelen ön 29, arka 33 olurdu, sonuçta da önlere 3-4 psi az, arkalara da bir o kadar fazla hava basılmış olurdu! Buyrun, buradan yakın. Demek ki bu işler onun bunun lafıyla olmuyormuş, ezbere bilgiyle doğru rakam bulunamıyormuş. Demek ki kulaktan dolma bilgiye itibar ederseniz, oldukça hatalı havalara sahip lastiklerle gezebilirsiniz, can ve mal güvenliğinizi tehlikeye atarsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 30 Ekim 2012; 12:27:42 >




  • sıfır arabama servis, tüm lastikleri 38 psi dan 33 psi a indirdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    sıfır arabama servis, tüm lastikleri 38 psi dan 33 psi a indirdi

    Servis çalışanları, lastikciler vs hiçbiri o teknik tablolara bakmaz, bilmez. Onlar da kulaktan dolma, ezbere bilgilerle hareket ederler. Kesinlikle güvenmeyin.
  • 205-55-16

    Seat leon araca kac hava basmam gerekir

    Servis arkalar 32 onler 35 dedi

    Lastikci ikiside 32 olmali dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    sıfır arabama servis, tüm lastikleri 38 psi dan 33 psi a indirdi

    Servis çalışanları, lastikciler vs hiçbiri o teknik tablolara bakmaz, bilmez. Onlar da kulaktan dolma, ezbere bilgilerle hareket ederler. Kesinlikle güvenmeyin.

    teşekkürler b sütununa bir bakıyım kaç yazıyor ona göre bastırtıyım bari
  • B sütunu, kapı içleri, depo kapağı (bunu görmedim)... Buralara bakın...
  • ben aracı ilk aldığımda lastik basınçları 38 psi idi. Lastiklerin janta alışması için 300-400 kilometre bu şekilde kullanın dediler. Sonra belirtilen değerlere düşürmemi söylediler.

    Aracım Chevrolet Yeni Aveo Sedan. Ön ve arka için Comfort -> 35 psi , Eco -> 44 psi yazıyor. 44 bana çok yüksek geldiği için 35 yapıyorum.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.