Şimdi Ara

DİZEL MOTORU UZUN SÜRE KULLANMA YOLLARI (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
402
Cevap
8
Favori
132.386
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizele nazik bir hanımmış gibi davranıcaksın tüm mesele bu arada bir shell gtl koyup hediye niyetine sevindirceksin gazına alıştırarak basıcaksın hemen abanırsan totosunu çevirirsin motorun max bg devrini gerekmedikce geçmeyeceksin uzun yollarda sürekli vites değişimi yapmadan sabit bir hızda en yüksek viteste gidiceksin fabrikanın biçtiği bakım km sini geçmeyeceksin.Kısacası bunlar her arabada yapılması gereken şeyler ancak bindiğiniz arabaya ne eşşek gibi davranıcaksınız nede hindistan ineği gibi davranıp tapmayacaksınız...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: istanbul37

    Arkadaşlar. Opel combo 1.3cdti ilk dizelimi alınca, forumları okumaya başladım.
    Ancak tam cevabını bulamadığı sorularımı paylaşmak istiyorum:
    1.Aracı kullanırken ekonomi amaçlı düşük devir kullanmayı düşünüyorum. Ancak "düşük devir kurum bağlatır", sözü doğrumu, doğruysa hangi durumlarda geçerlidir?
    2. Arac 69bin kmde. Carbon clean şartmıdır?
    3. Birde bizim aracta triger yokmuş. Zincir varmış. Bunun artısı eksisi varmıdır?
    Paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler.

    Yani şehiriçinde sakin kullanımda, 1000/2000 devirde kullanma araca zarar verir mi? Kurum,aşınma vesaire...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: istanbul37


    quote:

    Orijinalden alıntı: istanbul37

    Arkadaşlar. Opel combo 1.3cdti ilk dizelimi alınca, forumları okumaya başladım.
    Ancak tam cevabını bulamadığı sorularımı paylaşmak istiyorum:
    1.Aracı kullanırken ekonomi amaçlı düşük devir kullanmayı düşünüyorum. Ancak "düşük devir kurum bağlatır", sözü doğrumu, doğruysa hangi durumlarda geçerlidir?
    2. Arac 69bin kmde. Carbon clean şartmıdır?
    3. Birde bizim aracta triger yokmuş. Zincir varmış. Bunun artısı eksisi varmıdır?
    Paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler.

    Yani şehiriçinde sakin kullanımda, 1000/2000 devirde kullanma araca zarar verir mi? Kurum,aşınma vesaire...

    Bu konuda yok mu paylaşımda bulunacak üstadlar??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: istanbul37


    quote:

    Orijinalden alıntı: istanbul37


    quote:

    Orijinalden alıntı: istanbul37

    Arkadaşlar. Opel combo 1.3cdti ilk dizelimi alınca, forumları okumaya başladım.
    Ancak tam cevabını bulamadığı sorularımı paylaşmak istiyorum:
    1.Aracı kullanırken ekonomi amaçlı düşük devir kullanmayı düşünüyorum. Ancak "düşük devir kurum bağlatır", sözü doğrumu, doğruysa hangi durumlarda geçerlidir?
    2. Arac 69bin kmde. Carbon clean şartmıdır?
    3. Birde bizim aracta triger yokmuş. Zincir varmış. Bunun artısı eksisi varmıdır?
    Paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler.

    Yani şehiriçinde sakin kullanımda, 1000/2000 devirde kullanma araca zarar verir mi? Kurum,aşınma vesaire...

    Bu konuda yok mu paylaşımda bulunacak üstadlar??

    1000-2000 degılde 2000-3000 aralıgı multıjetlerde ıdealdır.
    Dızelı ne yuksek devır nede dusuk devırde kullanmamak lazım.




  • 1500-2500 arası idealdir..rölanti ve redline civarında kullanmak ömründen yer..20-30bin kmden itibaren düzenli olarak carbon clean yaptırmakta fayda var..triger zincirinin artısı; ömrünün çok uzun olması,eskisi ise; sesli çalışıp,aralıklarla gerginlik kontrolü istemesi..
    önceden takside çalışmış b,r abimle muhabbet ederken,500binkmde kapak açılmamış,bir kere turbo değişmiş dci reno kullandığını söyledi,şu anki albea 1.3mj ise 330bindeymiş,sorunsuz..hep alt devirlerde yormadan kullanırım,süratli gideceğim zaman mümkün olan en üst vitesi seçerim diyordu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: istanbul37

    Arkadaşlar. Opel combo 1.3cdti ilk dizelimi alınca, forumları okumaya başladım.
    Ancak tam cevabını bulamadığı sorularımı paylaşmak istiyorum:
    1.Aracı kullanırken ekonomi amaçlı düşük devir kullanmayı düşünüyorum. Ancak "düşük devir kurum bağlatır", sözü doğrumu, doğruysa hangi durumlarda geçerlidir?
    2. Arac 69bin kmde. Carbon clean şartmıdır?
    3. Birde bizim aracta triger yokmuş. Zincir varmış. Bunun artısı eksisi varmıdır?
    Paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler.



    Aracınız hayırlı olsun,Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin,dilim döndükçe sorularınıza yanıt vermeye çalışayım.
    1-düşük devir derken neyi kastediyorsunuz,1400/1600 arası ise sabit düz yolda giderken bir sıkıntı olmaz,ancak ani hızlanmalarda gaza yüklenirseniz işte o zaman kurum oluşur,en doğrusu bir alt vitese düşüp hızlanmaktır.
    2-Carbon c lean şart diye bir olay yok,bu olay bana göre çok muallakta,kimis yaptırun iyi diyor,kimiside enjektör memelerinde açılmaya sebep olur,bu da yakıt sarfiyatını arttırıp,enjektör işemesine buradan da piston kafasında erimeye neden olur diyor.Ben yaptırmadım,yaptırmayıda düşünmüyorum.Yılda bir kez uzun yola giderken Whürt markasının enjektör temizleyici katkısını depoya koyup kullanıyorum.
    3-Artısı her 60 veya 90 binde ağır bakıma girmak zorunda olmamanız,eksi yönünü şimdiye kadar görmedim ve duymadım.


    Umarım yardımcı olabilmişimdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-


    quote:

    Orijinalden alıntı: istanbul37

    Arkadaşlar. Opel combo 1.3cdti ilk dizelimi alınca, forumları okumaya başladım.
    Ancak tam cevabını bulamadığı sorularımı paylaşmak istiyorum:
    1.Aracı kullanırken ekonomi amaçlı düşük devir kullanmayı düşünüyorum. Ancak "düşük devir kurum bağlatır", sözü doğrumu, doğruysa hangi durumlarda geçerlidir?
    2. Arac 69bin kmde. Carbon clean şartmıdır?
    3. Birde bizim aracta triger yokmuş. Zincir varmış. Bunun artısı eksisi varmıdır?
    Paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler.



    Aracınız hayırlı olsun,Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin,dilim döndükçe sorularınıza yanıt vermeye çalışayım.
    1-düşük devir derken neyi kastediyorsunuz,1400/1600 arası ise sabit düz yolda giderken bir sıkıntı olmaz,ancak ani hızlanmalarda gaza yüklenirseniz işte o zaman kurum oluşur,en doğrusu bir alt vitese düşüp hızlanmaktır.
    2-Carbon c lean şart diye bir olay yok,bu olay bana göre çok muallakta,kimis yaptırun iyi diyor,kimiside enjektör memelerinde açılmaya sebep olur,bu da yakıt sarfiyatını arttırıp,enjektör işemesine buradan da piston kafasında erimeye neden olur diyor.Ben yaptırmadım,yaptırmayıda düşünmüyorum.Yılda bir kez uzun yola giderken Whürt markasının enjektör temizleyici katkısını depoya koyup kullanıyorum.
    3-Artısı her 60 veya 90 binde ağır bakıma girmak zorunda olmamanız,eksi yönünü şimdiye kadar görmedim ve duymadım.


    Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    Ronnie, Rallier_61, Ottoman üstadlara teşekkürler. paylaşımlarınızdan istifade ediyoruz.
    Merak ettiğim kurum oluşumunu da ottoman açıklamış: düşük devirde araca fazla yüklenme demekki kurum oluşumunu tetikliyor. Bundan da kaçınmaya çalışacağız demek.




  • @Istanbul37


    Bilinen Kanilarin aksine
    Diesel yada Otto motor olsun, dusuk yada yuksek devirde (Devir Sayisi: atesleme avansini yada yanma avansini etkileyen faktordur) kullanilabilir.Tabiki Fabrikadan sorunlu cikmamissa arac(Sorunsuz muhendislikle). Devirle (Yuksek yada alcak) Maksimum basinc noktasini (KMA cinsinden) gunumuz motorlarinda buyutmek yada kucltmek(Kontrol disi) soz konusu degildir. COk optimum ve mukemmel calisan sistemlerdir. Mekanik calisan parcalari Bilgisayarlar kontrol ettigi icin devir sayisiyla birlikte bircok parametre degisiyor cok hassas olarak. En onemlilerinden birisi Atesleme avansi yada dieselde yanma avansi gibi. EMniyet katsayilari yuksek tutularak uretilen makina elamanlarindan olduklari icin emniyet siniri sizin devir saatinde gordugunuzden sasirtici olarak cok daha yuksektir. Diesel de ozellikle Maximum sicaklik ve Minimum sicaklik onemlidir cevrimde. Buda artik gunumuz motorlari icin asilmis durumdadir(Gerek Malzeme gerek Sogutma sistemleri). Istisnalarda olabilir tabiki




  • @istanbul37 arkadaşım rica ederim burada bulunma amacımız paylaşım.Bir de şunu ekleyeyim kurum oluşumunu etkileyen diğer bir faktörde kötü(yüksek kükürt içeren)yakıtlardır.Bunlar ayrıca turbo,yüksek basınç pompası ve enjektörleride olumsuz etkiler.
  • Dizel Araçlar düşük veya çok yüksek devirde kullanılmamalı vites geçişleri 5 bin devirse totalde = 2300 - 2500 arası değişmeli 6 bin devirse birazdaha üstü turbo genelde 2200 devir üstünde devreye girer kalkışlarda düşük devirlerden kaçının motor fazla titrer ki buda zorlanma sonucudur. turbo devrede yokken araç yükü motora biner ..

    Dizel araçlarda boşta gitmeyin yakıttan kazanırız yokuş nede olsa demeyin sistem anlayıp yakıtı kesmektedir. bu sayede rolanti devrindeki yakıtın çok daha altında yakıt harcarsınız .
    boşta gitmenin tehlikelerinden bahs etmiyorum oda ayrı bir boyut .

    Motoru arada bir yüksek devirde kullanın sona getirmeden deviri tabiki bu işlem motorunuzu rahatlatır egsoz sistemindeki kurumları atar. Uzun yol dizel araç için iyidir

    ( Bunun testini yapın birisi gaza basarken egsozu izleyin kurumlar motor sıcakken yaklaşık 4 bin devirde kendini atmaya başlar ) unutmayın kurumların bir çoğu sıcaklık ve yüksek basınç sonrası egsozdan çıkar ..

    Yokuş inip çıkacaksınız diyelim inerken biraz hızlanın yokuşu çıkarlen düşük devirde ilerlerseniz çiğ yakıt atar yokuşlarda kesinlikle zorlamayın devir biraz yüksek te olsun

    ne kadar iyi bakarsanız bakın 150 bin km lerde turbo ve pompa değişimi gerekebilir yakıtın kalitesi yüzünden şartlar vs.. arada bir enjector temizleyici würth atın

    50 bin km de bir motor silk atmanız yararlı olacaktır .

    Unutmadan istasyon önemli basit köhne yerdeki istasyonları tercih etmeyin büyük istasyonlar genelde sözleşmeli olurlar kötü yakıt isteselerde gelmez -- bu konuda opet çok iyi tavsiyem ...




  • hepiniz müthişsiniz ya ne çok şey öğrendim burda...anlaşılan bu DİZELİ gelinlik kız gibi nazlı ve incitmeden uzun yıllar binebiliriz...
  • Marşa basınca hemen hareket etme durduktan sonra hemen stop etme 3500deviri mümkün olduğunca geçme yeter.
    Birde eurodiesel başka yakıt kullanma
  • ya arkadaşlar herkes söşlemiş ama net bişey yok.benim aracım sıfır daha bayii derki mazotu exellium TOTAL den al....eş dost derki Shell den al...

    burayıda okudum ama kafam karıştı...Shell mi? Total mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aze01

    ya arkadaşlar herkes söşlemiş ama net bişey yok.benim aracım sıfır daha bayii derki mazotu exellium TOTAL den al....eş dost derki Shell den al...

    burayıda okudum ama kafam karıştı...Shell mi? Total mi?



    Dürüst olduğuna kannat getirdiğiniz her hangi bir istasyondan yakıt alabilirsiniz.Ben yazın shell yüzünden yolda kaldım mesela.Bu yüzden her zaman söylüyoruz markadan ziyade satıcının dürüstlüğü önemlidir diye
  • 2004 C-max aracımı sattığımda (2007) 110.000 de idi.

    Yakıt garantisi olduğundan hep opet kullanmıştım ama bazı arkadaşlar opetten memnun olmadıklarını da yazıyorlar. Münferit bir bayi üçkağıdı olabilir.

    Sonra benzinli Focusuma lpg taktırdım ve de devamlı olarak ta opetten aldım euro aygazımı. Ancak ne zaman ki katkılı otogazı çıkarttılar araç çekişten düştü, fazla yakmaya başladı.

    Şiddetle Total önerdi lpg cim.

    Hiç problem yaşamadım totalgazda.

    Bu arada 2004 ten beri Total Eurodizel alan tanıdıklarım da hiç bir problem yaşamadılar dizelleriyle.

    Artık dizel olsun benzinli olsun lpg li olsun tüm yakıtlar için Totali öneriyorum bir kullanıcı olarak.

    Haluk
  • Ben de 2 yıl kadar Total kullandım,Opetten yakıt aldım kışın araç yolda kaldı,1 yıldır po dan alıyorum gayet memnunum,burada paylaşmıştım yazın oyuncak kampanyası yüzünden 2 defa shellden mazot aldım gene aynı şekilde araç yolda kaldı.Bende po ve total e devam diyorum.
  • Yaw dizel alıp başınıza bela alıyorsunuz kardeşim üç kuruş tasarruf edecem diye zaten uzun vadede on katı masrafa giriyorsunuz üstelik kullanırken de kırk takla atıyorsunuz yok gaza fazla basma yok 4000 devire çıkma yok ilk çalıştırma da bekle stop etmeden bekle yok şu yok bu yahu değiyor mu tasarruf edecem diye bütün bunlara katlanmaya.Hadi ağır yük taşıyanlar neyse onlar mecbur anlıyorum ama kalkıp ta dizel araba alanları anlamıyorum doğrusu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa44romeo

    Yaw dizel alıp başınıza bela alıyorsunuz kardeşim üç kuruş tasarruf edecem diye zaten uzun vadede on katı masrafa giriyorsunuz üstelik kullanırken de kırk takla atıyorsunuz yok gaza fazla basma yok 4000 devire çıkma yok ilk çalıştırma da bekle stop etmeden bekle yok şu yok bu yahu değiyor mu tasarruf edecem diye bütün bunlara katlanmaya.Hadi ağır yük taşıyanlar neyse onlar mecbur anlıyorum ama kalkıp ta dizel araba alanları anlamıyorum doğrusu.



    İstanbulda bırdepo ıle ısık yanıncaya kadar 800 km gıtmek guzel bır duygu :) Isık yanınca aldıgımda 45 lıtre dıesel alıyor .




  • Teknik detaylara girmeden (hasbel kader bilmeme rağmen):

    Dizel araçların Türkiyede pazar payı %50'yi geçti, bazı avrupa ülkelerinde çoktan geçmişti. Artarak da devam ediyor. Yüzbinlerce araç, yüzbinlerce kullanıcı hata yapıyor olabilir mi??? Lüks segmentte pazar payı %90'larda dizelin. Parası en çok olan, yakıt maliyetinien az düşünen kişilerin kullandığı segmentte.

    En çok araç kullanan, en çok yakıt ve bakım parası ödeyen onbinlerce ticari ve taksi kullanıcıları yanılıyor olabilir mi???

    Aynı aracın benzer güçteki benzinli ve dizel araçlarında km'de ortalama 15 kuruş yakıt maliyet farkı var bugünkü koşullarda, 200,000 km'de 30,000 TL yapar. Düzgün yakıt, düzgün bakım, düzgün kullanımda bunlara gerek bile olmaz da hadi diyelim oldu: Turbo yenileyin, enjektör yenileyin, yakıt pompası yenileyin 3-5,000 TL harcarsınız ki 25,000 TL net cebinizde kalır. İşte hesap ortada. Bu hesabı yapmak çok mu zor geliyor bazılarına???

    Motor ömrü, bu sürede krank milinin kaç kez döndüğü, pistonların kaç kez inip çıktığı ile direkt orantılıdır. Düşük devirde çalışan, daha daynıklı metalden üretilen dizel motorların ömrü benzinli motorlardan kesinlikle daha uzundur. Kamyon ve otobüslerin tamamı dizeldir, milyon km yol yapar motorları.

    Az yakıt yakmak, az zehirli gaz çıkarmak demektir. Dizellerin karbon emisyonlarının da düşüklüğüne dikkat çekiyorum.

    Common-rail teknolojisinden sonra çok şey değişti. Dizel araçlardan bazı örnekler vermek gerekirse:

    -BMW 123d: 1998 cc, 204 hp, 400 Nm, ortlama tüketim 5.1L/100 km (TR'de satılmıyor)
    -Polo 1.2 TDI Bluemotion: 1199 cc, 75 hp, 180 Nm, ortalama tüketim 3,3L/100 km (TR'de satılmıyor)
    -Passat 1.6 TDI Bluemotion yeni resmi dünya rekoru kırdı. Bir depo ile 2400 km yol gitti (77 L motorinle)
    -2008'de 24 saat süren hız ve dayanıklılık yarışı LeMans'da Audi R10 TDI 650 hp dizel birinci olmuştur.
    -1957 model Mercedes 180D dizel araç 1,907,000 km yol yaparak Guinness rekorlar kitabındaki en dayanıkli araç olarak tescillenmiştir.

    İşim ve merakım gereği çok çeşitli benzinli, dizel, lpg'li ve hatta Toyota Prius Hybrid ve Honda Civic Hybrid kullandım. Lüks araçlar (Mercedes, BMW, Jaguar, Audi, Volvo vs), ticari araçlar (Caravelle, Transporter, Doblo, Fiorino vs) dahil bunlara. Otomobiller üzerine radyo programı yaptım üniversite yıllarında. Mühendisim, yerli ve yabancı kaynakları birarada okurum elimden geldiğince. Otomotiv distribütörleri derneği ODD, otomotiv sanayicileri derneği OSD gibi kurumların raporlarını incelemeyi severim.

    Mühendislik, teknik bilgi ve tecrübeye dayalı olmayan, kulaktan dolma dedikodulara itibar etmeyin. İstisnai örneklerden yola çıkıp genellemelerde bulunmayın, bulunanlara inanmayın derim.

    Ben dizeli öneriyorum kesinlikle.




  • Başka söze gerek yok diye düşünüyorum.
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.