Şimdi Ara

Dizel Modifiyesinde Seri Programlama (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
0
Favori
25.802
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    yazılım yüklenirken flash ilk önce silinir ve yazılmaya başlanır..yazım veya silinme esnasında oluşabilecek herhangi bir aksaklıkta Elektronik kontrol ünitesi ile tekrar iletişim kurulamaz..yazılımı yerine yazabilmek için flasha fiziksel ulaşmak gerekir..bu external flash kullanan ünitelerde havya ile yapılır..Flash mikroişlemcinin içinde ise boot mode çalıştırılarak yapılır..



    yani olmadı bidaha yaz yapılamıyor..beyin elinde kalıyor..

    Alıntıları Göster
    çok güzel bi konuymuş keşke daha önce görseydim :))
    iki tane çıkma beyin alın farklı programlar atın sonra bizim gibi bi o beyine bi digerine takıp istediginiz şekilde sürün :D yalnız hareket halindeyken malesef olmaz bu çünkü iki beyin arasında bir switch ile degişim yapabilsekte sonuç itibariyle aracın stop etmesi gerekecektir ve hareket halindeyken aracın stop etmesi ne kadar dogru olur bilemem :)))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baseltuning

    çok güzel bi konuymuş keşke daha önce görseydim :))
    iki tane çıkma beyin alın farklı programlar atın sonra bizim gibi bi o beyine bi digerine takıp istediginiz şekilde sürün :D yalnız hareket halindeyken malesef olmaz bu çünkü iki beyin arasında bir switch ile degişim yapabilsekte sonuç itibariyle aracın stop etmesi gerekecektir ve hareket halindeyken aracın stop etmesi ne kadar dogru olur bilemem :)))

    Alıntıları Göster
    ya toğrağım...uğraşmayın böyle işlerle....güzel güzel sürün işte aracı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: multijetta

    Forumdaki yazınızda geçen ( internet çıktı tuning olayı ayaklar altına düştü 50-100 euroya cihaz ve 10 euro ya yazılım alarak standart bir program yüklüyorlar..o program içinde ne olduğu ayarların ne şekilde değiştirildiğini kim biliyor ??? kimse...
    bu tür kullanımlarda risk araç sahibinindir...ve ben asla tavsiye etmiyorum...yapılacaksa cihazlar orijinal olmalı...ve arkasında destek verecek firma bulunmalı... ) parantez içerisindekilere katılıyorum.
    Zaten benim forumda bu konuyu açmamdaki temel hedef mevcut yazılım içerisinde araca özel haritalama işlemi nasıl yapılıyor konusundaki merağımı gidermekti. Neticede kabul ettim işi ustasına bırakmak lazım. Kalitesiz yazılımların zararının 10000-20000 km gibi uzun dönemlerde araçta açtığı hasarların farkındayım.( Aşırı kurum bağlama nedeniyle performansta azalma-egsoz kokusu-yakıtta artma, avans vurma, enjektörlerde tıkanma, yakıt pompası contalarında aşınma ve yağ yakma v.s gibi, bir nevi motoru eline alıyosun gibi bişey .)
    Diğer merak ettiğim husus ise araç ecusüne aynı anda 3 ayrı yazılım yüklenip ( performans-ekonomi-orjinal ) bunlar arasında mekanik bir swich veya remote kontrol ( uzaktan kumanda ) yoluyla araç hareket halindeyken program seçimi yapılabilir mi?

    Alıntıları Göster
    can bey açıklamalarınız için teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: multijetta

    can bey açıklamalarınız için teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    rica ederim ayrıca ilginiz için gerçekten mutlu oldum ben konuyu okurken.. Keşke Tuning konusunda daha bilinçli müşteriler ve tuningciler olabilsek.. hep bir adım ilerisi.. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baseltuning

    rica ederim ayrıca ilginiz için gerçekten mutlu oldum ben konuyu okurken.. Keşke Tuning konusunda daha bilinçli müşteriler ve tuningciler olabilsek.. hep bir adım ilerisi.. :)

    Alıntıları Göster
    valla dün bizzat birinci ağızdan duydum...malum şahıs...ankaradan bir araca daha kopya yazılım atmış...inanın etik değil... büyük bir hata...onun gibi insanlar yüzünden bir şaibe altında kalıyoruz...oysaki kendi izmirde bu konuda bir bilen olarak adı geçer...ancak adının bu tür işlerde geçmesi hiç hoş değil...

    lütfen arkadaşlar...dikkat edin...kopya yazılım attırmayın...

    nedir kopya yazılım ??

    - aynı marka ve model...olupta ecu bilgileri tutan...araca atılan yazılımı bir başka araca atmak mümkündür...dolayısıyla bunun bir maliyeti olmadığı için istediği fiyatda bunu size satabilir...100 200 300 ytl...

    - internetden bu tarz yazılım indirerek yada ebayden 10 euro ya satın alarak..yine uygun araca yada araçlara yazılım atabilir...

    peki yazılımın size ait olduğunu nasıl anlayacaksınız...
    1. yabancı marka ise...orijnal yazılım mutlaka çalışılan firmaya mail atılır ve mail ile modlu yazılım olarak geri gelir..
    2. yazılımı kendi hazırlıyorsa...istediğiniz takdir de bunu size gösterebilmeli...

    benden söylemesi...sizin üzerinizden haksız kazanç elde etmelerine fırsat vermeyin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemal arslan

    dr.idris bey...
    geçenlerde bir alfa romeo ya yazılım attık..ecu sökülüyor ve dışarıdan kablo ile bağlanarak yazılım atılıyor. bilgi ve tecrübelerimiz sonucu çok rahat ve sorunsuz bir şekilde yazılımı attık.

    bu araç yüksek riskli araçlardan...ve bu tarz araçların fiyatlarıda biraz yüksek oluyor ve olmalıda ..neden mi ?
    olur ya ecu yu sökerken pinlerden biri kırılsa...tamir şansı neredeyse yok gibi...ecu içi tamamen silikon kaplı önce bu silikonu eritmek çıkarmak lazım. sonrada pini lehimlemeye çalışmalı. bunu da herkes yapamaz...tamiri çok zor...bu durumda tek seçenek kalıyor %99 ihtimalle çıkma ecu bulunmayacak. mecbur avrupadan sıfır ecu isteyeceksin ve gelmesi 3-4 hafta bir de dünya kadar para...
    düşünün müşteri 4 hafta araçsız kalıyor...sizi dava bile edebilir.

    yada bdm ile bir e60 kasa bmw ye 300 bin ytl lik bir araca yazılım atılacağını düşünün...araca doğru ayarlar yapılmış bir yazılım atılmaz ise...arıza lambaları yakacaktır...kim söndürecek bu lambaları ?? servis..ve servis büyük ihtimal belki de orijinal yazılımı geri atacak...yani yine başa döneceksiniz...

    velhasıl bu işin riskleri var...bu önemli olan bu riskleri kim karşılıyor kim üzerine alıyor...?? bu önemli...

    biz firma olarak her zaman müşterinin arkasındayız...ta ki memnuniyetiini dile getirene kadar...bizim için esas budur...%100 müşteri memnuniyeti...

    isterseniz sorun araştırın....her tuningcinin bir anısı vardır...elinde patlayan arızalanan arıza lambası yakan ecular...falan...


    internet çıktı tuning olayı ayaklar altına düştü 50-100 euroya cihaz ve 10 euro ya yazılım alarak standart bir program yüklüyorlar..o program içinde ne olduğu ayarların ne şekilde değiştirildiğini kim biliyor ??? kimse...

    bu tür kullanımlarda risk araç sahibinindir...ve ben asla tavsiye etmiyorum...yapılacaksa cihazlar orijinal olmalı...ve arkasında destek verecek firma bulunmalı...

    ve bir tuningcinin elinde...10-20bin euroluk bir yatırım olmalı ki her şekilde işini çok rahat yapabilsin...hatta bazı firmalarda 100 bin euroluk cihazlar adaptörler var...
    yani ebayden alınma 100-200 euroluk bir yatırımla bu iş olmaz olamaz...olsada riskli ve kısıtlı...

    üniversaldan kasıt üniversal programlayıcı...yani yeniden programlanabilen yada tek yazılımlık epromları yazmak için cihazdır.

    programlara gelecek olursak bir çok firma standart değerler içinde kalıyor olması gerekende bu..ancak aracın durumuna göre yazılım hazırlamak en doğrusu bunu da türkiyede yapan sayılı firmalar var...çünkü yazılım her araçta farklılık gösteriyor...araca göre yazılım hazırlamak yada yüklemek çok önemli...

    geçen bir arkadaşımız anlattı eskişehir de arabasına yazılım attırmış atan kişi cep telefonu tamircisi ve 200 ytl ye atmış...programı netden indirmiş elinde de galetto var...yazılımın da ne kadar verimli olduğu tartışılır...olur ya yazılım atılırken bir sorun olsaydı bunu kim giderecekti ??





    yani bu iş yapılacaksa yada yaptırılacaksa...işi bilen ve arkasında duran bir firma olmalı...bu işi ek gelir olarak yapan bir yer olmamalı...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: harmandali

    geçen bir arkadaşımız anlattı eskişehir de arabasına yazılım attırmış atan kişi cep telefonu tamircisi ve 200 ytl ye atmış...programı netden indirmiş elinde de galetto var...yazılımın da ne kadar verimli olduğu tartışılır...olur ya yazılım atılırken bir sorun olsaydı bunu kim giderecekti ??



    Aynı cep telci şahıs iki yıl evvel villem programmer ile fiat doblo 1.9 dizelin beyinde 29f400'ü çökertmişti. Garantiye saydırdılar serviste bozdukları beyini... şimdi tabi işler gelişti villemden gallettoya terfi edilmiş :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: radiodecoder

    quote:

    Orjinalden alıntı: harmandali

    geçen bir arkadaşımız anlattı eskişehir de arabasına yazılım attırmış atan kişi cep telefonu tamircisi ve 200 ytl ye atmış...programı netden indirmiş elinde de galetto var...yazılımın da ne kadar verimli olduğu tartışılır...olur ya yazılım atılırken bir sorun olsaydı bunu kim giderecekti ??



    Aynı cep telci şahıs iki yıl evvel villem programmer ile fiat doblo 1.9 dizelin beyinde 29f400'ü çökertmişti. Garantiye saydırdılar serviste bozdukları beyini... şimdi tabi işler gelişti villemden gallettoya terfi edilmiş :)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: radiodecoder


    quote:

    Orjinalden alıntı: harmandali

    geçen bir arkadaşımız anlattı eskişehir de arabasına yazılım attırmış atan kişi cep telefonu tamircisi ve 200 ytl ye atmış...programı netden indirmiş elinde de galetto var...yazılımın da ne kadar verimli olduğu tartışılır...olur ya yazılım atılırken bir sorun olsaydı bunu kim giderecekti ??



    Aynı cep telci şahıs iki yıl evvel villem programmer ile fiat doblo 1.9 dizelin beyinde 29f400'ü çökertmişti. Garantiye saydırdılar serviste bozdukları beyini... şimdi tabi işler gelişti villemden gallettoya terfi edilmiş :)


    valla zaman zaman duyuyoruz böyle işleri inanın çok vahim bir olay...

    asıl üzüldüğüm nokta ise...insanların bu tarz işlere...bu tarz insanlara ...fırsat vermeleri...sırf ucuz diye yaptırıyorlar..sonra bir sorun olunca ..hadi güle güle...

    hadi bu adam..eskişehirdeki...amatör...fırsatçı...peki yıllardır bu işi yapana ne demeli ???

    etik değil...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemal arslan

    quote:

    Orjinalden alıntı: radiodecoder


    quote:

    Orjinalden alıntı: harmandali

    geçen bir arkadaşımız anlattı eskişehir de arabasına yazılım attırmış atan kişi cep telefonu tamircisi ve 200 ytl ye atmış...programı netden indirmiş elinde de galetto var...yazılımın da ne kadar verimli olduğu tartışılır...olur ya yazılım atılırken bir sorun olsaydı bunu kim giderecekti ??



    Aynı cep telci şahıs iki yıl evvel villem programmer ile fiat doblo 1.9 dizelin beyinde 29f400'ü çökertmişti. Garantiye saydırdılar serviste bozdukları beyini... şimdi tabi işler gelişti villemden gallettoya terfi edilmiş :)


    valla zaman zaman duyuyoruz böyle işleri inanın çok vahim bir olay...

    asıl üzüldüğüm nokta ise...insanların bu tarz işlere...bu tarz insanlara ...fırsat vermeleri...sırf ucuz diye yaptırıyorlar..sonra bir sorun olunca ..hadi güle güle...

    hadi bu adam..eskişehirdeki...amatör...fırsatçı...peki yıllardır bu işi yapana ne demeli ???

    etik değil...

    Alıntıları Göster
    Avrupa lı yazılım uzmanları türkiye deki şartları bilmezler..Onların yaptıkları yazılımların buralarda problem çıkardığını defalarca gördük ve hatalarını düzelttik..Aslında hata yapmamışlardı ama burdaki şartlar onların ayarlarını kaldırmıyor..

    Bir Chip Tuner i için yazılımı yaptırdığı insan ile aynı dili konuşmak çok büyük nimettir..Bunu benden yazılım satın alan bayilerim çok iyi bilirler

    Müşterimin kullanım tarzına özel yazılım tasarlamak beni diğer parayla yazılım satın alan Chiptuning cilerden ayıran en büyük özelliğimdir..Türk insanına bu hizmeti sunabildiğim için kendimle gurur duyuyorum..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: multijetta

    Günümüzde elektronik kontrol ünitesine sahip dizel araçların modifikasyonunda başlıca 2 yöntem uygulanmakta.
    1- Powerbox adı verilen harici elektronik ünite sayesinde: Bu ünite daha çok commonrail yada pompa meme enjeksiyonlu turbo dizel motorlarda yakıt basıncını arttırma suretiyle güç artışı sağlar. Bu sayede özellikle düşük-orta devirlerde tork ve güç artışı sağlanır. Devir yükseldikçe sistemin kaldırabileceği maksimum basınç verisine yaklaşıldıkça güç eğrisi normale yaklaşır, belli bir devirden sonra ( Genellikle 3500 ) güç artışı izlenmez.
    2- Chip tuning yoluyla: Burada temel prensip arabanın beyni tarafından ( ecu ) yönetilen başlıca parametrelerini değiştirme suretiyle güç artışı elde etmeye dayanır. 2 yolla yapılabilir. Daha eski model arabalarda arabanın ecusunda yer alan eprom adı verilen bahsedilen parametreleri kontrol eden yürütücü entegre devreye haricen müdehale edilebilmekteydi. Bunun için aracın ecusu sökülür içerisinden eprom çıkarılıp içerdiği yürütücü dosyalar eprom programmer vasıtasıyla değiştirilirdi. Bu işlem nispeten külfetli bir yöntemdi. Sonraları geliştirilen seri programlama yöntemi tüm tuningçilerin chip tuning işlemini kolayca yapabilmesine olanak tanıdı. Bu yöntemde 1996 yılından sonra tüm arabalarad bulunan OBD adı verilen diğer ucu ecu ile bağlantılı soket yardımıyla ecu sökülmeden laptop vasıtasıyla harici bağlantı yapılıp eprom üzerindeki mevcut programın değiştirilmesi işlemine dayanır. Bu yöntem vasıtasıyla tuning işlemi oldukça keyifli bir hal almıştır. İşlemin yapılabilmesi birkaç dakikalık süreyi kapsar.
    Aslında seri programlama işlemini isteyen herkes kendi arabasına uygulayabilir. son yıllarda bu işlemin uygulayıcılar tarafından kolayca yapılabilmesine yönelik bağlantı aparatları ve içerisinde gerekli programları içeren flash epromların satışı yaygınlaşmış ve kullanımı çok daha kolay hale getirilmiştir. Hatta ve hatta bilgisayar kullanımından bile daha kolay bir hale getirilmiştir. Buradaki temel handikap araca bağlantı yapıldıktan sonra aracınızda yer alan orjinal işletim dosyasına karşılık gelen modifiye edilmiş işletim dosyasının tuning firmalarınca satılması ve elimizde olmaması durumudur. İşletim dosyası her araba için farklı hatta aynı model ve özelliklere sahip iki araba için bile farklıdır. Çünkü burada farklılık yaratan temel bilgi motor kodları, immoblizer kodları gibi her araca özgü farklı kodların ve şifrelerin olma durumudur. Burada elimizde ki farklı bir seçenek ise aracımıza has olan işletim dosyasını kendimizin modifiye etmesi seçeneğidir. Bunun için ECM 2001, Galletto, Race 2000, WinOLS gibi programlar kullanılmaktadır. Eğer aracımızda yer alan mevcut dosyayı modifiye etmeyi başarabilirsek modifiye edilmiş dosyayı tekrar aracımız epromuna yüklemek bikaç dakikamızı alacaktır. Amatör olarak bu işlerle ilgilenen ve para kazanma arzusu içinde olmayan tuningseverlere mevcut tuning programlarının bu iş ile daha çok bilgisi olan forum üyelerimiz vasıtasıyla bilgilerini ve tecrübelerini paylaşmalarını temenni ederek; Dizel Araçlarda Seri Programlama konulu forumun ilk yazısını ben yazıyorum. Seri Programlama ile ilgilenen herkesden katkılar bekliyorum...




    dr. idris bey....

    yazınızı editlemişsiniz ??? hayırdır ....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemal arslan

    quote:

    Orjinalden alıntı: multijetta

    Günümüzde elektronik kontrol ünitesine sahip dizel araçların modifikasyonunda başlıca 2 yöntem uygulanmakta.
    1- Powerbox adı verilen harici elektronik ünite sayesinde: Bu ünite daha çok commonrail yada pompa meme enjeksiyonlu turbo dizel motorlarda yakıt basıncını arttırma suretiyle güç artışı sağlar. Bu sayede özellikle düşük-orta devirlerde tork ve güç artışı sağlanır. Devir yükseldikçe sistemin kaldırabileceği maksimum basınç verisine yaklaşıldıkça güç eğrisi normale yaklaşır, belli bir devirden sonra ( Genellikle 3500 ) güç artışı izlenmez.
    2- Chip tuning yoluyla: Burada temel prensip arabanın beyni tarafından ( ecu ) yönetilen başlıca parametrelerini değiştirme suretiyle güç artışı elde etmeye dayanır. 2 yolla yapılabilir. Daha eski model arabalarda arabanın ecusunda yer alan eprom adı verilen bahsedilen parametreleri kontrol eden yürütücü entegre devreye haricen müdehale edilebilmekteydi. Bunun için aracın ecusu sökülür içerisinden eprom çıkarılıp içerdiği yürütücü dosyalar eprom programmer vasıtasıyla değiştirilirdi. Bu işlem nispeten külfetli bir yöntemdi. Sonraları geliştirilen seri programlama yöntemi tüm tuningçilerin chip tuning işlemini kolayca yapabilmesine olanak tanıdı. Bu yöntemde 1996 yılından sonra tüm arabalarad bulunan OBD adı verilen diğer ucu ecu ile bağlantılı soket yardımıyla ecu sökülmeden laptop vasıtasıyla harici bağlantı yapılıp eprom üzerindeki mevcut programın değiştirilmesi işlemine dayanır. Bu yöntem vasıtasıyla tuning işlemi oldukça keyifli bir hal almıştır. İşlemin yapılabilmesi birkaç dakikalık süreyi kapsar.
    Aslında seri programlama işlemini isteyen herkes kendi arabasına uygulayabilir. son yıllarda bu işlemin uygulayıcılar tarafından kolayca yapılabilmesine yönelik bağlantı aparatları ve içerisinde gerekli programları içeren flash epromların satışı yaygınlaşmış ve kullanımı çok daha kolay hale getirilmiştir. Hatta ve hatta bilgisayar kullanımından bile daha kolay bir hale getirilmiştir. Buradaki temel handikap araca bağlantı yapıldıktan sonra aracınızda yer alan orjinal işletim dosyasına karşılık gelen modifiye edilmiş işletim dosyasının tuning firmalarınca satılması ve elimizde olmaması durumudur. İşletim dosyası her araba için farklı hatta aynı model ve özelliklere sahip iki araba için bile farklıdır. Çünkü burada farklılık yaratan temel bilgi motor kodları, immoblizer kodları gibi her araca özgü farklı kodların ve şifrelerin olma durumudur. Burada elimizde ki farklı bir seçenek ise aracımıza has olan işletim dosyasını kendimizin modifiye etmesi seçeneğidir. Bunun için ECM 2001, Galletto, Race 2000, WinOLS gibi programlar kullanılmaktadır. Eğer aracımızda yer alan mevcut dosyayı modifiye etmeyi başarabilirsek modifiye edilmiş dosyayı tekrar aracımız epromuna yüklemek bikaç dakikamızı alacaktır. Amatör olarak bu işlerle ilgilenen ve para kazanma arzusu içinde olmayan tuningseverlere mevcut tuning programlarının bu iş ile daha çok bilgisi olan forum üyelerimiz vasıtasıyla bilgilerini ve tecrübelerini paylaşmalarını temenni ederek; Dizel Araçlarda Seri Programlama konulu forumun ilk yazısını ben yazıyorum. Seri Programlama ile ilgilenen herkesden katkılar bekliyorum...




    dr. idris bey....

    yazınızı editlemişsiniz ??? hayırdır ....
    bu power box denen cihaz araca uzun vadede zararı olmamzmı bir ara düsündüm ama vazgectim TDI 75 hp fabıa




  • quote:

    Orijinalden alıntı: demirhan58

    bu power box denen cihaz araca uzun vadede zararı olmamzmı bir ara düsündüm ama vazgectim TDI 75 hp fabıa

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: demirhan58

    bu power box denen cihaz araca uzun vadede zararı olmamzmı bir ara düsündüm ama vazgectim TDI 75 hp fabıa


    powerbox takacağına chip yaptır...ne kısa vadede ne de uzun vade de bir zararı olmaz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: demirhan58

    bu power box denen cihaz araca uzun vadede zararı olmamzmı bir ara düsündüm ama vazgectim TDI 75 hp fabıa

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: demirhan58

    bu power box denen cihaz araca uzun vadede zararı olmamzmı bir ara düsündüm ama vazgectim TDI 75 hp fabıa



    aracın PD system olduğundan, veya Commonrail olmadığından, aracın için uygun olan iyi boxlar çok pahalı..(500-700 euro)

    aracına uyabilen ekonomik box lar ise chiptuning ile alabileceğin güç ve tork değerlerinin yarısını sağlıyabiliyorlar..

    Bence de Chiptuning yaptır..

    Bak burda senin aracının motoru ile aynı motoru palaşan bir polo kullanıcısının uygulama sonrası yorumları var..İlgini çekerse oku...

    http://forum.donanimhaber.com/m_12124817/mpage_3/key_/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orjinalden alıntı: demirhan58

    bu power box denen cihaz araca uzun vadede zararı olmamzmı bir ara düsündüm ama vazgectim TDI 75 hp fabıa



    aracın PD system olduğundan, veya Commonrail olmadığından, aracın için uygun olan iyi boxlar çok pahalı..(500-700 euro)

    aracına uyabilen ekonomik box lar ise chiptuning ile alabileceğin güç ve tork değerlerinin yarısını sağlıyabiliyorlar..

    Bence de Chiptuning yaptır..

    Bak burda senin aracının motoru ile aynı motoru palaşan bir polo kullanıcısının uygulama sonrası yorumları var..İlgini çekerse oku...

    http://forum.donanimhaber.com/m_12124817/mpage_3/key_/tm.htm

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar merhaba,
    forumu uzaktan takip ediyordum ancak yeni üye olma gereksinimi hissettim. fiat palio sole multijet 2008 model bi aracım var. ufak tefek modifiye işlemleri ile biraz evrim geçirdi. şimdi performansını yükseltmek istiyorum. az çok bilgisayar ve dosyalardan anlarım. ecu'ya yazılım atma konusunda ise bir kaç gündür geniş bir araştırma yaptım. bir kaç arkadaşımız işi bilen insanlar tarafından yapılmasını tavsiye etmiş. emeğe her zaman saygı duyarım ancak; 5 pound'a 10 pound'a satılan yazılımların aynısını alıp araçlara uygulayan, 45 - 50 pound'luk eobd kablo ve programlarını alıp, SÖZDE modifiye yapıp, araç başına 500-600 lira kazanan insanları kınıyorum. arkadaşları tenzih ediyorum fakat piyasadaki çoğu tuningci bu şekilde araçları klonluyor. bu başlık altında daha yardımcı olacak bilgileri görmeyi ümit ediyordum fakat bir sır gibi saklanan ecu'ya yazılım atmak, hangi programlar ile ne tür işlemler yapılır gibi açıklayıcı bilgileri göremedim.
    bu konuya ilişkin tek bir sorum olacak yardımınızı rica ederim;

    elimde bulunan X bir obd kablosu vasıtasıyla herhangi ecu reader-writer programı birlikte çalışır mı? sonuç itibariyle obd kablosunu usb sokete çevirmeye yarayan bir switch değil midir bu?
    yardım ve cevaplar için teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: potansiyelsuclu

    arkadaşlar merhaba,
    forumu uzaktan takip ediyordum ancak yeni üye olma gereksinimi hissettim. fiat palio sole multijet 2008 model bi aracım var. ufak tefek modifiye işlemleri ile biraz evrim geçirdi. şimdi performansını yükseltmek istiyorum. az çok bilgisayar ve dosyalardan anlarım. ecu'ya yazılım atma konusunda ise bir kaç gündür geniş bir araştırma yaptım. bir kaç arkadaşımız işi bilen insanlar tarafından yapılmasını tavsiye etmiş. emeğe her zaman saygı duyarım ancak; 5 pound'a 10 pound'a satılan yazılımların aynısını alıp araçlara uygulayan, 45 - 50 pound'luk eobd kablo ve programlarını alıp, SÖZDE modifiye yapıp, araç başına 500-600 lira kazanan insanları kınıyorum. arkadaşları tenzih ediyorum fakat piyasadaki çoğu tuningci bu şekilde araçları klonluyor. bu başlık altında daha yardımcı olacak bilgileri görmeyi ümit ediyordum fakat bir sır gibi saklanan ecu'ya yazılım atmak, hangi programlar ile ne tür işlemler yapılır gibi açıklayıcı bilgileri göremedim.
    bu konuya ilişkin tek bir sorum olacak yardımınızı rica ederim;

    elimde bulunan X bir obd kablosu vasıtasıyla herhangi ecu reader-writer programı birlikte çalışır mı? sonuç itibariyle obd kablosunu usb sokete çevirmeye yarayan bir switch değil midir bu?
    yardım ve cevaplar için teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    potansiyelsuclu

    webde ararken aşağıdaki web sayfasına rastladım. belki işine yarar.

    anladığım kadarıyla otomobilin soketi ile laptopun bağlantısını sağlayan bir kablo ve cd de bir yazılım var.

    sanırım yazılım kurulup kablolar bağlanınca otomobilin ecu sundaki tüm değerlere ulaşılabilir ve istenirse değiştirilebilir.

    ancak anladığım kadarıyla bu değiştirme işi uzman tarafından yapılmalı yoksa otomobile ciddi hasarlar verebilir.


    http://urun.gittigidiyor.com/GALETTO-ECU-PROGRAMLAYICI-1260-YENI-VERSIYON_W0QQidZZ15510795



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 6 Mayıs 2009; 23:26:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemal arslan

    unutmayın ki...galetto ile yapacağınız işlemde büyük risk var...yazarken bir hata oluşması demek...bütün arıza lambalarını yanması demek...eğer bu yanan lambalar sönerse ne mutlu...yok sönmez ise...ya sıfır bir ecu yada çıkmacıdan 2 ci el bir ecu almaktan başka bir şey kalmıyor...

    örnekleri mevcut...

    benden yavsiye ...ebayden 50-100 euroya alınacak cihazlarda sorun çıkma ihtimali kuvvetli...o yüzden benden tavsiye ...uzak durun...eğer yazılım atacaksanız...

    ailen tech
    byte shooter
    cmd
    vs..vs.. cihazlar alın...pahalı ama sorunsuz ve %100 güvenilir...

    Alıntıları Göster
    önerdiğin ecu yazarların fiyatları ne düzeyde?


    quote:

    Orjinalden alıntı: harmandali

    benden yavsiye ...ebayden 50-100 euroya alınacak cihazlarda sorun çıkma ihtimali kuvvetli...o yüzden benden tavsiye ...uzak durun...eğer yazılım atacaksanız...

    ailen tech
    byte shooter
    cmd
    vs..vs.. cihazlar alın...pahalı ama sorunsuz ve %100 güvenilir...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: multijetta

    Bundan 5 yıl evvel ilk kez chiptuning ile bu işi ülkemizde ilk yapmaya başlayan kişi vasıtasıyla tanışmıştım. Anladığım kadarıyla bu kişi sizin şimdiki ana bayiniz olan servisin sahibiydi. Bu kişi o dönemde aracıma seri programlama yapmak için benden allcarracing firmasının liste fiyatı olan 464 euro + KDV'yi talep etmişti. Sıkı bir pazarlık sonrası aracıma 900 YTL nakit fiyata flash tuning ( seriproglamlama ) yoluyla aracım modifiye edildi. İşlem sırasını size anlatayım . Aracım önce OBD soketi vasıtasıyla laptopa bağlandı. sonra kattakt çevrilerek ecuye elektrik yollandı. Laptop'dan KWP2000 Plus programı vasıtasıyla mevcut yazılımı kopyelendi. Sonrasında mevcut yazılıma denk gelen tuning yazılımı aracım ecusüne yazıldı. Bu işlem yaklaşık 15 dakika sürdü. Mevcut yazılımın allcarracing'den alındığı söylendi. Aracımın orjinal yazılımında enjektör püskürtme miktarları, sübap açılma kapanma değerleri ,tork ve devir limitörü ve benzeri parametrelerle oynanarak güç artışı sağlanmıştı.
    Lütfen gerçekten seri programlama konusunda bilgisi yeterli olan kişilerden tecrübelerini ve bu işin ana prensiplerini bizlerle paylaşmalarını bekliyorum. Neticede bilgi paylaşmak erdemdir...



    Alıntıları Göster

    internette free download hazır remap lar varmı her araç için?



    quote:

    Orjinalden alıntı: multijetta

    Bundan 5 yıl evvel ilk kez chiptuning ile bu işi ülkemizde ilk yapmaya başlayan kişi vasıtasıyla tanışmıştım. Anladığım kadarıyla bu kişi sizin şimdiki ana bayiniz olan servisin sahibiydi. Bu kişi o dönemde aracıma seri programlama yapmak için benden allcarracing firmasının liste fiyatı olan 464 euro + KDV'yi talep etmişti. Sıkı bir pazarlık sonrası aracıma 900 YTL nakit fiyata flash tuning ( seriproglamlama ) yoluyla aracım modifiye edildi. İşlem sırasını size anlatayım . Aracım önce OBD soketi vasıtasıyla laptopa bağlandı. sonra kattakt çevrilerek ecuye elektrik yollandı. Laptop'dan KWP2000 Plus programı vasıtasıyla mevcut yazılımı kopyelendi. Sonrasında mevcut yazılıma denk gelen tuning yazılımı aracım ecusüne yazıldı. Bu işlem yaklaşık 15 dakika sürdü. Mevcut yazılımın allcarracing'den alındığı söylendi. Aracımın orjinal yazılımında enjektör püskürtme miktarları, sübap açılma kapanma değerleri ,tork ve devir limitörü ve benzeri parametrelerle oynanarak güç artışı sağlanmıştı.
    Lütfen gerçekten seri programlama konusunda bilgisi yeterli olan kişilerden tecrübelerini ve bu işin ana prensiplerini bizlerle paylaşmalarını bekliyorum. Neticede bilgi paylaşmak erdemdir...






  • quote:

    Orijinalden alıntı: potansiyelsuclu

    arkadaşlar merhaba,
    forumu uzaktan takip ediyordum ancak yeni üye olma gereksinimi hissettim. fiat palio sole multijet 2008 model bi aracım var. ufak tefek modifiye işlemleri ile biraz evrim geçirdi. şimdi performansını yükseltmek istiyorum. az çok bilgisayar ve dosyalardan anlarım. ecu'ya yazılım atma konusunda ise bir kaç gündür geniş bir araştırma yaptım. bir kaç arkadaşımız işi bilen insanlar tarafından yapılmasını tavsiye etmiş. emeğe her zaman saygı duyarım ancak; 5 pound'a 10 pound'a satılan yazılımların aynısını alıp araçlara uygulayan, 45 - 50 pound'luk eobd kablo ve programlarını alıp, SÖZDE modifiye yapıp, araç başına 500-600 lira kazanan insanları kınıyorum. arkadaşları tenzih ediyorum fakat piyasadaki çoğu tuningci bu şekilde araçları klonluyor. bu başlık altında daha yardımcı olacak bilgileri görmeyi ümit ediyordum fakat bir sır gibi saklanan ecu'ya yazılım atmak, hangi programlar ile ne tür işlemler yapılır gibi açıklayıcı bilgileri göremedim.
    bu konuya ilişkin tek bir sorum olacak yardımınızı rica ederim;

    elimde bulunan X bir obd kablosu vasıtasıyla herhangi ecu reader-writer programı birlikte çalışır mı? sonuç itibariyle obd kablosunu usb sokete çevirmeye yarayan bir switch değil midir bu?
    yardım ve cevaplar için teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: potansiyelsuclu

    arkadaşlar merhaba,
    forumu uzaktan takip ediyordum ancak yeni üye olma gereksinimi hissettim. fiat palio sole multijet 2008 model bi aracım var. ufak tefek modifiye işlemleri ile biraz evrim geçirdi. şimdi performansını yükseltmek istiyorum. az çok bilgisayar ve dosyalardan anlarım. ecu'ya yazılım atma konusunda ise bir kaç gündür geniş bir araştırma yaptım. bir kaç arkadaşımız işi bilen insanlar tarafından yapılmasını tavsiye etmiş. emeğe her zaman saygı duyarım ancak; 5 pound'a 10 pound'a satılan yazılımların aynısını alıp araçlara uygulayan, 45 - 50 pound'luk eobd kablo ve programlarını alıp, SÖZDE modifiye yapıp, araç başına 500-600 lira kazanan insanları kınıyorum. arkadaşları tenzih ediyorum fakat piyasadaki çoğu tuningci bu şekilde araçları klonluyor. bu başlık altında daha yardımcı olacak bilgileri görmeyi ümit ediyordum fakat bir sır gibi saklanan ecu'ya yazılım atmak, hangi programlar ile ne tür işlemler yapılır gibi açıklayıcı bilgileri göremedim.
    bu konuya ilişkin tek bir sorum olacak yardımınızı rica ederim;

    elimde bulunan X bir obd kablosu vasıtasıyla herhangi ecu reader-writer programı birlikte çalışır mı? sonuç itibariyle obd kablosunu usb sokete çevirmeye yarayan bir switch değil midir bu?
    yardım ve cevaplar için teşekkür ederim.


    herhangi bir obd kablosu ile bir cihaz uyumlu olmaz bunlar kit dir.

    ankaradaysanız buyurun gelin ne öğrenmek istiyorsanız size elimzden geldiğince izah ederiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men


    internette free download hazır remap lar varmı her araç için?



    quote:

    Orjinalden alıntı: multijetta

    Bundan 5 yıl evvel ilk kez chiptuning ile bu işi ülkemizde ilk yapmaya başlayan kişi vasıtasıyla tanışmıştım. Anladığım kadarıyla bu kişi sizin şimdiki ana bayiniz olan servisin sahibiydi. Bu kişi o dönemde aracıma seri programlama yapmak için benden allcarracing firmasının liste fiyatı olan 464 euro + KDV'yi talep etmişti. Sıkı bir pazarlık sonrası aracıma 900 YTL nakit fiyata flash tuning ( seriproglamlama ) yoluyla aracım modifiye edildi. İşlem sırasını size anlatayım . Aracım önce OBD soketi vasıtasıyla laptopa bağlandı. sonra kattakt çevrilerek ecuye elektrik yollandı. Laptop'dan KWP2000 Plus programı vasıtasıyla mevcut yazılımı kopyelendi. Sonrasında mevcut yazılıma denk gelen tuning yazılımı aracım ecusüne yazıldı. Bu işlem yaklaşık 15 dakika sürdü. Mevcut yazılımın allcarracing'den alındığı söylendi. Aracımın orjinal yazılımında enjektör püskürtme miktarları, sübap açılma kapanma değerleri ,tork ve devir limitörü ve benzeri parametrelerle oynanarak güç artışı sağlanmıştı.
    Lütfen gerçekten seri programlama konusunda bilgisi yeterli olan kişilerden tecrübelerini ve bu işin ana prensiplerini bizlerle paylaşmalarını bekliyorum. Neticede bilgi paylaşmak erdemdir...




    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men


    internette free download hazır remap lar varmı her araç için?




    her araç için olmasada belli araçlar için hatta bazılarının immosu off edilmiş olarak hazır remapler netde var 10 euro gibi bir ücret ödeyerek download edebilirsiniz. yada illegal sitelerden de temin edebilirsiniz

    ancak bunlar ETİK değil DOĞRU değil ...YASAL değil diyececeğim ama maalesef bu konuda henüz kanunlar oluşmadı.

    ayrıca bu yazılımlar yine illegal adaptörler ile uygulandığı için sonuçta ecu yu bozma ihtimaliniz var bu yüzden bu tür yazılımlardan ve cihazlardan uzak durun.

    yazılım içeriğini bilmiyorsunuz belki artniyetle hazırlandı....ve turbo patalacak ...bunu anlamak çok zor...ya yazılımın içine bakacaksınız yada deneyerek göreceksiniz.

    günümüzde bir ecu 2000-3000 bin liraya bir turbo 1500 liraya satılıdığını düşünecek olursak bence bu riski almak aptallık olur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    önerdiğin ecu yazarların fiyatları ne düzeyde?


    quote:

    Orjinalden alıntı: harmandali

    benden yavsiye ...ebayden 50-100 euroya alınacak cihazlarda sorun çıkma ihtimali kuvvetli...o yüzden benden tavsiye ...uzak durun...eğer yazılım atacaksanız...

    ailen tech
    byte shooter
    cmd
    vs..vs.. cihazlar alın...pahalı ama sorunsuz ve %100 güvenilir...



    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men


    önerdiğin ecu yazarların fiyatları ne düzeyde?




    bu firmaların ürünleri elbetde pahalı 400-500 euro bu fiyatların altında satılması çok zor. ancak kar marjını düşük tutarsa ki kimsenin böyle yapacağını sanmıyorum....belki o zaman 300 euro falan verebilirler...

    bunların dışında türkiyede yazılımı kendi hazırlayan 3-5 kişi var. yıllardır kendileri yazılım hazırlıyor ama ülkemizde yabancı marka hastalığı yüzünden gereken ilgi ve değer bilinmiyor....

    dışarıya bağımlı olmadığı için ve 2 ci bir satıcı arada olmadığı için fiyatlar bu yüzden yabancı yazılımlara göre daha ucuz all car racing 800-1200 lira iken yerli yazılım 500-600 lira...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemal arslan

    quote:

    Orjinalden alıntı: potansiyelsuclu

    arkadaşlar merhaba,
    forumu uzaktan takip ediyordum ancak yeni üye olma gereksinimi hissettim. fiat palio sole multijet 2008 model bi aracım var. ufak tefek modifiye işlemleri ile biraz evrim geçirdi. şimdi performansını yükseltmek istiyorum. az çok bilgisayar ve dosyalardan anlarım. ecu'ya yazılım atma konusunda ise bir kaç gündür geniş bir araştırma yaptım. bir kaç arkadaşımız işi bilen insanlar tarafından yapılmasını tavsiye etmiş. emeğe her zaman saygı duyarım ancak; 5 pound'a 10 pound'a satılan yazılımların aynısını alıp araçlara uygulayan, 45 - 50 pound'luk eobd kablo ve programlarını alıp, SÖZDE modifiye yapıp, araç başına 500-600 lira kazanan insanları kınıyorum. arkadaşları tenzih ediyorum fakat piyasadaki çoğu tuningci bu şekilde araçları klonluyor. bu başlık altında daha yardımcı olacak bilgileri görmeyi ümit ediyordum fakat bir sır gibi saklanan ecu'ya yazılım atmak, hangi programlar ile ne tür işlemler yapılır gibi açıklayıcı bilgileri göremedim.
    bu konuya ilişkin tek bir sorum olacak yardımınızı rica ederim;

    elimde bulunan X bir obd kablosu vasıtasıyla herhangi ecu reader-writer programı birlikte çalışır mı? sonuç itibariyle obd kablosunu usb sokete çevirmeye yarayan bir switch değil midir bu?
    yardım ve cevaplar için teşekkür ederim.


    herhangi bir obd kablosu ile bir cihaz uyumlu olmaz bunlar kit dir.

    ankaradaysanız buyurun gelin ne öğrenmek istiyorsanız size elimzden geldiğince izah ederiz.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: harmandali


    quote:

    Orjinalden alıntı: potansiyelsuclu

    arkadaşlar merhaba,
    forumu uzaktan takip ediyordum ancak yeni üye olma gereksinimi hissettim. fiat palio sole multijet 2008 model bi aracım var. ufak tefek modifiye işlemleri ile biraz evrim geçirdi. şimdi performansını yükseltmek istiyorum. az çok bilgisayar ve dosyalardan anlarım. ecu'ya yazılım atma konusunda ise bir kaç gündür geniş bir araştırma yaptım. bir kaç arkadaşımız işi bilen insanlar tarafından yapılmasını tavsiye etmiş. emeğe her zaman saygı duyarım ancak; 5 pound'a 10 pound'a satılan yazılımların aynısını alıp araçlara uygulayan, 45 - 50 pound'luk eobd kablo ve programlarını alıp, SÖZDE modifiye yapıp, araç başına 500-600 lira kazanan insanları kınıyorum. arkadaşları tenzih ediyorum fakat piyasadaki çoğu tuningci bu şekilde araçları klonluyor. bu başlık altında daha yardımcı olacak bilgileri görmeyi ümit ediyordum fakat bir sır gibi saklanan ecu'ya yazılım atmak, hangi programlar ile ne tür işlemler yapılır gibi açıklayıcı bilgileri göremedim.
    bu konuya ilişkin tek bir sorum olacak yardımınızı rica ederim;

    elimde bulunan X bir obd kablosu vasıtasıyla herhangi ecu reader-writer programı birlikte çalışır mı? sonuç itibariyle obd kablosunu usb sokete çevirmeye yarayan bir switch değil midir bu?
    yardım ve cevaplar için teşekkür ederim.


    herhangi bir obd kablosu ile bir cihaz uyumlu olmaz bunlar kit dir.

    ankaradaysanız buyurun gelin ne öğrenmek istiyorsanız size elimzden geldiğince izah ederiz.


    Teşekkür ederim dostum bu bilgi benim için yeterliydi şimdilik. dün akşam WoW Snooper ile KESS Master programını denedim ancak başarılı olamadım ve verdiğin cevap doğru. Hangi OBD kiti varsa, sadece onun programıyla bağlantı kurabiliyoruz anladım. Maalesef Ankara'da değilim, İstanbul'dayım. Çalıştığım yerde profesyonel anlamda yarışmış ve bu modifiye ve tuning işlerini çok iyi bilen bir arkadaş bana istediğin kit hangisi ise söyle ben yardımcı olurum. Arkadaşlarımdan bulurum bir günlüğüne veririm dedi. Şu anda bana gerekli olan sadece MARELLI 6JF (Fiat Palio Sole 2008 Multijet 1300 16V 70Hp) ecu'nun tuned yazılımı. Bu konuda bana yardımcı olabilecek var mı? E-mail yoluyla bu *.bin dosyası elinde olan?




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.