Şimdi Ara

Devlet özelleştirme işinde çok haklı, neden mi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
3
Favori
8.357
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İl teber İ kullanıcısına yanıt
    biz klavye başında üflüyor isek sen neredesin ?

    sen devlet misin ?
  • Hani ne yazmışım da klavye başında üflemişim..

    Benim ne yazdığım ortada devlet kurumları özelleştirirken "hadi satalım şunu yeahh" demiyor.

    Örneğin Türk Telekom özelleştirilirken elinde ki tüm uyduların Türksat'a devredildiğini ,sözleşmesin de gerek görüldüğünde şirket yönetimine el koymak, ya da şirketin yeniden satılması durumunda son sözü söyleme gibi yetkilerinin olduğunu kim biliyor mesela.

    Sizin 2 satırla kafa yorduğunuz işi uzmanları günlerce uğraşıyor.. Merak etmeyin yani.

    Ha arada saçma sapan işler olmadı değil. Orasına da katılıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İl teber

    Özelleştirme işi bir kurumun işletme hakkının belirlenen süre içerisinde başka bir alıcıya devredilmesi demek.

    Özelleştirmenin en büyük kazancı hantal kurumların kamu sektöründe can çekişeceğine özel sektörde rekabet ortamında katma değerinin artmasıdır.


    Yukarıda dert yanılmış ama özelleştirme meselesinde işler klavye başında üflemeye benzemez. Devlet geri zekalı değil hele söz konusu değer olunca

    Devlet geri zekali degil ve 80 sene satmayip simdi satti.
    Devlet geri zekali degil ve hantalliktan kurtulmak icin zarar etmeyen kurumlari satip, zarar edenleri satmadi.

    Hey yavrum hey...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: webbie


    quote:

    Orijinalden alıntı: İl teber

    Özelleştirme işi bir kurumun işletme hakkının belirlenen süre içerisinde başka bir alıcıya devredilmesi demek.

    Özelleştirmenin en büyük kazancı hantal kurumların kamu sektöründe can çekişeceğine özel sektörde rekabet ortamında katma değerinin artmasıdır.


    Yukarıda dert yanılmış ama özelleştirme meselesinde işler klavye başında üflemeye benzemez. Devlet geri zekalı değil hele söz konusu değer olunca

    Devlet geri zekali degil ve 80 sene satmayip simdi satti.
    Devlet geri zekali degil ve hantalliktan kurtulmak icin zarar etmeyen kurumlari satip, zarar edenleri satmadi.

    Hey yavrum hey...

    Kar edenleri satma zarar edenleri sat...

    Tamam da özelleştirmenin mantığı bu değil ki.


    Özelleştirme AKP'den daha önce de oluyordu. Devletçi ekonomi kafası baskın olduğu için şimdi ki kadar etkin değildi sadece..





    Bazı önemli ve ya stratejik kurumlar hariç devletin ekonomiden elini ayağını çekmesi sadece kontrol vasfını üstlenmesi, ekonominin özel sektör elinde rakabet ortamına dayalı bir piyasada dönmesini sağlamayı amaçladık.

    Bir kaç dandik dundik iş harici güzel de oldu.



    Zaten bilimsel verilere dayandırdığımız da Bilgi İletişim Teknolojilerinde ve kalkınma da bu politikalar sonucu nasıl ibrelerin yukarı doğru seyrettiği ortadadır.


    2015 'de 4G'ye geçiyoruz.

    Bu sefer hemen hemen yakaladık çağı. Biraz geciksekte.

    90'ların kafası olsaydı. Herhalde daha 3G için cebelleşiyorduk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İl teber -- 2 Eylül 2014; 16:01:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İl teber

    quote:

    Orijinalden alıntı: webbie


    quote:

    Orijinalden alıntı: İl teber

    Özelleştirme işi bir kurumun işletme hakkının belirlenen süre içerisinde başka bir alıcıya devredilmesi demek.

    Özelleştirmenin en büyük kazancı hantal kurumların kamu sektöründe can çekişeceğine özel sektörde rekabet ortamında katma değerinin artmasıdır.


    Yukarıda dert yanılmış ama özelleştirme meselesinde işler klavye başında üflemeye benzemez. Devlet geri zekalı değil hele söz konusu değer olunca

    Devlet geri zekali degil ve 80 sene satmayip simdi satti.
    Devlet geri zekali degil ve hantalliktan kurtulmak icin zarar etmeyen kurumlari satip, zarar edenleri satmadi.

    Hey yavrum hey...

    Tamam da özelleştirmenin mantığı bu değil ki.


    Özelleştirme AKP'den daha önce de oluyordu. Devletçi ekonomi kafası baskın olduğu için şimdi ki kadar etkin değildi sadece..



    Kar edenleri satma zarar edenleri sat...

    Bazı önemli ve ya stratejik kurumlar hariç devletin ekonomiden elini ayağını çekmesi sadece kontrol vasfını üstlenmesi, ekonominin özel sektör elinde rakabet ortamına dayalı bir piyasada dönmesini sağlamayı amaçladık.

    Bir kaç dandik dundik iş harici güzel de oldu.



    Zaten bilimsel verilere dayandırdığımız da Bilgi İletişim Teknolojilerinde ve kalkınma da bu politikalar sonucu nasıl ibrelerin yukarı doğru seyrettiği ortadadır.


    2015 'de 4G'ye geçiyoruz.

    Bu sefer hemen hemen yakaladık çağı. Biraz geciksekte.

    90'ların kafası olsaydı. Herhalde daha 3G için cebelleşiyorduk.

    Kalkınma ile ilgili bilimsel verileri bizimle paylaşacağınızı ve bizi bilgilendireceğinizi umuyorum.

    Forumda sıklıkla yaptığımız bir espri vardı; "AKP sayesinde cep telefonuna geçtik" şeklinde. Meğer bizim bu esprimiz AKP'liler için gerçekmiş. Baksanıza, 3G'yi de kendi marifetinizmiş gibi söylüyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    quote:

    Orijinalden alıntı: İl teber

    quote:

    Orijinalden alıntı: webbie


    quote:

    Orijinalden alıntı: İl teber

    Özelleştirme işi bir kurumun işletme hakkının belirlenen süre içerisinde başka bir alıcıya devredilmesi demek.

    Özelleştirmenin en büyük kazancı hantal kurumların kamu sektöründe can çekişeceğine özel sektörde rekabet ortamında katma değerinin artmasıdır.


    Yukarıda dert yanılmış ama özelleştirme meselesinde işler klavye başında üflemeye benzemez. Devlet geri zekalı değil hele söz konusu değer olunca

    Devlet geri zekali degil ve 80 sene satmayip simdi satti.
    Devlet geri zekali degil ve hantalliktan kurtulmak icin zarar etmeyen kurumlari satip, zarar edenleri satmadi.

    Hey yavrum hey...

    Tamam da özelleştirmenin mantığı bu değil ki.


    Özelleştirme AKP'den daha önce de oluyordu. Devletçi ekonomi kafası baskın olduğu için şimdi ki kadar etkin değildi sadece..



    Kar edenleri satma zarar edenleri sat...

    Bazı önemli ve ya stratejik kurumlar hariç devletin ekonomiden elini ayağını çekmesi sadece kontrol vasfını üstlenmesi, ekonominin özel sektör elinde rakabet ortamına dayalı bir piyasada dönmesini sağlamayı amaçladık.

    Bir kaç dandik dundik iş harici güzel de oldu.



    Zaten bilimsel verilere dayandırdığımız da Bilgi İletişim Teknolojilerinde ve kalkınma da bu politikalar sonucu nasıl ibrelerin yukarı doğru seyrettiği ortadadır.


    2015 'de 4G'ye geçiyoruz.

    Bu sefer hemen hemen yakaladık çağı. Biraz geciksekte.

    90'ların kafası olsaydı. Herhalde daha 3G için cebelleşiyorduk.

    Kalkınma ile ilgili bilimsel verileri bizimle paylaşacağınızı ve bizi bilgilendireceğinizi umuyorum.

    Forumda sıklıkla yaptığımız bir espri vardı; "AKP sayesinde cep telefonuna geçtik" şeklinde. Meğer bizim bu esprimiz AKP'liler için gerçekmiş. Baksanıza, 3G'yi de kendi marifetinizmiş gibi söylüyorsunuz.

    Bu jenerasyon farkından dolayı oluşan teknolojik ilerlemelerinin yani çağı yakalamanın bir göstergesi olarak söylemiştim ama nasıl o şekilde anladınız bilemedim.

    Şu an gelişmiş ülkelerin gerisindeyiz ama farkı hızla kapatıyoruz..


    Aşağıda her türlü ve çok geniş bir veri analizi var.









    Genel Pazar Verileri

    . 11 Ağustos 2014 itibarıyla elektronik haberleşme sektöründe faaliyet gösteren
    işletmeci sayısı 616 olup bu işletmecilere verilen yetkilendirme sayısı 1015'dir.
    . 2014 yılı ikinci üç aylık dönemde Türk Telekom ve mobil şebeke işletmecilerinin
    net satış gelirleri yaklaşık 6,8 milyar TL olarak gerçekleşmiştir.
    . Diğer işletmecilerin net satış gelirleri 2014 yılı ikinci çeyrekte yaklaşık 1,8
    milyar TL olarak gerçekleşmiştir.
    . 2014 yılı ikinci çeyrekte Türk Telekom ve mobil işletmecilerin toplam yatırım
    miktarı yaklaşık 649 milyon TL olarak gerçekleşmiştir.
    . Diğer işletmeciler tarafından 2014 yılı ikinci çeyreğinde yaklaşık 361 milyon
    TL yatırım gerçekleştirilmiştir.
    . 2014 yılı ikinci çeyrekte toplam mobil trafik miktarı 52,1 milyar dakika olurken
    sabit trafik miktarı ise 3,7 milyar dakika olarak gerçekleşmiştir. Bir önceki
    üç aylık döneme göre mobil trafik miktarı yaklaşık %10,3 oranında artarken sabit
    trafik miktarı ise yaklaşık %1,6 oranında azalmıştır. Trafiğin büyük bir kısmını
    (%88,7) mobilden mobile giden trafik oluşturmaktadır.
    . 01/08/2012 ile 08/08/2014 tarihleri arasında Kuruma gelen toplam şikayet sayısı
    129.666 olup, bu şikayetlerin 124.795 tanesi cevaplanmış, 133 tanesi Kurum içinde
    başka birimlere yönlendirilmiş, 2.176 tanesi işleme konulmuş fakat sonuçlanmamış
    ve 2.061 tanesi ise reddedilmiştir. Bu dönemde en fazla şikayetin yaklaşık
    %49 oranında GSM hizmetleri ile ilgili olarak yapıldığı görülmektedir.

    Sabit Pazar

    . 2014 yılı ikinci çeyrek sonu itibarıyla 13.010.147 sabit telefon abonesi bulunan
    Türkiye'de penetrasyon oranı bir önceki çeyreğe göre %2,1 azalarak yaklaşık
    %16,97 seviyesine düşmüştür. Türkiye'de ortalama hanehalkı büyüklüğünün 3,69 olduğu
    göz önünde bulundurulduğunda sabit telefon hizmetleri pazarında Türkiye'nin
    önemli bir kesimine ulaşıldığını söylemek mümkündür.
    . 2014 yılının ikinci çeyreği itibarıyla kullanıcı bilgilerine bakıldığında, taşıyıcı
    ön seçimi kullanıcı sayısının 206.535, arama bazında taşıyıcı seçimi kullanıcı
    sayısının ise 81.650 olarak gerçekleştiği görülmektedir. Diğer yöntemlerle
    STH işletmecilerini kullanarak arama yapan kullanıcı sayısı ise 1.716.398'dir.
    İşletmecilerin toplam ön ödemeli kart satış adedi ise 3.165.354'tür.
    . 2014 yılının ikinci çeyreğinde PSTN gelirleri toplam gelirin %41,08'ini teşkil
    ederken erişim gelirleri toplam gelirin %43,20'sini oluşturmuştur.
    . 2014 yılı ikinci üç aylık dönem itibarıyla Türk Telekom'un sabit telefon gelirleri
    yaklaşık 847 milyon TL olarak gerçekleşmiş olup bir önceki senenin aynı dönemine
    göre %23,3 oranında azalırken bir önceki döneme göre de %7,5 oranında azalmıştır.
    . Yaklaşık 2 milyon kullanıcı sabit telefon hizmetlerinde alternatif işletmecilerden
    hizmet almış olup, bu işletmecilerin üç aylık dönem için tüm STH hizmetlerinden
    elde ettikleri gelirler 292 milyon TL civarında gerçekleşmiştir.
    . Türk Telekom'un trafik dağılımı incelendiğinde, bir önceki yılın aynı döneminde
    %80,57 olan şebeke içi trafiğin toplam trafik içindeki payının 2014 yılı ikinci
    üç aylık döneminde %72,43 olarak gerçekleştiği görülmektedir. Bununla birlikte
    bir önceki yılın aynı döneminde toplam trafiğin %16,06'sını oluşturan mobile
    doğru trafik 2014 yılının ikinci çeyreğinde toplam trafiğin %22,64'ünü teşkil
    etmiştir.
    . 2013 yılının birinci çeyreğinde yaklaşık 3,4 milyar dakika olan Türk Telekom'un
    ses trafiği, 2014 yılının ikinci çeyreğinde %17,1 oranında azalarak yaklaşık
    2,7 milyar dakika olarak gerçekleşmiştir.
    . Şehiriçi trafikte STH işletmecilerinin payı %14,41 olarak gerçekleşirken Türk
    Telekom'un payı %85,59 olarak gerçekleşmiştir.
    . Şehirlerarası arama trafik miktarındaki STH işletmecilerinin pazar payı %28,71
    olarak gerçekleşirken Türk Telekom'un pazar payı ise %71,29 olarak gerçekleşmiştir.
    . Mobile doğru çağrı trafiğinde STH işletmecilerinin payı %43,32 olarak gerçekleşirken
    Türk Telekom'un payı %56,68 olarak gerçekleşmiştir.
    . Yurtdışına doğru çağrı başlatma trafiğinde Türk Telekom'un payı %55,21 olarak
    gerçekleşirken STH işletmecilerinin payı %44,79 olarak gerçekleşmiştir.
    . Sabit şebekede sonlandırılan uluslararası çağrı trafiğinde Türk Telekom'un payı
    %30,69 olarak gerçekleşirken STH işletmecilerinin payı %69,31 olarak gerçekleşmiştir.
    . Mobil şebekelerde sonlandırılan uluslararası çağrı trafiğinde STH işletmecilerinin
    payı %67,15 olarak gerçekleşirken Türk Telekom'un payı %32,85 olarak gerçekleşmiştir.
    . Sabit şebekede başlatılan toplam trafikte STH işletmecilerinin payı %26,27 olarak
    gerçekleşirken Türk Telekom'un payı %73,73 olarak gerçekleşmiştir.
    . Türk Telekom şebekesinden en çok aranan kısa numara 112 (Sıhhi İmdat) olmuştur.
    . 2014 yılı ikinci çeyrekte de sabit şebekeden en fazla trafik gönderilen ve alınan
    ülke Almanya'dır.
    . 2014 yılı ikinci üç aylık döneminde 153 dakika olarak gerçekleşen sabit MoU, bir
    önceki yılın aynı dönemine göre %4 azalırken bir önceki döneme göre %2,2 oranında
    artmıştır.
    . 2014 yılı ikinci çeyreğinde Türk Telekom'un abone başına aylık geliri 22,67 TL
    olarak gerçekleşmiştir.
    . 2014 yılı ikinci üç aylık dönemde 140 milyon TL olarak gerçekleşen Türk Telekom'un
    sabit yatırım tutarı, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %57,9 oranında
    azalırken bir önceki döneme göre %80 oranında artmıştır.

    İnternet ve Genişbant

    . 2008 yılında 6 milyon genişbant internet abonesi bulunurken, yaklaşık altı yıllık
    bir sürede altı kata yakın artışla 2014 yılı ikinci çeyrek sonu itibarıyla
    37 milyona yaklaşmıştır.
    . 2014 yılının ikinci çeyreğinde toplam internet aboneliğinde bir önceki üç aylık
    döneme göre %5,8 artış gerçekleşmiş olup, mobil ve özellikle fiber internet abonelerinin
    artmasıyla birlikte internet abone sayısındaki genel artış eğilimi
    devam etmiştir. Toplam internet abone sayısının yıllık artış oranı ise %23,8 olarak
    gerçekleşmiştir.
    . 2011 yılı üçüncü çeyreğine kadar artış gösteren xDSL abone sayısı bu dönemden
    sonra düşüş eğilimine geçmiş ve bu düşüş 2012 yılı dördüncü çeyreğinde yerini tekrar
    artışa bıraksa da bundan sonraki süreçte yatay bir eğilim göstererek, 2014
    yılı ikinci çeyrekte 6,7 milyona yaklaşmıştır.
    . Kablo internet abone sayısı önceki üç aylık döneme göre %0,8 oranında artarak
    496.038'e çıkmıştır.
    . 2014 yılı ikinci çeyrekte internet servis sağlayıcılığına ilişkin toplam gelir
    yaklaşık 1,18 milyar TL seviyesinde gerçekleşmiştir.
    . Türkiye'deki sabit genişbant abonelerinin yaklaşık %61'i 4-8 Mbit/sn hızda bağlantı
    sunan paketleri tercih ettikleri görülmektedir.
    . Mobil bilgisayardan internet abonelerinin kullanım miktarına bakıldığında 100
    MB üzeri kullanımı olan abonelerin oranının %83 olduğu anlaşılmaktadır. En az kullanımı
    gösteren 0-50 MB aralığında ise abonelerin yaklaşık %14'ü bulunmaktadır.
    Mobil cepten internet abonelerinden 100 MB üzerin kullanımı olan abonelerin
    oranı ise %56, 0-50 MB aralığında kullanımı olan abonelerin oranı da yaklaşık %38'dir.
    . Alternatif işletmecilerin xDSL teknolojisi ile sundukları hizmetin genişbant pazarındaki
    payı 2014 yılı ikinci çeyrek itibarıyla %11,8 olarak gerçekleşirken
    bu dönemde özellikle fiber genişbantın etkisi ile birlikte TTNet'in genişbant pazarındaki
    xDSL payı gerilemeye devam ederek %66,1 seviyelerine inmiştir. Bunun
    yanında alternatif işletmecilerin 6,7 milyona yaklaşan xDSL abonelerindeki payı
    ise %15 seviyesinde gerçekleşmiştir. Ayrıca toplam genişbant pazarında kablo
    internet hizmeti sunan işletmecinin pazar payı %5,8 olurken fiberin pazar payı
    %15,6 olarak gerçekleşmiştir.
    . Türkiye'de nüfusa göre sabit genişbant penetrasyon oranı %11,2 iken OECD ülkeleri
    penetrasyon ortalaması %27'dir. Mobil genişbant penetrasyon oranı Türkiye'de
    %37,1 iken OECD ortalaması %72,4'dür.
    . 2014 yılı ikinci çeyrek itibarıyla "Nic.tr" kayıtlarında 353.724 adet ".tr" uzantılı
    alan adı bulunmaktadır. Bu alan adlarının %74,2'si "com.tr", %8,1'i "gen.tr",
    %3,6'sı "gov.tr", %3,2'si ise "web.tr" uzantısına sahiptir.
    . 2005 yılında 3 (üç), 2006 yılında ise 1 (bir) adet olmak üzere toplam 4 (dört)
    adet elektronik sertifika hizmet sağlayıcısı halihazırda yetkilendirilmiş olup
    2014 Haziran sonu itibarıyla 1.088.082 elektronik imza ve 312.631 mobil imza olmak
    üzere toplam 1.400.713 elektronik sertifika oluşturulmuştur.

    Mobil Pazar

    . Haziran 2014 itibarıyla Türkiye'de yaklaşık %92,31 penetrasyon oranına karşılık
    gelen toplam 70.791.075 mobil abone bulunmaktadır. 0-9 yaş nüfus hariç olmak
    üzere mobil penetrasyon oranı %110'un üzerine çıkmaktadır.
    . 2014 yılı ikinci çeyrekte 3G abone sayısı 53.385.739'a ulaşırken, 3G hizmetiyle
    birlikte mobil bilgisayardan ve cepten internet hizmeti alan mobil genişbant
    abone sayısı da 28.445.663'e yükselmiştir. 2014 yılı ikinci çeyrekte toplam mobil
    internet kullanım miktarı ise 61.913 TByte olarak gerçekleşmiştir.
    . 2014 yılı ikinci çeyrek itibarıyla M2M abone sayısı 2,3 milyon civarındadır.
    . 2014 yılı ikinci çeyrek itibarıyla faturalı mobil genişbant abone sayısı 14.883.203
    olarak, ön ödemeli mobil genişbant abone sayısı ise 13.532.460 olarak gerçekleşmiştir.
    . 2014 yılı ikinci üç aylık döneme bakıldığında mobil abonelerin yaklaşık %57,7'sini
    ön ödemeli abonelerin oluşturduğu, son bir yıl içerisinde faturalı abonelerin
    oranının %39,8'den %42,3'e çıktığı görülmektedir.
    . 2014 yılı ikinci üç aylık dönemde numara taşıma işlem sayısı bir önceki üç aylık
    döneme göre %3,6 oranında artarak yaklaşık 3.476.395 olarak gerçekleşmiştir.
    18 Ağustos 2014 tarihi itibariyle de toplam 72.379.514 numara taşıma işlemi gerçekleştirilmiştir.
    . 2014 yılı ikinci üç aylık dönem itibarıyla abone sayısına göre Turkcell'in %48,92,
    Vodafone'un %28,78, Avea'nın ise %22,3'lük paya sahip olduğu görülmektedir.
    . 2014 yılı ikinci çeyrek dönem itibarıyla gelire göre pazar payları incelendiğinde
    Turkcell'in pazar payının %46,2 , Vodafone ve Avea'nın ise sırasıyla %32,55
    ve %21,25 seviyelerinde olduğu görülmektedir. 2014 yılı ikinci çeyrekte gelire
    göre pazar payları 2013 yılının aynı dönemi ile kıyaslandığında Turkcell'in pazar
    payının yaklaşık 2,5 puan azaldığı, Avea'nın pazar payının 0,1 puan Vodafone'un
    pazar payının ise 2,4 puan arttığı görülmektedir.
    . 2014 yılı ikinci çeyreği itibariyle Avea abonelerinin %45,7'inin, Turkcell abonelerinin
    %41,9'unun, Vodafone abonelerinin ise %40,2'sinin faturalı abonelerden
    oluştuğu görülmektedir.
    . Toplam mobil abonelerin yaklaşık %90,7'sini bireysel, %9,3'ünü ise kurumsal aboneler
    oluşturmaktadır.
    . 2014 yılı ikinci üç aylık dönemi trafik bilgileri bir önceki üç aylık dönemle
    kıyaslandığında toplam trafiğin %10,30 oranında arttığı, geçen senenin aynı dönemi
    ile kıyaslandığında ise %9,08 oranında arttığı görülmektedir. İşletmeci bazında
    incelendiğinde ise bir önceki döneme göre Turkcell'in trafiğinin %7,51 oranında,
    Vodafone'un trafiğinin %8,48 oranında, Avea'nın trafiğinin ise %17,28 oranında
    arttığı görülmektedir.
    . 2014 yılı ikinci çeyrekte de mobil şebekelerden en fazla trafik gönderilen ve
    alınan ülke Almanya'dır.
    . Avea, Vodafone ve Turkcell hatlarından en çok aranan kısa numara 182 (Hastane
    Randevu)'dir.
    . 2014 yılı ikinci üç aylık dönemde SMS sayısının yaklaşık 31.979 milyon civarında
    gerçekleştiği, 2011 yılında işletmecilerin başlattığı kampanyalar ile hızlı
    bir yükseliş yaşayan MMS sayısının ise yaklaşık 33,5 milyona düştüğü görülmektedir.
    . İşletmeci bazında gönderilen SMS ve MMS sayıları incelendiğinde 2014 yılı ikinci
    üç aylık döneminde bir önceki çeyreğe göre Avea'nın SMS sayısı %8,31, MMS sayısı
    %18,97 artmış, Turkcell'in SMS sayısı %18,04, MMS sayısı %2,31 azalmış ve
    Vodafone'un SMS sayısı %7,32 azalmış, MMS sayısı %18,89 artmıştır.
    . Konuşma gelirleri Turkcell'in gelirlerinin %68,2'sini Vodafone'un gelirlerinin
    %65,74'ünü ve Avea'nın gelirlerinin %54,73'ünü oluşturmaktadır. SMS+MMS gelirleri
    Turkcell'in gelirlerinin %7,77'sini, Vodafone'un gelirlerinin %11,31'ini ve
    Avea'nın gelirlerinin %12,24'ünü oluşturmaktadır. Data gelirleri ise Turkcell'de
    %19,31, Vodafone'da %21 ve Avea'da %29,22'lik paya sahiptir.
    . 2014 yılı ikinci çeyrek itibarıyla Turkcell için abone başına aylık gelir 22,07TL,
    Vodafone için 21,66 TL, Avea için ise 21,70 TL'dir.
    . Haziran 2014 itibarıyla Turkcell'in MoU değeri 299 dakika, Vodafone'un 412 dakika
    ve Avea'nın ise 437 dakika olarak gerçekleşmiştir.
    . 2014 ikinci çeyreğinde 364 dakika olan ortalama aylık mobil kullanım süresi ile
    Türkiye, raporda yer verilen Avrupa ülkelerine kıyasla en fazla mobil telefonla
    görüşme yapan ülke olmuştur.

    Diğer Hizmetler

    . 2014 yılı ikinci çeyreği itibarıyla alternatif işletmecilerin toplam fiber uzunluğu
    51.579 km'dir. Türk Telekom'un ise 183.930 km fiber altyapısı bulunmaktadır.
    Bunun yaklaşık 123.572 km'si omurga, geri kalan kısmı erişim amaçlı kullanılmaktadır.
    . Alternatif altyapı işletmecilerinin elde ettikleri toplam gelir yaklaşık 167,4
    milyon TL seviyesindedir.
    . Türksat'ın 2014 yılı ikinci çeyreği itibarıyla toplam kablo TV abone sayısı 1.150.463
    olup Teledünya markasıyla sunulan sayısal kablo TV abone sayısı 609.236
    olarak gerçekleşmiştir. Ayrıca, kablo telefon hizmetinden yararlanan 45.474 Türksat
    abonesi bulunmaktadır.
    . Uydu haberleşme hizmetleri konusunda yetkilendirilmiş işletmeciler 2014 yılı ikinci
    çeyreği itibarıyla 10.629 aboneye uydu yer istasyonlarıyla uluslararası internet
    bağlantıları, video konferans, noktadan noktaya uluslararası uydu data
    devreleri gibi hizmetleri sağlamaktadır. Bu hizmete ilişkin toplam gelirler ise
    yaklaşık 68 milyon TL seviyesinde gerçekleşmiştir.
    . Uydu Platform hizmet grubundan "İmzalanan Abonelik Sözleşmesi ile Hizmet Alan
    Kullanıcı Sayısı" 2014 yılı ikinci çeyreği için toplam 4.980.562'dir. Bu hizmete
    ilişkin toplam gelirler ise yaklaşık 362 milyon TL seviyesinde gerçekleşmiştir.
    . GMPCS Mobil Telefon hizmet grubunda toplam abone sayısı 2014 yılı ikinci çeyreği
    için 6.087'dir. GMPCS hizmetlerine ilişkin gelir ise yaklaşık 3,76 milyon TL
    olarak gerçekleşmiştir.
    . Rehberlik hizmeti kapsamında 2014 yılı ikinci çeyreğinde toplam çağrı sayısı 9.938.552
    olup toplam çağrı süresi 15.742.307 dakikadır. Numara ile sorgulama hizmeti
    2011 yılı üçüncü çeyreğinde sunulmaya başlanmış ve bu kapsamda 2014 yılı
    ikinci çeyreğinde 4.950.492 adet numara ile sorgulama gerçekleştirilmiştir. Yine
    bu çeyrekte toplam 20.354.155 adet isim ile sorgulama yapılmıştır. Yapılan sorgulamaların
    15.538.287 adedinde bireysel numara ve 7.697.563 adedinde kurumsal
    numara sorgulanmıştır. Rehberlik hizmeti sunan işletmecilerin üç aylık gelirleri
    ise yaklaşık 16,8 milyon TL olarak gerçekleşmiştir.
    . Ortak kullanımlı telsiz hizmeti sunan işletmecilerin toplam abone sayısı 2.295
    ve kullanıcı sayısı 69.449 olarak gerçekleşmiştir. 2014 yılı ikinci çeyrekte bu
    hizmetlerden sağlanan gelir yaklaşık 5 milyon TL olarak gerçekleşmiştir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İl teber

    Hani ne yazmışım da klavye başında üflemişim..

    Benim ne yazdığım ortada devlet kurumları özelleştirirken "hadi satalım şunu yeahh" demiyor.

    Örneğin Türk Telekom özelleştirilirken elinde ki tüm uyduların Türksat'a devredildiğini ,sözleşmesin de gerek görüldüğünde şirket yönetimine el koymak, ya da şirketin yeniden satılması durumunda son sözü söyleme gibi yetkilerinin olduğunu kim biliyor mesela.

    Sizin 2 satırla kafa yorduğunuz işi uzmanları günlerce uğraşıyor.. Merak etmeyin yani.

    Ha arada saçma sapan işler olmadı değil. Orasına da katılıyorum.

    klavye başında üflemek ile sen bizi suçlamıştın :)

    birde özelleştirmelerin hangi şartlarda yapıldığını hepimiz biliyoruz (gizli saklı olmadı)

    işin uzmanlarının kafa yorduğunu nerden biliyorsun ,işte bu gibi sözleriniz nedeniyle soruyorum ama çevirip bize yöneltiyorsun

    Türk Telekom zamanında özelleştirlse idi bir şeye yaradı ama sonradan özelleştirldiğinde başkalarını cebi doldu (yani artık özelleştirilmesine gerek kalmamıştı)

    tabi birde nasıl bir özelleşmeyse onu da anlamadık ,aynı mantık ve aynı çalışanlarla cebelleşmeye devam ediyoruz

    telekom bir tekeldir ve özelleştirsen dahi tekelliği devam eder ,çünkü başka bir firma da gelip tüm ülkeye yeniden kablo döşemeyi göze almaz ve böylece telekomun alt yapısını kullanmak zorunda kalacağından onun istediği fiyatlardan daha aşağı fiyat istemesi mümkün değildir

    Tansu Çiller ,zamanında çok anlattı ama o zamanın muhalefeti ülkenin güvenliğini gerekçe göstererek kadını adeta hain ilan etmişlerdi ama çok sonraları (çok büyük fiyat istenmeden) özelleştirildiğinde Akp. göbek attı ,o zamanlar iç borç kapatılabilecek bir fiyatı varken satılırsa ihanet olan telekom ,başkalarının çok daha ucuza sattığında niye çok güzel oluyor ?




  • Yahu önümüzde kamu ihale kanununu 150 den fazla kez değiştirmiş bir iktidar var. Herkesin gözünün içine baka baka istediği ihaleyi yandaşına kapalı zarf usülü veren, şeffaflıktan ve hesap vermekten ezan duymuş şeytan gibi kaçan hükümetin ülke menfaatini gözettiğini düşünmek çok acıklı gerçekten.

    "Kişinin namazı ibadeti sakın sizi aldatmasın. siz onun dirhem ve dinarla olan münasebetine bakın."
  • Koskoca ülkenin iletişim altyapısına sahip olan şirketi elin gevuruna satacaksın ve sonra da millet menfaatinden söz edeceksin! Söz konusu olan para değil. Bu kararı alan adamda 10 yaşındaki çocuğun stratejik aklı yoktur. Aslında vardır ama niyet başka, bilen biliyor.

    Gelişmiş (ya da gelişmeyi kafaya koymuş) ülkelerde bu gibi kurumlar değil zarar etmek, iflasın eşiğine gelse bile devlet desteği ile kurtarılır. Örneğin zamanında Kia otomobil firması iflas etmek üzereyken devlet baskısıyla yine bir Kore firması tarafından satın alınıp yaşatılıyor. Bugün iki firmanın geldiği nokta göz kamaştırıcı. Amerikada şirket kurtarma paketlerine trilyon dolarlar dökülüyor çünkü herifler uzun vadeli kalkınma düşünüyor. Bizde ise tam tersi. Söz konusu paraysa gerisi teferruat.
  • Kimse ülkeyi düşünmüyor sonra türkiye neden gelişemedi devlete sırtını yaslıyan ülkeyi sömürüyor özelleştirilen yüzlerce yer hep dış ülkelerin yatırımcıları sürekli dışarı milyarlarca lira para çıkıyor bu iyi bir şey değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özelleşecek ne kaldıkı ziraat bankası var :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yine şaşırtmadı.
    Yine Türkiye'den bi haber...


    Öncelikle...

    İş Bankası özel sermayelidir. Kamu sermayeli 3 banka var. Halkbank , Ziraat Bankası , Vakıfbank

    Ayrıca Türk Telekom tekel değildir. TürkSAT ve Türkcell bilgi iletişim teknolojileri sektöründe de faaliyet göstermektedir ve rakabet halindedirler.
    Bu rekabet sayesinde 50 mbps 70-80 lira ödemeye başladı millet. Şimdiler de iyice yayılmaya başladı ama yeterli değil daha da gelişmesi gerekiyor ve gelişecekte.

    İşte bu rekabet ekonomisinin meyveleridir zaten.


    Hayır burada büyüklerimiz de var onlar ne ayak anlamadım :) Hani buradaki çoluk çocuğu anlarımda...

    Bu Demirel kafasının bu ülkeye neler yaşattığını unuttular herhalde.. Her şeyi kamuya yık, kamuya emanet et, kamuya yönlendir... Sonra 2001 sistem başına çöksün.

    Topladığın vergiler sadece faiz ödemelerini karşılayamaz hale gelsin de memurunun maaşını ödemek için çok yer gezmeye başlarız.

    Özlemişiz bakıyorum da... Ama bu sefer Hollandaya gitmeyelim. Onlar cimridir. Daha güneylerden başlayalım. Onlar sıcakkanlıdır. Ey gidi rahmetli Ecevit...


    Tekrar ediyorum. Önemli ve stratejik kurumlar hariç olmak üzere ekonomiyi özel sektöre yıkacaksın. Devlet kontrol mekanizmasına sahip olacak ve vergisini toplayacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İl teber -- 3 Eylül 2014; 21:05:58 >




  • Bir de şu keyfe keder ve ya veletlerin eksileme olayından gına geldi..

    Sadece resmi bilgi içeren mesajım da eksilenmiş.. Neyin kafasını yaşıyorlar...
  • Neyin rekabeti bu turkcell 100
    mb standart paket 14 tl :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İl teber

    Özelleştirme işi bir kurumun işletme hakkının belirlenen süre içerisinde başka bir alıcıya devredilmesi demek.

    Özelleştirmenin en büyük kazancı hantal kurumların kamu sektöründe can çekişeceğine özel sektörde rekabet ortamında katma değerinin artmasıdır.


    Yukarıda dert yanılmış ama özelleştirme meselesinde işler klavye başında üflemeye benzemez. Devlet geri zekalı değil hele söz konusu değer olunca

    Özelleştirmeyi tanımlamak için kaç kişiden yardım aldın??




  • Gerekli kurumlari ozellesebilir. Kimsenin Buna karsi ciktigi yok. Ancak bir kurumu tum malvarligi ile bir yillik gelirine satarsan kufrederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ozellestirme sozunu ne zaman duysam aklima hep Tekel Alkollu icki bolumunun 290 milyon dolara Mey Ickiye ondan sonra da 2 milyar dolara Diageo (yanlis yazmis olabilirim) firmasina satilmasi geliyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İl teber

    Yine şaşırtmadı.
    Yine Türkiye'den bi haber...


    Öncelikle...

    İş Bankası özel sermayelidir. Kamu sermayeli 3 banka var. Halkbank , Ziraat Bankası , Vakıfbank

    Ayrıca Türk Telekom tekel değildir. TürkSAT ve Türkcell bilgi iletişim teknolojileri sektöründe de faaliyet göstermektedir ve rakabet halindedirler.
    Bu rekabet sayesinde 50 mbps 70-80 lira ödemeye başladı millet. Şimdiler de iyice yayılmaya başladı ama yeterli değil daha da gelişmesi gerekiyor ve gelişecekte.

    İşte bu rekabet ekonomisinin meyveleridir zaten.


    Hayır burada büyüklerimiz de var onlar ne ayak anlamadım :) Hani buradaki çoluk çocuğu anlarımda...

    Bu Demirel kafasının bu ülkeye neler yaşattığını unuttular herhalde.. Her şeyi kamuya yık, kamuya emanet et, kamuya yönlendir... Sonra 2001 sistem başına çöksün.

    Topladığın vergiler sadece faiz ödemelerini karşılayamaz hale gelsin de memurunun maaşını ödemek için çok yer gezmeye başlarız.

    Özlemişiz bakıyorum da... Ama bu sefer Hollandaya gitmeyelim. Onlar cimridir. Daha güneylerden başlayalım. Onlar sıcakkanlıdır. Ey gidi rahmetli Ecevit...


    Tekrar ediyorum. Önemli ve stratejik kurumlar hariç olmak üzere ekonomiyi özel sektöre yıkacaksın. Devlet kontrol mekanizmasına sahip olacak ve vergisini toplayacak



    Demirele laf çarpmak nereden çıktı? 70-80-90'lı yıllarla 2000 sonra dünya ekonomisi bir mi? Sanki yatırımları devlet bayılarak yaptı.Özel sektör yapacaktı da devlet olmaz ben yapacağım mı dedi.Özel sektör kar etmeyeceği işe para yatırmaz adam salak mı tesis kursun kar etmeyi beklesin? Özel sektör dediğin tatlı kar bekler 1'e üretir 5'e kitler.Zaten büyükler üretimden çekildi garanti para olan işler ve hizmet sektörüne el attılar.Koç ve sabancı üretimden çekildi.
    Ayrıca 2001 krizi falan demişsin.Şimdi aynısının olmayacağı ne malum? Sıcak parayla dönen ekonomin var sallansa dolar ne hale geliyor aralıkta gördük.2001 yılında olduğu gibi paraları çekseler yine krize gireriz arap sermayesi tutuyor bizi.Bir de eski zamanda şimdiki gibi istediğin an borç para bulamıyordun şimdi para bolluğu var faizler düşük eskiden ülke yüksek faizle borçlanıyordu.
    Şimdiki hükümet 90'lı yıllarda veya öncesinde başta olsaydı yine krizler görürdük.Telekomu üç kuruşa özelleştirmekte marifet değil.İnternet fiyatını yazmışsın biz zamanında 100 kontörle 10 dakika konuşulduğu zamanı da gördük.Yıllar geçtikçe bu hizmetler halka iniyor olay bu.




  • eğer usulüne göre yapılırsa her türlü özelleşmenin arkasındayım.çünkü devletin denetim denen mekanizması işlemiyor.elektrik faturasını tahsil edemiyor devlet ne denetiminden bahsediyorsunuz.sonra devlet hak hukuk tanıyan vergisini veren vatandaştan tahsil ediyor bunu.beni bu düşünceye iten senin söylediğin örnek ve benzerleri oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi double minded -- 4 Eylül 2014; 2:48:52 >
  • İl teber İ kullanıcısına yanıt
    şu parti fanatikliğini bıraksan gözün açılacak ama inatla savunmaya çalışıyorsun ama biliyorsun ki kral çıplak :)

    telekom sözde tekel değil ama özde tekeldir bunu sende biliyorsun ,türksat yada türkcell nasıl rakip olacak ?

    daha birçok şehirde kablo yok ,süperonline ise çoğu yerde yok ,hele ki köylerde telekomu bulursan öp başına koy :)

    aslında küçük ilçelerde telekom ofisleri bile yok (küçük bir oda ve tabela buluyorsun ama içinde görevli olmadığından ancak randevu ile ulaşabiliyorsun)



    sistemde sorun yok ,siyasetçilerde sorun var

    her parti kendi adamlarını devlet kurumlarına yığınca gözle görünen kılavuz istemedi ,bugün hangi kuruma gereğinin 10 katı çalışanı doldursan batacağı belli değil mi ?

    ben özelleştirmelere karşı değilim ,aksine savunuyorum ama bu yapılanlar özelleştirme değil birilerine yapılan güzelleştirme :)

    işin en kötü yanı çalışanlarının bir kısmı köleliğe terfi ettirilirken diğerlerine kapı gösteriliyor


    kuralları vatandaş değil yöneticiler koyar ama her defasında da onlar bozar ,eee böyle olunca niye battık demenin alemi var mı ?



    benim şuan ki fikrim, özelleştirilenlerin bile geri alınıp,gereği kadar çalışan ile yola devam edilmesi gerektiğini düşünüyorum,hiç değilse yabancıları kazandıracağımıza kendi vatandaşımızı besleriz


    unutma ki o kurumları sade vatandaş doldurmadı ,aksine partizanlık yapanlar doldurdu ,yani battı ise bunda suç devletin olması değil ,partizanlık nedeniyledir


    bu arada seni eksileyenlere kızıyorsun ama benim bütün mesajlarımı da sen eksiliyorsun ,sanki bilmiyor muyum :))




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.