Şimdi Ara

Daihatsu Kulübü (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.084
Cevap
22
Favori
338.427
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lotus2010_

    EVET YRV TURBO DA DA AYNI SİSTEM VAR İSTER AUTOMATIC İSTER MANUEL AMA KULLANIŞLI MI BENCE ALIŞAN İÇİN ÇOK KULLANIŞLI DA BEN PEK ALIŞAMADIM TAKIYORUM D YE DEVAM YAKIT KONUSUNDA BELKİ ÇOK AZ DA OLSA FARK EDİYORDUR.....

    Alıntıları Göster
    1993 yilindan sonra uretilmis tum daihatsu modellerinde 95 oktan veya 99 oktan kursunsuz benzin kullanmalisiniz. hele YRV turbo'da 99 tercih etmelisiniz. hem yakit sarfiyati dusecek hem de performansi artiracaktir.
    ben 1999 model charade sahibiyim. 16v CSi modeli. 78 beygir veriyor, simdiye kadar bir yetersizligini gormedim. hor kullanirim ama senede 1 eylulun ilk haftasi bakima sokarim. simdiye kadar anormal bir ariza gormedim. yag benzin su koy yuru . yolda kalmayacagindan eminisn. bir depo ile 650 km'den asagi yapmayacagindan eminsin. benimki 102000 km'de. daha ne ister ki bir arabadan insan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: athlonxp

    1993 yilindan sonra uretilmis tum daihatsu modellerinde 95 oktan veya 99 oktan kursunsuz benzin kullanmalisiniz. hele YRV turbo'da 99 tercih etmelisiniz. hem yakit sarfiyati dusecek hem de performansi artiracaktir.
    ben 1999 model charade sahibiyim. 16v CSi modeli. 78 beygir veriyor, simdiye kadar bir yetersizligini gormedim. hor kullanirim ama senede 1 eylulun ilk haftasi bakima sokarim. simdiye kadar anormal bir ariza gormedim. yag benzin su koy yuru . yolda kalmayacagindan eminisn. bir depo ile 650 km'den asagi yapmayacagindan eminsin. benimki 102000 km'de. daha ne ister ki bir arabadan insan.

    Alıntıları Göster
    sirion bakıyorum ikinci el, toyotanın motoru ile aynıymış, ama bu arabalar pek güvenli görünmüyo, 850 kg yol tutuşu nasıl, malzeme çok hafif hissine kapıldım bu kadar hafif olması normalmi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serckanss

    sirion bakıyorum ikinci el, toyotanın motoru ile aynıymış, ama bu arabalar pek güvenli görünmüyo, 850 kg yol tutuşu nasıl, malzeme çok hafif hissine kapıldım bu kadar hafif olması normalmi?

    Alıntıları Göster
    Selamlar.

    Araç hafif olduğu için 102 bg olmasına rağmen ekonomik zaten. Bu sayede 6 litre / 100 km gibi bir tüketimle neredeyse GTI performansı alabiliyorsunuz.

    NCAP çarpışma testlerindeki sonuçları tatmin edici. Çarpışma testinde 3 yıldız, yaya güvenliğinde 3 yıldız. Bu değerler Chevrolet Kalos, Chevrolet Matiz, Fiat Panda, Ford Ka, Hyundai Atos, Kia Picanto, Smart, Renault Twingo, Rover 2x gibi arabalar ile eşit veya yüksek.

    Bunlar haricinde güvenlik önlemi olarak şunlar var:


    • Çift airbag
    • Kaza anında otomatik gerilen ve yolcuyu koltuğa sabitleyen ve darbeyi takiben yavaşça çözülüp kaburga kırığı vs. yaralanmaları engelleyen emniyet kemerleri (bildiğim kadarıyla bu özellik sadece lüks arabalarda var ama Daihatsu'da standart)
    • Kaza anında otomatik açılan kapı kilitleri
    • Kaza anında otomatik açılan dörtlüler
    • Kaza anında otomatik benzin kesme sistemi


    Daihatsu ve Toyota sürekli paslaşma halindeler. Üstte de görebileceğiniz gibi bu araç Toyota Duet ismiyle de satıldı ve hatta Daihatsu logosunun olduğu ön ızgaranın biçimine dikkat edin. Orjinalde Toyota logosu için tasarlandığı çok belli.

    Yol tutuşu son derece iyi. Büyükçekmece yokuşunu bilir misiniz bilmem. Yılan gibi döne döne inen yaklaşık 3-4 km'lik çok dik bir yokuştur. 80-90 gibi hızlarla virajlara girerek inildiğinde bile bir sorun yaşatmadı.

    Hafifliğin gördüğüm kadarıyla sadece rüzgar konusunda etkileri var. Kuvvetli rüzgar olduğu zamanlar daha ağır araçlara kıyasla daha fazla hissediyorsunuz rüzgarı. Dolayısı ile 1.2 tonluk bir aracın rüzgardan etkilenmesi ile bununki biraz daha farklı oluyor.

    Soracağınız başka şeyler varsa memnuniyetle cevaplarım.

    Saygılar
    Umut



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 1 Şubat 2007; 13:06:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutgultekin

    Selamlar.

    Araç hafif olduğu için 102 bg olmasına rağmen ekonomik zaten. Bu sayede 6 litre / 100 km gibi bir tüketimle neredeyse GTI performansı alabiliyorsunuz.

    NCAP çarpışma testlerindeki sonuçları tatmin edici. Çarpışma testinde 3 yıldız, yaya güvenliğinde 3 yıldız. Bu değerler Chevrolet Kalos, Chevrolet Matiz, Fiat Panda, Ford Ka, Hyundai Atos, Kia Picanto, Smart, Renault Twingo, Rover 2x gibi arabalar ile eşit veya yüksek.

    Bunlar haricinde güvenlik önlemi olarak şunlar var:


    • Çift airbag
    • Kaza anında otomatik gerilen ve yolcuyu koltuğa sabitleyen ve darbeyi takiben yavaşça çözülüp kaburga kırığı vs. yaralanmaları engelleyen emniyet kemerleri (bildiğim kadarıyla bu özellik sadece lüks arabalarda var ama Daihatsu'da standart)
    • Kaza anında otomatik açılan kapı kilitleri
    • Kaza anında otomatik açılan dörtlüler
    • Kaza anında otomatik benzin kesme sistemi


    Daihatsu ve Toyota sürekli paslaşma halindeler. Üstte de görebileceğiniz gibi bu araç Toyota Duet ismiyle de satıldı ve hatta Daihatsu logosunun olduğu ön ızgaranın biçimine dikkat edin. Orjinalde Toyota logosu için tasarlandığı çok belli.

    Yol tutuşu son derece iyi. Büyükçekmece yokuşunu bilir misiniz bilmem. Yılan gibi döne döne inen yaklaşık 3-4 km'lik çok dik bir yokuştur. 80-90 gibi hızlarla virajlara girerek inildiğinde bile bir sorun yaşatmadı.

    Hafifliğin gördüğüm kadarıyla sadece rüzgar konusunda etkileri var. Kuvvetli rüzgar olduğu zamanlar daha ağır araçlara kıyasla daha fazla hissediyorsunuz rüzgarı. Dolayısı ile 1.2 tonluk bir aracın rüzgardan etkilenmesi ile bununki biraz daha farklı oluyor.

    Soracağınız başka şeyler varsa memnuniyetle cevaplarım.

    Saygılar
    Umut

    Alıntıları Göster
    Merhaba,
    Çok teşekkürler, ben yaris ile sirion arasında kararsız kaldım doğrusu.Fiyat olarak marka imajından dolayı sirion oldukça uygun.Açıkçası ben ikinci el değeri ile ilgilenenlerden değildim ama bu konuda ufak bir araştırma yapıp da Daihatsu'nun Avustralya pazarından çekildiğini de öğrendikten sonra aklım karıştı.
    Daihatsu'nun çok sağlam motorlar ürettiğini biliyorum .Ama insanlar bu markayı bilmiyor yukarda da bahsedildiği gibi tanıtım yok! Günün birinde Türkiye'den de çekilirlerse ..
    Bahsettiğiniz yolu biliyorum, aracın bu konuda yüzümü kara çıkartmıycağından da eminim.Zaten bu sınıfta bu kadar küçük motordan bu performansı alabilen tek motor bu arabada, ve de en ekonomik.Yabancı bir sitede sirion sahiplerinin yorumlarını okumuştum.Kapıların malzemesinin çok kötü olduğundan bahsediyorlardı, teneke sesi veren cinsten sizce nasıl malzeme kalitesi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serckanss

    Merhaba,
    Çok teşekkürler, ben yaris ile sirion arasında kararsız kaldım doğrusu.Fiyat olarak marka imajından dolayı sirion oldukça uygun.Açıkçası ben ikinci el değeri ile ilgilenenlerden değildim ama bu konuda ufak bir araştırma yapıp da Daihatsu'nun Avustralya pazarından çekildiğini de öğrendikten sonra aklım karıştı.
    Daihatsu'nun çok sağlam motorlar ürettiğini biliyorum .Ama insanlar bu markayı bilmiyor yukarda da bahsedildiği gibi tanıtım yok! Günün birinde Türkiye'den de çekilirlerse ..
    Bahsettiğiniz yolu biliyorum, aracın bu konuda yüzümü kara çıkartmıycağından da eminim.Zaten bu sınıfta bu kadar küçük motordan bu performansı alabilen tek motor bu arabada, ve de en ekonomik.Yabancı bir sitede sirion sahiplerinin yorumlarını okumuştum.Kapıların malzemesinin çok kötü olduğundan bahsediyorlardı, teneke sesi veren cinsten sizce nasıl malzeme kalitesi?

    Alıntıları Göster
    birde kabin gürültüsü mevzuu var.3.vitesten sonra baya bi rahatsız edici şeklinde yorumlar okudum ama en iyi kullanan bilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serckanss

    Merhaba,
    Çok teşekkürler, ben yaris ile sirion arasında kararsız kaldım doğrusu.Fiyat olarak marka imajından dolayı sirion oldukça uygun.Açıkçası ben ikinci el değeri ile ilgilenenlerden değildim ama bu konuda ufak bir araştırma yapıp da Daihatsu'nun Avustralya pazarından çekildiğini de öğrendikten sonra aklım karıştı.
    Daihatsu'nun çok sağlam motorlar ürettiğini biliyorum .Ama insanlar bu markayı bilmiyor yukarda da bahsedildiği gibi tanıtım yok! Günün birinde Türkiye'den de çekilirlerse ..
    Bahsettiğiniz yolu biliyorum, aracın bu konuda yüzümü kara çıkartmıycağından da eminim.Zaten bu sınıfta bu kadar küçük motordan bu performansı alabilen tek motor bu arabada, ve de en ekonomik.Yabancı bir sitede sirion sahiplerinin yorumlarını okumuştum.Kapıların malzemesinin çok kötü olduğundan bahsediyorlardı, teneke sesi veren cinsten sizce nasıl malzeme kalitesi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: serckanss

    Merhaba,
    Çok teşekkürler, ben yaris ile sirion arasında kararsız kaldım doğrusu.Fiyat olarak marka imajından dolayı sirion oldukça uygun.Açıkçası ben ikinci el değeri ile ilgilenenlerden değildim ama bu konuda ufak bir araştırma yapıp da Daihatsu'nun Avustralya pazarından çekildiğini de öğrendikten sonra aklım karıştı.
    Daihatsu'nun çok sağlam motorlar ürettiğini biliyorum .Ama insanlar bu markayı bilmiyor yukarda da bahsedildiği gibi tanıtım yok! Günün birinde Türkiye'den de çekilirlerse ..
    Bahsettiğiniz yolu biliyorum, aracın bu konuda yüzümü kara çıkartmıycağından da eminim.Zaten bu sınıfta bu kadar küçük motordan bu performansı alabilen tek motor bu arabada, ve de en ekonomik.Yabancı bir sitede sirion sahiplerinin yorumlarını okumuştum.Kapıların malzemesinin çok kötü olduğundan bahsediyorlardı, teneke sesi veren cinsten sizce nasıl malzeme kalitesi?


    Daihatsu'nun Avusturalya'da çekildiğini ben de biliyorum. Fakat bu markanın zayıfladığını göstermiyor. Aksine, satışları Avrupa pazarlarına kaydırıyorlar gördüğüm kadarıyla. Zaten Sirion ve Terios'daki bu sene olan ve Cuore'deki gelecek sene olması beklenen kasa değişimlerinin de temel sebebi bu. Bunu şirketin açıkladığı basın bültenlerinden çokça gördüm yani "Avrupa pazarında daha çok söz sahibi olmak için" cümlesini çok kullanıyorlar bu sıralar. Ayrıca 2006 senesinde Daihatsu, Türkiye'de satışlarını en çok artıran otomobil markası oldu. Sanırım rakamlar %30 gibi bir büyümeyi işaret ediyordu. Hürriyet'te okumuştum. Yani çekilmenin aksine daha çok saldıracaklarını tahmin ediyorum.

    İnsanların bilmedikleri konusuna ise sonuna kadar katılıyorum. Araba 2005 model ve 2004 de de aynı kasa vardı yani 3 senedir yollarda bu arabalar, ama adet olarak o kadar azlar ki hala insanlar arabayı görünce kafalarını çevirip yolda takip ediyorlar. Çok şirin. Markasını soranlara Daihatsu deyince, Taiwan, Kore malı falan sanıyorlar. Kısacası Daihatsu'nun en zayıf olduğu konu marka bilinirliği...

    Kapıların malzemesi derken ne kastettiğinizi tam anlamadım ama kapılar son derecede hafif, bunu hemen söyleyebilirim. Ayrıca çamurlukların alt kısımları (tekerlere yakın kısımlar da oldukça yumuşak. Nasıl oluyor bilmiyorum ama aynı metal parça yukarı çıktıkça gitgide sertleşiyor. Aşağıdan tın tın sesi gelirken, yukarıdan (kaputa yakın noktalardan) tok sert ses geliyor.

    Malzemeden kastınız iç plastik kalitesi ise, onun pek iyi olduğunu söyleyemem. İdare ediyor işte...

    Arabada bir kaç tane saçma eksik var: Bagaj ışığı veya torpido ışığı yok... Bu tip mide bulandırıcı ufak ayrıntıları Toyota'ya zarar vermemek için bilerek unutuyorlar sanırım çünkü bagaj lambası olmayan arabada direksiyondan vites değişimi, mp3 player, park sensörü, abs+ebs ve daha birçok teknolojik ayrıntı standart olarak geliyor.

    Böyle... Başka sorunuz varsa çekinmeyin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 1 Şubat 2007; 14:42:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serckanss

    birde kabin gürültüsü mevzuu var.3.vitesten sonra baya bi rahatsız edici şeklinde yorumlar okudum ama en iyi kullanan bilir

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: serckanss

    birde kabin gürültüsü mevzuu var.3.vitesten sonra baya bi rahatsız edici şeklinde yorumlar okudum ama en iyi kullanan bilir


    Kabin gürültüsünün fazla olduğu doğru. Ama bu özellikle bu modelle ilgili bir durum değil. Açın bakın sıfır 2007 Toyota ya da Honda alanların açtıkları şikayet topiclerine.
    Tüm Japonlarda malesef yalıtım eksikliği var ve en pahalısı dahi kabine ses alıyor. Çünkü Japonya'da yolların temizliği arabalardaki bu seviyede yalıtımı karşılayacak nitelikte. Ama bizde yollar tarlanın biraz modernleştirilmişine karşılık geldiği için bu eksiklik bir takım yalıtım çalışmaları ile çözülebiliyor. Şu sıralar onu araştırıyordum ben de zaten.

    Araçların ses yalıtımlarının ne kadar iyi olduğunu anlamak için arabam.com testlerine bakabilirsiniz.

    Mesela 2005 Sirion değerleri şöyleyken:
    Rölanti: 51dB(A)
    100 km/s : 70 dB(A)

    2006 Sirion değerleri böyle:
    Rölanti 47 dB(A)
    100 km/s : 69 dB(A)

    Honda Jazz:
    Rölanti 51 dB(A)
    100 km/s : 66 dB(A)

    Toyota Corolla:
    Rölanti 50 dB(A)
    100 km/s : 65 dB(A)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutgultekin

    quote:

    Orjinalden alıntı: serckanss

    birde kabin gürültüsü mevzuu var.3.vitesten sonra baya bi rahatsız edici şeklinde yorumlar okudum ama en iyi kullanan bilir


    Kabin gürültüsünün fazla olduğu doğru. Ama bu özellikle bu modelle ilgili bir durum değil. Açın bakın sıfır 2007 Toyota ya da Honda alanların açtıkları şikayet topiclerine.
    Tüm Japonlarda malesef yalıtım eksikliği var ve en pahalısı dahi kabine ses alıyor. Çünkü Japonya'da yolların temizliği arabalardaki bu seviyede yalıtımı karşılayacak nitelikte. Ama bizde yollar tarlanın biraz modernleştirilmişine karşılık geldiği için bu eksiklik bir takım yalıtım çalışmaları ile çözülebiliyor. Şu sıralar onu araştırıyordum ben de zaten.

    Araçların ses yalıtımlarının ne kadar iyi olduğunu anlamak için arabam.com testlerine bakabilirsiniz.

    Mesela 2005 Sirion değerleri şöyleyken:
    Rölanti: 51dB(A)
    100 km/s : 70 dB(A)

    2006 Sirion değerleri böyle:
    Rölanti 47 dB(A)
    100 km/s : 69 dB(A)

    Honda Jazz:
    Rölanti 51 dB(A)
    100 km/s : 66 dB(A)

    Toyota Corolla:
    Rölanti 50 dB(A)
    100 km/s : 65 dB(A)

    Alıntıları Göster
    Aslına bakarsanız 2005 sirionlar ile 2006 modeller arasında 1-2 desibel fark var.Toyota Yaris' bakıldığında ise, 100 km'de 66 db. Bildiğim kadarıyla 10 db fark gürültünün iki kat farklı hissedilmesi demek.Çok ayrıntılara takılıyor muyum bilemiyorum alacağım aracı satmak için almıyorum belki de bu nedenle! bu arada dün akşam iş çıkışında gümüş gri sirion gördüm sahibi çok güzel bakmış tertemizdi, cidden güzel araba arabanızı sevdiğiniz belli zaten bu iş sevmeden olmuyor di mi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serckanss

    Aslına bakarsanız 2005 sirionlar ile 2006 modeller arasında 1-2 desibel fark var.Toyota Yaris' bakıldığında ise, 100 km'de 66 db. Bildiğim kadarıyla 10 db fark gürültünün iki kat farklı hissedilmesi demek.Çok ayrıntılara takılıyor muyum bilemiyorum alacağım aracı satmak için almıyorum belki de bu nedenle! bu arada dün akşam iş çıkışında gümüş gri sirion gördüm sahibi çok güzel bakmış tertemizdi, cidden güzel araba arabanızı sevdiğiniz belli zaten bu iş sevmeden olmuyor di mi

    Alıntıları Göster
    quote:

    Daihatsu'nun Avusturalya'da çekildiğini ben de biliyorum. Fakat bu markanın zayıfladığını göstermiyor. Aksine, satışları Avrupa pazarlarına kaydırıyorlar gördüğüm kadarıyla. Zaten Sirion ve Terios'daki bu sene olan ve Cuore'deki gelecek sene olması beklenen kasa değişimlerinin de temel sebebi bu. Bunu şirketin açıkladığı basın bültenlerinden çokça gördüm yani "Avrupa pazarında daha çok söz sahibi olmak için" cümlesini çok kullanıyorlar bu sıralar. Ayrıca 2006 senesinde Daihatsu, Türkiye'de satışlarını en çok artıran otomobil markası oldu. Sanırım rakamlar %30 gibi bir büyümeyi işaret ediyordu. Hürriyet'te okumuştum. Yani çekilmenin aksine daha çok saldıracaklarını tahmin ediyorum.

    İnsanların bilmedikleri konusuna ise sonuna kadar katılıyorum. Araba 2005 model ve 2004 de de aynı kasa vardı yani 3 senedir yollarda bu arabalar, ama adet olarak o kadar azlar ki hala insanlar arabayı görünce kafalarını çevirip yolda takip ediyorlar. Çok şirin. Markasını soranlara Daihatsu deyince, Taiwan, Kore malı falan sanıyorlar. Kısacası Daihatsu'nun en zayıf olduğu konu marka bilinirliği...

    Kapıların malzemesi derken ne kastettiğinizi tam anlamadım ama kapılar son derecede hafif, bunu hemen söyleyebilirim. Ayrıca çamurlukların alt kısımları (tekerlere yakın kısımlar da oldukça yumuşak. Nasıl oluyor bilmiyorum ama aynı metal parça yukarı çıktıkça gitgide sertleşiyor. Aşağıdan tın tın sesi gelirken, yukarıdan (kaputa yakın noktalardan) tok sert ses geliyor.

    Malzemeden kastınız iç plastik kalitesi ise, onun pek iyi olduğunu söyleyemem. İdare ediyor işte...

    Arabada bir kaç tane saçma eksik var: Bagaj ışığı veya torpido ışığı yok... Bu tip mide bulandırıcı ufak ayrıntıları Toyota'ya zarar vermemek için bilerek unutuyorlar sanırım çünkü bagaj lambası olmayan arabada direksiyondan vites değişimi, mp3 player, park sensörü, abs+ebs ve daha birçok teknolojik ayrıntı standart olarak geliyor.

    Böyle... Başka sorunuz varsa çekinmeyin


    Ayrıntılı cevaplarınız için çok teşekkürler umutgultekin. içplastik kalitesi ile ilgili çok yüksek beklenti içinde değilim zaten, ne de olsa mini sınıf kompact bir araç. kendi sınıfındaki araçların iç plastik malzemesi en fazla ne kadar kaliteli ki acaba? ayrıca şu Euro n Cap 'ta 3 yıldız alan hatta 2 yıldız alabilen bir sürü araç ülkemizde peynir ekmek gibi satıyor.. az önce chevrolet klubüne göz attım, örneğin kalos da 3 yıldızlı bir araç, donanım olarak ve de performans olarak da çok üstün olduğunu söyleyemeyiz.(Sirionla karşılaştırırsak tabi!) Fakat gün geçtikçe etrafta çoğalıyorlar sanki.üstelik benzin konusunda da çok cimri değil.bence sirion daha çok ilgiyi hak ediyor.Umarım yeni sirion daha çok ilgi görür her nekadar tipi hiç hoşuma gitmemiş olsada..aslında ön ızgarayı daha güzel yapabilirlerdi, sanırım ön ızgarayı eski kasa siriondan almışlar yani 2002 öncesi makyajlanmamış modelden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serckanss

    Aslına bakarsanız 2005 sirionlar ile 2006 modeller arasında 1-2 desibel fark var.Toyota Yaris' bakıldığında ise, 100 km'de 66 db. Bildiğim kadarıyla 10 db fark gürültünün iki kat farklı hissedilmesi demek.Çok ayrıntılara takılıyor muyum bilemiyorum alacağım aracı satmak için almıyorum belki de bu nedenle! bu arada dün akşam iş çıkışında gümüş gri sirion gördüm sahibi çok güzel bakmış tertemizdi, cidden güzel araba arabanızı sevdiğiniz belli zaten bu iş sevmeden olmuyor di mi

    Alıntıları Göster
    Doğru, sevmek lazım...


    Karar sizin, iyi düşünüp, ihtiyaçlara göre bir araç seçmek lazım, ille de Sirion olsun ya da olmasın diye birşey yok. Neticede bir sürü para vereceksiniz. İçinize sinmesi önemli. Bence internette araştırın. Bazı ilanlar galerilerden oluyor. Bunlara gidip aracı galeride görüp detaylı inceleyebilirsiniz.

    Alırsanız haberdar edersiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutgultekin

    Doğru, sevmek lazım...


    Karar sizin, iyi düşünüp, ihtiyaçlara göre bir araç seçmek lazım, ille de Sirion olsun ya da olmasın diye birşey yok. Neticede bir sürü para vereceksiniz. İçinize sinmesi önemli. Bence internette araştırın. Bazı ilanlar galerilerden oluyor. Bunlara gidip aracı galeride görüp detaylı inceleyebilirsiniz.

    Alırsanız haberdar edersiniz

    Alıntıları Göster
    buraya pek uğrayan yok galiba sizden başka, maalesef...daihatsum.com ile ilgili bilginiz var mı?sitede bir problem var galiba girmek istiyorum ama? birde eğer alabilirsem mutlaka önce buraya yazıcam işallah




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serckanss

    buraya pek uğrayan yok galiba sizden başka, maalesef...daihatsum.com ile ilgili bilginiz var mı?sitede bir problem var galiba girmek istiyorum ama? birde eğer alabilirsem mutlaka önce buraya yazıcam işallah

    Alıntıları Göster
    o site kapalı aylardır. sahibinin düzeltmeye vakti yokmuş. yardım teklif etmiştim. istememişti.

    zamanım olunca ben bir site yapacağım daihatsu ile ilgili. tahminen 1-2 ay içinde...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutgultekin

    o site kapalı aylardır. sahibinin düzeltmeye vakti yokmuş. yardım teklif etmiştim. istememişti.

    zamanım olunca ben bir site yapacağım daihatsu ile ilgili. tahminen 1-2 ay içinde...

    Alıntıları Göster
    daihatsu klübü boş kalmaz......................
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lotus2010_

    daihatsu klübü boş kalmaz......................

    Alıntıları Göster
    daihatsu sirion, uzakdoğu ve rus pazarında toyota duet adı ile pazarlanmış durumdadır. (eski kasası) buda linki:http://asjornal.ru/autom03/03_2401/toyota/duet01.jpg




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desevigne

    daihatsu sirion, uzakdoğu ve rus pazarında toyota duet adı ile pazarlanmış durumdadır. (eski kasası) buda linki:http://asjornal.ru/autom03/03_2401/toyota/duet01.jpg

    Alıntıları Göster
    2003 sirion alınmalı mı? yani neden 2005 model bu kadar öne çıkmış acaba? sormamın nedeni 2003 model steershift sirion buldum fiyat uygun ABS yok..büyük eksiklik ama bütçe meselesi biraz da ..napmak lazım? sizce....farkları nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serckanss -- 17 Şubat 2007; 18:19:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serckanss

    2003 sirion alınmalı mı? yani neden 2005 model bu kadar öne çıkmış acaba? sormamın nedeni 2003 model steershift sirion buldum fiyat uygun ABS yok..büyük eksiklik ama bütçe meselesi biraz da ..napmak lazım? sizce....farkları nedir?

    Alıntıları Göster
    selam, benim bildiğim kadarıyla 2004 ve 2005 arasında çok çok az fark var. ama 2003 inceleme fırsatım hiç olmadı. piyasada fazla da yok sanıyorum çünkü pek denk gelmedim ilanlarda falan.

    abs ile ilgili söyleyeceğim sadece şudur: eğer işiniz abs'ye kaldıysa, yani abs'nin fonksiyonu olan şeye, panik fren esnasında manevra kabiliyetine, demek ki bir kazaya karışmanız olasıdır. işi bu noktaya getirdikten sonra, sürücüyü ve yolcuları koruyan emniyet kemeri ve hava yastıklarıdır. abs'li araba daha iyi veya daha kısa mesafede durmaz. aksine, absli araba yağmurda ve karda abs'siz olanlara kıyasla daha zor durur.

    karar sizin. abs her gün kullanılmayan bir teknoloji. aynen hava yastığı gibi. zamanı gelinceye kadar arabanızda bekliyor. zamanı geldiğinde sizi ya da arabanızı kurtarır mı? o sorunun cevabı başta hız olmak üzere birçok parametreye bağlı. işin anahtarı hızlı gitmemekte.

    bütçe kısıtlıysa ve sirion düşünüyorsanız, bence steershift'ten vazgeçin, düz vites alın. çünkü otomatikler düzlere göre 1 milyar daha pahalı. bunu yanı sıra deri koltuk, alaşım jant ve sunroof olanlardan da uzak durmak lazım. bunlar da üstüne 1000 lira civarı koyuyor. bütçenizi bilmiyorum ama üstte yazdığım özelliklerde bir araba genellikle 15.000 lira civarına bulunabiliyor.

    hatta geçenlerde dikkatimi çekti, çok uygun fiyatlı bir araç var, durumunu bilemiyorum tabii, almadan önce bakmanız lazım. aşağıda adresini yazyorum, bir sorun yoksa çok kelepir bir fiyat: 12.250
    www.sahibinden.com
    sahibinden.com Hata Sayfası
    http://www.sahibinden.com/pls/sahibinden/AdDetail.DoIt?AdId=3395952




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutgultekin

    selam, benim bildiğim kadarıyla 2004 ve 2005 arasında çok çok az fark var. ama 2003 inceleme fırsatım hiç olmadı. piyasada fazla da yok sanıyorum çünkü pek denk gelmedim ilanlarda falan.

    abs ile ilgili söyleyeceğim sadece şudur: eğer işiniz abs'ye kaldıysa, yani abs'nin fonksiyonu olan şeye, panik fren esnasında manevra kabiliyetine, demek ki bir kazaya karışmanız olasıdır. işi bu noktaya getirdikten sonra, sürücüyü ve yolcuları koruyan emniyet kemeri ve hava yastıklarıdır. abs'li araba daha iyi veya daha kısa mesafede durmaz. aksine, absli araba yağmurda ve karda abs'siz olanlara kıyasla daha zor durur.

    karar sizin. abs her gün kullanılmayan bir teknoloji. aynen hava yastığı gibi. zamanı gelinceye kadar arabanızda bekliyor. zamanı geldiğinde sizi ya da arabanızı kurtarır mı? o sorunun cevabı başta hız olmak üzere birçok parametreye bağlı. işin anahtarı hızlı gitmemekte.

    bütçe kısıtlıysa ve sirion düşünüyorsanız, bence steershift'ten vazgeçin, düz vites alın. çünkü otomatikler düzlere göre 1 milyar daha pahalı. bunu yanı sıra deri koltuk, alaşım jant ve sunroof olanlardan da uzak durmak lazım. bunlar da üstüne 1000 lira civarı koyuyor. bütçenizi bilmiyorum ama üstte yazdığım özelliklerde bir araba genellikle 15.000 lira civarına bulunabiliyor.

    hatta geçenlerde dikkatimi çekti, çok uygun fiyatlı bir araç var, durumunu bilemiyorum tabii, almadan önce bakmanız lazım. aşağıda adresini yazyorum, bir sorun yoksa çok kelepir bir fiyat: 12.250
    www.sahibinden.com
    sahibinden.com Hata Sayfası
    http://www.sahibinden.com/pls/sahibinden/AdDetail.DoIt?AdId=3395952


    Alıntıları Göster
    aslında benim endişem olur ya satmak durumunda kalırsam..ABS konusunda haklısınız..zaten hız yapmak amacında da değilim.2003 model farklı mıdır derken aslında yakıt tüketimi olarak verimlilik olarak farklı mıdır diye merak ettim.Aslında bunu en iyisi Daihatsu'ya danışmalı.Bazı markalarda -mesela daha önce yaris peşinde koşmuştum- kasa makyajlanmasa dahi motorda verimlilik adına iyileştirmeye vs gidiliyor.benim için bir litrenin önemi var doğrusu..tabi fayda maliyeti konusu da burda devreye giriyor.2003 model abs'siz bir araç elbette abs'li 2005 modelinden ucuz olacaktır.Eğer benzini konusunda yeni modellerde iyileştirmeye gidildi ise de bu aradaki fark aslında az harcıycağım benzinle dengelenecektir.Ama açıkçası bu kadar radikal bir değişiklik yapılmış olduğunu da sanmam.Belki araçta ergonomiye yönelik bitakım değişiklikler yapılmış olabilir.Link'e baktım.Ben o araca bakıştım daha önce.Ama otomatik tercih ediyorum.Artık o farkı da vericez.Gülün dikeni olayı ne de olsa
    Birde az km olması tercihim.çok şey istiyorum galiba..Ama herşeyden önce japon olması benim için çok önemli.Gerçekten de verimli motorlar üretiyolar di mi ama?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serckanss

    aslında benim endişem olur ya satmak durumunda kalırsam..ABS konusunda haklısınız..zaten hız yapmak amacında da değilim.2003 model farklı mıdır derken aslında yakıt tüketimi olarak verimlilik olarak farklı mıdır diye merak ettim.Aslında bunu en iyisi Daihatsu'ya danışmalı.Bazı markalarda -mesela daha önce yaris peşinde koşmuştum- kasa makyajlanmasa dahi motorda verimlilik adına iyileştirmeye vs gidiliyor.benim için bir litrenin önemi var doğrusu..tabi fayda maliyeti konusu da burda devreye giriyor.2003 model abs'siz bir araç elbette abs'li 2005 modelinden ucuz olacaktır.Eğer benzini konusunda yeni modellerde iyileştirmeye gidildi ise de bu aradaki fark aslında az harcıycağım benzinle dengelenecektir.Ama açıkçası bu kadar radikal bir değişiklik yapılmış olduğunu da sanmam.Belki araçta ergonomiye yönelik bitakım değişiklikler yapılmış olabilir.Link'e baktım.Ben o araca bakıştım daha önce.Ama otomatik tercih ediyorum.Artık o farkı da vericez.Gülün dikeni olayı ne de olsa
    Birde az km olması tercihim.çok şey istiyorum galiba..Ama herşeyden önce japon olması benim için çok önemli.Gerçekten de verimli motorlar üretiyolar di mi ama?

    Alıntıları Göster
    fikirleriniz için çok teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serckanss

    aslında benim endişem olur ya satmak durumunda kalırsam..ABS konusunda haklısınız..zaten hız yapmak amacında da değilim.2003 model farklı mıdır derken aslında yakıt tüketimi olarak verimlilik olarak farklı mıdır diye merak ettim.Aslında bunu en iyisi Daihatsu'ya danışmalı.Bazı markalarda -mesela daha önce yaris peşinde koşmuştum- kasa makyajlanmasa dahi motorda verimlilik adına iyileştirmeye vs gidiliyor.benim için bir litrenin önemi var doğrusu..tabi fayda maliyeti konusu da burda devreye giriyor.2003 model abs'siz bir araç elbette abs'li 2005 modelinden ucuz olacaktır.Eğer benzini konusunda yeni modellerde iyileştirmeye gidildi ise de bu aradaki fark aslında az harcıycağım benzinle dengelenecektir.Ama açıkçası bu kadar radikal bir değişiklik yapılmış olduğunu da sanmam.Belki araçta ergonomiye yönelik bitakım değişiklikler yapılmış olabilir.Link'e baktım.Ben o araca bakıştım daha önce.Ama otomatik tercih ediyorum.Artık o farkı da vericez.Gülün dikeni olayı ne de olsa
    Birde az km olması tercihim.çok şey istiyorum galiba..Ama herşeyden önce japon olması benim için çok önemli.Gerçekten de verimli motorlar üretiyolar di mi ama?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: serckanss

    aslında benim endişem olur ya satmak durumunda kalırsam..ABS konusunda haklısınız..zaten hız yapmak amacında da değilim.2003 model farklı mıdır derken aslında yakıt tüketimi olarak verimlilik olarak farklı mıdır diye merak ettim.Aslında bunu en iyisi Daihatsu'ya danışmalı.Bazı markalarda -mesela daha önce yaris peşinde koşmuştum- kasa makyajlanmasa dahi motorda verimlilik adına iyileştirmeye vs gidiliyor.benim için bir litrenin önemi var doğrusu..tabi fayda maliyeti konusu da burda devreye giriyor.2003 model abs'siz bir araç elbette abs'li 2005 modelinden ucuz olacaktır.Eğer benzini konusunda yeni modellerde iyileştirmeye gidildi ise de bu aradaki fark aslında az harcıycağım benzinle dengelenecektir.Ama açıkçası bu kadar radikal bir değişiklik yapılmış olduğunu da sanmam.Belki araçta ergonomiye yönelik bitakım değişiklikler yapılmış olabilir.Link'e baktım.Ben o araca bakıştım daha önce.Ama otomatik tercih ediyorum.Artık o farkı da vericez.Gülün dikeni olayı ne de olsa
    Birde az km olması tercihim.çok şey istiyorum galiba..Ama herşeyden önce japon olması benim için çok önemli.Gerçekten de verimli motorlar üretiyolar di mi ama?



    şimdi şöyle birşey var. 2003 model ile 2005 arasında kasada hiçbir fark yok. esasında birebir aynı araba. sadece satış stratejileri sonucu gitgide makyajlamışlar arabayı ve opsiyonel özellikleri standart hale getirmişler. yoksa dünyada 2005 model sirion dediğiniz anda yeni kasa sirion anlaşılıyor. bizim eski kasa sirionlar dünya çapında 2003 den sonra üretilmedi, 2004 den sonra da satılmadı. dolayısı ile 2003-2004-2005 bu araçlar tamamen aynı... sadece opsiyon farkı var.

    motor konusunda hiçbir değişklik olduğunu sanmıyorum. çünkü yurt dışında sirion kullanan arkadaşlarım da var. hepsi ile konuşuyorum. 1.0 olan ve Türkiye'de bulunmayan modeli hariç, tüm sirionlarda daihatsu'nun k3-ve kodlu motoru kullanılıyor. 2003 modelde de aynı motor var. hatta yeni kasa sirionlarda, yrv'lerde, yeni çıkacak materia da ve copen de de aynı motor kullanılıyır. bu motor dvvt teknolojisine sahip yani ismi toyota'da vvt-i olan değişken zamanlı subap tekjnolojisi... bu da yüksek devirlerde dahi ekonomik sürüş sağlıyor.

    bizim arabalar zaten çok ekonomik. bir de lastik ve yakıt tercihi doğru yapılırsa daha da ekonomik hale geliyorlar. alırsanız, lastik ve benzin konusunda tüyo veririm :)

    selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 19 Şubat 2007; 13:44:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutgultekin

    quote:

    Orjinalden alıntı: serckanss

    aslında benim endişem olur ya satmak durumunda kalırsam..ABS konusunda haklısınız..zaten hız yapmak amacında da değilim.2003 model farklı mıdır derken aslında yakıt tüketimi olarak verimlilik olarak farklı mıdır diye merak ettim.Aslında bunu en iyisi Daihatsu'ya danışmalı.Bazı markalarda -mesela daha önce yaris peşinde koşmuştum- kasa makyajlanmasa dahi motorda verimlilik adına iyileştirmeye vs gidiliyor.benim için bir litrenin önemi var doğrusu..tabi fayda maliyeti konusu da burda devreye giriyor.2003 model abs'siz bir araç elbette abs'li 2005 modelinden ucuz olacaktır.Eğer benzini konusunda yeni modellerde iyileştirmeye gidildi ise de bu aradaki fark aslında az harcıycağım benzinle dengelenecektir.Ama açıkçası bu kadar radikal bir değişiklik yapılmış olduğunu da sanmam.Belki araçta ergonomiye yönelik bitakım değişiklikler yapılmış olabilir.Link'e baktım.Ben o araca bakıştım daha önce.Ama otomatik tercih ediyorum.Artık o farkı da vericez.Gülün dikeni olayı ne de olsa
    Birde az km olması tercihim.çok şey istiyorum galiba..Ama herşeyden önce japon olması benim için çok önemli.Gerçekten de verimli motorlar üretiyolar di mi ama?



    şimdi şöyle birşey var. 2003 model ile 2005 arasında kasada hiçbir fark yok. esasında birebir aynı araba. sadece satış stratejileri sonucu gitgide makyajlamışlar arabayı ve opsiyonel özellikleri standart hale getirmişler. yoksa dünyada 2005 model sirion dediğiniz anda yeni kasa sirion anlaşılıyor. bizim eski kasa sirionlar dünya çapında 2003 den sonra üretilmedi, 2004 den sonra da satılmadı. dolayısı ile 2003-2004-2005 bu araçlar tamamen aynı... sadece opsiyon farkı var.

    motor konusunda hiçbir değişklik olduğunu sanmıyorum. çünkü yurt dışında sirion kullanan arkadaşlarım da var. hepsi ile konuşuyorum. 1.0 olan ve Türkiye'de bulunmayan modeli hariç, tüm sirionlarda daihatsu'nun k3-ve kodlu motoru kullanılıyor. 2003 modelde de aynı motor var. hatta yeni kasa sirionlarda, yrv'lerde, yeni çıkacak materia da ve copen de de aynı motor kullanılıyır. bu motor dvvt teknolojisine sahip yani ismi toyota'da vvt-i olan değişken zamanlı subap tekjnolojisi... bu da yüksek devirlerde dahi ekonomik sürüş sağlıyor.

    bizim arabalar zaten çok ekonomik. bir de lastik ve yakıt tercihi doğru yapılırsa daha da ekonomik hale geliyorlar. alırsanız, lastik ve benzin konusunda tüyo veririm :)

    selamlar.

    Alıntıları Göster
    güncelleme.... mümkünse abs'siz araç almamak lazım!

    bugün 60 la giderken ve ışığa 10 metre kalmışken yeşil ışık sarıya döndü diye sonuna kadar frene asılan bir hanımefendinin arabasına vurmamak için panik fren esnasında manevra yapmak zorunda kaldım. araç durduğunda öndeki arabanın arka kapılarını geçer seviyeye gelmiştim. dolayısı ile abs olmasaydı ve ben o manevrayı yapamasaydım şimdi hastanede olabilirdim. abs önemli ve gerekli birşey. hanımefendi ise hareketine gerekçe olarak "o ışıklarda kaç kere ceza yemişmiş, sarıda geçemezmiş" dedi. nasıl insanlar var yahu!




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.