Arkadaşlar hepinize merhaba bende aralık 2005 yılından beri logan kullanıyorum 1,4 klimalı inci gri.
ve şu andan itibaren aranıza katılmaktan çok mutluyum..
hepinize merhabalar...
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: somokon
Arkadaşlar hepinize merhaba bende aralık 2005 yılından beri logan kullanıyorum 1,4 klimalı inci gri.
ve şu andan itibaren aranıza katılmaktan çok mutluyum..
hepinize merhabalar...
aynı dönemde aLmışız araçLarımızı; biz de araLığın son haftası aLmıştık... LoganLa iLgiLi en kapsamLı payLaşımLarın yapıLdığı, en doğru yerdesin... aramıza hoşgeLdin Muratugras arkadaşımız seni hemen kuLübümüz Listesine ekleyecektir
quote:
Orijinalden alıntı: seksanddirt
quote:
Orjinalden alıntı: somokon
Arkadaşlar hepinize merhaba bende aralık 2005 yılından beri logan kullanıyorum 1,4 klimalı inci gri.
ve şu andan itibaren aranıza katılmaktan çok mutluyum..
hepinize merhabalar...
aynı dönemde aLmışız araçLarımızı; biz de araLığın son haftası aLmıştık... LoganLa iLgiLi en kapsamLı payLaşımLarın yapıLdığı, en doğru yerdesin... aramıza hoşgeLdin Muratugras arkadaşımız seni hemen kuLübümüz Listesine ekleyecektir
26 ocak 2006 tarihLi Washington Post gazetesindeki Molly Moore 'un RenauLt ve Logan La iLgiLi enteresan bir haberi... bana kaLırsa oLayı çok iyi anaLiz etmişLer, ingiLizce biLen LogancıLara okumaLarını tavsiye ederim
26 ocak 2006 tarihLi Washington Post gazetesindeki Molly Moore 'un RenauLt ve Logan La iLgiLi enteresan bir haberi... bana kaLırsa oLayı çok iyi anaLiz etmişLer, ingiLizce biLen LogancıLara okumaLarını tavsiye ederim
Alıntıları Göster
geçenLerde forumdan bir arkadaşımız( yanıLmıyorsam bozdem07, kusura bakmasın hatrLayamadım ) sikayetvar.com a kLimasıyLa iLgiLi bir şikayet yazdığınız söyLemişti. şikayeti şuanda yayında...bakaLım Dacia Türkiye nasıL bir müşteri memnuniyeti sergiLeyecek... http://www.sikayetvar.com/index.php?loc=sikayet&st=b&ara=&fno=2099&kno=&mno=&refpage=2&no=103169 bu arada (beLki fark etmişsinizdir ama) beLçika, ispanya, buLgaristan, avusturya gibi avrupa üLkeLerinde LoganLar 3 yıL/100,000 km garantiLi oLarak satıLıyormuş neden Türkiye'de 2 yıL??? biz enayi miyiz???
quote:
Orijinalden alıntı: seksanddirt
geçenLerde forumdan bir arkadaşımız( yanıLmıyorsam bozdem07, kusura bakmasın hatrLayamadım ) sikayetvar.com a kLimasıyLa iLgiLi bir şikayet yazdığınız söyLemişti. şikayeti şuanda yayında...bakaLım Dacia Türkiye nasıL bir müşteri memnuniyeti sergiLeyecek... http://www.sikayetvar.com/index.php?loc=sikayet&st=b&ara=&fno=2099&kno=&mno=&refpage=2&no=103169 bu arada (beLki fark etmişsinizdir ama) beLçika, ispanya, buLgaristan, avusturya gibi avrupa üLkeLerinde LoganLar 3 yıL/100,000 km garantiLi oLarak satıLıyormuş neden Türkiye'de 2 yıL??? biz enayi miyiz???
Alıntıları Göster
arkadaşlar bu klima problemi ciddi gibi duruyor özellikle 1,4 lerde klima sesi rahatsız ediyormu sizleri
lütfen paylaşalım
quote:
Orijinalden alıntı: somokon
arkadaşlar bu klima problemi ciddi gibi duruyor özellikle 1,4 lerde klima sesi rahatsız ediyormu sizleri
lütfen paylaşalım
Alıntıları Göster
birde şunu sormak istiyorum debriyaj problemi olan varmı yukarıda kavrama gibi bir arkadaşımın başına geldi bu olay serviste ayarladılar ancak debriyaj kendi kendini ayarladığı için aynı seviyeye geldi.
quote:
Orijinalden alıntı: somokon
arkadaşlar bu klima problemi ciddi gibi duruyor özellikle 1,4 lerde klima sesi rahatsız ediyormu sizleri
lütfen paylaşalım
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: somokon
arkadaşlar bu klima problemi ciddi gibi duruyor özellikle 1,4 lerde klima sesi rahatsız ediyormu sizleri
lütfen paylaşalım
boş vaktin oLduğunda forumu baştan sona okumanı tavsiye ederim, oLdukça yararLı biLgiLer var bizimkisi de 1.4 MPI ve ben daha önce de beLirtmiştim; kLima geç tepki veriyor ve çok gürüLtüLü çaLışıyor diye...ama henüz bunun için servise gidemedik. servise gittiğimiz zaman buraya biLdiririm sonucu
quote:
Orijinalden alıntı: somokon
birde şunu sormak istiyorum debriyaj problemi olan varmı yukarıda kavrama gibi bir arkadaşımın başına geldi bu olay serviste ayarladılar ancak debriyaj kendi kendini ayarladığı için aynı seviyeye geldi.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: somokon
birde şunu sormak istiyorum debriyaj problemi olan varmı yukarıda kavrama gibi bir arkadaşımın başına geldi bu olay serviste ayarladılar ancak debriyaj kendi kendini ayarladığı için aynı seviyeye geldi.
renauLt Lar geneLde yukarda kavrar diye duymuştum; ama Logan ı iLk kuLLanışımda çok rahatsız etmemişti... grande punto kuLLandıktan sonra anLadım esas yukarda kavramayı
quote:
Orijinalden alıntı: seksanddirt
quote:
Orjinalden alıntı: somokon
birde şunu sormak istiyorum debriyaj problemi olan varmı yukarıda kavrama gibi bir arkadaşımın başına geldi bu olay serviste ayarladılar ancak debriyaj kendi kendini ayarladığı için aynı seviyeye geldi.
renauLt Lar geneLde yukarda kavrar diye duymuştum; ama Logan ı iLk kuLLanışımda çok rahatsız etmemişti... grande punto kuLLandıktan sonra anLadım esas yukarda kavramayı
Alıntıları Göster
teşekkürler klima ile ilgili cevabı bekliyorum
quote:
Orijinalden alıntı: seksanddirt
geçenLerde forumdan bir arkadaşımız( yanıLmıyorsam bozdem07, kusura bakmasın hatrLayamadım ) sikayetvar.com a kLimasıyLa iLgiLi bir şikayet yazdığınız söyLemişti. şikayeti şuanda yayında...bakaLım Dacia Türkiye nasıL bir müşteri memnuniyeti sergiLeyecek... http://www.sikayetvar.com/index.php?loc=sikayet&st=b&ara=&fno=2099&kno=&mno=&refpage=2&no=103169 bu arada (beLki fark etmişsinizdir ama) beLçika, ispanya, buLgaristan, avusturya gibi avrupa üLkeLerinde LoganLar 3 yıL/100,000 km garantiLi oLarak satıLıyormuş neden Türkiye'de 2 yıL??? biz enayi miyiz???
Alıntıları Göster
Haklısın ama yogun talep uzerine Turkiye'de km sınırı kaldırıldı, su an tum renault araclarla aynı olacak sekilde 2 sene sınırsız km mekanik garanti veriliyor... Buyuk ihtimalle renault urun gamında oldugu gibi artıgarantiyi baslatacaklar daciada da... Bircok musteri icin (ozellikle taksilerde) km sınırının konması buyuk dezavantaj. Logan'ın dizelinin satış adedi olarak benzinlinin giderek ustune cıktıgını dusunursek, yılda ortalama 50.000 km yapan bir firma aracının garantisi de yine iki senede sona erecektir. Takside 8-10 ay anlamına geliyor bu :)
quote:
Orjinalden alıntı: seksanddirt
geçenLerde forumdan bir arkadaşımız( yanıLmıyorsam bozdem07, kusura bakmasın hatrLayamadım ) sikayetvar.com a kLimasıyLa iLgiLi bir şikayet yazdığınız söyLemişti. şikayeti şuanda yayında...bakaLım Dacia Türkiye nasıL bir müşteri memnuniyeti sergiLeyecek... http://www.sikayetvar.com/index.php?loc=sikayet&st=b&ara=&fno=2099&kno=&mno=&refpage=2&no=103169 bu arada (beLki fark etmişsinizdir ama) beLçika, ispanya, buLgaristan, avusturya gibi avrupa üLkeLerinde LoganLar 3 yıL/100,000 km garantiLi oLarak satıLıyormuş neden Türkiye'de 2 yıL??? biz enayi miyiz???
quote:
Orijinalden alıntı: Alkimake
Haklısın ama yogun talep uzerine Turkiye'de km sınırı kaldırıldı, su an tum renault araclarla aynı olacak sekilde 2 sene sınırsız km mekanik garanti veriliyor... Buyuk ihtimalle renault urun gamında oldugu gibi artıgarantiyi baslatacaklar daciada da... Bircok musteri icin (ozellikle taksilerde) km sınırının konması buyuk dezavantaj. Logan'ın dizelinin satış adedi olarak benzinlinin giderek ustune cıktıgını dusunursek, yılda ortalama 50.000 km yapan bir firma aracının garantisi de yine iki senede sona erecektir. Takside 8-10 ay anlamına geliyor bu :)
quote:
Orjinalden alıntı: seksanddirt
geçenLerde forumdan bir arkadaşımız( yanıLmıyorsam bozdem07, kusura bakmasın hatrLayamadım ) sikayetvar.com a kLimasıyLa iLgiLi bir şikayet yazdığınız söyLemişti. şikayeti şuanda yayında...bakaLım Dacia Türkiye nasıL bir müşteri memnuniyeti sergiLeyecek... http://www.sikayetvar.com/index.php?loc=sikayet&st=b&ara=&fno=2099&kno=&mno=&refpage=2&no=103169 bu arada (beLki fark etmişsinizdir ama) beLçika, ispanya, buLgaristan, avusturya gibi avrupa üLkeLerinde LoganLar 3 yıL/100,000 km garantiLi oLarak satıLıyormuş neden Türkiye'de 2 yıL??? biz enayi miyiz???
Alıntıları Göster
Bazı arkadaşların mp3 çalar takmayla ilgili şikayetlerini okudum. Aynı durum benim başıma da geldiği için cevaplamayı uygun buldum. Eğer cd veya mp3 ü takan kişi bu işi iyi bilmiyorsa böyle km göstergesinin çalışmaması normal.Çünkü aracınızın hareket etmediği zaman teybi kapatmak gibi bir özelliği var.Bu sistemin çalışması için km göstergesinden teybe iki kablo geliyor.Teybi takan kişi bu kabloları fazlalık kabul edip ucunu bantlayıp bırakırsa km göstergeniz çalışmaz.Çünkü km göstergesinin devresi aracın üstünde bulunan orijinal teybin üstünten tamamlanıyor.Sonradan takılan cd veya mp3 çaların böyle bir özelliği olmadığı için kabloları takmıyorlar.Eğer o boşta kalan iki kablo birbirine bağlanır ve km göstergesinin devresi tamamlanırsa çalıştığını göreceksiniz. Sorun araçta değil değişimi yapan kişidedir. 2005 logan laueratta Kiraz kırmızı Yıkanınca gerçekten güzel
quote:
Orijinalden alıntı: abelen
Bazı arkadaşların mp3 çalar takmayla ilgili şikayetlerini okudum. Aynı durum benim başıma da geldiği için cevaplamayı uygun buldum. Eğer cd veya mp3 ü takan kişi bu işi iyi bilmiyorsa böyle km göstergesinin çalışmaması normal.Çünkü aracınızın hareket etmediği zaman teybi kapatmak gibi bir özelliği var.Bu sistemin çalışması için km göstergesinden teybe iki kablo geliyor.Teybi takan kişi bu kabloları fazlalık kabul edip ucunu bantlayıp bırakırsa km göstergeniz çalışmaz.Çünkü km göstergesinin devresi aracın üstünde bulunan orijinal teybin üstünten tamamlanıyor.Sonradan takılan cd veya mp3 çaların böyle bir özelliği olmadığı için kabloları takmıyorlar.Eğer o boşta kalan iki kablo birbirine bağlanır ve km göstergesinin devresi tamamlanırsa çalıştığını göreceksiniz. Sorun araçta değil değişimi yapan kişidedir. 2005 logan laueratta Kiraz kırmızı Yıkanınca gerçekten güzel
Alıntıları Göster
bende aracıma pıoneer 2800 cd mp3 çalar taktırdım hatta arkaya 2 adet ek hoporlör taktırıp ön kapıdakileride yine pıoneer hoporlör ile değiştirdim göstergeyle ilgili herhangi bir problem yaşamadım ve şu andaki sesten acayip memnunum..
arkadaşlar bide aracına egzos taktıran arkadaşlardan tavsiyelerini bekliyorum ....
iyi pazarlar herkeze...
quote:
Orijinalden alıntı: somokon
bende aracıma pıoneer 2800 cd mp3 çalar taktırdım hatta arkaya 2 adet ek hoporlör taktırıp ön kapıdakileride yine pıoneer hoporlör ile değiştirdim göstergeyle ilgili herhangi bir problem yaşamadım ve şu andaki sesten acayip memnunum..
arkadaşlar bide aracına egzos taktıran arkadaşlardan tavsiyelerini bekliyorum ....
iyi pazarlar herkeze...
Alıntıları Göster
cumartesi pazar 300 km yol yaptık garaja cektık bizim araba tam 1111 km de kaldı bide arabanın yol tutusucok harıka 120 yle viraja girdik pek oyle yatmadı somokon arkadasım bence jant olarak momo almalısın (bana sorarsan kalıtelı)
quote:
Orijinalden alıntı: dacia_sever
cumartesi pazar 300 km yol yaptık garaja cektık bizim araba tam 1111 km de kaldı bide arabanın yol tutusucok harıka 120 yle viraja girdik pek oyle yatmadı somokon arkadasım bence jant olarak momo almalısın (bana sorarsan kalıtelı)
Alıntıları Göster
yorumlar varrrr
DACIA Logan 1.5 dCi Laureate (2006/02)
Genel Bilgiler
Dacia Logan, Renault'nun 1999'da firmayı satın almasından sonra tesislerinin modernize edilmesiyle 2004 yılında üretilmeye başlandı. Renault'nun Paris yakınlarındaki Technocentre merkezinde geliştirilip Romanya'nın Piteşti şehrindeki Dacia tesislerinde üretilen otomobil, Avrupa ülkeleri de dahil olmak üzere dünya çapında 35'ten fazla ülkede satılıyor. Logan'da tümü Renault raflarından alınan 1.4 litre 75 HP ve 1.6 litre 90 HP'lik benzinli, 1.5 litre 65 HP'lik turbo dizel motorlar kullanılıyor. Dizel motor seçeneği 2005 yılı Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı.
Karoser, iç mekan Renault ve Nissan Alliance işbirliği çerçevesinde geliştirilen B platformunun üzerine inşa edilen küçük sedan Logan'da bu firmaların modellerini hatırlatmayan özgün çizgiler hakim. Günümüzdeki modern araçların her geçen gün yuvarlaklaşmasına karşın Logan'da köşeli gövde hatları dikkat çekiyor. Bunun nedeni, otomasyon oranı düşük Dacia fabrikasında aracın klasik pres uygulamasına uyum gösterebilmesi ve kalıp maliyetlerinin azaltılabilmesi için bombeli hatlardan kaçınılmış olması. Boyu 4250 mm, genişliği 1735 mm, yüksekliğiyse 1525 mm olan araç bu değerleriyle Fiat Albea ve Renault Clio Symbol'den az da olsa büyük, Accent Era'dansa 30 mm kısa. Otomobilin kabinine girildiğinde ilk şok, tuhaf tasarımlı kapı kolçağı görülünce yaşanıyor. Kabindeki malzeme ve işçilik kalitesi dışardan göründüğü kadar başarılı değil. Kokpit plastiği sınıfı için kabul edilebilir kalitede olmasına karşın parçaların birleşim noktalarında işçilikle ilgili kusurlar hemen fark ediliyor. Aracın dış hatlarında orijinal tasarımlar kullanılmış olmasına karşın kabinde Renault modellerinden alınmış bazı parçalar hemen dikkat çekiyor. Logan'ın direksiyon simidi ve yeni Renault modellerdeki yazı karakterlerinin kullanıldığı göstergeler Clio'dan, kapı kolları ilk Megane'dan, havalandırma ızgaraları ve vites topuzu Espace'tan, kalorifer sistemi de Modus'tan alınmış. Otomobilin gösterge tablosunda yakıt ve motor hararet göstergeleri LCD ekranda dijital olarak görüntüye geliyor. Araçta kullanılan mütevazı müzik sistemi de Clio'dan tanıdık bir ekipman. Logan'ın yine Renault modellerinden tanıdık olan elektrikli ayna kumandası vites konsolunda el freni kolunun hemen altına yerleştirilmiş. Ne var ki kumanda kendini epey aratıyor. Otomobilin yumuşak dolgulu koltukları oturma alanları ve sunulan diz mesafeleriyle dört kişiye yeterince misafirperverlik gösteriyor. Kapıların geniş açılması iniş binişleri kolaylaştırıyor. Logan'ın 510 litrelik bagaj hacmi Clio Symbol ve Albea kadar iddialı. Accent Era'dansa oldukça büyük. Gerçi bagajın yükleme eşiği biraz yukarda kalıyor ama yüklemesi ve boşaltmasında pek sorun yaşanmıyor. Otomobilde maliyeti düşük seviyede tutabilmek için arka koltukların sabit sırtlıklı olması genişletmeye imkan vermiyor.
Motor, performans Dacia'nın hamisi Renault'nun Clio, Clio Symbol, Megane ve Kangoo modellerinde kullandığı 1.5 litrelik turbo dizel motor, düşük yakıt tüketimi ve özellikle şehir trafiğinde pratik sürüş özellikleri sağlayabilen tatminkar çekiş özellikleriyle beğeni toplamış bir makine. Renault ve Delphi Automotive Systems'la ortak geliştirilen direkt enjeksiyon sistemiyle beslenen motorda yakıt silindirlerin içinde 1400 barlık basınçla püskürtülüyor. Her enjektör için bağımsız kalibrasyon ayarı bulunan sistemde sürekli avans ve enjeksiyon debi kontrolü yer alıyor. Sistem kendi kendini kalibre etme özelliği sayesinde ön enjeksiyon sağlayarak silindirler içinde optimum yanma gerçekleştiriyor. Ön enjeksiyon ünitesi motorun çalışma gürültüsünü azaltmasının yanı sıra hacme göre daha etkili performans ve düşük egzoz emisyon değerleri elde edilmesini sağlıyor. Motor Euro IV egzoz emisyon normunu karşılayabiliyor. Biraz gürültülü çalışan motorun sesinin kabine sızmasında Logan'ın yalıtım yetersizliğinin de payı var. 1.05 barlık turbo basıncını arkasına alan motor düşük ağırlıklı gövdeyi hareket ettirirken fazla zorlanmıyor. Ancak söz edilmesi gereken bir ataklık da sergileyemiyor. Özellikle otomobilin hızı 100 km/s civarına ulaştığında daha fazla hızlanmayı istemediği düşünülüyor. Zaten bu hızda sonra otomobil çok da güvenli hissettirmiyor; hem gürültüsü çok artıyor hem de titreşimleri... Otomobilin vites değişimleri tipik Renault karakteri çiziyor. Vites yolları çok net olmamakla birlikte geçişler sürücüyü uğraştırmıyor. 100 km'lik test parkuru sonrasında tükettiğimiz ortalama 5.5 litrelik motorin aracın yeterince tutumlu olduğunu gösteriyor.
Kullanım, konfor Logan'ın Clio'dan uyarlanmış parçalarına süspansiyon sisteminde de rastlamak mümkün. Önde Clio'dan uyarlanan MacPherson tipi süspansiyon ve anti roll barın kullanıldığı Logan'da Clio II'nin yol tutuş özellikleri gözleniyor. Çok kararlı değil, virajlarda temkinli olmayı gerektiriyor ama sakin kullanımda da yolcularını riske taşımıyor. Süspansiyonun sessiz çalışması genel sürüş konforunu iyileştiriyor. Bunda tabii ki 185/65 R15 ebatlı yüksek yanaklı lastiklerin de payı var. Logan'ın direksiyon hassasiyeti ve yönlendirme keskinliği bir hayli düşük. Genel toplamda sürüş özelliklerinin rakip olduğu Clio Symbol, Fiat Albea, Hyundai Accent Era'nın seviyesinden düşük olduğu söylenebilir. Logan ucuz bir otomobilken, yalıtım malzemeleriyse maliyeti arttıran pahalı ürünler. Durum böyle olunca yalıtım malzemesinin "idareli" kullanılmış olması nedeniyle motor, yol, lastik ve rüzgar sesinin kabinde duyulması kaçınılmaz oluyor. Logan'da ABS bütün donanım seviyelerinde opsiyonel bir ekipman. Ama doğrusu kuru zeminlerde varlığı ile yokluğu pek fark etmiyor. Panik duruşlarda ABS devreye girdiğinde çok sertleşen fren pedalı otomobile tam hakimiyet hissi vermekte zorlanıyor. Panik duruş taleplerinde 100 km/s hızdan ancak 42 metrede durabilen Logan'ın bu disiplinde durumu pek parlak değil. Otomobili bu tip ani duruşlara gerek bırakmayacak şekilde kullanmak güvenlik açısından önemli zira toleransı düşük.
quote:
Orijinalden alıntı: dacia_sever
cumartesi pazar 300 km yol yaptık garaja cektık bizim araba tam 1111 km de kaldı bide arabanın yol tutusucok harıka 120 yle viraja girdik pek oyle yatmadı somokon arkadasım bence jant olarak momo almalısın (bana sorarsan kalıtelı)
Alıntıları Göster
bütün marka jantlara baktım fiyatlarıda araştırdım benimde hoşuma gitti momo senin taktırdığın jantlar 15 mi yoksa ebatları büyüttünmü.
quote:
Orijinalden alıntı: dacia_sever
yorumlar varrrr
DACIA Logan 1.5 dCi Laureate (2006/02)
Genel Bilgiler
Dacia Logan, Renault'nun 1999'da firmayı satın almasından sonra tesislerinin modernize edilmesiyle 2004 yılında üretilmeye başlandı. Renault'nun Paris yakınlarındaki Technocentre merkezinde geliştirilip Romanya'nın Piteşti şehrindeki Dacia tesislerinde üretilen otomobil, Avrupa ülkeleri de dahil olmak üzere dünya çapında 35'ten fazla ülkede satılıyor. Logan'da tümü Renault raflarından alınan 1.4 litre 75 HP ve 1.6 litre 90 HP'lik benzinli, 1.5 litre 65 HP'lik turbo dizel motorlar kullanılıyor. Dizel motor seçeneği 2005 yılı Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı.
Karoser, iç mekan Renault ve Nissan Alliance işbirliği çerçevesinde geliştirilen B platformunun üzerine inşa edilen küçük sedan Logan'da bu firmaların modellerini hatırlatmayan özgün çizgiler hakim. Günümüzdeki modern araçların her geçen gün yuvarlaklaşmasına karşın Logan'da köşeli gövde hatları dikkat çekiyor. Bunun nedeni, otomasyon oranı düşük Dacia fabrikasında aracın klasik pres uygulamasına uyum gösterebilmesi ve kalıp maliyetlerinin azaltılabilmesi için bombeli hatlardan kaçınılmış olması. Boyu 4250 mm, genişliği 1735 mm, yüksekliğiyse 1525 mm olan araç bu değerleriyle Fiat Albea ve Renault Clio Symbol'den az da olsa büyük, Accent Era'dansa 30 mm kısa. Otomobilin kabinine girildiğinde ilk şok, tuhaf tasarımlı kapı kolçağı görülünce yaşanıyor. Kabindeki malzeme ve işçilik kalitesi dışardan göründüğü kadar başarılı değil. Kokpit plastiği sınıfı için kabul edilebilir kalitede olmasına karşın parçaların birleşim noktalarında işçilikle ilgili kusurlar hemen fark ediliyor. Aracın dış hatlarında orijinal tasarımlar kullanılmış olmasına karşın kabinde Renault modellerinden alınmış bazı parçalar hemen dikkat çekiyor. Logan'ın direksiyon simidi ve yeni Renault modellerdeki yazı karakterlerinin kullanıldığı göstergeler Clio'dan, kapı kolları ilk Megane'dan, havalandırma ızgaraları ve vites topuzu Espace'tan, kalorifer sistemi de Modus'tan alınmış. Otomobilin gösterge tablosunda yakıt ve motor hararet göstergeleri LCD ekranda dijital olarak görüntüye geliyor. Araçta kullanılan mütevazı müzik sistemi de Clio'dan tanıdık bir ekipman. Logan'ın yine Renault modellerinden tanıdık olan elektrikli ayna kumandası vites konsolunda el freni kolunun hemen altına yerleştirilmiş. Ne var ki kumanda kendini epey aratıyor. Otomobilin yumuşak dolgulu koltukları oturma alanları ve sunulan diz mesafeleriyle dört kişiye yeterince misafirperverlik gösteriyor. Kapıların geniş açılması iniş binişleri kolaylaştırıyor. Logan'ın 510 litrelik bagaj hacmi Clio Symbol ve Albea kadar iddialı. Accent Era'dansa oldukça büyük. Gerçi bagajın yükleme eşiği biraz yukarda kalıyor ama yüklemesi ve boşaltmasında pek sorun yaşanmıyor. Otomobilde maliyeti düşük seviyede tutabilmek için arka koltukların sabit sırtlıklı olması genişletmeye imkan vermiyor.
Motor, performans Dacia'nın hamisi Renault'nun Clio, Clio Symbol, Megane ve Kangoo modellerinde kullandığı 1.5 litrelik turbo dizel motor, düşük yakıt tüketimi ve özellikle şehir trafiğinde pratik sürüş özellikleri sağlayabilen tatminkar çekiş özellikleriyle beğeni toplamış bir makine. Renault ve Delphi Automotive Systems'la ortak geliştirilen direkt enjeksiyon sistemiyle beslenen motorda yakıt silindirlerin içinde 1400 barlık basınçla püskürtülüyor. Her enjektör için bağımsız kalibrasyon ayarı bulunan sistemde sürekli avans ve enjeksiyon debi kontrolü yer alıyor. Sistem kendi kendini kalibre etme özelliği sayesinde ön enjeksiyon sağlayarak silindirler içinde optimum yanma gerçekleştiriyor. Ön enjeksiyon ünitesi motorun çalışma gürültüsünü azaltmasının yanı sıra hacme göre daha etkili performans ve düşük egzoz emisyon değerleri elde edilmesini sağlıyor. Motor Euro IV egzoz emisyon normunu karşılayabiliyor. Biraz gürültülü çalışan motorun sesinin kabine sızmasında Logan'ın yalıtım yetersizliğinin de payı var. 1.05 barlık turbo basıncını arkasına alan motor düşük ağırlıklı gövdeyi hareket ettirirken fazla zorlanmıyor. Ancak söz edilmesi gereken bir ataklık da sergileyemiyor. Özellikle otomobilin hızı 100 km/s civarına ulaştığında daha fazla hızlanmayı istemediği düşünülüyor. Zaten bu hızda sonra otomobil çok da güvenli hissettirmiyor; hem gürültüsü çok artıyor hem de titreşimleri... Otomobilin vites değişimleri tipik Renault karakteri çiziyor. Vites yolları çok net olmamakla birlikte geçişler sürücüyü uğraştırmıyor. 100 km'lik test parkuru sonrasında tükettiğimiz ortalama 5.5 litrelik motorin aracın yeterince tutumlu olduğunu gösteriyor.
Kullanım, konfor Logan'ın Clio'dan uyarlanmış parçalarına süspansiyon sisteminde de rastlamak mümkün. Önde Clio'dan uyarlanan MacPherson tipi süspansiyon ve anti roll barın kullanıldığı Logan'da Clio II'nin yol tutuş özellikleri gözleniyor. Çok kararlı değil, virajlarda temkinli olmayı gerektiriyor ama sakin kullanımda da yolcularını riske taşımıyor. Süspansiyonun sessiz çalışması genel sürüş konforunu iyileştiriyor. Bunda tabii ki 185/65 R15 ebatlı yüksek yanaklı lastiklerin de payı var. Logan'ın direksiyon hassasiyeti ve yönlendirme keskinliği bir hayli düşük. Genel toplamda sürüş özelliklerinin rakip olduğu Clio Symbol, Fiat Albea, Hyundai Accent Era'nın seviyesinden düşük olduğu söylenebilir. Logan ucuz bir otomobilken, yalıtım malzemeleriyse maliyeti arttıran pahalı ürünler. Durum böyle olunca yalıtım malzemesinin "idareli" kullanılmış olması nedeniyle motor, yol, lastik ve rüzgar sesinin kabinde duyulması kaçınılmaz oluyor. Logan'da ABS bütün donanım seviyelerinde opsiyonel bir ekipman. Ama doğrusu kuru zeminlerde varlığı ile yokluğu pek fark etmiyor. Panik duruşlarda ABS devreye girdiğinde çok sertleşen fren pedalı otomobile tam hakimiyet hissi vermekte zorlanıyor. Panik duruş taleplerinde 100 km/s hızdan ancak 42 metrede durabilen Logan'ın bu disiplinde durumu pek parlak değil. Otomobili bu tip ani duruşlara gerek bırakmayacak şekilde kullanmak güvenlik açısından önemli zira toleransı düşük.
Alıntıları Göster
DOSTLAR BEN CUMARTESİ GÜNÜ KLİMA İÇİN SERVİSE GİTTİM KLİMAYA YAĞ TAKVİYESİ YAPILDI .SES BİRAZ AZALDI FAKAT TAM KESİLMEDİ.SERVİSTEKİ ELEMAN SESİN TAM ANLAMIYLA KESİLMEYECEĞİNİ SÖYLEDİ.BU CÜMLE BENİ PEK TATMİN ETMEDİ SANIRIM KLİMAYLA BAŞIMIZ DERTDE. NEBİ KARDEŞ KLİMA HIRILTI YAPIYOR.
quote:
Orijinalden alıntı: somokon
benim klimadada problem var çok gürültü yapıyor 2 kere servis tarafından komposörüm değişti ama değişiklik yok ...
hatta bununla ilgili değişim haricinde baya bi servise gittim arkadaşlar...
benim klimadada problem var çok gürültü yapıyor 2 kere servis tarafından komposörüm değişti ama değişiklik yok ...
hatta bununla ilgili değişim haricinde baya bi servise gittim arkadaşlar...
Alıntıları Göster
Bikaç gündür gelemedim foruma mesj atan tüm arkadaşlara teşekkürler selamlar
quote:
Orijinalden alıntı: crepis
Bikaç gündür gelemedim foruma mesj atan tüm arkadaşlara teşekkürler selamlar
Alıntıları Göster
Arkadaşlar ben de 2-3 gündür yoktum.
Yeni gelen arkadaşlar hepiniz hoşgeldiniz !
quote:
Orijinalden alıntı: muratugras
Arkadaşlar ben de 2-3 gündür yoktum.
Yeni gelen arkadaşlar hepiniz hoşgeldiniz !
Alıntıları Göster
15 günlük uzun bir yolculuğun ardından tekrar aranızdayım... herkese selamlar... 10 günde yaklaşık 3500 km yaptım loganımda tık yok.. maşallah banamısın demiyor...
quote:
Orijinalden alıntı: PrijuvaN2001
15 günlük uzun bir yolculuğun ardından tekrar aranızdayım... herkese selamlar... 10 günde yaklaşık 3500 km yaptım loganımda tık yok.. maşallah banamısın demiyor...
Alıntıları Göster
YAA DOSTLAR BU KLİMADAKİ SES KAFAMA TAKILDI.NE YAPCAM BİLMİYORUM