Şimdi Ara

Çözebilene aşk olsun... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
2
Favori
3.993
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KUKART

    quote:

    Orijinalden alıntı:

    bu tür arızalar bu model ve yaşta araçlarda çok normal sonuçlarına katlanmalısınız

    Aracın yaşında modelinde ne varmış onu anlamadım? birde bu tür arızalar ; kullanıcı hatası kaynaklı
    (aldığım eleman marifeti, ben daha 5-6 bin km dir aracın sahibiyim)
    2004 model aracım 80bin km de az kullanılmış bir araç, lpg 5-6bin km anca kullanıldı...
    ne yıllar devirmiş aynı kasa aynı model golf ler gördüm benim aracımın şansızlığı olabilir...
    sanırım marka ve modele (vw golf) bi antipatiniz var (sametsamett)... birde "sonuçlarına katlanmalısınız" demek de ne oluyo?!


    deneyimlerini paylaşarak fikir veren arkadaşlara teşekkürler Allah razı olsun...

    Yaşı ufak abisi onun fazla takmayın.
    Soruna gelirsek
    yapılacak en güzel şey bilgisayarı araca bağlayıp yol testine çıkmak ve değerleri sorun esnasında takip etmek. Hararet, lambda, voltaj v.s v.s. herşeye göz gezdirmek gerekir. O kadar masraf etmişsiniz artık sorunu bulmamak olmaz.
    Ama bana sorun elektiriksel geliyor. Krank sensörünü bir değiştirin derim. Bazen stop ediyor bazen beklerken gaz veriyor diyorsunuz. Devri yanlış okuyup motor devrini hesaplayamadığı için ECU bu verilere göre gaz verebilir ya da yakıtı kesiğ stop ettirebilir. Bence krank sensöründen başlayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KUKART

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rambo-Cash

    arabayı satmayı denediniz mi

    satma konusunda tabi ki düşündüm
    Fakat bu haliyle yedi kat yabancıya dahi satmam...

    Bu düşüncenizden dolayı tebrik ederim olması gereken budur. Satmayı teklif eden arkadaşlar belki aracınızı alabilir
  • KUKART kullanıcısına yanıt
    aracın yılında modelinde hiç kusur yok,
    golf5 ve daha 10 yaşında bile değil.
    fakat km orjinal değil mi aceba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    aracın yılında modelinde hiç kusur yok,
    golf5 ve daha 10 yaşında bile değil.
    fakat km orjinal değil mi aceba.

    aracın km si orjinal,
    muayene giriş tarihleri ve o an ki km leri göz önünde bulundurulursa ayrıca ilk günden buyana servis kayıtları bunu doğruluyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: KUKART

    quote:

    Orijinalden alıntı:

    bu tür arızalar bu model ve yaşta araçlarda çok normal sonuçlarına katlanmalısınız

    Aracın yaşında modelinde ne varmış onu anlamadım? birde bu tür arızalar ; kullanıcı hatası kaynaklı
    (aldığım eleman marifeti, ben daha 5-6 bin km dir aracın sahibiyim)
    2004 model aracım 80bin km de az kullanılmış bir araç, lpg 5-6bin km anca kullanıldı...
    ne yıllar devirmiş aynı kasa aynı model golf ler gördüm benim aracımın şansızlığı olabilir...
    sanırım marka ve modele (vw golf) bi antipatiniz var (sametsamett)... birde "sonuçlarına katlanmalısınız" demek de ne oluyo?!


    deneyimlerini paylaşarak fikir veren arkadaşlara teşekkürler Allah razı olsun...

    Yaşı ufak abisi onun fazla takmayın.
    Soruna gelirsek
    yapılacak en güzel şey bilgisayarı araca bağlayıp yol testine çıkmak ve değerleri sorun esnasında takip etmek. Hararet, lambda, voltaj v.s v.s. herşeye göz gezdirmek gerekir. O kadar masraf etmişsiniz artık sorunu bulmamak olmaz.
    Ama bana sorun elektiriksel geliyor. Krank sensörünü bir değiştirin derim. Bazen stop ediyor bazen beklerken gaz veriyor diyorsunuz. Devri yanlış okuyup motor devrini hesaplayamadığı için ECU bu verilere göre gaz verebilir ya da yakıtı kesiğ stop ettirebilir. Bence krank sensöründen başlayın.

    ilgine teşekkürler, öncelikle krank sensörü nedir diye düşündüm saolsun gıgıl:) anladımki devir sensöründen bahsediyorsun
    ilk msja ekledim, yazmayı unutmuşum :( devir sensörü yani krank sensörü ustamın ilk değiştiği parçaydı, yenisiyle değiştirilerek denendi sonuç elde edemedik, zaten hata vermesi gereken bi parça ama hata kusur görünmüyor...

    lambda sensörü araçta lpg takılıyken (arızadan sonra söktürdüm) bilgisaya bağladığımızda arıza gösteren parça idi ancak ustalar lpg li araçlarda bu ve egzosla ilgili arıza vermesi normal ve önemsiz falan deyip geçiştirdiler...

    aracın al ver yapmasını ayrıca kerkinmesi yada teklemesi diyim....motorun bir yerden hava alıyo olabileceğine işaret etti gösterdiğim ustaların büyük çoğunluğu, buna bağlı olarak boğaz kelebeğinden tutunda tüm hava kanallarını tek tek detaylıca inceledik temizledik bir eksiklik veya hata kusur aradık, beni çelişkide bırakan parça manifold ve boğaz kelebeği oldu
    neden derseniz boğaz kelebeğini çıkma parça ile değiştirip denedik düzelme olmadı aklıma takılan çıkma olan parçanında bozuk olma olasılığı...
    birde manifold: bu parça da lpg montajı nedeniyle işlem görmüş yani lpg enjektör girişleri için delinmiş bir parça, bunun da en azında çıkma veya LPG den dolayı delinmemiş işlem görmemişini bulup deniycem...

    şuan aracı kullanıyorum (son 2 gündür); nazaran rolantideki al ver daha kısa süreli.. hareket halindeyken olan kerkinme (tekleme gibi) eskiye nazaran araç soğukken oluyor ve bir süre motor ısınınca artık aynı vites de veya devirde yapmıyor ve araç sıkıntısız sürülebiliyor... kısaca sanki birazdaha sorun kendini göstermemeye başladı sanki, zaten kerkinirken araç devam etmesne izin vermiyorum hemen gaz dan ayağımı anlık çekip tekrar basıyorum böylelikle kerkinmeyi kesiyor tekrar aynı devre çıkınca bu sefer birazdaha az şiddetle devam ediyor sonrasında vites 4-5-6 derken her vites de giderek silikleşiyor...

    çok uzatdım, bir süre böyle kullanacam sıkıldım arabasızlıktan... ramazanda devam ederim sanayide kalfalık etmeye :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KUKART -- 5 Temmuz 2013; 23:21:35 >




  • Su anlık yaptığınız masraf ne kadar merak ettim. En kötü motor değişimine gidebilirsiniz ki bu da aklınızda vardır zaten. Benki uç nokta olcak ama Ford' un 125 ps lik motorunu takarsanız bir efsaneye imza atmış olursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    Su anlık yaptığınız masraf ne kadar merak ettim. En kötü motor değişimine gidebilirsiniz ki bu da aklınızda vardır zaten. Benki uç nokta olcak ama Ford' un 125 ps lik motorunu takarsanız bir efsaneye imza atmış olursunuz.

    motor değişimi mi? bunu gerektirecek bir durum yok ki.
    henüz işçilik vermedim. 1300 kadar motor la ilgili işlemler için verdim içinde yukarda yazılı olan parçalar da dahil, bazı parçalar geri iade.. sorun çözülmediği için Ustam işçlik henüz almadı..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KUKART

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: KUKART

    quote:

    Orijinalden alıntı:

    bu tür arızalar bu model ve yaşta araçlarda çok normal sonuçlarına katlanmalısınız

    Aracın yaşında modelinde ne varmış onu anlamadım? birde bu tür arızalar ; kullanıcı hatası kaynaklı
    (aldığım eleman marifeti, ben daha 5-6 bin km dir aracın sahibiyim)
    2004 model aracım 80bin km de az kullanılmış bir araç, lpg 5-6bin km anca kullanıldı...
    ne yıllar devirmiş aynı kasa aynı model golf ler gördüm benim aracımın şansızlığı olabilir...
    sanırım marka ve modele (vw golf) bi antipatiniz var (sametsamett)... birde "sonuçlarına katlanmalısınız" demek de ne oluyo?!


    deneyimlerini paylaşarak fikir veren arkadaşlara teşekkürler Allah razı olsun...

    Yaşı ufak abisi onun fazla takmayın.
    Soruna gelirsek
    yapılacak en güzel şey bilgisayarı araca bağlayıp yol testine çıkmak ve değerleri sorun esnasında takip etmek. Hararet, lambda, voltaj v.s v.s. herşeye göz gezdirmek gerekir. O kadar masraf etmişsiniz artık sorunu bulmamak olmaz.
    Ama bana sorun elektiriksel geliyor. Krank sensörünü bir değiştirin derim. Bazen stop ediyor bazen beklerken gaz veriyor diyorsunuz. Devri yanlış okuyup motor devrini hesaplayamadığı için ECU bu verilere göre gaz verebilir ya da yakıtı kesiğ stop ettirebilir. Bence krank sensöründen başlayın.

    ilgine teşekkürler, öncelikle krank sensörü nedir diye düşündüm saolsun gıgıl:) anladımki devir sensöründen bahsediyorsun
    ilk msja ekledim, yazmayı unutmuşum :( devir sensörü yani krank sensörü ustamın ilk değiştiği parçaydı, yenisiyle değiştirilerek denendi sonuç elde edemedik, zaten hata vermesi gereken bi parça ama hata kusur görünmüyor...

    lambda sensörü araçta lpg takılıyken (arızadan sonra söktürdüm) bilgisaya bağladığımızda arıza gösteren parça idi ancak ustalar lpg li araçlarda bu ve egzosla ilgili arıza vermesi normal ve önemsiz falan deyip geçiştirdiler...

    aracın al ver yapmasını ayrıca kerkinmesi yada teklemesi diyim....motorun bir yerden hava alıyo olabileceğine işaret etti gösterdiğim ustaların büyük çoğunluğu, buna bağlı olarak boğaz kelebeğinden tutunda tüm hava kanallarını tek tek detaylıca inceledik temizledik bir eksiklik veya hata kusur aradık, beni çelişkide bırakan parça manifold ve boğaz kelebeği oldu
    neden derseniz boğaz kelebeğini çıkma parça ile değiştirip denedik düzelme olmadı aklıma takılan çıkma olan parçanında bozuk olma olasılığı...
    birde manifold: bu parça da lpg montajı nedeniyle işlem görmüş yani lpg enjektör girişleri için delinmiş bir parça, bunun da en azında çıkma veya LPG den dolayı delinmemiş işlem görmemişini bulup deniycem...

    şuan aracı kullanıyorum (son 2 gündür); nazaran rolantideki al ver daha kısa süreli.. hareket halindeyken olan kerkinme (tekleme gibi) eskiye nazaran araç soğukken oluyor ve bir süre motor ısınınca artık aynı vites de veya devirde yapmıyor ve araç sıkıntısız sürülebiliyor... kısaca sanki birazdaha sorun kendini göstermemeye başladı sanki, zaten kerkinirken araç devam etmesne izin vermiyorum hemen gaz dan ayağımı anlık çekip tekrar basıyorum böylelikle kerkinmeyi kesiyor tekrar aynı devre çıkınca bu sefer birazdaha az şiddetle devam ediyor sonrasında vites 4-5-6 derken her vites de giderek silikleşiyor...

    çok uzatdım, bir süre böyle kullanacam sıkıldım arabasızlıktan... ramazanda devam ederim sanayide kalfalık etmeye :)

    Allah yardımcınız olsun ne diyeyim :) Görünebilecek herşeyi yapmışsınız. Lambda sensörü lpg'de çalışırken hata verebilir ve birçok araçta verir zaten. Sıkıntı oluşturmaz.
    Hangi şehirdesiniz acaba? Ankara'da iseniz gelin birde ben yol testine çıkayım belki birşeyler fark ederiz.




  • KUKART kullanıcısına yanıt
    yukarıda bahsettiğim buji tırnak aralıklarını daraltmayı denediniz mi?
    distribitör ü kontrol ettirdiniz mi?
  • Usta sana çok sağlam bi işçilik giydirecek haberin olsun, bu kadar uğraştıktan sonra yolmadan bırakmaz.

    Bu arada 10 bin veririm, üstüne de duble porsiyon iskender + kaymaklı künefe.
    Bak künefe diyorum...
  • ben olsam 5000 tl verir sıfır sandık motor taktırırım,10 yıllık arabayı sıfır yaparım,daha fazla tamir parası gömmeyin bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rambo-Cash

    arabayı satmayı denediniz mi

    Ah Arkadaşım seninkine benzer sorunlar yaşadım pertten dönme t-jet bravo da.
    seninkine benzer masraflar yaptım, sordum soruşturdum, nice koç yiğit ustalar fos çıktı, nice paralar saçıldı, sorunlarını bir türlü çözemedim.

    Bu arkadaşın çözümü en doğusuymuş.. zararı sineye çektim, sattım kurtuldum.

    Haa satılmaz deme kardeşim, her malın alıcısı var. Ben sorunlarını anlatıp, yok pahasına (sağlamının Piyasasının yarısına) verdim arabamı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi savas1000 -- 6 Temmuz 2013; 13:27:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    ben olsam 5000 tl verir sıfır sandık motor taktırırım,10 yıllık arabayı sıfır yaparım,daha fazla tamir parası gömmeyin bence

    Motor değişince düzelmezse ne yapacaksınız. Problem motorun mekanik kısmında değil ki değiştirsin.
    Muhtemelen ateşleme veya enjeksiyon sistemiyle ilgili bir problem.
    3. ve 4. viteslerde belirgin olarak yaptığına göre araç otomatik şanzıman ise şanzımanda veya tork konvertöründe de bir sorun olabilir.

    Sizin sandık motor dediğiniz şeyin yanında komple ateşleme sistemi veya yakıt besleme sistemi gelmiyor ki.
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Ankara da değilim, samsun...
  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    aracım da distribitör yok bobin den bahsediyosun sanırım onuda iki kez değiştim...
    tırnak aralıkları konusunu usta saçma buldu ...
  • Burhan kullanıcısına yanıt
    giydirme durumu mümkün değil, bugün tanışmadım son 3 arabamın ustası, para ustası olsa zaten ikinci kez gitmezdim...
    teklifin için teşekkürler aracımı satmayı düşünürsem seni ararım künefeyi de yerim ama aracı sana satmam değerinden 10bin fazla versende...
  • savas1000 S kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun, Allah bidaha göstermesin ne diyim, attan düşenin halinden anlarsın yani .)
    satmayı düşünmüyorum ama şuan ki durumuyla satmadan da binebilirim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KUKART

    aracım da distribitör yok bobin den bahsediyosun sanırım onuda iki kez değiştim...
    tırnak aralıkları konusunu usta saçma buldu ...

    evet 4 tane buji kablosunun takıldığı ateşleme bobini
    .
    ben eski aracımda usta usta ilçe ilçe ,il il , dolandım, çözüm bulamamıştım.
    çorumdaki makine öğretmeni ( hocam lpg ) çare olmuştu.
    bu tırnak aralığı meselesini bir çok usta bilmez ve saçma bulur zaten.
    ilk çıkan tek blok sıralı sistem arızalı lpg enjektörümüde yeni 4 lü sisteme çevirmişti,
    Allah razı olsun yıllarca sorunsuz kullanmıştım aracı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KUKART

    merhaba
    aracım 2004 GOLF 5 1.6 (102ps) otomatik şanzuman LPG li (80bin km'de) (73bin kmde LPG takıldı)

    aracımda 1 aydan fazladır devam eden öncelikle LPG de ikan yapan daha sonra benzinde kullanırken de devam eden özellikle 3.ve 4. viteslerde kerkinme dediğimiz bir nevi tekleme sorunu var... ayrıca rolantide al verli çalışıyor... bu durum esnasında stop edip tekrar çalıştırdığımız da zaman zaman düzeliyor...

    kısaca sorun bu
    çözüme yönelik yaptıklarımız.. (araç lpg li... 7-8bin km anca yaptı)
    Aşşağıdaki işlemlerin herbirinden sonra çözüm elde edilemedi...

    Boğaz kelebeği temizlendi
    boğaz kelebeği değiştirildi
    Devir sensörü değişti...
    hararet muşirideğişti
    Bobin (2 kez farklı marka) yenilendi...
    manifolt temizlendi kontrol edildi
    egr valfi temizlendi iptal edilip denendi
    bujiler değişti (2 kez) kablolar değişti (2 kez)
    enjektörler kontrol edildi
    siboplar kontrol edildi lastikleri yenilendi
    motorun üst kapak açılınca altında yağ tabakası görüldü bu nedenle işlem yapıldı...
    fincanlardan ikisinin boş olduğu gözlemlenip gereken yapıldı (ne yapıldı ben anlmadığım için şimdi telafuz edemiyorum)
    yap pompası kontol edildi tüm temizlikler yapıldı
    segman atıldı..
    beyin sökülüp beyinci tarafından kontrol edildi bir kaç oksitlenme (veya soğuk lehim falan dendi )dışında sıkıntı olmadığı söylendi oksitlenmelerde temizlendi dendi...

    tüm bunların yanında dinamosundan tutunda aküsüne varana kadar parçalar yenileriyle kısa süreli denendi...
    bu arada trigier seti yenilendi...


    Aracın motor la ilgili işlemler yapılırken çektiğim fotosu:
     Çözebilene aşk olsun...



    kısacası sonuç bi dünya masraf her seferinde aynı sorunun devam etmesi...

    daha ne yapılabilirki

    BU arada LPG beyni söküldü deposu kapatıldı çoğu kablosu kullanılmaz halde sökülerek LPG iptal edildi..

    sorun devam ediyor
    çözüm önerilerini bekliyorum



    şimdiden teşekkürler...

    lambda sensörü (oksijen ) kontrol edildimi?katalizatör üzerindedir.




  • Lambda sensörü nasıl önemsiz ya? Nasıl sökerler? Öyle şey olmaz.

    Bu kadar usta bakmış, arıza şunda diyip piyango oynamaya gerek yok bence.

    Sorun şanzımandan tut, vuruntu sensörüne, rölanti valfine kadar hemen her şeyde olabilir. Arkadaşların da söylediği gibi en mantıklısı laptopa bağlayıp arızayı verirken test etmek, bakalım ECU ne diyecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 7 Temmuz 2013; 18:43:28 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.