Şimdi Ara

CORSAIR H75 Sıvı Soğutma Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
1.593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Ben Vatan Bilgisayar'dan Corsair H75 sıvı soğutma almıştım. İlk ay herhangi bir sıkıntı yoktu. Call of Duty Ghosts(full grafik) ve League of Legends (full grafik) oynuyordum. COD da 54 derece sabit LoL de 49 derece sabit sıcaklıkta oynuyordum. 1 - 1.5 ay geçtikten sonra sıcaklık değerleri dalgalanmaya başladı ve her oyunda 65 derecenin üzerine çıkıyordu. Birkaç kere 70 derecenin üstüne çıktığı için PC res attı. Ondan sonra her oyunda (GTA V, Cs:GO, LOL, Crysis 3 vs.) 65+ derecede gezmeye başladı ve işlemci boştayken bile 40-45+ derece. Bir arkadaşım yeni bir bilgisayar topladı bendeki işlemci ve anakartın aynısı ancak işlemci soğutucusu olarak CoolerMaster'ın bir fanını tercih etti. İşlemcinin boşta 30-35 derecede GTA V te ise optimum ayarlardayken max. 55 dereceye çıktığını söyledi. Vatan Bilgisayar'a 3-4 kere götürdüm, durumu anlattım bana söyledikleri şey; "test ettik ve işlemci 67 derece civarı sıcaklıklarda geziyor buda normal."


    Sistem:

    İşlemci: AMD Fx-8350
    Anakart: Asus M5A99FX
    Ekran Kartı: Asus GTX770
    PSU: 700W



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Frenzi3d -- 28 Aralık 2015; 4:18:52 >







  • Frenzi3d F kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Öncelikle soğutmanın bağlantılarını kontrol edin. Fanın ve pompanın doğru bir şekilde takıldığından emin olun. Pompanın güç girişini anakartın kasa fanı bağlantısına takıldığından ve radyatör fanının da işlemci fanı bağlantısına takıldığından emin olun. Sonrasında Sistem çalışırken su soğutmanın düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Fan düzgün gönüyor mu? Bloğun üzerine parmağınızı koyduğunuzda suyun devrini ya da pompanın çalışmasını hissedebiliyor musunuz ona bir bakın.

    Bu arada anakartınızın BIOSunu da her ihtimale karşı kontrol edin, güncel değil ise güncelleyin.

    Sonrasında Anakartınızın BIOSundan işlemci soğutma profilinize bir göz atın, Sessiz olarak ayarlanmış olabilir onu normale ya da işlemcide OC varsa turbo/performans moduna alın.
  • tech guru kullanıcısına yanıt
    Bağlantıları kontrol ettim herhangi bir sıkıntı yok. Fanlar düzgün çalışıyor. Zaten kurulumunu Vatan Bilgisayar yapmıştı ve bir sefer servise gönderilmek üzere sökülüp tekrar takılmıştı. CPU bloğundan çıkan bir kablo anakartta Cpu_fan soketine takılı ve radyatörden çıkan kablolardan biri kasa fanına takılı diğeri Cpu_opt soketine takılı durumda. Bunların devir değerleri;
    -Cpu_fan : 1500rpm
    -Chassis_fan : 2000rpm
    -Cpu_opt_fan : 1700 rpm olarak görünüyordu.

    Soğutma profili standart olarak ayarlıydı, işlemci performansı normal modda ve BIOS güncel durumda.

    edit: Soğutma profilini değiştirdiğimde sadece cpu_opt_fan deviri değişiyor 1700 turbodayken, standarttayken ise 1400 oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Frenzi3d -- 28 Aralık 2015; 15:05:49 >
  • Frenzi3d F kullanıcısına yanıt
    Bloğu söküp takarken blokla işlemci arasındaki termal macununu tamamen temizleyip yeniden termal macun sürdünüz mü? yoksa olduğu gibi mi taktınız?
  • tech guru kullanıcısına yanıt
    Bu işlemi Vatan Bilgisayar yaptı yani tam olarak ne kadar iyi temizlediler ne kadar düzgün monte ettiler bilemiyorum. Ancak sökülüp takılmadan önce de sorun vardı zaten. Yaklaşık 3-4 hafta kadar o şekilde kullandım. Vatan Bilgisayara 4 kere götürdüm bilgisayarımı, aynı şikayetten. Bunların 3ünde kendileri soğutucuyu sökmeden benim bilgisayarım üstünde denediler 4.sünde servise göndermeye karar verdiler ve işlemci + anakart + soğutucuyu söküp hepsini servise gönderdiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tech guru

    Bloğu söküp takarken blokla işlemci arasındaki termal macununu tamamen temizleyip yeniden termal macun sürdünüz mü? yoksa olduğu gibi mi taktınız?

    Corsair almamak lazım herhalde. Arkadaşın problemi kaç aydır çözülemiyor. Tenezzül edip cevap bile yazan olmamış..
  • Biostan smart fan ın açık olup olmadığını kontrol edebilirmisin?. eğer açıksa kapatıp denemeler yapabilirmisn?
  • Son kullanıcı ile özel mesaj üzerinden detaylı bir şekilde konuşulmuştur. 2 ay önce kendisine özel mesajdan sorunla ilgili yardımcı olunmuş ve detaylı bir şekilde sorunun nereden nasıl kaynaklanabileceği nelere dikkat edilmesi gerektiğ adım adım anlaşılır bir şekilde kendisine anlatılmıştır.


    Bu konu başlığı aktında bir şey yazılmamış olması sizin markayı kötüleme ya da bilip bilmeden yorum yapıp gereksiz yere ileri geri konuşma yapma hakkını vermez.
  • tech guru kullanıcısına yanıt
    Sn. Tech Guru,

    Son kullanıcı dediğiniz "Frenzied" kullanıcı adlı şahıs benim 20 yıllık arkadaşımdır. Attığınız özel mesajlardan da, performans ölçüm uygulamalarından da (Hardware Monitor gibi) haberim var ve yakından takip ediyorum. Lakin, dostumun sorunu çözülmemiş, sadece yapılması gereken işlemler sakız gibi uzatılmıştır. Kullanıcı size diyor ki işlemcim ısınıyor. Anakarttan ve A firmasının yazdığı ısı ölçme programlarından da kontrol etti. Sonuç değişmiyor. İşlemci ısınıyor. Fakat siz diyorsunuz ki, "Şimdi de B firmasının performans ölçme yazılımı ile kontrol edin." . Bu arkadaş 3 farklı program ile işlemci ısısını kontrol etti. Sonuç; -İŞLEMCİ ISINIYOR- . Vatan'a götürüp kendi aldığı kaliteli terman macun ile tekrar montajını yaptırttı. Sonuç; -İŞLEMCİ ISINIYOR-.
    Bu adam bu kadar para verdiği halde işlemcinin stok fan soğutucusundan bile daha düşük ısı değerleri alabilecekken üstüne para verip CorsAir almış.

    Siz zahmet edipte "Yollayın birde biz deneyelim, kendimiz deneyelim. Isı değerlerinize bakalım." demek yerine hala C firmasının performans ölçme yazılımı ile deneyelim diyorsanız, söylenecek çokta bir şey kalmamış demektir.

    Bende hali hazırda Corsair'ın ramlerini, güç kaynağını kullanıyorum. Amacım markanızı kötülemek değil. Size sadece daha fazla yokuşa sürmeyin, bu arkadaş size sistemini getirsin kendiniz test edin. Görün!


    quote:

    Bu konu başlığı aktında bir şey yazılmamış olması sizin markayı kötüleme ya da bilip bilmeden yorum yapıp gereksiz yere ileri geri konuşma yapma hakkını vermez.

    Şunu da eklemek isterim, şu an benim hakkımda bilip bilmeden, ileri geri konuşan kişi siz oluyorsunuz. Olayın en başından beri takipçisiyim. Çözmek için yurtdışına mailde attık. Fakat Corsair RMA kodu olmadan göndermemizi istedi. Bu şekilde yurtdışına gönderim ücreti 80$ civarında tutmaktadır. Bu arkadaş zaten H75'i Vatan'dan kaç liraya almış ?!!

    Merakla bekliyorum çözümünüzü..



    Edit: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GodWasTaken -- 2 Mart 2016; 17:48:39 >




  • Kendisine atmış olduğum özel mesajıma 2 ay önce geri dönüş yapmadı. Yazdıklarıma geri dönüş yapmış olsa ve sonuçları benimle paylaşmış olsa idi kendisine ürünü direk olarak distribütörün teknik servisine göndermesini önerebilirdim. Ancak kendisi geri dönüş yapmadıysa bu konuda benim yapabileceğim her hangi bir şey bulunmamaktadır. Ben medyum ya da müneccim değilim ki karşımdaki kişi bana geri dönüş yapmadan sorunun çözülmüş ya da halen devam ettiğini bileyim.

    Kendisi atılan özel mesaja ceva vermiş de o mesaja cevap mı alamamış, ya da gereken ilgiyi mi gösterilmemiş ki bu şekilde bir tepki gösterilmekte.

    Bir ürünün teknik servidse gönderilmeden önce montaj, sistem kurulumu ya da başka nedenleren dolayı sıkıntı çıkartmadığından emin olmak gerekiyor, ancak ondan sonra teknik servise ürünün gönderilesini tavsiye ediyoruz. Ürünlerde çıkan sorunların %95 i teknik servise gönderilmeden bu şekilde son kullanıcı ile birebir soru cevap deneme yanılma yöntemi ile çözülebilmektedir. Bu yapılmadan "arızalı" diye gönderilen ürünler teknik seriste "sorunsuz" çıkması durumunda son kullanıcı asıl sorunun nereden kaynaklandığını bilmediğinden sonuçtan mutlu olmamakta.

    Türkiye'den satın alınan ve hala garantisi devam eden bir ürünün turt dışına gönderilmesine gerek bulunmamaktadır. Ürünün Vatan Bilgisayar tedarikçisi Vektron Elektronik'tir. Konu ile ilgili olarak kendileri ile görüşü durumu izah edilmesi ve Hangi Vatan Bilgisayar mağazasının sorun çıkartıp ürünü kendilerine göndermek istemediklerini söylerseniz onlar zaten gereken prosedürleri gerçekleştireceklerdir. Ya Vatan Bilgisayar'ın mağazası ile iletişime geçip ürünü sizden teslim alarak teknik servilerine gönderilmesini talep edecekler, ya da sizin direk olarak ürünü kendierine gönderilmesini talep edeceklerdir.

    Arkadaşınız 2 ay önce atmış olduğum mesaja cevap vermemeye karar vermemiş olsa idi yurt dışı ile iletişime geçip böyle bir durumla karşılaşmak zorunda kalmayacaktı.




  • tech guru kullanıcısına yanıt
    Sn. Tech Guru,

    Kendisi ekipmanı Vatan'a da götürdü. Vatan kontrol etti ve aşırı bilgili(!) Vatan elemanları sıcaklıkların normal olduğuna kanaat getirdi ve işlemci üzerine yumurta kırıp afiyetle yediler. Sizin anlayacağınız "Vektron Elektronik" adı dahi geçmedi. Kısacası göndermediler..

    Siz, farklı ısı takip programlarıyla denemesini, macunu yenilemesini, montajı tekrar yapmasını vs. istediniz. Frenzied, mekatronik mühendisliği mezunu bir vatandaştır. Tahmin edebileceğiniz üzere elektronik devreler/sistemler ile arası iyidir. Bu arkadaş O'na sorduğunuz ve yapmasını istediğiniz şeyleri zaten daha önceden yaptı. Hatta kendisi kat ve kat iyi yapabilecekken gidip Vatan bilgisayarda tekrar termal macun uygulaması yaptırdı. Artık bir teknik servisin konuya dahil olmasını umarken, bişeyler daha denemesini istemeniz kendisinin vakti olmaması sebebiyle "ne olursa olsun, uğraşmayacağım artık" şeklinde bir tavır almasına sebep olmuştur. Bu nedenle hem sizi hem de kendisini uğraştırmamak için olayın takibini bırakmıştır. Hikayenin bu kısmında ben dahil oluyorum gördüğünüz üzere. Size de hak veriyor ve yaptığınızı doğru buluyorum. Sabredip insanlara bişeyler anlatarak olayı halledip, boşuna teknik servisle uğraşmaması için insanların problemlerini çözmeye çalışıyorsunuz. Fakat bu problem öyle çözülecek gibi değil.
    Artık bi teknik servis yolu görünmesi gerekmiyor mu sizce de ??


    Edit: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GodWasTaken -- 3 Mart 2016; 18:56:13 >




  • Yukarıda yazdığınız şeyleri siz ya da arkadaşınız söylemedikçe ben bilemem. Bu yüzden de karşımdaki insanın bilgi seviyesine bakmaksızın standart bir prosedür uygulamak zorundayım. Bildiğim tek şey Ürünün Vatan Bilgisayar'a gitmiş olduğu ve sorunsuz denerek geri verilmiş olması ve distribütöre gönderilmemiş olması. Sonuçta bu ürünü alıp kullanan pek çok insan var ve su soğutma konusunda ya da montajı konusunda fazla bir bilgileri olmadığından bunun montaj kurulum kullanımdan kaynaklı bir sıkıntı olmadığından öncelikle emin olmamız gerekliydi.

    Size bir önceki mesajımda da belirttim. Eğer Vatan Bilgisayar bu konuda sıkıntı çıkartıyor ise yapılacak şey çok basit. Bu ürünü Türkiye'ye getiren ve garantisini sunan firma ile iletişime geçip durumu izah etmek. Bu noktada ya firma direk Vatan bilgisayar genel merkezi ile irtibata geçip durumu açıklayıp sorunun nereden kaynaklandığını tespit edip tekrarının olmamasını sağlayacak ya da kendisi mağazayı aradan çıkararak "direk olarak bize gönderin" diyecek.

    Konuyla ilgili olarak Corsair Türkiye yetkililerine zaten durumu dile getirdim. Bir sonraki Vatan Bilgisayar ile yapılacak olan toplantıda konu ile ilgili konuşulup bu tarz davranışların tekrarlanmaması sağlanacaktır.

    Vatan bilgisayar Tedarikçisi Vektron Elektronik'tir.

    İletişim bilgileri:
    http://vektron.com.tr/iletisim

    Arıza kabul departmanına konuyla ilgili olarak ön bilgilendirmede bulundum. Hangi Vatan bilgisayar şubesinde bu sorunu yaşadığınızı da kendilerine bildirirseniz onlar merkeze konuyla ilgili olarak bir rapor hazırlayıp gönderecekler.




  • tech guru kullanıcısına yanıt
    Sn. Tech Guru,

    Öncelikle çözüm odaklı yaklaştığınız için teşekkür ederim. Malesef herkes sizin gibi anlayışlı olmuyor.

    Vektron ile iletişime geçip ürünü yollayacağız.
  • Corsair firması her zaman müşteri odaklı ve çözüm üreten bir firma olmuştur. Sadece kaliteli arzulanan ürünler üretmek marka olmak anlamına gelmediğini iyi biliyoruz. Her müşteriyi memnun etmek imkansız olsa da bir sorun bir sıkıntı ortaya çıktığında sorunları çözmek için elimizden geleni yapıyoruz.

    Donanımhaber'de bu kullanıcı hesabının açık olmasının en büyük nedeni Corsair ürünleri kullanan ya da kullanmak isteyen kullanıcılara gereken her türlü destek, bilgi paylaşımı ve yardımda bulunabilmektir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.