Şimdi Ara

CIVIC OTOMATIK SANZIMAN SORUNU (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
3
Favori
46.527
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazda 626

    evet ustalar lütfen yardım edin bize

    Alıntıları Göster
    ben şanzıman yağını yeni değiştirdim. ona rağmen meteg hocamın dediği kontrolleri yaptım, yağ seviyesi normal. demek ki sorun başka yerde. ama nerde? bu tür bir aksaklıkla karşılaşmış kimse yok mu acaba? deneyimlerinden biz de faydalanmak isteriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozdemirli

    ben şanzıman yağını yeni değiştirdim. ona rağmen meteg hocamın dediği kontrolleri yaptım, yağ seviyesi normal. demek ki sorun başka yerde. ama nerde? bu tür bir aksaklıkla karşılaşmış kimse yok mu acaba? deneyimlerinden biz de faydalanmak isteriz.

    Alıntıları Göster
    yakittan olabilir mi?
    ornegin kardesiniz belki benzin aldi ve o benzin iyi degildi.
    depodaki benzin bitti mi? ne kadar yol yaptiniz bu halde?
    veya benzin filtresi tikanmis filan olabilir belki?
    bence ufak bir problem var (eger sanziman sorunsuz ise) cunki honda motorlarinin oyle kisa bir sure icin devirli veya hor kullanim ile boyle problem cikaracagini sanmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    yakittan olabilir mi?
    ornegin kardesiniz belki benzin aldi ve o benzin iyi degildi.
    depodaki benzin bitti mi? ne kadar yol yaptiniz bu halde?
    veya benzin filtresi tikanmis filan olabilir belki?
    bence ufak bir problem var (eger sanziman sorunsuz ise) cunki honda motorlarinin oyle kisa bir sure icin devirli veya hor kullanim ile boyle problem cikaracagini sanmiyorum.

    Alıntıları Göster
    walla ben de nedenini bilmiyorum. ama benzin biteli iki seferdir 50 YTL lik benzin aldım sorun yine aynı. bu sabah özel bir honda servisine gittim. belki kardeşiniz çok hızlı ve yüksek devirlerde kullanmıştır arabayı, o sebeple araba kendini hızlı moda almıştır dedi. kutup başlarını söktük, bir müddet sakin kullanınca eski haline dönermiş ??? ben de anlamadım ama geçmezse bir bilgisayara bağlatacam artık...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozdemirli

    walla ben de nedenini bilmiyorum. ama benzin biteli iki seferdir 50 YTL lik benzin aldım sorun yine aynı. bu sabah özel bir honda servisine gittim. belki kardeşiniz çok hızlı ve yüksek devirlerde kullanmıştır arabayı, o sebeple araba kendini hızlı moda almıştır dedi. kutup başlarını söktük, bir müddet sakin kullanınca eski haline dönermiş ??? ben de anlamadım ama geçmezse bir bilgisayara bağlatacam artık...

    Alıntıları Göster
    Aracımı dün otomatik şanzuman konusunda isim yapmış bir ustaya götürdüm.araca bindik ve yola çıkık usta ilk başta normal dedi fakat daha sonra viteslerin geç geçtiğini o da fark etti. Musait bir günde aracımı bırakacam. İlk olarak elektronik aksam yani tarak dedikleri kısımdan şüphelendi bu tarağı temizleyeçek ve şayet düzelmezse elinde dağıtılmış astranın şanzumanı var onun selenoidini takıp deneme yapacak ve düzelirse çıkma bir selenoid bulup
    takacak. Fiyat olarak tarağın temizlenmesi 100 ytl eğer düzelmezse selenoid yaklaşık 500-600 ytl dedi. Çok önemli bir sorunun olmadığını düzeleceğini söyledi. Yanlız bu şekilde kullanmaya devam edilirse komple şanzuman tamirinin gerekebileceğini söyledi. Komple astra çıkma şanzuman yaklaşık 2000 ytl imiş tamiride aynı fiyatmış




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazda 626

    Aracımı dün otomatik şanzuman konusunda isim yapmış bir ustaya götürdüm.araca bindik ve yola çıkık usta ilk başta normal dedi fakat daha sonra viteslerin geç geçtiğini o da fark etti. Musait bir günde aracımı bırakacam. İlk olarak elektronik aksam yani tarak dedikleri kısımdan şüphelendi bu tarağı temizleyeçek ve şayet düzelmezse elinde dağıtılmış astranın şanzumanı var onun selenoidini takıp deneme yapacak ve düzelirse çıkma bir selenoid bulup
    takacak. Fiyat olarak tarağın temizlenmesi 100 ytl eğer düzelmezse selenoid yaklaşık 500-600 ytl dedi. Çok önemli bir sorunun olmadığını düzeleceğini söyledi. Yanlız bu şekilde kullanmaya devam edilirse komple şanzuman tamirinin gerekebileceğini söyledi. Komple astra çıkma şanzuman yaklaşık 2000 ytl imiş tamiride aynı fiyatmış

    Alıntıları Göster
    Mazda 626,

    İlerleme kaydetmenize sevindim. Bende pek bir gelişme yok. Yetkili servisten randevu aldım. Çarşamba günü aracımı bırakacağım inşallah, yağ basınç testi yapacaklar. Eğer ki test normal çıkarsa aracı bilgisayara bağlatacağım. Yağ basıncı testinin ücreti yaklaşık 60 YTL imiş. Ama aracın tüm gün serviste kalması gerekiyormuş.

    Bu solenoid ne işe yarıyormuş, nasıl bir parçaymış? bilgi alabildin mi? Anlatırsan, bizi aydınlatırsan seviniriz.

    Bir de bu gittiğin ustanın adını ve yerini özel mesaj atabilir misin (reklam olmasın)?

    Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozdemirli

    Mazda 626,

    İlerleme kaydetmenize sevindim. Bende pek bir gelişme yok. Yetkili servisten randevu aldım. Çarşamba günü aracımı bırakacağım inşallah, yağ basınç testi yapacaklar. Eğer ki test normal çıkarsa aracı bilgisayara bağlatacağım. Yağ basıncı testinin ücreti yaklaşık 60 YTL imiş. Ama aracın tüm gün serviste kalması gerekiyormuş.

    Bu solenoid ne işe yarıyormuş, nasıl bir parçaymış? bilgi alabildin mi? Anlatırsan, bizi aydınlatırsan seviniriz.

    Bir de bu gittiğin ustanın adını ve yerini özel mesaj atabilir misin (reklam olmasın)?

    Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    selenoid şanzumanın beyni gibi birşey çok karışık bir parça. benim usta sakarya'da şanzumancı kadir ust diye nam salmış
    quote:

    Orjinalden alıntı: ozdemirli

    Mazda 626,

    İlerleme kaydetmenize sevindim. Bende pek bir gelişme yok. Yetkili servisten randevu aldım. Çarşamba günü aracımı bırakacağım inşallah, yağ basınç testi yapacaklar. Eğer ki test normal çıkarsa aracı bilgisayara bağlatacağım. Yağ basıncı testinin ücreti yaklaşık 60 YTL imiş. Ama aracın tüm gün serviste kalması gerekiyormuş.

    Bu solenoid ne işe yarıyormuş, nasıl bir parçaymış? bilgi alabildin mi? Anlatırsan, bizi aydınlatırsan seviniriz.

    Bir de bu gittiğin ustanın adını ve yerini özel mesaj atabilir misin (reklam olmasın)?

    Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazda 626

    selenoid şanzumanın beyni gibi birşey çok karışık bir parça. benim usta sakarya'da şanzumancı kadir ust diye nam salmış
    quote:

    Orjinalden alıntı: ozdemirli

    Mazda 626,

    İlerleme kaydetmenize sevindim. Bende pek bir gelişme yok. Yetkili servisten randevu aldım. Çarşamba günü aracımı bırakacağım inşallah, yağ basınç testi yapacaklar. Eğer ki test normal çıkarsa aracı bilgisayara bağlatacağım. Yağ basıncı testinin ücreti yaklaşık 60 YTL imiş. Ama aracın tüm gün serviste kalması gerekiyormuş.

    Bu solenoid ne işe yarıyormuş, nasıl bir parçaymış? bilgi alabildin mi? Anlatırsan, bizi aydınlatırsan seviniriz.

    Bir de bu gittiğin ustanın adını ve yerini özel mesaj atabilir misin (reklam olmasın)?

    Teşekkürler.


    Alıntıları Göster
    sana bu adresi tavsiye ederim

    http://www.otomatik-sanziman.com/iletisim.htm

    daha önce pm den atıgım özel servise göstermeni öneririm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BMW 528

    sana bu adresi tavsiye ederim

    http://www.otomatik-sanziman.com/iletisim.htm

    daha önce pm den atıgım özel servise göstermeni öneririm.

    Alıntıları Göster
    öneri için teşekkürler. yarın servis ile randevum var. bir sonuç alamazsam tavsiye ettiğin özel servise gitmeyi düşünüyorum.

    iyi günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozdemirli

    öneri için teşekkürler. yarın servis ile randevum var. bir sonuç alamazsam tavsiye ettiğin özel servise gitmeyi düşünüyorum.

    iyi günler.

    Alıntıları Göster
    Selamlar , bir şanzuman -muhtemelen- dertlisi de benim.
    Araç 1.6 Marea SW 130.000 km'de ve 20.000 km dir ben kullanıyorum.
    İlk günden beri aracın hızlanmasında ve yol / trafik şartlarına göre benim istediklerimi yapmaktaki isteksizliği -ya da geç tepkileri- berbat bir sürüş zevki hatta eziyeti yaşatıyordu , ancak "marea'nın otomatiği ancak bu kadar olabiliyormuş demek ki" diyordum (şimdi konuştuğum diğer aynı araç kullanıcılarından bunun genel bir durum olmadığını öğrendim)

    Son günlerde ara ara hiç hareket etmez olunca servise gittik mecburen , kısaca sanayi maceramı özetleyeyim.

    Sorun net şekilde aracın neredeyse hiç kalkmaması , düz bir yolda ise vitesi attırana kadar hızlandırmayı başarırsanız düzensiz vites seçimleri idi. 3 ayrı şanzumancı kullandı üçü de "açalım herşeyi elden geçirelim bu alet bitmiş" dediler ancak ben açtırmadan kafayı biraz toplayıp sakince aracın tepkilerini test etmeye başladım ve gördüm ki sorun aslında motorun gaz yememesi idi (boşta bile devir 5-6000'i geçemiyordu). böyle olunca şanzuman için pause'a basıp direkt motora saldırdık önce elektronik daha sonra diğer olası etmenler derken eksantirk ayarı (sente diyorlar) yapıldıktan sonra araç düzeldi -derken- 24 saat içinde sorun biraz daha farklı olarak hortladı.

    Şimdi boşta gazı köklediğimde 1000-3000 arası biraz vakit kaybederek de olsa 7.000 devre kadar çıkıyor (yani ilk durumdan farklı) ancak kalkış ızdırap . değil frenden çekince hareket etmesi gaza yüklenmeme rağmen aracın hareketi kaplumbağa gibi , sanki 3. vitesle kalkıyorum . Azar azar ilerleyip hızı (devri) vites atacak noktalara getirebilirsem araç kendini toparlıyor ve düzde iyi gidiyor ancak en küçük bir zorlanmada müthiş güç kaybediyor yokuş çıkamıyorum , klimayı açamıyorum .
    Manuel viteslerde 1 dahil hiç bir fark yok aynı takatsizlik her durumda var. İki gündür ite kaka gidiyorum ancak şanzumanı açtırmak şart oldu galiba . Ancak akfamda sürekli şu var ; ya şanzuman normalse ve sorun motorun basit bir yerinde ise şanzumanı açtırıp 1000-2000 lira masraf edip düzeltemezsek mecburen motora dönüp basit ya da major başka bir sorun bulursak ne olacak ???

    Şikayetlerimiz bazı noktalarda benziyor , bu forumda bilgi ve deneyim paylaşımları ile ne sorunların çözüldüğünü gördüm , umarım bu arızları da araçları fazla kurcalatmadan ve yıpratmadan doğru yorumlarla gideririz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Astrx

    Selamlar , bir şanzuman -muhtemelen- dertlisi de benim.
    Araç 1.6 Marea SW 130.000 km'de ve 20.000 km dir ben kullanıyorum.
    İlk günden beri aracın hızlanmasında ve yol / trafik şartlarına göre benim istediklerimi yapmaktaki isteksizliği -ya da geç tepkileri- berbat bir sürüş zevki hatta eziyeti yaşatıyordu , ancak "marea'nın otomatiği ancak bu kadar olabiliyormuş demek ki" diyordum (şimdi konuştuğum diğer aynı araç kullanıcılarından bunun genel bir durum olmadığını öğrendim)

    Son günlerde ara ara hiç hareket etmez olunca servise gittik mecburen , kısaca sanayi maceramı özetleyeyim.

    Sorun net şekilde aracın neredeyse hiç kalkmaması , düz bir yolda ise vitesi attırana kadar hızlandırmayı başarırsanız düzensiz vites seçimleri idi. 3 ayrı şanzumancı kullandı üçü de "açalım herşeyi elden geçirelim bu alet bitmiş" dediler ancak ben açtırmadan kafayı biraz toplayıp sakince aracın tepkilerini test etmeye başladım ve gördüm ki sorun aslında motorun gaz yememesi idi (boşta bile devir 5-6000'i geçemiyordu). böyle olunca şanzuman için pause'a basıp direkt motora saldırdık önce elektronik daha sonra diğer olası etmenler derken eksantirk ayarı (sente diyorlar) yapıldıktan sonra araç düzeldi -derken- 24 saat içinde sorun biraz daha farklı olarak hortladı.

    Şimdi boşta gazı köklediğimde 1000-3000 arası biraz vakit kaybederek de olsa 7.000 devre kadar çıkıyor (yani ilk durumdan farklı) ancak kalkış ızdırap . değil frenden çekince hareket etmesi gaza yüklenmeme rağmen aracın hareketi kaplumbağa gibi , sanki 3. vitesle kalkıyorum . Azar azar ilerleyip hızı (devri) vites atacak noktalara getirebilirsem araç kendini toparlıyor ve düzde iyi gidiyor ancak en küçük bir zorlanmada müthiş güç kaybediyor yokuş çıkamıyorum , klimayı açamıyorum .
    Manuel viteslerde 1 dahil hiç bir fark yok aynı takatsizlik her durumda var. İki gündür ite kaka gidiyorum ancak şanzumanı açtırmak şart oldu galiba . Ancak akfamda sürekli şu var ; ya şanzuman normalse ve sorun motorun basit bir yerinde ise şanzumanı açtırıp 1000-2000 lira masraf edip düzeltemezsek mecburen motora dönüp basit ya da major başka bir sorun bulursak ne olacak ???

    Şikayetlerimiz bazı noktalarda benziyor , bu forumda bilgi ve deneyim paylaşımları ile ne sorunların çözüldüğünü gördüm , umarım bu arızları da araçları fazla kurcalatmadan ve yıpratmadan doğru yorumlarla gideririz.

    Alıntıları Göster
    Selam Astrx,

    Öncelikle temkinli davranışın için sizi tebrik etmemiz gerekiyor galiba. Haldur huldur şanzımana dalmaktansa önce arızayı başka yerlerde aramanız çok yerinde bir karar bence. ama sorununuzun devam etmesi galiba şanzımana baktırmanızı şart koşuyor.

    vites geçişleri hala düzensiz ise ve vuruntulu ise bence de şanzımanda sorun var. ama güç kaybı, yokuş çıkamama gibi bir sorunun nedeni ne olabilir bilemiyorum.

    bugün bir şanzımanı toplatmak nerden baksanız 1500-2000 YTL civarında. Bu işi garantili yapan çok iyi ustalar var. ama sorun gerçekten şanzımanda mı? bunu anlamak için (ben de bir ustadan öğrendim) şanzıman iç basınç testi (diğer adıyla yağ basınç testi) yaptırmanızı tavsiye ediyorum. yetkili serviste 2 adam-saat işçilik ücreti alınan bu işlemi bence iyi şanzımancılar da yapabilir. böylelikle şanzımanı toplatmadan önce 100 YTL'ye emin olmuş olursunuz. Hem belki bu işlemi şanzımanı toplatacağınız yere yaptırırsanız, test ücretini de vermeyebilirsiniz. 1500 YTL'nin yanında 100 YTL'nin lafı olmaz herhalde :)

    ben aracımı az önce yetkili honda servisine bıraktım. Benim sorunumun rölanti ayarından olabileceği söylendi. bir prosedür avrmış onu yapacaklar, aracın rölanti ayarını düzeltecekler. Olmadı şanzıman yağ basınç testini yapacaklar. Adamların ilk tavrı "abi bu araba normal" şeklinde oldu. Ama ben sorunumu ısrarla anlatınca bahsettiğim işlemleri yapmayı önerdiler. Sonucu yarın paylaşırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozdemirli

    Selam Astrx,

    Öncelikle temkinli davranışın için sizi tebrik etmemiz gerekiyor galiba. Haldur huldur şanzımana dalmaktansa önce arızayı başka yerlerde aramanız çok yerinde bir karar bence. ama sorununuzun devam etmesi galiba şanzımana baktırmanızı şart koşuyor.

    vites geçişleri hala düzensiz ise ve vuruntulu ise bence de şanzımanda sorun var. ama güç kaybı, yokuş çıkamama gibi bir sorunun nedeni ne olabilir bilemiyorum.

    bugün bir şanzımanı toplatmak nerden baksanız 1500-2000 YTL civarında. Bu işi garantili yapan çok iyi ustalar var. ama sorun gerçekten şanzımanda mı? bunu anlamak için (ben de bir ustadan öğrendim) şanzıman iç basınç testi (diğer adıyla yağ basınç testi) yaptırmanızı tavsiye ediyorum. yetkili serviste 2 adam-saat işçilik ücreti alınan bu işlemi bence iyi şanzımancılar da yapabilir. böylelikle şanzımanı toplatmadan önce 100 YTL'ye emin olmuş olursunuz. Hem belki bu işlemi şanzımanı toplatacağınız yere yaptırırsanız, test ücretini de vermeyebilirsiniz. 1500 YTL'nin yanında 100 YTL'nin lafı olmaz herhalde :)

    ben aracımı az önce yetkili honda servisine bıraktım. Benim sorunumun rölanti ayarından olabileceği söylendi. bir prosedür avrmış onu yapacaklar, aracın rölanti ayarını düzeltecekler. Olmadı şanzıman yağ basınç testini yapacaklar. Adamların ilk tavrı "abi bu araba normal" şeklinde oldu. Ama ben sorunumu ısrarla anlatınca bahsettiğim işlemleri yapmayı önerdiler. Sonucu yarın paylaşırım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ozdemirli

    Selam Astrx,

    ... şanzıman iç basınç testi (diğer adıyla yağ basınç testi) yaptırmanızı tavsiye ediyorum. yetkili serviste 2 adam-saat işçilik ücreti alınan bu işlemi bence iyi şanzımancılar da yapabilir. böylelikle şanzımanı toplatmadan önce 100 YTL'ye emin olmuş olursunuz. Hem belki bu işlemi şanzımanı toplatacağınız yere yaptırırsanız, test ücretini de vermeyebilirsiniz. 1500 YTL'nin yanında 100 YTL'nin lafı olmaz herhalde :)



    İki haftadır duyduğum en güzel şey.
    Bu testi geçen aracın şanzumanında kesin bir yoktur diyebilinirmiymiş ?
    Eğer böyle ise koşa koşa gidiyorum yaptırmaya.

    Bu arada sorunun şanzumandan olma ihtimali giderek zayıflıyor , zira araç bazen daha iyi hale gelebiliyor bazen de tekerleklere sıfır güç iletebiliyor. Sanki motordaki bir sıkıntı nedeni ile şanzunan saçma davranıyor gibi düşünmeye başladım.
    Arızanın olduğu anlarda tam şanzuman sorunu dedirtiyor (şanzumancı ustalardan biri kullanırken ; "şanzuman et gibi , açmadan söyleyeyim min 2000 lira yazar 3000'e rahat yolu var" demişti.)

    Ancak şu da var motor arızası falan bir tarafa bu araçta kullandığım ilk günden beri genel bir hızlanamama , seri davranamama sorunu var. Belkide şanzumanda ufak tefek sıkıntılar var ve motordaki başka bir sorun şanzumandaki sorunu da artırarak çekişe yansıtıyor .

    Kafam tam çorba , canımı sıkan da elini atınca arızayı tutup çıkaran ustalar nerede ? (motorlara elektronik girdi mertlik bozuldu mu?)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Astrx

    Selamlar , bir şanzuman -muhtemelen- dertlisi de benim.
    Araç 1.6 Marea SW 130.000 km'de ve 20.000 km dir ben kullanıyorum.
    İlk günden beri aracın hızlanmasında ve yol / trafik şartlarına göre benim istediklerimi yapmaktaki isteksizliği -ya da geç tepkileri- berbat bir sürüş zevki hatta eziyeti yaşatıyordu , ancak "marea'nın otomatiği ancak bu kadar olabiliyormuş demek ki" diyordum (şimdi konuştuğum diğer aynı araç kullanıcılarından bunun genel bir durum olmadığını öğrendim)

    Son günlerde ara ara hiç hareket etmez olunca servise gittik mecburen , kısaca sanayi maceramı özetleyeyim.

    Sorun net şekilde aracın neredeyse hiç kalkmaması , düz bir yolda ise vitesi attırana kadar hızlandırmayı başarırsanız düzensiz vites seçimleri idi. 3 ayrı şanzumancı kullandı üçü de "açalım herşeyi elden geçirelim bu alet bitmiş" dediler ancak ben açtırmadan kafayı biraz toplayıp sakince aracın tepkilerini test etmeye başladım ve gördüm ki sorun aslında motorun gaz yememesi idi (boşta bile devir 5-6000'i geçemiyordu). böyle olunca şanzuman için pause'a basıp direkt motora saldırdık önce elektronik daha sonra diğer olası etmenler derken eksantirk ayarı (sente diyorlar) yapıldıktan sonra araç düzeldi -derken- 24 saat içinde sorun biraz daha farklı olarak hortladı.

    Şimdi boşta gazı köklediğimde 1000-3000 arası biraz vakit kaybederek de olsa 7.000 devre kadar çıkıyor (yani ilk durumdan farklı) ancak kalkış ızdırap . değil frenden çekince hareket etmesi gaza yüklenmeme rağmen aracın hareketi kaplumbağa gibi , sanki 3. vitesle kalkıyorum . Azar azar ilerleyip hızı (devri) vites atacak noktalara getirebilirsem araç kendini toparlıyor ve düzde iyi gidiyor ancak en küçük bir zorlanmada müthiş güç kaybediyor yokuş çıkamıyorum , klimayı açamıyorum .
    Manuel viteslerde 1 dahil hiç bir fark yok aynı takatsizlik her durumda var. İki gündür ite kaka gidiyorum ancak şanzumanı açtırmak şart oldu galiba . Ancak akfamda sürekli şu var ; ya şanzuman normalse ve sorun motorun basit bir yerinde ise şanzumanı açtırıp 1000-2000 lira masraf edip düzeltemezsek mecburen motora dönüp basit ya da major başka bir sorun bulursak ne olacak ???

    Şikayetlerimiz bazı noktalarda benziyor , bu forumda bilgi ve deneyim paylaşımları ile ne sorunların çözüldüğünü gördüm , umarım bu arızları da araçları fazla kurcalatmadan ve yıpratmadan doğru yorumlarla gideririz.

    Alıntıları Göster
    boştayken ilk çalıştırdığında gaz yemiyorsa seenin aracın conta yakmış olabilir su seviyesisini takip et. Eski aracımda aynı sorun vardı kapak taşlanıp contası değiştirlmişti daha sonra düzelmişti.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Astrx

    Selamlar , bir şanzuman -muhtemelen- dertlisi de benim.
    Araç 1.6 Marea SW 130.000 km'de ve 20.000 km dir ben kullanıyorum.
    İlk günden beri aracın hızlanmasında ve yol / trafik şartlarına göre benim istediklerimi yapmaktaki isteksizliği -ya da geç tepkileri- berbat bir sürüş zevki hatta eziyeti yaşatıyordu , ancak "marea'nın otomatiği ancak bu kadar olabiliyormuş demek ki" diyordum (şimdi konuştuğum diğer aynı araç kullanıcılarından bunun genel bir durum olmadığını öğrendim)

    Son günlerde ara ara hiç hareket etmez olunca servise gittik mecburen , kısaca sanayi maceramı özetleyeyim.

    Sorun net şekilde aracın neredeyse hiç kalkmaması , düz bir yolda ise vitesi attırana kadar hızlandırmayı başarırsanız düzensiz vites seçimleri idi. 3 ayrı şanzumancı kullandı üçü de "açalım herşeyi elden geçirelim bu alet bitmiş" dediler ancak ben açtırmadan kafayı biraz toplayıp sakince aracın tepkilerini test etmeye başladım ve gördüm ki sorun aslında motorun gaz yememesi idi (boşta bile devir 5-6000'i geçemiyordu). böyle olunca şanzuman için pause'a basıp direkt motora saldırdık önce elektronik daha sonra diğer olası etmenler derken eksantirk ayarı (sente diyorlar) yapıldıktan sonra araç düzeldi -derken- 24 saat içinde sorun biraz daha farklı olarak hortladı.

    Şimdi boşta gazı köklediğimde 1000-3000 arası biraz vakit kaybederek de olsa 7.000 devre kadar çıkıyor (yani ilk durumdan farklı) ancak kalkış ızdırap . değil frenden çekince hareket etmesi gaza yüklenmeme rağmen aracın hareketi kaplumbağa gibi , sanki 3. vitesle kalkıyorum . Azar azar ilerleyip hızı (devri) vites atacak noktalara getirebilirsem araç kendini toparlıyor ve düzde iyi gidiyor ancak en küçük bir zorlanmada müthiş güç kaybediyor yokuş çıkamıyorum , klimayı açamıyorum .
    Manuel viteslerde 1 dahil hiç bir fark yok aynı takatsizlik her durumda var. İki gündür ite kaka gidiyorum ancak şanzumanı açtırmak şart oldu galiba . Ancak akfamda sürekli şu var ; ya şanzuman normalse ve sorun motorun basit bir yerinde ise şanzumanı açtırıp 1000-2000 lira masraf edip düzeltemezsek mecburen motora dönüp basit ya da major başka bir sorun bulursak ne olacak ???

    Şikayetlerimiz bazı noktalarda benziyor , bu forumda bilgi ve deneyim paylaşımları ile ne sorunların çözüldüğünü gördüm , umarım bu arızları da araçları fazla kurcalatmadan ve yıpratmadan doğru yorumlarla gideririz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazda 626

    boştayken ilk çalıştırdığında gaz yemiyorsa seenin aracın conta yakmış olabilir su seviyesisini takip et. Eski aracımda aynı sorun vardı kapak taşlanıp contası değiştirlmişti daha sonra düzelmişti.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Astrx

    Selamlar , bir şanzuman -muhtemelen- dertlisi de benim.
    Araç 1.6 Marea SW 130.000 km'de ve 20.000 km dir ben kullanıyorum.
    İlk günden beri aracın hızlanmasında ve yol / trafik şartlarına göre benim istediklerimi yapmaktaki isteksizliği -ya da geç tepkileri- berbat bir sürüş zevki hatta eziyeti yaşatıyordu , ancak "marea'nın otomatiği ancak bu kadar olabiliyormuş demek ki" diyordum (şimdi konuştuğum diğer aynı araç kullanıcılarından bunun genel bir durum olmadığını öğrendim)

    Son günlerde ara ara hiç hareket etmez olunca servise gittik mecburen , kısaca sanayi maceramı özetleyeyim.

    Sorun net şekilde aracın neredeyse hiç kalkmaması , düz bir yolda ise vitesi attırana kadar hızlandırmayı başarırsanız düzensiz vites seçimleri idi. 3 ayrı şanzumancı kullandı üçü de "açalım herşeyi elden geçirelim bu alet bitmiş" dediler ancak ben açtırmadan kafayı biraz toplayıp sakince aracın tepkilerini test etmeye başladım ve gördüm ki sorun aslında motorun gaz yememesi idi (boşta bile devir 5-6000'i geçemiyordu). böyle olunca şanzuman için pause'a basıp direkt motora saldırdık önce elektronik daha sonra diğer olası etmenler derken eksantirk ayarı (sente diyorlar) yapıldıktan sonra araç düzeldi -derken- 24 saat içinde sorun biraz daha farklı olarak hortladı.

    Şimdi boşta gazı köklediğimde 1000-3000 arası biraz vakit kaybederek de olsa 7.000 devre kadar çıkıyor (yani ilk durumdan farklı) ancak kalkış ızdırap . değil frenden çekince hareket etmesi gaza yüklenmeme rağmen aracın hareketi kaplumbağa gibi , sanki 3. vitesle kalkıyorum . Azar azar ilerleyip hızı (devri) vites atacak noktalara getirebilirsem araç kendini toparlıyor ve düzde iyi gidiyor ancak en küçük bir zorlanmada müthiş güç kaybediyor yokuş çıkamıyorum , klimayı açamıyorum .
    Manuel viteslerde 1 dahil hiç bir fark yok aynı takatsizlik her durumda var. İki gündür ite kaka gidiyorum ancak şanzumanı açtırmak şart oldu galiba . Ancak akfamda sürekli şu var ; ya şanzuman normalse ve sorun motorun basit bir yerinde ise şanzumanı açtırıp 1000-2000 lira masraf edip düzeltemezsek mecburen motora dönüp basit ya da major başka bir sorun bulursak ne olacak ???

    Şikayetlerimiz bazı noktalarda benziyor , bu forumda bilgi ve deneyim paylaşımları ile ne sorunların çözüldüğünü gördüm , umarım bu arızları da araçları fazla kurcalatmadan ve yıpratmadan doğru yorumlarla gideririz.


    Alıntıları Göster
    benim de aklıma şu geldi. aracında LPG kullanıyor musun? Eğer cevabın evet ise belki de sorunun kaynağı LPG'dendir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozdemirli

    benim de aklıma şu geldi. aracında LPG kullanıyor musun? Eğer cevabın evet ise belki de sorunun kaynağı LPG'dendir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Mazda 626

    boştayken ilk çalıştırdığında gaz yemiyorsa seenin aracın conta yakmış olabilir su seviyesisini takip et. Eski aracımda aynı sorun vardı kapak taşlanıp contası değiştirlmişti daha sonra düzelmişti.
    -



    Hiç gaz yememe kalmadı , şimdi devri 7.000 çıkartabiliyoruz ancak ilk başlarda 3.000 devire kadar falan çok yavaş çıkıyor oralarda biraz oyalanıp 4000 den 7000 rahat çıkyor. Malum otomatik olduğundan ilk kalkışta 3.000 e kadar olan oyalanmalar aracın kalkmamasına sebep oluyor . Düz vites olsa yarım debriyaj fazla gaz ile kalkar bua arac ancak otomatik olunca kalkmasını beklemekten başka seçenek yok.





    quote:

    Orjinalden alıntı: ozdemirli

    benim de aklıma şu geldi. aracında LPG kullanıyor musun? Eğer cevabın evet ise belki de sorunun kaynağı LPG'dendir.



    İlgin için çok sğaol . Evet LPG'li -idi- , arızaya müdahale sırasında ilk iş LPG'yi kestik motordan , ilginç olna da şu aslında benzinli iken durum daha kötü . Mesela klimanın motor gücüne olumsuz etkisi LPG'de bu kadar hissedilmiyordu.




  • aracımı dün yetkili servisten aldım. rölanti ayarı yapmışlar. bilgisayar ile her sensörüne bakmışlar (benzin deposunun yoğuşma oranına varıncaya kadar vs. herşey kontrol edilmiş) ama araçta hiçbirşey bulamamışlar. bulamayınca yağ basınç testi de yapmamışlar, gerek yokmuş. hatta servis müdürüyle denemeye çıkmışlar. herkes aracımda bir aksilik olmadığını düşünüyor.

    benzin filtresini değiştirelim dedim. bu araçlarda 120.000 km'de değişiyor gerek yok dediler. ne yapacağımı şaşırdım. ben mi paranoya yapıyorum diyorum ama arabamı daha önce kullanan arkadaşım da dedi "senin araban önceden geri vitese taktığımda fırlardı, sadece frenden ayağımı çekerek park ederdim, şimdi ise gaz vermek zorunda kalıyorum" dedi.

    bundan sonra ne yapmamı tavsiye edersiniz. yol gösterecek bir ustanın görüşlerini bekliyoruz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozdemirli

    aracımı dün yetkili servisten aldım. rölanti ayarı yapmışlar. bilgisayar ile her sensörüne bakmışlar (benzin deposunun yoğuşma oranına varıncaya kadar vs. herşey kontrol edilmiş) ama araçta hiçbirşey bulamamışlar. bulamayınca yağ basınç testi de yapmamışlar, gerek yokmuş. hatta servis müdürüyle denemeye çıkmışlar. herkes aracımda bir aksilik olmadığını düşünüyor.

    benzin filtresini değiştirelim dedim. bu araçlarda 120.000 km'de değişiyor gerek yok dediler. ne yapacağımı şaşırdım. ben mi paranoya yapıyorum diyorum ama arabamı daha önce kullanan arkadaşım da dedi "senin araban önceden geri vitese taktığımda fırlardı, sadece frenden ayağımı çekerek park ederdim, şimdi ise gaz vermek zorunda kalıyorum" dedi.

    bundan sonra ne yapmamı tavsiye edersiniz. yol gösterecek bir ustanın görüşlerini bekliyoruz...
    belki de önceden rölanti ayarınız biraz yüksek idi bu nedenle frenden ayağınızı çekince rahatça gitmesini nedeni bu idi,

    Sadece sesli düşünüyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ozdemirli

    aracımı dün yetkili servisten aldım. rölanti ayarı yapmışlar. bilgisayar ile her sensörüne bakmışlar (benzin deposunun yoğuşma oranına varıncaya kadar vs. herşey kontrol edilmiş) ama araçta hiçbirşey bulamamışlar. bulamayınca yağ basınç testi de yapmamışlar, gerek yokmuş. hatta servis müdürüyle denemeye çıkmışlar. herkes aracımda bir aksilik olmadığını düşünüyor.

    benzin filtresini değiştirelim dedim. bu araçlarda 120.000 km'de değişiyor gerek yok dediler. ne yapacağımı şaşırdım. ben mi paranoya yapıyorum diyorum ama arabamı daha önce kullanan arkadaşım da dedi "senin araban önceden geri vitese taktığımda fırlardı, sadece frenden ayağımı çekerek park ederdim, şimdi ise gaz vermek zorunda kalıyorum" dedi.

    bundan sonra ne yapmamı tavsiye edersiniz. yol gösterecek bir ustanın görüşlerini bekliyoruz...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    belki de önceden rölanti ayarınız biraz yüksek idi bu nedenle frenden ayağınızı çekince rahatça gitmesini nedeni bu idi,

    Sadece sesli düşünüyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ozdemirli

    aracımı dün yetkili servisten aldım. rölanti ayarı yapmışlar. bilgisayar ile her sensörüne bakmışlar (benzin deposunun yoğuşma oranına varıncaya kadar vs. herşey kontrol edilmiş) ama araçta hiçbirşey bulamamışlar. bulamayınca yağ basınç testi de yapmamışlar, gerek yokmuş. hatta servis müdürüyle denemeye çıkmışlar. herkes aracımda bir aksilik olmadığını düşünüyor.

    benzin filtresini değiştirelim dedim. bu araçlarda 120.000 km'de değişiyor gerek yok dediler. ne yapacağımı şaşırdım. ben mi paranoya yapıyorum diyorum ama arabamı daha önce kullanan arkadaşım da dedi "senin araban önceden geri vitese taktığımda fırlardı, sadece frenden ayağımı çekerek park ederdim, şimdi ise gaz vermek zorunda kalıyorum" dedi.

    bundan sonra ne yapmamı tavsiye edersiniz. yol gösterecek bir ustanın görüşlerini bekliyoruz...



    Alıntıları Göster
    Sayın Vezir,
    düşüncenizi paylaştığınız için teşekkürler. Rölanti (hatırladığım kadarıyla) eskiden de normaldi. ama diyelim ki eskiden yüksekti, peki o zaman nasıl oluyor da kendi kendine rölanti ayarı değişiyor ? bu mümkün müdür ? (bilmediğim için soruyorum)

    Not:
    yetkili servis bana bu arabanın rölanti ayarının nasıl yapıldığını anlatmıştı. hava filtresinin bile rölanti ayarında etkili rol oynadığını söylemişti. motor sıcaklığı normale gelince hiçbir ışık, teyp, klima, vs açık olmadan 10 dk araç kendi halinde çalışıyormuş. sonra bu 10 dk'lık veriyi (hava sıcaklığı, hava akış debisi, yakıt debisi, vs gibi) beyin hafızaya kaydediyormuş ve araç rölanti ayarını yapıyormuş. (sadece bir bilgi)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozdemirli

    Sayın Vezir,
    düşüncenizi paylaştığınız için teşekkürler. Rölanti (hatırladığım kadarıyla) eskiden de normaldi. ama diyelim ki eskiden yüksekti, peki o zaman nasıl oluyor da kendi kendine rölanti ayarı değişiyor ? bu mümkün müdür ? (bilmediğim için soruyorum)

    Not:
    yetkili servis bana bu arabanın rölanti ayarının nasıl yapıldığını anlatmıştı. hava filtresinin bile rölanti ayarında etkili rol oynadığını söylemişti. motor sıcaklığı normale gelince hiçbir ışık, teyp, klima, vs açık olmadan 10 dk araç kendi halinde çalışıyormuş. sonra bu 10 dk'lık veriyi (hava sıcaklığı, hava akış debisi, yakıt debisi, vs gibi) beyin hafızaya kaydediyormuş ve araç rölanti ayarını yapıyormuş. (sadece bir bilgi)

    Alıntıları Göster
    herkese selam.

    yetkili serviste yapılan rölanti ayarı ve diğer kontrollerin ardından (arıza tespiti, hafıza sıfırlama, vs) aracımdaki geç vites atma sorunu ortadan kalktı. hala boştayken vitese taktığımda araba eskisi gibi fırlamıyor ama artık o kadar da dert etmiyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozdemirli

    herkese selam.

    yetkili serviste yapılan rölanti ayarı ve diğer kontrollerin ardından (arıza tespiti, hafıza sıfırlama, vs) aracımdaki geç vites atma sorunu ortadan kalktı. hala boştayken vitese taktığımda araba eskisi gibi fırlamıyor ama artık o kadar da dert etmiyorum...

    Alıntıları Göster
    Çok dert edilmeyecek kadar düzelme olduysa geçmiş olsun diyelim.
    Darısı başıma ancak bir gün iyi / bir gün kötü ile nasıl sonuca gideceğiz bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Astrx

    Çok dert edilmeyecek kadar düzelme olduysa geçmiş olsun diyelim.
    Darısı başıma ancak bir gün iyi / bir gün kötü ile nasıl sonuca gideceğiz bilmiyorum.

    Alıntıları Göster
    geçmiş olsun arkadaşlar, bende 307 otm. kullanıyorum, allaha şükür en ufak sorun yok yağ gibi kayıyor vites geçiş devir aralıkları vs mükemmel,

    otomatik şanzıman araçlarda devirsiz vites geçişlerinin bir sebebide şanzıman içinde bulunan sensörlerdir, bunlarda herhangi bir arıza olduğunda vites geçiş aralıklarında yüksek derecede sapmalar meydana geliyor,

    misal, 1 den 2 ye geçişte 3000 devir/sn ise 2 den 3 egeçiş 5000 devir/sn olabiliyor.

    acaba yaşadığınız sorun bunun gibi olabilirmi?




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.