Şimdi Ara

CITROËN C4 PICASSO II KULÜBÜ (233. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5.664
Cevap
101
Favori
370.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 231232233234235
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng-61

    İlginiz için teşekkürler.
    Sizlerinde bahsettiği gibi tüm donanımlar Türkiye için sipariş edilebilmeli. Burada Citroen'in mi yoksa Türkiye'de ki yetkililerinmi eksiği var bilemiyorum. Açıkçası bu durum kanıma dokunuyor ama yapacak pekte birşey yok. Aracın fiyatına gelecek olursak ekstra aksesuarların indirimli fiyatlarını henüz belirlenmediği, tahmini olarak 112.000-TL 'yi bulacağı tarafıma söylendi. Rakam yüksek ama uzun süre kullanmayı düşündüğümden gözümü kararttım doğrusu. Araç 12 Temmuz gibi ülkemizde olacakmış. 15 Temmuz gibi elime geçer herhalde. (Gerçe bu tarihler hiç en başta söyleneni tutmuyor ama) O zaman resim ve izlenimlerimi sizlerle paylaşacağım inşallah. Bu arada bazı bayilerde yeni araçlar bulunmakta.

    Şimdiden güle güle kullanın. Ben 17.05.2007 tarihinde Grand Picasso aldım ve aracımı keyifle bugüne kadar kullandım. Uzun süre kullanacak olanların (fazla km yapmadım. Aracım 91.000 de) fiyat üzerinde çok fazla takıntı yapmamaları gerekir fakat siz biraz daha indirim alabilirdiniz . Aracımın da periyodik bakımlarından başka sadece bir kez fren balataları değişti. Üzerinde çizikler olduğu halde bugüne kadar herhangi bir paslanma olmaması kaporta bakımından da bu aracın ideal olduğu ortaya koymaktadır. Tatil dönüşü yeni aracın testine katılacağım eğer çok fazla bir değişiklik yoksa emektar ile devam etmeyi düşünüyorum. Ayrıca bu topic de bulunan tüm forumdaşlara samimi davranışlarından dolayı teşekkür ediyorum. Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng-61

    Merhabalar arkadaşlar,
    Ben uzun süredir forumu takip etmekteyim ve buradan oldukça bilgi edindim. Bu da ilk mesajım. C4 Picasso benim 2013 yılından beri takip ettiğim bir araç. Ancak, son zamanlarda aracımı yenileme noktasında almış olduğum karar nedeniyle araca ilişkin ilgim bir o kadar daha arttı. Bu nedenle ülkemizde gerçekleştirilen araba fuarına gittiğimde en çok C4 picasso ve grand picasso ile ilgili araştırmalarda bulundum. Bu araçla ilgili kafamda oluşan en büyük soru işareti ise vites geçişlerinde oluşan yığılma hissiyatıydı. Daha önceki denemelerimde, beni rahatsız eden vites geçişleri nedeniyle çok kararsız kalmıştım. Birçok kişinin övgüyle bahsettiği DSG ve EDC şanzımanlar bile benim gözümde sınıfta kalmıştı. Tüm bu hassasiyetlere sahip birisi olarak fuardaki aracı inceliyordum ki, son anda vites kolunda ki P harfini gördüm ve fuar araçlarının tam otomatik olduklarını farkettim. Farkettim diyorum çünkü, bence çok daha iyi olması gereken satış adetlerini törpüleyen ETG 6 şanzımanın yerine, yeni gelen tam otomatik şanzımana ilişkin herhangi bir bilgi vs bulunmuyordu. Biraz uğraştan sonra kendime araçla ilgili bilgisi olan birisini buldum ve yeni araçların Haziran sonu Temmuz başı gibi ülkemizde olacağını öğrendim. Fakat araçta olmayan bir kaç özellik dikkatimi çekti. Bu özellikleri ilave ettirebilirmiyiz diye fuarda bulunan bölge müdürü vs kim varsa sıkıştırdım ve istediğim opsiyonların bir kısmını ekleterek aracı sipariş ettim. Daha sonra benimle oldukça ilgilenen İstinye Bayraktar Citroen'de ki arkadaşla aracın sipariş sürecini takip ederken, satış sorumlusu eğitim için kullanılacak araçların geldiğini ve bana da boş bir zamanda test ettirebileceğini söyledi. İlk fırsatta soluğu yanında aldım ve henüz test sürüşü için araç tahsisi yapılmamış olan aracı test etme fırsatı buldum. Şimdi size deneyimlerimi aktarmak istiyorum.

    Öncelikle aracın beygir ve tork gücünün artırılmış olduğunu hatırlatmak isterim. Aracın kullanımına geçecek olursak, yeni tam otomatik şanzımanın son derece sağlıklı çalıştığını, vites geçişleri ve hızında sorun olmadığını söylemeliyim. Ancak, kullanılan şanzımanın yapısı gereği aracın beygir ve tork değerleri artırılmış olmasına rağmen, gidişinde ve çekiş gücünde özellikle düşük viteslerde herhangi bir artış hissiyatı olmamıştı. Yakıt tüketiminde ise 0.8 ila 1lt artış olacağı bana söylendi. Yani, motorun gücünün artması yeni şanzımanın yapısal kayıplarının önüne geçmekten pekte öteye gidemiyor. Ancak, önceki motorun performansı ve yakıt ekonomisi göz önüne alındığında, birde buna tam otomatik şanzıman keyfi eklendiğinde sınıfının en başarılı aracı ile karşı karşıya kalıyorsunuz.

    Öte yandan bu aracı amadan önce incelediğim diğer araçları da sizlere söylemek istiyorum ki, fikir vermiş olsun.

    1-Passat 1.6 TDI DSG Highline ( 1.ve 2. viteste oluşan sorunlar ve inanılmaz şekilde kabin içine iletilen yol, rüzgar ve motor sesi )
    2-Skoda Octavia 1.6 TDI DSG ( Aslında Passat'la aynı ekipmanları kullanmasına rağmen ses konusunda çok daha başarılıydı. Ancak, vitesle ilgili aynı sorunlar devam ediyordu )
    3-Renault Fluence 1.5 DCI EDC ( Kullanmış olduğum araç kiralık ve 50.000 km'de olmasına rağmen passat'tan çok daha sessiz ve başarılıydı )
    4-Peugeot 508 1.6 Dizel ETG 6 ( Araç bana göre oldukça başarılı ancak o vites geçişleri insanı canından bezdirir vaziyette )
    5-Mercedes E 180 1.6 Benzinli ( Aynı güçte benzinli motoru kullanan Peugeot 508, çok daha seri olmasına rağmen Mercedes yerinden kalkmıyor. Ayrıca sınıfına göre kabine aşırı derecede yol sesi alıyor )

    Yukarıda bahsettiğim araçları almak için incelediğimde fiyat, performans, konfor ve ekonomik yakıt tüketimi açısından farklı bir segmentte olmasına karşın C4 Picasso tercihim oldu.

    Gelelim aracıma ne gibi özellikler eklettiğime. Aracın 6.ve 7. koltuklarından ses geleceğini düşünerek 5 kişilik C4 Picasso 'yu tercih ettim.

    -Dış renk - Metalik Gri
    -İç renk - Siyah

    İlaveler

    -Tekno Paket
    -Güvenlik Paketi
    -Tam deri ısıtmalı, elektrikli, masajlı koltuklar
    -Yolcu tarafında ayak desteği
    -360 Derece kamera sistemi
    -Elektrikli bagaj sistemi

    Bu arada çok istememe rağmen klima koku sistemini, JBL ses sistemini, alarm sistemini, konfor cam kapama sistemini, masaların arkasındaki ve kapı içi ışıkları alamadım. Ne hikmetse çok ısrar etmeme rağmen onları eklemediler.


    Sayılı gün çabuk geçer deyip aracın gelmesini sabırsızlıkla bekliyorum. Hayırlısıyla aracı alınca resim ve bilgi paylaşımında bulunurum. Sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim.
    Bu arada direksiyonun arkasındaki vites değiştirme kulakçıklarının da bulunduğunu belirteyim.

    Merhaba,
    Önyargılı olmak istemiyorum hiç kullanmadığım araç-marka için fikir yürütmeyeyim ama ben nedense Citroene 100 bin para ödemeye elim gitmiyor.Bende aracımı 2-3 ay evvel sattım yeni araç almak için bayağı bir araştırmaya gittim 7 kişilik araç bakınıyorum dıştan baktığımda Grand Picasso 1.6 BlueHDi 120 HP Intensive EAT6 Tam Otomatik Vites 7 kişilik araç tam benlik gibi duruyorda yukarıda yazdığım gibi 102 bin araç Citrooene göre çok.Zaten bu rakamı kime desem 102 bin verdiysen git 10 bin daha ver BMW 2 Gran Tourer al diyor.Donanım olarak evet bu araç dolu ama 5 yıl sonra 2 aracıda satışa çıkarsam Citroenden daha çok zarar edeceğimi düşünüyorum.




  • likapa_53 kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,
    Aslında bende sizin gibi düşünmekteyim fiyat yüksek ama araç almaya kalktığınızda reklamlarda fiyat olarak uygun görünen araçların dahi aslında en baz versiyon olduğu ve hiçbir özellik barındırmadığını farkediyor insan. Ne hikmetse ülkemizde araç fiyatlarında inanılmaz bir artış var. İkinci el araç fiyatları bile artış göstermekte. Üstelik ben Citroen'in Fransa sitesinde oluşturduğum konfigürasyon dahi 39.000-Eurolara geliyor. Bu gün en kötü araç 40.000-TL'den başlıyor ve ortalama araçlarda 90.000'lere geliyor. Bu nedenle marka imajını da ikinci plana attım gitti:) Çünkü bazı markalar artık birşey yapmadan markanın imajı yüzünden yüksek bedel stiyor. En azından bu araçta donanım ve konfor var diye gözümü kararttım.
  • eskipapaz E kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler. Donanımı artırınca burunlarından kıl aldırmıyorlar ne yazık ki fiyatta tıkandık. Sizin aracınıza gelince keyifle ve kazasız belasız kullanmaya devam edersiniz inşallah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: likapa_53

    quote:

    Orijinalden alıntı: mng-61

    Merhabalar arkadaşlar,
    Ben uzun süredir forumu takip etmekteyim ve buradan oldukça bilgi edindim. Bu da ilk mesajım. C4 Picasso benim 2013 yılından beri takip ettiğim bir araç. Ancak, son zamanlarda aracımı yenileme noktasında almış olduğum karar nedeniyle araca ilişkin ilgim bir o kadar daha arttı. Bu nedenle ülkemizde gerçekleştirilen araba fuarına gittiğimde en çok C4 picasso ve grand picasso ile ilgili araştırmalarda bulundum. Bu araçla ilgili kafamda oluşan en büyük soru işareti ise vites geçişlerinde oluşan yığılma hissiyatıydı. Daha önceki denemelerimde, beni rahatsız eden vites geçişleri nedeniyle çok kararsız kalmıştım. Birçok kişinin övgüyle bahsettiği DSG ve EDC şanzımanlar bile benim gözümde sınıfta kalmıştı. Tüm bu hassasiyetlere sahip birisi olarak fuardaki aracı inceliyordum ki, son anda vites kolunda ki P harfini gördüm ve fuar araçlarının tam otomatik olduklarını farkettim. Farkettim diyorum çünkü, bence çok daha iyi olması gereken satış adetlerini törpüleyen ETG 6 şanzımanın yerine, yeni gelen tam otomatik şanzımana ilişkin herhangi bir bilgi vs bulunmuyordu. Biraz uğraştan sonra kendime araçla ilgili bilgisi olan birisini buldum ve yeni araçların Haziran sonu Temmuz başı gibi ülkemizde olacağını öğrendim. Fakat araçta olmayan bir kaç özellik dikkatimi çekti. Bu özellikleri ilave ettirebilirmiyiz diye fuarda bulunan bölge müdürü vs kim varsa sıkıştırdım ve istediğim opsiyonların bir kısmını ekleterek aracı sipariş ettim. Daha sonra benimle oldukça ilgilenen İstinye Bayraktar Citroen'de ki arkadaşla aracın sipariş sürecini takip ederken, satış sorumlusu eğitim için kullanılacak araçların geldiğini ve bana da boş bir zamanda test ettirebileceğini söyledi. İlk fırsatta soluğu yanında aldım ve henüz test sürüşü için araç tahsisi yapılmamış olan aracı test etme fırsatı buldum. Şimdi size deneyimlerimi aktarmak istiyorum.

    Öncelikle aracın beygir ve tork gücünün artırılmış olduğunu hatırlatmak isterim. Aracın kullanımına geçecek olursak, yeni tam otomatik şanzımanın son derece sağlıklı çalıştığını, vites geçişleri ve hızında sorun olmadığını söylemeliyim. Ancak, kullanılan şanzımanın yapısı gereği aracın beygir ve tork değerleri artırılmış olmasına rağmen, gidişinde ve çekiş gücünde özellikle düşük viteslerde herhangi bir artış hissiyatı olmamıştı. Yakıt tüketiminde ise 0.8 ila 1lt artış olacağı bana söylendi. Yani, motorun gücünün artması yeni şanzımanın yapısal kayıplarının önüne geçmekten pekte öteye gidemiyor. Ancak, önceki motorun performansı ve yakıt ekonomisi göz önüne alındığında, birde buna tam otomatik şanzıman keyfi eklendiğinde sınıfının en başarılı aracı ile karşı karşıya kalıyorsunuz.

    Öte yandan bu aracı amadan önce incelediğim diğer araçları da sizlere söylemek istiyorum ki, fikir vermiş olsun.

    1-Passat 1.6 TDI DSG Highline ( 1.ve 2. viteste oluşan sorunlar ve inanılmaz şekilde kabin içine iletilen yol, rüzgar ve motor sesi )
    2-Skoda Octavia 1.6 TDI DSG ( Aslında Passat'la aynı ekipmanları kullanmasına rağmen ses konusunda çok daha başarılıydı. Ancak, vitesle ilgili aynı sorunlar devam ediyordu )
    3-Renault Fluence 1.5 DCI EDC ( Kullanmış olduğum araç kiralık ve 50.000 km'de olmasına rağmen passat'tan çok daha sessiz ve başarılıydı )
    4-Peugeot 508 1.6 Dizel ETG 6 ( Araç bana göre oldukça başarılı ancak o vites geçişleri insanı canından bezdirir vaziyette )
    5-Mercedes E 180 1.6 Benzinli ( Aynı güçte benzinli motoru kullanan Peugeot 508, çok daha seri olmasına rağmen Mercedes yerinden kalkmıyor. Ayrıca sınıfına göre kabine aşırı derecede yol sesi alıyor )

    Yukarıda bahsettiğim araçları almak için incelediğimde fiyat, performans, konfor ve ekonomik yakıt tüketimi açısından farklı bir segmentte olmasına karşın C4 Picasso tercihim oldu.

    Gelelim aracıma ne gibi özellikler eklettiğime. Aracın 6.ve 7. koltuklarından ses geleceğini düşünerek 5 kişilik C4 Picasso 'yu tercih ettim.

    -Dış renk - Metalik Gri
    -İç renk - Siyah

    İlaveler

    -Tekno Paket
    -Güvenlik Paketi
    -Tam deri ısıtmalı, elektrikli, masajlı koltuklar
    -Yolcu tarafında ayak desteği
    -360 Derece kamera sistemi
    -Elektrikli bagaj sistemi

    Bu arada çok istememe rağmen klima koku sistemini, JBL ses sistemini, alarm sistemini, konfor cam kapama sistemini, masaların arkasındaki ve kapı içi ışıkları alamadım. Ne hikmetse çok ısrar etmeme rağmen onları eklemediler.


    Sayılı gün çabuk geçer deyip aracın gelmesini sabırsızlıkla bekliyorum. Hayırlısıyla aracı alınca resim ve bilgi paylaşımında bulunurum. Sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim.
    Bu arada direksiyonun arkasındaki vites değiştirme kulakçıklarının da bulunduğunu belirteyim.

    Merhaba,
    Önyargılı olmak istemiyorum hiç kullanmadığım araç-marka için fikir yürütmeyeyim ama ben nedense Citroene 100 bin para ödemeye elim gitmiyor.Bende aracımı 2-3 ay evvel sattım yeni araç almak için bayağı bir araştırmaya gittim 7 kişilik araç bakınıyorum dıştan baktığımda Grand Picasso 1.6 BlueHDi 120 HP Intensive EAT6 Tam Otomatik Vites 7 kişilik araç tam benlik gibi duruyorda yukarıda yazdığım gibi 102 bin araç Citrooene göre çok.Zaten bu rakamı kime desem 102 bin verdiysen git 10 bin daha ver BMW 2 Gran Tourer al diyor.Donanım olarak evet bu araç dolu ama 5 yıl sonra 2 aracıda satışa çıkarsam Citroenden daha çok zarar edeceğimi düşünüyorum.

    Dolar kuru 1.60 Euro 2 olsaydı ve siz 100 bin TL Picassoya ödeseydiniz dediğinize katılabilirdim.

    son 2-3 yılda para birimimiz %45 değersizleşmişken 102bin TL verilmez demek tamamen duygusal bir tepki

    Para pul olmak suretiyle... Maalesef dostum bunu da yaptılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makeles

    quote:

    Orijinalden alıntı: likapa_53

    quote:

    Orijinalden alıntı: mng-61

    Merhabalar arkadaşlar,
    Ben uzun süredir forumu takip etmekteyim ve buradan oldukça bilgi edindim. Bu da ilk mesajım. C4 Picasso benim 2013 yılından beri takip ettiğim bir araç. Ancak, son zamanlarda aracımı yenileme noktasında almış olduğum karar nedeniyle araca ilişkin ilgim bir o kadar daha arttı. Bu nedenle ülkemizde gerçekleştirilen araba fuarına gittiğimde en çok C4 picasso ve grand picasso ile ilgili araştırmalarda bulundum. Bu araçla ilgili kafamda oluşan en büyük soru işareti ise vites geçişlerinde oluşan yığılma hissiyatıydı. Daha önceki denemelerimde, beni rahatsız eden vites geçişleri nedeniyle çok kararsız kalmıştım. Birçok kişinin övgüyle bahsettiği DSG ve EDC şanzımanlar bile benim gözümde sınıfta kalmıştı. Tüm bu hassasiyetlere sahip birisi olarak fuardaki aracı inceliyordum ki, son anda vites kolunda ki P harfini gördüm ve fuar araçlarının tam otomatik olduklarını farkettim. Farkettim diyorum çünkü, bence çok daha iyi olması gereken satış adetlerini törpüleyen ETG 6 şanzımanın yerine, yeni gelen tam otomatik şanzımana ilişkin herhangi bir bilgi vs bulunmuyordu. Biraz uğraştan sonra kendime araçla ilgili bilgisi olan birisini buldum ve yeni araçların Haziran sonu Temmuz başı gibi ülkemizde olacağını öğrendim. Fakat araçta olmayan bir kaç özellik dikkatimi çekti. Bu özellikleri ilave ettirebilirmiyiz diye fuarda bulunan bölge müdürü vs kim varsa sıkıştırdım ve istediğim opsiyonların bir kısmını ekleterek aracı sipariş ettim. Daha sonra benimle oldukça ilgilenen İstinye Bayraktar Citroen'de ki arkadaşla aracın sipariş sürecini takip ederken, satış sorumlusu eğitim için kullanılacak araçların geldiğini ve bana da boş bir zamanda test ettirebileceğini söyledi. İlk fırsatta soluğu yanında aldım ve henüz test sürüşü için araç tahsisi yapılmamış olan aracı test etme fırsatı buldum. Şimdi size deneyimlerimi aktarmak istiyorum.

    Öncelikle aracın beygir ve tork gücünün artırılmış olduğunu hatırlatmak isterim. Aracın kullanımına geçecek olursak, yeni tam otomatik şanzımanın son derece sağlıklı çalıştığını, vites geçişleri ve hızında sorun olmadığını söylemeliyim. Ancak, kullanılan şanzımanın yapısı gereği aracın beygir ve tork değerleri artırılmış olmasına rağmen, gidişinde ve çekiş gücünde özellikle düşük viteslerde herhangi bir artış hissiyatı olmamıştı. Yakıt tüketiminde ise 0.8 ila 1lt artış olacağı bana söylendi. Yani, motorun gücünün artması yeni şanzımanın yapısal kayıplarının önüne geçmekten pekte öteye gidemiyor. Ancak, önceki motorun performansı ve yakıt ekonomisi göz önüne alındığında, birde buna tam otomatik şanzıman keyfi eklendiğinde sınıfının en başarılı aracı ile karşı karşıya kalıyorsunuz.

    Öte yandan bu aracı amadan önce incelediğim diğer araçları da sizlere söylemek istiyorum ki, fikir vermiş olsun.

    1-Passat 1.6 TDI DSG Highline ( 1.ve 2. viteste oluşan sorunlar ve inanılmaz şekilde kabin içine iletilen yol, rüzgar ve motor sesi )
    2-Skoda Octavia 1.6 TDI DSG ( Aslında Passat'la aynı ekipmanları kullanmasına rağmen ses konusunda çok daha başarılıydı. Ancak, vitesle ilgili aynı sorunlar devam ediyordu )
    3-Renault Fluence 1.5 DCI EDC ( Kullanmış olduğum araç kiralık ve 50.000 km'de olmasına rağmen passat'tan çok daha sessiz ve başarılıydı )
    4-Peugeot 508 1.6 Dizel ETG 6 ( Araç bana göre oldukça başarılı ancak o vites geçişleri insanı canından bezdirir vaziyette )
    5-Mercedes E 180 1.6 Benzinli ( Aynı güçte benzinli motoru kullanan Peugeot 508, çok daha seri olmasına rağmen Mercedes yerinden kalkmıyor. Ayrıca sınıfına göre kabine aşırı derecede yol sesi alıyor )

    Yukarıda bahsettiğim araçları almak için incelediğimde fiyat, performans, konfor ve ekonomik yakıt tüketimi açısından farklı bir segmentte olmasına karşın C4 Picasso tercihim oldu.

    Gelelim aracıma ne gibi özellikler eklettiğime. Aracın 6.ve 7. koltuklarından ses geleceğini düşünerek 5 kişilik C4 Picasso 'yu tercih ettim.

    -Dış renk - Metalik Gri
    -İç renk - Siyah

    İlaveler

    -Tekno Paket
    -Güvenlik Paketi
    -Tam deri ısıtmalı, elektrikli, masajlı koltuklar
    -Yolcu tarafında ayak desteği
    -360 Derece kamera sistemi
    -Elektrikli bagaj sistemi

    Bu arada çok istememe rağmen klima koku sistemini, JBL ses sistemini, alarm sistemini, konfor cam kapama sistemini, masaların arkasındaki ve kapı içi ışıkları alamadım. Ne hikmetse çok ısrar etmeme rağmen onları eklemediler.


    Sayılı gün çabuk geçer deyip aracın gelmesini sabırsızlıkla bekliyorum. Hayırlısıyla aracı alınca resim ve bilgi paylaşımında bulunurum. Sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim.
    Bu arada direksiyonun arkasındaki vites değiştirme kulakçıklarının da bulunduğunu belirteyim.

    Merhaba,
    Önyargılı olmak istemiyorum hiç kullanmadığım araç-marka için fikir yürütmeyeyim ama ben nedense Citroene 100 bin para ödemeye elim gitmiyor.Bende aracımı 2-3 ay evvel sattım yeni araç almak için bayağı bir araştırmaya gittim 7 kişilik araç bakınıyorum dıştan baktığımda Grand Picasso 1.6 BlueHDi 120 HP Intensive EAT6 Tam Otomatik Vites 7 kişilik araç tam benlik gibi duruyorda yukarıda yazdığım gibi 102 bin araç Citrooene göre çok.Zaten bu rakamı kime desem 102 bin verdiysen git 10 bin daha ver BMW 2 Gran Tourer al diyor.Donanım olarak evet bu araç dolu ama 5 yıl sonra 2 aracıda satışa çıkarsam Citroenden daha çok zarar edeceğimi düşünüyorum.

    Dolar kuru 1.60 Euro 2 olsaydı ve siz 100 bin TL Picassoya ödeseydiniz dediğinize katılabilirdim.

    son 2-3 yılda para birimimiz %45 değersizleşmişken 102bin TL verilmez demek tamamen duygusal bir tepki

    Para pul olmak suretiyle... Maalesef dostum bunu da yaptılar..

    Alıntıları Göster
    Opetten aldığım yakıt sonrası motor sesinde artma hissetmiştim.

    Depo bitince bayrampaşa otagarın ordaki Shell den nitro aldım. psikolojik midir bilemedim motor sesi azaldı ve çekiş arttı gibi.

    Pompacı bana katkı önerdi würth o an karar veremedim. siz ne düşünüyorsunuz katkı hakkında_?https://shop.wurth.com.tr/dizel-performans-iyilestirici-300m




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makeles

    Opetten aldığım yakıt sonrası motor sesinde artma hissetmiştim.

    Depo bitince bayrampaşa otagarın ordaki Shell den nitro aldım. psikolojik midir bilemedim motor sesi azaldı ve çekiş arttı gibi.

    Pompacı bana katkı önerdi würth o an karar veremedim. siz ne düşünüyorsunuz katkı hakkında_?https://shop.wurth.com.tr/dizel-performans-iyilestirici-300m

    Çekiş olayı psikolojik olabiliyor sizin ki kesin psikolojiktir diyemem. Ama ses olayı cidden yakıt markasına göre hatta aynı markanın farklı istasyonlarında dikkatli bir kulağın rahatlıkla farkedebileceği bir durum. Bir çok kez denemiş biri olarak rölantideki ses düzeyi çok farkediyor. 3-4 yıllık denemelerime ve tecrübeme dayanarak söyleyebilirim ki DPF li araçta Total yada Shell kullanmakta çok fayda var. Filtre temizlik periyodları bu ikisinde diğerlerine göre çok artıyor.

    Katkı filan attırmayın benim düşüncem boşa para tuzağı şeyler. Sadece maks. 30-40bin km de bir karbon temizlik yaptırmakta çok fayda var. Katkıya verilecek paraya karbon temizlik yaptırmak daha mantıklı. 100 TL civarı yapıyorlar. En güzeli de Bosch servislerinde yaptırmak.




  • makeles kullanıcısına yanıt
    Bence katkıya gerek yok, hatta katkılı mazota da gerek yok. Katkıya vereceğiniz para kadar bir fayda sağlayacağınızı düşünmüyorum. Motorun mühendisliği belli, bu şekilde 2-3 beygir güç bile kazansanız bunu sürücü koltuğunda hissetmeniz güç. Temizlik deseniz araç zaten daha tertemizdir, ayrıca hafif kurum bağlamış motor daha iyi derler. O paraya motorin alın derim:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanmet

    Bence katkıya gerek yok, hatta katkılı mazota da gerek yok. Katkıya vereceğiniz para kadar bir fayda sağlayacağınızı düşünmüyorum. Motorun mühendisliği belli, bu şekilde 2-3 beygir güç bile kazansanız bunu sürücü koltuğunda hissetmeniz güç. Temizlik deseniz araç zaten daha tertemizdir, ayrıca hafif kurum bağlamış motor daha iyi derler. O paraya motorin alın derim:)

    Temizlikten kastınız benim yukarıda bahsettiğim karbon temizliği ise bu işlem sadece motor yanma odası içerisindeki kurum ile alakalı değildir. Komple yakıt sistemi, emme manifolt ve yanma odasının temizlenmesi amacıyladır ve güvenilir/ciddi kaynaklarda yaptırılması her zaman salık verilir. Motor kompresyonunun olması gereken orana dönmesini sağlayarak motoru olması gerektiği hale getirme amacındadır.


    www.carboncleanturkiye.com
    CARBON CLEAN TÜRKİYE
    http://www.carboncleanturkiye.com/sayfalar.asp?KatID=2&ID=25


    Edit : Yağ değişiminden biraz önceye denk getirmekte fayda var. Karbon temizlik sonrası sökülen kurumu yağı kirletiyor sonuçta. Tertemiz motor yağını kirletmek istemez kimse.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burock3427 -- 1 Temmuz 2015; 13:54:36 >




  • kanmet kullanıcısına yanıt
    benim araç en alt versiyon kapı kollarında led var sizin araçta kesin vardır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: makeles

    quote:

    Orijinalden alıntı: likapa_53

    quote:

    Orijinalden alıntı: mng-61

    Merhabalar arkadaşlar,
    Ben uzun süredir forumu takip etmekteyim ve buradan oldukça bilgi edindim. Bu da ilk mesajım. C4 Picasso benim 2013 yılından beri takip ettiğim bir araç. Ancak, son zamanlarda aracımı yenileme noktasında almış olduğum karar nedeniyle araca ilişkin ilgim bir o kadar daha arttı. Bu nedenle ülkemizde gerçekleştirilen araba fuarına gittiğimde en çok C4 picasso ve grand picasso ile ilgili araştırmalarda bulundum. Bu araçla ilgili kafamda oluşan en büyük soru işareti ise vites geçişlerinde oluşan yığılma hissiyatıydı. Daha önceki denemelerimde, beni rahatsız eden vites geçişleri nedeniyle çok kararsız kalmıştım. Birçok kişinin övgüyle bahsettiği DSG ve EDC şanzımanlar bile benim gözümde sınıfta kalmıştı. Tüm bu hassasiyetlere sahip birisi olarak fuardaki aracı inceliyordum ki, son anda vites kolunda ki P harfini gördüm ve fuar araçlarının tam otomatik olduklarını farkettim. Farkettim diyorum çünkü, bence çok daha iyi olması gereken satış adetlerini törpüleyen ETG 6 şanzımanın yerine, yeni gelen tam otomatik şanzımana ilişkin herhangi bir bilgi vs bulunmuyordu. Biraz uğraştan sonra kendime araçla ilgili bilgisi olan birisini buldum ve yeni araçların Haziran sonu Temmuz başı gibi ülkemizde olacağını öğrendim. Fakat araçta olmayan bir kaç özellik dikkatimi çekti. Bu özellikleri ilave ettirebilirmiyiz diye fuarda bulunan bölge müdürü vs kim varsa sıkıştırdım ve istediğim opsiyonların bir kısmını ekleterek aracı sipariş ettim. Daha sonra benimle oldukça ilgilenen İstinye Bayraktar Citroen'de ki arkadaşla aracın sipariş sürecini takip ederken, satış sorumlusu eğitim için kullanılacak araçların geldiğini ve bana da boş bir zamanda test ettirebileceğini söyledi. İlk fırsatta soluğu yanında aldım ve henüz test sürüşü için araç tahsisi yapılmamış olan aracı test etme fırsatı buldum. Şimdi size deneyimlerimi aktarmak istiyorum.

    Öncelikle aracın beygir ve tork gücünün artırılmış olduğunu hatırlatmak isterim. Aracın kullanımına geçecek olursak, yeni tam otomatik şanzımanın son derece sağlıklı çalıştığını, vites geçişleri ve hızında sorun olmadığını söylemeliyim. Ancak, kullanılan şanzımanın yapısı gereği aracın beygir ve tork değerleri artırılmış olmasına rağmen, gidişinde ve çekiş gücünde özellikle düşük viteslerde herhangi bir artış hissiyatı olmamıştı. Yakıt tüketiminde ise 0.8 ila 1lt artış olacağı bana söylendi. Yani, motorun gücünün artması yeni şanzımanın yapısal kayıplarının önüne geçmekten pekte öteye gidemiyor. Ancak, önceki motorun performansı ve yakıt ekonomisi göz önüne alındığında, birde buna tam otomatik şanzıman keyfi eklendiğinde sınıfının en başarılı aracı ile karşı karşıya kalıyorsunuz.

    Öte yandan bu aracı amadan önce incelediğim diğer araçları da sizlere söylemek istiyorum ki, fikir vermiş olsun.

    1-Passat 1.6 TDI DSG Highline ( 1.ve 2. viteste oluşan sorunlar ve inanılmaz şekilde kabin içine iletilen yol, rüzgar ve motor sesi )
    2-Skoda Octavia 1.6 TDI DSG ( Aslında Passat'la aynı ekipmanları kullanmasına rağmen ses konusunda çok daha başarılıydı. Ancak, vitesle ilgili aynı sorunlar devam ediyordu )
    3-Renault Fluence 1.5 DCI EDC ( Kullanmış olduğum araç kiralık ve 50.000 km'de olmasına rağmen passat'tan çok daha sessiz ve başarılıydı )
    4-Peugeot 508 1.6 Dizel ETG 6 ( Araç bana göre oldukça başarılı ancak o vites geçişleri insanı canından bezdirir vaziyette )
    5-Mercedes E 180 1.6 Benzinli ( Aynı güçte benzinli motoru kullanan Peugeot 508, çok daha seri olmasına rağmen Mercedes yerinden kalkmıyor. Ayrıca sınıfına göre kabine aşırı derecede yol sesi alıyor )

    Yukarıda bahsettiğim araçları almak için incelediğimde fiyat, performans, konfor ve ekonomik yakıt tüketimi açısından farklı bir segmentte olmasına karşın C4 Picasso tercihim oldu.

    Gelelim aracıma ne gibi özellikler eklettiğime. Aracın 6.ve 7. koltuklarından ses geleceğini düşünerek 5 kişilik C4 Picasso 'yu tercih ettim.

    -Dış renk - Metalik Gri
    -İç renk - Siyah

    İlaveler

    -Tekno Paket
    -Güvenlik Paketi
    -Tam deri ısıtmalı, elektrikli, masajlı koltuklar
    -Yolcu tarafında ayak desteği
    -360 Derece kamera sistemi
    -Elektrikli bagaj sistemi

    Bu arada çok istememe rağmen klima koku sistemini, JBL ses sistemini, alarm sistemini, konfor cam kapama sistemini, masaların arkasındaki ve kapı içi ışıkları alamadım. Ne hikmetse çok ısrar etmeme rağmen onları eklemediler.


    Sayılı gün çabuk geçer deyip aracın gelmesini sabırsızlıkla bekliyorum. Hayırlısıyla aracı alınca resim ve bilgi paylaşımında bulunurum. Sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim.
    Bu arada direksiyonun arkasındaki vites değiştirme kulakçıklarının da bulunduğunu belirteyim.

    Merhaba,
    Önyargılı olmak istemiyorum hiç kullanmadığım araç-marka için fikir yürütmeyeyim ama ben nedense Citroene 100 bin para ödemeye elim gitmiyor.Bende aracımı 2-3 ay evvel sattım yeni araç almak için bayağı bir araştırmaya gittim 7 kişilik araç bakınıyorum dıştan baktığımda Grand Picasso 1.6 BlueHDi 120 HP Intensive EAT6 Tam Otomatik Vites 7 kişilik araç tam benlik gibi duruyorda yukarıda yazdığım gibi 102 bin araç Citrooene göre çok.Zaten bu rakamı kime desem 102 bin verdiysen git 10 bin daha ver BMW 2 Gran Tourer al diyor.Donanım olarak evet bu araç dolu ama 5 yıl sonra 2 aracıda satışa çıkarsam Citroenden daha çok zarar edeceğimi düşünüyorum.

    Dolar kuru 1.60 Euro 2 olsaydı ve siz 100 bin TL Picassoya ödeseydiniz dediğinize katılabilirdim.

    son 2-3 yılda para birimimiz %45 değersizleşmişken 102bin TL verilmez demek tamamen duygusal bir tepki

    Para pul olmak suretiyle... Maalesef dostum bunu da yaptılar..

    Çok doğru tespit.

    Örnek vermek gerekir ise ben 2011 yılında 64.000 tl ye aldığım aracımı bugün 60.000 tl ye satabiliyorum.

    Yada ikinci örnek aracım pirim yaptı aynı aracın sıfırını 98.000 tl ye alabiliyorum.

    Çünkü 5008 tuttu.


    Sonuca gelir isek, tr ciddi anlamda fakirleşti.

    Farklı bir tecrübe ise dacia grubunda edindim.

    Dacia şu anda tr de pay payda aracı olarak görülmekle beraber, aslında durum çok vahim.

    Tr reno bunu firsat bilip, dacia fiyatlarını ciddi anlamda şişirmiş.

    Yurt dışında 8.000 para birimi duster alınıyor iken, 14.000 para birimine fluence alınıyor.

    Bu aşamada 46.000 olan gerçek değeri 35.000 olarak ortaya çıkıyor.

    Mais ise bu durumu avantaja çevirip, %25 zamlı olarak daciaları tr de pazarlıyor.

    Bir nevi halk tipi vw muamelesi.

    İyi forumlar...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mesajınızı şimdi gördüm, Carbon clean den bahsetmedik, bu işlem daha komplike. 40-50 bim km. de bir yapılması genelde salık veriliyor, bu konuda çeşitli rivayetler var tabii:)) Arkadaşın dediği basit yakıt katkısı, bence cürmü kadar bile yer yakmaz. Belki de gözle görülmeyen bir etki yapıyordur çok uzun vadede, bunu da bilemem. Otorite gibi iddialı konuşmayayım. Servisler bile bu konuda net bir şey söyleyemez sanırım.Ama kullanıp ta tavsiye eden çok 10-15 binde bir atın demişler, etki gerçek mi psikolojik mi tartışılır.Bu tarz ürünleri pompacılar hep öneriyor, pompa üstüne diziyorlar. CD lazımmı olayına benzetiyorum ben bunu. :) Pompacılara salık veriyorlar sanırım, hatta daha yeni bakıma soktuğum aracın yağını Bostancı shell de kontrol etmişler ve abi yağın değişmesi lazım istersen 10 dk. da değiştirelim demişlerdi. Bakımı yeni yaptırmasam kafalayacak beni.


    Aşağıda VW ci bir arkadaşın carbon clean macerası var, öncesinde dyno ya sokmuş, araç içi ses ölçümü yapmış, bunları sonrasında da tekrarlamış. Kendi beyanı bir fark görememiş ne seste ne de performansta(tork). 2. kez dyno ya sokacakken turbo gümlemiş. Bu arada CC işlemi turbo arızası çıkarır gibi bir şehir efsanesi de var. Bilemiyorum, bu arkadaşın kanat kırılmış CC işlemi ile ilgisi yok demiş. Değerleri inceleyen birisi torkun aynı devir bandında azaldığını söylemiş, ben incelemedim.Link aşağıda,

    carbon clean öncesi sonrası ses ve güç ölçümü

    Benim şahsi kanaatim servis bakım periyotlarında olmayan bir şeyi çok kurcalamamak. Zaten şu anda motorinde kükürt oranı çok düşük (0-10 ppm) Citroen- VW- Renault vs. üreticiler bu motora şu km. de şu katkı, şu km.de carbon clean demiyorsa vardır bir bildikleri diyorum. Servis yaparsa ya da tavsiye ederse sıcak bakan taraftayım ben :)

    Bu da Onno ustanın görüşü, O tavsiye etmiş dizel araçlara CC işlemi buradan okuyabilirsiniz.

    "Sayın Vezir.Aracıma bu güne kadar hep euro dizel aldım.Benden önceki sahibide heo euro kullanmış.Araç 120000kmdeyken malesef bu würth denen katkıyı kullandım.Daha önce araçta hiç katkı kullanılmadı ve CC yapılmadı.Yarım depo 35lt mazota bu katkıyı koyduktan sonra hiç siyah duman atmayan aracım tamponu siyahlatacak kadar duman atar oldu.Bu gün ilk defa aynada aracın attığı dumanı gördüm.Katkı biteli 1,5depo oldu ve bugün aracım ilk defa tek marşta çalışmadı.Acaba bu katkı enjektörlere zarar vermişmidir?Bu marka hakkında hiç olumsuz yorum okumadığım için tercih etmiştim.Cevabınız için şimdiden teşekkürler.(Not:bu katkıyla aynı anda yakıtımıda totak excellium olarak değiştirmiştim.Önceden katkısız yakıt kullanıyordum)" Forumda biri yazmış..


    @eston
    Aracınız kaç model? 2013 modellerde var bu ışıklandırma, 2014 ü hatırlamıyorum ama 2015 olupta olan denk gelmedi. Siz 2015 diyin lütfen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanmet

    Mesajınızı şimdi gördüm, Carbon clean den bahsetmedik, bu işlem daha komplike. 40-50 bim km. de bir yapılması genelde salık veriliyor, bu konuda çeşitli rivayetler var tabii:)) Arkadaşın dediği basit yakıt katkısı, bence cürmü kadar bile yer yakmaz. Belki de gözle görülmeyen bir etki yapıyordur çok uzun vadede, bunu da bilemem. Otorite gibi iddialı konuşmayayım. Servisler bile bu konuda net bir şey söyleyemez sanırım.Ama kullanıp ta tavsiye eden çok 10-15 binde bir atın demişler, etki gerçek mi psikolojik mi tartışılır.Bu tarz ürünleri pompacılar hep öneriyor, pompa üstüne diziyorlar. CD lazımmı olayına benzetiyorum ben bunu. :) Pompacılara salık veriyorlar sanırım, hatta daha yeni bakıma soktuğum aracın yağını Bostancı shell de kontrol etmişler ve abi yağın değişmesi lazım istersen 10 dk. da değiştirelim demişlerdi. Bakımı yeni yaptırmasam kafalayacak beni.


    Aşağıda VW ci bir arkadaşın carbon clean macerası var, öncesinde dyno ya sokmuş, araç içi ses ölçümü yapmış, bunları sonrasında da tekrarlamış. Kendi beyanı bir fark görememiş ne seste ne de performansta(tork). 2. kez dyno ya sokacakken turbo gümlemiş. Bu arada CC işlemi turbo arızası çıkarır gibi bir şehir efsanesi de var. Bilemiyorum, bu arkadaşın kanat kırılmış CC işlemi ile ilgisi yok demiş. Değerleri inceleyen birisi torkun aynı devir bandında azaldığını söylemiş, ben incelemedim.Link aşağıda,

    carbon clean öncesi sonrası ses ve güç ölçümü

    Benim şahsi kanaatim servis bakım periyotlarında olmayan bir şeyi çok kurcalamamak. Zaten şu anda motorinde kükürt oranı çok düşük (0-10 ppm) Citroen- VW- Renault vs. üreticiler bu motora şu km. de şu katkı, şu km.de carbon clean demiyorsa vardır bir bildikleri diyorum. Servis yaparsa ya da tavsiye ederse sıcak bakan taraftayım ben :)

    Bu da Onno ustanın görüşü, O tavsiye etmiş dizel araçlara CC işlemi buradan okuyabilirsiniz.

    "Sayın Vezir.Aracıma bu güne kadar hep euro dizel aldım.Benden önceki sahibide heo euro kullanmış.Araç 120000kmdeyken malesef bu würth denen katkıyı kullandım.Daha önce araçta hiç katkı kullanılmadı ve CC yapılmadı.Yarım depo 35lt mazota bu katkıyı koyduktan sonra hiç siyah duman atmayan aracım tamponu siyahlatacak kadar duman atar oldu.Bu gün ilk defa aynada aracın attığı dumanı gördüm.Katkı biteli 1,5depo oldu ve bugün aracım ilk defa tek marşta çalışmadı.Acaba bu katkı enjektörlere zarar vermişmidir?Bu marka hakkında hiç olumsuz yorum okumadığım için tercih etmiştim.Cevabınız için şimdiden teşekkürler.(Not:bu katkıyla aynı anda yakıtımıda totak excellium olarak değiştirmiştim.Önceden katkısız yakıt kullanıyordum)" Forumda biri yazmış..


    @eston
    Aracınız kaç model? 2013 modellerde var bu ışıklandırma, 2014 ü hatırlamıyorum ama 2015 olupta olan denk gelmedi. Siz 2015 diyin lütfen

    Bana 30.000 bakımda Opel servisinde cc yapılacak dedi sanki şartmış gibi. Ben de servislerde ekstra bir şey yaptırmadığım için yok istemiyorum dedim. O da her bakımda biz yapıyoruz dedi yapmak için üsteledi. O zaman bana bunun Opel'in servis talimatnamesinde yazdığını gösterirsen yaptırayım motor garantimde sorun yaşamamak için diyince arkadaş bana yediremeyeceğini anladı tamam dedi. Yine geçen diyorki konuşuyoruz serviste mekanik şefi ile Adblue'yu servisten alman lazım dışarıdan aldığın olmaz. Ne kadar diye sordum 50 tl 5 lt bidon dedi. Oldu canım dedim ne alakası var. Kitapçıkta bile böyle bir şey yazmıyor Adblue tamamlayın diyor sadece Opel servisine gidip tamamlayın demiyor. Yine bunu Opel'in bakım talimatnamesinde yazılı göster diyince koşarak uzaklaştı ortamdan. Velhasıl servisler bir şeyler söyler ama çoğuna kuşkulu yaklaşmak menfaatiniz icabıdır.

    Katkı konusunda hem fikirim. Özellikle dpf olan araçlara öyle kafamıza göre bir şeyler eklemek yakıtına filan riskli hareket. Belki Euro 3 motor için faydası vardır ama o katkının dpf olan araca göre geliştirildiğini hiç sanmıyorum. Pompadaki adamın tavsiyesi ile bir şey koyulmaz araca zaten. Muhtemelen kutu başı bir para alıyordur.

    CC olayı ise mesafeli yaklaşanlar var ama ben mantıklı bulduğum için özellikle subap ve subap yataklarındaki kurumlanmayla ilgili kısmı mantıklı geldiği için yaptırırım. Ama işinin ehli bir yerde yaptırmakta fayda var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gerenimo57

    "arkadaşlar partikül hatası bende hala devam ediyordu vede asr esp egsoz emisyon hatasına çevirdi. araç 2000 deviri geçmiyordu. servisten hatayı hemen hemen her hatfa sildiriyorum ve 3- 5 güne kalmadan geri yanıyordu. servise hatanın nasıl gidereceğini sordum, takım olarak yenilenmesinin gerektiğini bununda maliyetinin yaklaşık 2500 tl civarı olduğunu söylediler, yıkıldım ama yılmadım gezmediğim tanıdık usta kalmadı. kimi partikül temizleğici sıktı, kimi sıvıyı kontrol etti takviye yaptı. takii ustanın biri partikül sıvısının deposunu sökene kadar çözümü bulamadı. arkadaşlar sıvı çok fazla kullanılmadığından dolayı çamurlaşma yapıyormuş vede deponun çıkışını tıkıyor. yani sıvı partiküle gitmediği için temizlik yapamıyor. depoyu temizlettim yeni sıvı koydurdum yaklaşık 3 haftadır hiç hata almıyorum. partikül hatası olanlar sıvı deposunu ve hortumlarını kontrol ettirirseniz sanırım sorunu çözersiniz."
    "olay arıza değil arkadaşlar. servisin bile arıza dediği şeyi biraz araştırınca ne olduğu ortaya çıktı. şehir içinde trafikte düşük devirde araç kullandığım için partikül filtresi kendini temizleyecek sıcaklığa ulaşamıyor. partikül fitresinin doluluk oranı %80 e dayanınca, araç uyarıyor sürücüyü. dün çeşmeye gittim geldim biraz da devirli kullandım, hata mata kalmadı. benim aracım 26000 de bu sorunu yaşadım; bu sorunu 1400 km de yaşayanlar var. burada şu saçmalık ortaya çıkıyor: autor6 2000 devire gelmeden vites değiştiriyor, ancak partikül filtresi 2500-3000 devirlerde temizleme yapabiliyor (yüksek sıcaklık için). yani sakin kullanan biri (benim gibi) ekonomi yaparken filtresini dolduruyor, servise gidiyor ve servistekiler bunun ne olduğunu açıklayamıyor... kibar bir şekilde bunun aslında arıza olmadığını fakat ustaların bunu arıza olarak algıladığını anlatmaya çalışıyorum, tam olayın ne olduğunu anlatacağım, aldığım cevap şu oluyor: bizim ustaların hepsi eğitimlidir... para biriktirip servis mi açsam ne yapsam arkadaş."

    Arkadaşlar forumpeugeot da bu şekilde mantıklı mesajlar buldum. Özellikle 2. Mesaj bana uyuyor çünkü hep şehir içi ve düşük hızda kullanıyorum mecburen. Önce bir servise göstereceğim eğer yüksek maliyet çıkarırlarsa söküp temizletecem sıvı da ekletebilirim.

    Bu arada servis önerilerine hala açığım, anadolu yakası.



    Güzel ve gerçekten faydalı bilgiler.

    2008~3008~5008~C4 GP sayfalarında müsaaeniz ile paylaşıyorum.

    İyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    quote:

    Orijinalden alıntı: gerenimo57

    "arkadaşlar partikül hatası bende hala devam ediyordu vede asr esp egsoz emisyon hatasına çevirdi. araç 2000 deviri geçmiyordu. servisten hatayı hemen hemen her hatfa sildiriyorum ve 3- 5 güne kalmadan geri yanıyordu. servise hatanın nasıl gidereceğini sordum, takım olarak yenilenmesinin gerektiğini bununda maliyetinin yaklaşık 2500 tl civarı olduğunu söylediler, yıkıldım ama yılmadım gezmediğim tanıdık usta kalmadı. kimi partikül temizleğici sıktı, kimi sıvıyı kontrol etti takviye yaptı. takii ustanın biri partikül sıvısının deposunu sökene kadar çözümü bulamadı. arkadaşlar sıvı çok fazla kullanılmadığından dolayı çamurlaşma yapıyormuş vede deponun çıkışını tıkıyor. yani sıvı partiküle gitmediği için temizlik yapamıyor. depoyu temizlettim yeni sıvı koydurdum yaklaşık 3 haftadır hiç hata almıyorum. partikül hatası olanlar sıvı deposunu ve hortumlarını kontrol ettirirseniz sanırım sorunu çözersiniz."
    "olay arıza değil arkadaşlar. servisin bile arıza dediği şeyi biraz araştırınca ne olduğu ortaya çıktı. şehir içinde trafikte düşük devirde araç kullandığım için partikül filtresi kendini temizleyecek sıcaklığa ulaşamıyor. partikül fitresinin doluluk oranı %80 e dayanınca, araç uyarıyor sürücüyü. dün çeşmeye gittim geldim biraz da devirli kullandım, hata mata kalmadı. benim aracım 26000 de bu sorunu yaşadım; bu sorunu 1400 km de yaşayanlar var. burada şu saçmalık ortaya çıkıyor: autor6 2000 devire gelmeden vites değiştiriyor, ancak partikül filtresi 2500-3000 devirlerde temizleme yapabiliyor (yüksek sıcaklık için). yani sakin kullanan biri (benim gibi) ekonomi yaparken filtresini dolduruyor, servise gidiyor ve servistekiler bunun ne olduğunu açıklayamıyor... kibar bir şekilde bunun aslında arıza olmadığını fakat ustaların bunu arıza olarak algıladığını anlatmaya çalışıyorum, tam olayın ne olduğunu anlatacağım, aldığım cevap şu oluyor: bizim ustaların hepsi eğitimlidir... para biriktirip servis mi açsam ne yapsam arkadaş."

    Arkadaşlar forumpeugeot da bu şekilde mantıklı mesajlar buldum. Özellikle 2. Mesaj bana uyuyor çünkü hep şehir içi ve düşük hızda kullanıyorum mecburen. Önce bir servise göstereceğim eğer yüksek maliyet çıkarırlarsa söküp temizletecem sıvı da ekletebilirim.

    Bu arada servis önerilerine hala açığım, anadolu yakası.



    Güzel ve gerçekten faydalı bilgiler.

    2008~3008~5008~C4 GP sayfalarında müsaaeniz ile paylaşıyorum.

    İyi forumlar...

    Bu alintidaki araç nedir? Euro6 adblue kullanan PSA motor mu bu araç? Öyle anlaşılıyor ama hangi ara 26 bin km yapmış?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burock3427

    quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    quote:

    Orijinalden alıntı: gerenimo57

    "arkadaşlar partikül hatası bende hala devam ediyordu vede asr esp egsoz emisyon hatasına çevirdi. araç 2000 deviri geçmiyordu. servisten hatayı hemen hemen her hatfa sildiriyorum ve 3- 5 güne kalmadan geri yanıyordu. servise hatanın nasıl gidereceğini sordum, takım olarak yenilenmesinin gerektiğini bununda maliyetinin yaklaşık 2500 tl civarı olduğunu söylediler, yıkıldım ama yılmadım gezmediğim tanıdık usta kalmadı. kimi partikül temizleğici sıktı, kimi sıvıyı kontrol etti takviye yaptı. takii ustanın biri partikül sıvısının deposunu sökene kadar çözümü bulamadı. arkadaşlar sıvı çok fazla kullanılmadığından dolayı çamurlaşma yapıyormuş vede deponun çıkışını tıkıyor. yani sıvı partiküle gitmediği için temizlik yapamıyor. depoyu temizlettim yeni sıvı koydurdum yaklaşık 3 haftadır hiç hata almıyorum. partikül hatası olanlar sıvı deposunu ve hortumlarını kontrol ettirirseniz sanırım sorunu çözersiniz."
    "olay arıza değil arkadaşlar. servisin bile arıza dediği şeyi biraz araştırınca ne olduğu ortaya çıktı. şehir içinde trafikte düşük devirde araç kullandığım için partikül filtresi kendini temizleyecek sıcaklığa ulaşamıyor. partikül fitresinin doluluk oranı %80 e dayanınca, araç uyarıyor sürücüyü. dün çeşmeye gittim geldim biraz da devirli kullandım, hata mata kalmadı. benim aracım 26000 de bu sorunu yaşadım; bu sorunu 1400 km de yaşayanlar var. burada şu saçmalık ortaya çıkıyor: autor6 2000 devire gelmeden vites değiştiriyor, ancak partikül filtresi 2500-3000 devirlerde temizleme yapabiliyor (yüksek sıcaklık için). yani sakin kullanan biri (benim gibi) ekonomi yaparken filtresini dolduruyor, servise gidiyor ve servistekiler bunun ne olduğunu açıklayamıyor... kibar bir şekilde bunun aslında arıza olmadığını fakat ustaların bunu arıza olarak algıladığını anlatmaya çalışıyorum, tam olayın ne olduğunu anlatacağım, aldığım cevap şu oluyor: bizim ustaların hepsi eğitimlidir... para biriktirip servis mi açsam ne yapsam arkadaş."

    Arkadaşlar forumpeugeot da bu şekilde mantıklı mesajlar buldum. Özellikle 2. Mesaj bana uyuyor çünkü hep şehir içi ve düşük hızda kullanıyorum mecburen. Önce bir servise göstereceğim eğer yüksek maliyet çıkarırlarsa söküp temizletecem sıvı da ekletebilirim.

    Bu arada servis önerilerine hala açığım, anadolu yakası.



    Güzel ve gerçekten faydalı bilgiler.

    2008~3008~5008~C4 GP sayfalarında müsaaeniz ile paylaşıyorum.

    İyi forumlar...

    Bu alintidaki araç nedir? Euro6 adblue kullanan PSA motor mu bu araç? Öyle anlaşılıyor ama hangi ara 26 bin km yapmış?

    EURO5 motor, AUTO6r araçlardan; AUTO6r detayı gözden kaçmış sanırım.

    DPF hatası ile servise gitmiş ve hikaye başlamış.

    Başımıza gelirse ne yaparızı bilmek adına paylaşmayı uygun buldum.

    İyi forumlar...




  • melodramm kullanıcısına yanıt
    Gercekten cok faydalı bir paylaşım, sonunu merak ederek telfondan bir çırpıda okudum Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kedemen -- 2 Temmuz 2015; 0:02:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kedemen

    Gercekten cok faydalı bir paylaşım, sonunu merak ederek telfondan bir çırpıda okudum Teşekkürler.
    DPF temizlik yaparken göstergede ikaz veriyor mu? Yoğun ş.içi ve düz yerde kullanımda böyle bir risk var ve maalesef her zaman devirli kullanım da çözüm olmuyor. Aslında filtre tıkanmadan belli bir doluluk oranına gelince göstergede şu devirde kullanın, temizlik başarılı olunca da "tebrikler! DPF artık daha temiz" gibi amerikan vari bir pohpohlama mesajı çıksa fena olmazdı hani. Çok mu zor bilmiyorum.



    Tarz bagaj havuzu kliksa da 67.90 tl+kargoya düşmüş. Düşünenler için en uygun fiyat o şu anda benim gördüğüm.



    2015 ilk beş ay kompakt MPV Satışları;

    1 Dacia Lodgy 2.144
    2 Citroen C4 Picasso 439
    3 Ford C-Max 420
    4 BMW 2 Serisi Active Tourer 398
    5 Mercedes B Serisi 380
    6 Toyota Verso 281
    7 Seat Altea XL 175
    8 Renault Scenic 70
    9 Peugeot 5008 68
    10 Opel Zafira Tourer 22 kaynak : ototeknikveri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm


    quote:

    Orijinalden alıntı: theadramelech

    quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm


    quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    Tam otomatikler gelecekmiş... aracı 120bg yapmışlar... fiyat olarak da 4-5bin oynar dedi (kendince)

    Ama tam otomatiklerde f1 tarih oluyor.

    Ayrıca yedek lastik de artık verilmeyecek.

    Yedek lastik yerine ad blue deposu geliyor.

    Bu sayede araçlar da euro6 olmuş oluyor.

    İyi forumlar...

    Yanlış bilmiyorsam Audi 'de düşük donanımlarda F1 vites olmuyor ama istenirse opsiyonel olarak eklenebiliyor. Tabii vites kutuları farklı olabilir markaların ama ben kulakçık olmasını isterdim. Arada bir manuel kullanmak güzel oluyor. Kesinlikle modele değer katacak tam otomatik ama ilk nesil her zaman soru işaretlerine sahiptir. 1 sene kadar beklemek daha mantıklı veya Peugeot' ların durumlarına bakmak gerek.

    Yedek lastik olmaması sorun değil, ben kendiminkini çıkardım zaten. 3 sene önce Black&Decker kompressör almıştım, iki kutu da sonax lastik tamiri spreyi, tamamdır. Kim değiştirecek lastiği, zaten küçük boyutta. Lastik tamir kiti daha kullanışlı olur.

    Bu arada yeni C-Max teknolojik olarak Picasso'yu yakalamış, hatta bagaj kapağı ile bir adım önde de diyebiliriz. Sanırım dizel otomatik yok ama Focuslara gelecekti sanırım, C-Max'e de gelir.


    Cmax dar bir araç.

    Picasso ile kıyas edilemez.

    Araç alımında incelemiş ve sürücü arka koltuğa oturur oturmaz, 3. Sıraya bakmaksızın yola devam etmiştik.

    Şu anda vurucu darbeyi 5008 yapacaktır.

    Yeni kasa 2016 da geliyor, picassoya ilaveten sesli komuta iyileştirilmiş ve apple siri benzeri bir arabirim ile piyasaya sürülmesi planlanıyor.

    Sadece sesli araç asistanı bile cezbedici görünüyor.

    Tabii canlı halini görmeden, yorum yapmak anlamsız olacaktır.

    İyi forumlar...

    bence de C-max kasa değiştirmedikçe MPV'lerde kıyaslamaya alınmamalı. Ayrıca özelliklerine baktım, bi yenilik göremedim. Picasso'yu da yakalayamamış tam olarak.

    hala yakıt kapağını yazıyor. O aktif şehiriçi güvenlik sistemi de tam bir fiyaskodur detayını bilirseniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm


    quote:

    Orijinalden alıntı: theadramelech

    quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm


    quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    Tam otomatikler gelecekmiş... aracı 120bg yapmışlar... fiyat olarak da 4-5bin oynar dedi (kendince)

    Ama tam otomatiklerde f1 tarih oluyor.

    Ayrıca yedek lastik de artık verilmeyecek.

    Yedek lastik yerine ad blue deposu geliyor.

    Bu sayede araçlar da euro6 olmuş oluyor.

    İyi forumlar...

    Yanlış bilmiyorsam Audi 'de düşük donanımlarda F1 vites olmuyor ama istenirse opsiyonel olarak eklenebiliyor. Tabii vites kutuları farklı olabilir markaların ama ben kulakçık olmasını isterdim. Arada bir manuel kullanmak güzel oluyor. Kesinlikle modele değer katacak tam otomatik ama ilk nesil her zaman soru işaretlerine sahiptir. 1 sene kadar beklemek daha mantıklı veya Peugeot' ların durumlarına bakmak gerek.

    Yedek lastik olmaması sorun değil, ben kendiminkini çıkardım zaten. 3 sene önce Black&Decker kompressör almıştım, iki kutu da sonax lastik tamiri spreyi, tamamdır. Kim değiştirecek lastiği, zaten küçük boyutta. Lastik tamir kiti daha kullanışlı olur.

    Bu arada yeni C-Max teknolojik olarak Picasso'yu yakalamış, hatta bagaj kapağı ile bir adım önde de diyebiliriz. Sanırım dizel otomatik yok ama Focuslara gelecekti sanırım, C-Max'e de gelir.


    Cmax dar bir araç.

    Picasso ile kıyas edilemez.

    Araç alımında incelemiş ve sürücü arka koltuğa oturur oturmaz, 3. Sıraya bakmaksızın yola devam etmiştik.

    Şu anda vurucu darbeyi 5008 yapacaktır.

    Yeni kasa 2016 da geliyor, picassoya ilaveten sesli komuta iyileştirilmiş ve apple siri benzeri bir arabirim ile piyasaya sürülmesi planlanıyor.

    Sadece sesli araç asistanı bile cezbedici görünüyor.

    Tabii canlı halini görmeden, yorum yapmak anlamsız olacaktır.

    İyi forumlar...

    bence de C-max kasa değiştirmedikçe MPV'lerde kıyaslamaya alınmamalı. Ayrıca özelliklerine baktım, bi yenilik göremedim. Picasso'yu da yakalayamamış tam olarak.

    hala yakıt kapağını yazıyor. O aktif şehiriçi güvenlik sistemi de tam bir fiyaskodur detayını bilirseniz

    Alıntıları Göster
    BU SALAK DONANIMHABER NİYE MAİL GÖNDEREMEZ ANLAMIŞ DEĞİLİM




  • 
Sayfa: önceki 231232233234235
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.