Şimdi Ara

Çin, yerli motorunu entegre ettiği savaş uçağı çeşitliliğini artırdı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
770
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çin, yerli motorunu entegre ettiği savaş uçağı çeşitliliğini artırdıÇin, milli imkânlarla ürettiği WS-10B Taihang turbofan motorunu kullandığı uçak sayısını artırdı. Daha önce J-11B ve J-16 savaş uçaklarının çift motor konfigürasyonlarında kullanılan motor, ilk kez tek motorlu operasyonel bir J-10C av bombardıman uçağına takılı halde görüntülendi.



    Motor, rüştünü ispatladı



    Çin havacılık endüstrisi için bir kilometre taşı anlamına gelen gelişme, ülkenin kendi imkânlarıyla ürettiği motorun performans ve güvenirlik alanında yetkilileri tatmin ettiği anlamına geliyor. Çin Hava Kuvvetleri, WS-10B Taihang motorunu J-10'larda 2011 yılından itibaren test ediyordu.



    Ayrıca Bkz.Endonezya’dan sahil güvenlik botuyla tankı harmanlayan deniz aracı: Tank Bot!



    Çift motorlu Shenyang J-11 ve J-16 savaş uçaklarında 2010 yılından itibaren kullanılan WS-10’lar, geliştirilme sürecinde yaşanan aksaklıklar nedeniyle bugüne kadar tek motorlu uçaklarda tercih edilmiyordu. Ülke, Uçak gemilerinde görev yapan Shenyang J-15 ve J-10’ların ilk bloklarında Rusya’dan ithal ettiği AL-31 motorlarını kullanıyordu.






    CFM International CFM56 ve General Electric F101 motorlarından geliştirilen WS-10, 2006 yılında tanıtılmış ancak yaşanılan sorunlar nedeniyle seri üretimi bir süre iptal edilmişti. 




    Kaynak:https://www.defensenews.com/global/asia-pacific/2021/05/11/china-fields-j-10-jets-powered-by-homemade-engine/







  • Zorluk olması olağan bir durum am ısrar edilerek çalışılması gerekiyor, inovasyon böyle bir şey, bu tip kurumların ve ülke politikasının siyasetten bağımsız devlet programı olması hayati önem taşıyor.
    Uçak üreten firmaların mühendis ekipman proje istatistiklerine bakarak eşitlemek geçmeye çalışmak gerekiyor, yakınlaştıkça aynı becerileri gösteririz artıya geçtikçe de onlardan önce yaparız.
    Amerika ve Rusyanın Uzay'da üstünlüğü bundan, bakalım bize de ay'a uzay aracı indirdiğimizi görmek nasip olacak mı?
  • Uçak bileşenlerinin yapımı gerçekten büyük bilgi birikimi istiyor. Özellikle jet motoru yapımı çini bile bu kadar zorluyorsa(kendileri marsa iniş yapabilen ikinci ülke oldu aynı gün) varın bizim MMU projesinde ne zorluklarla karşılaşacağımızı siz düşünün.
  • Mmu da yerli motor kullanılmayacak. İngilizler ile motor üretimi konusunda anlaştılar. İngiliz motoru kullanılacak.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Zorluk olması olağan bir durum am ısrar edilerek çalışılması gerekiyor, inovasyon böyle bir şey, bu tip kurumların ve ülke politikasının siyasetten bağımsız devlet programı olması hayati önem taşıyor.
    Uçak üreten firmaların mühendis ekipman proje istatistiklerine bakarak eşitlemek geçmeye çalışmak gerekiyor, yakınlaştıkça aynı becerileri gösteririz artıya geçtikçe de onlardan önce yaparız.
    Amerika ve Rusyanın Uzay'da üstünlüğü bundan, bakalım bize de ay'a uzay aracı indirdiğimizi görmek nasip olacak mı?

  • mmu 'da toplama bir uçak dahi yapsak büyük bir başarı olur. Bence önemli olan yazılımı. Daha sonra adım adım diğer parçalarını da üretiriz.

    Bir anda motor dahil her şeyini %100 yerli üretim uçak beklemek hayalcilik olur.

  • Yav tamam uçak motoru yapmışsınız ama neden uçak ucuz çin malı gibi görünüyor onu anlamadım

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vs-fb kullanıcısına yanıt
    Sosyal medyada böyle bir habere rastlayamadım, kaynak belirtebilir misiniz ?
    Eğer doğruysa bu da çok güzel bir haber, zira stabil, verimli ve güçlü bir jet motorunu sıfırdan tasarlayıp üretebilmek gerçekten çok çok zor.
    Dediğiniz gibi İngiliz motoru bile olsa, ülkemizde üretildikten sonra MMU için (ihracat-satış haricinde) büyük aşama kaydedilmiş demektir.
  • vs-fb kullanıcısına yanıt
    İngiltere ile yapılan anlaşma BAE Sytems'in uçak tasarımı ve aviyonik sistemlere yönelik danışmanlığını içeriyor. Henüz motor için Rolls Royce ile anlaşma imzalanmadı.

  • Bu sefer tersine mühendislik işe yaramamışmı yoksa istenen kriterlermi fazla

  • Çin bu aralar teknoloji üretimini hızlandırdı. Önce Marsa gittik dediler sonra uçaktı, trendi derken bakalım daha neler çıkacak karşımıza. Sessiz sessiz bir şeyler yapıp sonra yaptık diye çıkıyorlar. :)

  • seckinar kullanıcısına yanıt
    Önce bir işbirliği için anlaşma taslağı oluşturulmuş ancak sanırım fikri mülkiyet sebebi ile Rolls Royce kabul etmemiş. Şimdi tekrar yeni bir teklif sunmuşlar. Anlaşmaya çalışıyorlar. Ben anlaştılar diye biliyordum. Ancak öyle yada böyle bizim şu an bu motoru yapma kabiliyetimiz yok. Bir yerlerden alacaklar. Ama bir yerden başlamak lazım. F16 nasıl montaj olmasına rağmen bize çok şey kattı, mmu da bize çok şey katacak.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İstiklalFMK kullanıcısına yanıt
    Aynen haklısınız. Teşekkürler bilgi için.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Nüfus çok PARA lazım adamlara

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • çip üretmeyi, motor üretmeden daha ön sıraya koymalıyız.

  • vs-fb kullanıcısına yanıt
    İnş. kısa zamanda bir anlaşma sağlanır, motor uzun bir süreç.
    Bu tür ve benzer zorluklardan dolayı, Tusaş tarafından yapılan tekliflere rağmen diğer ülkeler MMU proje sürecine katılmış değil. Fransa bile bu konuda çok tecrübeliyken (Dassault) kendi Rafale için çok uğraş verdi. Hal böyle olunca ülkemizin tek başına bu projeyi başarabilmesi çok özveri, zaman, teknoloji ve kaynak gerektiriyor.
    Ama Hürjet tamamlanıp da başarıyla uçtuğu zaman, sanıyorum ki MMU’da yolu yarılamış olacağız. Ayrıca diğer ülkelerin MMU projemize güveni de bu sayede kazanılarak projeye mali ve mühendislik desteği sağlanabilir kanaatindeyim. Bana göre Hürjet, MMU’nun anahtarı, habercisi.
    Ve elbette, Hürjet için de bir motor problemi yaşayacağız maalesef.
  • vs-fb kullanıcısına yanıt

    Aslında üstadım belirli seviye kabiliyetlerimiz var. Bugün F119 ve F135 gibi motorları üretmek için yeterli kabiliyetlerimiz yok. Ancak TS1400'de de görüldüğü üzere belirli kabiliyet seviyesine eriştik. Zaten F-110 motorlarının motajını yapmıştık. Depo seviyesi bakım gibi ciddi kabiliyetlere de eriştik. Keza bölgede Bahreyn gibi ülkelerin F-110 motorlarının bakımını da TEİ'de yaptık. Bir F135 çıkartamayız ancak F-110 seviyesi bir motoru 10-12 yıllık projelendirme ile mümkün. Geçtiğimiz yıl M. Faruk Akşit bey de zaten 10 yıl gibi bir sürede mümkün olabileceğini belirtmişti. F-110 muadili bir motor yaparsak zaten ABD ve AB'deki üreticilerin ardından en ileri turbofan gaz türbin teknolojilerine ulaşmış olacağız. F-110 çok uzun ömrü olan itki ağırlık oranı güzel bir motor. Bizim MMU'nun prototipleri için 2x F-110 ile planlama yapılmasının bir nedeni zaten F-110'a olan aşinalığımız. Şahsen F-110 gibi bir motoru üretebilirsek işimize hayli hayli yeteceği kanaatindeyim. Rolls Royce ile anlaşma imzalanırsa (ki orada TR MOTOR ve TEİ'nin hisse yapıları ile ilgili problem var. KALE üstünden anlaşmaya açıklar) Gerçekten beşinci nesil bir motor üretebiliriz. Ancak inanılmaz maaliyetleri üstlenmemiz gerekebilir.





  • İstiklalFMK kullanıcısına yanıt
    Hepsi olacak inşallah. İnsan gücümüz ve zekamiz buna fazla fazla yeter. Yeter ki insan kalitemizi ve de yatırımlarımızı arttıralım. Zaman içinde hepsini yaparız. Yapıcı olup taş taş üstüne koyarak gitmeliyiz. Aselsan'da, Tusaş'ta, Tei'de, Roketsan'da bir gün de bugünlere gelmedi. İnsanımızı yurtdışına kaçırmayalım, eğitime önem verelim. Fazlasını yaparız. Selâmlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sovyet uçaklarının motorlarını ters mühendislik yapmışlar diye biliyorum ben öyle ahım şahım bir iş değil

  • aslında hemen hemen her alanda insanlarımız üretmek için uğraşmalı. hem çip, hem motor, hem otomobil, hem yazılım, hem donanım. ama asıl düşünen, çalışkan, sorgulayan, bilime ve ilime saygılı ve aklını ve kalbini yerinde ve zamanında kullanmayı bilen, çevresine duyarlı ve saygılı, sevgi dolu, sorumluk kelimesinin bilincinde olan bireyler yetiştirme konusunda uğraşmalı. İnsan yetiştirmek çok zor.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.