Şimdi Ara

çift vanos nedir???? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
30
Cevap
1
Favori
121.798
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akbulut036

    BMW 520İ ( E34 ) sahibi ve hastası olarak söylüyorum...

    1989-1996 arası tek vanosdur.

    1997 ve üstü çift vanosdur.

    VANOS : Araçlar 4000 devirden sonra vanosa geçer. Vanos araba 4000 devire ulaştığında araçtaki sibop sayısının silindire eşit olarak dağıtıldığı andır.
    Gerçekten vanos bambaşka bişey bir çok kez denedim aracımı ( e34 520i ) vanosa geçirdiğim anda koltuğa yapıştırıyo seni resmen yol uzuyor.
    BMW 520i E34 bu oyuna gelmez......Alır anahtarını......




    Yanlış bilgi vermeyelim lütfen ! 1989da m20 motor vardı m20de vanosmu kullanıldı ? tekrar yazıyorum e34de tek vanos 93 modellerden sonra kullanıldı,daha alt modellerde vanos yoktu.Üretildiği yıllar içinde e34de sadece tek vanos vardır üst kasada yani e39da 2000 modelden itibaren çift vanosa geçildi.




  • Helall
    Amma cok bmw ci varmisss

    Vanos 1993 yılında M50 motorlarla E34 ve E36 larla cikis yaptı
    Önceki model araclarda ise M50 motor vardı ama vanos yoktu
    24valf non-vanos diye gecer hatta

    M50 motordan once ise M20 motor vardı 12valfti ve trigeri kayisliydi

    Bmw lerle alakalı sorularınızı cevaplayabilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seffaf1


    quote:

    Orijinalden alıntı: jebote

    5 serisi bmw lerin motorlarının ömrü nedir
    180 binde ki arabayı almak mantıklımıdır.? 98 99 00 model civarları

    daha düşük bulunmuya nerden baksan 10 12 yasında araba zaten

    kaç bine kadar gider bu motorlar bilgisi olan kullanan var mı

    ve son olarak modellere bakıyorum 2000 modele kadar olanlarda direksıyonlar 2 cesıt gibi
    bi normal gobegı kare olan bide göbegı yuvarlak dolgun olan.

    acaba boyle çeşitlerimi var yoksa kazalıydıda aırbag muhabbetıne dıreksoynuda mı degiştirıyolar
    cunku atıyorum 98 modelde aynı ozellıklerde hem eski dırekıyon hemde yenı dıreksıyonlusu var


    kimse motora şukadar km gider diyeceğini sanmıyorum tamamıyla kullanım ve bakımıyla ilgili, e39 biliyorum 50.000km motor yaptıran,başka bi e39 da 1.100.000 km orjinal motor var. o yüzden temiz bakımlı bi araç almak lazım ama yinede risk işte tamamen. direksiyon çeşitleri ise m direksiyon var bide normal fonksiyonlu tip bazılarında fonsiyonsuzda oluyor 2002 ve 2003lerin farklı değişiyor o yıllarda onun dışındakilerde 96dan 2002ye kadar m tipi ve standart direksiyon kullanıldı her 2 side olabiliyor

    Yanlış anlama ama senin lafında kolpanın daniskası 50 binde motor mu yenir ya şahin bile yemez 50 binde bmw bütün araçlarını ömürlük tasarlar bundan kastım en az 1 milyondur.Sadece bmw içinde geçerli değil bu tüm markaların tek gayesidir.

    Şunuda belirtmek isterimki arabaların km lerine pek aldanmayın 92 model arabada 200 binde 3 yaşındaki arabada herkez düşürüyor km leri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    quote:

    Orijinalden alıntı: seffaf1


    quote:

    Orijinalden alıntı: jebote

    5 serisi bmw lerin motorlarının ömrü nedir
    180 binde ki arabayı almak mantıklımıdır.? 98 99 00 model civarları

    daha düşük bulunmuya nerden baksan 10 12 yasında araba zaten

    kaç bine kadar gider bu motorlar bilgisi olan kullanan var mı

    ve son olarak modellere bakıyorum 2000 modele kadar olanlarda direksıyonlar 2 cesıt gibi
    bi normal gobegı kare olan bide göbegı yuvarlak dolgun olan.

    acaba boyle çeşitlerimi var yoksa kazalıydıda aırbag muhabbetıne dıreksoynuda mı degiştirıyolar
    cunku atıyorum 98 modelde aynı ozellıklerde hem eski dırekıyon hemde yenı dıreksıyonlusu var


    kimse motora şukadar km gider diyeceğini sanmıyorum tamamıyla kullanım ve bakımıyla ilgili, e39 biliyorum 50.000km motor yaptıran,başka bi e39 da 1.100.000 km orjinal motor var. o yüzden temiz bakımlı bi araç almak lazım ama yinede risk işte tamamen. direksiyon çeşitleri ise m direksiyon var bide normal fonksiyonlu tip bazılarında fonsiyonsuzda oluyor 2002 ve 2003lerin farklı değişiyor o yıllarda onun dışındakilerde 96dan 2002ye kadar m tipi ve standart direksiyon kullanıldı her 2 side olabiliyor

    Yanlış anlama ama senin lafında kolpanın daniskası 50 binde motor mu yenir ya şahin bile yemez 50 binde bmw bütün araçlarını ömürlük tasarlar bundan kastım en az 1 milyondur.Sadece bmw içinde geçerli değil bu tüm markaların tek gayesidir.

    Şunuda belirtmek isterimki arabaların km lerine pek aldanmayın 92 model arabada 200 binde 3 yaşındaki arabada herkez düşürüyor km leri


    kolpanın daniskası diyosun bilmeden konuşuyorsun adam arabayı sıfır almış özel şöför kullanmış bakımı hiç yaptırmamış şöför 50.000 km ye gelmiş motor bitmiş çünkü yağı hiç değişmemiş fabrikanın koyduğu yağ duruyormuş. Bu durumda arabanın suçu ne ? sonra bmw motor çabuk bitiriyormuş sen motor soğukken gazla yağını değiştirme motor napsın gene sağlam yapmışlar iyi dayanıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seffaf1

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    quote:

    Orijinalden alıntı: seffaf1


    quote:

    Orijinalden alıntı: jebote

    5 serisi bmw lerin motorlarının ömrü nedir
    180 binde ki arabayı almak mantıklımıdır.? 98 99 00 model civarları

    daha düşük bulunmuya nerden baksan 10 12 yasında araba zaten

    kaç bine kadar gider bu motorlar bilgisi olan kullanan var mı

    ve son olarak modellere bakıyorum 2000 modele kadar olanlarda direksıyonlar 2 cesıt gibi
    bi normal gobegı kare olan bide göbegı yuvarlak dolgun olan.

    acaba boyle çeşitlerimi var yoksa kazalıydıda aırbag muhabbetıne dıreksoynuda mı degiştirıyolar
    cunku atıyorum 98 modelde aynı ozellıklerde hem eski dırekıyon hemde yenı dıreksıyonlusu var


    kimse motora şukadar km gider diyeceğini sanmıyorum tamamıyla kullanım ve bakımıyla ilgili, e39 biliyorum 50.000km motor yaptıran,başka bi e39 da 1.100.000 km orjinal motor var. o yüzden temiz bakımlı bi araç almak lazım ama yinede risk işte tamamen. direksiyon çeşitleri ise m direksiyon var bide normal fonksiyonlu tip bazılarında fonsiyonsuzda oluyor 2002 ve 2003lerin farklı değişiyor o yıllarda onun dışındakilerde 96dan 2002ye kadar m tipi ve standart direksiyon kullanıldı her 2 side olabiliyor

    Yanlış anlama ama senin lafında kolpanın daniskası 50 binde motor mu yenir ya şahin bile yemez 50 binde bmw bütün araçlarını ömürlük tasarlar bundan kastım en az 1 milyondur.Sadece bmw içinde geçerli değil bu tüm markaların tek gayesidir.

    Şunuda belirtmek isterimki arabaların km lerine pek aldanmayın 92 model arabada 200 binde 3 yaşındaki arabada herkez düşürüyor km leri


    kolpanın daniskası diyosun bilmeden konuşuyorsun adam arabayı sıfır almış özel şöför kullanmış bakımı hiç yaptırmamış şöför 50.000 km ye gelmiş motor bitmiş çünkü yağı hiç değişmemiş fabrikanın koyduğu yağ duruyormuş. Bu durumda arabanın suçu ne ? sonra bmw motor çabuk bitiriyormuş sen motor soğukken gazla yağını değiştirme motor napsın gene sağlam yapmışlar iyi dayanıyor

    Bak ağzınla diyorsunki yağı değiştirmemişler.Yani neymiş bmw 50 binde motor yemiyormuş.O yüzden insanlara yok 50 bindede motor yiyen var deme görende sanacak yağı suyu değişiyor ama motorun ömrü o kadarmiş gibi anlasılıyor.Adamın teki derki acaba yağ suyu değiştirmeden kaç bin km gider dersin 50 bin gideni duydum diye. Ama adam normal motor ömürünü soruyor.Keriz gibi yağ su eklemeden kullananı değil.Ayrıca şunuda belirtmek isterim dediğin olay bana kurgu geliyor.Diyeceksin neden ?

    Eğer bir araç dediğin gibi şöförlü kullanılıyorsa bu araç yeni lüx araçtır bilemedin orta sınıf yeni bir arabadır.Bu tarz arabalarda araç servis vakti geldiği zaman uyarı verir(ki günümüzde clio tarzı dandik araçlarda bile bu sistem mevcut).Yani şöför unutsa bile ( bana göre adamın işi bu zaten imkansız ) araba hatırlatma yapar.Bilmem anlatabiliyormuyum ??




  • Dikkat edersen en üstte ne yazmışım ? motorun ömrü tamamen kullanım ve bakımla ilgili diye ve bunu destekleyen bildiğim şahit olduğum iki örnek sundum sıfır alıp 50.000 kmde motor yaptıran. ve sıfır alıp 1.100.000 kmde hala motor yaptırmadan yürüyen bu dediğimide sana elbette ispatlayamam sadece aracı alan kişinin numarasını verebilirim belki çok saçma geliyor doğru bende ilk başta inanamadım ama böyle kazma adamlarda Türkiyede var elbet adam benim görevim araba sürmek diyor götürmemiştir,kendiminde 2 tane bmw aracı var servis uyarıları elbette çıkıyor fakat bende dahil olmak üzere bi çok kişi malum fiyatlarından dolayı yetkili servise gitmediği için o ışıklar hep yanar,ben manual resetlemeyi bildiğim için söndürebiliyorum,ama çoğu kişi bakım yaptırdığı halde söndürmüyor o yüzde pek önemsenmiyorda
  • Vanos/çift-Vanos.
    Daha yumuşak rölanti, daha yüksek tork, esnek güç. Çift-Vanos, devir aralığının tamamında güç çıkışını en uygun hale getirmek için kam mili zamanlamasını değiştirir. Hızınız ne olursa olsun, daha iyi performans, artırılmış yakıt verimliliği ve daha düşük emisyondan yararlanırsınız.

    Vanos ismi, Almancada değişken kam mili kontrolü anlamına gelen "variable Nockenwellensteuerung" teriminden türetilmiştir. Çift-Vanos sistemi sürekli olarak emme ve egzoz valfleri için kam mili konumlarını ayarlar. Bu da, bir taraftan yakıt tüketimini ve emisyonu azalırken, diğer taraftan düşük motor devirlerinde belirgin ölçüde yüksek tork ve yüksek devirlerde daha fazla güç elde edilmesiyle sonuçlanır.
    Düşük motor devirlerinde kam mili konumu valflerin daha geç açılacağı bir şekilde kayar, böylece rölanti kalitesi artar ve akıcı güç geliştirme sağlanır. Motor devri arttıkça, valfler daha erken açılır; bu da torku arttırır, yakıt tüketimini azaltır ve emisyonu düşürür. Yüksek motor devirlerinde, maksimum güç aktarımına olanak tanıdığı için valfler tekrardan geç açılır.
    Çift-Vanos aynı zamanda emme manifolduna yeniden gönderilen egzoz gazı miktarını da kontrol ederek yakıt ekonomisini arttırır. Sistem, motorun ısınma aşamasında katalitik konvertörün ideal çalışma sıcaklığına ulaşmasına yardımcı olacak bir takım özel parametreler kullanır. Böylece emisyon azaltılır. Tüm işlemler aracın Dijital Motor Elektroniği (DME) tarafından kontrol edilir. BMW çığır açan Vanos teknolojisini ilk olarak 1992 yılında tanıttı. Çift-Vanos ise üretime 1997 yılında girdi.

    Kaynak: BMW




  • Forumdakı arkadasımıznda dedıgı gıb bu vanus olayı 2000 makyajlı kasaların bazılarında var yınede nadırendır.. 2001 modellerde ıse cogunda vardır 5.20 i de cıft vanoslu motorlar tutuyoor maleseff 99 modellerı zebıl gıbı satılıklara bır bakabılırsınız Iyıgunler dılerım ...
  • bmw 3.20i e46 kasa bmw aracım var akadaşlar kendim tamirci olmama rağmen bmw yapmadım tiriger zinciri değiştirmem gerekiyor sente ayarı nasıl olduğu hakkında bilgisi olan yardımcı olabilecek arkadaşlar varmı çift vanuslu aracım vanus ayarı konusunda da yardımcı olabilirseniz sevinirim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    Helall
    Amma cok bmw ci varmisss

    Vanos 1993 yılında M50 motorlarla E34 ve E36 larla cikis yaptı
    Önceki model araclarda ise M50 motor vardı ama vanos yoktu
    24valf non-vanos diye gecer hatta

    M50 motordan once ise M20 motor vardı 12valfti ve trigeri kayisliydi

    Bmw lerle alakalı sorularınızı cevaplayabilirim

    Selamlar. Hiçbir sıkıntısı olmayan deri döşemesi konsol iç dış heryeri sıfır gibi şanzıman geçişleri dsg gibi hissettirmeyen sağından solundan ses gelmeyen 160 bin km de 5.20i business buldum. Sunrooflu. Araç telefonu bile çalışıyor. Bu makine 35 bin tl eder mi? Lpg hiç takılmamış. Kazası boyası yok.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.