Şimdi Ara

CHP ve HDP: Mühürsüz oylar geçerli sayılsın. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
996
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • maviyildizinoglu kullanıcısına yanıt
    aklınızda olsun diye ekleyeyim o halde.. ingiltere sadece yarım puan farkla 500 bin oyla AB den ayrıldı.. %15 fark çok saçma de demokrasiye ters..
  • madmahmutd kullanıcısına yanıt
    "Yani bundan sonra senin oy kullanma hakkın olmayacak."
    niye bundan sonra milletvekili ve başkanı patangonya halkı mı seçecek?
    nasıl bir mantık çerçevesi içinde yazıyorsunuz bunları anlamakta güçlük çekiyorum, ayrıca bazı kişiler para alıyor diyerek kahve ağzıyla konuşmayalım, varsa elinizde kanıt oturup konuşalım. Aksi taktirde bende derim bazıları referandumda hayır çıksın diye para alıyor diye..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.ka


    quote:

    Orijinalden alıntı: ø


    quote:

    Orijinalden alıntı: 9600_G_T

    Yil 2015

    Yıl 2015 olması önemli değil, sandık görevlisi mühür basmadı diye seçmenin oyu yok sayılamaz tezi yine doğru çıkıyor.


    anlamamakta neden ısrar ediyorsunuz?

    ulan binlerce sandık görevlisi mi atladı mühür basmayı?

    böyle saçma sapan iş mi olur?

    bir iki tane olsa zaten 2015 yılındaki gibi kimse ses çıkarmazdı ama amaç farklı.

    Seçim günü saat sabah 5,6,7 gibi yine hile yaptılar denmesin diye torbalar sandık başkanlarına verildi. Adamlar okula gitti zarfları pusulaları vs. düzeltcem derken seçmenle karşılaştı. Ee adam ne yapacağını bilemeden verdi zarfları, pusulaları. Unutmuş olamaz mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İl teber

    Bu chp lilerin kafa basmıyor bir türlü...

    Birisi ve ya birilerinin dışarıdan sahte zarf ve pusula getirdiğini kanıtlarsan herhalde iptal edilir oyu...


    Ama sandık kurulunun sehven yaptığı yaptığı hatayı vatandaşa yükleyemezsin. Kafa almıyor basmıyor bir türlü...





    16/04/2017 tarihinde Halkoylamasının devamı sırasında ilçe seçim kurullarından bazı
    sandıklarda sandık kurulu mührü bulunmayan oy pusulası ile oy kullandırıldığı bilgisinin Yüksek
    Seçim Kuruluna şifahi olarak ulaşması ve AK Parti Yüksek Seçim Kurulu Temsilcisi Recep
    ÖZEL tarafından Kurulumuz Başkanlığına verilen 16/04/2017 tarihli dilekçede; 16 Nisan 2017
    tarihinde yapılmakta olan Halkoylamasında bazı sandıklarda oy zarflarının veya oy pusulalarının
    ilçe seçim kurulu ve sandık kurulu mührü ile mühürlenmediği yönünde bilgiler alındığı, ancak
    söz konusu olayda seçmenin hiçbir kusurunun bulunmadığı, seçmenin iradesinin tam bir şekilde
    yansıması için sandık kurulları tarafından yapılan bir eksikliğin giderilmesi ve söz konusu oy
    pusulalarının ve oy zarflarının sandıklar açılmadan ve sayıma geçilmeden önce herhangi bir
    karışıklığa sebebiyet verilmemesi açısından geçerli sayılıp sayılamayacağı yönünde ivedilikle bir
    karar verilmesi istenilmiş olmakla, konu incelenerek;
    GEREĞİ GÖRÜŞÜLÜP DÜŞÜNÜLDÜ:
    2709 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının;
    67. maddesinin;
    Birinci fıkrasında; “Vatandaşlar, kanunda gösterilen şartlara uygun olarak seçme, seçilme
    ve bağımsız olarak veya bir siyasi parti içinde siyasi faaliyette bulunma ve halkoylamasına
    katılma hakkına sahiptir.”
    İkinci fıkrasında; “Seçimler ve halkoylaması serbest, eşit, gizli, tek dereceli, genel oy,
    açık sayım ve döküm esaslarına göre, yargı yönetim ve denetimi altında yapılır. Ancak, yurt
    dışında bulunan Türk vatandaşlarının oy hakkını kullanabilmeleri amacıyla kanun, uygulanabilir
    tedbirleri belirler.”
    79. maddesinin;
    Birinci fıkrasında; “Seçimler, yargı organlarının genel yönetim ve denetimi altında
    yapılır.”
    İkinci fıkrasında; “Seçimlerin başlamasından bitimine kadar, seçimin düzen içinde
    yönetimi ve dürüstlüğü ile ilgili bütün işlemleri yapma ve yaptırma, seçim süresince ve seçimden
    sonra seçim konularıyla ilgili bütün yolsuzlukları, şikâyet ve itirazları inceleme ve kesin karara
    bağlama ve Türkiye Büyük Millet Meclisi üyelerinin seçim tutanaklarını ve Cumhurbaşkanlığı
    seçim tutanaklarını kabul etme görevi Yüksek Seçim Kurulunundur. Yüksek Seçim Kurulunun
    kararları aleyhine başka bir mercie başvurulamaz.”
    90. maddesinin beşinci fıkrasında; “Usulüne göre yürürlüğe konulmuş milletlerarası
    andlaşmalar kanun hükmündedir. Bunlar hakkında Anayasaya aykırılık iddiası ile Anayasa
    Mahkemesine başvurulamaz. Usulüne göre yürürlüğe konulmuş temel hak ve özgürlüklere ilişkin
    milletlerarası andlaşmalarla kanunların aynı konuda farklı hükümler içermesi nedeniyle
    çıkabilecek uyuşmazlıklarda milletlerarası andlaşma hükümleri esas alınır.”
    298 sayılı Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanun’un
    14. maddesinin birinci fıkrasının bir ve ikinci bentlerinde; “Yüksek Seçim Kurulunun
    görev ve yetkileri şunlardır:
    1. Seçimlerde, içine oy pusulası konulacak olan zarfların, icabında her seçim için başka
    başka renk ve ölçüde olmak ve gerek piyasada, gerek Devlet Malzeme Ofisince imal edilen
    veya ettirilen veya depolarında bulunan zarfların renklerinden ve ölçülerinden farklı ve
    kağıdında "Türkiye Cumhuriyeti Yüksek Seçim Kurulu" filigranı bulunmak üzere, yeteri kadar
    özel zarf imal ettirmek ve bu imalatı, kağıt hamurundan başlıyarak zarfın, imaline ve teslim
    alınmasına kadar olan safhalarını; yapılacak işin hacmi, süresi ve niteliği dikkate alınarak
    belirleyeceği kendi üye veya üyelerinin veya imal ve teslim yerinde yetki vereceği ilçe seçim
    kurulu başkanının, il seçim kurulu başkanı ya da üyesi hakim veya hakimlerinin devamlı gözetim
    ve denetimi altında yaptırmak ve bu zarfları il seçim kurullarına, her ilin ihtiyacına yetecek
    sayıda, alındı belgeleri karşılığında göndermek,


    2. Özel zarfların imali için gerekli "Türkiye Cumhuriyeti Yüksek Seçim Kurulu" filigran
    kalıpları ile zarf ölçü kalıplarını yaptırıp gerekli miktarda kağıt ve zarf imalinden sonra
    saklamak,
    Katlanıp bir kenarı yapıştırıldıktan sonra zarf haline gelebilen "Türkiye Cumhuriyeti
    Yüksek Seçim Kurulu" filigranını taşıyan birleşik oy pusulalarını, her (400)'ü ve her (400)'lük
    paketi, aynı numarayı taşımak üzere bastırmak ve her sandık için bir paket, ilçe seçim kurullarına
    zamanında ulaştırmak”
    23. maddesinde; “Sandık kurulu üyelikleri aşağıdaki şekilde belli edilir:
    İlçe seçim kurulu başkanı, o seçim çevresinde seçime katılan ve ilçede teşkilatı bulunan
    siyasi partilerden, son milletvekili genel seçiminde o ilçede en çok oy almış olan beş partiye, her
    sandık için birer asıl ve birer yedek üye adını beş gün içinde bildirmelerini tebliğ eder.
    Bu yoldan tespit edilen sandık kurulu üye sayısı beşten az olduğu takdirde, eksik kalan
    üyelikler, aynı şartları taşıyan diğer siyasi partilerden, aldıkları oyların büyüklük sırasına göre,
    aynı usulle tamamlanır.
    Oylarda eşitlik halinde ad çekilir…”
    24. maddesinde; “Sandık kurulları Yüksek Seçim Kurulunca tespit ve ilan edilen tarihte
    kurulur.
    Bu kurulların asıl ve yedek üyeleri, her seçim çevresinin yerel özellikleri gözönüne
    alınarak Yüksek Seçim Kurulunca tespit edilecek tarihlerde göreve başlarlar ve sayıma ilişkin
    evrak ve belgeler ilçe seçim kuruluna teslim edilinceye kadar aralıksız çalışmaya devam
    ederler…”
    “Oy verme araçları ve teslimi” başlıklı 68. maddesinin yedinci fıkrasının üçüncü
    bendinde; “ İlçe seçim kurulu mühürü ile mühürlenmiş ve oy pusulalarının konulmasına mahsus
    zarfları havi bir paket,”
    77. maddesinde; “Sandık kurulu başkanı, oy verme işlerine başlamadan önce, sandığın
    boş olduğunu hazır bulunan sandık kurulu üyeleri ile müşahitler önünde tespit ederek sandığı
    kapatır, mühür bozulmadan açılamıyacak şekilde sandık mühürü ile mühürler.
    Birleşik oy pusulası kullanılan seçimlerde, (Katlanıp zamklı kenarı yapıştırılarak
    kapatılmak suretiyle zarf haline getirilen birleşik oy pusulaları) bu Kanunda (zarf) deyimi geçen
    hallerde zarf olarak kabul edilir.
    Şu kadar ki, zarflar için öngörülen çift mühür bulunmasına ilişkin hükümler birleşik oy
    pusulalarına uygulanmaz.
    Sandık kurulu, and içme, sandığı yerleştirme, kapalı oy verme yerini düzenleme işlerini
    bitirdikten sonra, hazır bulunanlar önünde, birleşik oy pusulalarını sayar, her birinin üzerine,
    sandık kurulu mühürünü basar, böylece üzerinde sandık kurulunun mühürü bulunan birleşik oy
    pusulalarının sayısını tesbit eder. Birleşik oy pusulası kullanılmayan seçimlerde, ilçe seçim
    kurulu başkanından teslim alınan ve ilçe seçim kurulu başkanlığı mühürünü taşıyan özel zarfları
    sayar, her birinin üzerine sandık kurulu mühürünü basar, böylece üzerinde biri ilçe seçim
    kurulunun, diğeri sandık kurulunun mühürleri bulunan çift mühürlü özel zarfların sayısını tespit
    eder.
    Sandık kurulu, bu madde gereğince yaptığı işlemleri tutanak defterine geçirip imzalar.”
    86. maddesinin birinci fıkrasında; “Onaylı sandık seçmen listesinde yazılı her seçmen, oy
    verme yetkisine sahiptir.”
    95. maddesinde; “Sayım ve döküm açık olarak yapılır. Oy verme yerinde hazır bulunanlar
    sayım ve dökümü takip ederler.
    Kurul, faaliyetinin selamet ve düzeni bakımından, sayım ve döküm masası etrafında boş
    kalması gereken kısmı, bir karar ile belirtir ve bu kısım etrafında (İp germek gibi) hazır
    bulunanların bu işlemleri takip etmelerine engel olmıyacak tedbirleri alabilir.”
    96. maddesinde; “Sandık, 89 uncu maddenin son fıkrası uyarınca Yüksek Seçim Kurulu
    tarafından başka bir süre konulmamış ise saat 17.00'den önce açılamaz. Oy verme işi bitince
    kurul başkanı bunu yüksek sesle ilan eder. Masa üzerinde,sandıktan başka ne varsa kaldırılır. Oy
    vermenin bittiği saat tutanak defterine geçirilir.


    Bundan sonra, sandık seçmen listesinde yazılı seçmenlerin toplamı ile adları hizasındaki
    imza veya parmak izleri sayılarak oy vermiş olanların toplamı tesbit edilir ve tutanağa geçirilir.
    Netice yüksek sesle ilan edilir.
    97. maddesinde; “Oy zarflarından veya birleşik oy pusulalarından kullanılmayanlar
    sayılır, oylarını veren seçmen sayısına eklenir ve böylece kurula teslim edilen zarf veya birleşik
    oy pusulaları toplamına uygun olup olmadığı tespit edilir. Kullanılmayan zarflar veya birleşik oy
    pusulaları bir paket halinde mühürlenir ve üzerine sayısı yazılır.
    Bundan sonra, sandıktan çıkacak oy pusulalarının konmasına mahsus torbanın boş olduğu
    tespit edilir. Bütün bu işlemler tutanağa geçirilir.”
    98. maddesinin bir ve ikinci fıkralarında; “Sandık, yukarıdaki maddelerde belirtilen iş ve
    işlemler tamamlandıktan sonra, oy verme yerinde hazır bulunanların gözü önünde, sandık kurulu
    başkanı tarafından açılır.
    Sandıktan çıkan zarflar, sandık kurulu başkanı tarafından yüksek sesle iki defa sayılır. İki
    sayım arasında fark olursa, üçüncü sayım yapılarak sonucuna göre işlem yapılır ve o seçimde
    kullanılan toplam zarf sayısı tespit edilir. Tespit edilen zarf sayısı, o seçim türüne ait özel
    tutanağın ilgili yerine işlenir.”
    101. maddesinin birinci fıkrasının 3. numaralı bendinde; “Arkasında sandık kurulu mührü
    bulunmayan,

    birleşik oy pusulaları geçerli değildir.”
    3376 sayılı Anayasa Değişikliklerinin Halkoyuna Sunulması Hakkında Kanunun 3.
    maddesinde; “Halkoyuna sunulma işlemleri, Yüksek Seçim Kurulunun yönetim ve denetiminde
    seçim kurullarınca yürütülür.
    Yüksek Seçim Kurulu, Anayasa değişikliklerinin halkoyuna sunulması için bütün
    tedbirleri alır ve hazırlıkları yapar. Kurul, halkoylamasının sağlıklı ve düzenli bir şekilde
    gerçekleşmesini sağlamak amacıyla gerekli ilke kararlarını almaya yetkilidir.”
    hükümleri yer almaktadır.
    Bu yasal düzenlemelerin uygulamasına ilişkin 16 Nisan 2017 Pazar günü yapılacak
    halkoylamasının sağlıklı ve düzen içinde yürütülüp sonuçlandırılması ve yurt genelinde
    uygulamada birliğin sağlanması amacı ile hazırlanan ve 14/02/2017 tarihli, 29979 sayılı Resmî
    Gazete’de yayımlanan Yüksek Seçim Kurulunun 14/02/2017 tarihli ve 2017/97 sayılı kararı ile
    kabul edilen “Sandık Kurullarının Oluşumu, Görev ve Yetkilerini Gösterir 135/I sayılı
    Genelge”nin 43/c maddesinde de aynı uygulama kabul edilmiş ve arkasında sandık kurulu mührü
    olmayan birleşik oy pusulalarının geçerli olmayacağı belirtilmiştir.
    Serbest ve demokratik seçim hakkı, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi Ek 1 No.lu
    Protokolün 3. maddesi ile güvence altına alınmıştır.
    Ek 1 Protokol 3. madde, sadece milletvekili seçimine ilişkin seçme hakkını düzenlemekle
    birlikte özü itibariyle serbest seçim hakkını önemsemekte ve koruma altına almaktadır. Zira söz
    konusu hak, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine göre “gerçekten demokratik siyasal bir rejimin
    temel ilkelerinden biridir”. Mahkeme “aktif” ve “pasif” seçim hakkı, yani seçime oy kullanarak
    katılma hakkı ile seçimlerde aday olma hakkı arasında ayrıma gitmektedir. “Pasif” seçim hakları,
    oy kullanarak katılma hakkı olan “aktif” haklara göre daha az korunmaktadır. Oy kullanma
    hakkı, kişinin devlet yönetimine katılmasını sağlayan haklardandır. Bu nedenle, öğretide oy
    kullanma hakkı “katılma hakkı” olarak kabul edilmektedir.
    Anayasa ve Uluslararası Sözleşmeler ile koruma altına alınan temel bir hakkın
    kullanılması sırasında uyulması gereken kurallara aykırı davranılması halinde, somut olayla ilgili
    olarak yapılacak olan değerlendirmede; hakkın özünün korunması ve normun yorumunun,
    gerçekleşmesi beklenilen amaçla uyumlu olması gerekir.
    Asıl olan temel bir hakkın korunması olup, hakkın kullanılmasına ilişkin belirlenen usul
    kuralları hakkın güvenli bir şekilde kullanılmasını temin eden araç niteliğindedir. Bireye tanınan
    hakkın güvenli şekilde kullanıldığının tespit edildiği hallerde, hakkın kullanılmasının
    korunmasına yönelik bir araç olan usul hükümlerinden birine aykırılığın, hakkın özünü ortadan
    kaldıracak şekilde yorumlanması mümkün değildir.


    298 sayılı Kanunun, seçim süreci ve oy verme gününe ilişkin yukarıda yer alan hükümleri
    birlikte değerlendirildiğinde,seçimlerin güven içinde yapılması, seçmen iradesinin tam olarak
    belirmesi açısından aşamalı ve birden fazla kontrol mekanizması öngörüldüğü anlaşılmaktadır.
    Seçim güvenliğinin tek bir usul işlemine bağlanmadığı, aksine birden çok mekanizmayla bu
    güvenliğin temininin amaçlandığı görülmektedir. Nitekim, seçimlerde kullanılan oy pusulası ve
    zarfların sadece Yüksek Seçim Kurulu tarafından ve filigranlı olarak üretileceği, zarfların
    üzerinde Yüksek Seçim Kurulu logosunun yer alacağı, zarfların ve oy pusulalarının mühürlü
    paketlerle ilçe seçim kurullarına ulaştırılacağı, zarfların önce ilçe seçim kurulu mührü ile
    mühürleneceği, yine oy pusulası ve zarflarının yukarıda belirtilen hükümler çerçevesinde
    oluşturulan sandık kurullarına mühürlü paket olarak teslim edileceği, paketlerin, beşi siyasi parti
    temsilcilerinden oluşan yedi kişilik sandık kurulunun huzurunda ve birlikte açılacağı, bu kurulca
    teslim alınan oy pusulası ve zarflarının sayısının tespitine ilişkin tutanak düzenleneceği, oy
    pusulalarının ve zarflarının sandık kurulunca mühürleneceği, oy verme işleminin belirlenen
    saatte bitmesinden sonra kullanılmayan oy pusulası ve zarflarının sayılarak tespitinin yapılacağı,
    sandıktaki oy zarflarının sayısının belirleneceği, kullanılan oy zarfları ile oy kullanan seçmen
    sayısı ve artan zarf sayısının sayılarak sağlamasının yapılacağı, tüm bu işlemler bittikten sonra oy
    sayım işlemine geçileceği, oy sayımının, parti müşahitleri ve vatandaşların izlemesine olanak
    sağlayacak şekilde gerçekleştirileceği, sayım işlemleri tamamlandıktan sonra sandık kurulunca
    ıslak imzalı olarak tutanağa bağlanacağı, tutanak örneğinin sandık kurulunun siyasi partili
    üyelerine ve talep halinde sandık kurulunda temsil edilmeyen diğer siyasi parti müşahitlerine de
    verileceği ayrıntılı olarak düzenlenerek seçim güvenliği, birden çok yöntemle denetlenerek
    teminat altına alınmıştır.
    16 Nisan 2017 tarihinde gerçekleşmekte olan oy verme işlemleri sırasında, münferit de olsa
    bazı sandıklarda, Yüksek Seçim Kurulunca gönderilen ve sahte olarak benzerlerinin
    üretilmesinin engellenmesi amacıyla sandık kurullarına filigranlı olarak teslim edilen oy zarfları
    ve pusulalarının sandık kurullarınca mühürlenmeden seçmenlere verildiği, kullanılan oy zarfları
    ve pusulalarının Yüksek Seçim Kurulunca gönderilen filigranlı oy pusulası ve zarfları olduğu, oy
    pusulası ve zarflarının mühürlenmemesinin sandık kurulunun ihmali veya hatasından
    kaynaklandığı, bu sorunun yaşandığı sandıkların bağlı olduğu bazı ilçe seçim kurulları tarafından
    Kurulumuza şifahi olarak iletilmiştir.
    Münferit de olsa bazı sandık kurullarının 298 sayılı Kanunun 77. maddesinin dördüncü
    fıkrasındaki görevini yapmaması, netice itibariyle yukarıda özetlenen usule uygun olarak sandık
    kurullarına ulaştırılan oy pusulası ve zarf kullanılmak suretiyle gerçekleşen oylamada, seçmene
    yüklenebilecek bir kusur olmamasına rağmen Anayasal hakkını kendisinden beklenen
    yükümlülüklere uygun olarak kullanan seçmenin oyunun geçerli sayılmamasının, yönetime
    katılma hakkının özünü ortadan kaldıracak bir sonuç yaratacağı açıktır.
    Oy kullanma işleminin; oy güvenliğini sağlamaya yönelik ve sahte oy kullanılmasını
    engellemek amacıyla getirilen kontrol mekanizmalarına uygun olarak, Yüksek Seçim Kurulunca
    üretildiğinden kuşku bulunmayan oy pusulası ve zarf kullanılarak gerçekleşmesi halinde, sandık
    kurulunca mühürleme işleminin yapılmaması tek başına seçmenin oyunun geçersiz sayılması için
    yeterli değildir. Aksine bir uygulama, bu hakkı korumak için getirilen ve araç niteliğinde olan
    usul kurallarından sadece birinin ihlalinin, hakkın özünü ortadan kaldıracak şekilde uygulanması
    sonucunu doğurur ki; bu sonuç, beklenilen amaca aykırıdır.
    Bu nedenledir ki, Yüksek Seçim Kurulunca geçmiş yıllarda istikrarlı olarak, Yüksek
    Kurul tarafından gönderildiğinde şüphe bulunmayan hallerde, sandık kurullarının hata veya
    ihmali sonucu mühürlenmeyen oy zarfı ve oy pusulası ile seçmene kullandırılan oyların geçerli
    olduğu kabul edilmiştir.
    Sandık seçmen listesinde yazılı herkesin oy kullanma hakkı bulunmaktadır. Anayasanın
    67 ve 90/5. maddesi ile Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin Ek 1 No.lu Protokolün 3. maddesi
    birlikte değerlendirildiğinde, sandık kurullarının hata veya ihmali sonucu mühürlenmeyen oy
    zarfı ve oy pusulası ile kullandırılan oyların geçerli kabul edilmesi gerektiği sonucuna
    ulaşılmıştır.

    Eğer bunu beğenenlerden 1 kişi bile bu yazıyı okuduysa ben de hiçbir şey bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih Reiz


    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.ka


    quote:

    Orijinalden alıntı: ø


    quote:

    Orijinalden alıntı: 9600_G_T

    Yil 2015

    Yıl 2015 olması önemli değil, sandık görevlisi mühür basmadı diye seçmenin oyu yok sayılamaz tezi yine doğru çıkıyor.


    anlamamakta neden ısrar ediyorsunuz?

    ulan binlerce sandık görevlisi mi atladı mühür basmayı?

    böyle saçma sapan iş mi olur?

    bir iki tane olsa zaten 2015 yılındaki gibi kimse ses çıkarmazdı ama amaç farklı.

    Seçim günü saat sabah 5,6,7 gibi yine hile yaptılar denmesin diye torbalar sandık başkanlarına verildi. Adamlar okula gitti zarfları pusulaları vs. düzeltcem derken seçmenle karşılaştı. Ee adam ne yapacağını bilemeden verdi zarfları, pusulaları. Unutmuş olamaz mı?





    ne yapacağını bilmeden vermek ne demek kardeşim, zannedersin oy verme işlemi 1 saat gibi kısa sürede yapılıyor.

    almayacak kimseyi içeriye yani burada sandık görevlisinin değil ysk nında ihmali var.




  • zaramnahya Z kullanıcısına yanıt
    Patagonya değil muhtemelen, mülteciler, ysk vs..
    Bir de zaten seçme hakkımız yoktu zaten.
    Neden böyle bir şey dedim ki.http://www.haberhergun.com/gundem/iste-ak-troll-ekibi-h28498.html
    ilmiyorum işte tecavüzcüler dışarda filan.
    Bu buzdağının görünen kısmı filan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmahmutd -- 19 Nisan 2017; 12:7:21 >
  • Hayircilar sessiz, hayircilar suskun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ClassımDeğilsin -- 19 Nisan 2017; 11:54:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LambayaFunfDe kullanıcısına yanıt
    Oyun mu oynuyoruz yoksa nasil yonetilecegimizimi seciyoruz ? O kadar korsunuz ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://www.yenicaggazetesi.com.tr/akpnin-1-muhursuz-oy-secim-tekrari-161582h.htm

    30 Mart 2014 yerel seçimlerinde Bitlis’in Güroymak İlçesi’nde yapılan seçim sonucuna AKP tarafından itiraz edilmişti. 4 kez yapılan itirazlara rağmen bir sandıkta mühürsüz zarfta oy kullanıldığını belirleyen Bitlis İl Seçim Kurulu, seçimi iptal ederek 1 Haziran 2014’te tekrarlanmasını kararlaştırmıştı.
  • madmahmutd kullanıcısına yanıt
    zaten yoktu ise, değişen bişey de olmadıysa bu kadar velvele neden?
    konuyu sulandırmanın alemi yok. referandumun başından sonuna her partinin bir görevlisi vardı her sandık başında.. ayrıca chp nin daha secimden bir gün once cnn de verdiği beyanat var bu secimde her türlü önlemi aldık hile olması imkansız diye. Aynı sebepten sen daha önce başvuru yapmışsın ve geçerli sayılmış şimdi yaptıkları şeyin tek izahı var hazımsızlık..
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.