Bildirim
Chopper Motosiklet Projeme Başladım Fikir&Destek olmak isteyen sayın üyeler beklerim
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Hocam 6.5 hp mi yoksa kw mi? hp ise 6.5 200 cc için çok düşük değil mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hp beygir demek diye biliyorum ustam 6.5 beygir yani, go kartlar 150 kg ağırlığında uygun yolda 90 km hıza kadar çıkabiliyor 50 kg chopper için yeterli olacağını düşünüyorum ben , kaldıki aynı motorla go kartlar 100 kg bi sürücü ile kalkışta performans düşüklüğü yaşamıyor -
quote:
Orijinalden alıntı: terazierkegi9607
hp beygir demek diye biliyorum ustam 6.5 beygir yani, go kartlar 150 kg ağırlığında uygun yolda 90 km hıza kadar çıkabiliyor 50 kg chopper için yeterli olacağını düşünüyorum ben , kaldıki aynı motorla go kartlar 100 kg bi sürücü ile kalkışta performans düşüklüğü yaşamıyor
Hocam 150 lik cbf tvs vs. bile 11-12 hp olunca şaşırdım o motora ama 90 hız dediğinize göre normal.
Nasil düşünüyosunuz hocam pocket bike gibi mi? Plaka vs alınması çok zor sanırım sıkıntı yaşatabilir trafikte.
Proje tamamlanırsa çok eğlenceli bi şey çıkabilir ortaya
Şase sanayide halledilir depoyu da halledersiniz sanırım. Ebayden falan da parçaları sipariş edebilirsiniz. Takipteyim eger aktif olarak yapacaksanız
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
daha önceki projemde polisler bir kaç kez durdurmuştuda öğrenci kartımı gösterip okul projem deyince salıyorlar bişey demiyorlar :D
kaldıki eskişehirde kullanacağım doğma büyümede eskişehirliyim nerde radar nerde çevirme hepsini biliyoruz evelallah :D
zaten aracı keyfi yaptığım için haftasonları 1 - 2 saat süreceğim ulaşım için arabayı tercih ediyorum polis problemi olacağını düşünmüyorum.
Bende önceden racing ve cross olmak üzere 2 tane pocket bike vardı biraz fazla küçük kalıyor yani keyif vermiyor boy 1.78 benim
Pit bike diyorlardı yanlış hatırlamıyorsam bir boy büyüğüne onun boyunda düşünüyorum koltuk tek kişilik olacağı için genede bir harley büyüklüğü yada bi vn800 gibi bi kasa düşünmüyorum . sanayiciler biraz nazlı oluyor bu konularda ufacık işçiliğe çok para istiyorlar o yüzden mesela şase borularına eğim vermek gerektiğinde pürmüz mengene ve kirko kullanmayı düşünüyorum . Ebay konusuna gelirsek te paypal ödeme türkiyeden kalktığı için aracı sitelerle alışveriş yapıp onlara komisyon bedeli ödemek gerekiyor kaldıki güven problemide var. kargo+komisyon+gümrük+ürün ücreti zaten türkiyedeki fahiş fiyatlardan 10-20 lira fark ediyor 20 lira içinde o kadar süre kargo beklemeye değmez diye düşünüyorum.
depo da kafamda soru işaretleri var mesela mobilet deposu koymayı düşünüyorum fiberglass işçiliğinide yapabiliyorum elyaf ve polyester kaplayıp depoyada istediğim şekli verip macun+zımpara+boya ile harika bişeyler çıkacak gibime geliyor tasarım özgürlüğüm var çünkü :D
düşündüren nokta şu araya bi malzeme koymalıyımki dolgu olarak metalle polyester arasına çatlamalara ve ses yapmasını önlemek adına ve benzinin polyesteri çözmemesi için bi yol bulmalıyım kafamda deli sorulaaar
şuan şehir dışındayım net olarak kaynak makinasını çalıştırmam 1 buçuk ayı bulacak ben önceki projemde başlasın arkası gelir diyordum biraz peşmerge gibi oldu :D
o yüzden bu kez sonradan toplama değil önce herşeyi temin edip ondan sonra tıkır tıkır başlamak istiyorum şuan için ön tekerlek maşası olarak 3,5luk java maşası düşüncesindeyim
şanzımanı aldım şuan hatta ankarada aktarma aracında kargoda bakalım yavaş yavaş topluyoruz
-
Hocam baya istekli gördüm sizi
1-2 saat gezinti için sıkıntı olmaz bence, hatta gören polislerin ilgisini çeker muhabbet açılır sonra salarlar gibime geliyor :D
Dediğin gibi en iyisi tüm malzemeleri toplayıp da başlamak. Aksi bi durumda ortada yarım proje bırakmak can sıkabilir emekler boşa gidebilir.
Gokart motoru, motosiklet için uyacak mı hocam zinciri, arka tekere aktarımı vs.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam işi bitirdiğinizde sizce kaç para gitmiş olur totalde? -
İstek ve araştırma sabrı diyelim günde 2 saat en az araştırma yapıyorum :D
Türk polisi candır ya problem olmayacağına inanıyorum.
geçen yıl 2 kişilik 4 tekerlekli bisiklet projem vardı şaseyi dirilttim ayaklandı yürüttüm ama bilgi ve maddiyat eksikliğinden dolayı şuan hurdacıda parçalanmış durumda o hayal kırıklığını yaşadığım için bu kez kapsamlı yaklaşıyorum
go kartlarda 2 tür aktarım şekli var kayış ve zincir dişlisi olmak üzere
kayış dişlileri fazla geniş oldukları için en olarak bende hoş durmayacak ve performans eksikliği yaşatacaktır diye düşünüyorum
o yüzden orjinal ön arka zincir dişlisi kullanacağım ön dişli motora kama ile takılıyor arka dişliyi arka janta monte etmek içinde scooter jantı kullanacğımı söylemiştim önce disk frenin diskini çıkartıp vida yuvalarını öbür tarafa kadar delip büyütücem yani vida deliğinden bakıldığında arka taraf gözükecek çift tarafına somun takılan civatalar ilede bi tarafa diski bi tarafa dişliyi monte etmiş olacağım tabiki milimetrik bi hata bana dişliye balans yaptırıcağından beni üzebilir dikkat ve özveriyle çalışmak tek prensibim olmalı diye düşüyorum :D
-
şöyle söyliyim ben go kart piyasasında olduğum için motor ve şanzımanı bedavaya getirdim diyebilirim
2.el şanzımansız bi hondagx200 700-800 tl iken ben 200 tlye aldım çıkma şanzımanlarda 250 tl falan onuda 100 tl ye aldım
sizinde böyle bir projeye niyetiniz varsa elbette parça konusunda yardımcı olurum ama bana maliyetini sorarsanız
motor 200 tl
şanzıman 100 tl
ön jant+lastik 60 tl (çıkma)
arka jant+lastik 35 tl(çıkma)
ön arka disk fren merkezleri 2 tanesi total 120 tl
ön arka dişli+ zincir 150 tl (sıfır)
çıkma ön maşa 50 tl
şase için hangi malzemeyi kullancağımı araştırıyorum
750 tl ye bismillah deyip kontak çevrilir ulaşıom aracı olarak kullanılabilir
ama ben fırın boyadan tutun epoksi yada fiberglass ile grenaj yapmayı nostalji km saatinden tutun öne domuzluk domuzlukların üstüne farklı çeşitte farlar takmayı düşünüyorum
bana maliyeti 1200-1500 arası değişecek diye düşünüyorum
gerek yok ama dün bu motorlar hava soğutmalı , acaba su soğutmalı yapabilirmiyim diye bile araştırdım
-
ABD ne guzel, aracinizi yapip TUV muayeneye goturup, gazi freni isiklari tamsa onay alip plaka alabiliyor ve kullanabiliyorsunuz... O yuzden adamlar ne guzel arac yapiyorlar garajda, argeler full...
Bizde bu proje olur ama kil bi polise denk gelirsin ruhsat varmi yok, muayene varmi yok... Yallah der kilitler arsci gider hurdaya :(
Ben 26 donum ciftligimizde gokart tarzi arac yapmistim 2003 de cift silindir pejo mobiletten cikma... Cok keyifliydi, kuzenler ufakliklar gezip durdu, sonra kayip nerde belli degil ;D ama manisa trafiginde hemen polis caz yapti ciftlik araci ya dedik kurtardik tanidiik vs ama sans meselesi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Türkiye de de yaptığınız araca plaka ruhsat çıkartabiliyorsunuz diye biliyorum daha çok inceleyip biraz daha maliyetli oluyor sadece ama bende yanlış biliyor olabilirim tabi.
Eskişehir ufak yer zaten bende bu motorla şehir dışı düşünmüyorum o yüzden polis olayını biraz göz ardı ediyorum
çift silindir pejonun yakıtı biraz fazla oluyor bide 2 zamanlı motorları ben oldum olası sevemedim ama keşke şuan fotoğrafları olsaydıda görseydik hep beraber böyle anlatılınca insan merak etmiyor değil :D -
-
-
-
Yazlık yer için küçük 50cc pır pır motor alayım diyordum ama sonra bisiklete motor takmayı becermek çok cazip geldi ve acelem de yok. İnternette yapılanları inceledim ve en uygulanabilir, uzun dayanımlı olanın aşağıdaki videodaki gibi olması gerektiğine karar verdim. Şimdi tırpan motorlarının şaft, aktarım parçalarını vs inceliyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koppa -- 6 Ağustos 2017; 22:30:51 >
-
Biz yaptık maddi manevi olarak çok yıprattı, sabır taşı değilsen hiç bulaşma
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X