Şimdi Ara

****CHEVROLET KALOS?????? (41. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.481
Cevap
23
Favori
374.817
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kalos gerçekten çok güzel araba almak isteyenlere şiddetle tavsiye ederim bi otomatik sedan bide 1.2 hb kalosumuz vardı baya kullanmıştık saattık babam rav4 aldı bende astra h dizel ama aklımız halen chevrolette kaldı çok sorunsuz arabalar 3 sene önce 1.2 kalosumla full klima açık dolaşmıştık yazın banamısın dememişti azda yakıyodu astram dizel ama bu yaz klimayla kullandık paso mazot alır oldum arkadaş lacetti hb almış araba çok hoşuma gitti içi dışı aklımda bu ara lacettti hb modeli gezip duruyor herşeyin hayırlısı
  • Arkadaşlar geçen sene eylülde 2005 1,2 8v kalos aracımı aldım. Aldığımda 57 binde idi. Uzun yola gideceğimden ve ağır bakım zamanı geldiğinden yetkili serviste ağır bakımını yaptırıp kullanmaya başladım. Ağır bakımı açıkçası beni bayağı kastı. 1000 lira gibi bir para ödedimki bu hiç aklımda yoktu. Neyse ilk başlarda yakıtla ilgili fazla sorunum yoktu. 100 liraya 500 km. uzun yolda yaptım ilk ve bu oldukça uygun geldi bana. İlk başlarda şehir içide 170 km. civarında yok gidiyordum 50 liralık benzinle. İlk aldığımda arıza ışığı yanıyordu. Satıcı bunun arabanın motorunu yıkattıktın sonra olduğunu birkaç güne geçeceğini söylesede sonraki zamanda bunun OCR sensörü hatası olduğunu öğrendim ve aldıktan 6-7 ay sonra sıfır parça ile değiştirdim. Geçtiğimiz haziranda tatile giderken 90-100 km ile uzun yolda 0.22-0.25 kuruş civarında yaktı. Yalnız şu anda bu araba 50 lira ile şehir içi 100-110 km. den fazla gitmiyor. Şehir içi kısa mesafelerde kullansamda bence bu rakam çok. Şehirdışında yakıtıyla beni üzmeyen bu araba şehir içinde niye bir benzin canavarına dönüşüyor. Sıkıntım bu. Ne yapmam gerek? Kime göstermeliyim. Durumum olsa satıp dizel C3 filan almayı planlıyorum ama bu masrafı kaldırcak durumum yok. Yakıt haricinde de aracımdan memnunum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deepestblue26

    Arkadaşlar geçen sene eylülde 2005 1,2 8v kalos aracımı aldım. Aldığımda 57 binde idi. Uzun yola gideceğimden ve ağır bakım zamanı geldiğinden yetkili serviste ağır bakımını yaptırıp kullanmaya başladım. Ağır bakımı açıkçası beni bayağı kastı. 1000 lira gibi bir para ödedimki bu hiç aklımda yoktu. Neyse ilk başlarda yakıtla ilgili fazla sorunum yoktu. 100 liraya 500 km. uzun yolda yaptım ilk ve bu oldukça uygun geldi bana. İlk başlarda şehir içide 170 km. civarında yok gidiyordum 50 liralık benzinle. İlk aldığımda arıza ışığı yanıyordu. Satıcı bunun arabanın motorunu yıkattıktın sonra olduğunu birkaç güne geçeceğini söylesede sonraki zamanda bunun OCR sensörü hatası olduğunu öğrendim ve aldıktan 6-7 ay sonra sıfır parça ile değiştirdim. Geçtiğimiz haziranda tatile giderken 90-100 km ile uzun yolda 0.22-0.25 kuruş civarında yaktı. Yalnız şu anda bu araba 50 lira ile şehir içi 100-110 km. den fazla gitmiyor. Şehir içi kısa mesafelerde kullansamda bence bu rakam çok. Şehirdışında yakıtıyla beni üzmeyen bu araba şehir içinde niye bir benzin canavarına dönüşüyor. Sıkıntım bu. Ne yapmam gerek? Kime göstermeliyim. Durumum olsa satıp dizel C3 filan almayı planlıyorum ama bu masrafı kaldırcak durumum yok. Yakıt haricinde de aracımdan memnunum.


    Öncelikle geçen seneye nazaran 50 tllik benzinle yaptığınız ş.içi kmnin düşmesi büyük oranda benzinin aşırı pahalanmasıyla doğru orantılı olabilir.Bunun dışında tabiiki filtrelerin durumu ve aracın bakımıda tüketimi etkiler fakat 1.2 aracınızın uzun yolda makul ş.içi çok yakma sebebi biraz 1 tonun aşan ağırlığı ile 1.2 motorun aracı harekete geçirmesinde zorlanması diye düşünüyorum bunu çevremdeki diğer 1.2 kullanıcılarındanda çok duydum, öyleki inanın 1.4 16V versiyonlar ş.içi 1.2 lerden az yakıyor.Çözümünüz ise önce aracı bi kontrolden geçirip mümkünse sıralı sistem lpg takmanız...




  • Eger araçtan memnunsanız kesinlikle LPG taktırmanızı tavsiye ederim.
    Ben 4 yıldır 1.2 8V kalos kullanıyorum. Yaklaşık 1 yıl benzinle kullandım. şehirlerarası kullanımım olmaması,
    sürekli şehiriçi yol yapmam nedeniyle benzinde kullandığım dönem benim belimi bükmüştü resmen.

    Ne zamanki LPG taktırdım.. oh dedim..

    kkarakoyun üstadın dedigi gibi motor küçük olduğu için performans göstermekte zorlanıyor. özellikle şehir içinde dur kalk trafikte yüksek tüketime neden oluyor.
    Size tek tavsiyem güvenilir bir marka tercih edin ve LPG'ye geçin...
  • arkadaslar iyi güzel demişsiniz de işin performans boyutu ne olacak lpg taktırınca. ben de 2007 1.2 se aveo hb sahibiyim lpg düşünüyrum fkat performanstan yana kaygılarım var. 1.2 lpg kullananlar bizi aydınlatırsa çok iyi olur bu konuda.
  • arkadaşlar mrb.lar. ilandaki araç için yorumlarınıza ve tecrübelerinize ihtiyacım var. şimdiden tşk.ler...
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-chevrolet-acilen-satilik-57927828/detay/
  • ben 2005 1.2 SE tek hava yas.abs yok kalosu martta (53000 km.)boyasız darbesiz aracı 12.250 tl'ye takasa verdim bu araç temiz duruyor artı olarak 2006 model 33000 de çift hava yastığı abs artı otomatik vites var km'de düşük eğer boya darbe yoksa km oriinalse fiyat uygun eğer özellikle otomatik arıyorsanız bu 4-5 ay iaçinde 2.ellerde baya arttı bu aracın 2 eksi yönü var 1-çok yakabilir 2-ikinci elde nakde dönüştürmek biraz zaman alabilir,iyi araştırın benim bildiklerim bu kadar....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemoza

    quote:

    Orijinalden alıntı: ccereci

    bir aylık otomatik 2005 Kalos SX 16V sedan aracımla ilgili yorumlarımı yazacak duruma geldim...

    öncelikle aracım devamlı serviste bakımı yapılmış, tanıdıktan alınan temiz bir araçtır. herhangi bir kazası ve boyası olmayıp, çalışmayan aksamı yokken aldım. üzerinde brc 50lt lpg sistemi var.(sanki satış sitelerine yazar gibi oldu :))

    aracın 94 bg olması nedeniyle performansı epey iyi. yüksek bir bölgede oturuyor olmam nedeniyle yokuşlarda sıklıkla kullanıyorum. kesilme, yavaşlama söz konusu değil.

    yakıt tüketimi, her aldığım lpg miktarını yazarak yaptığım hesaba göre, şehir içi 25 kr civarında. mersinde lpg 2.09 - 2.35 arasında değişen fiyatlarda. şehir dışında bir kez 250 kmlik yola gittiçm 21 kr yaktı bence çok çok iyi. (daha önce dizel getz, benzinli 1.2 corsa ve lpgli corolla sahibi olarak yorumladım)

    otomatik şanzımanı sessiz ve sorunsuz. gaza fazla abanmanız durumunda hızlı bir vites ivmesi var ama yakıtı kesin olumsuz etkiliyordur. ayrıca her otomatik araçta tavsiye edilen ayağının altında yumurta varmış gibi kullanmak daha doğru sanki.

    içi oldukça geniş ve ferah, donanımları sorunsuz çalışıyor. ön gögüsteki deri kısım oldukça katileti gözükse de üstündeki plastik kısım çabuk eskiyecek gibi görünüyor. kapı açma kolları da maalesef biraz kalitesiz.dikkatsiz kullanılırsa elde kalabilir izlenimi veriyor.direksiyondan kumanda kiti gayet kullnışlı. aracın otomatik olması ve direksiyon kiti sayesinde sağ el tamamen serbest oluyor müzik dinlerken.

    başka konuda sorusu olan arkadaşlar olursa cevaplarım....









    2005 kalos16v sx 1.4 manuel vites var bende. 1 ay önce brc taktırdım. 10 km si şehir içi 100 km de 6.56lt yakıyor. söylediğin 21 kuruş fazla geldi bana sanki. bir yanlışın olmalı ..ben şişlide fulledim. 148 km sonra tekirdağda 2.34tlden fulliyeyim dedim sadece 22.71 TL ödedim.araçta +2 kişi ve ön koltuk ve bağaj full doluydu.(klima kullanmadım)2.34tlden bile hesaplayınca 0.1535 kuruş yakmışım. benzinliyken uzun yolda 100km de 6.15lt benzin yakıyordum.TL de %41 tasarruf sağlamışım. trafiğe takılmasaydım.. gerçekten %45 tasarruf sağlayabiliyorum.bence biraz fazla yakıyor aracın.


    benim kalos otomatik, mesajda da belirtmiştim. bu kadar fark olması doğal yani.




  • arkadaşlar, mersinde kalos için 75000 bakımı için uygun bir yer arıyorum. aracın garantisi bittiğinden opelin de servisi olan gizerlere götürme niyetim yok. aracımın otomatik olmasını da göz önünde bulundurarak tecrübeli arkdaşlar fikir verirse sevinirim.

    kalos Sx Nb otomatik - Lpgli- 1.4 - 75000 km bakımı - 2005 model.

    şimdiden teşekkürler...
  • arkadaşlar kalosta 8V ve 16V arasında ne fark var performansı ve çekişi çok etkiliyor mu?2 ay içinde bu arabayı almayı düşünüyorum.ayrıca yakıt sarfiyatı nasıldır.
  • son değerler 80 liralık gazla (ortalama 39 litre) 280 km yapıyorum. 80/280 = 0,285 TL (SADECE LPG) Full ankara dur kalk trafik... değerler normal mi
  • lpg ile 1.2 motor arabanın 0,285 lira yakması bana normal gelmiyor. LPG li 1,2 motor bir arabanın 0,175 -0,200 kuruş yakması gerekiyor diye düşünüyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: balci1987

    son değerler 80 liralık gazla (ortalama 39 litre) 280 km yapıyorum. 80/280 = 0,285 TL (SADECE LPG) Full ankara dur kalk trafik... değerler normal mi

    Arkadaşım ben bu aracı 6 yıl kullandım.
    Bu araçlar, diğer markaların 1.2-1.4 lerinden daha çok yakıyor.Çünkü beygir güçleri fazla. O yüzden değerler normal. Zaten 1.2- ile 1.4 arsında yakıt farkı olmaz. Ne de olsa kasa ağırlığı ikisinde de aynı hatta 1.4 ler daha az yakabilir (aynı kasada).
    KISACA sizin araba devamlı dur kalk trafikte normal yakıyor.Şehir içi devamlı dur kalkta 20 kuruş yakması bence çoook zor.
    HERKESE KAZASIZ SÜRÜŞLER...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tantalis1986

    arkadaşlar kalosta 8V ve 16V arasında ne fark var performansı ve çekişi çok etkiliyor mu?2 ay içinde bu arabayı almayı düşünüyorum.ayrıca yakıt sarfiyatı nasıldır.


    İkisi arasında çekiş farkı tabiiki var.16V yüksek devirde daha performanslıdır ve silindir başına 4 subap olduğundan tüketimide daha azdır.Çoğu noktada 1.2 8V motorla 1.4 16V motor arasında tüketim farkı pek olmaz.(Motor gücü farkına rağmen)Birde kalosda sunulan aveoda olmayan 1.4 8V motor seçeneği vardı o tam bir benzin canavarıydı sora bu motoru kaldırdılar.Kısaca kalosta kullanılmış olan 1.2 8V,1.4 8V ve 1.4 16V motorlar içinde en iyi sonuç vereni 1.4 16V olanıdır.Yumuşak kullanırsan yakıtı gayet iyidir.Performanslı yüksek devir kullanımındada performans adına istediğinizi size verir tabii ozaman tüketimi haliyle yükselir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: balci1987

    son değerler 80 liralık gazla (ortalama 39 litre) 280 km yapıyorum. 80/280 = 0,285 TL (SADECE LPG) Full ankara dur kalk trafik... değerler normal mi


    Değeriniz oldukça fazla zira 1.4 üyle sabah akşam istanbul iş trafiğinde yazın 0,190 tl yakıyordu aracım.Şu an havalar soğumaya başladığından beri 0.215 tl ye yükseldi tüketimim.1.2 ler kasa ağırlığından dolayı sıkışık trafikte 1.4 ten fazla yakabilir.Ancak değeriniz fazla teriminden daha fazla...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkarakoyun

    quote:

    Orijinalden alıntı: tantalis1986

    arkadaşlar kalosta 8V ve 16V arasında ne fark var performansı ve çekişi çok etkiliyor mu?2 ay içinde bu arabayı almayı düşünüyorum.ayrıca yakıt sarfiyatı nasıldır.


    İkisi arasında çekiş farkı tabiiki var.16V yüksek devirde daha performanslıdır ve silindir başına 4 subap olduğundan tüketimide daha azdır.Çoğu noktada 1.2 8V motorla 1.4 16V motor arasında tüketim farkı pek olmaz.(Motor gücü farkına rağmen)Birde kalosda sunulan aveoda olmayan 1.4 8V motor seçeneği vardı o tam bir benzin canavarıydı sora bu motoru kaldırdılar.Kısaca kalosta kullanılmış olan 1.2 8V,1.4 8V ve 1.4 16V motorlar içinde en iyi sonuç vereni 1.4 16V olanıdır.Yumuşak kullanırsan yakıtı gayet iyidir.Performanslı yüksek devir kullanımındada performans adına istediğinizi size verir tabii ozaman tüketimi haliyle yükselir...

    teşekkürler cevabınız için.8V olanlar diğer eksikte abs.ama fiyatlarıda uygun gibi.14bin tl seviyesinde satış yapıyorlar ortalama.fiyatlar normal midir?benzin konusunda ortalamanın biraz üstü yakıyormuş ama o kadar da sorun olmaz.çok yoğun kullanmıcam nasıl olsa




  • benimkinde ABS ve çift hava yastığı var.. üstelik o kadar da çok yakmıyor bana göre.. 100 Km'de şehir içi 8-8,5 lt benzin tüketiyorum. benden önceki iki sahibi de hiç LPG taktırmamış ben de taktırmaya gerek duymadım.. Ha tabi ben ayda yılda 12000 km yapıyorum ve çoğunluğu şehir içi.. yakıt tüketimi bana o yüzden normal geliyor olabilir. 16V olanlar biraz daha az yakabilir ama 8V olanlar için de "benzin canavarı" demek biraz abartı bence..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ally_07 -- 19 Ekim 2011; 22:17:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ally_07
    üstelik o kadar da çok yakmıyor bana göre.. 100 Km'de şehir içi 8-8,5 lt benzin tüketiyorum. 16V olanlar biraz daha az yakabilir ama 8V olanlar için de "benzin canavarı" demek biraz abartı bence..


    Chevrolet kataloğunda 1.4 8V motorun ş.içi tüketimi 10,2 litre.Siz chevrolet mühendislerinden az yaktırabiliyosun demekki...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkarakoyun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ally_07
    üstelik o kadar da çok yakmıyor bana göre.. 100 Km'de şehir içi 8-8,5 lt benzin tüketiyorum. 16V olanlar biraz daha az yakabilir ama 8V olanlar için de "benzin canavarı" demek biraz abartı bence..


    Chevrolet kataloğunda 1.4 8V motorun ş.içi tüketimi 10,2 litre.Siz chevrolet mühendislerinden az yaktırabiliyosun demekki...

    Aynen öyle.. hatta nasıl hesapladığımı da anlatayım ki kafanızda soru işareti kalmasın:

    -Depomu tabanca atıncaya kadar fulletiyorum (genelde pompacılar bir üst rakama tamamlamak istiyorlar ama "yeterli" diyerek ekletmiyorum)
    -Tam 100 km (+- 3km olabilir) şehir içi yol yaptıktan sonra tekrar aynı benzinciye giderek yine tabanca atıncaya kadar fulletiyorum.
    -Genelde 8,5 Lt benzin alıyor (bazen o 100 km'deki kullanım koşullarıma göre 8,7 veya 8,1 Lt aldığı durumlarda oldu).

    bir çok tecrübeli sürücünün bildiği üzere en güvenilir hesaplama yöntemi budur.

    Bu arada kullanım koşullarımdan da bahsedeyim ki açıklamada eksiklik kalmasın
    -Kullandığım güzergah çoğunlukla çok kalabalık bir trafik ortamı değil bir gidişimde 2-3 trafik ışığı görüyorum. günde 5 km gidişi 6 km dönüşü var
    -Performans meraklısı değilim. yüksek hıza nadiren çıkarım, ani dur-kalklarım olmaz genellikle 2000-3000 devirde kullanırım.
    -Aracımın bakımlarını aksatmam, lastik havalarını 15 günde bir kontrol ederim, kaliteli lastik markası tercih ederim.

    Ayda tamamı şehir içinde yaklaşık 900 km yapıyorum toplam olarak. Depom her seferinde boşken yani ışık sürekli yanar vaziyette iken benzin alırım. Tabanca atıncaya kadar doldurduğumda yaklaşık 38-39 Lt alıyor. ayda iki kere benzin aldığımı mı da belirtirsem zaten 900/(39*2)= 8,7 lt yaklaşık olarak hesabımı doğruluyor. Son olarak telefonumda kullandığım bir aplikasyon üzerindeki veriler de yaklaşık 8,51 lt ile üçüncü kez sağlamamı yapıyorum.

    Mühendislerin hangi yöntemle ölçtüğü konusunda bilgi verebilirseniz belki aradaki farkın nereden kaynaklandığını anlayabiliriz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ally_07
    Mühendislerin hangi yöntemle ölçtüğü konusunda bilgi verebilirseniz belki aradaki farkın nereden kaynaklandığını anlayabiliriz..

    Araçlar mühendisleri tarafından test edildiğinde çıkan rakamı normalde ufak tefek farklarla tutturabilirsiniz bu normaldir.Ancak 10.2 litreyle 8 küsür litre arasında yaklaşık %20 fark var.Verdiğim değer aracınızın ş.içi tüketim değeridir.Ya siz hiç trafiğe girmiyosunuz yada aracın kartalog verileri yanlış.Bu arada aracın bakımı ve ikaliteli lastik tabiiki etki eder.Örneğin ben michelin energy saver taktığımda tüketim belirgin bi şekilde değişti ancak kesinlikle sizin yüzdelerde değil.İlginç bi durum...
  • 
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.