Şimdi Ara

&& CHEVROLET AVEO FAN CLUB && (27. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.124
Cevap
23
Favori
224.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2011 yeni aveo 1.4 ltz otomatik benzinli. cumartesi fulledim 220 TL tam doldu. şu an için 100 km yaptım ortalama yakıtı 7.9 olarak gösteriyor.
  • Arkadaşlar merhaba

    Aracım 95 beygir LTZ sedan Aveo

    Ocak ayının ilk haftası arcımı teslim aldım şu anda 5800 km civarı yol yaptım

    Aracı ilk aldığım zamandan beri aldığım tüm yakıtların listesini tuttum

    Aracı düşük devirlerde kullanıyorum. Bende servis sonucunu merak ediyorum. Ama 15000 servise kadar bu şekilde kullanmaya devam edeceğim. Umarım ileride hata yapmışım demem. Ancak zaten illa 1500 - 1600 rpm' de gidicem diyede bir saplantım yok. Ancak 3,9 ortalamayı yaptığım zaman (Bu arada hala o depoyu kullanıyorum ve sadece 2 çizgi kaldı yarın depoyu dolduracağım verileri yine paylaşırım) çok ta performans sıkıntısı yaşamadım zaten 85-90 km ile giderken performans beklemek hayal olur.

    Bence aracın en büyük eksilerinden birisi anlık yakıt tüketimi göstermemesi. Ancak daha 3 hafta önce 1.3 90 hp opel corsa alan ve Afyon' da ikamae eden bir arkadaşım var ve o araçta anlık yakıt tüketim gösteren bilgisyar da varmış ve en düşük yakıt sarfiyatına 5. viteste 1700 - 1800 rpm' de ulaştığını söylüyor.

    Sonuç çevremdeki eski abiler dizel araçları biraz bağırtmak gerektiğini söylüyor. Ancak benim şimdiki gözlemim biraz tersi yönde, sanırım biraz Fiat forumu okuyacağım (malum motorlar fiatla ortaklaşa geşiltirilmiş multijet motorlarmış)

    Bide şöyle bir tecrübemi paylaşayım; bundan önceki aracımda 2008 model 1.2 benzinli opel corsa' ydı. O aracımıda aynı şekilde mümkün olduğunca düşük devirde kullanıyordum. 7 ay sonunda kendi hesapladığım ortalama yakıt tüketimim 7,9 lt/100 km' di ve arabanın kataloğunda yazan ortlama şehir içi verisi 7,7 lt/100 km' di. Çevremde o araçta da bu araçta da katalog verilerine en çok yaklaşan bendim. Ama dedğim gibi doğrumu yapıyorum bilmiyorum. Sonuçta arabaya az yaktıracağım diye arabanın ömründen yemek istemiyorum. Sonuçta aveomu çok seviyorum ve en az 100 000 km (Benim hesabıma göre en az 5 yıl) binmek için aldım bu arabayı.

    Sizinde eklemek istediğiniz şeyleri ve tecrübelerinizi dinlemek isterim.

    Saygılar



     && CHEVROLET AVEO FAN CLUB &&




  • Aracım 1.3 LT 75 hp sedan.Toplamda 70 lt mazot aldım. Araç şuan 1000 km de (400 km uzun yol 600 km şehiriçi). Yol bilg. 170 km daha gider diyor. Buradan hesapla aracım 100 km de 6 lt yakıyor. Şehir içi kısa mesafe kullanılıyor (1.5 km gibi) yani motor ısınmadan yolculuk bitiyor.
  • @MICROBE Aracınızda DPF var. Ara ara yüksek devir yapıp o atık partikülleri ısıtıp yakmanız gerekiyor. Gerçi kendi ihtiyaç halinde bunu yapmaya başlar ama ara ara devirli kullanmalar bunun süresini ve aralığını uzatacaktır. Allah kaza bela vermesin. İnşallah 5 yıl sonra da satmanıza gerek olmaz. Ben sanırım bir dahaki hibrit veya elektrikli bir teknolojiya kadar beklerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis-83

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdemgtr

    quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis-83

    aldığım gibi uzun yola gitmek zorunda kaldım geçen cumartesi, iyi de oldu aslında :) toplamda 1400 km yaptım 1.4 manuel benzinli yol bilgisayarında 6.4 yaktığını göstermekte,yeri geldi 95 100 yaptım yeri geldi q3 passat tsi kovaladım delilik işte :D değer nasıl sizce ?

    Güzergahınız neydi uzun yol tüketiminiz biraz fazla geldi; gerçi yüksek hıza çıktığınız için 6.4 olmuş yoksa 6lt den daha az yakması lazım.

    Aydından Konya Ereğliye gittim geldim,
    evet tüketim fazla umarım 4-5000km den sonra normale döner :D umarım :))
    önceki aracım dizeldi yakıtı çok iyiydi gerçekten fakat masraf açıyordu ve açacaktı da
    değiştirmek durumunda kaldım, hayırlısı artık :)

    mrb hocam.hemşeriyiz galiba.ben de ereğliliyim.aydında yaşıyorum. aveo nun yeni çıkan 1.3 dizelini tavsiye edr misin?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: harun3542

    quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis-83

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdemgtr

    quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis-83

    aldığım gibi uzun yola gitmek zorunda kaldım geçen cumartesi, iyi de oldu aslında :) toplamda 1400 km yaptım 1.4 manuel benzinli yol bilgisayarında 6.4 yaktığını göstermekte,yeri geldi 95 100 yaptım yeri geldi q3 passat tsi kovaladım delilik işte :D değer nasıl sizce ?

    Güzergahınız neydi uzun yol tüketiminiz biraz fazla geldi; gerçi yüksek hıza çıktığınız için 6.4 olmuş yoksa 6lt den daha az yakması lazım.

    Aydından Konya Ereğliye gittim geldim,
    evet tüketim fazla umarım 4-5000km den sonra normale döner :D umarım :))
    önceki aracım dizeldi yakıtı çok iyiydi gerçekten fakat masraf açıyordu ve açacaktı da
    değiştirmek durumunda kaldım, hayırlısı artık :)

    mrb hocam.hemşeriyiz galiba.ben de ereğliliyim.aydında yaşıyorum. aveo nun yeni çıkan 1.3 dizelini tavsiye edr misin?

    Vay hemşeriler buluşmuş arkadaşlar bende konya ereğliliyim , aracım yeni aveo tavsiye ederim ama genede bii araştırın piyasaya göre donanım ve özellik bakımından en uygun fiatlı araç...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: napsakki
    sayın mustik61 ögrenme amaçlı soruyorum; 2200 deviri nasıl hesaplıyoruz...(1600 devirde gidernarkadaşa en azından 1750 altına inilmese mi demiştim ki daha da net bir cevap geldi:D)

    SOLDA DEVİR SAATİNDE 2 NİN ÜSTÜNDE 2.2NİN ALTINDA TUTUN DEVİR SAATİNİ TAMAMDIR.
    http://images.chevroleteurope.com/64648a8149bd987a5ee40bdd30355d0ee6462332/1000x400_gallery_interior_aveo4d5d_007.jpeg




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farukoktem

    quote:

    Orijinalden alıntı: harun3542

    quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis-83

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdemgtr

    quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis-83

    aldığım gibi uzun yola gitmek zorunda kaldım geçen cumartesi, iyi de oldu aslında :) toplamda 1400 km yaptım 1.4 manuel benzinli yol bilgisayarında 6.4 yaktığını göstermekte,yeri geldi 95 100 yaptım yeri geldi q3 passat tsi kovaladım delilik işte :D değer nasıl sizce ?

    Güzergahınız neydi uzun yol tüketiminiz biraz fazla geldi; gerçi yüksek hıza çıktığınız için 6.4 olmuş yoksa 6lt den daha az yakması lazım.

    Aydından Konya Ereğliye gittim geldim,
    evet tüketim fazla umarım 4-5000km den sonra normale döner :D umarım :))
    önceki aracım dizeldi yakıtı çok iyiydi gerçekten fakat masraf açıyordu ve açacaktı da
    değiştirmek durumunda kaldım, hayırlısı artık :)

    mrb hocam.hemşeriyiz galiba.ben de ereğliliyim.aydında yaşıyorum. aveo nun yeni çıkan 1.3 dizelini tavsiye edr misin?

    Vay hemşeriler buluşmuş arkadaşlar bende konya ereğliliyim , aracım yeni aveo tavsiye ederim ama genede bii araştırın piyasaya göre donanım ve özellik bakımından en uygun fiatlı araç...

    hemşerim 1.3 95 hplik olanını almak çok istedim ama o kadar param çıkmamıştı bnce motoru 10 numara :)




  • @ kesbi verdiğin bilg için teşekküer ederim

    Yakıt sarfiyat bilgilerime devam ediyorum;

    araç: 1.3 LTZ sedan 95 beygir aveo

    Hatırlarsanız yarım depo mazot ile ve 3.9 lt/100 km oranla (İstanbul - Bursa / Bursa - İstanbul) 550 km yol yapmıştım

    O yarım depoyu 1 haftadır İstanbul şehir içinde kullandım ve bugün depoyu tekrar fulledim

    Alınan mazot miktarı : 41.07 lt

    Yapılan yol : 877 km

    Yol bilgisayarı verisi : %4.4

    Hesapladığım yakıt sarfiyatı : %4.7
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MICROBE

    @ kesbi verdiğin bilg için teşekküer ederim

    Yakıt sarfiyat bilgilerime devam ediyorum;

    araç: 1.3 LTZ sedan 95 beygir aveo

    Hatırlarsanız yarım depo mazot ile ve 3.9 lt/100 km oranla (İstanbul - Bursa / Bursa - İstanbul) 550 km yol yapmıştım

    O yarım depoyu 1 haftadır İstanbul şehir içinde kullandım ve bugün depoyu tekrar fulledim

    Alınan mazot miktarı : 41.07 lt

    Yapılan yol : 877 km

    Yol bilgisayarı verisi : %4.4

    Hesapladığım yakıt sarfiyatı : %4.7

    yol bilgisayarının hesapladığı doğrudur. çünkü mazot doldururken her pompa aynı yerde atmadığı gibi aynı pompa bile her zaman aynı yerde atmıyor, bir dolumda sizin aldığınız mazot ve depoda eskiden kalan mozotun toplamı 42 litrede kalıyorken depo öteki dolumda 44 litre toplam mazot alabiliyor 0.3 litrelik fark bundan kaynaklanıyordur. deponun ağzında mazotu görene kadar doldurup yola çıkar ve yolculuk sonunda aynı şekilde depoyu doldurursanız yol bilgisayarı ile aynı değeri bulursunuz. ama o zamanda mozotun depo havalandırmasından arabanın altına taşması ihtimali var, bazı araçlarda depoyu fazla doldurursan mazot dolum ağzına gelmeden yere akmaya başlıyor. o yüzden yol bilgisayarına güvenin gerisini takmayın. zaten aracınız km 20 kuruşun altına çok rahat iniyor,gazlılar bile 20 kuruşdan fazla yakıyor daha ne istiyorsunuz. az yaksın diye 80-90 la yol gitmekde bir süre sonra çekilecek çile olmakdan çıkıyor. ben gaza basarken hiç takmıyorum artık ne yakacak diye çünkü 80-90la gittiğimde 4-4.5 litre yakan araba 120-130 gitsen 6yı geçmiyor 100km yolda 20 lira yaksa ne olur 24 lira yaksa ne olur. 4 lira için canımı sıkamam.




  • @mustik61 evet söylediklerine katılıyorum. Muhtemelen 10 000 km' ye falan geldiğimde artık az yakma derdinden öghh gelmiş olacak. Hatta o bursa yolu 90' la bir türlü bitmemişti. Özellikle de körfezi dönüp gölçük karamürsel yalova arası
  • bu arada bir arkadaş servis - kasko ücretini falan sormuştu sanırım.

    Ben aracımı istanbul bayrampaşa odak' tan aldım

    Kaskoyu onlardan yaptırdım. Daha önceki aracımıda ordan almıştım ve 4 senedir onlarla çalışıyorum

    Bana çevremdeki en uygun fiyatları veriyorlar

    Bu seneki kaskom diğer aracımın kaskosundan devredildiği için bu hesap ne kadar güvenilir bilmiyorum ama eski aracımın kaskosuna 590 TL vermiştim ve Temmuz 2011' de yatırmıştım. Aveom için ocak ayında 380 TL fark aldılar. ancak diğer kaskodan devir olduğu için poliçe Temmuz 2012' ye kadar yani sonuç olarak kaskom;

    590 TL + 380 TL = 970 TL tuttu.

    Başak Grupama' dan

    Odak Bayrampaşa yaptı

    Aracımın poliçedeki kasko değeri 42 019 TL

    1.3 Dizel LTZ Sedan Beyaz renk sunroof' lu

    Ayrıca dün aynı yerin yetkili servisini aradım 15000 bakım fiyatını sormak için

    1.2' mi 1.4' mü diye sordular

    1.3 dedim.

    1.3' ün fiyatının daha sisteme girilmediğini söylediler. Bende belki emsal olur diye 1.3 Opel Astra Classic 3' ün 15 000 bakımını sordum 530 TL dediler. Dünden beri konuşamıyorum

    Allah kimseye trafik sigortasını ve kaskosunu kullanmayı nasip etmez inşallah

    Saygılar




  • www.otoaksesuarciniz.comwww.snttuning.comwww.senturkotomotiv.net

    Her türlü aksesuar,tuning,ses sistemi,aydınlatma sistemleri,v.b ürünleriniwww.otoaksesuarciniz.com sitemizden veya snttuning.sahibinden.com sitesinden ulaşabilir ptt kargo ile türkiyenin her yerine kapıda ödeme sistemi ile gönderim yapıyoruz...

    ATİKER LPG Dönüşüm Sistemler BEYKOZ/İSTANBUL TEK Ruhsatlı TSE Belgeli Bayii

    LPG Otogaz Dönüşüm Sistemleri

    Oto Aksesuar Tuning

    Motor Mekanik

    Oto Elektrik

    Tamir ve Bakım Servisi

    Şentürk Otomotiv olarak LPG otogaz montajını, arıza tespitlerini, periyodik bakımlarını, bilgisayarlı kontrollerini ;

    * Aracınıza ve göz zevkinize hitap eden aksesuar ve tuning malzemelerinin satış ve montajını ;

    * İçinizi kıpır kıpır edecek ses ve görüntü sistemlerinin satış ve montajını ;



    * Aracınızın güvenliğini sağlayacak alarm sistemlerinin satış ve montajını ;

    * Otomobilinize farklı bir hava katacak cam filmi uygulamalarını ;

    * Her marka aracın :

    - Bilgisayarlı arıza tespitini
    - Yazlık bakımını
    - Kışlık bakımını
    - Km bakımını
    - Yağ ve filtre değişimini
    - Elektrik aksamını
    - Motor ve mekanik aksamını
    - Fren kontrollerini
    - Ön düzen ve arka düzen kontrollerini

    * Yetkili profesyonel ve tecrübeli ekibimizle yapmaktayız.

    Şentürk Otomotiv
    Akif ŞENTÜRK
    0216 331 10 58 - 0216 331 30 40
    Çubuklu Dedeoğlu Cad. No:60 BEYKOZ/İSTANBUL




  • arkadaşlar bende bugün 1.3 sedan lt modelinin beyazını sipariş etttim, haftaya gelecek dediler ve aveoma binmek için sabırsızlanıyorum. Merak ettiğim bir şey var araçta vitesin değişmesi gerektiğini veya hangi viteste gidilmesi gerektiğini gösteren bir vites uyarı sistemi var mı acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serocan39

    arkadaşlar bende bugün 1.3 sedan lt modelinin beyazını sipariş etttim, haftaya gelecek dediler ve aveoma binmek için sabırsızlanıyorum. Merak ettiğim bir şey var araçta vitesin değişmesi gerektiğini veya hangi viteste gidilmesi gerektiğini gösteren bir vites uyarı sistemi var mı acaba?

    Manuel viteslerde ekranda Shift ve yukarı ok olarak uyarı çıkıyor belli bir devirden sonra veya Shift aşağı ok. Onun dısında kaça arman gerektiği falan yazmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustik61

    quote:

    Orijinalden alıntı: napsakki
    210 Nm@1750-2500 rpm diyor;
    1750 devirin altında kullanmamak daha mı mantıklı acaba arabayı..
    pratikte sürat arttığı için tüketimi arttırsa da VERİM açısından max torkta kullanmak daha uygun diye biliyorum.
    Otomotiv dersinde öğrenip unutamadığım bilgi :) max. tork = minimum yakıt tüketimi
    tecrübe edenlerin bilgilerini bekliyoruz:D
    --


    minimum yakıt tüketimini 2200 devir ile 6. vitesde giderken yakalarsınız. 1750 devirden önce turbo devreye tam giremediğinden tork yetersiz olur ve araç inişlerde az yakmasına ramen hafif yokuşlarda bile aşırı yakıt tüketir, bayılır ve vites düşürmek zorunda kalırsınız.düzdede hız kaybeder.

    6. vites 2000 devirde araç 110 km hıza ulaşıyor. 2200 devirde 120 civarı bir hıza ulaşılacaktır. Bence yanlışınız var 6.vites 120 km yerine (normal şartlar düz yol olarak düşünülürse) 100 km yani 1800 devir gibi gidilmesinin daha düşük tüketim sağlayacağını düşünüyorum.




  • Arkadaşlar merhaba

    10.03.2012 cumartesi günü full depo mazot ile İstanbul (Esenyurt) - Çanakkale (Biga) yolunu yaptım. Yanlış hatırlamıyorsam 350 - 370 km' lik bir yol özellikle Geliboluya kadar 110 km hız ile cruse kontrolle 6. viteste gittim. Geliboluya vardığımda göstergedeki yakıt sarfiyatı 4,7 lt/100 km' di. Aracın devri yaklaşık olarak 2000 - 2100 rpm' deydi. Ancak arabada 4 kişiydik ve toplam ağırlık yaklaşık 350 kg civarındaydı. Dönüş yolunda genelde cruse kontrlle 120 km hızla gösterge değeri 5,1 lt/100 km' ye kadar çıktı.

    23.03.2012 cuma günü full depo mazot ile İstanbul (İkitelli) - Bursa (Osmangazi) / Bursa (Osmangazi) - İstanbul (İkitelli) yolunu yaptım. Toplam 550 km yol. 85 - 95 km hız ile cruse kontrolle 6. viteste 1600 - 1700 rpm arası gittim. Göstergedeki yakıt sarfiyatı 3,9 lt/100 km' di. Arabada 2 kişiydik ve toplam ağırlık yaklaşık 200 kg civarındaydı.

    Kendi fikrime göre, 3 haneli hız değerleri ve devirin 2000 rpm' den yukarı olduğu durumlarda kesinlikle katalog verilerine yakın bir sarfiyat yakalamak mümkün değil.

    Ayrıca 5. viteste 85 - 90 km hızda 1950 - 2000 devir arasında (cruse kontrolle) yaklaşık 500 metre bilemedim 1000 m sabit hız ve sabit devirde gittiğim zaman arabanın kendisi "SHIFT" uyarısı yapıyor. Vitesi 6' ya çıkardığınız anda 85 - 90 km hız için devriniz 1600 - 1700 rpm' ye düşüyor.

    Yani şunu demek istiyorum. Aracı 90 km hızla götürebilmek için ya 2000 devirde 5. viteste kullanıp SHIFT yazısını görmezden gelmeniz yada 6. viteste 1600 - 1700 rpm' de kullanmanız gerekiyor.

    O zaman aracın 2000 ve daha yukarısı devirlerde kullanılması gerektiğini öneren arkadaşlara şunu sormak istiyorum;

    85 - 95 bandında bu aracı kullanmak için 6. vitesi kullanmamak daha mı sağlıklı olur

    Yada Chevrolet mühendisleri yanlış mı yapmışlar ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MCRB -- 4 Nisan 2012; 16:21:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: timarsizsipahi

    quote:

    Orijinalden alıntı: MICROBE

    Herkese merhaba

    Tekrar güncel verilerimi paylaşmak istedim;

    Aracım, 95 hp sedan 2012 aveo şu anda 5500 km civarındayım

    İstanbul avrupa yakasında oturuyorum

    Cuma günü öğleden sonra Bursa' ya gidiş dönüş toplam 550 km yol yaptım

    Tam yarım depo mazot harcadım

    Göstergedeki değer 3.9 lt/100 km.

    85 - 95 km/h arası hızla cruse kontrolle gittim

    6. viteste devirim 1600 civarındaydım

    Süperr süper süperrr

    Bide sanırım 95 LTZ sedanla en fazla km de olan benim, o yüzden sanırım hepimiz kaç para geçircekler diye benim servis km' i bekleyeceğiz







    6. vites deviri 1600 de tutup deneyeceğim. Ama bu değeri yakalamak inişli çıkışlı bir yolda çok zor. Deneyip buraya yazacağım.

    Denemeye çalıştım ama olmadı. Deviri 1600 de pek tutamadım. Vites düşürmem gerekti genelde. Ama deviri 1800 civarı tutup 100 kmde 4.4 değerini yakalayabildim. Şehirçi şehirdışı karışık 1500 km ortalamam 4.8 idi.(km sayacını sıfırlamadan önce) Araç henüz 2000 kmde. İlerde az da olsa yakıtın düşeceğini düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustik61

    quote:

    Orijinalden alıntı: napsakki
    sayın mustik61 ögrenme amaçlı soruyorum; 2200 deviri nasıl hesaplıyoruz...(1600 devirde gidernarkadaşa en azından 1750 altına inilmese mi demiştim ki daha da net bir cevap geldi:D)

    SOLDA DEVİR SAATİNDE 2 NİN ÜSTÜNDE 2.2NİN ALTINDA TUTUN DEVİR SAATİNİ TAMAMDIR.
    http://images.chevroleteurope.com/64648a8149bd987a5ee40bdd30355d0ee6462332/1000x400_gallery_interior_aveo4d5d_007.jpeg

    kendimi tam ifade edememişim :)
    yani en ideal devirin (aveo için) 2200 devir oldugunu (misal 2100 değil de) nereden buluyoruz?hesaplama sistemi nedir? demek istemiştim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: napsakki

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustik61

    quote:

    Orijinalden alıntı: napsakki
    sayın mustik61 ögrenme amaçlı soruyorum; 2200 deviri nasıl hesaplıyoruz...(1600 devirde gidernarkadaşa en azından 1750 altına inilmese mi demiştim ki daha da net bir cevap geldi:D)

    SOLDA DEVİR SAATİNDE 2 NİN ÜSTÜNDE 2.2NİN ALTINDA TUTUN DEVİR SAATİNİ TAMAMDIR.
    http://images.chevroleteurope.com/64648a8149bd987a5ee40bdd30355d0ee6462332/1000x400_gallery_interior_aveo4d5d_007.jpeg

    kendimi tam ifade edememişim :)
    yani en ideal devirin (aveo için) 2200 devir oldugunu (misal 2100 değil de) nereden buluyoruz?hesaplama sistemi nedir? demek istemiştim.

    en ideal devir diye bir şey yoktur bence. sonuçta arabanın az yakmasını istiyorsan devir saatini aşağılarda tutman gerekiyor.
    doğal olarak senin devir saatin ne kadar artarsa benzin pompalaması o kadar artıyor ve buna göre de yakım artıyor. devir saatini ne kadar düşük tutarsanız benzin yakımı da o kadar düşecektir. ama 90-100 gidecekseniz eğer ve devir saati yukarılarda yani 3bine yakın kalıyorsa vites arttırmanız gerekebilir. motorun sesinden zorlanmasını yükünün farkını anlarsınız zaten.




  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.