Şimdi Ara

ceedlerde panik frende abs devreye girince dikkatli olun (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
258
Cevap
2
Favori
21.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2 aydır sessiz sedasız yazılanları okuyorum. ABS sorunu ile ilgili ben de yaklaşık 2 ay önce sorun yaşadım. Sonra forumları araştırdım. Ancak sorun yaşadığını anlatan arkadaşlara "ABS BÖYLE ÇALIŞIR ZATEN" "SANA ÖYLE GELMİŞTİR" "ABS OLUNCA ARABA HEMEN DURACAK SANIYORLAR" vb. yazılar çoğaldığı için ben de sorunumu paylaşmak ve insanların durup dururken bir taraflarından element uydurmayacaklarını ( ki bu kendi araçlarını kötü duruma düşürmesine rağmen) hatırlatmak için yazıyorum.

    Ankarada'yım. Dikmen den aşağı doğru inerken İlker minibüslerinin döndüğü viraja yaklaştım. Sağa döneceğim için hızım azdı, 30-40 km/h gibi. Sonra bana yeşil, karşı şeridden gelen minibüslere kırmızı yanıyordu. Ancak Klasik minibüscü tavrı kırmızı vs hak getire atladı önüme atlamakla da yetinmedi tam köşede durdu yolcu indiriyor. Öyle olunca "Killer Loop" hocamızın ifadesiyle Allah ne verdiyse Frene yüklendim. Sonuç mu? Araç yavaşladı sonra ABS devreye girdi ve soğuk ter dökmenin nasıl birşey olduğunu yaşattı bana.
    Ayağımın altında kızaklanan bir fren ve ben yeni aldığım aracımla çok yavaş ama durmayan bir şekilde minibüse doğru gidiyorum. Hatta minibüsün ön koltuğunda oturan yolcu ile gözgöze gelişimiz var anlatamam. Ne yapıyor bu salak neden durmuyor gibisinden bi bakış...
    sonra o panikte aklıma el freni çekmek geldi ve 3-4 cm kala ancak durdum. (Frene en az 2-2,5 m kala basmaya başlamıştım.)
    Sonra o moral bozukluğu ile yolda yağ döken ya da ona benzer birşey vardır canım Ceed böyle yapmaz dedim ama forumlarda okuduktan sonra kahroldum.

    Durdum mu hayır. Boş yollarda araçtan pek anlamayan eşimle beraber teste başladım. Öncesinde eşime birşey anlatmamıştım. İlk deneme sonucu kendisinin tepkisi şu oldu: "Araba neden durmuyor bu kadar yavaş olmamıza rağmen".

    Denemelerim sonrası şunu fark ettim. Özellikle yokuş aşağı giderken 30-50 km/h hızarda ve debriyaj+fren beraber köklediğimde ABS devreye giriyor ve çıkmıyor araç çok yavaş yavaş gitmeye devam ediyor. Fren bırakılıp tekrar basınca Zınk diye duruyor.

    Yazılım gelecek mi gelmeyecek mi göreceğiz ama sorun bence de yazılımsal...

    Bu arada belirtmek isterim ben de Makine Mühendisiyim.
    ABS'den en iyi ben anlarım demiyorum. Ama ABS'nin böyle çalışmaması gerektiğini anlamayacak kadar salak değilim.
    Aşağıda yazan araçları en azı 3-4 ay olmak şartıyla 12 yıldır araç kullanıyorum. Bu sorunu ilk defa yaşıyorum...
    Peugeot 307 2006 Otomatik
    Kia Cerato 2004
    Renault Kangoo 2005
    Seat Cordoba 2006
    BMW 3.20 2009 Otomatik
    Audi A4 2006 Otomatik
    Mercedes C180 2012 Otomatik
    Kia Ceed 2011

    Şuan aracım 2012 Ceed Concept Manuel Vites 20.000 km de....

    Yıllardır forum üyesiyim. Boş yazım yok. Yani kendimin de sahibi olduğu bi aracı boşuna kötüleme gibi bi niyetim olamaz.
    Dediğim gibi Ankarada'yım. İnanmayanlar görmek isteyenler PM atsınlar buluşup bi sohbet eder, bi çay içer dertleşiriz....

    Saygılar...

    Edit:Cümle hatası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semih56 -- 20 Ağustos 2013; 14:19:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: semih56

    Arkadaşlar 2 aydır sessiz sedasız yazılanları okuyorum. ABS sorunu ile ilgili ben de yaklaşık 2 ay önce sorun yaşadım. Sonra forumları araştırdım. Ancak sorun yaşadığını anlatan arkadaşlara "ABS BÖYLE ÇALIŞIR ZATEN" "SANA ÖYLE GELMİŞTİR" "ABS OLUNCA ARABA HEMEN DURACAK SANIYORLAR" vb. yazılar çoğaldığı için ben de sorunumu paylaşmak ve insanların durup dururken bir taraflarından element uydurmayacaklarını ( ki bu kendi araçlarını kötü duruma düşürmesine rağmen) hatırlatmak için yazıyorum.

    Ankarada'yım. Dikmen den aşağı doğru inerken İlker minibüslerinin döndüğü viraja yaklaştım. Sağa döneceğim için hızım azdı, 30-40 km/h gibi. Sonra bana yeşil, karşı şeridden gelen minibüslere kırmızı yanıyordu. Ancak Klasik minibüscü tavrı kırmızı vs hak getire atladı önüme atlamakla da yetinmedi tam köşede durdu yolcu indiriyor. Öyle olunca "Killer Loop" hocamızın ifadesiyle Allah ne verdiyse Frene yüklendim. Sonuç mu? Araç yavaşladı sonra ABS devreye girdi ve soğuk ter dökmenin nasıl birşey olduğunu yaşattı bana.
    Ayağımın altında kızaklanan bir fren ve ben yeni aldığım aracımla çok yavaş ama durmayan bir şekilde minibüse doğru gidiyorum. Hatta minibüsün ön koltuğunda oturan yolcu ile gözgöze gelişimiz var anlatamam. Ne yapıyor bu salak neden durmuyor gibisinden bi bakış...
    sonra o panikte aklıma el freni çekmek geldi ve 3-4 cm kala ancak durdum. (Frene en az 2-2,5 m kala basmaya başlamıştım.)
    Sonra o moral bozukluğu ile yolda yağ döken ya da ona benzer birşey vardır canım Ceed böyle yapmaz dedim ama forumlarda okuduktan sonra kahroldum.

    Durdum mu hayır. Boş yollarda araçtan pek anlamayan eşimle beraber teste başladım. Öncesinde eşime birşey anlatmamıştım. İlk deneme sonucu kendisinin tepkisi şu oldu: "Araba neden durmuyor bu kadar yavaş olmamıza rağmen".

    Denemelerim sonrası şunu fark ettim. Özellikle yokuş aşağı giderken 30-50 km/h hızarda ve debriyaj+fren beraber köklediğimde ABS devreye giriyor ve çıkmıyor araç çok yavaş yavaş gitmeye devam ediyor. Fren bırakılıp tekrar basınca Zınk diye duruyor.

    Yazılım gelecek mi gelmeyecek mi göreceğiz ama sorun bence de yazılımsal...

    Bu arada belirtmek isterim ben de Makine Mühendisiyim.
    ABS'den en iyi ben anlarım demiyorum. Ama ABS'nin böyle çalışmaması gerektiğini anlamayacak kadar salak değilim.
    Aşağıda yazan araçları en azı 3-4 ay olmak şartıyla 12 yıldır araç kullanıyorum. Bu sorunu ilk defa yaşıyorum...
    Peugeot 307 2006 Otomatik
    Kia Cerato 2004
    Renault Kangoo 2005
    Seat Cordoba 2006
    BMW 3.20 2009 Otomatik
    Audi A4 2006 Otomatik
    Mercedes C180 2012 Otomatik
    Kia Ceed 2011

    Şuan aracım 2012 Ceed Concept Manuel Vites 20.000 km de....

    Yıllardır forum üyesiyim. Boş yazım yok. Yani kendimin de sahibi olduğu bi aracı boşuna kötüleme gibi bi niyetim olamaz.
    Dediğim gibi Ankarada'yım. İnanmayanlar görmek isteyenler PM atsınlar buluşup bi sohbet eder, bi çay içer dertleşiriz....

    Saygılar...

    Edit:Cümle hatası

    semih56 bey, madem makine mühendisisiniz, ve de kialardaki abs'nin problemli olduğunu anlamıyacak kadar da salak değilsiniz, o zaman siz çıkıp öncülük edin. hukuki süreci başlatın madem, diğer kia kullanıcılarına da örnek olursunuz. Zaten bu konuyla ilgili hukuki bir süreç başlarsa konu bilirkişi olarak sizin gibi makine mühendislerine havale edilir.
    Bir makine mühendisi olarak bu problemin varlığını teşhis etiyseniz gerisi kolay çözülür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çorçona -- 21 Ağustos 2013; 11:56:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: banabunno

    bir başka örnek alıntı

    ""Bu konuda başımdan nerdeyse büyük bir kaza atlattım Allah tan hasarsız bir kazaydı. Bu konunun böyle çözüme kavuşacak olması sevindirdi. Ben kaza sonrası servisede gittim çelik motoruda aradım birşeyden anladıkları yok zaten. ABS nin çalışması böyle olur cevabıyla geçiştiriyorlar. Sanki biz bilmiyoruz gibi.Benim bindiğim araç çeşitli markalarla birlikte 26 ncı arabam. Yenisinede bindim eskisinede bindim. Doğan SLX in freni bile bundan daha iyi. Ama inşallah bu sorun çözülür. Çocuklarım bile bu arabaya binmekten korkar oldu. Bu konuda emeğe geçen arkadaşlara teşekkür ederim. Selamlar""""

    sayın banabonno, sizin gayretli çalışmalarınız (mesajlarınız, alıntılar vb.) bu araçların freni konusunda gerçekten çok tedirgin oldum. Bu aracı almayı düşünüyorken kesin bir şekilde almaktan vazgeçtim. Bu bölümde yazılan olumsuz mesajları okuyan birçok kişi de sanırım benim gibi düşünüyordur. Tespitlerinizde yanılıyorsanız büyük bir vebale girdiğinizi ifade edeyim çünkü o paraya alınabilecek bana göre en donanımlı ve güçlü araba KİA Ceed'di.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: semih56

    Arkadaşlar 2 aydır sessiz sedasız yazılanları okuyorum. ABS sorunu ile ilgili ben de yaklaşık 2 ay önce sorun yaşadım. Sonra forumları araştırdım. Ancak sorun yaşadığını anlatan arkadaşlara "ABS BÖYLE ÇALIŞIR ZATEN" "SANA ÖYLE GELMİŞTİR" "ABS OLUNCA ARABA HEMEN DURACAK SANIYORLAR" vb. yazılar çoğaldığı için ben de sorunumu paylaşmak ve insanların durup dururken bir taraflarından element uydurmayacaklarını ( ki bu kendi araçlarını kötü duruma düşürmesine rağmen) hatırlatmak için yazıyorum.

    Ankarada'yım. Dikmen den aşağı doğru inerken İlker minibüslerinin döndüğü viraja yaklaştım. Sağa döneceğim için hızım azdı, 30-40 km/h gibi. Sonra bana yeşil, karşı şeridden gelen minibüslere kırmızı yanıyordu. Ancak Klasik minibüscü tavrı kırmızı vs hak getire atladı önüme atlamakla da yetinmedi tam köşede durdu yolcu indiriyor. Öyle olunca "Killer Loop" hocamızın ifadesiyle Allah ne verdiyse Frene yüklendim. Sonuç mu? Araç yavaşladı sonra ABS devreye girdi ve soğuk ter dökmenin nasıl birşey olduğunu yaşattı bana.
    Ayağımın altında kızaklanan bir fren ve ben yeni aldığım aracımla çok yavaş ama durmayan bir şekilde minibüse doğru gidiyorum. Hatta minibüsün ön koltuğunda oturan yolcu ile gözgöze gelişimiz var anlatamam. Ne yapıyor bu salak neden durmuyor gibisinden bi bakış...
    sonra o panikte aklıma el freni çekmek geldi ve 3-4 cm kala ancak durdum. (Frene en az 2-2,5 m kala basmaya başlamıştım.)
    Sonra o moral bozukluğu ile yolda yağ döken ya da ona benzer birşey vardır canım Ceed böyle yapmaz dedim ama forumlarda okuduktan sonra kahroldum.

    Durdum mu hayır. Boş yollarda araçtan pek anlamayan eşimle beraber teste başladım. Öncesinde eşime birşey anlatmamıştım. İlk deneme sonucu kendisinin tepkisi şu oldu: "Araba neden durmuyor bu kadar yavaş olmamıza rağmen".

    Denemelerim sonrası şunu fark ettim. Özellikle yokuş aşağı giderken 30-50 km/h hızarda ve debriyaj+fren beraber köklediğimde ABS devreye giriyor ve çıkmıyor araç çok yavaş yavaş gitmeye devam ediyor. Fren bırakılıp tekrar basınca Zınk diye duruyor.

    Yazılım gelecek mi gelmeyecek mi göreceğiz ama sorun bence de yazılımsal...

    Bu arada belirtmek isterim ben de Makine Mühendisiyim.
    ABS'den en iyi ben anlarım demiyorum. Ama ABS'nin böyle çalışmaması gerektiğini anlamayacak kadar salak değilim.
    Aşağıda yazan araçları en azı 3-4 ay olmak şartıyla 12 yıldır araç kullanıyorum. Bu sorunu ilk defa yaşıyorum...
    Peugeot 307 2006 Otomatik
    Kia Cerato 2004
    Renault Kangoo 2005
    Seat Cordoba 2006
    BMW 3.20 2009 Otomatik
    Audi A4 2006 Otomatik
    Mercedes C180 2012 Otomatik
    Kia Ceed 2011

    Şuan aracım 2012 Ceed Concept Manuel Vites 20.000 km de....

    Yıllardır forum üyesiyim. Boş yazım yok. Yani kendimin de sahibi olduğu bi aracı boşuna kötüleme gibi bi niyetim olamaz.
    Dediğim gibi Ankarada'yım. İnanmayanlar görmek isteyenler PM atsınlar buluşup bi sohbet eder, bi çay içer dertleşiriz....

    Saygılar...

    Edit:Cümle hatası

    değerli makine mühendisi arkadaşım(sendemi makine mühendisisin diyeceğim yeni bir tartışma başlayacak ama neyse, forumda mühendisten geçilmiyor o açıdan), yazdıklarının samimiyetini sorgulamıyorum lakin 1-2 sorum olacak;
    fren ile ilgili ciddi bir kaza ihtimali yaşamışsın, servise gittinizm mi?, servis size bir çözüm bulabildi mi?, servisteki ustalar ile test sürüşüne çıkıp hatayı onlara da gösterdiniz mi?, servis size olumsuz yanıt verdi ise hakkınızı aramak için girişimde bulundunuz mu ?, tüketici hakem heyetindeki dosyaların çoğu, milletin 60 TL aldığı ve menün olmadığı ayakkabı, pantolon, teyp gibi 780 TL tutarına kadarki uyuşmazlıklar....yani 55.000 TL lik bir aracın freninin tutmaması ve servisin çözüm bulmaması halinde hakkınızı aramanız gerekmez mi, o araca binerken artık tedirgin değilmisiniz ?
    edit:yazım hatası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metesserdar -- 21 Ağustos 2013; 13:56:48 >




  • Servise gittim tabii ki, usta aldı aracı bir iki tur attıktan sonra dediği belli. Bunda birşey yok. Daha sonra daha ciddi bir şekilde bu sorunlu dediğimde aracı bırakın incelemeye alalım diyorlar. Beni aracımdan mahrum bırakacaklar. Gerçekten inceleyeceklerine inansam bırakırım ama daha adamlar sorunun olduğunu kabul etmiyorlar.

    Bakın tekrar ifade edeyim, bu noktada pek anlaşıldığımızı sanmıyorum. Bu sorun öyle her frende ortaya çıkan bir durum değil. Yani aracı düşük hızlarda panik ferene maruz bıraktığınızda ortaya çıkıyor. Tabii ki aracımda böyle bir sorun olmasını istemem bunun için elimden geleni yaparım ancak hayatta herşey ölçülür biçilir ve öyle yapılır.
    Ben arabasız kalamam hele bu aralar hiç yapamam. O yüzden sorun çıkmaz inşallah deyip daha temkinli sürüp kullanmaya devam ediyorum. Yokuş aşağı vs inerken takip mesafesini arttırıyorum. Hatta normal frenlemelerimi bile eski tabirle pompalayarak yapıyorum vs...

    Sevgili "metesserdar" benim de sizin iyi niyetinizden şüphem yok. Zira 4 ay önce aracı almadan size PM yolu ile danışmıştım. Toyota ve Kia arasında kaldığımı ifade etmiştim. neyse...

    Bana deselerki şuan aracı satsan ne alırsın. Hiç düşünmeden YİNE KİA CEED alırım. Çünkü ben de en iyi Fiyat/Performans oranının bu araçta olduğunu düşünüyorum. Sorunlu olduğu gibi yine alır mısın deseler evet yine de alırım.
    Ama bu çıkma ihtimali az olan ABS sorunu ve benim Kia Ceed 'imi bu kadar sevmem Ona "BUNDA SORUN VS YOK" dememi gerektirmiyor.




  • bilmeyenler için tekrarlıyorum bu sorun eski ve yeni ceed lerin tamamında mevcut benim aracımda yok diyenler kesinlikle yanılıyor kulüpten bir arkadaşımızın aracı koreli mühendislerce incelendi ve 1 ay kadar sonra yeni bir fren yazılımı geleceği söylendi yalnız şikayet sahibi yeni ceed olduğu için yeni ceed lere gelebilir sadece buda bir şansızlık gelişmeleri burdan da yazacağım

    çorcona arkadaşım sen ceed almaktan bu yüzden vazgeçmişin fakat ben 3 yaşında aracımı aldığım fiyatın üstüne sattığım halde bir sonraki aracım çok büyük ihtimalle yine ceed olacak (eski kasa ceed ve manule vites)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banabunno

    bir başka örnek alıntı

    ""Bu konuda başımdan nerdeyse büyük bir kaza atlattım Allah tan hasarsız bir kazaydı. Bu konunun böyle çözüme kavuşacak olması sevindirdi. Ben kaza sonrası servisede gittim çelik motoruda aradım birşeyden anladıkları yok zaten. ABS nin çalışması böyle olur cevabıyla geçiştiriyorlar. Sanki biz bilmiyoruz gibi.Benim bindiğim araç çeşitli markalarla birlikte 26 ncı arabam. Yenisinede bindim eskisinede bindim. Doğan SLX in freni bile bundan daha iyi. Ama inşallah bu sorun çözülür. Çocuklarım bile bu arabaya binmekten korkar oldu. Bu konuda emeğe geçen arkadaşlara teşekkür ederim. Selamlar""""

    Sayın banabunno alıntı yaptığınız yukardaki mesajınızı bir daha okuyunuz ve ceed alma tavsiyenizi bir daha gözden geçiriniz; çünkü izahı mümkün olmayan bir çelişki oluşturuyorsunuz. 1400 kiloluk 128 beygirlik bir arabanın frenleri Doğan SLX'ten berbat diyorsunuz ( alıntıyı siz yaptığınıza göre ifadeyi sahiplenmiş oluyorsunuz) ondan sonra da Ceed alın diyorsunuz. Savınızla önerileriniz tezat teşkil ediyor. Madem frenleri bu kadar kötüymüş, henüz bir çözüm de bulunamamış diyorsunuz... Açıkçası kafam karıştı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: banabunno

    bir başka örnek alıntı

    ""Bu konuda başımdan nerdeyse büyük bir kaza atlattım Allah tan hasarsız bir kazaydı. Bu konunun böyle çözüme kavuşacak olması sevindirdi. Ben kaza sonrası servisede gittim çelik motoruda aradım birşeyden anladıkları yok zaten. ABS nin çalışması böyle olur cevabıyla geçiştiriyorlar. Sanki biz bilmiyoruz gibi.Benim bindiğim araç çeşitli markalarla birlikte 26 ncı arabam. Yenisinede bindim eskisinede bindim. Doğan SLX in freni bile bundan daha iyi. Ama inşallah bu sorun çözülür. Çocuklarım bile bu arabaya binmekten korkar oldu. Bu konuda emeğe geçen arkadaşlara teşekkür ederim. Selamlar""""

    dostum bu biraz abartı olmuş.. yüksek hızlarda fren çivi gibi çakıyor aracı yere.. tam durma aşamasında sorun var.. bu da ölümcül değil.. büyük kaza atlattım lafı abartı olmuş..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: semih56

    Servise gittim tabii ki, usta aldı aracı bir iki tur attıktan sonra dediği belli. Bunda birşey yok. Daha sonra daha ciddi bir şekilde bu sorunlu dediğimde aracı bırakın incelemeye alalım diyorlar. Beni aracımdan mahrum bırakacaklar. Gerçekten inceleyeceklerine inansam bırakırım ama daha adamlar sorunun olduğunu kabul etmiyorlar.

    Bakın tekrar ifade edeyim, bu noktada pek anlaşıldığımızı sanmıyorum. Bu sorun öyle her frende ortaya çıkan bir durum değil. Yani aracı düşük hızlarda panik ferene maruz bıraktığınızda ortaya çıkıyor. Tabii ki aracımda böyle bir sorun olmasını istemem bunun için elimden geleni yaparım ancak hayatta herşey ölçülür biçilir ve öyle yapılır.
    Ben arabasız kalamam hele bu aralar hiç yapamam. O yüzden sorun çıkmaz inşallah deyip daha temkinli sürüp kullanmaya devam ediyorum. Yokuş aşağı vs inerken takip mesafesini arttırıyorum. Hatta normal frenlemelerimi bile eski tabirle pompalayarak yapıyorum vs...

    Sevgili "metesserdar" benim de sizin iyi niyetinizden şüphem yok. Zira 4 ay önce aracı almadan size PM yolu ile danışmıştım. Toyota ve Kia arasında kaldığımı ifade etmiştim. neyse...

    Bana deselerki şuan aracı satsan ne alırsın. Hiç düşünmeden YİNE KİA CEED alırım. Çünkü ben de en iyi Fiyat/Performans oranının bu araçta olduğunu düşünüyorum. Sorunlu olduğu gibi yine alır mısın deseler evet yine de alırım.
    Ama bu çıkma ihtimali az olan ABS sorunu ve benim Kia Ceed 'imi bu kadar sevmem Ona "BUNDA SORUN VS YOK" dememi gerektirmiyor.

    Çok değerli forumdaşım semih56,
    Önceki bana atıfta bulundupun mesajına ve bu mesajına katılıyorum. Seni tanımıyorum, hayatımda görmedim, ama yazdıkların bire bir benim başıma gelen bir konu..
    Üstelik h.sonu dikmen yokuşundan bende indim (bir iş için gitmiştim) inana çok dikkatli indim.. tam yokuşun sonunda yumuşak basmama rağmen abs devreye girip deli etti beni.. tesadüf önümde araç yoktu sorun olmadı..

    bende aracmı çok seviyorum. bu haliyle bile.. yine ceed alırım.. bu sorunu bir şekilde atlatarak kullanıyorum.. yüksek hızlarda çok test ettim.. fena tutuyor. sorun yok.
    düşük hızlarda biraz daha temkinli oluyorum..

    Saygıla..




  • Bu arada yasal sürece gidin diyen arkadaşlarıma sesleniyorum, yasal süreç için önce servise gidip sorunun 2 kere belgelendirilmesi, sonra düzelmeyeceğinden emin olunması, ardından mahkemeye gidilmesi gerekiyor. Bu sorun belirgin olmadığı için mücadele zor olur.. hemde çok zor.. bilirkişi olarak üniversite öğretim üyeleri seçiilir. onlara çok iyi şekilde anlatmanız gerekir derdinizi.. hayalet gibi bir sorun kısaca..

    yani yasal sürecin başlamasıda kolay bir süreç değil.. kaldıki bu süreç tüketici hakem heyeti ile çözlecek bir süreç değli.. öyle olduğunu söyleyen arkadaşlar lütfen yasal süreçleri bilen bir avukattan öğrensiler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çorçona

    quote:

    Orijinalden alıntı: banabunno

    bir başka örnek alıntı

    ""Bu konuda başımdan nerdeyse büyük bir kaza atlattım Allah tan hasarsız bir kazaydı. Bu konunun böyle çözüme kavuşacak olması sevindirdi. Ben kaza sonrası servisede gittim çelik motoruda aradım birşeyden anladıkları yok zaten. ABS nin çalışması böyle olur cevabıyla geçiştiriyorlar. Sanki biz bilmiyoruz gibi.Benim bindiğim araç çeşitli markalarla birlikte 26 ncı arabam. Yenisinede bindim eskisinede bindim. Doğan SLX in freni bile bundan daha iyi. Ama inşallah bu sorun çözülür. Çocuklarım bile bu arabaya binmekten korkar oldu. Bu konuda emeğe geçen arkadaşlara teşekkür ederim. Selamlar""""

    Sayın banabunno alıntı yaptığınız yukardaki mesajınızı bir daha okuyunuz ve ceed alma tavsiyenizi bir daha gözden geçiriniz; çünkü izahı mümkün olmayan bir çelişki oluşturuyorsunuz. 1400 kiloluk 128 beygirlik bir arabanın frenleri Doğan SLX'ten berbat diyorsunuz ( alıntıyı siz yaptığınıza göre ifadeyi sahiplenmiş oluyorsunuz) ondan sonra da Ceed alın diyorsunuz. Savınızla önerileriniz tezat teşkil ediyor. Madem frenleri bu kadar kötüymüş, henüz bir çözüm de bulunamamış diyorsunuz... Açıkçası kafam karıştı.

    ben böyle birşey demedim frenlerimiz yeterli dedim abs nin erken devreye girmesinde sorun var dedim alıntı yaptığım ceed üyemiz kendi görüşlerini yansıtmış
    ben kendi frenlerimi green stuff ebc ile değiştirdim orjinal fren parçalarıyla aynı fiyata ve frenlerim mevcut şeklinden en az % 15 daha iyi duruma geldi fakat abs deki sorun devam ediyordu
    ceed in o kadar artısı varki abs erken devreye girme problemi gözardı edilebilir her aracın zaten artısı ve eksisi olabiliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi banabunno -- 22 Ağustos 2013; 10:58:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    Bu arada yasal sürece gidin diyen arkadaşlarıma sesleniyorum, yasal süreç için önce servise gidip sorunun 2 kere belgelendirilmesi, sonra düzelmeyeceğinden emin olunması, ardından mahkemeye gidilmesi gerekiyor. Bu sorun belirgin olmadığı için mücadele zor olur.. hemde çok zor.. bilirkişi olarak üniversite öğretim üyeleri seçiilir. onlara çok iyi şekilde anlatmanız gerekir derdinizi.. hayalet gibi bir sorun kısaca..

    yani yasal sürecin başlamasıda kolay bir süreç değil.. kaldıki bu süreç tüketici hakem heyeti ile çözlecek bir süreç değli.. öyle olduğunu söyleyen arkadaşlar lütfen yasal süreçleri bilen bir avukattan öğrensiler..


    Bu bilgileri google'dan edindin galiba. Eksik ve yanlış bilgi. Hukuki süreci başlatman için servisin sorunu belgelendirmesi gerekmez. Hatta servis sorun yoktur diye servis raporu tutsa da sen yine hakkını arayabilirsin. Bunların izahı senin sandığın gibi bir iki cümleyle olmuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çorçona

    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    Bu arada yasal sürece gidin diyen arkadaşlarıma sesleniyorum, yasal süreç için önce servise gidip sorunun 2 kere belgelendirilmesi, sonra düzelmeyeceğinden emin olunması, ardından mahkemeye gidilmesi gerekiyor. Bu sorun belirgin olmadığı için mücadele zor olur.. hemde çok zor.. bilirkişi olarak üniversite öğretim üyeleri seçiilir. onlara çok iyi şekilde anlatmanız gerekir derdinizi.. hayalet gibi bir sorun kısaca..

    yani yasal sürecin başlamasıda kolay bir süreç değil.. kaldıki bu süreç tüketici hakem heyeti ile çözlecek bir süreç değli.. öyle olduğunu söyleyen arkadaşlar lütfen yasal süreçleri bilen bir avukattan öğrensiler..


    Bu bilgileri google'dan edindin galiba. Eksik ve yanlış bilgi. Hukuki süreci başlatman için servisin sorunu belgelendirmesi gerekmez. Hatta servis sorun yoktur diye servis raporu tutsa da sen yine hakkını arayabilirsin. Bunların izahı senin sandığın gibi bir iki cümleyle olmuyor.

    dostum toyota ile iglili 4 adet davanın bizzat başlangıcını ben yaptım..
    25 davayı takip ettim..

    sen yanlış anladın.. belgelendir derken servise gidicen, derdini belgeye yazdırıcan, onlar ne açıklama yazarsa yazsın..

    lütfen, bu tip ithamlarda bulunmadan önce biraz daha dikkatli olalım..




  • iki kere servis raporuna yazdırmaktan kasıt aynı arızayı iki kere tekrar ettiğini belgelemek... iki kere servis raporuna yazdırırsanız, ürün ne olursa olsun değişim yada iade talep etmeniz yasal hale gelir..


    Dayanak;

    Garanti belgesi uygulama esaslarına dair yönetmeliğin 14. maddesinde düzenlenmiştir bu husus. Buna göre;
    Diğer Yükümlülükler

    Madde 14 — Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;

    a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,

    durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.

    Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14 üncü maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı- üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar.

    Sonuç: Aynı arıza ikiden fazla tekrarladığı için artık ürünün değiştirilmesini veya bedel iadesini isteyebilirsiniz. Servis raporunda sorun yok dense bile önemi yok. İşte bilirkişi burada devreye girer. dava açılınca eğer servis raporunda arıza var demişse yetkili servis, bilirkişiye zaten gerek kalmaz. dememişse hakim bilirkişiye yönlendirir.
    Tüketici mahkemelerinde bilirkişi genellikle teknik üniversitelerin makina mühendisliği bölümünden seçilir. Yıldız yada İstanbul..
    Tüketici Avukatlarının hepsi bunu bilir.
    Hatta dava dilekçenizde şu şu üniversite tarafından inceleme yapılırsa görülür denirse hakim o üniversiteden bilirkişilere yönlendirir..

    bu tip davalara avukatlarla ve avukatsız çok girdim çıktım..

    hatta bir telefon davasında itü elektronik mühendisliği laboratuarına yönlendirildi.. anlat anlat bitmez.. umarım faideli olmuştur..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Killer Loop -- 22 Ağustos 2013; 19:07:48 >




  • Ben 6 sene önce şirketin arabasıyla (şu meşhur problemli Corolla 1.4 D MMT modeldi) böyle bir kaza yapmıştım. Yaklaşık 30-40 km hızda önümde giden araba kasiste ani fren yaptı, biraz yakın takip ediyordum ama zamanında ve kuvvetli frene bastım, araç enteresan bir şekilde durmadı aynen devam etti, ben yolda mıcır falan var galiba tekerler tutunamıyor gibi hissettim kenara kırmaya çalıştım ama köşeden vurdum. O kadar tuhaf bir kazaydı ki yanımdaki arkadaş "yahu nasıl çarpmayı becerdin" diye şaşırmıştı. Şimdi bu başlığı okuyunca olanlar biraz anlam kazanmaya başladı.

    Arkadaşlar "freni doğru kullanma" diye bir şey yoktur. Fren pedalına bastığınız zaman araç durmalı, yan bastın hızlı bastın çok kuvvetli bastın debriyaja basmadın kafası karıştı falan gibi bir açıklama olmaz. Fren aracın en önemli sistemidir, frende hata yapan markanın da itibarı kolay kolay düzelmez, o yüzden eğer yüzde bir oranda bile böyle bir problem varsa tüm araçlar gözden geçirilmeli.

    Bu problemi test etmek için ben de bir yöntem önereyim. Deneme yapabileceğiniz kuru ve temiz asfalt bir yerde aracı 35 km hıza çıkarın, vitesi boşa alıp SOL AYAKLA frene basın. Sol ayak ayarsız olduğu için sağ ayağınızdan çok daha kazık bir fren yapacaktır. Bunu düzgün bir araçla yaptığınız zaman emniyet kemeri kaburganızı kıracak gibi gerilir ve araç çok kısa mesafede durur. Eğer Ceed veya i30'larda böyle olmuyorsa problem var demektir, düzelmiyorsa o araca ailenizi bindirmeyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkilinc79

    Ben 6 sene önce şirketin arabasıyla (şu meşhur problemli Corolla 1.4 D MMT modeldi) böyle bir kaza yapmıştım. Yaklaşık 30-40 km hızda önümde giden araba kasiste ani fren yaptı, biraz yakın takip ediyordum ama zamanında ve kuvvetli frene bastım, araç enteresan bir şekilde durmadı aynen devam etti, ben yolda mıcır falan var galiba tekerler tutunamıyor gibi hissettim kenara kırmaya çalıştım ama köşeden vurdum. O kadar tuhaf bir kazaydı ki yanımdaki arkadaş "yahu nasıl çarpmayı becerdin" diye şaşırmıştı. Şimdi bu başlığı okuyunca olanlar biraz anlam kazanmaya başladı.

    Arkadaşlar "freni doğru kullanma" diye bir şey yoktur. Fren pedalına bastığınız zaman araç durmalı, yan bastın hızlı bastın çok kuvvetli bastın debriyaja basmadın kafası karıştı falan gibi bir açıklama olmaz. Fren aracın en önemli sistemidir, frende hata yapan markanın da itibarı kolay kolay düzelmez, o yüzden eğer yüzde bir oranda bile böyle bir problem varsa tüm araçlar gözden geçirilmeli.

    Bu problemi test etmek için ben de bir yöntem önereyim. Deneme yapabileceğiniz kuru ve temiz asfalt bir yerde aracı 35 km hıza çıkarın, vitesi boşa alıp SOL AYAKLA frene basın. Sol ayak ayarsız olduğu için sağ ayağınızdan çok daha kazık bir fren yapacaktır. Bunu düzgün bir araçla yaptığınız zaman emniyet kemeri kaburganızı kıracak gibi gerilir ve araç çok kısa mesafede durur. Eğer Ceed veya i30'larda böyle olmuyorsa problem var demektir, düzelmiyorsa o araca ailenizi bindirmeyin.

    dostum bu söylediklerine hem katılıyorum, hem katılmıyorum..
    bende 4 sene auris kullandım mmt li olandan.. her hızda çivi gibi çakılırdı yere.. senin kaza nasıl olmuş incelemek gerek..

    bizim ceedlerde aileni bindirme dicek kadar tehlikeli bir durum olduğunu sanmıyorum.. zira frene 120 ile giderken abandım kaç kere.. hemen yere yapışıyor araba..
    bu abs sorunu yavaş hızda giderken belli beliriz çıkıyor.. onda da ya önündekine yakın gitmicen, yada ufak tefak çarpmalar yaşıcan.. hayati bir tehlike doğrucak kadar tehlikeli bir fren problemi yok senin anlicağın..
    bizim dediğimiz araç durmaya yakın abs aşırı devreye giriyor ve bir türlü çıkmıyor.. mesele bu..




  • quote:

    dostum bu söylediklerine hem katılıyorum, hem katılmıyorum..
    bende 4 sene auris kullandım mmt li olandan.. her hızda çivi gibi çakılırdı yere.. senin kaza nasıl olmuş incelemek gerek..

    bizim ceedlerde aileni bindirme dicek kadar tehlikeli bir durum olduğunu sanmıyorum.. zira frene 120 ile giderken abandım kaç kere.. hemen yere yapışıyor araba..
    bu abs sorunu yavaş hızda giderken belli beliriz çıkıyor.. onda da ya önündekine yakın gitmicen, yada ufak tefak çarpmalar yaşıcan.. hayati bir tehlike doğrucak kadar tehlikeli bir fren problemi yok senin anlicağın..
    bizim dediğimiz araç durmaya yakın abs aşırı devreye giriyor ve bir türlü çıkmıyor.. mesele bu..


    Problem düşük hızlarda oluyor diye tehlike yok demek anlamına gelmiyor. 30 km hızla giderken de pekala ölümcül bir kaza olabilir. Mesela bir ana yola katılacaksınız, bir kamyonun hızla geldiğini farkettiniz, durup ona yol vermeniz lazım ama duramıyorsunuz ve kamyon gelip yandan size çarpıyor.
    Veya kenarı uçurum olan bir virajda yolda bir engel gördünüz ani olarak durmanız gerekiyor, frene basıyorsunuz ama araç gitmeye devam ediyor. Böyle bir şey kabul edilemez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkilinc79

    quote:

    dostum bu söylediklerine hem katılıyorum, hem katılmıyorum..
    bende 4 sene auris kullandım mmt li olandan.. her hızda çivi gibi çakılırdı yere.. senin kaza nasıl olmuş incelemek gerek..

    bizim ceedlerde aileni bindirme dicek kadar tehlikeli bir durum olduğunu sanmıyorum.. zira frene 120 ile giderken abandım kaç kere.. hemen yere yapışıyor araba..
    bu abs sorunu yavaş hızda giderken belli beliriz çıkıyor.. onda da ya önündekine yakın gitmicen, yada ufak tefak çarpmalar yaşıcan.. hayati bir tehlike doğrucak kadar tehlikeli bir fren problemi yok senin anlicağın..
    bizim dediğimiz araç durmaya yakın abs aşırı devreye giriyor ve bir türlü çıkmıyor.. mesele bu..


    Problem düşük hızlarda oluyor diye tehlike yok demek anlamına gelmiyor. 30 km hızla giderken de pekala ölümcül bir kaza olabilir. Mesela bir ana yola katılacaksınız, bir kamyonun hızla geldiğini farkettiniz, durup ona yol vermeniz lazım ama duramıyorsunuz ve kamyon gelip yandan size çarpıyor.
    Veya kenarı uçurum olan bir virajda yolda bir engel gördünüz ani olarak durmanız gerekiyor, frene basıyorsunuz ama araç gitmeye devam ediyor. Böyle bir şey kabul edilemez.


    tabi şartlar ve koşulara göre değişir.. ama bu araçların 65 km / saat hızlarda çarpışmalara direnecek güçleri var. perte çıkarlar belki ama, ölümcül olma ihtimali düşük..
    kemer takarsanız tabi..
    30 km ile duvarfa çarparsanda ölürsün doğru.. ama 30 la giderken hızını zaten aşşa çekiyor fren..
    savunmuyorum, ama ailemi taşimicak kadar güvensiz diyemem kesinlikle..
    fakat sorunun çözülmesi için de mücadeleme deva medeceğim..




  • Fren sorunu yazılımla düzeliyor bilgisi doğrumudur?
    Tşk.
  • İ30 larda evet. Ceed lerdee bekliyoruz işalla...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.